Dobrý den, Projekt bude realizován a Rudné, okres Praha -západ, kraj Středočeský. Aktivity projektu budou realizoványv obci Rudná pro obyvatele obce, máme potom v Benefitu v záložce Dopady a místa realizace vybrat pouze kód NUTS 5 pro Rudnou, nebo máme označit také NUTS 3 Středočeský kraj? Nebude Benefit považovat za chybu, pokud nechám kraj nevyplněn?Hlavní náplní projektu je poskytování služeb péče o děti předškolního a mladšího školního věku, máme tuto aktivitu dále členit do popisu klíčových aktivit?Jako doplňkovou aktivitu chceme zařadit kurz angličtiny pro ženy vracející se na trh práce- pokud to nebude hlavní náplní projektu, dá se pojmout jako uznatelný náklad - aktivita směřuje přímo k uplatnitelnosti na trhu práce.Je povinností přikládat živnosti uvedené ve výzvě k projektové žádosti, např mezi nepovinné přílohy?Může být členem realizačního týmu osoba, která se bude starat o maminky, aby se co nejrychleji zaměstnali?Děkuji.J.Habartová Autor: HABARTOVA_J
|
Dobrý den, 1. Je třeba, aby nepovinné přílohy v tištěné verzi byly originálem nebo ověřenou kopií, nebo můžou být všechny nepovinné přílohy prostou kopií? 2. Jak mám postupovat v případě skenování takových příloh, které jsem vytvořila jako doplňkové texty popisu projektu. Můžu je do benefitu připojit bez podpisu a razítka, nebo je musím napřed vytisknout, nechat podepsat a pak naskenovat? 3. Velmi se omlouvám, ale odkazuji se na svou předchozí otázku z 22/3 k monitorovacím indikátorům účastnic projektu pro začínající podnikatelky, potřebuji odpověď ještě upřesnit: mohu uvést počet vstupu do rozřazovacího semináře 150 a výstupu 145 účastnic (5 např. onemocnělo); pak se ženy rozdělí do programu Začínající podnikatelka a programu Aktivní žena (vstup min. 25-50 účastnic do každého z programů, výstup 25-50). celkem v obou programech tedy vstup 50-100. Mohu tedy napsat počet podpořených osob celkem 200 a počet úspěšných absolventů krzu 195. S tím, že se jedno jméno bude vyskytovat vždy ve dvou ze třech rozdílných vzdělávacích produktů? 4. Partner se do počtu podpořených organizací v indikátorech píše, ikdyž je to partner bez finančního přispění? Díky Autor: SYKOROVA_M
|
Dobrý den. Jsem OSVČ. Předmět podnikání: Výroba, obchod a služby ...., Obory činnosti: Poskytování služeb pro rodinu a domácnost, IČ 76661474. Ráda bych vybudovala dětské centrum. Při vyplňování žádosti "Oblast\Žadatel projektu" mám vybrat "Typ žadatele" nevím co vybrat, připadá mi, že nic z toho nemůžu ? Mohu žádat o dotaci ? Děkuji. Autor: LENKATOMKOVA
|
KRENKOVA_K (Středa 24.03.10 10:39:35) : Dobrý den, už jednou jsem se ptala, zda je nutné vypsat výběrové řízení pro pronájem učebny (900 000 Kč), bylo mi řečeno, že ano. Ale ještě jsem si podrobně postudovala příručku k VŘ a na straně 22 v kapit. 2.8.5 je řečeno, že je možné vstoupit do přímého jednání pokud se jedná o školící prostory. Děkuji za vyřešení rozporu, který zde vidím Pokud se jedná o dlouhodobý pronájem pro aktivity CS není nutné VŘ vypisovat a platí pro Vás stejné podmínky jako pro pí. Boldi. K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PHUPTYCH (Středa 24.03.10 14:05:08) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 10:16:43) : Je nutná registrace jako agentura práce i v případě, že jde opravdu jen o předání kontaktu na vytipovaného zaměstnavatele a tuto činnost bude zajišťovat Hodpodářská komora, která ji má ulpženou ze zákona a registraci jako agentura práce nemá? Pokud opravdu nebude práci přímo zprostředkovávat, tak není nutné být personální agenturou. Děkuji Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 24.03.10 14:55:31) : Dobrý den, pokud se bude jednat o dlouhodobý pronájem, není povinností vypisovat výběrové řízení, můžete přímo oslovit pronajímatele nemovitosti, kterou si vyberete – viz Metodický pokyn pro zadávání zakázek, podkapitola 2.8.5. Pronájem prostor je služba běžně dostupná na trhu, tudíž by neměla být předmětem partnerství. Respektive role partnera by neměla spočívat v tom, že pouze poskytne prostory. A. Purschová Dobry den, chtel abych se zeptat: 1)na vyberove rizeni na pronajem mista realizace rodinnho centra - muzeme pouzit podlimitni uzavrene rizeni? 2 pokud prostory pro skolku mue zajistit i mesto a /zadatel o projekt je o.s.) mame mesto povazovatza partnera nebo je to nanas? Dekuji. hana Kadlecova Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.03.10 15:10:32) : Dobrý den, musí být jako klíčová aktivita uvedeno - řízení projektu, jeho administrace, zajištění publicity atd., nebo by to tam jako samostatná klíčová aktivita být nemělo? Záleží na Vás, ale je lepší to uvést - lépe pak můžete rozklíčovat, co je náplní práce jdnotlivých členů realizačního týmu. Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKROBAKOVA_LADISLAVA (Středa 24.03.10 14:49:59) : Opomněla jsem jeden dotaz: Můžeme do nákladů na stravování zahrnout mimo dětí také personál (2 vychovatelky)? Ne, stravování se týká pouze dětí. Ne, osob v realizačním týmu. Moc děkuji za odpověď, L.Š. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JBLAHA (Středa 24.03.10 12:53:13) : Dobrý den,elektřina a úklid se v rámci projektu hradí z nepřímých nákladů, tudíž není nutné na to vybírat příspěvky. Pokud byste vybírali příspěvky na něco, co lze normálně hradit z přímých nákladů – např. na vybavení nebo stravu, pak by bylo řešením tyto položky vůbec nedávat do projektu a do rozpočtu, příspěvky byste vybírali mimo projekt a nemuseli je odečítat od dotace.A. PurschováDobrý den, je možné při žádosti na zřízení mateřské školky rozdělit veškeré provozní náklady na dvě části: jedna část (např. mzdy a zařízení školky) bude zajištěna z projektu a druhá část (např. elektřina, úklid apod.) by byla hrazena z příspěvků rodičů? Byly by to dvě oddělené části v účetnictví, kde by se příjmy a výdaje vedly naprosto odděleně.Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Středa 24.03.10 14:24:48) : Dobrý den, houpačka bude zařízení a vybavení, tedy pokud je do 40 tis. Kč za kus. Přebalovaní pult lze charakterizovat jako nábytek, tudíž by měl být v křížovém financování. A. Purschová Dobrý den, chtěli bychom do nově připravovaného zařízení pro předškolní děti pořídit přebalovací pult a houpačku pro děti na zahradu. Považují se tyto věci za nábytek (křížové financování), nebo je můžeme zahrnout do kapitoly zařízení a vybavení? Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: PURSCHOVA
|
SKROBAKOVA_LADISLAVA (Středa 24.03.10 13:49:25) : Dobrý den, zde jsou odpovědi na Vaše dotazy. S pozdravem, Adéla Purschová Ad 1) Počet podpořených organizací je vždy jen žadatel + partneři. Ad 2) Náklady na zřízení hřiště jsou způsobilým výdajem. Kolotoč, houpačka, pískoviště patří do zařízení a vybavení, pokud budou do 40 tis. Kč za kus, jinak do křížového financování. Ad 3) Rodiče mohou pracovat i na částečný úvazek. Ad 4) Aby byl produkt považovaný za inovativní, měl by být novinkou pro široký okruh potenciálních uživatelů, nikoli pro jeden konkrétní subjekt. Z toho pohledu bych samotné zřízení a provoz firemní školky za inovativní produkt nepočítala. Dobrý den, včera jsem psala dotaz ke zřízení a provozu firemní školky, bohužel jsem nenašla ani mé dotazy ani odpovědi na ně. Vkládám tedy znova: 1. Do hodnotícího indikátoru 07.45.00 je možné započítat jen žadatele a partnera, nikoli zaměstnavatele, jehož zaměstnanci umístí do naší firemní školky děti a díky tomu mohou vykonávat práci? Tito zaměstnavatelé nejsou v rámci projektu partneři. Je možné tyto zaměstnavatele zahrnout do cílové skupiny (přestože nejsou partneři)? 2. Je možné zařadit do uznatelných nákladů také zřízení hřiště pro děti? Do jaké rozpočtové kapitoly tyto náklady patří (dětský kolotoč, pískoviště, houpačky)? 3. Je možné zařadit do cílové skupiny také rodiče, kteří díky umístění svého dítěte do firemní mateřské školky získají částečný úvazek? Z předešlých dotazů mi vyplývá, že musí pracovat na plný úvazek, je tomu tak? 4. Zřízení a provoz firemní školky se nepovažuje za inovaci? Je chápána tato inovace ve vtahu celonárodním, tzn. že pokud firemní školky již v ČR existují, nemůžeme její zřízení považovat za inovaci a zahrnout ji do monitorovacího idikátoru 07.57.00? Předem mnohokrát děkuji za Vaše odpovědi... S pozdravem L.Š. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Středa 24.03.10 12:23:43) : Dobrý den, hodnotu indikátoru můžete napsat 0, nicméně je potřeba indikátor vyplnit, byť s nulovou cílovou hodnotou. Aby byl produkt považovaný za inovativní, měl by být novinkou pro široký okruh potenciálních uživatelů, nikoli pro jeden konkrétní subjekt. Z toho pohledu bych samotné zřízení a provoz firemní školky za inovativní produkt nepočítala. Adéla Purschová Dobrý den, je možné, aby indikátor Počet inovativních produktů byl 0? V případě zřízení a provozu školky se jedná sice o novinku pro firmu, ale obecně firemní školka není inovativní... Chápu to správně? Pokud tedy vedle školkly nevytvoříme ještě něco nového na podporu souladu pracovního a rodinného života... Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Středa 24.03.10 12:27:43) : Dobrý den, pokud se nejedná o okruh činností C místní partnerství, můžete v Benefitu jako území dopadu zadat více krajů, které si vyberete z číselníku. Místem realizace může být místo, kde bude projekt administrován, případně místa pořádání seminářů. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych si chtěla ujasnit kolonky v Benefitu. Náš projekt (B) je e-learnig, proto je vhodné nezaměřit se jen na jeden kraj, ale počítáme s účastí CS i ze sousedních krajů. Realizace probíhá v Moravskoslezskéma a bude zde i místo dopadu., Kde mám zmínit ty ostatní kraje ? území dopadu - Moravskoslezský ( nebo i zbývající 2) místo realizace - Moravskoslezský Děkuji za odpověď. K.K. Jak to mám vypsat v Benefitu: Autor: PURSCHOVA
|
BOLDI_S (Středa 24.03.10 11:57:47) : Dobrý den, pokud budete prostory pronajímat na tři roky, můžete přímo vstoupit do jednání s pronajimatelem nemovitosti, kterou si zvolíte. A. Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala také na dotaz spojený s nájmem (500 000 Kč,-/3roky) na provoz dětského klubu zaměřeného na hlídání dětí od 2 let věku. Projekt píšeme na míru konkrétních prostor. Jak tedy potom bude probíhat výběrové řízení? Děkuji za odpověď S. Boldi Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Středa 24.03.10 11:03:10) : Spotřebiče patří do zařízení a vybavení, tedy pokud jsou do 40 tis. Kč za kus. A. Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, kam dát do rozpočtu nákup ledničky a pračky pro školku? Zda do zařízení a vybavení nebo křížového financování? Děkuji, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.03.10 09:09:05) : Ano, je to tak, jak píšete. O dotací žádat můžete, ale když ji dostanete, nemůže být projekt financován z jiných veřejných zdrojů. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se ještě jednou, pro ujištění, zeptat. Muže být žadatel škola - příspěvková organizace zřízená městem a v rámci projektu žádat o finanční podporu na provoz firemní školky přednostně pro své zaměstnance a zaměstnance MÚ, doplňkově pro věřejnost? Školka bude registrovaná na KÚ. Má tak právo na finanční příspěvek na platy učitelek dle počtu žáků. Tyto přostředky by měla tedy, pokud jí bude projekt schválen, odmítnout? Vím, že už jsem se ptala, jen se potřebuji ujistit, chci podat projekt správně napsaný. Předem moc děkuji za trpělivost a odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
JURANKOVA_G (Středa 24.03.10 10:07:30) : Stejný dotaz jsme před chvílí zodpovídali paní Lenkové. JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 22:05:44) : Zajištění občerstvení pro účastníky kurzů můžete zahrnout do přímé podpory. A. Purschová Dobrý den, ještě mám dotaz, zda zajištění občerstvení pro účastníky kurzů má být v kapitole rozpočtu nákup služeb (předpokládáme koupení jako balík od cateringové firmy) nebo v položce Přímá podpora (dostanou to jako občerstvení účastníci kurzů Děkuji jana lenková Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda občerstvení na kurz pořádaný v rámci projektu musí být realizováno prostřednictvím cateringu a jde tedy do služeb (náklady na pořádání kurzu) nebo ho lze dát do přímé podpory? děkuji za odpověď g.j. Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 24.03.10 07:02:53) : Dobrý den, přílohy, které svou povahou vyžadují podpis statutárního zástupce, jím musí být podepsané. Z povinných příloh se to týká Čestného prohlášení o čerpané podpoře pro účely dočasného rámce a Prohlášení o oprávněnosti z hlediska ustanovení o podniku v obtížích v případě, že žadatel čerpá veřejnou podporu. Ostatní přílohy stačí parafovat v rohu nebo pevně spojit dohromady, opatřit je krycím listem a dát podpis jen na něj. To znamená, že přílohy mohou být spojené, nicméně do seznamu příloh byste je měli napsat zvlášť. Adéla Purschová Dobrý den, můj dotaz se týká bodu č. 14 výzvy Předložení žádosti o finanční podporu. Zde je uvedeno, že každá z příloh musí být podepsána statutárním zástupcem žadatele. Mám tomu rozumět tak, že statutární zástupce pro tištěnou verzi (originál) podepisuje i výpis z registu ekonomických subjektů vydaný ČSÚ (originál) a Čestné prohlášení partnera, že není zapojen ve více než třech projektech výzvy??? A nebo se to týká pouze dalších nepovinných příloh? Dále se zde uvádí, že vícestránková příloha musí být sešita. Mohou být všechny přílohy dohromady spojeny v jedné složce? Nebo budou jednostránkové přílohy "volně"? Děkuji! Autor: PURSCHOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 22:05:44) : Zajištění občerstvení pro účastníky kurzů můžete zahrnout do přímé podpory. A. Purschová Dobrý den, ještě mám dotaz, zda zajištění občerstvení pro účastníky kurzů má být v kapitole rozpočtu nákup služeb (předpokládáme koupení jako balík od cateringové firmy) nebo v položce Přímá podpora (dostanou to jako občerstvení účastníci kurzů Děkuji jana lenková Autor: PURSCHOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 21:29:06) : Dobrý den, do indikátorů se počítají jen lidé z cílové skupiny, nikoli realizační tým, dodavatelé služeb atd. Do úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončí kurz získáním osvědčení, a lze je počítat za každý kurz zvlášť, pokud je každý kurz samostatný a má svoje osvědčení. Tudíž za 1. kurz můžete započítat 160, za 2. kurz 144. Adéla Purschová Dobry den, mam ještě dotaz k indikatorum: 7.41.00 - Tam ma byt jen celkovy pocet ucastniku, kteri nastoupi do programu nebo tam patri i realizacni tymu, konzultanti, partner, tj. vsichni, kdo dostali podporu (i kdyz nejsou cilova skupina) 7.46.13 - jeset jednou prosim o ujisteni, ze to mam spravne. mam program, ktery ma 4 faze - dvoumesicni kurz teorie, dvoumesicni kurz specializovany, praxi u podniku a pak 5 mesicu idnividualnich konzultaci s kazdym osobne. do prvni faze vstoupi 160 ucastniku a pocitame, ze ji i projdou. ti sami dale pokracuji do 2. faze a tam pocitame 10% ubytek, takze jich vyleze 144, z dalsi faze (praxe) jich vyleze zrejme 130, uplne az na konec celeho projektu jim del naseho odhadu dojde 104 (to pisu ve vystupech a shrnuti projektu). projekt je psotaven tak, ze jeden ucastnik rpojde vsechny 4 faze, nicmene muze se stat (vyjimecne), ze bud prvni fazi doplnime nahradniky, kdyz nekdo odpadne nebo ze se nekdo jiny zapoji az od druhe faze, nicmene velka vetsina projde vsemi 4 fazemi.opravdu tedy tento indikator ma byt 304 a ne 104? nerada bych se zavazala k necemu, co nesplnime. dekuji moc. jana lenková Autor: PURSCHOVA
|
|