SKROBAKOVA_LADISLAVA (Středa 24.03.10 13:49:25) : Dobrý den, zde jsou odpovědi na Vaše dotazy. S pozdravem, Adéla Purschová Ad 1) Počet podpořených organizací je vždy jen žadatel + partneři. Ad 2) Náklady na zřízení hřiště jsou způsobilým výdajem. Kolotoč, houpačka, pískoviště patří do zařízení a vybavení, pokud budou do 40 tis. Kč za kus, jinak do křížového financování. Ad 3) Rodiče mohou pracovat i na částečný úvazek. Ad 4) Aby byl produkt považovaný za inovativní, měl by být novinkou pro široký okruh potenciálních uživatelů, nikoli pro jeden konkrétní subjekt. Z toho pohledu bych samotné zřízení a provoz firemní školky za inovativní produkt nepočítala. Dobrý den, včera jsem psala dotaz ke zřízení a provozu firemní školky, bohužel jsem nenašla ani mé dotazy ani odpovědi na ně. Vkládám tedy znova: 1. Do hodnotícího indikátoru 07.45.00 je možné započítat jen žadatele a partnera, nikoli zaměstnavatele, jehož zaměstnanci umístí do naší firemní školky děti a díky tomu mohou vykonávat práci? Tito zaměstnavatelé nejsou v rámci projektu partneři. Je možné tyto zaměstnavatele zahrnout do cílové skupiny (přestože nejsou partneři)? 2. Je možné zařadit do uznatelných nákladů také zřízení hřiště pro děti? Do jaké rozpočtové kapitoly tyto náklady patří (dětský kolotoč, pískoviště, houpačky)? 3. Je možné zařadit do cílové skupiny také rodiče, kteří díky umístění svého dítěte do firemní mateřské školky získají částečný úvazek? Z předešlých dotazů mi vyplývá, že musí pracovat na plný úvazek, je tomu tak? 4. Zřízení a provoz firemní školky se nepovažuje za inovaci? Je chápána tato inovace ve vtahu celonárodním, tzn. že pokud firemní školky již v ČR existují, nemůžeme její zřízení považovat za inovaci a zahrnout ji do monitorovacího idikátoru 07.57.00? Předem mnohokrát děkuji za Vaše odpovědi... S pozdravem L.Š. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Středa 24.03.10 12:23:43) : Dobrý den, hodnotu indikátoru můžete napsat 0, nicméně je potřeba indikátor vyplnit, byť s nulovou cílovou hodnotou. Aby byl produkt považovaný za inovativní, měl by být novinkou pro široký okruh potenciálních uživatelů, nikoli pro jeden konkrétní subjekt. Z toho pohledu bych samotné zřízení a provoz firemní školky za inovativní produkt nepočítala. Adéla Purschová Dobrý den, je možné, aby indikátor Počet inovativních produktů byl 0? V případě zřízení a provozu školky se jedná sice o novinku pro firmu, ale obecně firemní školka není inovativní... Chápu to správně? Pokud tedy vedle školkly nevytvoříme ještě něco nového na podporu souladu pracovního a rodinného života... Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Středa 24.03.10 12:27:43) : Dobrý den, pokud se nejedná o okruh činností C místní partnerství, můžete v Benefitu jako území dopadu zadat více krajů, které si vyberete z číselníku. Místem realizace může být místo, kde bude projekt administrován, případně místa pořádání seminářů. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych si chtěla ujasnit kolonky v Benefitu. Náš projekt (B) je e-learnig, proto je vhodné nezaměřit se jen na jeden kraj, ale počítáme s účastí CS i ze sousedních krajů. Realizace probíhá v Moravskoslezskéma a bude zde i místo dopadu., Kde mám zmínit ty ostatní kraje ? území dopadu - Moravskoslezský ( nebo i zbývající 2) místo realizace - Moravskoslezský Děkuji za odpověď. K.K. Jak to mám vypsat v Benefitu: Autor: PURSCHOVA
|
BOLDI_S (Středa 24.03.10 11:57:47) : Dobrý den, pokud budete prostory pronajímat na tři roky, můžete přímo vstoupit do jednání s pronajimatelem nemovitosti, kterou si zvolíte. A. Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala také na dotaz spojený s nájmem (500 000 Kč,-/3roky) na provoz dětského klubu zaměřeného na hlídání dětí od 2 let věku. Projekt píšeme na míru konkrétních prostor. Jak tedy potom bude probíhat výběrové řízení? Děkuji za odpověď S. Boldi Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Středa 24.03.10 11:03:10) : Spotřebiče patří do zařízení a vybavení, tedy pokud jsou do 40 tis. Kč za kus. A. Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, kam dát do rozpočtu nákup ledničky a pračky pro školku? Zda do zařízení a vybavení nebo křížového financování? Děkuji, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.03.10 09:09:05) : Ano, je to tak, jak píšete. O dotací žádat můžete, ale když ji dostanete, nemůže být projekt financován z jiných veřejných zdrojů. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se ještě jednou, pro ujištění, zeptat. Muže být žadatel škola - příspěvková organizace zřízená městem a v rámci projektu žádat o finanční podporu na provoz firemní školky přednostně pro své zaměstnance a zaměstnance MÚ, doplňkově pro věřejnost? Školka bude registrovaná na KÚ. Má tak právo na finanční příspěvek na platy učitelek dle počtu žáků. Tyto přostředky by měla tedy, pokud jí bude projekt schválen, odmítnout? Vím, že už jsem se ptala, jen se potřebuji ujistit, chci podat projekt správně napsaný. Předem moc děkuji za trpělivost a odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
JURANKOVA_G (Středa 24.03.10 10:07:30) : Stejný dotaz jsme před chvílí zodpovídali paní Lenkové. JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 22:05:44) : Zajištění občerstvení pro účastníky kurzů můžete zahrnout do přímé podpory. A. Purschová Dobrý den, ještě mám dotaz, zda zajištění občerstvení pro účastníky kurzů má být v kapitole rozpočtu nákup služeb (předpokládáme koupení jako balík od cateringové firmy) nebo v položce Přímá podpora (dostanou to jako občerstvení účastníci kurzů Děkuji jana lenková Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda občerstvení na kurz pořádaný v rámci projektu musí být realizováno prostřednictvím cateringu a jde tedy do služeb (náklady na pořádání kurzu) nebo ho lze dát do přímé podpory? děkuji za odpověď g.j. Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 24.03.10 07:02:53) : Dobrý den, přílohy, které svou povahou vyžadují podpis statutárního zástupce, jím musí být podepsané. Z povinných příloh se to týká Čestného prohlášení o čerpané podpoře pro účely dočasného rámce a Prohlášení o oprávněnosti z hlediska ustanovení o podniku v obtížích v případě, že žadatel čerpá veřejnou podporu. Ostatní přílohy stačí parafovat v rohu nebo pevně spojit dohromady, opatřit je krycím listem a dát podpis jen na něj. To znamená, že přílohy mohou být spojené, nicméně do seznamu příloh byste je měli napsat zvlášť. Adéla Purschová Dobrý den, můj dotaz se týká bodu č. 14 výzvy Předložení žádosti o finanční podporu. Zde je uvedeno, že každá z příloh musí být podepsána statutárním zástupcem žadatele. Mám tomu rozumět tak, že statutární zástupce pro tištěnou verzi (originál) podepisuje i výpis z registu ekonomických subjektů vydaný ČSÚ (originál) a Čestné prohlášení partnera, že není zapojen ve více než třech projektech výzvy??? A nebo se to týká pouze dalších nepovinných příloh? Dále se zde uvádí, že vícestránková příloha musí být sešita. Mohou být všechny přílohy dohromady spojeny v jedné složce? Nebo budou jednostránkové přílohy "volně"? Děkuji! Autor: PURSCHOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 22:05:44) : Zajištění občerstvení pro účastníky kurzů můžete zahrnout do přímé podpory. A. Purschová Dobrý den, ještě mám dotaz, zda zajištění občerstvení pro účastníky kurzů má být v kapitole rozpočtu nákup služeb (předpokládáme koupení jako balík od cateringové firmy) nebo v položce Přímá podpora (dostanou to jako občerstvení účastníci kurzů Děkuji jana lenková Autor: PURSCHOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 23.03.10 21:29:06) : Dobrý den, do indikátorů se počítají jen lidé z cílové skupiny, nikoli realizační tým, dodavatelé služeb atd. Do úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončí kurz získáním osvědčení, a lze je počítat za každý kurz zvlášť, pokud je každý kurz samostatný a má svoje osvědčení. Tudíž za 1. kurz můžete započítat 160, za 2. kurz 144. Adéla Purschová Dobry den, mam ještě dotaz k indikatorum: 7.41.00 - Tam ma byt jen celkovy pocet ucastniku, kteri nastoupi do programu nebo tam patri i realizacni tymu, konzultanti, partner, tj. vsichni, kdo dostali podporu (i kdyz nejsou cilova skupina) 7.46.13 - jeset jednou prosim o ujisteni, ze to mam spravne. mam program, ktery ma 4 faze - dvoumesicni kurz teorie, dvoumesicni kurz specializovany, praxi u podniku a pak 5 mesicu idnividualnich konzultaci s kazdym osobne. do prvni faze vstoupi 160 ucastniku a pocitame, ze ji i projdou. ti sami dale pokracuji do 2. faze a tam pocitame 10% ubytek, takze jich vyleze 144, z dalsi faze (praxe) jich vyleze zrejme 130, uplne az na konec celeho projektu jim del naseho odhadu dojde 104 (to pisu ve vystupech a shrnuti projektu). projekt je psotaven tak, ze jeden ucastnik rpojde vsechny 4 faze, nicmene muze se stat (vyjimecne), ze bud prvni fazi doplnime nahradniky, kdyz nekdo odpadne nebo ze se nekdo jiny zapoji az od druhe faze, nicmene velka vetsina projde vsemi 4 fazemi.opravdu tedy tento indikator ma byt 304 a ne 104? nerada bych se zavazala k necemu, co nesplnime. dekuji moc. jana lenková Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Úterý 23.03.10 21:07:45) : Na tento dotaz jsme zde odpovídali několikrát. Znamená to zprostředkování práce pro klienta/ku projektu u zaměstnavatele, pokud byste pak tomuto zaměstnavateli z rozpočtu projektu hradili náklady na pracovní místo Vašeho klienta/ky. A. Purschová Dobrý den, chci se zeptat co znamená vytváření nových pracovních míst, které není v rámci této výzvy podporováno? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
JBOHM (Úterý 23.03.10 20:55:49) : Ad 1) Do rozpočtu započítáte úvazek snížený o to, co připadá na nepřímé náklady. Např. když asistent bude pracovat na celý úvazek a z toho 0,2 úvazku připadne na publicitu, do rozpočtu dáte úvazek 0,8. Ad 2) Publicitu projektu není nutné psát jako samostatnou aktivitu, protože je povinná a dotazuje se na ní samostatná část formuláře žádosti o finanční podporu. Obecně by se klíčové aktivity měly vztahovat spíš na práci s cílovou skupinou, nicméně řízení a administrativu v rámci klíčových aktivit popsat můžete. Záleží na Vás, jestli odděleně nebo zahrnuté pod jiné činnosti. A. Purschová 1) Je možné do realizačního týmu napsat Administrativního asistenta, když část jeho pracovních povinností spadá do nepřímých nákladů (zajištění publicity)? Jak tyto nepřímé náklady z celkových nákladů na Administrativního asistenta v rozpočtu vyčlenit? 2) Je možné nazvat klíčovou aktivitu "Řízení, administrativa a publicita projektu"? Nebo by v klíčové aktivitě publicita zmiňována být neměla, když spadá do nepřímých nákladů? Děkuji za odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Úterý 23.03.10 20:25:08) : Rozšíření stávajícího sociálního zařízení pro cílovou skupinu je pořád stavební úpravou. O tom, jestli je to investiční nebo neinvestiční výdaj, rozhoduje finanční limit 40 tis. Kč. A. Purschová Dobrý den, přečetl jsem si odpověď pro paní Kadlecovou kde je zmíněno, že kolonka investiční náklad je pro křížové financování, kde jste odpověděli : "stavební úpravy nad 40 tis. které jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou" Pokud by se nám jednalo o rozšíření stávajícího sociálního zařízení pro klíčovou skupinu nejedná se o investiční náklad ? Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Úterý 23.03.10 16:48:27) : Dobrý den, na vybavení školky můžete udělat i jednu zakázku rozdělenou na více částí – viz Metodický pokyn pro zadávání zakázek: „Pokud je předmět jedné zakázky tak rozsáhlý, že může panovat obava, že jejím zadáním jako nedílného celku dojde k omezení soutěže, tím že se výrazně zúží počet potenciálních dodavatelů, a připouští-li to povaha předmětu zakázky, je vhodné, aby zadavatel rozdělil veřejnou zakázku na více částí12. Nadále je zadávána jedna zakázka, která je vnitřně členěna do částí podle předmětu. V případě, že je zakázka rozdělena na části, je pro stanovení předpokládané hodnoty rozhodující součet předpokládaných hodnot všech jednotlivých částí veřejné zakázky. Výsledkem řízení může být zadání jednotlivých částí zakázky různým dodavatelům.“ Adéla Purschová Dobrý den, lze do B7 zadat jedno VŘ cca 0,5 mil Kč na zajištění potřebného vybavení pro děti MŠ, tj. didaktické pomůcky, výtvarné pomůcky, hudební nástroje, sportovní potřeby, stolní hry a hračky. A poté realizovat 5 x VŘ, tj. VŘ na didaktické pomůcky, VŘ výtvarné pomůcky, VŘ na hudební nástroje, VŘ na sportovní potřeby a VŘ na stolní hry & hračky. Jednotlivá dílčí VŘ bychom realizovali dle pravidel zadávání zakázek s předpokládanou hodnotou 200 000 – 800 000 Kč? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
VACULIK_M (Úterý 23.03.10 12:03:56) : Dobrý den, pročítal jsem předešlé odpovědi na příspěvky týkající se indikátorů, nicméně z odpovědí není jasné, zda lze do podpořených osob započítat: - matku/otce pracujícího na poloviční úvazek, který díky tomu, že dá dítě do podpořené školky získá plný úvazek. - již pracující, kteří přehlásí své dítě z jiné školky. Děkuji Oba dva typy osob je možné započítat do podpořených. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Úterý 23.03.10 13:17:44) : Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů - Patří odměny zaměstnanců do položky Jiné osobní náklady?
D1 příručka pro žadatele, str. 36 - Stačí nepřímé náklady vyčíslit % dle výzvy? Musí se někam do B7 uvádět podrobné členění nepřímých nákladů, tj. mzdy personalista, náklady na publicitu, energie, úklid aj.?
D6 průvodce vyplnění projektové žádosti, str. 58 - Plánujeme kompletní dodávku hřiště na klíč. Patří tyto náklady do kapitoly 7.1 nebo 7.2
D1 příručka pro žadatele, str. 37 Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Vážení žadatelé, ráda bych Vás upozornila, že instituce ESF Fora má sloužit k řešení Vašich specifických dotazů k problematice výzvy č. 54. V tuto chvíli se zde množí dotazy, jejichž odpovědi jsou v příručkách, které máte doporučené k nastudování. Jedná se především o: D1 příručka pro žadatele D5 příručka způsobilých výdajů D6 průvodce vyplnění projektové žádosti Buďte tak laskaví, a před položení dotazu v tomto prostředí, se pokuste nalézt odpověď nejprve sami ve výše zmíněných metodických pomůckách. A já věřím, že se Vám takto investovaný čas mnohonásobně vrátí, protože následně můžete narazit na další zajímavé a důležité informace. Příručky jsou ke stažení na www.esfcr.cz. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Úterý 23.03.10 12:14:44) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, co spadá do položky Křížového financování, 07.01 Odpisovaný hmotný majetek a 07.03 Neodpisovaný nábytek? Kam mám zařadit nábytek? A kam stavební úpravy? Odpoveď naleznete na str. 37 D1 příručky pro žadatele. Děkuji. Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|
Dobrý den, mám dotaz k veřejné podpoře, respektive nutnosti dokládat přílohu žádosti Čestné prohlášení o čerpané podpoře a Prohlášení o oprávněnosti z hlediska ustanovení podniku. V rámci projektu je plánováno zřízení hlídacího centra pro děti rodičů vracející se zpět na trh práce. Centrum vznikne rozšířením soukromé mateřské školy, kterou žadatel provozuje. Cílovou skupinou jsou rodiče s dětmi, kteří budou využívat služeb centra zdarma. Bude se v tomto případě jednat o veřejnou podporu a je nutné tedy doložit zmiňované přílohy? Děkuji za odpověď. Autor: NEKORANCOVA_L
|
KADLECOVAHANA (Úterý 23.03.10 10:45:58) : Dobrý den, vývoj software (vyvíjet bude souukromá firma)pro projekt (rezervační a evaluační systém) můžeme zařadit do kapitoly 4.05 nebo 4.02? Děkuji, Hana K. Přečtěte si předešlé příspěvky. Na podpobná dozat jsem odpovídala níže. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 23.03.10 10:57:43) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Úterý 23.03.10 10:10:28) :Děkuji za trpělivost :) V rozpočtu je kolonka "z toho investiční výdaje" Máme do ní vypsat celou částku za položku nebo pouze částku nad 40tis? Omlouvám se za množství dotazů. H.K Celou částku za podpoložku rozpočtu, která je investicí. Jedná se pouze o některé z položek křížového financování, a to konkrétně: - Výdaje na nákup zařízení a vybavení hmotné povahy s dobou použitelnosti nad 1 rok a pořizovací cenou[1] nad 40 tis. Kč za položku;
- Stavební úpravy, které jsou rekonstrukcí[2] nebo modernizací,[3] pokud převýšily u jednotlivého majetku v úhrnu ve zdaňovacím období částku 40 tis. Kč, a jsou prováděny za účelem usnadnění přístupu a pohybu osobám zdravotně postiženým nebo úpravy výukových, tréninkových nebo pracovních prostor používaných na realizaci aktivit s cílovou skupinou.
Více viz. D2. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|
IRENA_KOSICKOVA (Pondělí 22.03.10 12:32:16) : Dle metodiky Průvodce vyplněním projektovém žádosti OP LZZ by jste měla specifikovat konkrétní místo či místa realizace projektu. Toto místo se volí na úrovni obce. Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co přesně se má vyplnit do kolonky NUTS 5, mám-li projekt zaměřený všeobecně na Jihomoravský kraj? Má se tam vyplnit místo sídla organizace? Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 22.03.10 23:40:01) : Dobrý večer, pokud na projekt budeme čerpat VP, projekt bude v režimu de-minimis, což je částka do 200tis EUR. pokud ale náš rozpočet tuto částku přesahuje (nad 5mil Kč), v jakém režimu budeme čerpat podporu? Je to dočasný rámec? Co z toho pro nás plyne? Děkuji za odpověď. Hana Kadlecová Celkově je vhodnější čerpat VP podle dočasného rámce - upozorňovali jsme na to na seminářích pro žadatele. Ve Vašem případě, bych doporučovala čerpání pouze podle dočasného rámce. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 23.03.10 10:01:51) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Úterý 23.03.10 09:52:20) :Dobrý den, reaguji na odpověď pro p. Lupínka. Jako investiční položka v rozpočtu se bere veškeré Křížové financování? Myslela jsem, že projekt je neivestičního charakteru, proto se tato kolonka nevyplňuje.Děkuji. Hana. K. Položky obsažené v křížovém financování ve výši 40 000,- tis. a více za jednotku a stavební úpravy spadající do křížového financování jsou investicemi. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LAMACOVA_J (Úterý 23.03.10 01:12:45) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na pronájem prostor patří pod 04.03 nebo 04.05, taktéž nákup služby stravování? pronájem - 04.05 stravování - 04.05 Jak je to s koberci a podlahovými krytinami?Do čeho je zařadít? 03 Děkuji. Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Úterý 23.03.10 09:33:29) : Dobrý den, v Metodice způsobilých výdajů se píše, že lze z nákupu služeb hradit vytvoření škol. aj.materiálů ( nejedná se o nákup původních děl), pokud chceme pro CS koupit publikaci týkající se Daňové evidence v rámci kurzu, lze toto a pokud ano, kam nákup zařadit ? 03.01 kam v nákupu služeb zařadit nákup vývoje kurzu ? která podkapitola ? 04.02 Děkuji. K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BILKOVA_L (Pondělí 22.03.10 12:39:55) : Ano, tato skupina rodičů může být započítána mezi podpořené osoby u aktivity A. Zuzana Pincová Dobrý den,mohou být mezi podpořené osoby v rámci služeb péče o děti (školka) započítáváni kromě rodičů pracujících i rodiče, kteří se připravují na vstup na trh práce (studium na VŠ, rekvalifikační kurz apod.)? Děkuji Lenka Bíková Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
LUPINEK_P (Pondělí 22.03.10 21:44:53) : Dobrý den, 1)máme dotaz na indikátor počet nově vytvořených inovativních produktů. Krátkodobé hlídaní dětí, které již naše organizace provozuje,není inovativní, že ? V projektu vytvoříme nové služby, které nejsou dostupné v místě realizace projektu. Ale jsou dostupné na trhu v ČR. Jsou tedy inovativním produktem v našem projektu? A krátkodobé hlídání dětí tedy nemáme započítávat ? Ne, podle toho, co píšete jste ho nevyvinuli. 2) V rozpočtu projektu je kolonka pod tabulkou nazvaná "z toho investiční" Musíme ji doplnit osobně ? Pokud ano, které kapitoly spadají do investičních nákladů ? Křížové finacování 3)Máme 2 doplňkové aktivity,kde je v projektu máme popsat ? V žádosti je možnost pouze na klíčové aktivity. Popište je samozřejmě v rámci klíčových aktivit, doplňkové jsou proto, že budou realizovány v minimálním rozsahu - např. 1 měsíc. Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 22.03.10 19:33:23) : Dobrý den, mám ještě jednu otázka: Musíme dokládat k žádosti nějakou přílohu týkající se partnerství? Pokud nebudete mít partnera, tak ne. Děkuji za odpověď Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 22.03.10 19:31:36) : Dobrý den, ráda bych se informovala na tuto otázku:Do indikátoru 07.41.00 můžeme započítat u aktivity A vždy jednoho z rodičů / musí pracovat nebo se připravovat?/ a u aktivity B účastníka např.kariétního poradenství /ten nemusí úspěšně dokončit/?Do indikátoru 07.46.13 pouze u aktivity B toho,kdo úspěšně ukončí daný program? U aktivity A jste to pochopila správně. Vzhledem k tomu, že se indikátor 07.46.13 jemnuje počet úšpěšně podpořených osob, bude se opravdu započítávat jen ti, kdo kurz dokončí úspěšně - složí zkoužku a obdrží certifikát. V rámci indikátoru 07.41.00 se započítají všichni, kdo nějakým způsobem obdrželi podporu z veřejných prostředků. Tedy i ti, kteří kurz nedokončí, protože i do nich byla investováno. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, dovolte dotaz: Zrevidovaná verze výzvy č.54 ke dni 25. 1. 2010 uvádí v kapitole "Povinné přílohy žádosti" - Doklad o právní subjektivitě: je nutné předložit v odpovídající formě, odlišné podle právní formy žadatele (bod 4 pod čarou): - o.p.s. – výpis z rejstříku obecně prospěšných společností (ne starší než 3 měsíce), stanovy Z jakého právního závazku) vyplývá povinnost, že by měla o.p.s. mít Stanovy?-- Děkuji, s pozdravem Bartoš Autor: BARTOS_LAD
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Pondělí 22.03.10 16:16:56) : Dobrý den, máme v realizačním týmu zařazeného personalistu. Jeho mzdové náklady nejsou přímé, ale nepřímé. Když ho v B7 vložím do kapitoly realizační tým a v kapitole rozpočet načtu realizační tým, načtou se mi mzdové náklady personalisty. Takže personalista se do realizačního týmu neuvádí anebo se uvádí bez mzdových nákladů? Kam patří pozice projektový manažer-technik do přímých nebo nepřímých nákladů? Musím uvádět do realizačního týmu účetní - nepřímé náklady? Děkuji za odpověď. Do realizačního týmu neuvádíte osoby, které nejsou placeny z přímých nákladů. Tedy pozice jako - účetní, personalista atd. nemají v rozpočtu projektu co dělat, nebudou tedy uvedeny ani v ralizačním týmu. Nevím, co je v náplni práci projektového manažera -" technika", proto nemohu říct, kam ho zařadit. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VEGRICHTOVA_R (Pondělí 22.03.10 14:43:41) : Dobrý den, žadatel, obchodní společnost s. r. o. chce podporovat své zaměstnance s dětmi předškolního a mladšího školního věku zajištěním služeb péče o děti. Vzhledem k malému počtu zaměstnanců a různému věku dětí předškolního věku je však neekonomické zakládat a provozovat vlastní firemní školku. Proto žadatel uvažuje o výběrovém řízení na externího dodavatele s odpovídajícím živnostenským oprávněním. Jsou náklady na služby hlídání dětí provozované v zařízení externího subjektu a/nebo v domácnosti zaměstnance způsobilými výdaji? Předem děkuji za odpověď RV Dobrý den, myslím, že to nebude tak jednoduché - žadatel musí být i realizátorem projektu. Tudíž nelze vyhlásit výběrové řízení na peníze, které získal jako dotaci. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, naše organizace připravuje projekt zaměřený na aktivitu A, jehož hlavním cílem je podporovat a rozvíjet sousedskou výpomoc při hlídání dětí, jejich vození do školky, kroužků, atd. Hlavním aktivitou projektu bude tvorba webové portálu věnující se problematice a usnadňující sousedskou výpomoc. Je možné, aby byla tvorba webu jako hlavní aktivita? U vykazování indikátorů (počet podpořených osob) je možné je vykazovat na základě návštěvnosti portálu? Nebo je potřeba použít jiný nástroj, popř. jaký? Děkuji za odpověď Autor: MPOSPISIL
|
DVORAKOVA_M (Pátek 19.03.10 18:58:37) : Co se týče tisku materiálu pro cílovou skupinu (prezenční listiny....) jedná se o přímý náklad. Příprava a tisk pro projektový tým je nepřímým nákladem (administrace projektu). Zuzana Pincová Dobrý den, můj dotaz se týká administrativní pracovnice v realizačním týmu. Je tisk studijních materiálů, certifikátů, prezenčních listin uznatelný jako přímý náklad projektu nebo se musí tyto činnosti hradit z nepřímých nákladů? Příprava a tisk dokumentů pro projektový tým - je to náklad hrazený z přímých nebo nepřímých nákladů - opět by to vykonávala administrativní pracovnice. Děkuji Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 13:51:43) : Dobrý den, pokud je projekt zaměřen na tvorbu inovativního produktu na podporu zahájení OSVČ, je možné toto naplánovat jako hlavní indikátor pouze s pilotním během kurzu, anebo je lepší dobu projektu prodloužit o dva kurzy navíc, aby bylo proškoleno více osob ? Na co je v tomto směru kladen důraz ? děkuji K.K. Více na počet proškolených osob. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANA_LENKOVA (Pondělí 22.03.10 12:09:10) : Ano, u indikátoru Počet podpořených osob celkem se jedná o osoby, které nastoupí do projektu. Nejedná se o počet lidí, kteří dokončí projekt, to je až indikátor počet úspěšně podpořených účastníků kurzů. Ano součty se kumulují, tj. budete mít hodnotu 304. Indikátory nikde nevysvětlujete. Zuzana Pincová Dobry den, mam jeste dva dotazy k hodnoticim indikatorum: Mame program, kde jsou 4 slozky, 2xdvoumesicni kurzy, pak praxe, pak konzultace nad projektem. - idikator Pocet podporenych osob celkem - tam se dava kazdy clovek jen jednou, ze? a davam tam cislo poctu lidi, ktere naberu, tj. maximalni kapacitu nebo poct lidi, ke kterym se zavazuji, ze dovedu do konce, tj. treba kdyz uvazuji 65%, tak tady bude jen ta cast. dokoncit ale muzou i vsichni... - indikator pocet uspecne podporenych absolventu kurzu - za kurzy se v nasem programu da povazovat jen cast 1 a 2, chapu to spravne, ze ucastnici praxe tam nepatri? ale hlavni dotaz tady - chapu to spravne, ze se tu pocty kumuluji? tj. kdyz mi prvnim kurzem projde 160 lidi a vstoupi do druheho a tim projde az 160 lidi (nicmene tady pocitame ubytek 10%, takze predpokaldame, ze absolvuje 144), davam tam 320, 304 nebo 160? kurzy jsou oddelitelne - pokud nam treba v prubehu 1 odpadne, najdeme pro 2nahradnika. mam indikatory nekde vysvetlovat, jak jsme to mysleli? Dekuji Jana Lenková Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 19:07:36) : Není nikde přesně vymezené čím musíte podpořené osoby u školek dokládat, je na vás jak se domluvíte s danými osobami, nicméně z doloženého dokladu musí být při kontrole patrné, že jsou pracující. Zuzana Pincová KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 15:20:44) : Dobrý den, děkuji za odpovědi. Příručky jsem samozřejmě prostudovala, ale často může dojít k mylnému výkladu, proto se ujišťuji. I z dotazů a odpovědí na fóru vyplývá, že pravidla nejsou vždy jednozačná, viz DPH. Bohužel jsem ale nedostala odpověď na to, jakým způsobem se dokladuje, že oba rodiče z clové skupiny pracují (píšete, že mi na tento dotaz kolegyně odpovídala). Dokladuje se pracovní smlouva, uvedení zaměstnavatele v monit, listu podp. osoby a následné čestné prohlášení. Nikde tuto odpověď nevidím. Všimla jsem si, že se na toto pta i dalsi zadatelka, ale ani u ni není v odpovědi zmínka o konkrétním dokumentu. Pěkný večer. Hana K Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Sobota 20.03.10 14:57:03) : Toto by se vám zobrazovat nemělo. Obraťte se s tímto problémem na technickou pomoc benefit7@mpsv.cz. Zuzana Pincová Dobrý den, a zase dotaz :-) Sice chápu, že finanční plán je pouze indikativní, ale je mi divné, když budu končit projektu v červnu 2013, proč se mi ukazuje žádost o platbu ještě na prosinec 2013. Nemám někde něco zaškrtnuto špatně? Díky. S pozdravem R. Vondráková PS: A díky za předchozí odpověď k uznávaní dětí, které opravdu chceme(te) podpořit, odpověď zcela chápu. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 11:51:53) : V tomto případě napište do rozpočtu opravdu jen cenu dle vaší kalkulace a pokud cena převýší cenu 200 tis. bez DPH je nutné opravdu vypsat dle metodiky způsobilých výdajů výběrové řízení. Zuzana Pincová omlouvám se ale vyvstala opět otázka, s jejím řešením bych potřebovala pomoci. Máme v plánu vyvinout nový kurz pomocí internetové aplikace, předběžně o tomto jednáme s lidmi, kteří by tento kurz mohli pro nás vyrobit. Avšak oni upřednostňují smlouvu o dílo, pouze jeden z nich by byl součástí realizačního týmu coby hlavní programátor. Do rozpočtu mám napsat předpokládaný strop zakázky a v době realizace je nutné vypsat výběrové řízení, přestože již proběhla konzultace o podobě tohoto kurzu ? mnohokrát děkuji za odpověď. K.K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 22.03.10 11:44:01) : Dobry den, pokud budeme realizovat skolku, kde velka cast deti bude od jednoho zamestnavatele,a le jinak bude i pro verejnost, bere se tento subjekt jako partner projektu? Osobne si myslim, ze ne. Dekuji za odpoved. Kadlecova Není nutné, aby se jednalo o partnera, ale rozhodně se bude jednat o veřejnou podoporu dané organizace. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Sobota 20.03.10 18:48:07) : Dobrý den, přesně jak píšete. Pokud poplatky půjdou na aktivity konané mimo projekt nebudou se počitat do příjmů projektu. Zuzuana Pincová Dobrý večer, ještě mi není zcela jasné, zda-li když v současném rozpočtu neuvádím v nákladech externisty pro kurzy pro děti v rámci denní docházky - jako je angličtina, hudební výuka, atp., které mi bylo doporučeno neuvádět do přímých nákladů - neboť se jedná o nadstandart nedoporučený podporovat výzvou, zda-li můžeme na ty služby navíc vybírat od rodičů poplatky - a jestli se v tom případě nejedná o příjmy projektu... (budeme tím hradit náklady, které v projektu nefigurují) to mi stále není jasné. Díky za odpověď, snad jsem to popsala srozumitelně. Díky. Pěkný den všem na fóru! RV Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Neděle 21.03.10 01:37:55) : Pokud se jedná o partnera bez finančního příspěvku, tak se čerpání veřejné podpory v minulosti nesleduje. Zuzana Pincová Omlouvám se, že píšu na tříkrát, ještě prosím, jestli se někde uvádí nebo nějakým způsobem monitoruje, když partner BEZ FINANČNÍHO PŘÍSPĚVKU, byl příjemcem podpory de minimis. Díky. RV Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 18.03.10 10:12:40) : Pokud chcete z nákladů projektu hradit pouze rekonstrukci objektu MŠ, tak to není záměrem této výzvy a není to možné už jenom vzhledem k nastaveným limitům jednotlivých kapitol rozpočtu. Školné nemusí být 0, ale pak se tyto příjmy musí odečítat od dotace. Zuzana Pincová Dobrý den, mám ještě doplňující dotaz na příjmy (školné) v MŠ. Uvažujeme o rekonstrukci objektu bývalé MŠ, která by byla hrazena ze zdrojů této výzvy. Ovšem náklady na provoz nejsou v projektu zahrnuty, musí být tudíž hrazeny z příjmů. Budou i takové příjmy odečteny z dotace? Zjdenodušeně řečeno, pokud bych byl příjemce dotace z této výzvy, znamená to, že školné v MŠ musí být 0 Kč? Děkuji Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 10:21:18) : opět dobrý den, mám další otázku, uvažujeme o vývoji nového kurzu, ke kterému budeme potřebovat konzultaci odborníků, v této chvíli nejsme schopni říci, zda půjde o 1 nebo 3 osoby, pouze odhadujeme, že to dá celkem asi 120 hodin. Mám v rozpočtu napsat pozice pro 3 konzultanty a dle realizace tyto pozice sloučit anebo naopak napsat 1 konzultanta na 120 hod a v případě potřeby rozdělit tuto práci mezi více osob ? Děkuji. K.K. Je lepší mít jednu pozici, kterou bude dělit mezi více osob. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Pondělí 22.03.10 09:33:00) : Dobrý den, mám, prosím, několik dotazů: 1. V harmonogramu projektu si nemusím nechávat v posledních měsících trvání projektu čas na administrativní zpracování a aktivity mohou trvat až do posledního měsíce, protože závěrečnou zprávu mohu poslat nejpozději 2 měsíce po skončení projektu. Pochopila jsem to dobře? Ano. 2. Když máme partnera bez finančního přispění, tak do monitorovacích indikátorů počet podpořených organizací napíši 1 nebo 2? V případě, že předkládáme projekt na změnu stereotypů myšlení zaměstnavatelů, mohu do tohoto indikátoru napsat i počet podniků, kterým poskytneme konzultace nebo kurzy k zavádění flexibliních metod práce? Do tohoto indikátoru se započítavá organizace žadatele a partnerské org. 3. V projektu pro začínající podnikatelky jsou cílovou skupinu ženy, které ještě nezačaly podnikat. Mohou začít podnikat v průběhu projektu, nebo musí začít podnikat až po ukončení projektu? Mohou začít podnikat v průběhu. 4. Mám nějaké nesrovnalosti s identifikací programu ve výzvě a v benefitu. Výzva uvádí oblast podpory 3.4., osu 3. (v benefitu mám oblast podpory 4.3.4., osu 4.3.)? Oblast podpory je 4.3.4 - 3.4 je zkrácená varianta. První čtyřka v kombinaci je číslem OP LZZ. 5. Předkládáme dva projekty, jeden na podporu začínajících podnikatelek, obsahuje rozřazovací seminář Jaké mám schopnosti a předpoklady k podnikání? Pak se ženy rozdělí do dvou programů: 1. Začínající podnikatelka (kurzy, tréninky, poradenství), 2. program Aktivní žena (profesní rozvoj jako základ pro podnikání později). Je vhodné napsat do kategorizace pomoci - vzdělávání? Ano. Druhý projekt se zabývá změnou stereotypů myšlení zaměstnavatelů ( několik marketingových nástrojů oslovování zaměstnavatelů, kurzy, konzultace, publikace, motivační video, web, propagace rovných příležitostí.... - vše o zavádění moderních flexibilních metod práce...). Jakou mám zde napsat kategorizaci pomoci? 20 – Sociální práce, veřejné, sociální a osobní služby 6. V indikátorech pro změnu myšlení zaměstnavatelů mohu napsat počet inovativních produktů (kurz, video, web, publikace...)? Tedy počet nástrojů, kterými budeme stereotypy myšlení měnit? Ano, ale pokud budete tyto produkty sami vytvářet! V projektu pro začínající podnikatelky vstoupí do rozřazovacícho semináře celkem 180 žen v 6 turnusech, a všechny tento seminář dokončí. Pak se ženy rozdělí do programů Začínající podnikatelka a Aktivní žena, z nichž každý z programů dokončí v průběhu projektu 30-60 žen? Jaké mám, prosím napsat monitorovací indikátory? Existuje nějaké doporučené procento úspěšně ukončených absolventů kurzu, podle kterého se řídí hodnotitelé? Ne, ale procento předpokládáme maximální - zde je pouze prostor provymezení počtu osob, které kurz z relevantních důvodů nedokončí (nemoc, vážné osobní důvody). 7. Program začínající podnikatelka je koncipován tak, aby zahrnoval všechny složky potřebné k úspěšnému podnikání včetně tréningu obchodních a prezentačních dovedností. Pro neznalé jde okrajově i o kurz PC pro podnikání (tvorba kalkulací, prezentace produktu) jako předpoklad pro vstup do rekvalifikačního kurzu základy podnikání. Je možné, že budeme, přestože se nejedná o aktivity stěžejní, nýbrž doplňkové, vyřazeni pro nesplnění přijatelnosti? Pokud se bude jednat o aktivity doplňkové není důvod k obavám. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 21:52:15) : Vážená paní Kadlecová, cílovou skupinou pro aktivity v oblasti slaďování pracovního a rodinného života jsou mimo jiné rodiče a dětmi, což mohou být matky i otcové. Semináře tématicky zaměřené na slaďování pracovního a rodinného života můžete do tohoto okruhu činností zahrnout. Jak podrobně je rozepíšete do žádosti, záleží na Vás a na tom, co se vejde to textového pole v Benefitu. S pozdravem, Adéla Purschová Vazena pani Purschova, dekuji az trpelivost s mymi dotazy. Zde jsou dalsi doplnujici dotaz k poradani seminaru pro rodice. 1.Lze povazovat za relevantni vzhledem k podmince uplatneni osob na trhu prace i typ seminaru zamerujici se na otce (nechci zde vyjmenovavat temata), takze obecne receno kurzy pro otce, ktere jsou zamereny na podileni se na vychove ditete, pomoc s domacnosti, organizace casu - tak aby zena/matka mela dostatek casu na uplatneni v prac. procesu? 2. Jsou relevantni seminare/ sezeni s psychologickym zamerenim - jak zvladat rodinu a praci dohromady atd....? 3. Pokud mame skalu seminaru, ze kterych si nakonec ucastnici budou vybirat, mame je v zadosti vyjmenovat uplne vsechny anebo staci vycet oblasti seminaru a zminka jen vzorku temat? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Neděle 21.03.10 16:17:02) : Dobrý den, patří mezi klíčové aktivity např. zajištění výběrového řízení např. publicity, nábytek aj. a samotná realizace publicitních opatření a nákup nábytku či nikoliv? Děkuji za odpověď. Záleží na obsahu projetových aktivit - klíčové aktivit jsou aktivity převážně ve vztahu k cílové skupině, proto není nutné Vámi vyjmenované aktivity zahrnovat mezi klíčové, ale nechala bych je jako obsah realizace KA - řízení projektu. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|