LUPINEK_P (Čtvrtek 18.03.10 20:33:47) : Z informací nevyplývá, že se tento člověk nějakým způsobem se zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. Zuzana Pincová Dobrý den,mám dotaz k odpovědi pro p.Coufala.Může být expert na rovné příležitosti osoba,která má vystudované DPS vychovatelství na pedagogické fakultě,ale nebylo ukončené jako VŠ? Ovšem tento člověk působí již od r.1981 nepřetržitě ve školství jako vychovatel a učitel. Má také zkušenosti i s několika projekty. Děkuji za odpověď. Lupínek P. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RYDVALOVA_R (Čtvrtek 18.03.10 17:09:39) : Záložku VP/de minimis v Benefitu musíte vyplnit i v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu. Zuzana Pincová Dobrý den, zajímalo by mě, zda v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu/ de minimis je nutné vyplňovat záložku VP/de minimis v Benefitu. Děkuji Rydvalová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BCOUFAL (Čtvrtek 18.03.10 14:41:14) : Dobrý den, vysokoškolské humanitní vzdělání je v pořádku, nicméně z informací o expertovi/ce by mělo vyplývat, že se nějakým způsobem zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. A. Purschová Dobrý den. Jaké vzdělání se považuje za relevantní u experta na rovné příležitosti mužů a žen? Stačí VŠ humanitního charakteru (pedagogická nebo filozofická fakulta)? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Čtvrtek 18.03.10 14:40:54) : Dobrý den, můžeme mezi přímé náklady zařadit stravování pro firemní školku. Fakturace formou služby z místní nemocniční jídelny? Děkuji za odpověď. Ano. Je možné hradit stravné nákupem služeb. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANA_LENKOVA (Čtvrtek 18.03.10 13:18:06) : Dobrý den, to jste mohla napsat rovnou, že se jedná o občanské sdružení. Všechna občanská sdružení jsou oprávněnými žadateli. Když jste napsala přímo Asociace malých a středních podniků, vypadalo to, že máte nějaký samostatný právní statut. S pozdravem, Adéla Purschová Dobry den, stale nerozumim, kvuli kteremu kriterii neni ASMP opravnenym zadatelem, resp. opravnenym financnim partnerem. Jsou totiz občanske sdruzeni zalozene dle zakona 83/1990 a tudiz by meli do opravnenych spadat.Nebo je tam nejaka podminka, ktera mi unikla? Dekuji za upresneni. Jana Lenková Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Čtvrtek 18.03.10 12:15:31) : Dobrý den, do sloupce by měly jít vybrat kraje jednotlivě – vyberete tam všechny kromě Prahy. Realizované investice NUTS 3 se vztahují k místu realizace – místu, kde budou probíhat aktivity projektu, nikoli k území dopadu. Předpokládám, že míst realizace bude omezený počet. Procento zadáte odhadem, jak velká část aktivit bude v kterém místě probíhat. Součet musí dávat dohromady 100%. U úvazku menšího než 0,5 můžete zadávat i počet odpracovaných hodin měsíčně místo výše úvazku. U DPČ je to skoro lepší, protože má maximum 80 hodin měsíčně a často je zmatek v tom, jestli například 0,4 úvazku se myslí 0,4 z úvazku 1 (160 hodin) nebo z DPČ (80 hodin). Záleží také na tom, jestli se bude jednat o pravidelnou práci se stejným počtem hodin každý měsíc nebo o práci nárazovou. U nárazové práce doporučujeme používat DPP. Adéla Purschová Dobrý den, 1) pokud je územím dopadu celá ČR mimo hl. města Prahy - vyberu v kap. 6 do pravého sloupce území dopadu všechny kraje? A do "Dalších informací" mám napsat, že mimo Prahu? 2) realizované investice NUTS3 - jak je mám pojmout, když je jiné místo žadatele (Pardubický kraj), jiné partnera (Moravskoslezský kraj), náklady mezi nimi 50/50 a místo dopadu celá ČR mimo Prahu? 3) Je z pohledu hodnocení u úvazku menšího než 0,5 výhodnější pracovní smlouva než DPČ? Děkuji Radka Nepustilová Autor: PURSCHOVA
|
LUDMILA_HEGEROVA (Čtvrtek 18.03.10 11:07:02) : Dobrý den, správní poplatky jsou v rámci OP LZZ nezpůsobilým výdajem (viz Metodika způsobilých výdajů – str. 34). S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda jde v rámci Přímé podpory (Jiné výše neuvedené náklady) proplatit správní poplatek za vydání ŽL, pro úspěšné absolventy/ky rekvalifikačních kurzů v rámci projektu. Děkuji. Hegerová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, energie, vodné, stočné a patří vždy do nepřímých nákladů. A. Purschová Dobrý den, raději ověřuji, zda se také "neztratily" odpovědi na mé otázky z 16. 3. ? Děuji moc. Pozn.: Otázka z 16. 3. týkající se nájmu je mi již zřejmá z jiných odpovědí. V případě nájmu z prostor, kde bude probíhat péče o dítě (tj. činnosti související s cílovou skupinou), se jedná o přímý náklad. Platí to i o energiích? děkuji a zdravím L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, odpovědi na Vaše dotazy jsou vepsané do textu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení našich dotazů. Jedná se o projekt rodinného centra provozujícího školku, aktivita A) Služby péče o děti. Podstatou projektu je personální zajištění a provoz školky (služby o dítě) s doprovodnými semináři pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). 1. Jedná o příjem projektu v případě peněžních darů na základě darovací smlouvy (na obnovu pomůcek apod.)? Za příjmy se považují výnosy projektu, což dar není. Tudíž ho nemusíte počítat jako příjem. 2. S vědomím, že nelze dle metodiky financovat "náklady na odměňování pracovníků, kteří vykonávají v rámci organizace činnosti zajišťující chod organizace a nikoliv primárně realizaci projektu (zajištění úklidu a čištění)“ se ptám, zda lze podpořit pozici školníka a paní na výdej stravy (nemyslím úklid), když podstatou projektu je zajištění celodenní péče o děti a tím umožnění rodičům uplatnit se na trhu práce? Děkuji. Tyto pozice můžete dát do realizačního týmu za předpokladu, že v pracovní náplni hrazené z přímých nákladů nebudou mít nic, co podle Metodiky způsobilých výdajů patří do nepřímých nákladů. 3 Přes časté diskuse nad nájmy prosím o ujištění. Nájemné rodinného centra, kde bude probíhat služba o dítě- celodenní hlídání a ze kterého bude vyjmuta kancelář realizačního týmu, je nepřímý výdaj? Nájem prostor na hlídání dětí patří do přímých nákladů, kancelář realizačního týmu do nepřímých. V rodinném centru budou také probíhat doprovodné vzdělávací semináře pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). Pokud by byl výše zmíněný nájem školky nepřímý výdaj, můžeme předpokládám část faktury týkající se seminářů zahrnout do přímých nákladů. Nájem prostor na semináře patří do přímých nákladů. 4. zajištění stravy ve školce (netýká se seminářů) – je možné zahrnout do přímých nákladů (služby) výdaj na zajištění každodenní stravy ( doprava)? Zajištění stravování je možná hradit v rámci kapitoly nákup služeb. 5. Indikátory Počet podpořených prganizací: rodinné centrum + 2 partneři= 3? Ano. Počet podpořených osob: vždy 1 z rodičů od přihlášených dětí ve školce rodinného centra + počet účastníků doprovodných seminářů pro rodiče? (nebo lze počet účastníků seminářů brát jako počet účastníků kurzů)? U služby péče o děti se jako podpořená osoba počítá jeden rodič za dítě, a to pouze jednou. U seminářů se jako podpořená osoba počítá jednou každý, kdo se semináře zúčastnil. Pokud by někdo umístil dítě do školky a zároveň se zúčastnil semináře, stejně se bude počítat jen jednou. Do indikátoru počet úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončili kurz předepsaným způsobem, např. obdrželi osvědčení, certifikát atd. Na rozdíl od podpořených osob jednoho člověka lze započítat tolikrát, kolik kurzů úspěšně dokončil. 6. Je možné podpořit z přímých výdajů školení 1 pedag. pracovníka (kurz Montessori)? Pedagogický pracovník může být hrazený z přímých nákladů. 7. Ekonom projektu – v odpovědích z 15/3 a 9/3 se zdá být rozpor (nebo nepochopení). Je ekonom (na DPČ), který má v projektu úvazek pouze pro účel projektu, přímý náklad, tak jak je uvedeno v odpovědi z 15/3?. Nejedná se o účetního. Ekonom projektu může být hrazený z přímých nákladů za předpokladu, že nedělá účetnictví. Děkuji moc předem L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Středa 17.03.10 13:14:43) : Dobrý den, DPH v podstatě chápete správně. Případně pokud si chcete být jistí, můžete si ověřit u příslušného finančního úřadu, jestli budete nebo nebudete mít nárok na odpočet DPH. V rámci výzvy 54 se požaduje 100%ní krytí projektu z dotace, plánované příjmy v projektové žádosti neuvádíte. Vykazujete je až během projektu a odečítají se od jednotlivých žádostí o platbu. Případně můžete napsat projekt na jen na tu část aktivit, které chcete financovat z ESF. Pedagogický personál může být v realizačním týmu za předpokladu, že pracuje na činnostech bezprostředně souvisejících s projektem. Adéla Purschová Dobrý den, mám pár dotazů: 1. Mám zmatek v otázce DPH v projektech:Podle příručky pro žadatele platí, že pokud je firma plátcem DPH směrem k aktivitám projektu, měla by mít v projektu částky bez DPH a uplatňovat odpočet DPH na příslušném FÚ. Z odpovědi na fóru ale plyne, že pokud je projekt prokazatelně bez příjmů (služby jsou cílové skupiny poskytovány zdarma), tak ani firma, která je jinak plátcem DPH nemá nárok na odpočet DPH na FÚ a ceny v projektu by měly být uvedeny včetně DPH. Znamená to tedy např., že pokud je školka plátce DPH, tak když:a) udělá projekt bez příjmů, tak by měl zahrnovat ceny včetně DPH?b) udělá projekt s příjmy (školné), tak ho má nachystat bez DPH a může nárokovat odpočet na FÚ? 2. Jako soukromá školka chceme hradit náklady na provoz třídy (mzdy učitelek a provozního personálu, náklady na výlety, divadla, plavání, energie, stravování) zřízenou z projektu ze školného rodičů. Pokud nebudeme uvádět položky provozu třídy v rozpočtu projektu, bude se na nás vztahovat spolufinancování vlastními prostředky (školné)? Chceme zafinancovat jen rozjezd školky, tj. přípravu a začátek školního roku bez provozních nákladů, které se běžně platí ze školného. 3. Můžeme však do rozpočtu (viz dotaz č. 2) uvést např. náklady na poloviční úvazek vedoucí učitelky, která se podílí na vytváření a evaluaci dokumentů (ŠVP, operační manuál apod.) a na přípravách na provoz třídy v rámci projektu, a také náklady na dovoz obědů, nákup vybavení? Autor: PURSCHOVA
|
VLCKOVA_P (Čtvrtek 18.03.10 10:06:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je nějak omezen počet zapojení externí specialistky na rovné příležitosti do více projektů v jedné výzvě? Může jedna specialistka být součástí realizačního týmu ve třech projektech této výzvy? Děkuji. Petra V. Ano, je možné zapojení maximálně do tří projektu ESF. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HAJNA (Středa 17.03.10 19:13:39) : Dobrý den, omezení počtu krajů se týká jenom okruhu činností C Místní partnerství. Pravdou je, že věci zakoupené z peněz projektu by měl mít příjemce ve svém vlastnictví, tudíž zapůjčení bych viděla jako lepší řešení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den,v rámci aktivity B plánujeme, že většina aktivit bude realizována v kraji Vysočina. Jedna z klíčových aktivit je diseminace aktivit projektu. Můžeme tuto aktivitu naplánovat pro celou republiku kromě Prahy anebo platí stejný princip u aktivity C výzvy tj. max. 2 kraje. Pokud bude území dopadu celá republika mohou být např. realizované investice ve výši 90 % kraj Vysočina a zbývajících 10 % rozděleno mezi zbývající kraje.Dále pak jakým způsobem se dá ošetřit darování literatury nakoupené z projektu potenciálnímu uživateli (v projektu doložíme potvrzením zájmu této organizace o realizaci projektu a jeho výstupy. Např. cílovou skupinou je organizace založená Územním samosprávným celkem, pro kterou bychom chtěli nakoupit genderovou literaturu, která bude sloužit v rámci aktivity diseminace. Je toto možné? Pokud ne lze řešit smlouvou o zápujčce? Jiným způsobem?Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Středa 17.03.10 12:53:34) : Dobrý den, Váš dotaz jsme na 100% zodpovídali, bohužel nám nějakým záhadným způsobem z fora zmizel, za což se omluváme. Odpovědi posílám znovu vepsané přímo do textu dotazu. Adéla Purschová Dobrý večer, do jaké kapitoly mám zařadit tyto náklady: - občerstvení pro účastníky seminářů určených pro zaměstnavatele (na téma rovných příležitostí) Občerstvení lze zahrnout do celkových nákladů na zajištění seminářů, pokud jsou nakupované jako služba. Případně můžete účastníkům/cím hradit stravné v rámci přímé podpory. - ubytování lektorů Patří mezi nepřímé náklady, spadá do tuzemských cestovních výdajů. Dále bych se chtěla zeptat, jestli doporučujete realizovat výběrové řízení na dodavatele vybavení školky, nebo si můžeme vybavení nakupovat u různých dodavatelů sami? Doporučujeme dělat výběrové řízení na obdobné a spolu související položky, jejichž součet je 200 000 Kč a více. Obdobné znamená to, co lze zajistit jedním dodavatelem – např. počítače + tiskárna + software + scanner, pokud to dohromady dává 200 000 Kč a více. To platí i pro všechny ostatní položky – např. nábytek, hračky atd. A ještě dotaz ohledně křížového financování. Může být nějak ohroženo celkové hodnocení projektu v případě, že budeme požadovat vyšší než garantovaný podíl křížového financování (uvažujeme max 9%, což je garantovaný podíl na celkovou alokaci výzvy)? Jak budete postupovat v případě, že projekt bude dobře hodnocen, ale bude požadovat více než bude možno poskytnout? Budete např. kontaktovat žadatele, jestli je schopen si např. sehnat peníze na křížové financování z jiných zdrojů? Křížové financování může v projektové žádosti činit až 40% způsobilých přímých výdajů. Z toho však pouze 3% máte garantovaná, že opravdu dostanete. Pokud se součet křížového financování ve všech úspěšných projektech vejde do 9% z alokace na výzvu (tedy 9% z 250 000 000 Kč), můžete částku dostat celou. V opačném případě se to bude muset nějak podělit. Podrobnější informace o tom, jak se dáel postupuje, najdete v Metodice způsobilých výdajů, kapitola Křížové financování (viz str. 32 Pravidla pro vymezení křížového financování v textech výzev). Děkuji Lenka Bílková Dobrý den, dotazovala jsem se již včera (úterý 16.03.10 23:46:32) a zatím jsem nedostala odpověď, i když řada dotazů přede mnou byla již zodpovězena. Nezapomněli jste na mne? Lenka Bílková Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 17.03.10 14:26:40) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele - kraje. Rozumím tomu správně, že dokladem o přidělení IČ je výpis z registru ekonomických subjektů? Děkuji! U podnikatelských subjektů je to výpis z živnostenského rejstříku a u právních subjektů, zapsaných v obchodním rejstříku, také výpis z Obchodního rejstříku. Výpis z Obchodního rejstříku nesmí být starší 90 dní od data podání žádosti – jedná se o datum pořízení výpisu z OR, (v případě výpisu z živnostenského rejstříku se jedná o ověřenou kopii, kdy ověření by nemělo být starší 90-ti dnů). Fiedlerová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 17:20:42) : Pokud chcete účastníky/ce kurzů počítat jako indikátor úspěšní absolventi kurzu, je potřeba, aby kurz měl osvědčení. Znovu ovšem podotýkám, že kurzy pořádané pro rodiče musí prokázat návaznost na uplatnění na trhu práce, což u semináře pro rodiče zaměřeného na zdravou stravu dětí vidím jako problematické. A. Purschová Dobry den, zeptam se jeste jinak: musi mit poradane kurzy nejaky vystup? Napr. seminar pro rodice zamereny na zdravou stravu deti musi mit osvedceni? Dekuji, Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, je nutné vypsat výběrové řízení na pronájem učebny (cca na projekt 900 000 Kč) ? Pokud částka přesáhne 200 000,- na položku a takovéto prostory pro pronájem hledáte, je nutné postupovat jako u standartních výběrových řízení. Děkuji K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 18.03.10 09:30:04) : Dobrý den, plánujeme podání projektu na aktivitu A - předškolní zařízení pro děti ve věku 3-6 let. MŠ bude provozovat soukromá osoba - OSVČ. Je možné, aby vykazovala z této aktivity zisk? Není možné, aby kdokoliv vykazoval zisk z veřejných prostředků. Pokud budete generovat zisk - příjmy, budete muset tyto odečíst od přidělené výše dotace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LUPINEK_P (Středa 17.03.10 19:14:18) : Dobrý den, hodnotitelé budou číst žádosti v elektronické podobě v IS Monit, kde je rozvrstvení textu odlišné než v aplikaci Benefit7. Proto pracujte s textem stejně jako v běžném dokumentu a oddělujte ho odstavci. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, na fóru jsem se dočetl ,že hodnotitelé budou číst žádosti v elektronické podobě.Chceme, aby textová úprava odpovídala např. úpravě odstavců,aby řádky nemuseli končit předložkou apod.Řádkování a okraje v oknech žádosti neodpovídá tištěné formě.Jak máme tedy postupovat, aby vzhled textu správně vypadal ? Děkuji za odpověď Lupínek P. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 21:55:14) : Do podpořených osob se započítává rodič, který dává hlídat dítě z důvodu výkonu povolání, účasti na kurzu, popř. shánění práce. Podpořené osoby musíte mít podložené dokladem ze kterého tento důvod bude patrný. Předložení těchto dokladů je předmětem kontroly na místě. Zuzana Pincová Dobrý večer, v návaznosti naněkteré předešlé příspěvky bych se chtěla zeptat, jakým způsobem se v monitorovacím listu podpořené osoby vykazuje, zda se u aktivity hlídání dětí jedná o hlídání z důvodu matčina zaměstnání nebo zda se jedná o hlídání z důvodu např. návětěvy úřadů atd. Z předchozích příspěvků vyplývá, že pokud by maminky dávali děti do školky či hlídat z jiného důvodu než je výkon povolání nebo účast na kurzu (byť by to bylo např. shánění práce), tyto maminky se nazapočítávají do podpořených osob. Je to pravda? Musí podpořené osoby dokládat pracovní smlouvy?? Děkuji za odpověď. Hana K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
HABARTOVA_J (Středa 17.03.10 22:24:22) : Aktivita A s aktivitou B lze spojit v rámci jednoho projektu. Ohledně druhého dotazu, v rámci této výzvy nebudou podporovány projekty, které budou zaměřeny z velké části na kurzy cizích jazyků, pc kurzy a kurzy měkkých dovedností. Zuzana Pincová Dobrý den, potřebujeme se ujasnit dva zásadní dotazy k výzvě: 1) Lze v rámci jednoho projektu spojit aktivitu A) Služby péče o děti spolu s aktivitou B) Trh práce, nebo musíme pro každý z těchto záměrů sepsat samostatnou projektovou žádost? 2) Lze v rámci aktivity B) Trh práce připravit projekt, jehož náplní bude: - kurz AJ (intenzivní kurz trvající tři měsíce) - PC kurz - komunikační dovednosti/motivační kurz - vybrané rekvalifikační kurzy? Velice děkuji za odpovědi. S pozdravem Jana Habartová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SCHOVANKOVA_V (Středa 17.03.10 12:45:30) : Dobrý den, pro všechny grantové projekty v rámci výzvy 54 je formulář stejný. V případě dopadu na více regionů stačí ve formuláři označit více regionů. Rekvalifikační kurzy mohou být součástí komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti s využitím inovativních metod, zapojením doprovodných opatřeních a poradenských služeb. Měl by v nich být ovšem zohledněný aspekt rovnosti žen a mužů. Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak v žádosti zohlednit dopad na více regionů a zda se používá jiný formulář pro nadregionální projekty jako je tomu například u OPVK. Druhým dotazem je, zda je možné v rámci výzvy žádat dotaci na rekvalifikační kurzy. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Středa 17.03.10 12:28:34) : Toto jako poskytovatel dotace nijak neřešíme. V případě, kdy je v rámci projektu provozovaná školka, jsou podmínky prostor určeny vyhláškou č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých. A. Purschová Musí být prostroy, kde bude provozováno hlídání a přednášky vedeny jako nebytové? Děkuji Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Středa 17.03.10 10:43:46) : Dobrý den, z přímých nákladů si budete nárokovat nájem jen za tu část prostor, která je využívaná k práci s cílovou skupinou. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala: pokud bychom v prostorách, kde je místnost pro přednášky a další místnost pro hlídíní dětí kromě projektu z ESF provozovali ještě jiné aktivity, jak se bude počítat nájemné? Děkuji za odpověď. J. Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Středa 17.03.10 11:54:07) : Dobrý den, stačí v rozpočtu projektu rozlišit náklady žadatele a partnera tak, že do "název nákladu" dám k názvu nákladu jetě text "(žadatel)" nebo "(parter)"? Nebo má být 3. úroveň nákladů např. "Dohody o pracovní činnosti - žadatel" a ve 4. úrovni rozepsané jednotlivé náklady k žadateli a pak 3. úroveň nákladů "Dohody o pracovní činnosti - partner" a opět ve 4. úrovni rozepsané jednotlivé náklady k partnerovi? Do konkrétní položky uveďte "partner" nebo "žadatel". Tedy například 01.01.01 manažer projektu - žadatel. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Děkuji Radka Nepustilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANSOVA_MARKETA (Středa 17.03.10 10:39:41) : Dobrý den, OSVČ jsou ve výzvě 54 oprávněnými žadateli. V rámci věcného hodnocení se posuzují kompetence a zkušenosti žadatele, nicméně delší historie není podmínkou. I nová organizace může mít zkušený a kompetentní tým. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na vymezení žadatele, může jím být osoba samostatně výdělečně činná, obor činnosti: Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti? V projektu se chceme zaměřit na vzdělávání rodičů s dětmi a žen v předdůchodovém věku a také na založení dvou miniškolek. Má forma žadatele nějaký vliv na úspěšnost hodnocení projektu (zda by bylo lepší projekt podat za nějakou organizaci s větší historií v práci s cílovou skupinou než za OSVČ)? Děkuji za odpověď. S pozdravem Jansová Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Středa 17.03.10 09:53:14) : Ano, úspěšní absolventi kurzů jsou současně podpořené osoby. Pokud uvedete konkrétní jména v realizačním týmu/rozpočtu, jakákoliv změna obsazení už bude administrována jako změna nepodstatná. Informace navíc k projektu můžete uvést v samostatné příloze. Zuzana Pincová Dobrý den, 1) ještě doplňující dotaz k indikátorům - úspěšní absolventi kurzů se započítávají současně také do počtu podpořených osob celkem, že? 2) Pokud vím konkrétní osoby realizačního týmu a považuji za dobré uvést jejich kvalifikaci a zkušenosti související s projektem a nevejde se mi toto do popisu pozice v žádosti, můžu výčet těchto informací (jméno, příjmení, kvalifikace, zkušenosti) uvést v nepovinné příloze? Děkuji Radka Nepustilová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Středa 17.03.10 09:00:30) : Nejprve bych upozornila, že členové realizačního týmu se do podpořených osob nezapočítávají. Navýšení počtu indikátoru, není bráno jako porušení smluvních podmínek. Naopak v případě nenaplnění daného indikátoru se už jedná o porušení smluvních podmínek a bude vám vyměřen odvod z celkové částky dotace. Ohledně dotazu k výběrovému řízení. Křížové financování také podléhá pravidlům OP LZZ. Pokud jednotlivé položky za didaktické pomůcky, hudební nástroje atd. souhrnně překročí částku 200 000,-- Kč bez DPH je nutné vyhlásit výběrové řízení dle pokynů pro zadávání zakázek OP LZZ. Nákup uvádíte do Benefitu včetně DPH. Zuzana Pincová Dobrý den, prosím o zodpovězení několika dotazů: - Dotaz týkající se plnění indikátoru „Počet podpořených osob - celkem“. Zřizujeme MŠ o kapacitě 50 dětí, tj. počet podpořených osob 50 zaměstnanců/kyň (minimální počet, tento počet uvedeme do Benefitu7 a jsme ho schopni zajistit). Co se stane, pokud tento počet přesáhneme (např. 100 a více, tj. že se během realizace vystřídají jednotlivé děti v MŠ, tj. dojde k navýšení počtů podpořených zaměstnanců/kyň). Navýšení počtu indikátoru bude ze strany poskytovatele dotace bráno jako porušení/nesrovnalost smluvních podmínek anebo to bude akceptovatelné bez sankce? Teoreticky by se také mohlo stát, že někteří rodiče přihlásí do školky třeba dvě děti najednou a tím pádem naopak dojde ke snížení počtu podpořených osob. Mohl by být takto snížený počet indikátoru také brán jako porušení smluvních podmínek?
- Dotaz týkající se výběrových řízení. V rámci zřízení MŠ plánujeme nákup různého druhu věcí, a to nábytek, textil, elektronika, hřiště, kuchyň, pomůcky pro děti (didaktické pomůcky, hudební nástroje, výtvarný materiál, sportovní potřeby, stolní hry a hračky, … vše určeno pouze pro děti). Je nutné u pořízení nábytku dodržet pravidla OPLZZ, když toto bude hrazeno z křížového nábytku (tj. proplacení 3 %)? Jak soutěžit pomůcky pro děti – jako jednu soutěž (soubor) anebo každou položku zvlášť (VŘ na didaktické pomůcky, VŘ na hudební nástroje, apod.). Je nutné uvádět nákup do 200.000,- bez DPH do Benefitu?
Děkuji za odpověď. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 01:22:45) : V tomto případě tuto kolonku v projektové žádosti nevyplňujete. Zuzana Pincová Dobry den, muj dalsi dotaz se tyka vyberoveho rizeni. Pokud nemame v pplanu zadne vyberove rizeni nad 200.000tis Kc, nemusime do Projektove zadosti tuto zalozku vyplnovat? Dekuji. Hana K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
JANA_LENKOVA (Úterý 16.03.10 22:49:56) : Partner s finančním příspěvkem musí mýt statut oprávněného žadatele, protože bude mít z projektu finanční podíl. Nelze přidělit peníze někomu, kdo nemá statut oprávněného žadatele. U partnerů bez finančního příspěvku je to jedno, když z projektu nebude mít peníze. Z důvodu toho odlišení doporučuji v žádosti jednoznačně uvést, o jaký typ partnera se jedná. Odborníky jako jednotlivce v realizačním týmu mít můžete. Adéla Purschová Dobrý večer ještě jednou, včera jste mi odpověděla, že ASMP ČR není oprávněným žadatelem? Proč? A proč nemůže být partnerem s finančním plněním, ale může být partnerem bez finančního plnění? Děkuji za vysvětlení. Byla bych velice nerada, kdyby žádost byla vyloučena formálně vzhledem k neoprávněnosti partnera. Druhý dotaz je opět upřesňující - píšete, že nemohu dát podnikatelům zato, že předají ve svém podniku účastníkům projektu své znalosti, žádné finance. Jak to mohu provést jinak? Mohu si je dát jako odborníky do realizačního týmu? Tuto část projektu považuji za hodně důležitou a z našeho výzkumu vyplývá, že motivace bude třeba. Děkuji Jana Lenková Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 16.03.10 22:34:20) : Ad 1) Ano, uvedené produkty můžete započítat tak, jak píšete. Seminář by měl být započítán jako celek, tj. včetně metodiky, osnov, učebnice atd. Takto komplexně pak můžete započítat jednotlivé tématické semináře. Ad 2) Do indikátoru počet úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončili kurz předepsaným způsobem, např. obdrželi osvědčení, certifikát atd. To znamená, že pokud jsou součástí projektu kurzy, za jejichž absolvování lze obdržet osvědčení, je pro Vás tento indikátoru relevantní. Adéla Purchová Dobrý den, mám dotaz ohledne monit. ukazatelu: 1) 7.57. pocet inovovanych produktu - vytvarime rodinne centrum, jehoz soucasti bude skolka, hlidani deti a doplnkove seminare pro rodice. Toto beru jako komplexnni produkt, tedy ukazatel ma hodnotu 1. Zaroven vytvarime software, ktery rodicum umozni rezervovat mista, a nam pomuze pri anketach a evaluaci, ten bych zapocitala take za 1. Celkova hodnota je tedy 2?? Doplnkova otazka zni. pokud bychom si seminare pro rodice nechavali metodicky vytvaret od skolitelu a metodiky si pote nechavali, zvysuje to hodnotu tohoto ukazatele, kdy bychom za kazyde tema pripocitali bod? 2) Ukazatel 7.46.13. se predpokladam tyka aktivity B, ne naseho projektu, ktery je prevazne v A. Anebo muzeme pocitat pocet podporenych absolventu, ted rocicu, kteri prisli na kurz? Kutzy budou spise psychologickeho charakteru, predpokladam, ze tento ukazatel tedy neni relevanti. Dekuji, Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Úterý 16.03.10 21:24:48) : Ano, prostory vyhrazené čistě pro službu péče o děti mohou být celé hrazené z přímých nákladů. Adéla Purschová Dobrý večer, rozumím tomu správně, že pokud budou pracovnící realizačního týmu (jejichž náplní práce je administrace - tedy manažer projektu, asistent atd.) mít kancelář jinde než v budově školky (např. na ústředí), můžeme celý pronájem budovy školky zahrnout do přímých nákladů? Děkuj. Hana Kadlecová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Úterý 16.03.10 17:53:07) : Dobrý den, spolupráci se subjektem, který není partnerem, můžete libovolně popsat v projektové žádosti, případně doložit nějakým písemným příslibem spolupráce. Veškeré přílohy žádosti, i nepovinné, je potřeba nahrát do Benefit,u, protože hodnotitelé/ky nedostanou žádosti v tištěné podobě, budou si je prohlížet přes internetovou aplikaci. Jestli bude spolupráce hodnocená pozitivně, záleží na tom, jak jí popíšete a jak bude celkově zkvalitňovat projekt. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, navazuji na dotaz týkající se partnetsrví. Pokud v projektu budeme spolupracovat se subjketem, který nebude vystupúovat jako partner, nicméně jeho spolupráci na projektu považujeme za postatnou, je pro hodnocení projektu pozitivní, když uvedeme tuto spolupráci v rámci nepovinných příloh formou např. čestného prohlášení? Velice děkuji za informaci. J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý večer, do jaké kapitoly mám zařadit tyto náklady: - občerstvení pro účastníky seminářů určených pro zaměstnavatele (na téma rovných příležitostí) - ubytování lektorů Dále bych se chtěla zeptat, jestli doporučujete realizovat výběrové řízení na dodavatele vybavení školky, nebo si můžeme vybavení nakupovat u různých dodavatelů sami? A ještě dotaz ohledně křížového financování. Může být nějak ohroženo celkové hodnocení projektu v případě, že budeme požadovat vyšší než garantovaný podíl křížového financování (uvažujeme max 9%, což je garantovaný podíl na celkovou alokaci výzvy)? Jak budete postupovat v případě, že projekt bude dobře hodnocen, ale bude požadovat více než bude možno poskytnout? Budete např. kontaktovat žadatele, jestli je schopen si např. sehnat peníze na křížové financování z jiných zdrojů? Děkuji Lenka Bílková Autor: BILKOVA_L
|
Dobrý den, prosím o potvrzení našich dotazů. Jedná se o projekt rodinného centra provozujícího školku, aktivita A) Služby péče o děti. Podstatou projektu je personální zajištění a provoz školky (služby o dítě) s doprovodnými semináři pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). 1. Jedná o příjem projektu v případě peněžních darů na základě darovací smlouvy (na obnovu pomůcek apod.)? 2. S vědomím, že nelze dle metodiky financovat "náklady na odměňování pracovníků, kteří vykonávají v rámci organizace činnosti zajišťující chod organizace a nikoliv primárně realizaci projektu (zajištění úklidu a čištění)“ se ptám, zda lze podpořit pozici školníka a paní na výdej stravy (nemyslím úklid), když podstatou projektu je zajištění celodenní péče o děti a tím umožnění rodičům uplatnit se na trhu práce? Děkuji. 3 Přes časté diskuse nad nájmy prosím o ujištění. Nájemné rodinného centra, kde bude probíhat služba o dítě- celodenní hlídání a ze kterého bude vyjmuta kancelář realizačního týmu, je nepřímý výdaj? V rodinném centru budou také probíhat doprovodné vzdělávací semináře pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). Pokud by byl výše zmíněný nájem školky nepřímý výdaj, můžeme předpokládám část faktury týkající se seminářů zahrnout do přímých nákladů. 4. zajištění stravy ve školce (netýká se seminářů) – je možné zahrnout do přímých nákladů (služby) výdaj na zajištění každodenní stravy ( doprava)? 5. Indikátory Počet podpořených prganizací: rodinné centrum + 2 partneři= 3? Počet podpořených osob: vždy 1 z rodičů od přihlášených dětí ve školce rodinného centra + počet účastníků doprovodných seminářů pro rodiče? (nebo lze počet účastníků seminářů brát jako počet účastníků kurzů)? 6. Je možné podpořit z přímých výdajů školení 1 pedag. pracovníka (kurz Montessori)? 7. Ekonom projektu – v odpovědích z 15/3 a 9/3 se zdá být rozpor (nebo nepochopení). Je ekonom (na DPČ), který má v projektu úvazek pouze pro účel projektu, přímý náklad, tak jak je uvedeno v odpovědi z 15/3?. Nejedná se o účetního. Děkuji moc předem L. Navrátilová Autor: NAVRATILOVA_L
|
SIMBEROVA_Z (Úterý 16.03.10 16:02:50) : Dobrý den, externí odborníky je obecně možné platit z projektu, v rámci osobních nákladů nebo nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, v rámci projektu zřídíme školku, v jejímž programu bude také zaměření na hudební a výtvarnou výchovu, češtinu, angličtinu apod. Tyto speciální aktivity budou zajišťovat externí odborníci, kteří budou do školky docházet. 1. Je možné z rozpočtu projektu platit také tyto externí odborníky? 2. Pokud to nelze, je možné tyto aktivity nezahrnout do projektu, nechat na rodičích, zda je využijí a zpoplatnit je? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Úterý 16.03.10 15:41:13) : Dobrý den, kancelář pro realizaci projektu je potřeba hradit z nepřímých nákladů. Pokud budete část kancelářských prostor využívat např. jako poradnu pro klienty/ky, měli byste to mít v rozpočtu oddělené a z přímých nákladů hradit jen ty prostory, které slouží práci s cílovou skupinou. Webhosting je nepřímým nákladem. Délka působení programátora v projektu by měla odpovídat harmonogramu aktivit, na kterých bude pracovat. Může být členem realizačního týmu, pokud bude pracovat na pracovní smlouvu/DPP/DPČ, nebo může pracovat na objednávku v rámci nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, 1. uvažujeme o vývoji innovativního programu-kurzu, který by poskytl CS vzdělání pro zahájení samost.výděl.činnosti. Je možné pro vývoj tohoto programu (jde o vývoj technického ale i obsahové rázu) použít kancelář projektu placenou z přímých nákladů ? Kancelář bude posléze sloužit ke kontaktu s CS a ke konzultacím ohledně učiva. 2. Pro chod našeho projektu je důležitý tzv.webhosting - mohu náklady zahrnout do služeb ? 3. po skončení pilotní verze kurzu dojde k hodnocení a úpravám pro další (poslední)kurz. Je možné programátora, který kurz vyvine a bude členem realiz.týmu a jeho přítomnost je nezbytná až do konce projektu,platit i nadále a jakou formou ? Děkuji K.K. Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Úterý 16.03.10 15:12:19) : Dobrý den, tato informace bude stačit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, postačuje-li ke splnění požadavku "ustanovení o vypořádání majetku ve stanovách" tento odstavec: Zánik sdružení 1. sdružení zaniká a. dobrovolným rozpuštěním nebo sloučením s jiným sdružením b. rozhodnutím Ministerstva vnitra 2. Zaniká-li sdružení dobrovolným rozpuštěním, rozhodne současně zasedání sdružení o způsobu majetkového vypořádání. Děkuji. Jana Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Úterý 16.03.10 14:02:05) : Dobrý den, tohle je napsané v Příručce pro žadatele – cituji: „Podnikající fyzická osoba – právní subjektivita fyzické osoby (OSVČ) bude doložena výpisem z živnostenského rejstříku nebo jiným dokladem o podnikání (pokud fyzická osoba podniká podle jiného zákona než živnostenského).“ S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaké dokumenty má předložit OSVČ jako doklad o právní subjektivitě. V příručce pro žadatele je uvedeno, že stačí živnostenský list, pokud tato osoba podniká podle živnostenského zákona. Ve výzvě nic dalšího uvedeno není (poznámka č. 4 na str. 11 se o OSVČ nezmiňuje). Stačí tedy pouze živnostenský list? Nebo je nutno doložit např. i výpis z živnostenského rejstříku nebo výpis z registru ekonomických subjektů? Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: PURSCHOVA
|
PANOCHOVA_IVANA (Úterý 16.03.10 10:19:50) : Dobrý den, Obsahová náplň jednotlivých živností je stanovená v živnostenském zákoně. U poskytování služeb pro rodinu a domácnost je to: Obsahová náplň tohoto oboru činnosti volné živnosti je zejména specifikována jako zajišťování chodu domácnosti (vaření) úklid, praní, žehlení, péče o zahradu a podobně, individuální péče o děti nad tři roky věku v rodinách, příležitostné krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let věku), péče o osoby vyžadující zvýšenou péči, obstarávání nákupů a jiných záležitostí souvisejících s chodem domácnosti a jiná obstaravatelská činnost. Obsahem oboru činnosti volné živnosti není péče o děti do tří let věku v denním režimu (viz výše) Činnosti provozované v rámci živnosti poskytování služeb pro rodinu a domácnost je možné ve výzvě 54 podpořit, to je uvedené přímo v textu výzvy. Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpověď a mám ještě jeden upřesňující dotaz. Jaké služby péče o děti - mimo alternativní MŠ s celodenní péčí- může tedy OS poskytovat, pokud má volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" jako vedlejší činnost?( myslím např. rod.centrum, mateřské centrum, krátkodobé hlídání - nevím přesně co pojem krátkodobé vymezuje) Vztahuje se v tom případě na tyto služby výzva č.54, pokud i tyto služby umožní rodičům návrat do práce nebo zajistí její udržení? Autor: PURSCHOVA
|
JBOHM (Pondělí 15.03.10 12:30:14) : Na vzdělávání zaměstnanců/kyň v oblasti rovných příležitostí se nevztahuje veřejná podpora. Záleží na žadateli, kolik cílových skupin si zvolí a jak bude koncipovat jejich popis. Pokud by se jednalo o vytvoření progamu pro vzdělávání cílové skupiny, lze to zahrnout do přímých nákladů. Nicméně aktualizace, údržba a poplatky už patří do nákladů nepřímých. A. Purschová PURSCHOVA (Pondělí 15.03.10 08:54:36) : Zaměstnance budeme vzdělávat také v oblasti rovných příležitostí. Takže v tomto případě podniky nebudou příjemci veřejné podpory, je to tak? Ještě prosím o odpovědi na zbývající otázky: Je nutné uvádět jako cílovou skupinu i zaměstnance, je-li jejich vzdělávání chápáno jako součást komplexního programu pro zaměstnavatele nebo stačí uvést jako cílovou skupinu zaměstnavatele? Může být členem realizačního týmu programátor připravující e-learningové prostředí nebo tato činnost spadá do nepřímých nákladů? Autor: PURSCHOVA
|
FICHTNER_MAREK (Pondělí 15.03.10 23:40:43) : Dobrý den, na služby péče o děti lokálního charakteru, pokud jsou určené pro veřejnost, by se veřejná podpora vztahovat neměla. Projekt by mělo být možné realizovat ve finančních režimu „není veřejná podpora“. Veřejná podpora se týká především firemních školek, které jsou využívány jedním konkrétním podnikem, který je touto službou zvýhodněný před ostatními. Dále by se o veřejné podpoře dalo uvažovat v případě, že by nějaká firma například provozovala školky ve velkém počtu a na čistě komerčním základě. Školku lze provozovat na základě školského zákona nebo volné živnosti „mimoškolní výchova a vzdělávání“. Obecně platí, že publikace vydané v rámci projektu by se měly rozdistribuovat převážně během realizace projektu. Výroba publikací by neměla být postavená tak, že jich v rámci projektu vytisknete několikanásobně víc, než je účastníků a cíleně budete plánovat jejich prodej. S pozdravem, Adéla Purschová Autor: PURSCHOVA
|
PANOCHOVA_IVANA (Pondělí 15.03.10 23:05:34) : Dobrý den, občanské sdružení může projekt realizovat za předpokladu, že bude mít zaregistrovanou živnost potřebnou k poskytování služeb péče o děti. Živnost je možné zaregistrovat až při zahájení projektu, není to nutné v době podání žádosti o grant. Při celodenní péči o děti do 3 let by to měla být vázaná živnost „péče o dítě do tří let věku v denním režimu“. V tomto případě musí občanské sdružení splňovat stejné podmínky jako kterýkoli jiný provozovatel této živnosti. Mateřskou školku pro děti od 3 let lze provozovat na základě školského zákona nebo volné živnosti „mimoškolní výchova a vzdělávání“, i zde musí občanské sdružení splňovat všechny podmínky stanovené školským/živnostenským zákonem. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, dle zadání výzvy může být oprávněným žadatelem Občanské sdružení - nestátní nezisková organizace ( jde konkrétně o podporovanou aktivitu A) Služby péče o děti). - Může být žadatelem OS, které provozuje rod.centrum a chce rozšířit své služby o služby péče o děti v rozsahu alternativní MŠ, když má volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" jako vedlejší činnost?
- může v takovém případě RC zajistit celodenní péči v rozsahu alternativní MŠ včetně hlídání dětí do 3 let?
- musí v takovém případě RC splňovat i vešjeré hyg. normy dle vyhlášky a zákona jako v případě vázané živnosti péče o dítě do 3 let a volné živnosti mimoškolní výchova a vzdělávání?
Děkuji za odpovědˇ. Ivana P. Autor: PURSCHOVA
|
Ještě malé upřesnění – pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou (např. školící místnost) lze hradit z přímých nákladů (nákup služeb), pronájem kanceláře pro administraci projektu je nepřímý náklad. Dobrý večer, paušál za internetové připojení zahrnujeme do kapitoly 4.4. stejně jako pronájem prostor anákup energií? Výdaje spojení s povinnou publicitou: letáčky, banner - kapitola 4.1? Děkuji, Hana k. Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 22:40:00) : Dobrý den, všechny tyto položky patří do nepřímých nákladů – viz Matodika způsobilých výdajů OP LZZ, kapitola 2.7.2 Vymezení nepřímých nákladů v OP LZZ. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý večer, paušál za internetové připojení zahrnujeme do kapitoly 4.4. stejně jako pronájem prostor anákup energií? Výdaje spojení s povinnou publicitou: letáčky, banner - kapitola 4.1? Děkuji, Hana k. Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Pondělí 15.03.10 21:26:41) : Dobrý den, úklid je vždy nepřímý náklad, ať už je pravidelný nebo jednorázový. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych si ujasnila skutečnosti týkající se úklidu. V odpovědi pro paní Kadlecovou, ze dne 13.3.2010 jsem se dočetla, že náklady na úklid patří vždy do nepřímých nákladů. Je tomu tak i v případě, že bude proveden jednorázový úklid po vymalování v rámci přípravy prostor pro poskytování předmětné služby? Kam budou náklady na úklid, pokud bude na tuto činnost uzavřena smlouva ? Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: PURSCHOVA
|
DVORAKOVA_M (Pondělí 15.03.10 21:10:51) : Dobrý den, pokud situaci takto vysvětlíte v žádosti, mohlo by to projít, respektive takovéto řešení není v rozporu s pravidly OP LZZ. Osobně bych v tom neviděla problém. Neručím ovšem za názor externích hodnotitelů, kteří se budou rozpočtem podrobněji zabývat v rámci věcného hodnocení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, moc se omlouvám, ale stále nemáme ohledně pronájmu jasno. Konkrétně se jedná o 53 dnů pronájmu školící místnosti a pronájmu místnosti (tj. vedlejší školící místnosti), kde by byly v době kurzu hlídány děti. Tyto dvě místnosti jsme schopni nalézt za cca 9000 Kč za obě místnosti na jeden den tj. 477 000. V podstatě se jedná o dvě školící místnosti, v jedné z nich by byl prostor pro hlídání dětí. Pronájem obdobně velkého prostoru na celou dobu projektu bez prvního měsíce lze získat za 400 000 Kč za celých 23 měsíců. Je to možné nebo nikoliv? Kurzy nikdy nebudou probíhat v nějakých souvislých časech a jediná možnost je tedy dražší jednorázové pronájmy na jeden den nebo pronájem na 23 měsíců. Úspora je asi 77 000 Kč. Tato situace je dána tím, že pronájmy kancelářských prostor s ohledem na krizi zlevnily, ale pronájmy školících místností nikoliv. Prosím tedy o odpověď, zda lze pronajmout prostor na 23 měsíců, pokud je to levnější než 53 pronájmů na jeden den. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pondělí 15.03.10 14:48:02) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že indikátor se jmenuje úspěšní absloventi kurzů, měl by se týkat kurzů jako takových. Pokud v rámci projektu nebudou pořádané žádné kurzy, vyplníte u tohoto indikátoru hodnotu 0, nicméně je potřeba hovyplnit, protože pro oblast podpory 3. 4 je povinný. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, počítá se do indikátoru 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů také absolvent např. individuálního poradenství nebo praxe? Nebo se jedná jen o absloventy kurzů jako takových - základy podnikání, aj. rekvalifikační kurzy? Děkuji za odpověď. P. Martínek Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Pondělí 15.03.10 14:46:06) : Dobrý den, závazný pro Vás bude kurz platný v den, kdy se výdaj uskuteční, podle toho se bude výdaj vyúčtovávat. To znamená, že při přípavě rozpočtu byste měli použít kurz odhadem, např. aktuální + nějakou kurzovou rezervu. S pozdravem, Adéla Purchová Dobrý den, na adrese http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/documents/perdiem_200912_version_to_be_published.pdf jsem našla informace k tomu, jaké počítat "per diems" pro zahraniční lektory a lektorky. Čásky jsou uvedeny v EUR, ale rozpočet sestavuji v korunách. Podle jakého kurzu mám přepočítávat? Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
JUROSKOVA (Pondělí 15.03.10 14:17:35) : Dobrý den, pokud by se jednalo o pronájem prostor pro pravidelné školení, nikoli pro jednorázovou akci, je možné pronajmout prostory na delší časový úsek, v návaznosti na harmonogram školení. Kalkulaci můžete uvést k popisu klíčové aktivity. A. Purschová Dobrý den, pochopila jsem správně z dnešní ranní odpovědi paní Dvořákové, že pokud by byl opakovaný pronájem školících prostor na jednotlivé dny kurzů dražš,í než pronájem prostor na dobu trvání projektu, je možné pronajmout tyto prostory a např. v klíčové aktivitě, ke které se vztahuje pronájem zdůvodnit, proč to není na jednotlivé dny. Děkuji Jurošková Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Pondělí 15.03.10 12:59:30) : Dobrý den, výdaj by se měl vejít do nákladů na zpracování a tisk publikací, což je součást kapitoly nákup služeb (bude zahrnutý v zakázce na výrobu publikace). Jako samostaný výdaj není možné toto zařadit. Adéla Purschová Dobrý den, jako jednu z aktivit bychom chtěli dát vydání informačních materiálů o rovných příležitostech. Pro tyto materiály budeme potřebovat ilustrace ve formě fotografií lidí v určitých názorných situacích, které budou dokreslovat text. Těmto fotografovaným lidem bychom chtěli dát finanční odměnu. Kam bych tento výdaj měla v rozpočtu zařadit? Děkuji moc a přeji pěkný den. Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 15.03.10 13:39:46) : Dobrý den, omezení co do počtu krajů se týká jen okruhu aktivit C – místní partnerství. A. Purschová 1) minulý týden mi bylo řečeno, že projekt může být zaměřen jen na jeden region a dnes ráno se dozvídám z diskuse, že místem dopadu může být více krajů ? Můžete mi toto prosím přiblížit ? 2) v případě, že máme v úmyslu realizovat e-learningové kurzy, je (dle odpovědi z dnešního rána pro p.Dvořákovou) možné aby místem dopadu byly 3 kraje ? přičemž místem realizace zůstává adresa projektové kanceláře v jediném kraji ? Děkuji za odpověď K.K. Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Pondělí 15.03.10 12:25:50) : Dobrý den, pan Novák absolvuje 3 kurzy, tudíž bude započítán 3x jako úspěšný absolvent kurzu. Pan Novotný absolvuje 2 kurzy, tudíž bude započítán 2x jako úspěšný absolvent kurzu. Pan Chytrý bude započítán 1x jako podpořená osoba. Pokud bude portál a příručka sloužit cílové skupině jako výukový/pomocný materiál, pak jejich tvorbu lze hradit z přímých nákladů. Jako produkt je lepší započítat celý portál, pokud ostatní výstupy budou jeho součástí. Adéla Purschová Dobrý den, jak jsou správně myšleny monitorovací indikátory? Dám příklady: 1) Jsou 3 vzdělávací kurzy. Prvního se účastní Novák a Novotný (oba ho absolvují), druhého se zúčastní Novák a Chytrý (Chytrý neabsolvuje, Novák ano) a třetího se zúčastní Novák a Novotný (oba absolvují). Bude v takovém případě 07.41.00 Počet podpořených osob - celkem 3? 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů celkem 5? 2) Vznikne portál, na portálu nabídka 10 různých kurzů a Příručka. Jedná se o samostatné klíčové aktivity (tvorba portálu, tvorbe kurzů, tvorba příručky). Bude v takovém případě 07.57.00 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 12? Nebo jen 1 (portál, který v sobě nese nabídku kurzů a elektronickoou příručku)? Děkuji Radka Nepustilová Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 12:13:50) : PURSCHOVA (Pondělí 15.03.10 11:48:04) : Dekuji pani Purschova. Hraje zde roli, jestli podnikatelsky subjekt (nemocnice) cerpa de-minimis i v jinem projektu? Vim, ze pokud by byl pod. subjekt zadatelem o dotaci, roli to hraje. pokud je ale zadatelem obcanske sdruzeni, ktere jinak se subjektem nema nic spolecneho a s projektem prislo samo, je i v takovem pripade nutne zjistovat cerpani VP u podnik, subjetktu, ktereho se projekt castecne tyka?? Dekuji! H.K. Pokud bude podpora poskytnuta zaměstnancům podnikatelského subjektu, je to VP i pro něj, přestože není žadatelem. Tudíž musíte zjistit, zda nebyl příjemcem veřejné podpory. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 11:41:31) : Pokud bude převažovat počet rodičů z jedné firmy, je lešpí dát celý projekt do režimu de minimis nebo dočasného rámce. Projekt pocita se skolkou, ale dalsi polovinu projektu tvori hlidani deti pro sirokou verejnost - mame se tedy pri identifikaci, zda je to VP ci ne ridit poctem podporenych osob, tedy kdyz bude prevazovat pocet rodicu z te firmy, bude cely projekt v reziu de-minimis? Anebo naklady musime rozdelit a pri tvorbe rozpoctu striktne rozdelit na skolku a na hlidani deti verejnosti, ktere se tedy do VP nepocita? Dekuji za pomoc. Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
KRAJEWSKA_M (Pondělí 15.03.10 11:26:36) : KRAJEWSKA_M (Pondělí 15.03.10 11:26:36) : Dobrý den, Podle Metodického pokynu pro zadávání zakázek nájem existujících nemovitostí či nebytových prostor spadá do zakázek odpovídajících výjimkám ze zákona podle § 18 a 19. To znamená, že pokud si zadavatel bude potřebovat pronajmout kancelářské nebo školící prostory, může přímo vstoupit do jednání s pronajimatelem nemovitosti, kterou si zvolil. To ovšem neplatí, jedná-li se o krátkodobý jednorázový pronájem prostor např. pro účely konference, kdy součástí takové zakázky budou catering a další doprovodné služby. (viz Metodický pokyn pro zadávání zakázek, kapitola 2.8.5. Zakázky odpovídající výjimkám ze zákona podle § 18 a 19) Adéla Purschová Dobrý den, v případě, že školka funguje dlouhodobě v pronajatých prostorách a souhrn nákladů na nájem těchto prostor v projektu bude cca 1 mil. Kč (na 2 roky) je potřeba na tyto služby vypisovat výběrové řízení? Děkuji za odpověď, MKrajewska Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 11:18:32) : Pokud bude školka sloužit převážně jedné firmě, měl by být projekt financovaný v režimu de minimis/dočasný rámec. A. Purschová Děkuji, a ještě se zeptam na dalsi projekt, kde je zadatelem o.s., ktere bude provozovat skolku a hlidani deti. Prevaznou cast deti ze skolky vsak budou tvorit deti zemestnancu jedne firmy. Jedna se v tomto pripade o verejnou podporu? Pokud ano, jak bychom postupovali pri tvorbe rozpoctu? Musela by sevytvorit metodika vypoctu nakladu, ktere tvori VP a ktere ne? To by znamenalo i prepocitavani uvazku ped. prac. atd. Dekuji moc za odpoved. Hna. K Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pondělí 15.03.10 11:08:54) : Tato hranice není přesně vymezená, protože věkové znevýhodnění se může lišit podle regionů a pracovních oborů. Minimální věk pro tutu cílovou skupinu počítáme cca 45 let. Adéla Purschová Dobrý den, můžete mi prosím sdělit věkovou hranici pro cílovou skupinu ženy v předdůchodovém věku? Děkuji, P. Martínek Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 10:40:32) : Dobrý den, na služby péče o děti lokálního charakteru, které slouží širší veřejnosti, se veřejná podpora nevztahuje. Stejně tak se nevztahuje na vzdělávání osob na mateřské/rodičovské dovolené. Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za předchozí odpovědi. Ráda bych se ujistila, že v našem případě se nejedná o veřejnou podporu. Jsme podnikatelsky subjekt, ktery zaklada rodinne centrum otevrene pro sirokou verejnost. Nejedna se o firemni skolku. Soucasti budou i seminare pro rodice umoznujici jim vzdelat se v oblasti psychologie castecne se pripravit na vstup do zamestnani (matky). Predpokladam, ze toto neni verejna podpora. Dekuji. Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
JANA_LENKOVA (Pondělí 15.03.10 10:30:52) : Dobrý den, Pokud budete hlídání dětí zajišťovat na DPP, která bude uzavřená mezi Vaší organizací a osobou hlídající děti, patří tato osoba do realizačního týmu. Vzhledem k tomu, že Asociace malýchch a středních podniků a živnostníků ČR není mezi oprváněnými žadateli, doporučujeme partnerství bez finančního příspěvku. Člena/ku této organizace můžete zaměstnat na DPP, ale tato DPP musí být uzavřená s Vaší organizací, tj. tohoto člověka nebude vyplácet přímo partner. V rámci této výzvy bohužel nelze hradit zajištění financování placené odborné praxe z prostředků projektu jakýmkoliv způsobem, ani formou motivačního příspěvku pro zaměstnavatele. Dlouhodobě nezaměstanané ženy jsou cílovou skupinou v této výzvě, tudíž pokud mají děti, můžete jim zajistit hlídání stejným způsobem jako ostatním klinetů/kám Vašeho projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobry den, ve vyzve 54 pripravuji projekt na vzdelani a praxi rodicu na rodicovske a mam tyto dotazy:- pri kurzech a nasledne praxi bude rodicum nabidnuto hlidani jejich deti v rodinnem klubu. Ptam se, zda plat vychovatelek (zrejme pujde o DPP, nebot nebude trvaleho razu) muze byt v ramci realizacniho tymu nebo mam dat do rozpoctu do prime podpory (tam by ale nemelo, kdyz to neni primo cilove skupine, ne?). nerada bych to mela formalne spatne.- jsem temer dohodnuta na partnerstvi s financnim plnenim s Asociaci malych a strednich podniku a živnostniku ČR. Mohou byt partnerem? Mohu mit jejich odbornika v realizacnim tymu na dpp?Potrebuji je velice na cast praxe, nebot dobre znaji podnikatele.- v jedne fazi projektu planujeme, ze rodice pujdou na praxi k podnikatelum. Asociace navrhuje pro kazdeho podnikatele, ktery to umozni, motivacni prispevek 5000 kc. je to mozne dat do rozpoctu? do ktere sekce? ve vyzve pisete, ze by se to nemelo, ale neni tam specifikovane, jestli se to tyka takovychto pripadu.- pokud bych k cilove skupine Rodice s detmi pridala jeste jako druhotnou skupinu Dlouhodobe nezamestnane zeny, ktere by tedy nespadaly pod primarni cilovou skupinu vyzvy a i kdyby mely deti, maji narok na hlidani v ramci projektu nebo musim zajistit primou podporou a chuvou domu?Dekuji predem za odpovedi Autor: PURSCHOVA
|
JBOHM (Neděle 14.03.10 23:14:44) : Záleží na tom, v čem budete zaměstnance vzdělávat. Pokud by to bylo profesní vzdělávání využitelné pro jejich zaměstnavatele, jednalo by se o veřejnou podporu pro tyto podniky, což ve výzvě 54 není povolené. Genderové audity a odborné konzultace v oblasti rovných příležitostí a slaďování pracovního a rodinného života nejsou považovány ze veřejnou podporu pro podniky. Adéla Purschová Jsme nezisková organizace a připravujeme projekt pro aktivitu B zaměřený na cílové skupiny zaměstnavatelé (podniky) a územní samosprávné celky. Součástí projektu je kromě genderového auditu a odborných konzultací pro zaměstnavatele také e-learningový vzdělávací kurz pro jejich zaměstnance. Je nutné uvádět jako cílovou skupinu i zaměstnance je-li jejich vzdělávání chápáno jako součást komplexního programu pro zaměstnavatele? Může být členem realizačního týmu programátor připravující e-learningové prostředí nebo tato činnost spadá do nepřímých nákladů? Budou podniky, které se projektu zúčastní, příjemci veřejné podpory? Autor: PURSCHOVA
|
HAJNA (Neděle 14.03.10 21:57:13) : Materiály distribuované v rámci projektu můžete dát i partnertské organizaci, nevidím v tom problém. Jestli je partner s finanční účastí nebo bez finanční účasti záleží čistě na žadateli. Adéla Purschová Jako partnera máme příspěvkovou organizaci Městského úřadu. Její zřizovatel nedoporučuje partnerství v rámci projektů ESF. Můžeme tuto organizaci dát jako partnera bez finanční podpory a na závěr mu darovat výstupy projektu a dokonce mu koupit literaturu zaměřenou na genderovou tématiku? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
DVORAKOVA_M (Neděle 14.03.10 21:30:26) : Ad 1) Ano. Ad 2) Ano, místem dopadu může být více krajů. Ad 3) U e-learningových kurů se lze zaměřit na určitý počet krajů, území dopadu se posuzuje stejně jako u jakýchkoliv jiných aktivit. Ad 4) Doplňující informace k rozpočtu je možné uvést k popisu klíčových aktivit, které můžete případně doplnit kalkulací a vypsat, které náklady s klíčovou aktivitou souvisí. Adéla Purschová Dobrý den, připravujeme projekt (aktivita B) a prosím o odpověď na následující dotazy: 1. Je možné hradit z přímých nákladů asistentku projektu, pokud je její činností příprava podkladů pro monitorovací zprávy a závěrečnou zprávu? 2. Může být pro aktivitu B místem dopadu více krajů, tj. kurzy bychom realizovali ve více krajích? Ve výzvě je omezení na jeden kraj pouze u aktivit C. 3. Součástí projektu jsou také e-learningové kurzy, jak bude u nich posuzováno území dopadu? Dotaz je relevantní, pokud územím dopadu může být pouze jeden kraj. 4. Z dřívějších odpovědí vyplývá, že prostory pro školení lze pronajmout pouze v době kurzu. Budeme realizovat v rámci projektu 53 dnů školení, na které budeme potřebovat pronajmout prostory (celkem 2 místnosti, jednu pro kurz a jednu pro hlídání dětí). Nelze raději projmout prostory na celou dobu projektu, když je to levnější než 53 dnů pronájmu? Ve které záložce to má být vysvětleno? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Neděle 14.03.10 20:47:29) : Dobrý den, záleží na Vás, jak budete se školkou pokračovat po skončení projektu. Stejně tak k druhému dotazu – opět záleží by posouzení žadatele, oboje je možné. Adéla Purschová Dobrý den, několik dotazů k aktivitě A) Péče o děti: - Je možné, abychom v rámci projektu zřídili firemní školku podle živnostenského zákona a po skončení projektu - samozřejmě za předpokladu, že splníme všechny požadavky - přešli pod školský zákon? - Je způsobilým výdajem v rámci Nákupu služeb také prádelna? Případně je vhodnější pořídit do školky pračku, sušičku atd.? Děkuji za odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 14.03.10 17:00:14) : Ad 1) Cestovné v rámci přímé podpory se vyplácí cílové skupině za účelem dopravy na kurzy pořádané v rámci projektu. Pak ho lze samozřejmě vyplatit pokaždé, když se klientk/ka kurzu zúčastní. Ad 2) Lektor může být v přímých nákladech. Inovativnost je specifické kritérium, záleží čistě na Vás, jestli se rozhodnete ho využít. Adéla Purschová Dobrý den, 1)pokud chceme podpořit cílovou skupinu proplácením jízdného(hlídání dětí),můžeme rodičům proplatit jízdné při každé opakované návštěvě ? (předpokládáme, že každá podpořená osoba bude navštěvovat prostory pro krátkodobé hlídání dětí během projektu vícekrát.) 2)máme v rámci projektu zpracovanou doplňkovou aktivitu a ta bude pro cílovou skupinu (rodiče) potřebná při uplatnění na trhu práce.Lektor ,který ji bude realizovat, může být v přímých nákladech např.nákup služeb ?Může být tato doplňková aktivita inovativním produktem ? Děkuji za odpověď Lupínek P. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 14.03.10 15:14:25) : Dobrý den, veškeré výdaje na nákup nábytku patří do křížového financování, ne do zařízení a vybavení. Jinak obecně dopočujeme položky jednotlivě rozepsat. Pouze pokud by se jednalo o vysloveně drobné položky, u kterých je těžké předem určit cenu, stačí je napsat do rozpočtu souhrnně a popsat v textu žádosti. Adéla Purschová Dobrý den, mám dotaz na rozpočet projektu. 1)Pokud mám na zařazení do kapitoly 03 více položek (např.nákup hraček,židlí,stolů do učebny pro cílovou skupinu atd.),stačí vložit součet všech položek do kapitoly 03-Nákup nebo vytvořit u kapitoly 03 Nákup podkapitoly a všechny položky zařadit jednotlivě a rozepsat ceny ? 2)A pokud by stačil do rozpočtu součet všech položek ,musí se rozepsat položky jednotlivě s cenou někde jinde ? Děkuji za odpověď Lupínek P. Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 14.03.10 14:56:15) : Dobrý den, podle Metodiky způsobilých výdajů OP LZZ v rámci kapitoly zařízení a vybavaní nelze hradit výdaje na odepisovatelný hmotný majetek podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Běžně se náklady na výpočetní techniku dávají do neodpisovaného hmotného majetku. Adéla Purschová Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, kam zařadit odpisovaný hmotný majetek(dle vnitřní směrnice nad 5000,-) např.multifunkční kopírka,stolní PC,notebook. V kapitole 03 je pouze podkapitola 03.01.neodpisovaný hmotný majetek,03.02.neodpisovaný nehmotný majetek,03.03.odpisovaný nehmotný majetek.Nebo v v této výzvě nelze odepisovat hmotný majetek ? děkuji za odpověď Lupínek P. Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Neděle 14.03.10 07:49:17) : Dobrý den, pokud budete hlídání zajišťovat přes externě najatou agenturu, bude to nákup služeb. Pokud by chůvy pracovaly přímo pro Vás na nějaký typ pracovní smlouvy, budou v realizačním týmu. Pokud bude lektor pracovat přímo pro Vás na nějaký typ pracovní smlouvy, patří do realizačního týmu. V auditorské zprávě potvrdí auditor, že projektová účetní evidence (příjmy a výdaje) je správná, důvěryhodná a ověřitelná na základě adekvátních podpůrných dokumentů, a také se vyjádří ke správnosti evidovaných způsobilých výdajů, které vznikly v souvislosti s projektem (viz Příručka pro příjemce, kapitola 12. Audit) Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda chůvy, které budou hlídat děti v agentuře na hlídání, patří do realizačního týmu. Další dotaz : zda lektor, který nemá ŽL a bude vést vzdělávací program pro chůvy, patří také do realizačního týmu. Další dotaz : U projektu nad 3 mil. musí být audit. Jedná se o audit projektového účetnictví ? Děkuji za odp. Mariola Kožusznik Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Neděle 14.03.10 00:40:39) : Dobrý den, nákup hraček patří do 3. 1, pronájem prostor patří do kapitoly nákup služeb. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych si ráda ověřila dvě věci: 1. Nákup hraček zahrneme do položky 3.1.? 2. Nájem pronajatých prostor do položky 3.2. Děkuji, Kadlecová Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Sobota 13.03.10 22:38:23) : Ad 1) Pokud bude vybudování hřiště celkově stát víc než 40 000 Kč, patří do křížového financování. Doporučujeme položku uvést souhrnně. Ad 2) Ano, do rozpočtu se uvádí superhrubá mzda. Ad 3) Dovolenou zahrňte přímo do nákladů na pracovní pozici. Ad 4). Správa a úklid patří vždy do nepřímých nákladů. Ad 5) Účetnictví patří vždy do nepřímých nákladů. Adéla Purschová Dobrý večer. chtěla bych se zeptat na několik dotazů k rozpočtu (projekt rodinného centra: 1. je možné zařadit do kapitoly Nákup služeb souhrnnou položku "hřiště na klíč", kterou by realizova dodavatel anebo je lepší položky (jednotlivé do 40tis) rozepsat do kapitoly Zařízení a vybavení? Samozřejmě se budeme řídit pravidly efektivnosti nákladů, ale ráda bych se poradila, která možnost je přijatelnější 2. kapitola Osobní náklady: Pokud zahrnujeme osoby pracující na DPČ,uvádíme náklad v rozpočtové tabulce také jako superhrubou mzdu - tedy hrubá hodinová sazba krát 1,34 odvody zdrav.a soc.)? 3. Vyplácenou dovolenou (u pedagogických pracovvníkůje to doba přes prázdniny, kdy nepracují) uvádíme v kapitole Osobní náklady/ Jiné os. náklady? 4. pokud si pro účely rodinného centra budeme pronajímat zvláštní budovu, kde nebude sídlit zbytek firmy (jsme podnikatelský subjekt) je možno započítat pozice Správce a uklízečka do přímých nákladů/ Osovní výdaje? Obě pozice budou pracovat na DPČ a pouze pro projekt. 5. Poslední dotaz se týká jiného projektu, kde žadatelem je občanského sdružení - nezisková organizace, která využívá účetní jen nárazově je možné zahrnou položku účetní resp. ekonomka projektu do osobních nákladů, pokud by tato pozice pracovala pouze na projektu? Předem děkuji za odpověďď! H. Kadlecová Autor: PURSCHOVA
|
VOZDECKA_J (Sobota 13.03.10 18:02:42) : Dobrý den, příspěvkové organizace státu bohužel mezi oprváněné žadatele nepatří, stát není totéž co územní samosprávní celky (kraje, obce). S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je oprávněným žadatelem pro vytvoření firemnní školky Fakultní nemocnice - státní příspěvková organizace zřízená a přímo řízená Ministerstvem zdravotnictví České republiky. Nejsem si jistá, zda je to přímo odrážka první u oprávněných žadatelů. Děkuji J. Vozdecká Autor: PURSCHOVA
|
SYKOROVA_M (Sobota 13.03.10 12:05:57) : Dobrý den, pokud by se jednalo o ženy, který zrušily živnostenský list a chtějí si ho znovu založit, neměl by to být problém. Nicméně v případě pouhého pozastavení živnosti jsou to pořád podnikatelky, a tudíž hrozí, že by se na ně vztahovala veřejná podpora. Adéla Purschová Dobrý den, výzva upřesňuje, že programy pro ženy, které chtějí začít podnikat, se týkají těch, které to zatím plánují a ještě nezačaly. Je možné do této skupiny zahrnout i ženy, které již neúspěšně podnikaly, skončily a mají nyní činnost pozastavenou? Přesto však by rády věděly, kde udělaly chyby a pokusily by se znova začít. Díky Autor: PURSCHOVA
|
VITOUCH_PETR (Pátek 12.03.10 18:48:26) : Dobrý den, bloková výjimka ve výzvě číslo 54 není povolená. Pokud se zaměříte na ženy, které podnikání zatím nezahájily, pouze se něj budou připravovat, neměla by se na projekt veřejná podpora vztahovat a zvolíte režim „Není VP“. Můžete požadovat 100% dotace. Adéla Purschová Dobrý den, vzdělávací firma by chtěla podat projet na pomoc ženám po mateřské, které se rozhodly začít podnikání. Máme možnost přenést do ČR zajímavé know how ze zahraniční na pomoc při určení, jaký druh podnikání je pro danou osobnost ženy nejvhodnější. V rámci rozpočtu nám není jasné, jaký "režim podpory" volit. Zvolili jsme "VP zaměstnanosti-blok. výjimka". Je to správně? Můžeme při tomto druhu režimu ve výzvě 54 získat 100% proplaceé nákladů? Děkuji za odpověď Petr Vitouch Autor: PURSCHOVA
|
CERVINKOVA_P (Pátek 12.03.10 14:54:31) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že doporučený začátek projektu je v posledním čtvrtletí 2010, je otázkou, jestli tou dobou ještě budete něco rekonstruovat. Zpětně se náklady projektu nárokovat nedají. Doklad o právní subjektivitě partnera není nutné k projektové žádosti přikládat. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, plánujeme projekt do aktivity Služby péče o děti - budeme zřizovat firemní baby klub - hlídání dětí. Prostory se budou nacházet v přístavbě našeho areálu, přičemž stavba začne v dubnu tohoto roku. Můžeme si do rozpočtu uplatnit v rámci křížového financování podíl technického zhodnocení stavby připadající na rozlohu baby klubu? Dodavatel je vybírán v souladu se zákonem o VŘ. Pokud má projekt partnera, předkládá se doklad o právní subjetivitě i za tohoto partnera? Děkuji za informace.P. Červinková Autor: PURSCHOVA
|
SIMECEK_J (Pátek 12.03.10 12:11:56) : Ano, školku lze zřídit i v rámci volné živnosti mimoškolní výchova a vzdělávání, kde není potřeba dodržovat všechny legislativní předpisy, které jsem uváděla v předchozí odpovědi. Nicméně vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých by měla platit i zde. A. Purschová Dobrý den, ještě dotaz k podnikovým školkám. pokud by podnikatelský subjekt (nemocnice) chtěl provozovat firemní školku, musel by splnit všechny náležitosti na provoz mateřské školky dle jednotlivých zákonů. jde pak tedy provozovat firemní školku v rámci volné živnosti (mimoškolní výchova a vzdělávání)? Platí pak pro takovouto firemní školku též stejná pravidla jako pro provoz mateřských školek? Děkuji J. Šimeček Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, inzerce v médiích, ať už se týká náboru dětí nebo personálu, patří do nepřímých nákladů. Mediální aktivity spadají do přímých nákladů jen v případě, že by byl projekt založený např. na osvětové mediální kampani, která by byla jeho hlavní náplní. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v případě projektu na zřízení a provoz školky bude probíhat nábor - zápis dětí do školky. Náklady na oznámení v médiích, plakáty apod, že do projektové MŠ bude probíhat zápis, budou součástí přímých (nákup služeb) nebo nepřímých nákladů (publicita)? V Metodice způsobilých nákladů je u publicity uvedeno, že pokud je to součástí hlavní činnosti projektu, nespadají tyto náklady do publicity (nepřímé výdaje). Pochopili jsme to správně? Inzerce na nové učitelky spadají do personalistiky - nepřímé výdaje? Děkuji za odpovědi. Autor: PURSCHOVA
|
|