POLCAROVA_L (Pátek 26.02.10 10:45:15) : Dobrý den, odpovědi na své dotazy naleznete níže přímo ve vašem textu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den. Ráda bych se zeptala na záměr B. Pokud budeme mít v rámci vzdělávání pro rodiče i dopolňkovou činnost - hlídání dětí účastníků kurzu: 1. je nutné aby osoby, které budou vykonávat hlídání dětí na DPP měli nějaké vzdělání nebo oprávnění k této činnosti (tj. např. vzdělání ve zdravotnictví, pedagogice atp.), nebo bude stačit praxe? U neregistrované služby, kterou je doplňková činnost hlídání dětí, žádné podmínky nastaveny nejsou. 2. je možné pořídit vybavení do dětského koutku (tj. hračky, drobné pomůcky, případně menší vybavení) do výše 40.tis Kč? a bude se jednat o přímé náklady projektu? Vybavení dětského koutku je uznatelný náklad a jedná se o přímé náklady, více viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ. 3. Pokud si budeme pro účely vzdělávání pronajímat prostory, které je nutné částečně zainvestovat (stoly, židle, koberce) je tento náklad uznatelný v rámci dotace? a do jaké výše? Ano jedná se o uznatelný náklad. V případě koberce se jedná o položku 3 rozpočtu Zařízení a vybavení. Židle, stoly a jiný nábytek je možný financovat v rámci Křížového financování, podrobnosti opět naleznete v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ a v textu výzvy 54. 4. Pokud budeme v rámci projektu potřebovat ke vzdělávacím programům počítače, je uznatelným nákladem jejich zapůjčení? nebo raději doporučujete pronajmout si pro tyto speciální kurzy přímo počítačovou učebnu např. školy? Obě možnosti jsou možné. Doporučujeme si pronajmout pro tyto kurzy přímo počítačovou učebnu. 5. Pronájem prostor učebny vč. dětského koutku je předpokládám uznatelným nákladem, ale je možné uznat i náklady spojené s nájmem těchto prostor mimo dobu konání kurzů? Bohužel majitel není ochoten nám prostory pronajmout pouze na určené měsíce (čtvrtletí) kdy budou semináře probíhat. Chce abychom si je pronajali na celou dobou realizace projektu. Nájem za učebny je uznatelným nákladem pouze po dobu konání aktivity. Předem děkuji za odpovědi. S pozdravem L. Polcarová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIMBEROVA_Z (Čtvrtek 25.02.10 15:33:19) : Dobrý den, schválení projektu zastupitelstvem není povinnou přílohou. Náklady na proškolení realizačního týmu nejsou přímo nezpůsobilým výdajem, nicméně z hlediska efektivity a účelnosti výdajů je lepší najmout do realizačního týmu už proškolené osoby. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je žadatelem školka zřizovaná městskou částí, je nutné doložit schválení projektu zastupitelstvem apod.? Projekt je zaměřen na rozšíření provozu školky mj. o rozšíření tělesné a pohybové výchovy dětí během jejich pobytu ve školce. Je možné do nákladů projektu zahrnout speciální kurzy a školení s tímto zaměřením pro učitelky, které budou v realizačním týmu? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pátek 26.02.10 09:51:50) : Dobrý den, část záložky VP/podpora de minimis obsahuje osm textových polí (7 povinných a 1 nepovinné) s dotazy směřovanými jak na žadatele, tak na partnera (partnery) projektu. Všechna povinná pole musí žadatel vyplnit i v případě, že jeho žádost nezakládá veřejnou podporu. Pole slouží k posouzení, zda se v projektu opravdu nejedná o veřejno podporu. Ve 2. části záložky stačí do povinného pole informace o žádané VP napsat „nerelevantní“, pokud na projekt veřejnou podporu nepožadujete. 3. část záložky VP/podpora de minimis je aktivní pouze v případě, že žadatel zatrhl na záložce Projekt pole Byl jste příjemcem podpory de minimis za poslední 3 účetní období. Adéla Purschová Dobrý den, pokud je projekt zaměřen na aktivitu B Trh práce (vzdělávání rodičů) nemá podle výzvy charakter veřejné podpory. Má se vyplňovat příslušnými údaji záložka VP/de minimis v Benefitu nebo nemá s poukazem, že se nejedná o veřejnou podporu? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Pátek 26.02.10 08:55:16) : Dobrý den, produkt je souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Znovu podotýkám, že u služeb péče o děti nejsou cílovou skupinou děti, ale rodiče. Tudíž byste se měli zamyslet, jestli vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí je nástroj, který pomůže rodičům dětí ke zlepšení situace na trhu práce. Adéla Purschová Dobrý den, ještě jeden stručný dotaz k aktivitě A: Lze za inovativní produkt považovat vytvoření příručky či souboru cvičení a aktivit pro pohybovou a sportovní výchovu dětí (jednou z aktivit projektu je právě rozšíření služeb školky o pohybovou a sportovní průpravu dětí)? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Čtvrtek 25.02.10 18:05:51) : Dobrý den, provoz školky a platy pedagogů jsou způsobilým výdajem a lze je hradit. Pokud jde o inovativnost a rovnou účast žen a mužů jedná se o specifická kritéria díky nimž můžete dostat body navíc při hodnocení projektu. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, zda z této výzvy jde hradit běžný provoz školky a platy pedagogů a dále zda jde projekt soustředit pouze na to nebo je pro nás lepší opravdu i v rámci této aktivity vymyslet inovativní produkty a rovnou účast žen a mužů. Děkuji. Lamačová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, obracím se na vás s následujícím dotazem. Ve fóru byla položena otázka, jestli úklid ve školce je přímý nebo nepřímý náklad projektu. Ze strany Ministerstva byly 2 odpovědi, 1x že se jedná o nepřímý náklad a 1x že o přímý náklad - viz texty níže. Můžete to prosím upřesnit? Děkuji Inge Rosenkranzová Pondělí 08.02.10 12:18:32 Nové Zápotocká Pokud je v rámci projektu zřízena školka v pronajatých prostorách a tedy veškerý provoz je čistě v rámci projektu, je klíčovou aktivitou, pak by náklady, domnívám se, měly být v přímých nákladech. Např. pronájem prostor, stravování dětí, úklid a údržba školky apod. jsou jádrem projektu, vše souvisí pouze a jasně s činnostmi v rámci projektu, nejsou běžnými činnostmi žadatele. Rozumím tomu správně? Ano, kromě stravování dětí ve školce. Tento náklad není možné uplatnit. Čtvrtek 11.02.10 09:22:39 Nové Purschová Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Autor: ROSENKRANZOVA_I
|
KRATKA_J (Čtvrtek 25.02.10 13:28:26) : Dobrý den, projekt lze pojmout i tak, že část školky bude pro širší veřejnost a část pro konkrétní podnik, pokud je toto Vaším záměrem. Provoz je možné řešit dodavatelsky, akorát je potřeba dodržet limit pro nákup služeb – maximálně 60% přímých způsobilých výdajů projektu. Péči o děti do 3 a nad 3 roky je za splnění všech zákonných podmínek možné kombinovat. Další výzva k předkládání grantových projektů je předběžně plánována na prosinec 2010. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, městský obvod statutárního města má záměr zřízení školky, která bude kombinovat veřejnou školku a podnikovou školku pro městskou nemocnici. Projekt by řešil vybavení školky a její provoz. Provozovatel školky bude vybrán na základě výběrového řízení jako dodavatel služby. 1. Je možná kombinace veřejné a ponikové školky? 2. Je možný provoz školky v rámci dodavatelské služby? 3. Je možná kombinace péče o děti do 3 a nad 3 roky (za splnění všech zákonných podmínek)? 4. Kdy lze očekávat další výzvy? Děkuji Krátká Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Čtvrtek 25.02.10 12:55:24) : Dobrý den, odhad udělejte podle toho, kolik dětí přibližbně za dobu realizace pohlídáte. Za každé pohlídané dítě se počítá jako podpořená osoba jeden rodič a pouze jedenkrát, i když hlídání proběhne opakovaně. Indikátory by neměly být příliš podhodnocené, ale zase by měly být reálné, abyste je zvládli naplnit. Vždycky je lepší jich nakonec naplnit o trochu víc než míň oproti hodnotám uvdeným v projektové žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěl bych se zeptat k aktivitě A-monitorovací indikátory.V naší organizaci poskytujeme krátkodobé hlídání a doprovody dětí.Jak máme vypočítat počty podpořených osob zapojených do aktivit za celou dobu realizace projektu ? Předpokládáme ,že bude vysoká účast,ale jak máme správně odhadnout počty osob vzhledem k žádané výši dotace(cca 5 mil) a době realizace(3 roky) by podpořených osob mělo být asi kolik ? děkuji za Vaši odpověď Lupínek Petr Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.02.10 08:22:32) : Dobrý den, Úřad regionální rady není oprávněným žadatelem v této výzvě. Regionální rada není územně samosprávným celkem, není jím zřízena či založená organizace. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je oprávněným žadatelem v této výzvě v rámci aktivity A instituce, která je zřízena ze zákona? Například Úřad regionální rady, který je právnická osoba, zřízena v územním obvodu statistické jednotky NUTS, zákonem č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů. Děkuji. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIKOROVA_M (Čtvrtek 25.02.10 11:03:09) : Dobrý den, pokud vím, tak provoz živnosti není omezený věkem. Nicméně lidé v důchodovém věku by neměli v projektu figurovat jako cílové skupiny a být vykazovaní v rámci monitorovacích indikátorů, protože celý program OP LZZ směřuje ke zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti lidí v produktivním věku. Příležitostné krátkodobé hlídání dětí je v rámci živnosti povolené včetně dětí tří let věku, tudíž dolní věkovou hranici nebudeme sledovat. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, je možné žádat v rámci výzvy o dotaci na personální zajištění a provoz hlídání dětí do tří let dle volné živnosti "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" i v případě, že by šlo o hlídání doma například tří až pěti dětí? Je nějaké dolní omezení věku hlídaného dítěte? Může být člověk, který hlídá v důchodu? Předem děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
KUBICKOVA_M (Čtvrtek 25.02.10 09:17:12) : Dobrý den, jako indikátor 07.41.00 můžete uvést zástupce a zástupkyně uvedených organizací, se kterými budete v rámci projektu pracovat. Předpokládám, že nebudete pracovat s celými organizacemi, ale s vybranými lidmi z těchto organizací. Pokud projekt neobsahuje kurzy, můžeze k indikátoru 07.46.13 napsat hodnotu 0, nicméně je potřeba ho uvést, protože se jedná o povinný indikátor. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptal na podobu monitorovacích indikátorů u podporované aktivity C) místní partnerství. Jestli u indikátoru 07.41.00 máme uvést počet podpořených zaměstnavatelů (firem) + úřad práce + obce, kteří budou tvořit cílovou skupinu? Dále jestli indikátor 07.45.00 představuje žadatele + partnery a co uvést do indikátoru 07.46.13, jestliže obsahem naší projektové žádosti nebudou žádne kurzy? Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den Kubíčková Autor: PURSCHOVA
|
RYDVALOVA_R (Středa 24.02.10 13:33:53) : Dobrý den, informace o kvalifikačních předpokladech realizačního týmu můžete uvést do části žádosti věnované zkušenostem a kompetencím žadatele, případně do popisu pracovních pozic na záložce realizační tým. Záleží hlavně na žadateli, jaké má požadavky na kvalifikaci vzhledem k projektu, protože každý projekt je jiný. Pokud se rozhodnete využít specifického kritéria Rovná účast žen a mužů a zapojit do projektu experta/ku na rovné příležitosti žen a mužů, hodnotí se mimo jiné kvalifikace a zkušenosti této osoby - viz metodika specifických kritérií. Adéla Purschová Dobrý den, musí členové realizačního týmu prokazovat své kvalifikační předpoklady k realizaci projektu. V případě, že ano, v jaké formě a v jaké části žádosti. Děkuji R.Rydvalová Autor: PURSCHOVA
|
VOJTOVA_HANA (Středa 24.02.10 13:04:50) : Dobrý den, již několikrát zde bylo uvedeno, že pokud jsou hlavní náplní projektu služby péče o děti, musí být provozované na základě některé z živností uvedených ve výzvě. Jejich podmínky jsou v živnostenském zákoně a jeho přílohách stanovujících obsahové náplně jednotlivých živností. Záleží tedy žadateli, aby posoudil, který typ živnosti nejvíce odpovídá jeho záměru, a touto živností se řídil. Podle návrhu „prorodinného balíčku“ by jednou z podmínek měla být osobní zkušenost získaná při výchově vlastních dětí, nicméně tento materiál dosud nevešel v platnost, tudíž institut vzájemné rodičovské výpomoci není typem služby podporovaným v rámci této výzvy. Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení dvou dotazů: 1) Žadatel chce otevřít centrum pro hlídání dětí, které by fungovalo podobně jako miniškolka. Lze v tomto centru hlídat děti i dlouhodobě (např. celý pracovní týden), nebo se musí jednat pouze o krátkodobé hlídání? Případně v jakém rozsahu lze tyto služby poskytovat? 2) Žadatel chce vytvořit registr osob poskytujících službu "denní matka" a tyto kontakty nabízet veřejnosti. Nevíme však, zda musí být tato osoba sama matkou na MD, nebo zda se může jednat např. o důchodkyni hlídající děti? Předem děkuji za odpovědi, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
VOLKOVA (Středa 24.02.10 10:45:11) : Dobrý den, jako indikátor je možné započítat osoby, které obdržely doklad o úspěšném dokončení kurzu, nemusí se nutně jednat o kurz rekvalifikační. Adéla Purschová Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkajícího se indikátorů, konkrétně indikátoru 07.46.13 - Počet úspěšných absolventů kurzů celkem. Je možné do tohoto indikátoru zahrnout osoby cílové skupiny, které absolvovaly seminář a obdržely osvědčení o účasti, nebo se jedná pouze o podpořené osoby, které ukončily rekvalifikační kurz a získaly doklad o rekvalifikaci? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Středa 24.02.10 09:45:24) : Dobrý den, informace o jednotlivých živnostech najdete v živnostenském zákoně a jeho přílohách, které stanovují obsahové náplně živností. Adéla Purschová Dobrý den ještě jeden dotaz. Jaký je přesně rozdíl v provozu mezi "péčí o dítě do tří let věku v denním režimu" a "příležitosté krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let)". Je to nějak konkrétně stanoveno? Co je ten konkrétní rozdíl v souvislosti s provozem takového zařízení? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Ještě mám upřesňující otázku k auditu. Když provedeme např. 50 účastníkům osobnostní audit, jehož výsledky pochopitelně předem neznáme, jak můžeme specifikovat do rozpočtu následně doporučované rekvalifikační kurzy? Ceny kurzů jsou dost variabilní... Děkuji, D. Tosovska Autor: TOSOVSKA_D
|
ROSENKRANZOVA_I (Úterý 23.02.10 20:33:19) : Dobrý den, veškeré náklady na provoz vozidla k vnitrostátním cestám patří do nepřímých nákladů. Adéla Purschová Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem auta na oprativní leasing, tato otázka byla už zodpovězena, ale jak je to s náklady na pohonné hmoty, dálniční známku, opravy apod. Pokud bude auto využíváno na svoz a rozvoz dětí jedná se o přímé náklady a do jaké kapitoly se zahrnou? Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
BOTKOVA_IVETA (Úterý 23.02.10 18:38:49) : Do projektové žádosti stačí uvést plánované hodnoty čtyř hlavních indikátorů, jejich členění se sleduje až během projektu. Jako indikátor by se měly počítat jen produkty, které nově vzniknou v rámci projektu, případně budou příjemcem inovovány. Adéla Purschová Prosím o zodpovězení dotazu ohledně členění indikátorů - u některých oblastí jsou uváděny již indikátory s jejich členěním, ale právě v případě oblasti 3.4. nejsou tato členění uvedena - až v další tabulce Příručky. Co se týče podrobnějšího členění, je v případě této výzvy při vyplňování žádosti nutné indikátory podrobněji rozepisovat nebo stačí uvést uvedené 4 základní. K indikátoru 07.57.00 – počet nově vytvořených/inovovaných produktů. Označuje se tak souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Dotaz: V případě, že sice budeme mít např. předškolní vzdělávací program,ale ten jsme samozřejmě sami nevytvořili,ani neinovovali, počítá se do počtu také tento produkt nebo to musí být jen naše tvůrčí dílo? Děkuji předem. Autor: PURSCHOVA
|
SYKOROVA_M (Úterý 23.02.10 18:42:57) : Dobrý den, cena za provedení auditu musí být cenou obvyklou v daném regionu a v daném čase, většinou se pohybuje kolem 30 000 Kč, to je doporučená cena. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, zajímalo by mne, zda u výzvy č. 54 existuje nějaké oficiální doporučení ceny za audit, příp. kde je toto doporučení písemně uvedeno. Díky Autor: PURSCHOVA
|
TOSOVSKA_D (Úterý 23.02.10 15:15:31) : Dobrý den, mám několik dotazů k výzvě 54, aktivita B) - Trh práce. 1. Co si máme představit pod pojmem zprostředkování rekvalifikací? Jedná se nám hlavně o návaznost na osobnostní audit. (účastníci projdou osobnostním auditem a pak jim je doporučeno, kde si mají zaplatit rekvalifikační kurz??) Ano i ne, následně jim bude doporučen konrétní vhodný kurz, který bude, ale také financován z projektu, ale zřejmě dodavatelsky. 2. Pokud by byl v rámci projektu vytvořen internetový portál, je možné programátora + administrátora (1 osoba) uvést v osobních nákladech? Ne, spadá do nepřímých nákladů. 3. Je možné v rámci této výzvy podpořit vytvoření výukových filmů k podře začínajících podnikatelek? Ano, mohlo by se jednat o inovativní produkt. Velice děkuji, Tosovska S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RYDVALOVA_R (Úterý 23.02.10 13:24:32) : Dobrý den, pokud se témata jako výživa, péče o děti nebo logopedie týkají rodičů, nikoli budoucích poskytovatelů služeb péče o děti, spadají v kontextu programu zaměřeného na zvyšování zaměstnanosti a zaměstnatelnosti spíš do volnočasových aktivit, které výzva 54 nepodporuje. Výtvarné potřeby do školky můžete zařadit do kapitoly zařízení a vybavení. Vzhledem k tomu, že se zřejmě bude jednat o drobnější položky, je lepší napsat je do rozpočtu souhrnně a blíže specifikovat v textu žádosti. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v rámci projektu "školičky" bychom rádi realizovali semináře pro rodiče zaměřené např. na výživu dětí, péči o děti, slaďování osobního a pracovního života, logopedie apod. Jsou náklady na tyto semináře v rámci projektu uznatelné? V rámci chodu "školičky" plánujeme řadu výchovných činností s předem daným obsahem a strukturou jako malování, zpívání a další. K tomu je nutné zakoupit různé potřeby (pastelky, papíry, modelovací hmoty apod.). je možné tyto potřeby v rozpočtu zahrnout např. do položky "výtvarné potřeby" nebo to musí být jednotlivě. Jak řešit to, aby tyto potřeby nemusely být zahrnuty v nákladech nepřímých. Děkuji Rydvalová Autor: PURSCHOVA
|
dobrý den, podle níže popsaného projekt. záměru není veřejná podpora předpokádána. S pozdravem, Kateřina Zápotocká PSENICKOVA_M (Úterý 23.02.10 09:23:03) : Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o odpověď, zda-li násleudující projekt zakládá či nezakládá veřejnou podporu a zda-li je v souladu s výzvou č. 54. Žadatelkou by byla OSVČ provozující kavárnu specializovanou na maminky s malými dětmi, přičemž aktivity projektu by probíhaly zejména v prostorech příslušících ke kavárně. 1) Krátkodobé hlídání malých dětí 2) Vytvoření pracovního prostoru pro matky pečující o malé dítě (matky na mateřské/rodičovské dovolené) - kombinace s aktivitou č.1 3) Specifické aktivity pro tatínky s dětmi, aby se maminky mohly seberealizovat 4) Podpora začínajících podnikatelek, resp. zároveň žen na mateřské/rodičovské dovolené a zajištění vzdělávání, rozvoj kvalifikace a rekvalifikace žen na mateřské/rodičovské dovolené - usnadnění jejich návratu do zaměstnání Předem děkuji. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, žádat v rámci výzvy můžete jako školská právnická osoba, s tím že pokud chcete naplňovat aktivitu A, musí mít projekt začátek realizace nejdříve k 1. 9. 2010, kdy už budete mít zřejmě možnost realizovat podle zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká LAMACOVA_J (Pondělí 22.02.10 17:50:33) : Dobrý den, mám dotaz ohledně výzvy 54. Můžeme jako školská právnická osoba se zaregistrovaným předškolním zařízením podle školského zákona žádat o tuto dotaci? Máme ale účinnost k 1.9.2010. Děkuji. S pozdravem, Lamačová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VOJTOVA_HANA (Pondělí 22.02.10 15:13:12) : Dobrý den, osvětu mezi zaměstnavateli můžete do projektu zahrnout. U seminářů pro denní matky záleží na tom, co bude jejich náplní. Odborné a profesní vzdělávání zaměstnanců a zaměstnankyň nebo podnikajících osob by zakládalo veřejnou podporu, která v této výzvě není povolená vyjma podnikových školek. U třetího dotazu bych Vás rára požádala o upřesnění, co přesně myslíte kombinováním a o jaké typy projektů se jedná. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, mám několik dotazů. a) Lze v rámci projektu financovat osvětovou kampaň zaměstnavatelů o alternativních metodách usnadňujících slaďování rodinného a profesního života (dotazníky, semináře pro zaměstnavatele)? b) Lze pořádat semináře pro osoby poskytující služby domácí péče o děti (tzv. denní matky)? c) Lze projekty v této výzvě kombinovat s projekty psanými pro úřad práce? Děkuji, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
VODVARKOVA_K (Pondělí 22.02.10 15:21:56) : Dobrý den, projekt můžete zahájit v dubnu 2011, nicméně je nutné, aby skončil nejpozději 31. 12. 2013. U osobních nákladů není stanoveno, kolik procent může tato kapitola tvořit z celkového rozpočtu. Do služeb můžete zahrnout pronájem i lektorskou činnost a nemusí být předmětem jedné zakázky. Na specifická kritéria není zvláštní kolonka, jejich plnění by mělo být patrné ze samotného popisu projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, lze zahájit realizaci projektu až v příštím roce, tj.v dubnu 2011 ? Jsou osobní náklady ( celá kapitola) procentuálně omezena ? lze lektorskou činnost zařadit do služeb, kde již poptáváme pronájem PC učeben - kterých se z hlediska objemu počítá s výběrovým řízením. Musí se do tohoto výb.řízení zavést i poptávka na lektorskou službu ? pro Specifická kritéria jsou v žádosti speciální kolonky, anebo toto musí být zdůvodněno průběžně v popisu projektu. Děkuji za odpověď. K.V. Autor: PURSCHOVA
|
BARTOS_LAD (Pondělí 22.02.10 22:05:00) : Dobrý den, v rámci výzvy číslo 54 by měly být podpořeny ženy, které zatím nemají živnostenský list, abychom se vyhnuli případné veřejné podpoře. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den V Benefitu je pevně nastavena v záložce cílových skupin - Ženy začínající podnikání a vykonávající samostatnou výdělečnou činnost. Ve výzvě č.54 je pak uvedena jedna z přípustných cíl. skupin: Ženy začínající podnikání (pro účely této výzvy ženy, které zatím nezahájily samostatně výdělečnou činnost). Platí, že do cílové skupiny patří ty ženy, které jsou zaregistrovány jako OSVČ, ale dosud nezahájily případně pozastavily svoji činnost (tedy již jako OSVČ pracovaly) ? Nebo platí podmínka jak ji chápeme ze znění výzvy - jako cílová skupina je přípustná - ženy, které mají v úmyslu podnikat, ale doposud nejsou ani zaregistrovány jako OSVČ? Prosíme tedy o specifikaci podmínky: ženy, které zatím nezahájily samostatně výdělečnou činnost. Děkuji předem za odpověď i Váš čas. Bartoš Lad Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, naším záměrem není zde konzultovat projektové záměry, protože se pak může docházet nerovné soutěži mezi žadateli. Jediný komentář, který k Vašemu projektu mám, je ten který vychází již z textu operačního programu a to, že nemní podporován region hl. m. Prahy. Proto samozřejmě není možné pracovat s pražskými zaměstnavateli. S pozdravem, Kateřina Zápotocká PHUPTYCH (Pondělí 22.02.10 14:43:50) : Dobrý den, rád bych požádal o konzultaci projektového záměru v příloze - uvítám jakékoli komentáře týkající se způsobilosti projektu pro oblast 3.4 a aktuální výzvu. Jsem si přitom vědom toho, že některá navrhovaná řešení projektu mohou být sporná. Děkuji Petr Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SPASOVA_K (Pondělí 22.02.10 15:59:18) : Dobrý den, při zapojení zahraničního partnetra je potřeba požádat o vypnutí validace na Ares. Počet podpořených osob u poradny by se měl rovnat počtu osob, které poradnu navštíví, s tím, že každá osoba se bude počítat jen jednou bez ohledu na počet návštěv. Tyto osoby byste měli mít nějakým způsobem evidované, aby bylo možné jejich účast v projektu prokázat. Poradnu je možné počítat jako produkt. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, uvažujeme o zapojení nefinančních zahraničních partnerů do našeho projektu. Platí v takovém případě, že musíme požádat o vypnutí validace ARES, abychom je mohli uvést do žádosti? Jejich role je expertní, odborná garance, nepředpokládáme jejich účast v realizačním týmu. Dále by mě zajímalo, jak stanovit hodnotu monitorovacího indikátoru v případě, že bychom v rámci projektu chtěli otevřít "poradnu" pro řešení sporů mezi zaměstnavateli-zaměstnanci v oblasti diskriminace, slaďování rodinného a pracovního života apod. Musíme tedy již teď "vědět", kolik potenciálních klientů tuto poradnu navštíví? Nebo by bylo možné poradnu považovat za nový/inovovaný produkt a zahrnout ji do tohoto indikátoru? Předem děkuji za odpověď. Přeji pěkný den. Autor: PURSCHOVA
|
SULOVA (Pondělí 22.02.10 13:59:51) : Dobrý den, obsazení realizačního týmu projektu není totéž co vytváření pracovních míst. Vytvoření pracovního místa by znamenalo, kdybyste příslušníkům cílové skupiny sehnali u konkrétního podniku práci a z rozpočtu projektu hradili jejich mzdy. Tudíž nové učitelky můžete zaměstnat a náklady na ně zahrnout do kapitoly 1 rozpočtu Osobní náklady. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, měla bych ještě jeden upřesňující dotaz. Výzva stanoví, že vytváření nových míst není podporováno. Znamená to tedy, že v rámci projektu můžeme rozšířit provoz již v současné době fungující "školičky", ale nemůžeme nabrat nové zaměstnance - učitelky, jejichž osobní náklady bychom zahrnuli do projektu?Děkuji předem Šulová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BOTKOVA_IVETA (Pondělí 22.02.10 13:27:18) : Dobrý den, pokud by šatna byla používána pro cílovou skupinu projektu, jednalo by se o kapitolu 5 rozpočtu Drobné stavební úpravy. Pokud máte v plánu to zahrnout do nepřímých nákladů, je to na vás. Nepřímé náklady nejsou předmětem naší kontroly.V Metodice způsobilých výdajů D5 máte výčet co lze zahrnout do nepřímých nákladu(a není možno nárokovat jako náklad přímý),nicméně hospodaření s nepřímými náklady je na vás. S pozdravem Zuzana Pincová A prosím ještě o jedno zodpovězení. V případě, že je nutné zateplit šatnu pro děti a obložit ji sádrokartonem a vše bude do 40 tisíc,avšak s tím, že tato šatna je využívaná i pro účely mateřského centra a tedy pro naše stávající klienty, jedná se v tomto případě o nepřímé náklady? Děkuji Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
SIKOROVA_M (Pondělí 22.02.10 13:02:20) : Dokončené magisterské studium v oboru sociální pracovník by mělo postačit. Požadavky na odbornou způsobilost sociálních pracovníků najdete podrobněji rozepsanou v zákoně o sociálních službách. Dobrý den, mám ještě jeden dotaz. Chápu dobře, že pro založení vázané živnosti péče o díte do tří let věku v denním režimu postačí odborná způsobilost výkonu povolání sociální pracovník (FFUK - obor sociální pracovník - magisterské studium)? Děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
BARTON_TOMAS (Pondělí 22.02.10 11:44:24) : Dobrý den, v rámci výzvy 54 nelze podpořit projekt, který by byť jen doplňkově obsahoval odborné a profesní vzdělávání zaměstnanců. V takovém případě by se jednalo o veřejnou podporu pro zaměstnavatele, kterou lze v rámci výzvy 54 uplatnit jen u podnikových školek, nikoli u vzdělávání. A. Purschová Dobrý den, asi tomu nerozumím dost dobře - když uvolním zaměstnance na jakýkoliv kurz, workshop či jinou aktivitu, protože dle výzvy 54 lze podpořit aktivity směřující ke slaďování osobního a pracovního života a dokonce lze podpořit i profesní vzdělávání zaměstnanců či školení měkkých dovedností (to ovšem jen jako vedlejší, doplňková aktivita), je třeba jim zaplatit náhradu mzdy, protože v tu dobu v zaměstnání nebudou. Díky za dovysvětlení a pohodový den Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Pondělí 22.02.10 12:27:50) : Dobrý den, v případě firemní školky jsou podpořenými osobami zaměstnanci a zaměstnankyně, kteří umístí dítě do této školky. Produkt je souhrnný pojem označující všechny formy a nástroje, kterými je poskytována podpora cílovým skupinám. Tudíž je potřeba si nejprve definovat cílovou skupinu a poté sestavit seznam toho, co je této skupině v rámci projektu nabízeno. V tomto případě to bude určitě školka + případné další nástroje. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chci se ještě jednou zeptat, jak se vyplňují indikátory 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzu a 07.57.00 Počet nově vytvořených/inovativních produktů v případě, že předmětem projektu je zřízení firemní školky. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
BOTKOVA_IVETA (Pondělí 22.02.10 11:59:17) : Dobrý den, zařízení zvané miniškolka je oficiální termín a má definované podmínky provozu. Tyto podmínky byly součástí předešlé výzvy k předkládání projektů a můžete si je stáhnout zde: http://www.esfcr.cz/file/7628/ Vzhledem k tomu, že miniškolky byly součástí tzv. prorodinného balíčku, který dosud nebyl schválený, samy o sobě nemají žádné ukotvení v zákoně. Tudíž jsme se rozhodly je v této výzvě nepodporovat. Nicméně pokud budete podobné zařízení provozovat na základě některé z živností, lze takovýto projekt podpořit. Důležité je vysvětlit to v projektové žádosti – že se jedná o zařízení na principu miniškolky, ovšem provozované na základě platné legislativy. Pokud školka není určená výhradně pro jednoho zaměstnavatele a pokud příjemce neprovozuje zřizování školek pro velký počet organizací a na komerčním základě, o veřejnou podprou by se jednat nemělo. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, Naše mateřské centrum by chtělo zažádat o podporu na služby péče o děti. Vyřizujeme si živnostenské listy na služby péče o dítě v denní režimu a mimoškolní výchova a vzdělávání,…Zavedením služeb péče o dítě v našem centru chceme zřídit školičku a jako doplňkovou službu krátkodobé hlídání. Lze na základě registrace k výše uvedeným službám žádat o podporu? Nebude problém s tím, že chceme zřídit „školičku“? O Miniškolkách se zde již psalo, není pro ně opora v zákoně, avšak pořád nevím, zda se jedná pouze o termín Miniškolka nebo jde o obsahovou náplň této služby. Mám za to, že když zřídím školičku, na kterou mám registrovanou službu péče o dítě do tří let věku v denním režimu a mimoškolní výchova ….., jedná se o podobné, či totožné služby,jako poskytují nebo budou poskytovat tzv.Miniškolky. Děkuji Ve výzvě je uvedeno, že vzhledem k tomu, že se v případě podpory firemních školek bude zásadně jednat o zvýhodnění konkrétních soutěžitelů působících na trhu, budou firemní školky financovány v režimu veřejné podpory podle bodu 4.2.2. dočasného rámce nebo v režimu podpory de minimis. Dotaz:Jedná se o VP také v případě zřízení školičky občanským sdružením, které podporuje jednotlivé rodiče bez ohledu na zaměstnavatele a tím neznevýhodňuje konkrétní soutěžitele působící na trhu? Autor: PURSCHOVA
|
SULOVA (Pondělí 22.02.10 11:34:00) : Dobrý den, záleží na tom, jestli školička bude registrovanou službou, provozovanou na základě některé z živností. Ve výzvě se píše, že u doplňkových aktivit služby nemusí být registrované, nicméně doplňkovými aktivitami se myslí hlídání dětí po dobu účasti jejich rodičů v kurzech, pokud jsou hlavní náplní projektu kurzy a nikoli služby péče o děti. Jinak mzdy persnálu jsou způsobilým výdajem, provozní výdaje patří do nepřímých nákladů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení následujícího dotazu. Základní škola má zřízený živnostenský list na volnou živnost „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“. Jako svoji doplňkovou činnost bude zřizovat tzv. „školičku“ (zařízení pro předškolní výchovu dětí ve věku 3 – 6 let). Lze z projektu zaplatit osobní náklady (mzdy) nových pracovníků (učitelek) takto vzniklého zařízení? Děkuji Šulová Autor: PURSCHOVA
|
BARTON_TOMAS (Pondělí 22.02.10 10:31:28) : Dobrý den, dle Metodiky způsobilých výdajů mzdové příspěvky sice patří do přímé podpory, nicméně v rámci této výzvy nejsou uplatnitelné z hlediska veřejné podpory. Profesní a odborné vzdělávání zaměstnanců není v této výzvě podporováno kvůli veřejné podpoře, tudíž není důvod hradit mzdové náhrady. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, rád bych si ujasnil, jak se v této výzvě myslí Přímá podpora? Na semináři v Ostravě bylo řečeno, že mzdové příspěvky nejsou způsobilým výdajem, protože se vážou k tvorbě pracovního místa, které není ve výzvě umožněno. Ve výzvě 54 ovšem je (bod 8), že se způsobilé výdaje řídí Metodikou způsobilých výdajů OPLZZ, ve které je jasně Přípá podpora popsána - Mzdové příspěvky, Cestovné, Ubytování a Stravné. V projektu žádné místo nevytvářím, tj. nenárokuji na nové místo Osobní náklady, nicméně chci poslat cílovou skupinu (zaměstnanci/zaměstnankyně) na školení, a tudíž jim chci zaplatit mzdové náhrady a stravné po dobu školení a cestovné tam a zpět. I po telefonickém rozhovoru si vysvětlení ze strany MPSV odporují. Prosím o uvedení na pravou míru, jak to s Přímou podporou vlastně je. Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
TURKOVAM (Neděle 21.02.10 20:43:05) : Dobrý den, analýzu je možné do projektu zahrnout. Cestovné spojené se zahraničním pracovními cestami pracovníků českých subjektů a cestovní náhrady pro zahraniční experty jsou přímým způsobilým výdajem. Bliží informace najdete v kapitole 2. 2 Metodiky způsobilých výdajů, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7594/ S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení 2 dotazů: 1. V projektu plánujeme ke konci realizace studii/analýzu : zhodnocení výsledků a aplikování poznatků z aktivit projektu do praxe, způsob navázání kontaktu se zaměstnavateli – poznatky i studie by tak byla využitelná i pro jiné subjekty. Je taková aktivita uznatelným nákladem? 3. Je v rámci projektu uznatelná zahraniční cesta za účelem výměny zkušeností resp. načerpání zkušeností od partnera ze zahraničí příp. přenos projektu ze zahraničí? Dlouhodobě spolupracujeme s organizací, která se věnuje rovným příležitostem ve Velké Británii, je možné si vyměnit zkušenosti a přizvat je do projektu jako partnera a uplatňovat náklady na zahraniční cestu pro část realizačního týmu? Autor: PURSCHOVA
|
LATOVA_M (Neděle 21.02.10 18:05:54) : 1. Jedná se o grantový projekt. 2. Pokud je příjemce dotace plátcem DPH, ale prokazatelně poskytuje svoje služby v rámci projektu bez úplaty, nemá nárok za přijatá zdanitelná plnění (nakoupené zboží a služby) na odpočet daně. DPH je potom způsobilým výdajem projektu spolufinancovaným z Evropského sociálního fondu a počítá se do minimální/maximální výše dotace. Stejně je tomu u neplátců DPH, daň z přidané hodnoty je považována za způsobilý výdaj, tj. součást minimální/maximální výše dotace. V případě, že byste si nárokovali DPH u finančního úřadu, rozpočet v projektové žádosti bude bez DPH. 3. Informace k udržitelnosti projektu naleznete v kapitole 10 Příručky pro příjemce, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7592/ 4. Jedná se o prohlášení o bezdlužnosti vůči veřejné správě a zdravotním pojišťovnám. 5. Momentálně doporučujeme využít spíš podporu podle dočasného rámce. Bližší informace najdete v kapitole 9 příručky Veřejná podpora a de minimis v OP LZZ, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7514/ 6. Spolufinancování projektu ze soukromých prostředků je povolené, financovat projekt z více veřejných zdrojů najednou není možné. 7. Topení, voda a elektřina se hradí z nepřímých nákladů projektu. Bližší informace o těchto nepřímých nákladech najdete v příručce Metodika způsobilých výdajů OP LZZ, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7594/ S pozdravem, Adéla Purschová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, pokud se jedná o pracovní poměry tohoto typu nemáme s víkendovým provozem problém. Z textu předešlého dotazu vyplývalo, že rodiče budou v té době mimo svou práci, tedy doma. S pozdravem, Kateřina Zápotocká STERBOVA_V (Pátek 19.02.10 14:34:35) : Dobrý den, v souvislosti s předchozím dotazem bych se ráda zeptala znovu na provoz služeb péče o děti o víkendu, případně celodenně (i přes noc). Mnoho rodičů, vč. žen pracuje na pozicích, kde je obvyklý víkendový/noční provoz - např. obchody (prodavačky), zdravotnictví, doprava, výrobní závody s třísměnným provozem a mnoho dalších. Klasické školky s otevírací dobou 7 (8) - 16 (17) hodin těmto rodičům nepomohou, naopak by pomohlo zařízení s celodenním a celotýdenním provozem. Přesto jej nedoporučujete? Předem děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, odpovědi, jsou v textu dotazu. SIMBEROVA_Z (Pátek 19.02.10 11:39:26) : Dobrý den, několik dotazů k aktivitě A): 1. Pokud je členem realizačního týmu ekonomka školky, která ale má v projektu úvazek pouze pro účely projektu, tak bude patřit do přímých nákladů, je to tak? Pokud je její činnost spojena s realizací projektu, je možné ji financovat z přímých nákladů, pokud se jedná o účetní, tak je palcena z nepřímých nákladů. 2. Specifická kritéria v případě školek nejsou nerelavantní. Kritérium 1 Rovná účast žen a mužů - přítomnost experta na rovné příležitosti ve školce nemá opodstatnění a celé kritérium v podstatě nelze aplikovat. Stejně kritérium 2 Inovativnost vyvinutých produktů - školka jako taková nová není, snad jen některé aktivity v jejím rámci mohou být méně obvyklé, ale zřejmě ani toto kritérium není použitelné. Nebudou tedy projekty školek znevýhodněny? Vzhledem k tomu, že mateřské školky jsou nástrojem pro zvyšování rovnosti žen a mužů na trhu práce a slaďování pracovního a rodinného života, není důvod, proč by takto zaměřené projekty nemohly využít specifické kritérium rovné účasti žen a mužů. Potřebu služeb péče o děti a její návaznost na situaci na trhu práce lze jako cokoli jiného analyzovat z hlediska rovnosti žen a mužů, rovněž přidaná hodnota projektu může spočívat v prosazování rovnosti žen a mužů celou řadou nástrojů. S implementací tohoto tématu do projektu by Vám právě měla pomoc účast experta/ky nebo odborné organizace. 3. V rámci projektu bychom rádi opravili chodníky na zahradě a udělali z nich jednoduché "dopravní hřiště". Je to způsobilým výdajem? Kam jej zařadit do rozpočtu - zřejěm křížové financování, ale která podkapitola? Podkapitola 07.02 Odpisové technické zhodnocení budov, pokud se jedná o položku nad 40 000,- 4. Jsou jednotkové ceny uvedené v rozpočtu závazné? Je tedy lepší využít označení "soubor", např. u hraček, sportovních potřeb, apod.? Ano, jsou závazné a podle jejich výše je posuzován projekt v rámci věcného hodnocení. 5. Jednou z aktivit projektu je rozšíření provozu školky na víkendy. Je nutné dokládat, že jsou rodiče o víkendu v práci? Nebo mohou své děti dát o víkendu do škoky, i když v práci nejsou? Naším cílem je umožnit sladit rodinu a práci, to znamená, že jindy není důvod poskytovat služby péče o děti v rámci financování OP LZZ. Tuto aktivitu proto vůbec nedoporučujeme. 6. Poporovaná je péče o děti mladšího škoního věku, tj. do 10 let. Může být tedy jendou z aktivit také družina v ZŠ a různé kroužky pro tyto děti v odpoledních hodinách? Na podobný dotaz je již odpověď v ESF foru zveřejněna, proto si ji prosím dohledejte. Děkuji za odpovědi a přeji pěkný víkend! Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KOBOSILOVA_K (Pátek 19.02.10 12:23:00) : Dobrý den, ano, vaše občanské sdružení může na základě tohoto živnostenského oprávnění realizovat aktivitu služby péče o děti. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, jsme občanské sdružení, které na základě živnostenského oprávnění „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ provozuje mateřskou školu pro děti od 3 let. Může naše občanské sdružení žádat o podporu na provoz školky? Děkuji za odpověď, K. Kobosilová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BARTOSOVA_V (Pátek 19.02.10 11:49:27) : Dobrý den, povinnost mít zřízenou živnost před podáním žádosti není.Rekvalifikovat na chůvy je možné. S pozdravem Zuzana Pincová Pokud chceme zřídit minijesle a ještě nemáme živnost, může být součástí projektu vydání živnostenského oprávnění a proškolení zaměstnanců v této oblasti - rekvalifikační kurz na "chůvy"? Děkuji Bartošová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
JOHANA_JONAKOVA (Středa 17.02.10 13:45:56) : Dobrý den, v rámci okruhu B lze kombinovat různé typy činností, komplexnost nabízených programů je žádoucí. U cílových skupin je důležité, aby byly mimopražské. Pokud budou cílovou skupinou ženy začínající podnikání z řad migrantek, mělo by se jednat o ženy, které mají bydliště, převažující místo výkonu práce, účastní se vzdělávání nebo se převážně zdržují na území některého mimopražského regionu v České republice. Pokud jsou cílovou skupinou organizace, musí mít sídlo registrované mimo Prahu. Výzkum můžete do projektu zahrnout. Záleží na Vás, jestli ho bude provádět realizační tým nebo zda ho zadáte jako službu, oboje je možné. Při prokazování zájmu o projekt opět záleží na Vás, jaký způsobem ho doložíte, na to nejsou žádné standardizované podmínky. Samozřejmě čím užší spolupráce je předem navázána a doložena v žádosti, tím se zvyšuje šance na úspěch. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, - Do jaké míry je možné a vhodné kombinovat typy činností v rámci jedné oblasti (aktivita B Trh práce)? Chceme 1) vytvořit program na podporu zaměstnanosti (cílová skupina ženy podnikatelky z řad migrantek); 2) vyhledat nejzávažnější projevy diskriminace a překážky na trhu práce, kterým migrantky čelí (cílová skupina orgány státní správy – MPSV a MV).
- V rámci činnosti ad 2) předpokládáme šetření, které provede realizační tým. Shoduje se tento záměr s činností výzvy „vyhledávání projektů diskriminace na trhu práce vč. platové diskriminace“?
- Jak máme prokázat zájem státní správy o informace činnosti 2) – prohlášení příslušného odboru nebo stačí citace z výzkumů, že jsou tyto informace potřeba?
Děkuji Johana Jonáková Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Čtvrtek 18.02.10 22:57:01) : Dobrý den, v případě, že je žadatelem/příjemcem OSVČ, jsou výdaje na jeho odměnu způsobilým výdajem v rámci kapitoly osobní náklady. Smlouvu sám se sebou neuzavírá, ale jinak musí splňovat všechny podmínky jako by byl zaměstnaný na smlouvu – vyplňovat výkazy práce, mít specifikovanou náplň práce na projektu atd. Checklist se objeví až na konci tištěné verze projektové žádosti, stejně jako čestné prohlášení a tabulka na podpis statutárního zástupce. Před podáním žádosti je potřeba ho vyplnit. Formální kritéria a kritéria přijatelnosti, které obsahuje, najdete také v Příručce pro žadatele na stránce 44. Realizační tým může pracovat jen na pracovní smlouvu, DPP nebo DPČ, jakákoliv fakturovaná práce patří do kapitoly nákup služeb. Výjimku tvoří zmíněný případ, kdy je žadatelem OSVČ. Tato OSVČ si ovšem práci nefakturuje, ale drží se výše uvedeného postupu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, 1)Může být žadatel projektu (OSVČ) zároveň manažer nebo asistent manažera ?To by pak uzavíral pracovní smlouvu sám se sebou ? 2)Novinkou v kontrole projektu má být tzv.checklist ? Kde ho najdeme ? 3) Může být člen realizačního týmu pouze na pracovní smlouvu,DPP nebo DPČ nebo může pracovat na ŽL ? Objemem mzdových nákladů i odpracovaných hodin se nevejde pro DPP např.manažer nebo asistent manažera který by pracoval na ŽL. Děkuji za odpověď Lupínek Petr Autor: PURSCHOVA
|
NOVAKOVA_PE (Čtvrtek 18.02.10 17:19:47) : Dobrý den, projekt může být koordinovaný z Prahy a také členové/ky realizačního týmu mohou být pražští, tady žádné omezení není. Důležité je, aby byly mimopražské cílové skupiny. Jednotlivci by měli mít mimo Prahu trvalý pobyt, převažující místo výkonu práce, účastnit se mimo Prahu vzdělávání nebo se převážně zdržovat na území mimopražského regionu. Pokud jsou cílovou skupinou organizace, musí mít mimo Prahu registrované sídlo. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, jsme celostátní organizace, plánujeme projekt pro cílovou skupinu z jednoho až dvou krajů. Aktivity projektu budou probíhat rovněž v těchto krajích. Sídlo máme ale v Praze, odkud bychom rádi projekt koordinovali. Je možné zaplatit i pracovníky v Praze? Je zde nějaké konkrétní vymezení, jaká část peněz může jít na zaplacení pražských a nepražských pracovníků? Děkuji za odpověď. Petra Nováková Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Úterý 16.02.10 13:47:09) : Ano, tato informace ve stanovách bude stačit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, je pro účely této výzvy v případě občanského sdružení dostačující článek ve stanovách o vypořádání majetku při zániku tohoto sdružení v následujícím znění: "Zánik sdružení se řídí ustanovením zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů."? Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová. Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, v rámci této výzvby předpokládáme schopnost realizace daných projektů u všech oprávněných žadatelů z textu výzvy. Text z příručky D1, na který odkazujete, má spíš upozorňující charakter - tedy aby si potencionální žadatel "nevzal větší sousto" než je vhodné. S pozdravem, Kateřina Zápotocká SPASOVA_K (Středa 17.02.10 09:04:44) : Dobrý den, chtěla bych se zeptat, podle jakých kritérií bude posuzována schopnost zvládat rozsáhlejší činnost spojená s projektem (viz.přír.pro žad. D1, str. 29)? Oprávněným žadatelem je malé občanské sdružení. Děkuji za odpověď a přeji pěkný den Kateřina Špásová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, odpovědi Vám vepíši do textu dotazu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká PHUPTYCH (Úterý 16.02.10 16:57:42) : Dobrý den, rád bych se zeptal na vhodnost následujícího projektového záměru do 3.4: žadatel: regionální Hospodářská komora CS: - matky na mateřeřské dovolené před opětovným vstupem na trh práce Ano. - matky těsně po nástupu do zaměstnání, které potřebují podporu týkající se zapracování a získání pracovních návyků Není možné podporovat v rámci této výzvy, protože by se jdnalo o veřejnou podporu daného zaměstnavatele ženy. aktivity: - diagnostika (identifikace problémů) - poradenské programy ( motivace, individuální plán) - vzdělávání osob (rovné příležitosti, slaďování rodinného a pracovního života, rekvalifikace - měkké a tvrdé dovednosti podle potřeb účastníka projektu a budoucího zaměstnavatele) Je možné zařadit i měkké dovednosti, ale jako pouze dopolňkovou aktivitu ke konkrétní rekvalifikaci. - zprostředkování zaměstnání (je zde nutné využít služeb Agentur práce - HK má sama o sobě na zaměstnavatele dobrý kontakt ...?) Pomoc při hledání práce je samozřejmě možná, ale nepřispíváme na plat zaměstnance, kterého zařadíte u některérho zaměstnavatele. - hlídání dětí pro účastníky projektu Ano. Dále bych se rád zeptal na možnost kombinovat v projektu podporované aktivity A,B,C? Je možné např. kombinovat aktivty směřující k integraci osob (motivace, vzdělávání)a aktivity partnerství (motivace zaměstnavatelů k zavádění principů rovných příležitostí?) Ano, ale myslím, že se v tu chvíli jedná převážně o aktivitu typu B, které je též zaměřená na práci se zaměstnavateli. Děkuji za ochotu a zdravím Petr Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, odpovědi Vám vepíši pod jednotlivé otázky. S pozdravem, Kateřina Zápotocká RYDVALOVA_R (Pondělí 15.02.10 21:42:03) : DObrý den, prosím o zodpovězení následujích dotazů k výzvě č. 54. 1. mohou být partnery bez finančního příspěvku u aktivity B) Úřady práce Ano. 2. Zahrnují se do příjmů, které souvisejí s projektem a tím krátí dotaci i dary, které příjemce obdrží od jiných subjektů? Příjmy projektu souvisí s požadavkem příjemce dotace na cílovou skupinu. Příjmy jsou generované prostřednictvím Vám přiznaných veřejných prostředků. Přestože mám k vyhodnocení odpovědi málo informací, předpokládala bych, že se v případě darů o příjmy nejedná. 3. Lze do kapitoly drobné stavební úpravy uvézt i opravy venkovního hřiště do 40.000,-Kč. Drobné stavební úpravy musí mít vztah k cílové skupině, jedná se tedy spíše o příklady zmíněné v metodice D5 - úprava bezbariérového přístupu nebo úprava pracovního místa. 4.V případě, že je žadatel z Prahy nicméně zaměstnanci jako cílová skupina (rodiče s dětmi) jsou především ze středočeského kraje. Je povolena nějaká minimání účast i pražských a v jaké výši. Jakým způsobem se toto při zpracování žádasti musí dokládat. Obyvatele města Prahy nemohou být zahrnuti do žádné z aktivit žádným způsobem. předem děkuji za odpovědi Renata Rydvalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, cílovou skupinou u vzdělávacích institucí jsou jejich zaměstnanci - v tomto případě učitelé. S pozdravem, Kateřina Zápotocká SPASOVA_K (Pondělí 15.02.10 12:14:59) : Dobrý den, cílovou skupinou u podporované aktivity B Trh práce je vzdělávací instituce (konkrétně SŠ). Mohou tedy býti cílovou skupinou žáci těchto škol (osvěta rovných příležitostí, odbourávání genderových stereotypů, ...) ? Děkuji za odpověď. S přáním pěkného dne Kateřina Špásová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, klienty s trvalým bydlištěm v Praze, můžete buď odmítat nebo jim on-line službu poskytnout, ale bez zahrnutí daných osob do vykazovaných monitorovacích indikátorů. S pozdravem, Kateřina Zápotocká NEPUSTILOVA_RADKA (Pondělí 15.02.10 11:47:42) : Dobrý den, dotaz se vztahuje k B) Trh práce, konkrétně Tvorba a realizace komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti. Vzhledem k tomu, že připravujeme on-line aplikaci (portál), kde nelze jednoznačně zaručit, že se nepřihlásí k odběru služby někdo, kdo má trvalé bydliště v Praze, jak to máme řešit? Jistě - nebudeme propagovat služby projektu na území Prahy, atd. Lze to v průběhu projektu řešit tak, že zájemcům z Prahy bude sice služba poskytnuta, ale pouze za plnou úplatu (ostatní klienti zdarma nebo dotovaná cena) nebo klienty z Prahy budeme muset po dobu projektu odmítat zcela/službu vůbec neposkytnout? Děkuji R. Nepustilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, odpovědi jsem vepsala do textu dotazu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká RENATA_VONDRAKOVA (Sobota 13.02.10 21:35:39) : Dobrý den, v souvislosti s tím, že ve výzvě je uvedeno, že podporovány budou i služby pro děti mladšího školního věku, ráda bych se zeptala, zda-li je přijatelný záměr projektu stávající se z těchto částí: A) Náklady na roční provoz školičky vedené metodou Marie Montessori pro děti 3 - 7 let - celkem 12 dětí Ano, pokud bude školka realizována podle zákonů uvedených ve výzvě. B) V návaznovsti na realizaci školičky náklady na vznik a provoz třídy vedené metodou Marie Montessori při základní škole - zejména 1 rok provozu 1. třídy Ne, podporujeme pouze předškolní vzdělávání dětí a dále pak jejich hlídání - základní škola je již mimo specifika výzvy. ... pokud ano, pak jestli je možné z peněz výzvy financovat C) i otevření dalších tříd při základní škole - vždy každý rok jedna nová třída a současný provoz všech tříd s metodou Montessori až do roku 2013. D) zda-li je možné financovat i náklady na kroužky mimoškolní - družina při třídě Montessori - otevřená i dalším žákům ZŠ. Je možné financovat družinu, jako službu hlídání dětí. Bohužel Vás musím upozornit, že v rámci výzvy nejsou podporovány volnočasové aktivity (kroužky) a to ani u dětí. Naším cílem je umožnit rodičům nastoupit do pracovního procesu bez obav o zabezpečí potomků. Další dotaz: Je nějak stanoven počet dětí na jednu třídu, který jste ochotni financovat z grantu? Jedná se o unikátní projekt, školičku provozuje naše sdružení již 2 roky a od roku 2011 se nám podařilo zajistit návaznost ve státní školičce zřizované městem, která bude nově postavena z grantu ROP Střední Čechy. Nicméně školní rok 2010 - 2011 zatím nemám z čeho financovat. Nyní chceme metodu rozšířit i do základní školy a je velmi pravděpodobné, že pokud se podaří zafinancovat první roky školní výuky, pak se tento záměr stane udržitelným obdobně jako u školičky. Děkuji předem za odpověď. Prosím, uveďte, které části záměru jsou přijatelné. S pozdravem R. Vondráková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRASENSKA_HANA (Pátek 12.02.10 09:55:17) : Dobrý den, službám péče o děti je v aktuální výzvě věnovaný celý okruh činností A „služby péče o děti“, v jehož rámci lze žádat i o podporu na zřízení firemní školky. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda výzva, která by měla být (podle harmonogramu výzev na stránkách ESF) vyhlášena v prosinci roku 2010 bude zaměřena na oblast zajištění individuální nebo kolektivní péče o děti (tzn. například podpora zřízení firemní školky). Současná výzva tuto oblast neřeší. Děkuji za odpověď Autor: PURSCHOVA
|
SKROBAKOVA_LADISLAVA (Čtvrtek 11.02.10 10:47:27) : Dobrý den, své zaměstnnce může v rámci této výzvy podnik vzdělávat v informacích týkajících se slaďování pracovního a rodinného života a rovných příležitostí, nemělo by se však jednat o vzdělávání profesní a kvalifikační. Z rozpočtu také nelze hradit mzdu zaměstanců pracujících na částešné úvazky nebo náklady na práci z domova, aniž by tito zaměstnanci byli členové realizačního týmu projektu. Ve výzvě číslo 54 je možné čerpat veřejnou podporu výhradně na služby péče o děti, na nic jiného. Podniky, jejichž zaměstnance v rámci projektu podpoříte, nemusí být nutně partnery projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpověď. Mám k tomu ještě doplňkový dotaz. Vzdělávání zaměstnanců/zaměstnankyň, kteří se vrací z MD a využijí služeb MŠ, v oblasti zaměřené na rovné příležitosti je v pořádku? Jednalo by se o školení zaměřené na vyrovnání nerovností mezi vracejícími se maminkami a běžnými zaměstnanci, především motivace maminek k návratu do práce, obnovení či rozšíření jejich kvalifikace potřebné k výkonu práce, mentorování maminek, zavádění principů slaďování rodinného a pracovního života (částečné úvazky, práci z domu, nastavení příslušných směrnic a informování cílové skupiny o zavedených principech zaměřených na rovné příležitosti), apod. Vzdělávány by byly zaměstnankyně (matky vracející se z MD) společnosti mateřské i dceřinné. V tomto případě by musely tyto společnosti vystupovat jako partneři? Bylo by nyní vzdělávání v souladu s výzvou a mohli bychom na tento druh vzdělávání čerpat podporu dle dočasného rámce? Ještě jednou děkuji za odpovědi. Ladislava Škrobáková Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, jak napsáno v textu výzvy, označení má být na obálce. S pozdravem, Kateřina Zápotocká HERCIK_R (Čtvrtek 11.02.10 10:28:15) : Dobrý den, rád bych se zeptal, kam je třeba uvést jestli se jedná o aktivitu A,B nebo C. Z žádosti to vyplyne, ale je třeba to někam v žádosti uvést, popř. do jaké záložky. Děkuji S pozdravem Radim Herčík Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DVORAKOVA_M (Čtvrtek 11.02.10 08:26:02) : Dobrý den, rozhodně doporučujeme dát všechno do režimu dočasného rámce a nekombinovat s de minimis. Částka, kterou jste vyčerpali v de minimism, se Vám odečte od limitu dočasného rámce 500 000 EUR. Pokud se budou e-learningových kurzů účastnit lidé ze všech regionů kromě Prahy, bude územím dopadu celá Česká republika kromě Prahy. Jako místo realizace projektu můžete uvést sídlo, kde bude projekt administrován, případně místa realizace kurzů, pokud už víte, kde se budou konat. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, občanské sdružení, které bude žadatelem projektu má již částečně vyčerpanou de minimis. Má být celý rozpočet podle dočasného rámce nebo část (do limitu nevyčerpané deminis) v režimu podpory de minimis a zbytek dle dočasného rámce? Nebo má být raději vše přímo uvedeno jako podpora podle dočasného rámce? Druhý dotaz se týká území dopadu. V projektu jsou prezenční kurzy i elearningové kurzy. Protože na elearningové kurzy se mohou přihlásit z kteréhokoliv místa kromě Prahy, budou územím dopadu všechny kraje a realizaci projektu dáme do místa, kde je kancelář projektu a místo realizace prezenčních kurzů. Je to tak správně? Děkuji a přeji hezký den Autor: PURSCHOVA
|
SKROBAKOVA_LADISLAVA (Úterý 09.02.10 17:16:20) : Dobrý den, záměr je v souladu s výzvou, jako problematické vidím pouze školení matek v oblasti PC, jazyků a měkkých dovedností. I když se jedná o doplňkovou aktivitu, pořád je to vzdělávání zaměstnankyň jedné firmy, tudíž by se jednalo o veřejnou podporu pro tuto firmu. Veřejnou podporu na vzdělávání vlastních zaměstnanců bohužel v této výzvě vůbec nelze čerpat, zde se veřejná podpora týká pouze služeb péče o děti. Úklid a tuzemskou dopravu lze hradit z nepřímých nákladů. Ohledně stravování ještě napíšeme na ESF forum informaci, kam by bylo možné ho v rozpočtu zahrnout v rámci přímých nákladů. Obecně má být také hrazené nepřímých nákladů, nicméně je jasné, že u mateřských škol tvoří výdaje na stravování poměrně velké procento, tudíž by jejich hrazení z nepřímých nákladů bylo obtížné. Odpověď upřesníme. Podpora podle dočasného rámce je druh veřejné podpory. Bližší informace najdete na stránce 28 v příručce Veřejná podpora a de minimis, která je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7514/ Hlídání dětí můžete nabídnout i jiným podnikům a není nutné, aby v projektu figurovaly jako partneři. Jejich zaměstnanci/kyně budou v projektu vykazováni jako podpořené osoby stejně jako zaměstnanci/kyně žadatele. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, máme v plánu realizovat aktivitu A, tj. zřízení firemní školky. Náklady projektu budou tvořeny především mzdovými náklady realizačního týmu (vychovatelky, učitelky, manažer školky atd.). Žadatelem bude dceřinná společnost (s obchodním zaměřením) a cílovou skupinou budou matky s dětmi této společnosti a společnosti mateřské. Jde o zaměstnankyně těchto splečností, které se chtějí vrátit do zaměstnání a při tom využijí služeb firemní školky. Abychom usnadnili návrat těchto matek s dětmi do zaměstnání, bude součástí projektu školení těchto matek (bude se jednat jen o doplňkovou aktivitu - je možné zahrnout v omezené míře PC kurzy, AJ, měkké dovednosti aj.? Bude se jednat cca o 10 % z celkových přímých nákladů...). Do nákladů bychom rádi dále zahnuli nákup nábytku, zařízení a vybavení (koberec, stoličky, stoly atd. - křížové financování), hry a hračky (zařízení a vybavení) a nájem, jelikož objekt je ve vlastnictví mateřské společnosti. Je náš záměr v souladu s výzvou? A jaké další náklady je možné zahrnout v našem případě do rozpočtu? Uklízení, stravování dětí, doprava dětí? Spadají tyto náklady do nepřímých nákladů? Je možné do realizačního týmu zahrnout i kuchařky? Budeme žádat o dotaci v režimu dočasného rámce. O jakou podporu se v tomto případě jedná? Zakládá veřejnou podporu? A poslední dotaz - je možné nabídnout hlídání dětí i jiným podnikatelským subjektům v okolí? A jaký zde bude vztah v rámci projektu - partneři? Kdo bude v tomto případě zahrnut do cílové skupiny? Také matky s dětmi těchto sousedících podnikatelských subjektů? Předem mnohokrát děkuji za vaše cenné rady a čas! Ladislava Škrobáková Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Úterý 09.02.10 11:20:20) : Dobrý den, jediné povinné přílohy k žádosti jsou doklad o právní subjektivitě, prohlášení o partnerství (pokud má projekt partnera) a pokud žadatel plánuje realizovat v režimu veřejné podpory podle bodu 4.2.2. dočasného rámce, je nutné předložit ještě Čestné prohlášení o čerpané podpoře pro účely dočasného rámce a Prohlášení o oprávněnosti z hlediska ustanovení o podniku v obtížích. Ostatní přílohy jsou nepovinné. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení domněnky týkající se předložení příloh k benefitové žádosti. Je nutné doložit studii proveditelnosti, analýzu nákladů a přínosů či přehled ekonomické a finanční situace žadatele (daňové přiznání), popřípadě další přílohy? Děkuji za odpověď. Pavlína Bubeníková Autor: PURSCHOVA
|
FICHTNER_MAREK (Středa 10.02.10 23:23:46) : Dobrý den, aktivity A a B můžete spojit v jednom projektu, nicméně jedna by měla být uvedená jako hlavní, jejím písmenem pak označíte žádost. Ucelené informace o tom, co lze podporovat v rámci jednotlivých živností, najdete zde: http://www.mpsv.cz/cs/4 V případě školky zřizované městem by se nemělo jednat o veřejnou podporu. Knihu můžete distribuovat i po skončení projektu, autorská práva Vám zůstanou. S pozdravem, Adéla Purschová 1. Je možné spojit aktivity A a B v jednom projektu?. 2. Mohu v případě volné živnosti provozovat školku? 3. Provozujeme městskou školku, jak to bude s veřejnou podporou? 4. V rámci vzělávací aktivity, kterou plánujeme bude vydána tématicky zaměřená kniha. Jak to bude s autorskými právy? Zůstonou nám i po skončení projektu a budeme moci knihu po skončení projektu distribuovat? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Úterý 09.02.10 12:20:55) : Dobrý den, náklady na publicitu patří vždy do nepřímých nákladů. Obsazení realizačního týmu projektu není totéž co vytváření pracovních míst. Vytvoření pracovního místa by znamenalo, kdybyste příslušníkům cílové skupiny sehnali u konkrétního podniku práci a z rozpočtu projektu hradili jejich mzdy. Rozlišení realizačního týmu, který nemůže být zároveň cílovou skupinou, a samotné cílové skupiny se pozná podle konkrétních jmen, která budou u realizačního týmu figurovat v pracovních smlouvách a u cílové skupiny např. v přihlášce dítěte do školky. Do Benefitu7 se píše prostý text omezený počtem znaků. Ostatní dokumenty lze vložit jako přílohy. Ve výzvě je jasně uvedené, že v každé projektové žádosti je nutné nepřímé náklady vyčíslit a že žádné jiné procentuální vyjádření nepřímých nákladů, než je uvedené ve výzvě, není možné. Ve výzvě číslo 54 je jediný platný limit pro nákup služeb 60% z přímých způsobilých nákladů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: - Lze náklady na publicitu (zajištěno externí firmou vysoutěženou dle pravidel) zahrnout do položky 4 Nákup služeb 04.05 Jiné náklady?
- Rádi bychom získanou dotaci využili na pokrytí mzdových nákladů. Jak ošetřit oprávněný náklad mzdových nákladů a nevytváření pracovních míst. Budeme provozovat školku dle živnostenského zákoníku a budeme muset zřídit nová pracovní místa na hlídání dětí. V našem případě budou děti pod dohledem zdravotnického personálu (požadavek živnostenského zákoníku). Zároveň naší cílovou skupinou bude zdravotnický personál (jsme nemocniční zařízení). Lze tuto situaci vyřešit čestným prohlášením, že zdravotnický personál, který bude na pozici hlídání dětí, nebude zároveň naší cílovou skupinou? Popřípadě jakým způsobem tuto situaci řešit?
- Je nutné k benefitové7 žádosti doložit ve formě studii proveditelnosti strukturu/harmonogram, tj. vzdělávací plány, program pro děti, výukový materiál, didaktické pomůcky, aj. např. pro hodnocení, neboť v benefitové7 žádosti je omezen počet znaků.
- Lze rozpočet postavit pouze na přímých uznatelných nákladech, tj. musíme vyčíslit nepřímé náklady anebo postačí uvést nepřímé náklady v nulové hodnotě?
- Nákup služeb nesmí přesáhnout 60% způsobilých přímých výdajů projektu, aby bylo možné uplatnit % nepřímých nákladů (dle výzvy). Lze nákup služeb vyčíslit např. ve 100% způsobilých výdajů a nežádat o proplacení % nepřímých nákladů, popřípadě nepřímé náklady vyčíslit nulové (viz předcházející otázka).
Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Pondělí 08.02.10 22:19:35) : Dobrý den, záložka realizační tým se vztahuje pouze k osobám, které se budou bezprostředně podílet na realizaci projektu, a budou za tuto práci placeni na základě jedné z uvedených smluv. Z Vašeho dotazu zcela nevyplývá, jaké činnosti související s projektem bude člen rady vykonávat. Pokud se jedná pouze o členství v radě sdružení, neměl by být v realizačním týmu uveden. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, co se uvádí v Benefitu do záložky "Realizační tým-Název pozice-Forma", pokud se jedná o člena rady občanského sdružení, který nemá ani pracovní smlouvu, ani DPČ, ani DPP (nic víc na výběr není). Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, cílová skupina musí mít trvalé bydliště v jiném kraji než Praha, případně můžeme mít trvalé bydliště v Praze, ale pracovat musí v jiném regionu, např. v středočeském kraji. To znamená, že pokud budou úředníci zmíněného odboru z Prahy (trvalé bydliště), nemohou být podpořeni. Ale vzhledem k tomu, že jste neuvedla konkrétní detaily k oblasti, ve které chcete žádat, nevím, zda je moje odpověď vyčerpávající. S pozdravem, Kateřina Zápotocká JOHANA_JONAKOVA (Pondělí 08.02.10 16:24:10) : V případě, že cílovou skupinou projektu je orgán státní správy, platí omezení, že tato skupina nesmí být z Prahy? Protože většina orgánů státní správy, které jsou pro náš projekt relevantní (např. odbor imigrační politiky), mají celorepublikové působení, ale sídlí v Praze, znamená to, že je nemůžeme podpořit např. formou workshopu? Děkuji Johana JOnáková, Klub Hanoi Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, místem realizace bude zřejmě - i ve Vašem případě - jedno konkrétní místo, kde budete mít "kancelář". Ale místem dopadu Vašeho on-line školení může být celá ČR. S vyjímkou hlavního města Prahy. Zapojeno může být několik cílových skupin. S pozdravem, Kateřina Zápotocká NEPUSTILOVA_RADKA (Pondělí 08.02.10 14:47:56) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda v případě podporované aktivity B) Trh práce, konkrétně Tvorba a realizace komplexních programů na podporu zaměstnanosti nebo zahájení samostatné výdělečné činnosti, může být místem realizace projektu celá ČR (bude se jednat o on-line přístup odkudkoliv) a zda může být projekt zacílen současně na několik cílových skupin z vyjmenovaných ve výzvě. Děkuji R. Nepustilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KONVALINKOVA_K (Neděle 07.02.10 19:07:49) : Dobrý den, textem výzvy je myšleno, že může být osoba zapojena max. ve 3 projektech bez ohledu na to, zda je žadatel či partner. S pozdravem Zuzana Pincová, MPSV Dobrý den, ráda bych se zeptala. Organizace může být tedy maximálně 3 x žadatelem a 3 x partnerem? Tj. může být zainteresovaná maximálně do 6 projektů ? Nebo je myšleno textací výzvy, že může být zainteresovaná max. ve 3 projektech bez ohledu na to, zda je žadatel či partner (jedden z možných příkladů je tedy např. maximálně 1 x jako žadatel a maximálně 2 x jako partner) ? Děkuji. K. Konvalinková Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
DVORAKOVA_M (Pátek 05.02.10 10:49:51) : Dobrý den, u cílové skupiny ženy začínající podnikání stačí pouze skutečnost, že chtějí zahájit podnikání. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, máme dotaz, týkající se cílové skupiny v aktivitě B Musí ženy, začínající podnikání, které zatím samostatnou výdělečnou činnost nezahájily, splňovat zároveň i některou z dalších podmínek např. mít děti nebo být v předdůchodovém věku nebo se může jednat o jakékoliv ženy, které jsou např. v zaměstnání a zvažují zahájení podnikání? Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Čtvrtek 04.02.10 11:22:21) : Dobrý den, proškolení realizačního týmu a poradenství při administraci projektu spadá více méně do oblasti personalistiky a konzultací, což by mělo být hrazené z nepřímých nákladů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v případě projektu zřízení a provozu školky, jsou způsobilým výdajem v kapitole Služby náklady na proškolení realizačního týmu k řízení projektu, případně odborné poradenství k projektovému a dotačnímu managementu, např. při zpracování monitorovacích zpráv apod.? Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
JIRISTUDENT (Čtvrtek 04.02.10 11:15:51) : Dobrý den, obsahovou náplní volné živnosti „poskytování služeb pro rodinu a domácnost“ je krom jiného individuální péče o děti nad tři roky věku v rodinách, zároveň však příležitostné krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let věku). To znamená, že živnost se vztahuje na děti obou věkových kategorií, ovšem u dětí do tří let by se ovšem nemělo jednat o činnost specifikovou v živnosti „péče o děti do tří let věku v denním režimu“, nýbrž jen o příležitostné krákodobé hlídání. S pozdravem, Adéla Purschová dobrý den, mezi podporované aktivity patří "volná živnost - poskytování služeb pro rodinu a domácnost vč. hlídání dětí do 3 let.....Dle NV 278/2008 sb. př. č.4 bod 79 definuje "poskytování služeb pro rodinu a domácnost. V textu se píše "individuální péče o děti nad tři roky věku v rodinách". Výzva tedy specifikuje (vybírá) jen děti do 3 let,nebo je možné i pěče o děti nad 3roky? díky Autor: PURSCHOVA
|
ERLEBACHOVA_HANA (Středa 03.02.10 18:37:45) : Dobrý den, ženy začínající podnikání nemusí mít žádný specifický statut a není ani jasně vymezené, kdy musí začít podnikat. Jejich zájem o podnikání by měl vyplývat např. z přihlášky do kurzu, dotazníku atd. Do přípravy na podnikání lze zahrnout muže v rámci cílové skupiny rodiče s dětmi, nicméně obecně je oblast podpory 3. 4 zaměřená spíše na ženy jakožto na demografickou skupinu, u které je dlouhodobě vyšší procento nezaměstnanosti než u mužů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den ráda bych si ujasnila CS začínajících podnikatelů. V textu výzvy 54 je uvedena podporovaná aktivita: Podpora začínajících podnikatelů/ek (zprostředkování informací o aktuálních zákonech, marketingových strategiích, tvorba podnikatelské záměru/plánu). Ve vymezení cílových skupin je uvedena CS ženy začínající podnikání (pro účely této výzvy ženy, které zatím nezahájily samostatně výdělečnou činnost). 1. Jaký současný statut musí mít osoba, která terpve začne podnikat (nezaměstnaný, na MD, zaměstanec, ..) a do kdy musí své podnikání zahájit? Jakým způsobem se bude prokazovat, ža daná osoba má skutečně zájem o zahájení vlastní podnikatelské činnosti?2. Budou podporováni také muži potenciální začínající podnikatelé? (viz Podpora začínajících podnikatelů/ek) Děkuji. Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Středa 03.02.10 11:28:14) : Dobrý den, příjmy se po dobu trvání projektu průběžně vykazují v monitorovacích zprávách a odečítají od způsobilých výdajů v jednotlivých žádostech o platbu. Očekávané příjmy se uvádí také do žádosti o finanční podporu, přičemž celkové způsobilé výdaje i s příjmy nesmí přesáhnout maximální výši podpory na jeden projekt, tj. 8 000 000,00 Kč. Vzhledem k tomu, že příjmy vzniknou díky dotaci, nelze z nich hradit nezpůsobilé výdaje. O částku, kterou uvedete jako očekávaný příjem projektu, Vám snížíme dotaci a Vy budete z příjmů doplácet ten rozdíl. Nákupy vozidel, infrastruktury, nemovitostí a pozemků jsou nezpůsobilým výdajem, viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ, str. 34. Pořízení auta lze v rámci projektu řešit operativním leasingem, tedy formou nájmu, kdy se po jeho ukončení najatá věc vrací pronajímateli, vlastnické právo na nájemce nepřechází, více viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ, str. 13. Cestovné spojené se zahraničními pracovními cestami realizačního týmu je způsobilým výdajem, viz Metodika způsobilých výdajů OP LZZ, str. 10. Úklid, praní, stravování, kancelářské potřeby a údržba patří do nepřímých nákladů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v případě zřízení školky agenturou s koncesí na péči o děti do i od 3 let pro zaměstnance firem v okolí: 1. Pokud bude vybíráno školné, zpracovává se rozpočet projektu jako celkové náklady na zřízení a provoz školky, od nich se odečte očekávaná suma školného a zbytek tvoří požadovaná dotace? Je možností uvést, že bude vybíráno školné, které ale bude určeno na nezpůsobilé výdaje projektu, či výdaje, které nejsou v rozpočtu projektu uvedeny, např. stavební úpravy nad rámec projektu či podílu křížového financování apod.? Pak by se školné v rozpočtu vůbec neobjevilo. 2. Jednou ze služeb školky bude i svoz a rozvoz dětí. Je způsobilým výdajem pořízení auta či minibusu k těmto účelům? 3. Je způsobilým výdajem návštěva firemní školky v zahraničí pro načerpání inspirace apod. (pro vybrané členy realizačního týmu)? 4. Kam spadají náklady na zajištění provozu školky, např. úklid, praní, stravování (pořízení potravin), kancelářské vybavení pro personál školky, údržba apod.? Domnívám se, že to nejsou nepřímé náklady, když slouží pouze pro projekt, tj. zřízení a provoz školky. Děkuji za odpovědi a Vaši trpělivost s námi. Zuzana Šimberová Autor: PURSCHOVA
|
SIMBEROVA_Z (Středa 03.02.10 11:01:39) : Dobrý den, jako vyhlašovatelé výzvy nejsme kompetentní k tomu, abychom říkali, jestli je projektový záměr vhodný nebo není, posouzení kvality projektu záleží na externích hodnotitelích. My posuzujeme pouze soulad s výzvou, přičemž provoz školky a rozšíření jejích služeb v souladu s výzvou je. Dále pak posuzujeme způsobilost výdajů. Co všechno lze z rozpočtu hradit a v jaké míře je vyjmenované v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ. Nárokovat si můžete prakticky cokoliv, co není vysloveně uvedené mezi nezpůsobilými výdaji. Opět pak záleží na hodnotitelích, zda rozpočet považují za přiměřený. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala na vhodnost záměru městské školky, která funguje a která již nemůže navyšovat počty dětí, ale ráda by za využití dotace: - rozšířila provoz i na prázdniny, případně prodloužila pracovní dobu, - rozšířila výuku AJ a sportovní průpravy, - zrekonstruovala zahradu (prolézačky) - součástí by bylo vytvoření dopravního hřiště, - zmodernizovala zařízení a vybavení školky, zejména sportovní náčiní. S těmito cíli souvisí náklady na rekonstrukci, pořízení zařízení a vybavení, ale také osobní náklady nových učitelek, které by zajišťovaly rozšířený provoz i nové aktivity pro děti (AJ, sport). Lze tímto způsobem projekt pojmout? Lze také pořídit bezpečnostní kamery pro zabezpečení pořízeného majetku zejména na zahradu? Děkuji za odpověď a případná doporučení. Zuzana Šimberová Autor: PURSCHOVA
|
JIRISTUDENT (Středa 03.02.10 10:26:48) : Dobrý den, projekt je v souladu s výzvou, pokud jsou služby péče o děti provozovány na základě některé z živností vyjmenovaných ve výzvě, od toho se odvíjí i požadavky na hygienu a bezpečnost. Podmínky poskytování a provozu služeb péče o děti jsou dále upraveny v příslušných platných právních předpisech, zejména v: zákoně č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů; zákoně č.561/2004 Sb., o předškolním, základném, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání; zákoně č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů; nařízení vlády č. 278/2008 Sb., o obsahových náplních jednotlivých živností; vyhlášce č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých. Pokud budete mít zřízenou živnost, jako poskytovateli dotace je nám jedno, jestli máte péči o děti zahrnutou i ve stanovách, i když osobně si myslím, že je lepší ji tam přidat. Živnost lze zřídit až během projektu, stejně tak při podání žádosti není povinné dokládat nájemní smlouvu. Přehled obvyklých cen a mezd je přílohou výzvy. Průměrné ceny ostatních nákladů získáte poptávkou u vícero potenciálních dodavatelů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, rádi bychom jako občanské sdružení předložili projekt, kt. by dočasně tj. na 3 roky zabezpečil vytvoření místního dětského koutku s celodenním provozem. Dočasné řešení znamená do doby dokud obec nevybuduje místní klasickou školku. Parametry projektu: - pro hlídací centrum se pronajme odpovídající nemovitost (RD se zahrádkou) v okolní obci - vytvoření optimálních podmínek pro děti (nákup postýlek, hraček, herních prvků na zahradu apod.) - hlídání dětí zabezpečí odborný personál (fakturace) pro (do) 20dětí (2x osoba) - přípravu pokrmů zajistí maminky (tatínkové) případně se vybere vhodný dodavatel - zajištění běžné údržby (chodu) zařízení – energie, administrativa, údržba…. Mé otázky: 1) je vize projektu v souladu v výzvou? 2) Je nutné tuto činnost zahrnout do stanov OS? případně jaký text? 3) Je nutné mít dopředu zajištěnu odpovídající nemovitost – např. smlouva o smlouvě budoucí či souhlas sousedů? 4) Je zapotřebí ŽL? je nutné vlastnit již při podání žádosti 5) Je možné někde dohledat obvyklé ceny za pronájem, řízení projektu apod… 6) Bude nutné plnit nějaké hygienické či bezpečnostní předpisy, které? díky za odpovědi Autor: PURSCHOVA
|
EVA_STEJSKALOVA (Středa 03.02.10 09:59:35) : Dobrý den, vytvářením pracovních míst není myšleno personální obsazení realizačního týmu projektu, to je samozřejmě způsobilým výdajem. Ve výzvě číslo 54 akorát není možné podpořit vytváření pracovních míst pro cílovou skupinu, např. pokud byste vzdělávali uchazeče o zaměstnání, v rámci projektu pro ně získali pracovní místo u nějakého zaměstnavatele a z rozpočtu hradili jejich mzdu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den. Jak je ve výzvě č. 54 myšleno, že nebude podporováno vytváření pracovních míst? Plánujeme podat projekt na typ činnosti A) Služby péče o děti, tj. zřídit firemní školku. V rámci projektu bude nutné zřídit několik nových pracovních míst (personální zajištění školky). Je možné na tato místa žádat o finanční podporu? Předem děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
PSENICKOVA_M (Úterý 02.02.10 14:10:55) : Dobrý den, aktivity podporované v rámci služeb péče o děti by měly mít prokazatelnou návaznost na trh práce, tj. na návrat rodičů na trh práce. Z tohoto pohledu je možné podpořit hlídání dětí provozované na základě některé z uvedených živností, ale například cvičení rodičů s dětmi už patří spíš mezi volnočasové aktivity. Podporované aktivity rodičů by měly směřovat k uplatnění na trhu práce. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, zda-li jsou následující aktivity v souladu s podporovanou aktivitou A) Služby péče o děti: - Semináře: tématicky zacílené na péči o malé děti- Krátkodobé hlídání malých dětí- Vytvoření pracovního prostoru pro rodič pečující o malé dítě (možnost využití prostoru pro pracovní aktivity – zprostředkování „kanceláře“)- Zprostředkování externích služeb pro rodič pečující o malé děti (zejména předškolního věku): např. žehlení, úklid domácnosti apod.- Rozvoj dovedností a schopností malých dětí: např. výtvarná výchova, ruční práce, rozvoj osobnosti dítěte prostřednictvím vhodných aktivit a her- Specifické aktivity pro tatínky s malými dětmi, aby se maminky mohly seberealizovat- Lehké cvičení rodičů s malými dětmi Žadatelem v tomto případě bude OSVČ, která má mj. volnou živnost – „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ – dle zákona č.455/1991 a volnou živnost „poskytování služeb pro rodinu a domácnost“, včetně příležitostného krátkodobého hlídání dětí do tří let věku“, dle zákona 455/1991. Dále bych se chtěla zeptat: V rámci výzvy nejsou podporovány volnočasové aktivity, co si pod tím mohu představit? Předem moc děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Úterý 02.02.10 11:12:58) : Dobrý den, definici miniškolky najdete v doplňujících informacích k minulé výzvě pro předkládání grantových projektů, které jsou ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/7628/. V aktuální výzvě jsme se rozhodli podporovat pouze služby provozované na základě současné legislativy, neboť jak už jsem psala tazatelce před Vámi, u neregistrovaných služeb se jejich provozovatelé potýkají s problémy při schvalování hygienických a bezpečnostních standardů. Pokud je žadatelem o. p. s. a má živnostenské oprávnění, záměr je v souladu s výzvou. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, v souvislosti s předchozím dotazem bych se ráda zeptala, co je myšleno pojmem "miniškolka", která není v rámci výzvy podporovaná. V čem se liší např. od center pro hlídání dětí provozovaných NNO? A zároveň bych se chtěla ujistit, zda je přijatelný následující projetový záměr: žadatelem je o.p.s., která v současné době provozuje centrum pro hlídání dětí. Toto centrum bychom chtěli jednak rozšířit (buď ve stávajících prosotrách, nebo v jiné části města) a zároveň otevřít novou pobočku v jiním městě, kde jsme zjistili převis poptávky nad nabídkou. Obě centra by provozovala o.p.s. mající živnostenské oprávnění dle výzvy. Centra by umožňovala rodičům nechat si pohlídat děti podle vlastních potřeb, tj. jak krátkodobě (např. několik hodin týdně), tak dlouhodobě. Předem děkuji ua odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
RYDVALOVA_R (Pondělí 01.02.10 19:51:09) : Dobrý den, veřejnoprávní médium bohužel mezi oprávněné žadatele nepatří. Může být ovšem partnerem bez finančního příspěvku, který se podílí se na realizaci věcných aktivit projektu (např. formou konzultací, odborné garance apod.) a není mu poskytován žádný finanční příspěvek za účast na realizaci projektu. Tento typ partnera nemusí patřit mezi oprávněné žadatele. Ve výzvě 54 podnikatelské subjekty nejsou omezené podle velikosti, počtu zaměstnanců ani předmětu podnikání. Pouze u služeb péče o děti je potřeba mít zřízenou jednu z živností uvedených ve výzvě. Nákup hraček patří do kapitoly zařízení a vybavení. Miniškolky v rámci této výzvy nejsou podporovanou aktivitou, protože stále nebyly zakotveny v legislativě, tudíž za současné situace by byl jejich provoz problematický, např. z hlediska hygienických a bezpečnostních norem. Službu fungující na principu miniškolky lze proto využít pouze jako doprovodné opatření. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, je možné aby žadatelem bylo veřejnoprávné médium zřizované zákonem? Existuje nějaké omezení co do velikosti (počtu zaměstnanců) žadatele musí to být MSP a co do oboru podnikání? Lze do kapitoly "Zařízení a vybavení" zahrnout i nákup hraček a her, popř. do jaké jiné kapitoly? Mělo MPSV při zpracování výzvy na mysli spojitost mezi službou péče o děti a miniškolkami, nebo se zde miniškolky neřeší? Předem velice děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Renata Rydvalová Autor: PURSCHOVA
|
|