KRENKOVA_K (Úterý 16.03.10 15:41:13) : Dobrý den, kancelář pro realizaci projektu je potřeba hradit z nepřímých nákladů. Pokud budete část kancelářských prostor využívat např. jako poradnu pro klienty/ky, měli byste to mít v rozpočtu oddělené a z přímých nákladů hradit jen ty prostory, které slouží práci s cílovou skupinou. Webhosting je nepřímým nákladem. Délka působení programátora v projektu by měla odpovídat harmonogramu aktivit, na kterých bude pracovat. Může být členem realizačního týmu, pokud bude pracovat na pracovní smlouvu/DPP/DPČ, nebo může pracovat na objednávku v rámci nákupu služeb. Adéla Purschová Dobrý den, 1. uvažujeme o vývoji innovativního programu-kurzu, který by poskytl CS vzdělání pro zahájení samost.výděl.činnosti. Je možné pro vývoj tohoto programu (jde o vývoj technického ale i obsahové rázu) použít kancelář projektu placenou z přímých nákladů ? Kancelář bude posléze sloužit ke kontaktu s CS a ke konzultacím ohledně učiva. 2. Pro chod našeho projektu je důležitý tzv.webhosting - mohu náklady zahrnout do služeb ? 3. po skončení pilotní verze kurzu dojde k hodnocení a úpravám pro další (poslední)kurz. Je možné programátora, který kurz vyvine a bude členem realiz.týmu a jeho přítomnost je nezbytná až do konce projektu,platit i nadále a jakou formou ? Děkuji K.K. Autor: PURSCHOVA
|
KRATOCHVILOVA (Úterý 16.03.10 15:12:19) : Dobrý den, tato informace bude stačit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, postačuje-li ke splnění požadavku "ustanovení o vypořádání majetku ve stanovách" tento odstavec: Zánik sdružení 1. sdružení zaniká a. dobrovolným rozpuštěním nebo sloučením s jiným sdružením b. rozhodnutím Ministerstva vnitra 2. Zaniká-li sdružení dobrovolným rozpuštěním, rozhodne současně zasedání sdružení o způsobu majetkového vypořádání. Děkuji. Jana Kratochvílová Autor: PURSCHOVA
|
STERBOVA_V (Úterý 16.03.10 14:02:05) : Dobrý den, tohle je napsané v Příručce pro žadatele – cituji: „Podnikající fyzická osoba – právní subjektivita fyzické osoby (OSVČ) bude doložena výpisem z živnostenského rejstříku nebo jiným dokladem o podnikání (pokud fyzická osoba podniká podle jiného zákona než živnostenského).“ S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaké dokumenty má předložit OSVČ jako doklad o právní subjektivitě. V příručce pro žadatele je uvedeno, že stačí živnostenský list, pokud tato osoba podniká podle živnostenského zákona. Ve výzvě nic dalšího uvedeno není (poznámka č. 4 na str. 11 se o OSVČ nezmiňuje). Stačí tedy pouze živnostenský list? Nebo je nutno doložit např. i výpis z živnostenského rejstříku nebo výpis z registru ekonomických subjektů? Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: PURSCHOVA
|
PANOCHOVA_IVANA (Úterý 16.03.10 10:19:50) : Dobrý den, Obsahová náplň jednotlivých živností je stanovená v živnostenském zákoně. U poskytování služeb pro rodinu a domácnost je to: Obsahová náplň tohoto oboru činnosti volné živnosti je zejména specifikována jako zajišťování chodu domácnosti (vaření) úklid, praní, žehlení, péče o zahradu a podobně, individuální péče o děti nad tři roky věku v rodinách, příležitostné krátkodobé hlídání dětí (včetně dětí do tří let věku), péče o osoby vyžadující zvýšenou péči, obstarávání nákupů a jiných záležitostí souvisejících s chodem domácnosti a jiná obstaravatelská činnost. Obsahem oboru činnosti volné živnosti není péče o děti do tří let věku v denním režimu (viz výše) Činnosti provozované v rámci živnosti poskytování služeb pro rodinu a domácnost je možné ve výzvě 54 podpořit, to je uvedené přímo v textu výzvy. Adéla Purschová Dobrý den, děkuji za odpověď a mám ještě jeden upřesňující dotaz. Jaké služby péče o děti - mimo alternativní MŠ s celodenní péčí- může tedy OS poskytovat, pokud má volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" jako vedlejší činnost?( myslím např. rod.centrum, mateřské centrum, krátkodobé hlídání - nevím přesně co pojem krátkodobé vymezuje) Vztahuje se v tom případě na tyto služby výzva č.54, pokud i tyto služby umožní rodičům návrat do práce nebo zajistí její udržení? Autor: PURSCHOVA
|
JBOHM (Pondělí 15.03.10 12:30:14) : Na vzdělávání zaměstnanců/kyň v oblasti rovných příležitostí se nevztahuje veřejná podpora. Záleží na žadateli, kolik cílových skupin si zvolí a jak bude koncipovat jejich popis. Pokud by se jednalo o vytvoření progamu pro vzdělávání cílové skupiny, lze to zahrnout do přímých nákladů. Nicméně aktualizace, údržba a poplatky už patří do nákladů nepřímých. A. Purschová PURSCHOVA (Pondělí 15.03.10 08:54:36) : Zaměstnance budeme vzdělávat také v oblasti rovných příležitostí. Takže v tomto případě podniky nebudou příjemci veřejné podpory, je to tak? Ještě prosím o odpovědi na zbývající otázky: Je nutné uvádět jako cílovou skupinu i zaměstnance, je-li jejich vzdělávání chápáno jako součást komplexního programu pro zaměstnavatele nebo stačí uvést jako cílovou skupinu zaměstnavatele? Může být členem realizačního týmu programátor připravující e-learningové prostředí nebo tato činnost spadá do nepřímých nákladů? Autor: PURSCHOVA
|
FICHTNER_MAREK (Pondělí 15.03.10 23:40:43) : Dobrý den, na služby péče o děti lokálního charakteru, pokud jsou určené pro veřejnost, by se veřejná podpora vztahovat neměla. Projekt by mělo být možné realizovat ve finančních režimu „není veřejná podpora“. Veřejná podpora se týká především firemních školek, které jsou využívány jedním konkrétním podnikem, který je touto službou zvýhodněný před ostatními. Dále by se o veřejné podpoře dalo uvažovat v případě, že by nějaká firma například provozovala školky ve velkém počtu a na čistě komerčním základě. Školku lze provozovat na základě školského zákona nebo volné živnosti „mimoškolní výchova a vzdělávání“. Obecně platí, že publikace vydané v rámci projektu by se měly rozdistribuovat převážně během realizace projektu. Výroba publikací by neměla být postavená tak, že jich v rámci projektu vytisknete několikanásobně víc, než je účastníků a cíleně budete plánovat jejich prodej. S pozdravem, Adéla Purschová Autor: PURSCHOVA
|
PANOCHOVA_IVANA (Pondělí 15.03.10 23:05:34) : Dobrý den, občanské sdružení může projekt realizovat za předpokladu, že bude mít zaregistrovanou živnost potřebnou k poskytování služeb péče o děti. Živnost je možné zaregistrovat až při zahájení projektu, není to nutné v době podání žádosti o grant. Při celodenní péči o děti do 3 let by to měla být vázaná živnost „péče o dítě do tří let věku v denním režimu“. V tomto případě musí občanské sdružení splňovat stejné podmínky jako kterýkoli jiný provozovatel této živnosti. Mateřskou školku pro děti od 3 let lze provozovat na základě školského zákona nebo volné živnosti „mimoškolní výchova a vzdělávání“, i zde musí občanské sdružení splňovat všechny podmínky stanovené školským/živnostenským zákonem. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, dle zadání výzvy může být oprávněným žadatelem Občanské sdružení - nestátní nezisková organizace ( jde konkrétně o podporovanou aktivitu A) Služby péče o děti). - Může být žadatelem OS, které provozuje rod.centrum a chce rozšířit své služby o služby péče o děti v rozsahu alternativní MŠ, když má volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost" jako vedlejší činnost?
- může v takovém případě RC zajistit celodenní péči v rozsahu alternativní MŠ včetně hlídání dětí do 3 let?
- musí v takovém případě RC splňovat i vešjeré hyg. normy dle vyhlášky a zákona jako v případě vázané živnosti péče o dítě do 3 let a volné živnosti mimoškolní výchova a vzdělávání?
Děkuji za odpovědˇ. Ivana P. Autor: PURSCHOVA
|
Ještě malé upřesnění – pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou (např. školící místnost) lze hradit z přímých nákladů (nákup služeb), pronájem kanceláře pro administraci projektu je nepřímý náklad. Dobrý večer, paušál za internetové připojení zahrnujeme do kapitoly 4.4. stejně jako pronájem prostor anákup energií? Výdaje spojení s povinnou publicitou: letáčky, banner - kapitola 4.1? Děkuji, Hana k. Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 22:40:00) : Dobrý den, všechny tyto položky patří do nepřímých nákladů – viz Matodika způsobilých výdajů OP LZZ, kapitola 2.7.2 Vymezení nepřímých nákladů v OP LZZ. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý večer, paušál za internetové připojení zahrnujeme do kapitoly 4.4. stejně jako pronájem prostor anákup energií? Výdaje spojení s povinnou publicitou: letáčky, banner - kapitola 4.1? Děkuji, Hana k. Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Pondělí 15.03.10 21:26:41) : Dobrý den, úklid je vždy nepřímý náklad, ať už je pravidelný nebo jednorázový. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych si ujasnila skutečnosti týkající se úklidu. V odpovědi pro paní Kadlecovou, ze dne 13.3.2010 jsem se dočetla, že náklady na úklid patří vždy do nepřímých nákladů. Je tomu tak i v případě, že bude proveden jednorázový úklid po vymalování v rámci přípravy prostor pro poskytování předmětné služby? Kam budou náklady na úklid, pokud bude na tuto činnost uzavřena smlouva ? Děkuji. Mariola Kožusznik Autor: PURSCHOVA
|
DVORAKOVA_M (Pondělí 15.03.10 21:10:51) : Dobrý den, pokud situaci takto vysvětlíte v žádosti, mohlo by to projít, respektive takovéto řešení není v rozporu s pravidly OP LZZ. Osobně bych v tom neviděla problém. Neručím ovšem za názor externích hodnotitelů, kteří se budou rozpočtem podrobněji zabývat v rámci věcného hodnocení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, moc se omlouvám, ale stále nemáme ohledně pronájmu jasno. Konkrétně se jedná o 53 dnů pronájmu školící místnosti a pronájmu místnosti (tj. vedlejší školící místnosti), kde by byly v době kurzu hlídány děti. Tyto dvě místnosti jsme schopni nalézt za cca 9000 Kč za obě místnosti na jeden den tj. 477 000. V podstatě se jedná o dvě školící místnosti, v jedné z nich by byl prostor pro hlídání dětí. Pronájem obdobně velkého prostoru na celou dobu projektu bez prvního měsíce lze získat za 400 000 Kč za celých 23 měsíců. Je to možné nebo nikoliv? Kurzy nikdy nebudou probíhat v nějakých souvislých časech a jediná možnost je tedy dražší jednorázové pronájmy na jeden den nebo pronájem na 23 měsíců. Úspora je asi 77 000 Kč. Tato situace je dána tím, že pronájmy kancelářských prostor s ohledem na krizi zlevnily, ale pronájmy školících místností nikoliv. Prosím tedy o odpověď, zda lze pronajmout prostor na 23 měsíců, pokud je to levnější než 53 pronájmů na jeden den. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Pondělí 15.03.10 14:48:02) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že indikátor se jmenuje úspěšní absloventi kurzů, měl by se týkat kurzů jako takových. Pokud v rámci projektu nebudou pořádané žádné kurzy, vyplníte u tohoto indikátoru hodnotu 0, nicméně je potřeba hovyplnit, protože pro oblast podpory 3. 4 je povinný. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, počítá se do indikátoru 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů také absolvent např. individuálního poradenství nebo praxe? Nebo se jedná jen o absloventy kurzů jako takových - základy podnikání, aj. rekvalifikační kurzy? Děkuji za odpověď. P. Martínek Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Pondělí 15.03.10 14:46:06) : Dobrý den, závazný pro Vás bude kurz platný v den, kdy se výdaj uskuteční, podle toho se bude výdaj vyúčtovávat. To znamená, že při přípavě rozpočtu byste měli použít kurz odhadem, např. aktuální + nějakou kurzovou rezervu. S pozdravem, Adéla Purchová Dobrý den, na adrese http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/documents/perdiem_200912_version_to_be_published.pdf jsem našla informace k tomu, jaké počítat "per diems" pro zahraniční lektory a lektorky. Čásky jsou uvedeny v EUR, ale rozpočet sestavuji v korunách. Podle jakého kurzu mám přepočítávat? Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
JUROSKOVA (Pondělí 15.03.10 14:17:35) : Dobrý den, pokud by se jednalo o pronájem prostor pro pravidelné školení, nikoli pro jednorázovou akci, je možné pronajmout prostory na delší časový úsek, v návaznosti na harmonogram školení. Kalkulaci můžete uvést k popisu klíčové aktivity. A. Purschová Dobrý den, pochopila jsem správně z dnešní ranní odpovědi paní Dvořákové, že pokud by byl opakovaný pronájem školících prostor na jednotlivé dny kurzů dražš,í než pronájem prostor na dobu trvání projektu, je možné pronajmout tyto prostory a např. v klíčové aktivitě, ke které se vztahuje pronájem zdůvodnit, proč to není na jednotlivé dny. Děkuji Jurošková Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Pondělí 15.03.10 12:59:30) : Dobrý den, výdaj by se měl vejít do nákladů na zpracování a tisk publikací, což je součást kapitoly nákup služeb (bude zahrnutý v zakázce na výrobu publikace). Jako samostaný výdaj není možné toto zařadit. Adéla Purschová Dobrý den, jako jednu z aktivit bychom chtěli dát vydání informačních materiálů o rovných příležitostech. Pro tyto materiály budeme potřebovat ilustrace ve formě fotografií lidí v určitých názorných situacích, které budou dokreslovat text. Těmto fotografovaným lidem bychom chtěli dát finanční odměnu. Kam bych tento výdaj měla v rozpočtu zařadit? Děkuji moc a přeji pěkný den. Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 15.03.10 13:39:46) : Dobrý den, omezení co do počtu krajů se týká jen okruhu aktivit C – místní partnerství. A. Purschová 1) minulý týden mi bylo řečeno, že projekt může být zaměřen jen na jeden region a dnes ráno se dozvídám z diskuse, že místem dopadu může být více krajů ? Můžete mi toto prosím přiblížit ? 2) v případě, že máme v úmyslu realizovat e-learningové kurzy, je (dle odpovědi z dnešního rána pro p.Dvořákovou) možné aby místem dopadu byly 3 kraje ? přičemž místem realizace zůstává adresa projektové kanceláře v jediném kraji ? Děkuji za odpověď K.K. Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Pondělí 15.03.10 12:25:50) : Dobrý den, pan Novák absolvuje 3 kurzy, tudíž bude započítán 3x jako úspěšný absolvent kurzu. Pan Novotný absolvuje 2 kurzy, tudíž bude započítán 2x jako úspěšný absolvent kurzu. Pan Chytrý bude započítán 1x jako podpořená osoba. Pokud bude portál a příručka sloužit cílové skupině jako výukový/pomocný materiál, pak jejich tvorbu lze hradit z přímých nákladů. Jako produkt je lepší započítat celý portál, pokud ostatní výstupy budou jeho součástí. Adéla Purschová Dobrý den, jak jsou správně myšleny monitorovací indikátory? Dám příklady: 1) Jsou 3 vzdělávací kurzy. Prvního se účastní Novák a Novotný (oba ho absolvují), druhého se zúčastní Novák a Chytrý (Chytrý neabsolvuje, Novák ano) a třetího se zúčastní Novák a Novotný (oba absolvují). Bude v takovém případě 07.41.00 Počet podpořených osob - celkem 3? 07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů celkem 5? 2) Vznikne portál, na portálu nabídka 10 různých kurzů a Příručka. Jedná se o samostatné klíčové aktivity (tvorba portálu, tvorbe kurzů, tvorba příručky). Bude v takovém případě 07.57.00 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů 12? Nebo jen 1 (portál, který v sobě nese nabídku kurzů a elektronickoou příručku)? Děkuji Radka Nepustilová Autor: PURSCHOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 12:13:50) : PURSCHOVA (Pondělí 15.03.10 11:48:04) : Dekuji pani Purschova. Hraje zde roli, jestli podnikatelsky subjekt (nemocnice) cerpa de-minimis i v jinem projektu? Vim, ze pokud by byl pod. subjekt zadatelem o dotaci, roli to hraje. pokud je ale zadatelem obcanske sdruzeni, ktere jinak se subjektem nema nic spolecneho a s projektem prislo samo, je i v takovem pripade nutne zjistovat cerpani VP u podnik, subjetktu, ktereho se projekt castecne tyka?? Dekuji! H.K. Pokud bude podpora poskytnuta zaměstnancům podnikatelského subjektu, je to VP i pro něj, přestože není žadatelem. Tudíž musíte zjistit, zda nebyl příjemcem veřejné podpory. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 15.03.10 11:41:31) : Pokud bude převažovat počet rodičů z jedné firmy, je lešpí dát celý projekt do režimu de minimis nebo dočasného rámce. Projekt pocita se skolkou, ale dalsi polovinu projektu tvori hlidani deti pro sirokou verejnost - mame se tedy pri identifikaci, zda je to VP ci ne ridit poctem podporenych osob, tedy kdyz bude prevazovat pocet rodicu z te firmy, bude cely projekt v reziu de-minimis? Anebo naklady musime rozdelit a pri tvorbe rozpoctu striktne rozdelit na skolku a na hlidani deti verejnosti, ktere se tedy do VP nepocita? Dekuji za pomoc. Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
KRAJEWSKA_M (Pondělí 15.03.10 11:26:36) : KRAJEWSKA_M (Pondělí 15.03.10 11:26:36) : Dobrý den, Podle Metodického pokynu pro zadávání zakázek nájem existujících nemovitostí či nebytových prostor spadá do zakázek odpovídajících výjimkám ze zákona podle § 18 a 19. To znamená, že pokud si zadavatel bude potřebovat pronajmout kancelářské nebo školící prostory, může přímo vstoupit do jednání s pronajimatelem nemovitosti, kterou si zvolil. To ovšem neplatí, jedná-li se o krátkodobý jednorázový pronájem prostor např. pro účely konference, kdy součástí takové zakázky budou catering a další doprovodné služby. (viz Metodický pokyn pro zadávání zakázek, kapitola 2.8.5. Zakázky odpovídající výjimkám ze zákona podle § 18 a 19) Adéla Purschová Dobrý den, v případě, že školka funguje dlouhodobě v pronajatých prostorách a souhrn nákladů na nájem těchto prostor v projektu bude cca 1 mil. Kč (na 2 roky) je potřeba na tyto služby vypisovat výběrové řízení? Děkuji za odpověď, MKrajewska Autor: PURSCHOVA
|
|