KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 00:14:05) : Dobrý den, mám ještě jeden dotaz k Benefitu7 - 1. záložka Dopady místa realizace. Po vyplnění a uložení dan oblasti se mi tyto informace nezobrazí při kontrolním náhledu (když použiji záložku TISK), zobrazí se až po finálním uložení? Toto je dotaz na technickou podporu benfitu7 - benefit7@mpsv.cz 2. Pokud nemáme zvolené konkrténí město, poue oblast, mám zaškrtnou několik potenciálních uvažovanáých obcí? Ne, podle místa realizace a dopadu je projekt hodnocen na výběrové komisi, pokud se Vám bude větší počet regionů pořekrývat s ostatními je možné, že bude váš projekt bude hodnocen jako ten, překračuje absorpční kapacitu regionu. Také by pak po Vás bylo požadováno, aby jste aktivity realizovaly ve Všem popsaných místech. Děkuji, Hana K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHARFOVA_I (Pátek 19.03.10 07:27:59) : Dobrý den, je možné do nákladů projektu s prorodinným balíčkem zahrnout vybavení výdejny nakoupeného jídla pro děti? Nevím, co je myšleno "projektem s prorodinným balíčkem", ale podle mého názoru na to, aby jste rozdali dětem dovezené jídlo, není potřeba výdejna, ale pouze prostor, kde se bude konzumovat dovezené jídlo za standartních hygienických podmínek. nadále se chci zeptat smí být první aktivita setkání týmu a rozedělení úkolu týmu? Již jsme na foru odpovídali, ano, může. Děkuji a přeji krásný den. Ivana Scharfová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
PHUPTYCH (Pátek 19.03.10 01:29:09) : Dobrý den, je uznatelnou aktivitou zprostředkování zaměstnání poté, co osoby z CS projdou aktivitami typu harmonizace rodinného a pracovního života, kurzy měkkých a tvrdých dovedností (CS jsou tu osoby na rodičovské dovolené a nezaměstnané ženy)? Je pro tuto aktivitu nutné Agentura práce (podle zákona) i v případě, že jde pouze o nasměrování a předání kontaktu (disponujeme sítí motivovaných zaměstnavetelů). Nechceme tvořit pracovní místa. Podle mého názoru snaha o zaměstnání účastnic projektu do "komplexních programů zaměstnanosti" patří, výzva však tuto aktivitu explicitně neuvádí. Pokud chcete v rámci projektu zprostředklvávat práci, je nutné, abyste postupovali podle zákona, tedy musíte mít statut pracovní agentury, případně je možné ji mít jako partnera. Ještě bych ráda upozornila, že kurzy měkkých dovedností nejsou podporovány. Děkuji Huptych Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
MRKVICOVA_D (Pátek 19.03.10 08:19:22) : Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jakým způsobem bude řešeno, když jeden žadatel podá dvě žádosti na podobné aktivity, přičemž jeden projekt bude zaměřen na užší cílovou skupinu a druhý na širší? Jedná se o vybudování mateřské školky pro univerzitu, přičemž jedna fakulta se rozhodla zřídit vlastní miniškolku. Je tyto projekty možné podat oba? Celkem nebude podáno za jednoho žadatele do výzvy č. 54 více než 3 projekty a to ani v partnerství. Je to možné, v žádosti je nutné zdůraznit, že se jedná o různé cílové skupiny. Ideálním případem by asmozřejmě bylo podat žádosti dohromady. Další můj dotaz spočívá v posuzování veřejné podpory. Nově vybudovaná mateřská škola bude sloužit převážně zaměstnancům univerzity, nicméně i studenti dálkového či denního studia budou moci služeb školky využít. Bude tento projekt chápán jako projekt nezakládající veřejnou podporu? Ano, nezakládá veřejnou podporu. Předem velice děkuji za zodpovězení dotazů a jsem s pozdravem Mrkvicová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Pátek 19.03.10 09:23:19) : Dobrý den, prosím o informaci, jestli v případě, když děláme školku a mám v ní z 19 dětí 4 děti matek, které jsou na MD s druhým dítětem (tedy nepočítají se do indikátorů), zda-li i tyto děti mohu zahrnout do nákladů na stravování. V dřívějších odpovědích už bylo, že službu poskytnout můžeme a můžeme kalkulovat na tyto děti i další náklady - stravování např.? Díky moc za odpověd. R. Vondráková Dobrý den, myslím, že jste úplně nepochopila, co znamená to, že si je nesmíte počítat do indikátorů. V principu jde o toto: podáte žádost, která je vyčíslená v nějaké finanční výši a k té výši nastavujete určitý počet indikátorů - podle toho poměru Vás dále hodnotí externí hodnotitelé. Z toho tedy vyplývá, že pokud pětina Vaší populace cílové skupiny se do indikátorů započítávat nebude, pravděpodobně budete velmi nízce hodnoceni v rámci hodnocení externích hodnotitelů a výběrové komise. Důvodem bude, že Vaše náklady na jedno podpořené "regulérní" dítě budou mnohonásobně vyšší než u jiných školek, které všechny své podpořené mohou započítat, protože jsou to opravdu ti, které podporovat chceme. Náklady na tyto děti nemohou být tedy vyčísleny v rozpočtu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LUPINEK_P (Čtvrtek 18.03.10 20:33:47) : Z informací nevyplývá, že se tento člověk nějakým způsobem se zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. Zuzana Pincová Dobrý den,mám dotaz k odpovědi pro p.Coufala.Může být expert na rovné příležitosti osoba,která má vystudované DPS vychovatelství na pedagogické fakultě,ale nebylo ukončené jako VŠ? Ovšem tento člověk působí již od r.1981 nepřetržitě ve školství jako vychovatel a učitel. Má také zkušenosti i s několika projekty. Děkuji za odpověď. Lupínek P. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RYDVALOVA_R (Čtvrtek 18.03.10 17:09:39) : Záložku VP/de minimis v Benefitu musíte vyplnit i v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu. Zuzana Pincová Dobrý den, zajímalo by mě, zda v případě, že projekt nezakládá veřejnou podporu/ de minimis je nutné vyplňovat záložku VP/de minimis v Benefitu. Děkuji Rydvalová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
BCOUFAL (Čtvrtek 18.03.10 14:41:14) : Dobrý den, vysokoškolské humanitní vzdělání je v pořádku, nicméně z informací o expertovi/ce by mělo vyplývat, že se nějakým způsobem zabývá tématem rovných příležitostí žen a mužů. A. Purschová Dobrý den. Jaké vzdělání se považuje za relevantní u experta na rovné příležitosti mužů a žen? Stačí VŠ humanitního charakteru (pedagogická nebo filozofická fakulta)? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Čtvrtek 18.03.10 14:40:54) : Dobrý den, můžeme mezi přímé náklady zařadit stravování pro firemní školku. Fakturace formou služby z místní nemocniční jídelny? Děkuji za odpověď. Ano. Je možné hradit stravné nákupem služeb. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANA_LENKOVA (Čtvrtek 18.03.10 13:18:06) : Dobrý den, to jste mohla napsat rovnou, že se jedná o občanské sdružení. Všechna občanská sdružení jsou oprávněnými žadateli. Když jste napsala přímo Asociace malých a středních podniků, vypadalo to, že máte nějaký samostatný právní statut. S pozdravem, Adéla Purschová Dobry den, stale nerozumim, kvuli kteremu kriterii neni ASMP opravnenym zadatelem, resp. opravnenym financnim partnerem. Jsou totiz občanske sdruzeni zalozene dle zakona 83/1990 a tudiz by meli do opravnenych spadat.Nebo je tam nejaka podminka, ktera mi unikla? Dekuji za upresneni. Jana Lenková Autor: PURSCHOVA
|
NEPUSTILOVA_RADKA (Čtvrtek 18.03.10 12:15:31) : Dobrý den, do sloupce by měly jít vybrat kraje jednotlivě – vyberete tam všechny kromě Prahy. Realizované investice NUTS 3 se vztahují k místu realizace – místu, kde budou probíhat aktivity projektu, nikoli k území dopadu. Předpokládám, že míst realizace bude omezený počet. Procento zadáte odhadem, jak velká část aktivit bude v kterém místě probíhat. Součet musí dávat dohromady 100%. U úvazku menšího než 0,5 můžete zadávat i počet odpracovaných hodin měsíčně místo výše úvazku. U DPČ je to skoro lepší, protože má maximum 80 hodin měsíčně a často je zmatek v tom, jestli například 0,4 úvazku se myslí 0,4 z úvazku 1 (160 hodin) nebo z DPČ (80 hodin). Záleží také na tom, jestli se bude jednat o pravidelnou práci se stejným počtem hodin každý měsíc nebo o práci nárazovou. U nárazové práce doporučujeme používat DPP. Adéla Purschová Dobrý den, 1) pokud je územím dopadu celá ČR mimo hl. města Prahy - vyberu v kap. 6 do pravého sloupce území dopadu všechny kraje? A do "Dalších informací" mám napsat, že mimo Prahu? 2) realizované investice NUTS3 - jak je mám pojmout, když je jiné místo žadatele (Pardubický kraj), jiné partnera (Moravskoslezský kraj), náklady mezi nimi 50/50 a místo dopadu celá ČR mimo Prahu? 3) Je z pohledu hodnocení u úvazku menšího než 0,5 výhodnější pracovní smlouva než DPČ? Děkuji Radka Nepustilová Autor: PURSCHOVA
|
LUDMILA_HEGEROVA (Čtvrtek 18.03.10 11:07:02) : Dobrý den, správní poplatky jsou v rámci OP LZZ nezpůsobilým výdajem (viz Metodika způsobilých výdajů – str. 34). S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda jde v rámci Přímé podpory (Jiné výše neuvedené náklady) proplatit správní poplatek za vydání ŽL, pro úspěšné absolventy/ky rekvalifikačních kurzů v rámci projektu. Děkuji. Hegerová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, energie, vodné, stočné a patří vždy do nepřímých nákladů. A. Purschová Dobrý den, raději ověřuji, zda se také "neztratily" odpovědi na mé otázky z 16. 3. ? Děuji moc. Pozn.: Otázka z 16. 3. týkající se nájmu je mi již zřejmá z jiných odpovědí. V případě nájmu z prostor, kde bude probíhat péče o dítě (tj. činnosti související s cílovou skupinou), se jedná o přímý náklad. Platí to i o energiích? děkuji a zdravím L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
NAVRATILOVA_L (Čtvrtek 18.03.10 10:36:30) : Dobrý den, odpovědi na Vaše dotazy jsou vepsané do textu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, prosím o potvrzení našich dotazů. Jedná se o projekt rodinného centra provozujícího školku, aktivita A) Služby péče o děti. Podstatou projektu je personální zajištění a provoz školky (služby o dítě) s doprovodnými semináři pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). 1. Jedná o příjem projektu v případě peněžních darů na základě darovací smlouvy (na obnovu pomůcek apod.)? Za příjmy se považují výnosy projektu, což dar není. Tudíž ho nemusíte počítat jako příjem. 2. S vědomím, že nelze dle metodiky financovat "náklady na odměňování pracovníků, kteří vykonávají v rámci organizace činnosti zajišťující chod organizace a nikoliv primárně realizaci projektu (zajištění úklidu a čištění)“ se ptám, zda lze podpořit pozici školníka a paní na výdej stravy (nemyslím úklid), když podstatou projektu je zajištění celodenní péče o děti a tím umožnění rodičům uplatnit se na trhu práce? Děkuji. Tyto pozice můžete dát do realizačního týmu za předpokladu, že v pracovní náplni hrazené z přímých nákladů nebudou mít nic, co podle Metodiky způsobilých výdajů patří do nepřímých nákladů. 3 Přes časté diskuse nad nájmy prosím o ujištění. Nájemné rodinného centra, kde bude probíhat služba o dítě- celodenní hlídání a ze kterého bude vyjmuta kancelář realizačního týmu, je nepřímý výdaj? Nájem prostor na hlídání dětí patří do přímých nákladů, kancelář realizačního týmu do nepřímých. V rodinném centru budou také probíhat doprovodné vzdělávací semináře pro cílovou skupinu (rodiče s dětmi). Pokud by byl výše zmíněný nájem školky nepřímý výdaj, můžeme předpokládám část faktury týkající se seminářů zahrnout do přímých nákladů. Nájem prostor na semináře patří do přímých nákladů. 4. zajištění stravy ve školce (netýká se seminářů) – je možné zahrnout do přímých nákladů (služby) výdaj na zajištění každodenní stravy ( doprava)? Zajištění stravování je možná hradit v rámci kapitoly nákup služeb. 5. Indikátory Počet podpořených prganizací: rodinné centrum + 2 partneři= 3? Ano. Počet podpořených osob: vždy 1 z rodičů od přihlášených dětí ve školce rodinného centra + počet účastníků doprovodných seminářů pro rodiče? (nebo lze počet účastníků seminářů brát jako počet účastníků kurzů)? U služby péče o děti se jako podpořená osoba počítá jeden rodič za dítě, a to pouze jednou. U seminářů se jako podpořená osoba počítá jednou každý, kdo se semináře zúčastnil. Pokud by někdo umístil dítě do školky a zároveň se zúčastnil semináře, stejně se bude počítat jen jednou. Do indikátoru počet úspěšných absolventů kurzů se počítají lidé, kteří ukončili kurz předepsaným způsobem, např. obdrželi osvědčení, certifikát atd. Na rozdíl od podpořených osob jednoho člověka lze započítat tolikrát, kolik kurzů úspěšně dokončil. 6. Je možné podpořit z přímých výdajů školení 1 pedag. pracovníka (kurz Montessori)? Pedagogický pracovník může být hrazený z přímých nákladů. 7. Ekonom projektu – v odpovědích z 15/3 a 9/3 se zdá být rozpor (nebo nepochopení). Je ekonom (na DPČ), který má v projektu úvazek pouze pro účel projektu, přímý náklad, tak jak je uvedeno v odpovědi z 15/3?. Nejedná se o účetního. Ekonom projektu může být hrazený z přímých nákladů za předpokladu, že nedělá účetnictví. Děkuji moc předem L. Navrátilová Autor: PURSCHOVA
|
MARTINEK_PETR (Středa 17.03.10 13:14:43) : Dobrý den, DPH v podstatě chápete správně. Případně pokud si chcete být jistí, můžete si ověřit u příslušného finančního úřadu, jestli budete nebo nebudete mít nárok na odpočet DPH. V rámci výzvy 54 se požaduje 100%ní krytí projektu z dotace, plánované příjmy v projektové žádosti neuvádíte. Vykazujete je až během projektu a odečítají se od jednotlivých žádostí o platbu. Případně můžete napsat projekt na jen na tu část aktivit, které chcete financovat z ESF. Pedagogický personál může být v realizačním týmu za předpokladu, že pracuje na činnostech bezprostředně souvisejících s projektem. Adéla Purschová Dobrý den, mám pár dotazů: 1. Mám zmatek v otázce DPH v projektech:Podle příručky pro žadatele platí, že pokud je firma plátcem DPH směrem k aktivitám projektu, měla by mít v projektu částky bez DPH a uplatňovat odpočet DPH na příslušném FÚ. Z odpovědi na fóru ale plyne, že pokud je projekt prokazatelně bez příjmů (služby jsou cílové skupiny poskytovány zdarma), tak ani firma, která je jinak plátcem DPH nemá nárok na odpočet DPH na FÚ a ceny v projektu by měly být uvedeny včetně DPH. Znamená to tedy např., že pokud je školka plátce DPH, tak když:a) udělá projekt bez příjmů, tak by měl zahrnovat ceny včetně DPH?b) udělá projekt s příjmy (školné), tak ho má nachystat bez DPH a může nárokovat odpočet na FÚ? 2. Jako soukromá školka chceme hradit náklady na provoz třídy (mzdy učitelek a provozního personálu, náklady na výlety, divadla, plavání, energie, stravování) zřízenou z projektu ze školného rodičů. Pokud nebudeme uvádět položky provozu třídy v rozpočtu projektu, bude se na nás vztahovat spolufinancování vlastními prostředky (školné)? Chceme zafinancovat jen rozjezd školky, tj. přípravu a začátek školního roku bez provozních nákladů, které se běžně platí ze školného. 3. Můžeme však do rozpočtu (viz dotaz č. 2) uvést např. náklady na poloviční úvazek vedoucí učitelky, která se podílí na vytváření a evaluaci dokumentů (ŠVP, operační manuál apod.) a na přípravách na provoz třídy v rámci projektu, a také náklady na dovoz obědů, nákup vybavení? Autor: PURSCHOVA
|
VLCKOVA_P (Čtvrtek 18.03.10 10:06:18) : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda je nějak omezen počet zapojení externí specialistky na rovné příležitosti do více projektů v jedné výzvě? Může jedna specialistka být součástí realizačního týmu ve třech projektech této výzvy? Děkuji. Petra V. Ano, je možné zapojení maximálně do tří projektu ESF. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HAJNA (Středa 17.03.10 19:13:39) : Dobrý den, omezení počtu krajů se týká jenom okruhu činností C Místní partnerství. Pravdou je, že věci zakoupené z peněz projektu by měl mít příjemce ve svém vlastnictví, tudíž zapůjčení bych viděla jako lepší řešení. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den,v rámci aktivity B plánujeme, že většina aktivit bude realizována v kraji Vysočina. Jedna z klíčových aktivit je diseminace aktivit projektu. Můžeme tuto aktivitu naplánovat pro celou republiku kromě Prahy anebo platí stejný princip u aktivity C výzvy tj. max. 2 kraje. Pokud bude území dopadu celá republika mohou být např. realizované investice ve výši 90 % kraj Vysočina a zbývajících 10 % rozděleno mezi zbývající kraje.Dále pak jakým způsobem se dá ošetřit darování literatury nakoupené z projektu potenciálnímu uživateli (v projektu doložíme potvrzením zájmu této organizace o realizaci projektu a jeho výstupy. Např. cílovou skupinou je organizace založená Územním samosprávným celkem, pro kterou bychom chtěli nakoupit genderovou literaturu, která bude sloužit v rámci aktivity diseminace. Je toto možné? Pokud ne lze řešit smlouvou o zápujčce? Jiným způsobem?Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
BILKOVA_L (Středa 17.03.10 12:53:34) : Dobrý den, Váš dotaz jsme na 100% zodpovídali, bohužel nám nějakým záhadným způsobem z fora zmizel, za což se omluváme. Odpovědi posílám znovu vepsané přímo do textu dotazu. Adéla Purschová Dobrý večer, do jaké kapitoly mám zařadit tyto náklady: - občerstvení pro účastníky seminářů určených pro zaměstnavatele (na téma rovných příležitostí) Občerstvení lze zahrnout do celkových nákladů na zajištění seminářů, pokud jsou nakupované jako služba. Případně můžete účastníkům/cím hradit stravné v rámci přímé podpory. - ubytování lektorů Patří mezi nepřímé náklady, spadá do tuzemských cestovních výdajů. Dále bych se chtěla zeptat, jestli doporučujete realizovat výběrové řízení na dodavatele vybavení školky, nebo si můžeme vybavení nakupovat u různých dodavatelů sami? Doporučujeme dělat výběrové řízení na obdobné a spolu související položky, jejichž součet je 200 000 Kč a více. Obdobné znamená to, co lze zajistit jedním dodavatelem – např. počítače + tiskárna + software + scanner, pokud to dohromady dává 200 000 Kč a více. To platí i pro všechny ostatní položky – např. nábytek, hračky atd. A ještě dotaz ohledně křížového financování. Může být nějak ohroženo celkové hodnocení projektu v případě, že budeme požadovat vyšší než garantovaný podíl křížového financování (uvažujeme max 9%, což je garantovaný podíl na celkovou alokaci výzvy)? Jak budete postupovat v případě, že projekt bude dobře hodnocen, ale bude požadovat více než bude možno poskytnout? Budete např. kontaktovat žadatele, jestli je schopen si např. sehnat peníze na křížové financování z jiných zdrojů? Křížové financování může v projektové žádosti činit až 40% způsobilých přímých výdajů. Z toho však pouze 3% máte garantovaná, že opravdu dostanete. Pokud se součet křížového financování ve všech úspěšných projektech vejde do 9% z alokace na výzvu (tedy 9% z 250 000 000 Kč), můžete částku dostat celou. V opačném případě se to bude muset nějak podělit. Podrobnější informace o tom, jak se dáel postupuje, najdete v Metodice způsobilých výdajů, kapitola Křížové financování (viz str. 32 Pravidla pro vymezení křížového financování v textech výzev). Děkuji Lenka Bílková Dobrý den, dotazovala jsem se již včera (úterý 16.03.10 23:46:32) a zatím jsem nedostala odpověď, i když řada dotazů přede mnou byla již zodpovězena. Nezapomněli jste na mne? Lenka Bílková Autor: PURSCHOVA
|
FIEDLEROVA_J (Středa 17.03.10 14:26:40) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele - kraje. Rozumím tomu správně, že dokladem o přidělení IČ je výpis z registru ekonomických subjektů? Děkuji! U podnikatelských subjektů je to výpis z živnostenského rejstříku a u právních subjektů, zapsaných v obchodním rejstříku, také výpis z Obchodního rejstříku. Výpis z Obchodního rejstříku nesmí být starší 90 dní od data podání žádosti – jedná se o datum pořízení výpisu z OR, (v případě výpisu z živnostenského rejstříku se jedná o ověřenou kopii, kdy ověření by nemělo být starší 90-ti dnů). Fiedlerová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Středa 17.03.10 17:20:42) : Pokud chcete účastníky/ce kurzů počítat jako indikátor úspěšní absolventi kurzu, je potřeba, aby kurz měl osvědčení. Znovu ovšem podotýkám, že kurzy pořádané pro rodiče musí prokázat návaznost na uplatnění na trhu práce, což u semináře pro rodiče zaměřeného na zdravou stravu dětí vidím jako problematické. A. Purschová Dobry den, zeptam se jeste jinak: musi mit poradane kurzy nejaky vystup? Napr. seminar pro rodice zamereny na zdravou stravu deti musi mit osvedceni? Dekuji, Hana K. Autor: PURSCHOVA
|
|