Dobrý den, Ad 1) Tato změna je určitě možná a půjde o změnu nepodstatnou. Můžete tedy převést celkovou dotaci této položky z podkapitoly 01.01 Pracovní smlouvy do podkapitoly 01.02. Dohody o pracovní činnosti. Důležité ovšem je, aby u této pozice byla zachována jednotková cena. Pokud byste v průběhu projektu chtěli tuto pozici přesunout zpět z DPČ na pracovní smlouvu, bylo by nutné v podpoložce 01.02 DPČ tuto pozici ponechat s částečnou dotací, která již byla na tuto pozici vyčerpána. Zbytek dotace byste poté mohli opět převést do podkapitoly 01.01 Pracovní smlouvy. Ad 2) Ano, navyšovat výši úvazku či délku trvání pracovní pozice můžete a opět půjde o nepodstatnou změnu. Při této změně ovšem nesmí dojít ke změně hodinové sazby. Ad 3) K tomu, abychom Vám mohli v tomto ohledu poradit, bychom potřebovali znát konkrétnější informace. Jelikož jste zde nenapsala, jakého projektu se tyto dotazy týkají, nemůžeme Vám nyní pomoci (způsobů řešení je totiž hned několik). Prosím Vás tedy, abyste se s tímto dotazem obrátila na Vaši kontaktní osobu, která Vám poradí. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: 1) v rozpočtu žádosti jsme počítali, že administrátor projektu bude zaměstnán na pracovní smlouvu. Bude však zaměstnán na DPČ. Lze finanční prostředky přesunout v rámci kapitoly do kolonky DPČ a pokud by nastala v průběhu projektu změna opět je zpět přesunout pod kolonku Pracovní smlouvy? 2) v současné době mají někteří členové realizačního týmu nižší mzdové náklady oproti rozpočtu. Nechceme však měnit měsíční sazby (z důvodu případných pozdějších změn osob v realizačním týmu). Je možné v průběhu projektu "ušetřené" peníze použít např. na zvýšení délky zapojení či úvazku člena v týmu? 3) je nutné měnit rozpočet, pokud u některých členů realizačního týmu máme uvedeny měsíční úvazky + měsíční mzdy a tito zaměstnanci mají ve skutečnosti hodinové sazby? A nebudou vykazování např. 0,4 úvazku, ale 65 hodin měsíčně. Jedná se pouze o formální hledisko. Děkuji za odpovědi, s přáním hezkého dne Andrea Králová Autor: KRALOVA_ANDREA
|
Dobrý den, na tento dotaz jsem již na tomto fóru výzvy 54 odpovídala pí. Petrusové dne 26.11.2010. Jak je psáno v kap. 5.2 Příručky pro příjemce (D2) - viz citace: "Každý originál účetního dokladu je příjemce povinen označit (např. razítko, psaný text, apod.) tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o výdaj financovaný z OP LZZ, projektu č. xxxxx." Na účetní doklady tedy není potřeba psát informaci, že jde o financování z ESF a SR ČR, jelikož celý OP LZZ je spolufinancován z ESF a SR. V případě označování účetních dokladů nejde o publicitu, ale pouze o potvrzení a ujasnění, že daná faktura byla vystavena pouze a přímo pro daný projekt z OP LZZ. Návrh razítka můžete ovšem ponechat – je podrobný, jasný a správný. Když budete účetní doklady označovat buď Vámi navrženou formulkou či zmíněným razítkem, budou tyto doklady označeny správně. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, prosím ještě o konzultaci k razítku. Vytváříme razítko k účetním dokladům. Níže na ESF fóru je napsáno, že má být na razítku číslo projektu, název a že je financovaný z ESF ČR, nicméně vmanuálu publicity se ještě hovoří o státním rozpočtu ČR.viz - Každá akce spolufinancovaná z prostředků OP LZZ musí být uvedenainformací o tom, že je financována z prostředků ESF prostřednictvímOperačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.Prosím o sdělení, zda-li na účetní doklady máme uvádět i státní rozpočet,všude na letácích atp. to uvádíme dle manuálu publicity.Mám tuto formulku na faktury:Tento výdaj je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvímOperačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR vrámci projektu: Maminko, klidně pracuj! Montessori školička a Centrumdenní péče ve Vlašimi (č. CZ.1.04/3.4.04/54.00021)A udělala bych toto razítko (použitelné tam, kde na faktuře nebo dokladunebude výše uvedená formulka):Tento výdaj je financován z ESF OPLZZa státního rozpočtu ČRProjekt: Maminko, klidně pracuj!Montessori školička a Centrum denní péče ve Vlašimič. CZ.1.04/3.4.04/54.00021Děkuji. S pozdravem R. Vondráková Autor: RENATA_VONDRAKOVA
|
Dobrý den, rádi bychom Vás informovali o tom, že byla udělena výjimka z požadavků na prokázání kvalifikace uchazeče stanovených v kap. 2.4 Výzva k předložení nabídek, kde je uvedeno, že u zakázek s předpokládanou hodnotou od 800 000 Kč do 2 000 000 Kč je nutné dokládat ověřenou kopii požadovaných dokumentů. Příjemci, kteří jsou v právním aktu zavázáni verzí 1.0 až 1.3 příručky D9 budou moci při stanovování požadavků na prokázání kvalifikace uchazeče požadovat pouze kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo jiného dokladu o právní subjektivitě a dokladu o oprávnění k podnikání, nikoliv tedy ověřenou kopii, jak je stanoveno v příručce D9. S pozdravem Monika Kocábková Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, na tuto otázku jsme již odpovídali v tomto klubu na ESF foru panu Václavu Petrusovi dne 9.11.2010. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, jaké přílohy se přesně dokládají ke Zprávě o zahájení realizace projektu? Děkuji Sedlarova Autor: SEDLAROVA_M
|
Dobrý den, dle Pokynů pro vyplnění MZ (D10) je povinné uzavřít smlouvu s auditorem, jejíž součástí musí být požadavky na audit ze strany poskytovatele podpory uvedené v textu Právního aktu o poskytnutí podpory z OP LZZ (tedy požadavky uvedené v Rozhodnutí o poskytnutí dotace). Co musí obsahovat zpráva auditora, je uvedeno v § 20 zákonu č. 93/2009 Sb., o auditorech. Dále bych Vás chtěla upozornit, že tento klub je určen pro příjemce v rámci Výzvy 54. Mohou se zde tedy některé informace a podrobnosti lišit, tudíž Vám doporučuji obracet se s dalšími dotazy na Vaší kontaktní osobu či na rovneprilezitosti@mpsv.cz. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, snažila jsem se najít v příručkách vzor smlouvy, která musí být uzavřena s auditorskou firmou ohledně auditu na závěr projektu. Ale bohužel nikde vzor není. Není nikde ani vzor auditorské zprávy. Můžete mi, prosím, poradit, kde mám informace získat. Děkuji Barbora Macová Autor: MACOVA
|
Dobrý den,označení, které bude na fakturách, máte správně, jelikož odpovídá pokynům kap. 5.2 Příručky pro příjemce (D2) - viz citace níže:"Každý originál účetního dokladu je příjemce povinen označit (např. razítko, psaný text, apod.) tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o výdaj financovaný z OP LZZ, projektu č. xxxxx."Pouze bych Vás chtěla upozornit na to, že je skutečně potřeba takto označovat přímo originály (nikoliv kopie).S pozdravem,Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, chtěla bych s vámi konzultovat text, který bude na razítku (na doklady v účetnictví), zda takto může vypadat. Síť komunitních škol v Pošumaví Cz.1.04/3.4.04/54.00223 Projekt je podpořen z ESF OP LZZ Děkuji za odpověď Jana Petrusová Autor: PETRUSOVA_JANA
|
Dobrý den, závěrečná monitorovací zpráva musí být předložena do 2 měsíců po skončení projektu, ve Vašem případě tedy do 31.10. Více informací k závěrečné monitorovací zprávě naleznete v Příručce pro příjemce. S pozdravem Zuzana Pincová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda závěrečná monitorovací zpráva se podává stejně jako průběžná - tzn. do 30 dnů od konce monitorovací období. Pokud tedy končíme projekt 31.8., podáváme záverečnou MZ do 30.9.? Děkuji za odpověď Barbora Macová Autor: MACOVA
|
Dobrý den, osobní náklady, které Vám byly v rozpočtu schváleny, zahrnují mzdy včetně zákonných odvodů na sociální a zdravotní pojištění hrazených zaměstnavatelem. Dle Metodiky OP LZZ není povinností ověřovat podpisy na příloze Podpisové vzory. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda zákonné pojištění, které hradí zaměstnavatel za zaměstnance projektu u DPČ patří do nákladů uznatelých jako je mzda a objeví se v souhrném přehledu výkazu za měsíc? Dále bych měla dotaz, zda na příloze Podpisové vzory musí být ověřené podpisy ( v případě, že ano, tak notářsky a nebo stačí na CZECH POINT)? Děkuji Jana Petrusová Autor: PETRUSOVA_JANA
|
Dobrý den, rádi bychom upozornili příjemce, kteří dle harmonogramu zahájili projekt dne 1.11.2010, že samozřejmě mají od tohoto data projekt realizovat bez ohledu na obdržení podepsaného Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Rozhodnutí o poskytnutí dotace obdržíte v průběhu následujících dnů. S pozdravem, Monika Kocábková Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, k Zprávě o zahájení realizace projektu je potřeba přiložit pouze Podpisové vzory a Partnerské smlouvy. Ostatní přílohy (pracovní výkazy, rozpisy mzdových nákladů, výpisy z účtu a další) se přikládají až s monitorovací zprávou č. 2, tedy hned s tou následující po ZZRP. (Pozn.: MZ č. 2 bude za období prvních 2 měsíců /tj. za období ZZRP/ plus následujících 4 měsíců). Výdaje hrazené z nepřímých nákladů nejsou předmětem kontroly a není je tedy potřeba dokládat. Tyto výdaje nebudou ani předmětem kontroly na místě. Kolonku „Informace o místě realizace“ v ZZRP vyplňte tak, aby se shodovala se skutečností. Pokud tedy budete místo realizace měnit, je potřeba popsat všechna místa – jak příjemce, tak partnerů. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, chci se zeptat na přílohy, které musí být k Zprávě o zahájení projektu. Vím, že tam má být příloha č. 1 a Partnerská smlouva. Pak nevím, jestli se s touto zprávou ještě posílá příloha č.4 Pracovní výkaz (jen souhrn nebo i jednotlivých pracovníků ?), č. 5 Rozpis mzdových nákladů a příloha č. 8 Výpis z bank. účtu (máme zatím jen výdaje na mzdy). Ostatní přílohy se také podávají s vyjádřením, že jsou nulové? Mzdy za administrativu jsou hrazeny z nepřímých nákladů - jejich přehled nebudeme posílat? Ještě mám poslední dotaz v zprávě o zahájení projektu je kolonka "Informace o místě realizace". Náš projekt je realizován zatím u příjemce, ale příští rok od května bude realizován u 6 partnerů. Popisují se místa realizace všechna nebo jen příjemce? Děkuji za odpověď s pozdravem Václav Petrus Autor: PETRUS_VACLAV
|
Dobrý den, šance na to, že by se na Váš projekt ještě dostalo, stále je. Žadatelé Rozhodnutí o poskytnutí dotace stále podepisují, tj. stále se může stát, že nějaký projekt odstoupí a dojde také na Vás. Musíte být trpěliví a vyčkat, jak tato situace dopadne. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den Náš projekt (CZ.1.04/3.4.04/54.00196) je v zásobníku projektů, je ještě šance že by se na něj mohlo dostat nebo jž všichni žadatele podepsali rozhodnutí o dotaci? Děkuji za informaci B.Čechová Autor: BCECHOVA
|
|