Dobrý den, odpověď bohužel nepřinesla konkrétní odpověď, kterou bychom potřebovali a odvolávání sen a projektového manažera vnesla do odpovědi velkou nejistotu. V projektu máme kurzy, poradenství a hlídání dětí. Pokud vysvětlíme, že lednička, myčka a případně mikrovlnka v pro najatém prostoru chybí a z hlediska hygieny uchovávání potravin, ohřívání jídla a úklid po jídle je to nutné, bude takové vysvětlení dostačující? V případě, že nemůžete konkrétně odpovědět, můžete prosím přeposlat dotaz projektovému manažerovi? V křížovém financování máme rozepsané položky (židličky, stolek), je možné to vynulovat a pořídit sedací vaky a koberec? Nemohli jsme předem vědět, že se nám podaří prostor vybvený nábytkem pronajmout. Prosím ještě o odpovězení otázky, která se týkala notebooku - můžeme koupit tablet z dotykovým displejem (viz poslední dotaz). Děkuji Autor: JUROSKOVA
|
Dobrý den, máme pronajaty prostory pro potřeby společnosti. Část těchto prostor bychom chtěli vyčlenit jako Informační centrum pro cílovou skupinu projektu. Je nutné uzavírat s pronajímatelem novou smlouvu nebo je možné vykazovat výdaje projektu na základě stávající smlouvy (podíl dle podlahové plochy kanceláří využívané pro projekt a ostatní)? Děkuji za odpověď, s přáním hezkého dne Andrea Králová Odpověď: Dobrý den, pokud máte s pronajímatelem prostor uzavřenu dlouhodobou smlouvu, která splňuje podmínky uvedené v metodickém pokynu pro zadávání veřejných zakázek (Příručka D9, kapitola 2.8.4), lze tuto smlouvu zachovat a na jejím základě vykazovat poměrnou část nájmu za Informační centrum. S pozdravem Externí administrátor Autor: PODPORA_EA
|
Dobrý den, v projektu nabízíme ke kurzům i konzultace. Jakým způsobem je prokazování konzultací uznatelné? Zatím nás napadjí tyto varianty: 1) osobně - to není problém, podepíše se prezeční lisitna a vyplní - datum, téma konzultace a délka 2) dotazy přes email - lektor přiloží k výkazu práce - mail a jeho vypracování + délku zpracování dotazu 3) telefonicky - lze vůbec tuto variantu zahrnout a jakým způsobem ji vykázat? Děkuji za odpověď. Odpověď: Dobrý den, pokud jsou konzultace náplní práce lektorů stačí s monitorovací zprávou doložit pracovní výkaz, ve kterém budou vykázány příslušné hodiny strávené konzultacemi. Při případném prokazování na kontrole na místě nebo na vyžádání pak budou uznány jak vyplněné prezenční listiny tak i emaily. V případě telefonických konzultací bych Vám doporučila vytvořit evidenci, do které budete uvádět termín konzultace, téma, kontaktní údaje osoby, která konzultace využila a délku hovoru. V případě potřeby pak budeme moci ověřit na uvedených kontaktních údajích, že konzultace skutečně proběhla. S pozdravem Externí administrátor Autor: PODPORA_EA
|
V projektu máme kurzy, poradenství a hlídání dětí. V pronajtémprostoru je nábytek pro školení i poradenství, ale chybí základní vybavení kuchyňky. Není tam lednička, myčka ani mikrovlnka pro ohřívání jídla. Bylo by možné v rámci změn rozpočtu v jedné rozpočtové kapitole vytvořit nové položky lednička, myčka a mikrovlnná trouba pro ohřev jídla. Finanční prostředky bychom chtěli vzít z položky Server pro e-learningové kurzy nebo multifunkční zařízení, protože jsem v mezičase před zahájením projektu již server i tiskárnu pořídili z vlastních zdrojů. Hlídat děti bez možnosti uložit např. v letních měsících nějaké občerstvení do ledničky je téměř nemožné. Nejsme mateřské centrum ani mateřská škola, proto jsme doposud ledničku apod. nepotřebovali. Další dotaz se týká občerstvení při realizaci kurzů – je možné zakoupit kávovar. Bylo by to o hodně levnější, než jakékoliv jiné řešení např. nákup kávy v kantýně. Všechny změny by byly v rámci jedné rozpočtové kapitoly. Dotaz kapitola 07 Nepřímé náklady Máme zde 14000 Kč na dětský nábytek. Může se jednat mimo jiné i o barevné sedací vaky? Cca 2000 až 3000 Kč z této částky chceme využít na pořízení koberce do dětského koutku. Je to možné? V rozpočtu jsem koberec vůbec neměli. Poslední dotaz je spíše technický, v rozpočtu je notebook, může se jednat o notebook tablet tj. s dotykovým displejem. Na faktuře bude notebook tablet s dotykovým displejem. Přijde mě logické, že ano, ale pro jistotu se ptám. Odpověď: Dobrý den, při změně rozpočtu je vždy potřeba dodržet pravidla OPLZZ pro nepodstatné změny rozpočtu a řádně v nejbližší monitorovací zprávě zdůvodnit potřebu vytvoření nových položek a zrušení stávajících položek. Ve Vašem případě je odůvodnění nákupu nového zařízení relevantní, ale vždy záleží na posouzení projektového manažera, který vezme v úvahu celý projekt a jeho cíle. Na nákup kávovaru se vztahují stejná pravidla viz. výše a nelze jej hradit ze stejné kapitoly jako občerstvení, ale je potřeba vytvořit novou položku v kapitole Zařízení a vybavení. Z položky dětský nábytek lze pořídit sedací vaky, pokud nemáte v klíčových aktivitách uveden konkrétní rozpis, co by mělo být v rámci dětského nábytku pořízeno. Při nákupu koberce bych doporučovala vytvořit novou položku "koberec do dětského koutku", na kterou převedete příslušnou částku z položky dětský nábytek. Pokud částka pořízeného notebooku nepřesahuje částku z rozpočtu, lze si jej nárokovat z položky "notebook" celý. S pozdravem Externí administrátor Autor: PODPORA_EA
|
Kontaktní údaje externího administrátora Řídícího orgánu pro oblast podpory 3.4: E-mail: podpora34-51@ea-oplzz.cz Call Centrum: +420 225 044 111 Osobní konzultace: Více informací zde. Autor: CHRUDIMSKA_S
|
Externí administrátor pomůže MPSV spravovat oblast podopry 3.4 a 5.1 Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR (MPSV) uzavřelo na základě výběrového řízení smlouvu se společností Accenture Central Europe B.V. Společnost Accenture bude vykonávat roli Externího administrátora (EA) s cílem zkvalitnit oblast podpor koncových žadatelů a příjemců dotací z Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost (OP LZZ) v rámci oblasti podpory 3.4 Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života a v oblasti podpory 5.1 Mezinárodní spolupráce. EA bude zodpovědný za poskytování služeb administrativního zajištění globálních grantů v oblasti podpory 3.4 a 5.1 vyhlášených z úrovně Řídícího orgánu OP LZZ. Více informací najdete zde http://www.esfcr.cz/07-13/oplzz/externi-administrator-pomuze-mpsv-spravovat-oblast-podopry-3 Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, mohou být do rekvalifikačního kurzu v rámci projektu popř. do dalších kurzů a poradenství zapojeny maminky nebo tatínkové na rodičovské dovolené, pokud se budou účastnit pouze kurzů a nebudou využívat hlídání dětí? Děkuji Autor: JUROSKOVA
|
Dobrý den, máme pronajaty prostory pro potřeby společnosti. Část těchto prostor bychom chtěli vyčlenit jako Informační centrum pro cílovou skupinu projektu. Je nutné uzavírat s pronajímatelem novou smlouvu nebo je možné vykazovat výdaje projektu na základě stávající smlouvy (podíl dle podlahové plochy kanceláří využívané pro projekt a ostatní)? Děkuji za odpověď, s přáním hezkého dne Andrea Králová Autor: KRALOVA_ANDREA
|
Dobrý den, v projektu nabízíme ke kurzům i konzultace. Jakým způsobem je prokazování konzultací uznatelné? Zatím nás napadjí tyto varianty: 1) osobně - to není problém, podepíše se prezeční lisitna a vyplní - datum, téma konzultace a délka 2) dotazy přes email - lektor přiloží k výkazu práce - mail a jeho vypracování + délku zpracování dotazu 3) telefonicky - lze vůbec tuto variantu zahrnout a jakým způsobem ji vykázat? Děkuji za odpověď. Autor: ANDRYSKOVA_P
|
V projektu máme kurzy, poradenství a hlídání dětí. V pronajtémprostoru je nábytek pro školení i poradenství, ale chybí základní vybavení kuchyňky. Není tam lednička, myčka ani mikrovlnka pro ohřívání jídla. Bylo by možné v rámci změn rozpočtu v jedné rozpočtové kapitole vytvořit nové položky lednička, myčka a mikrovlnná trouba pro ohřev jídla. Finanční prostředky bychom chtěli vzít z položky Server pro e-learningové kurzy nebo multifunkční zařízení, protože jsem v mezičase před zahájením projektu již server i tiskárnu pořídili z vlastních zdrojů. Hlídat děti bez možnosti uložit např. v letních měsících nějaké občerstvení do ledničky je téměř nemožné. Nejsme mateřské centrum ani mateřská škola, proto jsme doposud ledničku apod. nepotřebovali. Další dotaz se týká občerstvení při realizaci kurzů – je možné zakoupit kávovar. Bylo by to o hodně levnější, než jakékoliv jiné řešení např. nákup kávy v kantýně. Všechny změny by byly v rámci jedné rozpočtové kapitoly. Dotaz kapitola 07 Nepřímé náklady Máme zde 14000 Kč na dětský nábytek. Může se jednat mimo jiné i o barevné sedací vaky? Cca 2000 až 3000 Kč z této částky chceme využít na pořízení koberce do dětského koutku. Je to možné? V rozpočtu jsem koberec vůbec neměli. Poslední dotaz je spíše technický, v rozpočtu je notebook, může se jednat o notebook tablet tj. s dotykovým displejem. Na faktuře bude notebook tablet s dotykovým displejem. Přijde mě logické, že ano, ale pro jistotu se ptám. Děkuji Autor: JUROSKOVA
|
Semináře pro příjemce k výzvám č. 51 a č. 54 konaných ve dnech 2.3.2011 v Praze a 4.3.2011 v Brně Ministerstvo práce a sociálních věcí, Odbor řízení pomoci z ESF a Externí administrátor Řídícího orgánu pro oblastem podpor 3.4. a 5.1. OP LZZ si vás dovolují pozvat na semináře pro příjemce k výzvám č. 51 a č. 54 OP LZZ v oblasti podpory 3.4. – Rovné příležitosti žena mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života a 5.1. – Mezinárodní spolupráce Zaměření semináře: Problematika monitorovacích zpráv z věcné a finanční části a následná eliminace chybovosti při jejím zpracování. Termín a místo konání: Středa 2.3.2011 od 9.00 do 16.00 hod. Kongresový sál Masarykova kolej ČVUT, Thákurova 1, Praha 6 Pátek 4.3.2011 od 9.00 do 16.00 hod budova Administrativního a školícího centra Krajského Úřadu Jihomoravského kraje: Cejl 73, Brno Pravidla pro registraci prostřednictvím e-mailu: - Seminář je určen pouze příjemcům v rámci výzev č. 51 a č. 54, kteří zahájili realizaci projektu v měsících Září 2010, Říjen 2010 a Listopad 2010
- Přihlášku na seminář zasílejte ve formě vyplněné excelovské tabulky, jejíž vzor naleznete v příloze této pozvánky na adresu podpora34-51@ea-oplzz.cz, do předmětu prosím uveďte "PŘIHLÁŠKA NA SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE K VÝZVÁM č. 51 a č.54 - Praha"
Nebo "PŘIHLÁŠKA NA SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE K VÝZVÁM č. 51 a č.54 - Brno"- dle lokality, kterou jste si vybrali. - Přihlásit se mohou vždy dvě osoby za organizaci celkem na jeden seminář.
- Přijetí přihlášky na seminář Vám bude zpětně potvrzeno e-mailem
REGISTRACE PROBÍHÁ DO: 24.2. 2011 DO 12:00 HODIN Pro příjemce, kteří nebudou z kapacitních důvodů zařazeni na seznam účastníků výše uvedených seminářů a pro příjemce, jejichž datum zahájení realizace projektu bylo po Listopadu 2010, je plánován další seminář v květnu 2011. Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, vzhledem k tomu, že hodnota Vašeho VŘ je cca 250 000,- Kč a spadá tedy do kategorie zakázek s předpokládanou hodnotou od 200 000,- Kč do 800 000,- Kč, není potřeba na www.esfcr.cz vyplňovat záložku „Výběrová řízení“ v sekci „Realizované projekty“ – tj. v této sekci zveřejníte informace o Vašem projektu BEZ využití záložky „Výběrová řízení“. Povinnost vyplňovat záložku „Výběrová řízení“ mají pouze projekty, jejichž VŘ spadá do kategorie zakázek s předpokládanou hodnotou od 800 000,- Kč do 2 000 000,- Kč a zakázek s předp. hodnotou od 2 000 000,- Kč. S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den. Připravujeme výběrové řízení pro nákup vybavení do prostor firemní školky, na jejíž vybudování a provoz jsme získali finanční prostředky z výzvy 54. Toto VŘ má hodnotu cca 250 tis. Kč. Dle Metodického pokynu D9 oslovujeme 3 dodavatele bez zveřejňování na www.esfcr.cz, neboť jde o rámec 200 až 800 tis. Kč. Příjemci v tomto ohledu však postupují různě. Lze v tomto případě zveřejnit na www.esfcr.cz v části pro Realizované projekty informace o našem projektu BEZ využití záložky Výběrová řízení? Děkuji Vývodová H. Autor: VYVODOVA
|
Dobrý den, Chtěli bychom Vás upozornit, že od dnešního dne platí, že v případě potřeby prodloužení lhůty pro předkládání monitorovacích zpráv, musí tato žádost obsahovat následující údaje: název a registrační číslo projektu, název příjemce, zdůvodnění žádosti, podpis statutárního zástupce organizace nebo osoby oprávněné jednat jejím jménem, návrh nového termínu pro předložení MZ (vzor žádosti je ke stažení na www.esfcr.cz). Tato písemná žádost musí být v listinné podobě, postačí emailová forma s naskenovanou žádostí, doručena poskytovateli podpory vždy před uplynutím lhůty pro předložení MZ. Dále Vás upozorňujeme, že rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení Zprávy o zahájení realizace projektu / Monitorovací zprávy je datum doručení zprávy poskytovateli podpory, nikoliv datum podání zásilky na poště. Bc. Monika Kocábková a Ing. Tereza Přichystalová Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, kopie pracovních smluv nejsou povinnou přílohou ani Zprávy o zahájení realizace projektu (ZZRP) ani následujících Monitorovacích zpráv (MZ). Budeme-li je při kontrole MZ potřebovat, vyzveme Vás k jejich dodání. Jak jsme již na ESF fóru v tomto klubu psali, ke Zprávě o zahájení realizace projektu je potřeba přiložit pouze Podpisové vzory a Partnerské smlouvy (jsou-li partneři). S pozdravem, Ing. Tereza Přichystalová Autor: TEREZA_PRICHYSTALOVA
|
Dobrý den, jsou kopie pracovních smluv součástí Zprávy o zahájení? Děkuji za odpověď, s přáním hezkého dne Andrea Králová Autor: KRALOVA_ANDREA
|
Dobrý den, v tuto chvíli ještě nepodepsali zcela všichni žadatelé Rozhodnutí o poskytnutí dotace, jelikož začátky projektů se časově liší. Ano, je plánovaná nová výzva, o níž budou podrobnější informace zveřejněny na www.esfcr.cz. S pozdravem Monika Kocábková Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den, Je důležité, aby podpořen. osoby spadaly do cílové skupiny. Například doporučujeme čestné prohlášení podpořených osob, kde uvedou, že jsou nezaměstnaní a hledají si práci nebo např. zaměstnaní na určitý úvazek. K tomuto prohlášení je vhodné přidat např. větu, že souhlasí se zveřejněním údajů pro účel kontroly řídícího orgánu daného operačního programu. Z naší strany chceme předejít tomu- např. aby určitá osoba nebyla na mateřské dovolené doma a zároveň si nechávala hlídat dítě v mateřském centru financovaném z prostředků ESF. S pozdravem, Monika Kocábková Autor: MONIKA_KOCABKOVA
|
Dobrý den Náš projekt (CZ.1.04/3.4.04/54.00196) je v zásobníku projektů, je ještě šance že by se na něj mohlo dostat nebo jž všichni žadatele podepsali rozhodnutí o dotaci? Pokud šance není, je plánována nová výzva kde bychom mohli projekt podat? Děkuji za informaci B.Čechová Autor: BCECHOVA
|
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda ženy/muži, které vstupují do našich kurzů a seminářů mají podepsat čestné prohlášení jak na péči o dítě předškolního věku, tak i že jsou nezaměstnané či jsou možné nějaké výjimky - např. kdy žena má brigádu či DPP. Podobně tomu bude i v případě portálu projektu - když se někdo zaregistruje, tak pro potřeby projektu budou (pokud spadají do cílové skupiny) potvrzovat, že mají v péči dítě předškolního věku, musí potvrdit i nezaměstnanost v době, kdy budou studovat materiály nebo stačí, že jsou rodiče (tedy muž i žena) dítěte předškolního věku. Děkuji. Autor: ANDRYSKOVA_P
|
|