Sdílet
Dobrý den,
omlouvám se, ale zřejmě vlivem technických potíží se odpověď nezobrazila včas, proto ji vkládám znovu:
do tohoto indikátoru se započítává předkladatel žádosti a partneři z ČR.S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz na indikátory. Počet podpořených organizací 07.45.00 pokud budu mít zahraničního partnera bez finanční účasti nevyužije podporu. Započítám ho mezi počet podpořených organizací nebo ne?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
V tuto chvíli do rozpočtu příjmy zahrnout nelze, uvádíte náklady projektu.Ty zahrnují i částky, které pak budete ale vybírat od účastníků projektu. Můžete to okomentovat slovně u jednotlivých KA. V průběhu realizace pak budou příjmy odečítány od celkových schválených výdajů. S tím musíte počítat.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
máme ještě dotaz k příjmům projektu (budeme vybírat příspěvek od cílové skupiny-školné ve školce a poplatek za odborné kurzy na podporu zapojení na trhu práce)-kam-do jaké položky- máme příjmy v rozpočtu zařadit, když je chceme zohlednit již nyní a ne až v průběhu realizace, tj. při předkládání monitorovacích zpráv?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
tato kontrola je pro Vás, provádíte ji sami )zda má žádost všechny formální náležitosti i zda podle Vás splňuje kritéria přijatelnosti). Vyplňuje tedy žadatel.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
ve finální verzi žadosti je list s názvem - Kontrola žádosti - políčka vyplńuje žadatel nebo vyhlašovatel dotace?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v tomto případě se o VP jedná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se ještě zeptat na několik otázek v souvislosti s veřejnou podporou.
V případě, že budeme dělat audit a následně zavádění modelů principů RP u partnerů, kteří budou zapojeni do projektu jako nefinanční partneři (pouze jako členové realizačního týmu) a náklady v rozpočtu budou pouze na mzdy realizačního týmu jde o veřejnou podporu nebo ne? Jsme spol. s. r. o., partneři občanské sdružení, veřejná zpráva, škola a podnikatelský subjekt.
Dále pak pokud budeme následně zavádět principy RP u dnes nespecifikovaných firem a náklady půjdou opět pouze na mzdy realizačního týmu, jde o veřejnou podporu nebo ne? V tomto případě by šlo o podnikatelské subjekty.
V případě, že žadatel OS Mateřské centrum a hlídání dětí bude během projektových aktivit v rámci centra asistentakami zapojenými do realizačního týmu, jde o VP nebo ne?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,máme ještě dotaz k příjmům projektu (budeme vybírat příspěvek od cílové skupiny-školné ve školce a poplatek za odborné kurzy na podporu zapojení na trhu práce)-kam-do jaké položky- máme příjmy v rozpočtu zařadit, když je chceme zohlednit již nyní a ne až v průběhu realizace, tj. při předkládání monitorovacích zpráv?děkujiL. Bilošová
Autor: BILOSOVA_L
Sdílet
Dobrý den,
do způsobilých přímých výdajů lze zahrnout pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou. Partnerství v projektu ale nesmí být založeno na dodavatelském vztahu, tedy partner Vám nemůže fakturovat.
Pokud je tedy partnerem s finančním příspěvkem, lze do ZV výdajů tyto náklady zahrnout jako náklady partnera a v rámci realizace mu pak bude adekvátní část dotace poskytnuta. Úhradu za pronájem prostor pak dokládá partner.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím ještě jednou o odpověď na dotaz týkající se pronájmu prostor u OSVČ(dotaz podán ve čtvrtek 18.8.). Odpověď byla totiž brzy vymazána. Nestačil jsem si ji přepsat.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Formulář - Potvrzení přijetí projektové žádosti pro výzvu 76
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ve finální verzi žadosti je list s názvem - Kontrola žádosti - políčka vyplńuje žadatel nebo vyhlašovatel dotace?
děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
občerstvení pro cílovou skupinu na školeních patří do kapitoly 6 - přímá podpora.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím, do jaké kapitoly rozpočtu lze zařadit občerstvení pro cílovou skupinu při školeních, konferencích apod., pokud sami koupíme chlebíčky atd. a nebude to tedy služba?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
per-diems = náklady na ubytování, stravné a místní dopravu v místě cesty a různé výdaje. Nezahrnují dopravu do ČR a zpět. Proto jsou tyto dvě položky odděleny. do pložky 02.02.01 Diety tedy uvedete per-diems a do položky 02.02.02 Doprava náklady na dopravu experta do ČE a zpět.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jak máme dát do žádosti B7 náklady na zahraničního experta - tzn. v rozpočtu jsou dvě položky - jedna je na dorpavu a druhá na stravné, ubytování - při použití per diems - se jedná o celkovou částku - 5520 celkem.
Kam máme tuto částlu dát, když se jedná o celkovu a ne dílčí částky,dle položek v rozpočtu.Můžeme dát celkovou čásku pouze do jedné z položek? nebo ji rozdělit dle uvážení?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prezenční listina stačí k doložení počtu podpořených osob na konferenci. Údaje by ale měly být širší - např. název organizace, e-mail a další možný kontakt. V zápatí je dobré uvést informaci, že účastníci souhlsí s poskytnutím těchto osobních údajů pro účely projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, na individuální konzultaci mi bylo řečeno, že účastník konference je odpořenou osobou - stačí doložit prezenční listinu s jeho podpisem. Prosím o potvrzení - nebudu mít žádné jiné údaje než jeho jméno a příjmení, není to málo?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
DObrý den,
jak máme dát do žádosti B7 náklady na zahraničního experta - tzn. v rozpočtu jsou dvě položky - jedna je na dorpavu a druhá na stravné, ubytování - při použití per diems - se jedná o celkovou částku - 5520 celkem.
Kam máme tuto částlu dát, když se jedná o celkovu a ne dílčí částky,dle položek v rozpočtu.Můžeme dát celkovou čásku pouze do jedné z položek? nebo ji rozdělit dle uvážení?
Děkuj, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den, na individuální konzultaci mi bylo řečeno, že účastník konference je odpořenou osobou - stačí doložit prezenční listinu s jeho podpisem. Prosím o potvrzení - nebudu mít žádné jiné údaje než jeho jméno a příjmení, není to málo?
Děkuji!
Navarová
Autor: SYLVIENAVAROVA
Sdílet
Dobrý den,
ano, toto lze. V Benefit7 ani nemůžete zatím volit jinou formu pracovně právního vztahu i v případě, že by člen RT byl rovnou OSVČ. Tuto skutečnost můžete pouze popsat v popisu pozice. Pokud máte pozice v RT voleny obecně, bez jmen konkrétních osob, pak byste tuto situaci řešili nepodstatnou změnou projektu s tím, že by v popisu změny bylo uvedeno, že nový člen je OSVČ a takto mu bude vyplácena odměna. S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
na jednu odbornou pozici máme vytipovane dva odborniky. Do projektu vstoupí ten, ktery v pripade braní projektu bude mít volnějšíi pracovni kapacitu. Dotaz se vztahuje k tomu, že jeden odborník ma zajem o DPČ a druhy chce být v realizačním týmu jako OSVČ. V realiazačním týmu jsme zvolili úvazek DPČ, jelikož tento odborník bude pravděpodobně ten, který do projektu vstoupi. Lze ale v připadě výběru druhého odborníka požádat o změnu v RT resp. ve formě úvazku - tj. úvazek bude formou OSVČ ne DPČ? Dotaz je čistě hypotetický, ale odpověď potřebujeme pro potenciálního člena týmu.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
záleží na tom, k jaké aktivitě se náklad bude vztahovat. Jestli jde o služby péče o děti, které jsou v režimu de-minimis, pak tento náklad bude také spadat do VP. Pokud jde ale o aktivitu, která je mimi VP, pak se o ni nebude jednat ani v tomto případě.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V pronajatých prostorách, kde sídlí organizace partnera,chceme upravit sociál. zařízení. Prostory patří fyzické osobě(ne partnerovi). Bude tato úprava v křížovém financování, to je nám jasné. Ale bude to v režimu de minimis nebo není VP?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do tohoto indikátoru se započítává poze žadatel a čeští partneři. Zda jsou nebo nejsou s finanční účastí nerozhoduje. Ve Vašem příadě bude tedy hodnota MI=3.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mohu mít dotak o MI počet podpořených organizací? Patří sem vedle žadatele všichni partneři nebo jen partneři s finančním příspěvkem? V našem projektu mám 1 partnera s finančním příspěvkem a druhý bez => bude se jednat o podporu 2 organizací (žadatel + partner s FP) nebo 3 organizací (žadatel + oba partneři)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
nepřímé náklady nijak nevykazujete a podle příručky pro žadatele D2 se na ně nevztahuje povinnost vést je v oddělené úč.evidenci (pokud tato povinnost není dána národní legislativou). Rozložení nepřímých nákladů je tedy na Vás a partnerovi a vztahovat by se mělo ke skutečné realizaci projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem týkajícím se čerpání a rozložení nepřímých nákladů projektu mezi partnera s finančním příspěvkem a žadatele. Je možné, čerpat nepřímé náklady nerovnoměrně mezi partnerem (z důvodu vyšších finančních nákladů na provoz školky) a žadatelem, tj. zda je možné při výši způsobilých výdajů partnera 3 000.000 Kč a výdajů žadatele ve stejné výši, čerpat při paušální sazbě nepřímých nákladů ve výši 10 % (pro zjednodušení), nepřímé náklady na partnera ve výši 500.000 Kč a na žadatele nepřímé náklady ve výši 100.000 Kč?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
žádná takováto příloha není požadována, s projektovou žádostí ji tedy předkládat nemusíte. Zájem konkrétních firem můžet popsat v žádosti. Přílohy s logy jiného operačního programu nepovažuji za vhodné.
Povinnou přílohou je pouze doklad o právní subjektivitě, příp. potvrzení o zařazení do IPRM, je-li to relevantní.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím Vás o radu, v projektu máme jako cílovou skupinu zapojené firmy, které v rámci projektu projdou genderovým auditem. Jako přílohu dokládáme Vyjádření zájmu jednotlivých firem. U 2 firem jsme ale omylem nechali ve Vyjádření zájmu logo OP VK a nemáme už možnost získat vyjádření nové, na nový formulář (se správným logem nebo bez loga). Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat, zda můžeme logo přelepit správným logem OP LZZ, nebo jen bílým papírem?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v případě genderových auditů jsou cílovou skupinou zaměstnavatelé, zaměstnanci pak v případě služeb péče o děti. Do MI podpořených osob bych tedy započítala osoby, kterým bude tato služba poskytnuta, případně osoby, které se účastní školení atp. Při volbě hodnoty indikátoru vemte v úvahu, že jeho naplnění pak musíte průkazně doložit (např. čestné prohlášení rodičů o poskytnuté službě péče o děti, prezenční listina ze školení atp,)
KA genderový audit, vzdělávání a služby péče o děti jsou z pohledu požadavků výzvy přijatelné.
S pozdravem
Dita Hulova
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné do počtu MI podpořených osob započítat i zaměstnance firem, kde bude proveden personální a genderový audit? tzn. ve firmě bude proveden per. a gender audit - firma má 100 zaměstnanců. MI = 100 osob?
V rámci projektu máme klíčovou aktivitu zajištění školky pro cílovou skupinu zaměstnanci - jako navazující klíčová aktivita je vzdělávání v oblasti rovných příležitosí a sladování soukr. a rod. života CS, kteří dítě/děti do školky umístní - jsou pro Vás obě klíčové aktivity přijatelné?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
studijní a pracovní znalosti expertky splňují požadvky výzvy.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí poradce ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné uznat vzdělání ve vztahu k výkonu - gender expertka, která má tyto studijní a pracovní znalosti?Osoba vystudovala bakalářský obor - Sociální práce a sociální politika na Univerzitě Palackého v Oloumouci.Obsahem studia byl předmět: Metody sociální práce s rodinou - obsahem studia byly témata: rozvoj rodinných vztahů, práce s rodiči a dětmi jako fungující základní buňka ve společnosti, zaměření na komunitní, sociální a indivuální práci s dětmi, rodiči, řízení organizací zaměřené na práci s rodinou, problematika služeb pro péči s dětmi, problematika opatření umožňující tvorbu rodinné politiky ze strany státu, poskytování podpory státu z hlediska sociální péče - osoby na mateřské a rodičovské dovolené.Sociální politika - koncepce státu ve vztahu k rodině, právní analýza postavení dětí, zabezpečení žen a mužů na trhu práce z hlediska státní podpory. Nabídka služeb při péči o dítě/děti, rovných přístup ke klientovi z hlediska jeho znevýhodnění, práce s lidmi v organizaci.Přednášky na téma prorodinné politiky a postavení žen ve společnosti - přednášející Jiřina Šiklová,Pracovní znalosti - místopředsedkyně Mateřského a rodinné centra (tvorba a propagace prorodinných opatření na obecní úrovni, příprava kurzu efektivní rodičovství) , externí spoulpráce se Sítí mateřských center, účast na Konferenci JMK k tématu Podpora firemních školek v JMK - získání certifikátu)
Autor: PODPORA_EA