Sdílet
Dobrý den,
ad 1) ano, můžete další informace o této pozici uvést do kapitoly další informace. Životopis experta by měl být přiložen a nahrán jako příloha.
ad 2) ano, cílovou skupinou budou v tomto případě i zaměstnanci a budou se započítávat do monitor. indikátoru počet podpořených osob.
ad 3) ano, toto je akceptovatelné, avšak výzva 76. nemá nastavenou povinnou udržitelnost.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) Ve výzvě je, že expertka musí mít na samostatné příloze prokázáno vzdělání/praxi (do Realizačního týmu se nám popis do pole již vejde). Je akceptovatelné, že jsme vzdělání, praxi to uvedeli do Kapitoly 20 Další informace? Pokud ne, máme vkládat do Benefit a k originálu přikládat životopis expertky, popř. nějaké prohlášení či jak máme požadované prokázat?2) Cílová skupina projektu jsou zaměstnavatelé, nicméně jedné z aktivit se budou účastnit zaměstnanci zaměstnavatelů (HR manažeři). Máme mezi CS zahrnout z tohoto důvodu i zaměstnance. Tito zaměstanci se pak budou uvádět do monitovacího ukazatele počet podpořených osob/počet úspešných absolventů kurzů?
3) Je akceptovatelné, že v rámci udržitelnosti aktivit, budou vybrané aktivity pokračovat ve spolupráci s jiným subjektem úzce navázaným na žadatele?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
je možné, aby vzdělávací společnost - s.r.o., která má zkušenosti s cílovou skupinou si zažádala na aktivity spojené se sladěním rovných příležitostí, kdy součástí bude i vzdělávací udržovací kurz poskytnutý přímo žadatelem cílové skupině? Žadatel nemá roční historii...
Děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na cílovou skupinu ženy-manažerky na mateřské/rodičovské dovolené a do jednoho roku po MD/RD, kterým chceme poskytovat zejména motivační aktivity a vzdělávací programy pro usnadnění návratu do zaměstnání. Jak to bude v jejich případě s veřejnou podporou? Chceme se zaměřit přímo na jednotlivé osoby a rozvíjet jejich dovednosti a znalosti pro pracovní trh bez ohledu na konkrétního zaměstnavatele.
Děkuji za odpověď.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
chceme zrealizovat rodinný audit ve firmě a pomoci tohoto zpracovat Strategii personální politiky. Jde o veřejnou podporu pokud jde o organizace zřízené nebo založené územně správními celky? Dále pak oveření flexibilních metod práce ( vyplácení přímé podpory na mzdy) v organizacích zřízených nebo založených územně správními celky je veřejnou podporou?
Děkuji za odpověď
Hajna
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den,
udržitelnost pracovních míst je 6 měsíců od data založení pracovního místa. K žádosti se přikládá Smlouva o partnerství.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat na udržitelnost (v časovém hledisku) dotovaných pracovních míst?
Co se k žádosti přikládá jako doklad partnerství?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ano, tak jak máte popsaný projekt a jeho jednotlivé klíčové aktivity, tak se jedná o komplexní projekt podporovaný výzvou 76.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
odpovídá níže představený koncept projektového záměru představám MPSV o potřebě komplexnosti projektového záměru předkládaného do výzvy č. 76, resp. je takto nastavený projektový záměr podporovatelný?
Koncepce projektového záměru vychází ze záměru podpořit povědomí o principech naplňování principů rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce v lokalitě města střední velikosti a okolních „spádových“ oblastí a tyto rovné příležitosti prostřednictvím specificky zaměřených aktivit účelným způsobem rozvíjet. Hlavní aktivity projektového záměru by byly představovány:
1) Podporou flexibilních forem organizace práce u zaměstnavatelů v příslušené oblasti s možností poskytování mzdových příspěvků na zaměstnance zaměstnané prostřednictvím těchto specifických typů úvazků (při zohlednění pravidel de minimis).
2) Provozem mikroškolky, která bude primárně určena pro děti zaměstnanců pracujících díky aplikovaným novým formám flexibilní organizace práce a bude využívat moderní metody rozvoje znalostí a dovedností dětí.3) Realizací odborných workshopů a seminářů, které se zaměří na informování širší veřejnosti, místních zaměstnavatelů, zástupců okolních měst a obcí, neziskových organizací apod. o výstupech projektu, jeho přínosech pro společnost a místní trh práce jako takový a o problematice rovných příležitostí žen a mužů obecně.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ano Magistrát města může být žadatelem. Magistrát města dokládá jako doklady o právní subjektivitě Doklad o přidělení IČ a jmenování primátora. Mezi organizační složky státu rganiza patří různé orgány státní správy nebo instituce, především jsou to ”ministerstva a jiné správní úřady státu, Ústavní soud, soudy, státní zastupitelství, Nejvyšší kontrolní úřad, Kancelář prezidenta republiky, Úřad vlády atd. dále státní fondy atd.
chtěla bych se zeptat zda může být žadatelem Magistrát města a jaké má doložit doklady o právní subjektivitě? Partnerství - Co spadá mezi organizační složky státu
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) Zda půjde o partnery s finančním příspěvkem je jen na vás, jak si nastavíte aktivity a rozpočet projektu. Obě varianty jsou možné. Partner a žadatel nemohou být navzájem dodavateli! Pronájem kulturního domu mezi partnery tudíž není možný. Na nově zřízená místa lze čerpat finanční příspěvky v plné výši.
ad 2) Záleží na celkovém nastavení projektu a na jeho cíli. Přesto by i váš projekt měl přinést něco nového a nejen šířit výsledky a výstupy druhých.
ad 3) Ano náklady lze hradit, ano tyto náklady půjdou za veřejnou podporou partnera, případně ostatních zaměstnavatelů.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V zamýšleném projektu má příjemce (o.s.) dva partnery – město a firmu.
1. Měli by to být partneři s fin. příspěvkem nebo bez něho? Město by nám pro klíčové aktivity pronajalo část kulturního domu. Když bude partnerem (s nebo bez), může dostat uhrazený pronájem? Firma by byla ochotna zřídit dva částečné prac. úvazky. Jak se jí budou poskytovat mzd. příspěvky?
2. V projektu nebudou zcela nové a překvapivé aktivity a výstupy, avšak pro šíření produktů máme dosud nevyužitou cílovou skupinu a originální způsob „šíření“. Mohli bychom tak šířit ne vlastní, ale hlavně cizí výsledky, třeba úspěšných příjemců z minulých kol 3.4. Je šíření cizích produktů plně uznatelným nákladem?3. V rámci projektu chceme několik žen umístit na pracovištích partnera i jiných zaměstnavatelů. Můžeme jim hradit 100% osobních nákladů na tato místa po dobu projektu včetně odvodů pojistného a daní? Jsou tyto náklady považovány za VP?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat zda lze do přímých způsobilých výdajů započítat:
1) Vytvoření nové personální strategie - v návaznosti na provedený genderový audit v organizaci
2) Vzdělávací kurzy - IT dovednosti (MS office, windows, apod.); Cizí jazyky (AJ, NJ) - v rámci komplexního programu na podporu zahájení a rozvoj samostatné výdělečné činnosti
Předem děkuji za Vaši odpověď.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na udržitelnost (v časovém hledisku) dotovaných pracovních míst?
Co se k žádosti přikládá jako doklad partnerství?
Velice děkuji za odpovědi.
Autor: SCHOVANCOVA_IVETA
Sdílet
Dobrý den. Prosím o odpověď na 3 dotazy. Děkuji. M. Velek, Česká pošta, s.p.
1) Dle konzultací s MPSV je možné pro 1. fázi projektu - zpracovávání genderového auditu (GA) - nestanovit, a ani tedy v projektu nevykazovat, monitorovací ukazatele. Můžete to, prosím, potvrdit a říci, zda je nutné v žádosti o dotaci vázat výstupy GA na monitorovací indikátory? Z konzultací jsme vyrozuměli, že rovněž nikoliv. Výstupy GA totiž nelze předem odhadnout a budou pravděpodobně předmětem analýzy až po dokončení GA, následované možným návrhem opatření (některých klíčových aktivit, případně bližší stanovení cílových skupin nebo skupiny).
2) Podmínkou je 1 genderový specialista. Existuje však nějaké omezení na to, kolik genderových specialistů může být v realizačním týmu, resp. exsituje nějaký strop na celkový úvazek všech specialistů, resp. jaký celkový úvazek za tyto pracovníky lze zahrnout do způsobilých výdajů?
3) Pokud by bylo více než 1 genderový specialista v týmu, může nastat např. případ 3 specialistů, každý s max. úvazkem 1,6 (tj. celkem 4,8 úvazku) v rámci způsobilých výdajů?
Autor: VELEK
Sdílet
Dobdrý den, rozumíme správně, když předpokládáme, žefinanční příspěvky na mzdové výdaje, kteří by konkrétní zaměstnavatelépoužili na vytvoření/podporu konkrétních pracovních míst, by byl považovánza podporu de minimis těchto konkrétních zaměstnavatelů (pokud nepřekročí200.000 Euro) a nezapočítal by se do rozpočtu projektu žadatele - s.r.o.,která v rámci projektu vytvoření konkrétních pracovních de factozprostředková ve spolupráci s konkrétními zaměstnavateli? Tedy, že částkaprojektu žadatele s.r.o. na realizace projektu bude max. 200.000 Euro +příspěvky na mzdové výdaje zaměstnavatelů (max. 200.000 Euro každý tak, abymohli být považováni za příjemce podpory de minimis)? Děkujeme předem zavyjasnění.
Autor: KUBIKOVA_CS
Sdílet
Dobrý den, touto cestou bych se v návaznosti na uvedené skutečnosti dovolil obrátit s detailnějším dotazem ohledně problematiky veřejné podpory.
Jak již bylo naznačeno, v rámci projektu bude jedna z klíčových aktivit zaměřena na zřízení/provoz služeb péče o děti zaměstnanců/zaměstnankyň veřejné vysoké školy, přičemž v případě veřejných vysokých škol služby péče o děti nespadají dle předchozích vyjádření do režimu podpory de minimis. V této souvislosti bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, jak by tomu bylo, kdyby např. místa ve firemní školce využíval také partner s nefinančním příspěvkem – podnikatelský subjekt? Jednalo by se o veřejnou podporu, a to navzdory konstatování uveřejněné na linku http://www.esfcr.cz/modules/faq/question.php?id=17, které uvádí, že veřejná podpora se nevztahuje na rozvoj služeb péče o děti, neboť jde svým charakterem o služby lokálního charakteru a nejsou tedy splněny všechny znaky veřejné podpory?
Pakliže se jedná o veřejnou podporu, jakým způsobem by toto mělo být reflektováno v rozpočtu projektu, když nelze předem kvantifikovat míru zapojení partnera (tj. nelze odhadnout, zda služeb péče o děti tento partnerský subjekt z řad podnikatelských subjektů využije např. z důvodu obsazené kapacity firemní školky)?
Obdobný dotaz se ve stejné analogii, ale s konkrétnějším scénářem, týká např. genderového auditu. Pakliže necháme provést genderový audit také u partnera – podnikatelského subjektu bez finančního příspěvku, jedná se dle předchozích vyjádření o veřejnou podporu de minimis pro tohoto partnera. V této souvislosti bych se na Vás však dovolil obrátit s dotazem, jak by tato skutečnost měla být reflektována v rozpočtu projektu. Měly by být tyto výdaje související s genderovým auditem rozděleny např. proporciálně a v rozpočtu označeny NVP/VP?
Děkuji
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
ano, vytvoření webových stránek je možné zahrnout do klíčové aktivity propagace a tyto náklady budou hrazeny z přímých nákladů. Náklady spojené se správou a aktualizací webu jsou však již náklady nepřímými.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat, zda je možné počítat vytvoření, aktualizaci a správu webových stránek mezi přímé náklady - byly by využívány jak k propagaci výstupů projektu a rovných příležitostí obecně (v rámci klíčové aktivity Propagace), tak pro cílovou skupinu k přihlašování se na aktivity projektu, informování cílové skupiny o aktivitách projektu, po přihlášení s možností diskuse, stažení materiálů používaných při aktivitách apod.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý večer,
prosím o dpoveď k následujícím bodům:
1) Ve výzvě je, že expertka musí mít na samostatné příloze prokázáno vzdělání/praxi (do Realizačního týmu se nám popis do pole již vejde). Je akceptovatelné, že jsme vzdělání, praxi to uvedeli do Kapitoly 20 Další informace? Pokud ne, máme vkládat do Benefit a k originálu přikládat životopis expertky, popř. nějaké prohlášení či jak máme požadované prokázat?
2) Cílová skupina projektu jsou zaměstnavatelé, nicméně jedné z aktivit se budou účastnit zaměstnanci zaměstnavatelů (HR manažeři). Máme mezi CS zahrnout z tohoto důvodu i zaměstnance. Tito zaměstanci se pak budou uvádět do monitovacího ukazatele počet podpořených osob/počet úspešných absolventů kurzů?
3) Je akceptovatelné, že v rámci udržitelnosti aktivit, budou vybrané aktivity pokračovat ve spolupráci s jiným subjektem úzce navázaným na žadatele?
Děkuji za odpovědi
M. Laube
Autor: MLAUBE
Sdílet
Dobrý den,
otec, tak jak jej popisujete do cílové skupiny nespadá. Otec musí být ve stejné situaci jako matka (tzn. být na mateřské dovolené, nebo pečovat o závislého člena rodiny). Partner dokládá Prohlášení o bezdlužnosti a bezúhonosti, smlouvu o partnerství a prohlášení o nečerpání jiných veřejných prostředků (kolik má partner vyčerpáno v rámci de minimis).
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat, jaké všechny dokumenty musí předložit partner projektu v případě jeho schválení. A dále, v případě, že firma zaměstnává otce dítěte, ale na rodičovské byla matka pracující u jiného zaměstnavatele, spadá otec do jedné z cílových skupin? (pravděpodobně zaměstnanci?)
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
hlídání dětí je pouze doplňkovou činností ke komplexnějšímu projektu řešící rovné příležitosti mužů a žen a gendrovou problematiku (např. realizace genderových auditů, sjednocování mezd mezi muži a ženami, volná pracovní doba, home office atd). Vzdělávání jako samostatná aktivita také nelze realizovat. vzdělávání musí být součástí komplexnějšího projektu. Projekt tak jak jej popisujete, není komplexním řešením dané oblasti, tak jak určuje výzva.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
Máme zájem o zřízení služby hlídání dětí do 6 tel pro zaměstnance/kyně, aby mohli nastoupit dříve zpět do zaměstnání. Také chceme těmto zaměstnancům poskytnout i školení pro usnadnění návratu do zaměstnání. Ve výzvě se popisuje, že hlídání dětí je jen jako doplňková činnost v rámci komplexního projektu. Je možné uvedené aktivity považovat za komplexní projekt (má projekt šanci na schválení)? Musí i náklady na školení být převažující?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ano, do limitu max. 1,6 pracovního úvazku na realizované projekty se započítávají veškeré úvazky (tj. DPP, DPČ i pracovní smlouvy)
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o informaci, zda se do limitu max. 1,6 pracovního úvazku na osobu zaměstnanou na realizaci projektu započítávají i práce konané v rámci dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prosím o informaci, zda se do limitu max. 1,6 pracovního úvazku na osobu zaměstnanou na realizaci projektu započítávají i práce konané v rámci dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti.
Děkuji,
J. Hrabánková
Autor: HRABANKOVA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat zda může být žadatelem Magistrát města a jaké má doložit doklady o právní subjektivitě?
Partnerství - Co spadá mezi organizační složky státu?
Děkuji za odpověď.
Autor: SCHOVANCOVA_IVETA
Sdílet
Dobrý den,
odpovídá níže představený koncept projektového záměru představám MPSV o potřebě komplexnosti projektového záměru předkládaného do výzvy č. 76, resp. je takto nastavený projektový záměr podporovatelný?
Koncepce projektového záměru vychází ze záměru podpořit povědomí o principech naplňování principů rovných příležitostí žen a mužů na trhu práce v lokalitě města střední velikosti a okolních „spádových“ oblastí a tyto rovné příležitosti prostřednictvím specificky zaměřených aktivit účelným způsobem rozvíjet. Hlavní aktivity projektového záměru by byly představovány:
1) Podporou flexibilních forem organizace práce u zaměstnavatelů v příslušené oblasti s možností poskytování mzdových příspěvků na zaměstnance zaměstnané prostřednictvím těchto specifických typů úvazků (při zohlednění pravidel de minimis).
2) Provozem mikroškolky, která bude primárně určena pro děti zaměstnanců pracujících díky aplikovaným novým formám flexibilní organizace práce a bude využívat moderní metody rozvoje znalostí a dovedností dětí.
3) Realizací odborných workshopů a seminářů, které se zaměří na informování širší veřejnosti, místních zaměstnavatelů, zástupců okolních měst a obcí, neziskových organizací apod. o výstupech projektu, jeho přínosech pro společnost a místní trh práce jako takový a o problematice rovných příležitostí žen a mužů obecně.
Předem děkuji za odpověď.
Karel Tichý
Autor: TICHY_K
Sdílet
Dobrý den,
chtěli bychom realizovat motivační kurz pro ženy plánující podnikání a také zřídit miniškolku pro ženy již podnikající. Je možné přímo podpořit absolventky motivačního kurzu, tj. OSVČ v rámci přímé podpory? Tj. podpořit jejich mzdu a tak jim umožnit začátek podnikání, či návrat k podnikatelské činnosti po MD? Děkuji za odpověď.
Petra Haken
Autor: PETRAHAKEN
Sdílet
Dobrý den,
Rád bych se dotázal na pár věcí v souvislosti s veřejnou podporou v režimu „de minimis“
- zajištění generového auditu či zpracování vnitřní personální směrnice realizátorem projektu pro soukromou firmu je v režimu de minimis pro firmu, které pro niž byla daná služba vykonána – tj. tato firma je příjemcem veřejné podpory?
- Pokud je tato služba poskytnuta subjektu z oblasti veřejné správy, jedná se podporu de minimis?
- Pokud audit či směrnici vypracuje firma sama s poradenskou podporou realizátora, jedná se o podporu de minimis?
Autor: OPLATEK
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je možné počítat vytvoření, aktualizaci a správu webových stránek mezi přímé náklady - byly by využívány jak k propagaci výstupů projektu a rovných příležitostí obecně (v rámci klíčové aktivity Propagace), tak pro cílovou skupinu k přihlašování se na aktivity projektu, informování cílové skupiny o aktivitách projektu, po přihlášení s možností diskuse, stažení materiálů používaných při aktivitách apod.
Děkuji.
Autor: SIMBEROVA_Z
Sdílet
Nabídka expertů/tek na rovné příležitosti do výzvy OPLZZ c. 76.
Naše organizace se přímo zabývá rovnými příležitostmi ve společnosti a ve veřejném životě, přičemž zaměstnáváme expertky na rovné příležitosti - tj. osoby se vzděláním a praxí v tomto oboru. Pokud byste měli zájem, mohli bychom se spojit a prodiskutovat případnou spolupráci. Mj. máme také mnohaleté zkušenosti s podáváním grantů v této oblasti. Informace o naší organizaci i zaměstnankyních naleznete na www.padesatprocent.cz. V případě zájmu nás prosím kontaktujte na e-mailu: jaklova@padesatprocent.cz, nebo tel. 257 216 170
S přáním hezkého dne
Halka Jaklová zástupkyně ředitelky
Autor: JAKLOVA_H
Sdílet
V zamýšleném projektu má příjemce (o.s.) dva partnery – město a firmu.
1. Měli by to být partneři s fin. příspěvkem nebo bez něho? Město by nám pro klíčové aktivity pronajalo část kulturního domu. Když bude partnerem (s nebo bez), může dostat uhrazený pronájem? Firma by byla ochotna zřídit dva částečné prac. úvazky. Jak se jí budou poskytovat mzd. příspěvky?
2. V projektu nebudou zcela nové a překvapivé aktivity a výstupy, avšak pro šíření produktů máme dosud nevyužitou cílovou skupinu a originální způsob „šíření“. Mohli bychom tak šířit ne vlastní, ale hlavně cizí výsledky, třeba úspěšných příjemců z minulých kol 3.4. Je šíření cizích produktů plně uznatelným nákladem?
3. V rámci projektu chceme několik žen umístit na pracovištích partnera i jiných zaměstnavatelů. Můžeme jim hradit 100% osobních nákladů na tato místa po dobu projektu včetně odvodů pojistného a daní? Jsou tyto náklady považovány za VP?
Děkuji.
M. Putíková, Tima LIberec
Autor: CEPELKA_O
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) ano, může se jednat i o zaměstnance partntera (konkrétní vymezení cílové skupiny dle výzvy)
ad 2) bližší specifikace této cílové skupiny není nikterak vymezena. Ženy ve výpovědní lhůtě z organizačních důvodů lze do této cílové skupiny zařadit.
S pozdravem
Jana Kouřilová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) Cílová skupina - zaměstnanci, může se jednat nejen o vlastní, ale také o zaměstnance partnera Okresní hospodářské komory (OHK) respektive jejích jednotlivých členů?2) Cílová skupina - ženy ohrožené nezaměstnaností, jaká je bližší specifikace této cíl. skupiny? Může se jednat např. o zaměstnané ženy ve výpovědní lhůtě u členů OHK z organizačních důvodů apod.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
příjmy projektu se od dotace odečítají, i když jde o podporu de minimis.
S pozdravem
Jana Kouřilová
Externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Odečítají se příjmy projektu od dotace v případě, že žadatel požádá o podporu de minimis?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
odečítají se příjmy projektu od dotace v případě, že žadatel požádá o podporu de minimis?
děkuji za odpověď
Autor: BANASOVA
Sdílet
Zdravím Vás,
Chtěl bych se zeptat na otázky ohledně cílových skupin v rámci projektu:
1) Cílová skupina - zaměstnanci, může se jednat nejen o vlastní, ale také o zaměstnance partnera Okresní hospodářské komory (OHK) respektive jejích jednotlivých členů?
2) Cílová skupina - ženy ohrožené nezaměstnaností, jaká je bližší specifikace této cíl. skupiny? Může se jednat např. o zaměstnané ženy ve výpovědní lhůtě u členů OHK z organizačních důvodů apod.
Předem Vám opět děkuji za Vaší rychlou odezvu.
S pozdravem
Ing. Jiří Hlaváč
PGM Consulting
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) při zadávání zakázek musíte postupovat v souladu s metodikou D9 desatera, kde je na straně 9 v bodě 7 uvedeno:
Zaměstnanci zadavatele, statutární orgány zadavatele, resp. jejich členové nebo členové realizačního týmu projektu se v případě zakázek zadávaných postupy podle kap. 2 Metodického pokynu
∙ nesmí podílet na zpracování nabídky,
∙ nesmí ani podat nabídku a být tak uchazečem o zakázku či uchazečem ve sdružení ani působit jako subdodavatel, či
∙ být statutárním orgánem uchazeče, resp. jeho členem.
Uvedené platí i pro osoby, které se ve prospěch zadavatele podíleli na přípravě nebo zadávání předmětné zakázky, nebo se podíleli na zpracování žádosti o finanční podporu.
ad 2) Financování projektu by mělo mít zřízeno vlastní účetní středisko, kde se budou evidovat přímé způsobilé náklady projektu.
ad 3) ano, toto lze. Středisko musí být spojeno s realizací projektu ve věci přímých způsobilých výdajů. Příchozí dotační platby – prostředky, které jsou poskytnuty na hrazení výdajů projektu zde samozřejmě vždy ponechte jen si odveďte část spadající na nepřímé náklady projektu, které by neměly být zaúčtovány na stejném středisku.
ad 4) zpracování Benefitové žádosti jako takové je, jak už bylo řečeno, nezpůsobilým výdajem. Pokud tyto náklady chcete vést v rámci projektu, pak tedy jako nezpůsobilé výdaje (jak v rozpočtu projektu, tak i v oddělené účetní evidenci). Na položky spadající do nepřímých nákladů se nevztahuje povinnost příjemce mít své příjmy a výdaje vedeny s jednoznačnou vazbou ke konkrétnímu projektu, pokud tato povinnost není dána národní legislativou.
Nezpůsobilé výdaje je vždy třeba přeúčtovat, aby nebyly vedeni v účetnictví projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administráto ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) Je, prosím, slučitelné s pravidly OP LZZ a Výzvy a zákona, aby již vysoutěžená externí firma (zpracovatel žádosti o dotaci pro ČP na základě vysoutěžené rámcové smlouvy - nebude tedy v přímých způsobilých výdajích a nebude vykazováno vůči MPSV) byla současně jedním z oslovených uchazečů v rámci budoucí veřejné zakázky ČP na zpracování genderové studie pro ČP? Nejde o nějaký druh střetu zájmů již při oslovení uchazečů, resp. možně v případě, že by tato stejná firma vyhrála VZ - nebyl by to případně např. důvod ke zrušení veřejné zakázky a vypsání nové apod.?
2) Je pro budoucí transparentní vedení faktur a účtů nutné zřídit rovněž nový běžný účet, nebo "stačí pouze" jedno účetní nákladové středisko v rámci naší firmy?
3) Smíme v rámci 1 nákladového střediska vést dohromady faktury a příchozí dotační platby?
4) Smíme v rámci 1 nákladového střediska vést jako samostatnou podskupinu (vedle podskupiny způsobilých výdajů - čerpání dotace):
a) podskupinu výdajů na zpracování žádosti o dotaci (není přímým způsobilým výdajem; je však vhodné to zde mít pro interní transparentní vyhodnocení projektu)?
b) podskupinu případných nezpůsobilých výdajů (zatím žádné sice neplánujeme, ale může to nastat; pak by muselo být již v žádosti že?)?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
Máme zájem o zřízení služby hlídání dětí do 6 tel pro zaměstnance/kyně, aby mohli nastoupit dříve zpět do zaměstnání. Také chceme těmto zaměstnancům poskytnout i školení pro usnadnění návratu do zaměstnání. Ve výzvě se popisuje, že hlídání dětí je jen jako doplňková činnost v rámci komplexního projektu. Je možné uvedené aktivity považovat za komplexní projekt (má projekt šanci na schválení)? Musí i náklady na školení být převažující? Předem děkuji za odpověď
Autor: STRNADOVAP
Sdílet
DObrý den,
chtěla bych se zeptat, jaké všechny dokumenty musí předložit partner projektu v případě jeho schválení. A dále, v případě, že firma zaměstnává otce dítěte, ale na rodičovské byla matka pracující u jiného zaměstnavatele, spadá otec do jedné z cílových skupin? (pravděpodobně zaměstnanci?)
Děkuji
Autor: RYDVALOVA_R
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. oprávněným žadatelem/partnerem je i Okresní hospodářská komora.
ad 2. minimální úroveň experta na rovné příležitosti není specifikována, ale v textu výzvy je celkem jasně a podrobně stanoveno, kdo jím může být. A jsou to právě i studenti VŠ (viz str. 5 textu výzvy) a osoby s praxí v daném oboru.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. v žadatelích (či partnerech) je uvedena Hospodářská komora ČR. Může být žadatelem (či partnerem) i nějaká Okresná hospodářská komora?
2. Je možné získat nějaké minimální úrovně specifikace experta na genderovou problematiku. Například u výběrových řízení se stanoví explicitně, kdy je podmínka splněna - př.: žadatel splní podmínku, když absolvuje 20 hodin školení v oblasti certifikace ISO 9000. Vzhledem k množství potenciálních projektů a povinnosti angažovat experta to vypadá, že všechny expertky a experti jsou již rozebráni nebo jsou již zaměstnáni v jiných projektech financovaných z EU. Je tedy možné například angažovat studenty (negraduované) či lidi s praxí na gender projektech. Jaká je tedy minimální úroveň vzdělání a praxe takových odborníků?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
s žádostí o dotaci předkládáte pouze potvrzení o zařazení do IPRM (viz přílohy výzvy). Další dokumentaci pak až před vydáním Právního aktu v případě, že Váš projekt bude schválen.
S pozdarvem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám zájem o zařazení našeho projektu do IPRM, čímž bychom splnili další kritérium. Ale Rada, která odsouhlasí schválení o zařazení do IPRM zasedá dne 31.8.2011.
Postačí k doložení , že náš projekt je v IPRM - Potvrzení o zařazení (tento dokument bude od pracovnice z Magistrátu), ale Výpis z Rady bude dodán později, tzn. k podpisu smlouvy o poskytnutí dotace.
Nebo je nutné plnou verzi této přílohy již ke dni podání tj. 31.8.2011?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
pokud se jedná o náklady na zahraničního experta, jsou dle metodiky ZV (D5) způsobilé náklady na jeho cestu a diety (viz minulá odpověď).
Přínos tohoto experta pro projekt musí být samozřejmě prokazatelný.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dita Hůlová
Dobrý den, to je nám jasné, že partnerem nemůžeme učinit nějakou instituci z oblasti mimo EU. Nám jde o náklady na jednotlivce - experta, který není z EU. Nebude partnerem.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ano, tato činnost je v souladu s výzvou.
Pokud budou výstupy z workshopů volně přenositelné a třeba publikované na zmíněném portálu, pak o VP nepůjde.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
hlavní náplní projektu by byl portál informující o rovných příležitostech, slaďování profesního a soukromého života, ktrý by sloužil jak zaměstancům, tak zaměstavatelům, byl by volně přístupný po registraci do portálu. Je toto podporovaná činnost z pohledu výzvy?
Dále chceme pořádat workshopy,kde by docházelo k přenosu dobré praxe mezi zaměstnavateli, kteří již uplatňují principy slaďování soukromého a profesního života v praxi. Bude tato aktivita chápána jako VP v režimu de minimis či nikoli?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,vysvětlení termínů - z pohledu problematiky rovných příležitostí žen a mužů je:1. horizontální rozdělení trhu práce - rozdělení na tipicky "ženské" a "mužské" profese, s tím související platová nerovnost - podhodnocení ženských oborů. 2. vertikální rozdělení trhu práce - zastoupení žen a mužů na různých pracovních pozicích - čím vyšší pozice, tím méně žen a více mužů. (Zavedené stereotypy, že ženy jsou pro tyto pozice nekompetentní.)Podporovány jsou tedy aktivity, které vedou ke snížení těchto rozdělení a odstraňování stereotypů, které k tomuto rozdělení vedou.diversity management - nástroj v oblasti řízení lidských zdrojů. Podívejte se prosím na stránky http://www.diversity-management.cz/, kde naleznete jak obecnou defivnici, tak i další podrobnosti a články.institucí služeb zaměstnanosti může být agentura práce S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
ještě jsme nenalezli generovou expertku, tak bych se chtěl zeptat na interpretaci sousloví a termínů použitých ve výzvě na stráně 3 (v pátém odstavci). Co znamenají tyto opatření: "snižování horizontálního a vertikálního rozdělení trhu práce podle pohlaví, zavádění měřitelných standardů pro uplatňování rovných příležitostí žen a mužů, zavádění principů diversity managementu s ohledem na rovné příležitosti žen a mužů, genderové rozpočtování atd."
Jak lze chápat organizaci, která je cílovou skupinou - Instituce služeb zaměstnanosti? Jedná se o agenturu práce?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
1. v žadatelích (či partnerech) je uvedena Hospodářská komora ČR. Může být žadatelem (či partnerem) i nějaká Okresná hospodářská komora?
2. Je možné získat nějaké minimální úrovně specifikace experta na genderovou problematiku. Například u výběrových řízení se stanoví explicitně, kdy je podmínka splněna - př.: žadatel splní podmínku, když absolvuje 20 hodin školení v oblasti certifikace ISO 9000. Vzhledem k množství potenciálních projektů a povinnosti angažovat experta to vypadá, že všechny expertky a experti jsou již rozebráni nebo jsou již zaměstnáni v jiných projektech financovaných z EU. Je tedy možné například angažovat studenty (negraduované) či lidi s praxí na gender projektech. Jaká je tedy minimální úroveň vzdělání a praxe takových odborníků?
Děkuji a zdravím.
Autor: SONTODINOMO
Sdílet
Dobrý den,
mám zájem o zařazení našeho projektu do IPRM, čímž bychom splnili další kritérium. Ale Rada, která odsouhlasí schválení o zařazení do IPRM zasedá dne 31.8.2011.
Postačí k doložení , že náš projekt je v IPRM - Potvrzení o zařazení (tento dokument bude od pracovnice z Magistrátu), ale Výpis z Rady bude dodán později, tzn. k podpisu smlouvy o poskytnutí dotace.
Nebo je nutné plnou verzi této přílohy již ke dni podání tj. 31.8.2011?
Děkuji za odpověď, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den, to je nám jasné, že partnerem nemůžeme učinit nějakou instituci z oblasti mimo EU. Nám jde o náklady na jednotlivce - experta, který není z EU. Nebude partnerem.
Děkuji za upřesnění.
Kateřina Hodická
Autor: HODICKA_K
Sdílet
Prezentace ze seminářů pro žadatele k výzvě 76 naleznete zde.
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den,
ještě jsme nenalezli generovou expertku, tak bych se chtěl zeptat na interpretaci sousloví a termínů použitých ve výzvě na stráně 3 (v pátém odstavci). Co znamenají tyto opatření: "snižování horizontálního a vertikálního rozdělení trhu práce podle pohlaví, zavádění měřitelných standardů pro uplatňování rovných příležitostí žen a mužů, zavádění principů diversity managementu s ohledem na rovné příležitosti žen a mužů, genderové rozpočtování atd."
Jak lze chápat organizaci, která je cílovou skupinou - Instituce služeb zaměstnanosti? Jedná se o agenturu práce?
Děkuji za vysvětlení
Autor: HOSEK_K
Sdílet
Dobrý den,
osoba pečující o závislého člena rodiny se prokáže pomoci "Potrvzení prokazujícící dobu poskytování péče", vydávané soc. odborem přislušného městkého úřadu.
Hezký den Mgr. Zuzana Labajová
děkuji za odpověď... Jen ještě - Jakým způsobem bude toto nutné prokázat (společné bydliště apod.)? - myšleno osoby pečující o seniory?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji za odpověď... Jen ještě - Jakým způsobem bude toto nutné prokázat (společné bydliště apod.)? - myšleno osoby pečující o seniory?
Hajná
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den,
pokud je právní forma spadající do NNO, pak ano. Sdružení obcí je organizací založenou územním samosprávným celkem. Pak by se jednalo o partnerství subjektů 2 typů.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
máme záměr, který je zaměřený na místní partnerství: žadatelem o dotaci bude zájmové sdružení právnických osob (zřizováno dle občasnkého zákonníku) - Je to možné?
A dále bude partnerem projektu Sdružení obcí (zřizováno dle zákona obcích)?
Je toto partnertství považováno za NNO + Obec? Jedná se o Zlínský kraj
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
záleží na právní formě daného subjektu. Ve Vašem případě tedy půjde o partnerství 2 typů subjektů - územní samosprávný celek a NNO.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
máme připravené projektové partnerství těchto subjektů: obec, občanské sružení působící v oblasti rovných příležitostí a VŠ podle zákona č. 111/1998 Sb. - ovšem její právní forma je o.p.s. Bude toto partnerství posouzeno jako 3 různé subjekty, nebo bude o.s. a o.p.s. bráno jako NNO a tedy jako partnerství pouze 2 druhů organizací?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, aktivity konzultovány na MPSV, odpovědi vloženy přímo pod aktivityosobní poradenství a vzdělávání pro zavádění flexibilních forem práce přímo v organizacích konkrétních zaměstnavatelů, kteří se na základě náborových aktivit přihlásí k účasti v projektu. Předpokládané náklady na poradenství v jedné organizaci jsou 30.000 Kč. Poradenství a vzdělávání bude vycházet z analýzy konkrétních potřeb zaměstnavatele, ale bude se opírat o metodiku, která bude vypracována pro potřeby celého projektu a bude jedním z veřejných výstupů projektuaktivity pro konrétní podniky jsou veřejnou podporou de minimis. Pokud budete v rámci projektu vyvíjet novou metodiku využitelnou širokou veřejností, tak náklady na spracování metodiky budou mimo VP.- zaměstnavatelům, kteří projeví zájem, bude poskytováno on-line poradenství pro flexibilní formy práce a on-line školenízde se opět jedná o veřejnou podporu de minimis
- ženám/mužům vracejícím se po RD na trh práce a osobám pečujícím o závislého člena rodiny bude poskytováno vzdělávání v oblasti flexibilních forem práce
zde se o veřejnou podporu jednat nebude
S přáním hezkého dne Mgr. Zuzana Labajová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den. Děkuji za odpovědi a zasílám, prosím pěkně, další. Děkuji velice. M. Velek, Česká pošta, s.p.
1) Je, prosím, slučitelné s pravidly OP LZZ a Výzvy a zákona, aby již vysoutěžená externí firma (zpracovatel žádosti o dotaci pro ČP na základě vysoutěžené rámcové smlouvy - nebude tedy v přímých způsobilých výdajích a nebude vykazováno vůči MPSV) byla současně jedním z oslovených uchazečů v rámci budoucí veřejné zakázky ČP na zpracování genderové studie pro ČP? Nejde o nějaký druh střetu zájmů již při oslovení uchazečů, resp. možně v případě, že by tato stejná firma vyhrála VZ - nebyl by to případně např. důvod ke zrušení veřejné zakázky a vypsání nové apod.?
2) Je pro budoucí transparentní vedení faktur a účtů nutné zřídit rovněž nový běžný účet, nebo "stačí pouze" jedno účetní nákladové středisko v rámci naší firmy?
3) Smíme v rámci 1 nákladového střediska vést dohromady faktury a příchozí dotační platby?
4) Smíme v rámci 1 nákladového střediska vést jako samostatnou podskupinu (vedle podskupiny způsobilých výdajů - čerpání dotace):
a) podskupinu výdajů na zpracování žádosti o dotaci (není přímým způsobilým výdajem; je však vhodné to zde mít pro interní transparentní vyhodnocení projektu)?
b) podskupinu případných nezpůsobilých výdajů (zatím žádné sice neplánujeme, ale může to nastat; pak by muselo být již v žádosti že?)?
Autor: VELEK
Sdílet
Dobrý den,
hlavní náplní projektu by byl portál informující o rovných příležitostech, slaďování profesního a soukromého života, ktrý by sloužil jak zaměstancům, tak zaměstavatelům, byl by volně přístupný po registraci do portálu. Je toto podporovaná činnost z pohledu výzvy?
Dále chceme pořádat workshopy,kde by docházelo k přenosu dobré praxe mezi zaměstnavateli, kteří již uplatňují principy slaďování soukromého a profesního života v praxi. Bude tato aktivita chápána jako VP v režimu de minimis či nikoli?
Děkuji za odpověď
M. Laube
Autor: MLAUBE