Sdílet
Dobrý den,
žadatelem našeho projektu je OSVČ, partnerem veřejná vysoká škola, projekt zahrnuje poskytování služeb péče o děti (hlídání dětí v univerzitní miniškolce zřizované v rámci projektu). Na služby péče o děti bude zaměstnány v rámci realizačního týmu pracovnice (pracovní smlouvy u žadatele). Je správné označit mzdové náklady těchto pracovníků v režimu "není VP" (služba je poskytována veřejné VŠ)?
Mají být položky pořizované na pracoviště žadatele (OSVČ), např. kancelářské židle, PC, mzda administrátora projektu, označeny "de minimis" nebo "není VP"?
Děkuji, Ivo Provazník
Autor: PROVAZNIK_IVO
Sdílet
Dobrý den,
prosím ještě jednou o odpověď na dotaz týkající se pronájmu prostor u OSVČ(dotaz podán ve čtvrtek 18.8.). Odpověď byla totiž brzy vymazána. Nestačil jsem si ji přepsat.
Moc děkuji.
S pozdravem
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
prosím Vás o radu, v projektu máme jako cílovou skupinu zapojené firmy, které v rámci projektu projdou genderovým auditem. Jako přílohu dokládáme Vyjádření zájmu jednotlivých firem. U 2 firem jsme ale omylem nechali ve Vyjádření zájmu logo OP VK a nemáme už možnost získat vyjádření nové, na nový formulář (se správným logem nebo bez loga). Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat, zda můžeme logo přelepit správným logem OP LZZ, nebo jen bílým papírem?
Děkuji Vám za radu a přeji příjemný den
Jana Taová
Autor: TAOVA_J
Sdílet
Od: TAUER REAKCÍ: 0 Pátek 19.08.11 07:37:44
Dobrý den,
ad1) podpora de minimis bude v Rozhodnutí o poskytnutí dotace přidělena příjemci a jeho partnerům.
V případě, že žadatel bude chtít provádět genderové audity např. u 15 zaměstnavatelů, které ještě v době podání projektové žádosti, nebude vědět, bude veřejná podpora v Rozhodnutí schválena jako balíček, ze kterého se postupně bude přidělovat veřejná podpora konkrétním podnikům, stojícím o provedení genderového auditu.
ad2) příjemce, bude vždy muset žádat o přidělení na konrétní IČO
ad3) příjemce přístup do registru mít nebude. De minimis bude vždy zadávat poskytovatel dotace. Příjemce nebude moci rozhodovat komu de minimis přidělí, bude nutné schválení od poskytovatele dotace. viz od. 1
ad4) takovýto projekt by schválen nebyl. Byl by v rozporu s pravidly OP LZZ.
S přáním hezkého dne Mgr. Zuzana Labajová
Podle aktuálně platné úpravy musí být čerpání de minimis součástí rozhodnutí o přidělení dotace a to na konkrétní IČO a změna v příjemci de minimis se schvaluje jako změna podstatná opět na konkrétní IČO a to před zapojením subjektu do projektu a podpora se zapisuje do registru de minimis. Pokud nebudou pravidla změněna, hrozí opět zmatek jako to bylo ve výzvě 23, kdy se rozhodnutí dělala zpětně. Jak to bude upraveno pro výzvu 76? Prosíme o zodpovězení těchto dotazů:
1) Podpora de minimis uvedená v rozpočtu projektu bude přidělena v rozhodnutí příjemci a jeho partnerům ( s limitem 200t EUR) nebo nebude v rozhodnutí přidělena nikomu?
2) V případě, že bude přidělena žadateli - příjemci, bude příjemce ji oprávněn převádět na cílovou skupinu nebo bude muset vždy žádat o přidělení na konkrétní IČO?
3) Bude příjemce mít přístup do registru de minimis a sám vydávat Rozhodnutí o přidělení podpory de minimis?
4) Je možné z vaší strany schválit projekt žadatele v objemu 8 mil Kč pro ženy podnikatelky, které budou čerpat de minimis v celkovém objemu 7 mil Kč s tím, že žádná nepřekročí limit de minimis?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Jednalo se o překlep. Děkujeme za pochopení.
LABAJOVA Úterý 23.08.11 08:27:49:
Tu adresu jsem dostala jako odpověď od Vás na foru... děkuji za správnou...
¨MH
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) při výběru dodavatelů jste povinni postupovat v souladu s metodickým pokynem pro zadávání VZ D9, ve které je mimo jiné uvedeno, že předmětem jedné zakázky mají být všechna obdobná plnění v rámci realizace projektu. Postup, který popisujete není v souladu s metodikou a byl by brán jako obcházení VŘ.
ad 2) ano, ekonom a hlavní koordinátor projektu může být jedna osoba. V RT ale uvádíte dvě pozice a součet úvazků pro obě pak nesmí přesáhnout 1.6 úvazku.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1) Při hledání cen vybavení do školky (je součástí komplexnějšího projektu) jsme zjistili, že každý dodavatel nabízí různé druhy vybavení (jeden nabízí pouze nábytek, druhý nábytek i hračky atd. a vždy za jiné ceny). Provedli jsme si tedy samostatně výběr vybavení mezi těmito dodavateli a zjistli jsme, že je ekonomicky efektivnější zvolit více dodavatelů dle určitého druhu vybavení. Cena jedné dodávky tak nepřevýší 200 tis. Kč a nebude zapotřebí výběrové řízení. Je to tak možné, nebude to bráno jako obcházení výběrového řízení?
2) Je možné, aby ekonom projektu a hlavní koordinátor projektu byla jedna osoba?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
je možné do počtu MI podpořených osob započítat i zaměstnance firem, kde bude proveden personální a genderový audit? tzn. ve firmě bude proveden per. a gender audit - firma má 100 zaměstnanců. MI = 100 osob?
V rámci projektu máme klíčovou aktivitu zajištění školky pro cílovou skupinu zaměstnanci - jako navazující klíčová aktivita je vzdělávání v oblasti rovných příležitosí a sladování soukr. a rod. života CS, kteří dítě/děti do školky umístní - jsou pro Vás obě klíčové aktivity přijatelné?
děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1. zařízení a vybavení miniškolky je způsobilým výdajem. jedná se náklady spojené s klíčovou aktivitou. Nábytek ale patří vždy do křížového financování.
ad 2. vycházejte z dopručených mezd v tabulce, ketrá je přílohou výzvy http://www.esfcr.cz/07-13/oplzz/obvykle-mzdy-a-platy-u-vyzev-c-76-a-77-oprava . Plat by měl být v místě a čase obvyklý pro danou pozici.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. Jednou z realizovaných aktivit jsou služby miniškolky. Je možné náklady na vybavení miniškolky (dětský nábytek) zahrnout do způsobilých výdajů?
2. Jaký je obvyklý hodinový plat za službu kouče?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) do podpořených organizací se započítává poze žadatel a čeští patrneři projektu. Správně by tedy hodnota MI měla být=2. Nově vzniklá organizace se nezapočítává
ad 2) ano, všech pět je správně.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o odpověď na otázku týkající se vyplnění indikátorů:
1) počet podpořených organizací - žadatel (OHK), partner s finanč.přísp.(OSVČ) + nově vytvořená organizace (rodinné centrum). Jsou to správně 3 organizace?Nebo se nově vytvořená nepočítá?
2) počet nově vytvořených produktů: nově vytvořená prac.místa, rodinné centrum, rodinná poradna, webový portál, odborná publikace. Je všech 5 správně?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
odpovídalo by to sice zcela zaměření výzvy, nicméně vžadováno to není. pokud Vám to počet možných znaků nedovolí, uveďte názvy obecně.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
s odkazem na zaměření výzvy, je nutné striktně zachovávat i v samotné žádosti genderovou rovnoprávnost například v názvech pozic, tedy "manažer/manažerka projektu", "člen/členka cílové skupiny"?
Poměrně negativně to ovlivňuje počet znaků, které se do příslušných políček vejdou.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,je možné uznat vzdělání ve vztahu k výkonu - gender expertka, která má tyto studijní a pracovní znalosti?Osoba vystudovala bakalářský obor - Sociální práce a sociální politika na Univerzitě Palackého v Oloumouci.Obsahem studia byl předmět: Metody sociální práce s rodinou - obsahem studia byly témata: rozvoj rodinných vztahů, práce s rodiči a dětmi jako fungující základní buňka ve společnosti, zaměření na komunitní, sociální a indivuální práci s dětmi, rodiči, řízení organizací zaměřené na práci s rodinou, problematika služeb pro péči s dětmi, problematika opatření umožňující tvorbu rodinné politiky ze strany státu, poskytování podpory státu z hlediska sociální péče - osoby na mateřské a rodičovské dovolené.Sociální politika - koncepce státu ve vztahu k rodině, právní analýza postavení dětí, zabezpečení žen a mužů na trhu práce z hlediska státní podpory. Nabídka služeb při péči o dítě/děti, rovných přístup ke klientovi z hlediska jeho znevýhodnění, práce s lidmi v organizaci.Přednášky na téma prorodinné politiky a postavení žen ve společnosti - přednášející Jiřina Šiklová,Pracovní znalosti - místopředsedkyně Mateřského a rodinné centra (tvorba a propagace prorodinných opatření na obecní úrovni, příprava kurzu efektivní rodičovství) , externí spoulpráce se Sítí mateřských center, účast na Konferenci JMK k tématu Podpora firemních školek v JMK - získání certifikátu)Děkuji za odpověď
Autor: MACHEK_ONDREJ
Sdílet
Dobrý den,
hodinová sazba pro náhradu mzdy zaměstnavateli pro pracovníka po dobu, kdy se účastní školení metodikou způsobilých výdajů D5 dána nění. Náheadi lze ale zaměstnavateli vyplácet pouze za dobu (v hodinách), kdy se školené osoby skutečně účastnily školení.
V rozpočtu projektu ji uvádíte v kapitole 6 přímá podpora.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí admionistrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím, je nějak určena hodinová sazba ušlé mzdy školených zaměstnanců? Dříve to bylo 144,10 Kč/h. Je to ještě aktuální?
A lze ji použít do rozpočtu do přímé podpory?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
uvedené zkušenosti a praxe jsou na pozici expertky RP zcela postačující.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) projektové řízení můžete uvésta jako KA
ad 2) ano, pokud doba, po kterou budete čerpat mzdový příspěvěk bude v rámci realizace projektu, tedy v časovém limitu mezi datem zahájení a ukončení realizace projektu.
ad 3) aktivity, které mohou spadat do VP jsou uvedeny ve výzvě, mzdové příspěvky na nová pracovní místa do režimu de minimis patří.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. Je "Projektové řízení" uznatelné jako jedna z klíčových aktivit projektu?
2. Chceme v rámci projektu vytvořit 2 nová pracovní místa umožňující flexibilní formy organizace práce. Udržitelnost těchto míst je 6 měsíců. Zvažujeme vytvořit pracovní místa min. na 12 měsíců - je tedy možné po celou dobu jednoho roku čerpat mzdové příspěvky?
3. Jak je to v této oblasti s veřejnou podporou?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, studentka splňuje podmínky výzvy na pozici experta pro rovné příležitost. Do CV stačí uvést tyto informace ohledně zaměření studia. S pozdravemDita Hůlováexterní administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
ráda bych so dotázala, zda námi vytipovaný expert na rovné příležitosti je vhodnou osobou.Jedná se o studentku 5. ročníku (poslední ročník) magisterského studia Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Brno – obor sociální práce.Mimo jiné předměty, které studuje, sem patří i předmět:
Programy sociálního rozvoje v pracovních organizacích
Cíle předmětu
- Učí co je sociální rozvoj v pracovních organizacích a jak jej zabezpečovat?
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat vzájemné ovlivňování strategie organizace a personální strategie, veřejné sociální politiky a sociální politiky v organizaci
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat problematiku nediskriminace v práci a rovných šancí
- učí sestavit program řešení vybraného dílčího úkolu z oblasti sociálního rozvoje v organizaci.
Osnova předmětu:
* Řízení sociálního rozvoje v organizaci
* Práce a kvalita pracovního života I.
* Diskriminace v organizaci
* Rovné pracovní příležitosti - gendrová nerovnost
* Rovné pracovní příležitosti - zdravotní handicap jako sociální aspekt nerovnosti na trhu práce
* Harmonizace práce a rodiny
* Kvalita pracovního života v organizaci II
* Úkoly personálního manažera v sociálním rozvoji.
* Zabezpečení lidských zdrojů.
* Komunikace.
* Pracovní hodnocení
* Péče o zaměstnance.
Pokud je vhodnou osobou, stačí v CV uvést výše uvedené?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
mám dotaz na obsazení pozice Genderový/á specialista/tka. Naše odbornice nám odřekla na poslední chvíli z důvodu otěhotnění. Nového/novou se nám tedy nepodaří sehnat.
Je možné mít pouze uvedenou pozici v RT v době podání žádosti bez doložení CV. A v průběhu realizace přijmout GS?
děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den, touto cestou bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem, jak je pohlíženo v rámci způsobilosti výdajů na úpravu prostor pro miniškolku (výměna oken včetně parapetů – cca 60 000 Kč, oprava podlahy – cca 30 000 Kč, malování, úprava hygienického zázemí – obložení – cca 30 000 Kč). Pod jakou položku rozpočtu se tyto opravy uvádí? Pod křížové financování – odpisované technické zhodnocení budov, i když se reálně nejedná o technické zhodnocení budov (oprava nevyhovující podlahy pro provoz školky, výměna starých - nevyhovujících- oken za nová atd.)?
dekuji
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
1. Máme zajištěného a dle požadavků výzvy i po odborné stránce odpovídajícího českého experta. Chtěli bychom pro zkvalitnění projektu přizvat i experta zahraničního.
Dotaz : Je nutno dokládat k němu nějaké doklady – jeho zkušenosti budou v projektu popsány ? Pokud ano, postačí naskenované a k těmto dokumentům odpovídající překlad do ČJ?
2.V příručce D5 se praví, že způsobilými náklady pro zahraničního experta jsou i náklady na cestu zaměstnance zahraničního partnera do ČR a zpět.
Dotaz : Můžeme nárokovat náklady na toto cestovné (do ČR a zpět) a vyčíslit je v samostatné položce v rámci zahraničního cestovného odpovídající cenám a legislativě Německa ?
3.Je možné pro v rámci projektu plánovat nějaké finanční prostředky pro rozjezd začínajícím podnikatelkám (vybavení apod.) ? Pokud ano, náleží výdaje do Přímé podpory a započítávají se do limitu 20 % ?
Autor: NIDL_V
Sdílet
tu adresu jsem dostala jako odpověď od Vás na foru... děkuji za správnou...
¨MH
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den
Mám dva dotazy :
1. V rámci projektu máme dohodnuté partnerství s úřadem práce, respektive s jeho krajským pracovištěm. ÚP ČR má jedno IČ a tedy nám tam automaticky po validaci v ARESU naběhne adresa v Praze, máme to nějak komentovat, případně zasáhnout třeba do adresy a upravit ji na krajské pracoviště?
Smlouva o partnersví, v případě získání podpory, bude podepisována právě ředitelem krajského pracoviště.
2. Náš žadatel je právnická osoba, která při své obchodní činnosti je plátcem DPH. V rámci projektu budeme veškeré služby v projektu poskytovat bezúplatně, a rpojekt nebude generovat žádné příjmy (vyjímkou budou neočekávané příjmy projektu vzniklé z kladných úroků na bankovním účtu projektu) tedy pro projekt nejsme plátcem DPH ve vztahu k aktivitám projektu?
Děkuji za informaci
B. Čechová
Autor: BCECHOVA
Sdílet
Dobrý den,
prosím ještě jednou o odpověď na otázku položenou v neděli 22.8. ( indikátory).
Moc děkuji.
S přáním hezkého dne
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Pěkný den
Mám 2 otázky ohledně seznamu příloh k žádosti.
Je třeba kromě seznamu příloh, který je vygenerovaný benefitem vytvářet ještě speciální seznam příloh podepsaný statutárním zástupcem?
Přílohy nejsou přímo součástí žádosti a jsou zvlášť, mají se sešít dohromady, nebo má být každá příloha samostatně?
Děkuji Roman Kysela
Autor: KYSELA_ROMAN
Sdílet
Dobrý den,
Mohou být účastnice klíčové aktivity "služba péče o děti" zahrnuté do počtu podpořených osob v monitorovacích indikátorech? V příloze D8 Metodika monitorovacích indikátorů je u počtu podpořených osob uvedena jakákoliv forma podpory financovaná z projektu, např. vzdělávací nebo rekvalifikační kurzy, stáže, odborné konzultace, poradenství, výcvik, školení, odborné praxe apod.
Zdraví a hezký den přeje Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den,
používáte nesprávnou adresu. Adresa na hot line benefit je benefit7@mpsv.cz.
Hezký den Mgr. Zuzana Labajová
bohužel dostávám zprávu o nedoručitelnosti emailu...
Zprávu pro benefit@mpsv.cz nebylo možné doručit. Seznam.cz Vám nabízí možné vysvětlení: Chyba v adrese příjemce.Opravte, prosím, cílovou adresu a zkuste zprávu odeslat znovu.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
bohužel dostávám zprávu o nedoručitelnosti emailu...
Zprávu pro benefit@mpsv.cz nebylo možné doručit. Seznam.cz Vám nabízí možné vysvětlení: Chyba v adrese příjemce.Opravte, prosím, cílovou adresu a zkuste zprávu odeslat znovu.
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, jak je možné, že není bodové zvýhodnění pro pro PRK (plán rozvoje kraje), když z nich všechna IPRM vychází. Náž projekt má krajskou působnost a ztrácí logiku dokládat IPRM Jihlavy. Je možné bodové zvýhodnění dostat, když doložíme místo IPRM JIhlavy, PRK Kraje Vysočina? Mm dojem, že jedna z výzev to kdysi umožňovala... jak by se tedy postupovalo? Zaškrtla bych bych v Bebefitu, že dokládám IPRM JIhlavy a doložila bych PRK Kraje?
Děkuji
Hajná
Autor: HAJNA
Sdílet
Ano, text výzvy i příručku D7 máme pečlivě nastudovanou, a právě proto se nám zdá, že pokud neexistuje relevantní trh, tak nemůže mzdovým příspěvkem dojít ke zvýhodnění konkrétního zaměstnavatele na trhu (který neexistuje). Jsme přesvědčeni, že podpora, kterou bychom případně v tomto projektu obdrželi, nenaplňuje znaky veřejné podpory podle čl. 107 a tím pádem je irelevantní hovořit o veřejné podpoře v režimu de minimis. Nebo je to pro tuto výzvu tak, že jakmile je v rozpočtu položka mzdové příspěvky, tak se na nic jiného nehledí a tato položka patří do VP de minimis?
Děkuji.
Autor: TOMKO_L
Sdílet
Dobrý den,
1) Při hledání cen vybavení do školky (je součástí komplexnějšího projektu) jsme zjistili, že každý dodavatel nabízí různé druhy vybavení (jeden nabízí pouze nábytek, druhý nábytek i hračky atd. a vždy za jiné ceny). Provedli jsme si tedy samostatně výběr vybavení mezi těmito dodavateli a zjistli jsme, že je ekonomicky efektivnější zvolit více dodavatelů dle určitého druhu vybavení. Cena jedné dodávky tak nepřevýší 200 tis. Kč a nebude zapotřebí výběrové řízení. Je to tak možné, nebude to bráno jako obcházení výběrového řízení?
2) Je možné, aby ekonom projektu a hlavní koordinátor projektu byla jedna osoba?
Děkuji za odpovědi
Autor: BILOSOVA_L
Sdílet
Reakce na dotaz, který přišel e-mail ve kterém se žadatel táže, jak je definována cílové skupina ženy začínající podnikání.
Do této cílové skupiny patří jakékoli ženy, které ještě nemají živnostenské oprávnění nebo založenou firmu a teprve plánují zahájit podnikání a jsou relevantní pro trh práce (tedy ženy v produktivním věku, případně studentky, kterým zbývá půl roku a méně do ukončení studia).
K tomu se ve výzvě 76 cílová skupina rozšířila i o ženy, které již živnostenské oprávnění mají. Z hlediska přijatelnosti jsou tak vlastně cílovou skupinou jakékoli ženy v kontextu projektu, který bude zaměřen na aktivity vedoucí k podpoře podnikání. V projektové žádosti je důležité rozdělení v rámci této skupiny na ženy již podnikající a ještě nepodnikající hlavně z hlediska veřejné podpory, dělící čárou je živnostenské oprávnění.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
mzdové příspěvky na flexibilní pracovní místa jsou pro tuto výzvu považovány za veřejnou podporu v režimu de minimis. Viz text výzvy - Do režimu de minimis bude rovněž spadat poskytování mzdových příspěvků na realizaci flexibilních pracovních úvazků, pokud by se jednalo o zvýhodnění konkrétních zaměstnavatelů na trhu, a další aktivity okruhu A, pokud jsou zaměřené na konkrétní zaměstnavatele (tj. nepřenositelné na jiné podniky).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jako zaměstnavatel působící v sociálních službách chceme využít mzdové příspěvky na zřízení flexibilních pracovních míst. Vzhledem k tomu, že neexistuje relevantní trh, kde by tato podpora mohla narušit soutěž, už vůbec pak tato podpora nemůže ovlivnit obchod mezi členskými státy, nejsou naplněny všechny znaky VP a mzdové příspěvky by tak podle nás měly být mimo rámec VP. Je to tak?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
měla bych dva dotazy:
1. Jednou z realizovaných aktivit jsou služby miniškolky. Je možné náklady na vybavení miniškolky (dětský nábytek) zahrnout do způsobilých výdajů?
2. Jaký je obvyklý hodinový plat za službu kouče?
Předem děkuji za odpověď
Autor: SEDLACKOVA_L
Sdílet
Dobrý den,
prosím o odpověď na otázku týkající se vyplnění indikátorů:
1) počet podpořených organizací - žadatel (OHK), partner s finanč.přísp.(OSVČ) + nově vytvořená organizace (rodinné centrum). Jsou to správně 3 organizace?Nebo se nově vytvořená nepočítá?
2) počet nově vytvořených produktů: nově vytvořená prac.místa, rodinné centrum, rodinná poradna, webový portál, odborná publikace. Je všech 5 správně?
Moc děkuji za zprávu a přeji úspěšný vstup do nového pracovního týdne.
S pozdravem
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
ve výzvě je uvedeno: Veřejná podpora v této výzvě obecně není předpokládána. Předkladatel projektu musí zajistit, aby plánovaná podpora aktivit projektu nenaplňovala znaky veřejné podpory podle čl. 107 Smlouvy o fungování EU. Výjimku tvoří projekty, jejichž součástí jsou služby péče o děti, podpora podnikatelských aktivit cílové skupiny a poskytování mzdových příspěvků. U projektů, jejichž součástí je poskytování služeb péče o děti, bude zvažována podpora v režimu de minimis, pokud by se jednalo o zvýhodnění konkrétních zaměstnavatelů na trhu. Žadatel je povinen v rozpočtu projektu vyznačit náklady na aktivity spojené se službou péče o děti režimem de minimis.Do režimu de minimis bude rovněž spadat poskytování mzdových příspěvků na realizaci flexibilních pracovních úvazků, pokud by se jednalo o zvýhodnění konkrétních zaměstnavatelů na trhu, a další aktivity okruhu A, pokud jsou zaměřené na konkrétní zaměstnavatele (tj. nepřenositelné na jiné podniky).
Genderové audity jsou oprávněnou aktivitou, jen je třeba správně určit, zda se o VP bude, nebo nebude jednat.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v jedné z reakcí na dotaz uvádíte, že realizace rodinných a genderových auditů v podnicích je aktivitou spadající pod de-minimis (veřejná podpora). Ve výzvě je uvedeno, že předkladatel projektu musí zajistit, aby aktivity nenaplňovaly znaky veřejné podpory. Je tedy zpracování rodinného auditu a podpora genderově příznivých aktivit RLZ v konkrétních podnicích oprávněnou aktivitou?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
„Per diems“ pro cizince v ČR se stanovuje podle sazeb EU publikovaných v poslední aktualizaci na stránce:http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/per_diems/index_en.htm. Dále je způsobilým výdajem výdaj za dopravu experta do ČR a zpět.
Doklady, které k tomuto výdaji musíte doložit jsou uvedeny v příručce D10 Pokyny k vyplnění monitorovací zprávy, kapitola přílohy MZ.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o objasnění použití per diems v případě, že zahraniční odborník přijede do ČR (odborný příspěvek) a ještě týž den odjede. Dochází ke krácení sazby nebo se proplácí celá ?
Co se k proplacení tohoto výdaje musí doložit ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
text výzvy říká:
Veřejná podpora v této výzvě obecně není předpokládána. Předkladatel projektu musí zajistit, aby plánovaná podpora aktivit projektu nenaplňovala znaky veřejné podpory podle čl. 107 Smlouvy o fungování EU. Výjimku tvoří projekty, jejichž součástí jsou služby péče o děti, podpora podnikatelských aktivit cílové skupiny a poskytování mzdových příspěvků. U projektů, jejichž součástí je poskytování služeb péče o děti, bude zvažována podpora v režimu de minimis, pokud by se jednalo o zvýhodnění konkrétních zaměstnavatelů na trhu. Žadatel je povinen v rozpočtu projektu vyznačit náklady na aktivity spojené se službou péče o děti režimem de minimis.
Pokud by tedy tyto služby nebudou poskytovány u konkrétního zaměstnavatele, ale budou poskytovány v rodinném centru cs, která není ničím zaměstnancem, pak o se o podporu de minimis nejedná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v našem projektu bude zřízeno rodinné centrum, které bude mít na starost péči o děti a péči o závislého člena rodiny. Tato služba bude poskytována cíl. skupině: ženy a muži na mateřské, rodičovské dovolené, matky a muži vracející se z rodičovské dovolené na trh práce atd.
Dle Výzvy č. 76, str. 8 - náklady spojené s provozem tohoto rodinného centra jsou podporou maého rozsahu de minimis a je nutno je v rozpočtu vyznačit? Je tato úvaha správná?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
Úřad práce je možným partnerem, v Benefit7 v žádosti jej tedy uveďte jako partnera projektu ve všech relevantních polích.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V našem projektu (výzvaa č. 76) je partnerem Úřad práce - krajské pracoviště.Dle Metodiky hodnocení specifických kritérií - str. 1 dole (tučně), kde je uvedeno:"Český partner s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku musí patřit mezi oprávněné žadatele v této výzvě. Výjimku tvoří úřady práce, které mohou být partnery, ovšem pouze partnery bez finančního příspěvku . Ostatní organizační složky státu a jimi zřizované organizace mohou být pouze spolupracujícími organizacemi, nikoli partnery."Z výše uvedeného vyplývá, že ÚP je popsán v projektové žádosti jako PARTNER, nikoli v Příloze žádosti jako SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v tomto případě prosím kontaktujte helplinku benefit@mpsv.cz. V e-mailu uveďte i unikátní klíč Vaší žádosti.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
pokouším se validovat partnera v ARESu v Benefitu, ale bohužel mi to hlásí
BN7-78174: Služba ARES ošetřující platnost IČO nenalezla zadané IČO 04499158
Jedná se o neziskouvou organizaci.Jak mám postupovat?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
pokud budou mít členové RT DPP uzavřenou s Vámi jako žadatelem a budou tak Vaši zaměstnanci, pak partnerství bude bez finanční účasti. pokud by DPP byly uzavřeny s partnery, pak se o finanční účast jedná. Toto ale lze pouze v případě českých partnerů. Zahraniční partner je vždy bez finanční účasti (viz anotace)
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
Ve výzvě č. 76 máme minimálně tři partnery.
Podíl partnerů bude v oblasti poradenství, dobré praxe, přednášky na seminářích a místní popularizace projektu.
Předpokládáme, že bude zřízen Řídící výbor RP a každý partner bude nominovat jednoho člena.
Vytížení těchto osob bude cca 4 hodiny za měsíc. Předpokládám asi úhradu formou DPP.
Chtěl bych vědět, zda za těchto podmínek se stále jedná o partnera bez finanční účasti a stačí tyto osoby pouze uvést v osobních nákladech jako odborné poradce a podrobně popsat zdůvodnění.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ano, toto lze. Aktivity ale mohou spadat do režimu de minimis - viz text výzvy, kapitola 3.5:
Do režimu de minimis bude rovněž spadat poskytování mzdových příspěvků na realizaci flexibilních pracovních úvazků, pokud by se jednalo o zvýhodnění konkrétních zaměstnavatelů na trhu, a další aktivity okruhu A, pokud jsou zaměřené na konkrétní zaměstnavatele (tj. nepřenositelné na jiné podniky).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné v rámci projektu zavést (nebo dopilovat :-)) nejdříve rovné příležitosti ve firmách partnerů projektu i s určitou časovou lhůtou pro jejich uvedení do praxe a evaluace jejich fungování a následně pilotně pomoci se zavedením rovných příležitostí u několka dalších zaměstnavatelů.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
pokud se jedná o pronájem kanceláře/ří projektu, pak tyto náklady patří do nepřímých nákladů. Pokud se jedná o pronájem prosotr pro práci s cílovou skupinou (učebny, přednáškové sály atd.), pak náklady patří do kapitoly č.4 Nákup služeb.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o informaci do jaké kapitoly (položky) rozpočtu se bude řadit pronájem prostor budov (kanceláře). Nemohu najít žádnou vhodnou položku, kam pronájem bodovy zařadit.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
s odkazem na zaměření výzvy, je nutné striktně zachovávat i v samotné žádosti genderovou rovnoprávnost například v názvech pozic, tedy "manažer/manažerka projektu", "člen/členka cílové skupiny"?
Poměrně negativně to ovlivňuje počet znaků, které se do příslušných políček vejdou.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Jakub Halva
Autor: HALVA_JAKUB
Sdílet
Dobrý den,
Pronájem prosror pro práci s cílovou skupinou je způsobilým výdajem. Nesmí se ale jednat o prostory zahraničního partnera. Z projektové žádosti pak musí být patrné, že náklad je efektivní a pro realizaci projektu a naplnění jeho cílů nezbytný. Tedy že realizace těchto aktivit v zahraničí je pro úspěšné naplnění cílů projektu skutečně nezbytná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
pokud hodlám mít zahraničního partnera a chtěla bych v zahraničí pořádat workspohy a nebo kulaté stoly. atd. Mohu si do přímých nákladů do nákupu služeb dát pronájem prostor, ale v zahraničí?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
monitorovací indikátor nově vytvořený/inovovaný produkt by měl být naplněn produktem, který díky realizaci projektu vznikne, nebo jeho stávající podoba je pro účel projektu upravena - inovována. Produkt, který je již vytvořen před zahájením realizace projektu do tohot indikátoru zařadit nelze.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
dá se za nový produkt považovat kurz, který získal akreditaci MŠMT ještě před zahájením aktivit projektu? Ten kurz u nás odsud neproběhl, teprve ho připravujeme.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
partnerem projektu (i partnerem bez finančního příspěvku) může být jen oprávněný žadatel výzvy a Úřad práce, který tvoří výjimku. Zájmové sdružení právnických osob není oprávněným žadatelem, nemůže být tedy ani partnerem.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
může být partnerem projektu bez finančního příspěvku zájmové sdružení právnických osob? V kapitole 3.3. výzvy není tato právní forma explicitně uvedena.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
anlýza terénu by měla být zaměřena na problematiku, kterou chceté v projektu řešit a stávající situaci v dané oblasti. Analýza cílové skupina by měla ukázat její skutečné potřeby v dané oblasti, zájem o účast na realizaci projektu a zapojení se do řešení dané problematiky.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, jaký je prosím rozdíl mezi Analýzou terénu a Analýzou cílové skupiny? Předem děkuji za odpověď.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v případě artnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Pouze vyplníte údaje v aplikaci Benefit7.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
mám ještě jeden dotaz ohledně partnerství - v případě zařazení partnera/ů do projektu je třeba při odezvádávání projektové žádosti od partnerů nějakých příloh (např. doklady o právní subjektivitě, prohlášení o partnerství), či podpisů (např. na projektové žádosti)? Nebo v tuto chvíli pouze vyplním údaje o partnerech do žádosti v Benefitu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
každá z příloh musí být podepsaná statutárním zástupcem, u výpisu z OR může být podpis např. v dolních rozích kopie, zadní strana mi vhodná nepřipadá. U vícestránkových příloh je možný podpis stautárního zástupce minimálně na přelepce v levém horním rohu dokumentu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO prooblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o informaci ve věci "podpis statutáře na přílohách"ve výzvě pro předložení žádosti je napsáno, že "každá z příloh musí být ... podepsaná statutárním zástupcem žadatele". Znamená to, že tedy např. výpis z obchodního rejstříku - tedy jeho úředně ověřená kopie - bude ještě navíc podepsána také statutárním zástupcem? technicky prosím kde? jedná se o jeden list..na zadní straně ? u vícestránkových příloh předpokládám po sešití podepíše přelepku ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
prosím, je nějak určena hodinová sazba ušlé mzdy školených zaměstnanců? Dříve to bylo 144,10 Kč/h. Je to ještě aktuální?
A lze ji použít do rozpočtu do přímé podpory?
DĚKUJI.
Petra Manová
Autor: MANOVA_P
Sdílet
Dobrý den,
jsou níže popsané zkušenosti a praxe uznatelné pro expertku na rovné příležitosti do výzvy č. 76?
Vzdělání: Univerzita J.A.Komenského - AngragogikaČesko-německý institut - pozitivní psychoterapise (2letý výcvik)Mediace (Kurz pořádaný Asociací mediátorů ČR)Gender-vztahová problematika soukrmá i profesní (Phdr. Tamara Cenková)Grafologie (Grafologická konzultační spol.)Hypnóza (kurz vedený PhDr. Jiřím Zíkou)
Praxe:Profesní praxe v oblasti genderové problematiky v rámci poradenské a terapeutické praxe od r. 1998 (řešení genderově relevantních problémů - rovné příležitosti mužů a žen, podněty a evaluace genderové problematiky v oblastech výchovy a vzdělávání dospělých, v rodinných strukturách, na pracovním trhu, při násilí vůči ženám, bossing zaměřený na ženy nad 45 let
Profesní praxe v oblasti genderové problematiky v rámci lektorské činnosti ve firemním vzdělávání od roku 1998 (témata sociální uspořádání vztahů mezi muži a ženami, feminita a maskulinita na obecné a individuální úrovni, příčiny konfliktů mezi muži a ženami, gender a sociální status, genderová socializace, historie z genderové perspektivy, konstrukce genderových vztahů v moderní společnosti, genderové vnímání v domácím a mezinárodním kontextu)
Vedení a oponentura bakalářských a diplomových prací na Univerzitě J.A.Komenského - témata prací Současné postavení českých a slovenských žen v soukromém a profesním životě, Diskriminiace na trhu práce z důvodu věku (podtéma gender a ženy), Problematika genderu ve firemní praxi, Postavení ženy na trhu práce, Vliv komunikace na vztahy mezi muži a ženami
Profesní praxe poradce rozvoje lidských zdrojů - genferová problematika ve firemní praxi - řešení obtížných situací, firemní kultura, mobbing, bossing - prevence, řešení, odstraňování důsledků, profesní a kariérní poradenství, manažerský audit - analýza manažerského stylu vedení - návrhy a opatření, účast při výběrových řízeních na střední a vyšší manažerské pozice - psychodiagnostika, příprava kariérního růstu - zajištění a rozvoj manažerského potenciálu, terapeutická činnost - pozitivní psychoterapie, MOVE terapie
Další témata lektorsky vedených kurzů - ostraňování a předcházení stresu - příčiny, prevence, techniky odstranění, ženský a mužský svět v profesní komunikaci - možné příčiny konfliktů, psychologir komunikace s klientem / zákazníkem, moderní rétorika a komunikace - prezentace, zakázaná rétorika, asertivita - asertivní techniky, předcházení a řešení konfliktů, rozvoj týmové spolupráce - týmová typologie, příčiny bariér
Publikační činnost - Grafologické příručky, články do odborných časopisů - od r. 1998 - např. Moderní řízení, HRM apod.
Děkuji Vám za odpověď.
Autor: HABARTOVA_J
Sdílet
Dobrý den, máme prosím tyto dotazy:
1. Je "Projektové řízení" uznatelné jako jedna z klíčových aktivit projektu?
2. Chceme v rámci projektu vytvořit 2 nová pracovní místa umožňující flexibilní formy organizace práce. Udržitelnost těchto míst je 6 měsíců. Zvažujeme vytvořit pracovní místa min. na 12 měsíců - je tedy možné po celou dobu jednoho roku čerpat mzdové příspěvky?
3. Jak je to v této oblasti s veřejnou podporou?
Děkujeme za odpovědi.
Autor: BOHACKOVA_P
Sdílet
Dobrý den v návaznosti na můj minulý dotaz týkající se veřejné podpory, bych se na Vás dovolil obrátit s dotazem na reálné vykazování veřejné podpory na podnikatelský subjekt u miniškolky, když vychovatelka se bude starat jak o děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity, tak o děti partnerů. Děti zaměstnanců/zaměstnankyň univerzity budou tvořit převážnou většinu. Jedná se o veřejnou podporu pro partnerský subjekt v návaznosti na obecnost činností realizačního týmu – vychovatelky (zaměstnanci/zaměstnankyně univerzity x zaměstnanci/zaměstnankyně partnera), když nelze dopředu určit skutečné umístění dětí rodičů partnera, tj. nebudou využívat službu firemní školky v pravidelném režimu? Nebo je doporučeno uvést poměrový koefient a zpětně podle reálného využití předávat potvrzení o VP?
Autor: KNOTEK_T
Sdílet
Dobrý den,
chtěl jsem požádat o odpověď na otázku:
V projektu je partner s finančním příspěvkem (OSVČ). V jeho prostorách, ve kterých má firmu v oblasti péče o děti, chceme jako jednu z KA zřídit rodinné centrum. To by mělo sídlo v jedné větší místnosti + WC. Komu by se platilo nájemné a jakým způsobem? Prostory má majitel firmy pronajaté. Platilo by se tedy partnerovi nebo majiteli domu? Prostory by samozřejmě po dobu realizace projektu nebyly využívány pro firmu OSVČ.
Děkuji.
S pozdravem
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
jako zaměstnavatel působící v sociálních službách chceme využít mzdové příspěvky na zřízení flexibilních pracovních míst. Vzhledem k tomu, že neexistuje relevantní trh, kde by tato podpora mohla narušit soutěž, už vůbec pak tato podpora nemůže ovlivnit obchod mezi členskými státy, nejsou naplněny všechny znaky VP a mzdové příspěvky by tak podle nás měly být mimo rámec VP. Je to tak?
Děkuji.
Autor: TOMKO_L
Sdílet
Dobrý den,
Ještě jeden dotaz týkající se IPRM. Bylo by možné doložit "Potvrzení o zařazení projektu do IPRM" později než samostaný projekt, např. koncem září? Projekt je stále na městě ke schválení, jež se odkládá z důvodu dovolených.
Díky a hezký den přeje Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den, může Expert na rovné příležitosti provést gendrerový a personální audit v rámci své náplně práce?
Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Autor: HUJOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
Další otázka směrem k Vám týkající se vymezení cílové skupiny: ženy vracející se po rodičovské dovolené. Jedná se o ženy, které jsou stále na RD a za X počet měsíců se vrátí do zaměstnání? Případně je někde specifikována časová neznámá X, tedy kolik měsíců před koncem RD jsou ještě definovány jako "vracející se"? Nebo je tato cílová skupina myšlena jinak?
Předem Vám děkuji za odpověď
Zdraví a hezký nadcházející víkend přeje Jiří Hlaváč
Autor: JIRIHLAVAC
Sdílet
Dobrý den,
mám dotaz na indikátory. Počet podpořených organizací 07.45.00 pokud budu mít zahraničního partnera bez finanční účasti nevyužije podporu. Započítám ho mezi počet podpořených organizací nebo ne? Děkuji
Autor: SILHANOVA_P
Sdílet
Vážení,
ráda bych so dotázala, zda námi vytipovaný expert na rovné příležitosti je vhodnou osobou.
Jedná se o studentku 5. ročníku (poslední ročník) magisterského studia Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Brno – obor sociální práce.
Mimo jiné předměty, které studuje, sem patří i předmět:
Programy sociálního rozvoje v pracovních organizacích
Cíle předmětu
- Učí co je sociální rozvoj v pracovních organizacích a jak jej zabezpečovat?
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat vzájemné ovlivňování strategie organizace a personální strategie, veřejné sociální politiky a sociální politiky v organizaci
- rozvíjí schopnost studentů reflektovat problematiku nediskriminace v práci a rovných šancí
- učí sestavit program řešení vybraného dílčího úkolu z oblasti sociálního rozvoje v organizaci.
Osnova předmětu:
* Řízení sociálního rozvoje v organizaci
* Práce a kvalita pracovního života I.
* Diskriminace v organizaci
* Rovné pracovní příležitosti - gendrová nerovnost
* Rovné pracovní příležitosti - zdravotní handicap jako sociální aspekt nerovnosti na trhu práce
* Harmonizace práce a rodiny
* Kvalita pracovního života v organizaci II
* Úkoly personálního manažera v sociálním rozvoji.
* Zabezpečení lidských zdrojů.
* Komunikace.
* Pracovní hodnocení
* Péče o zaměstnance.
Pokud je vhodnou osobou, stačí v CV uvést výše uvedené?
Děkuji.
J. Palková
Autor: PALKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) poduk budete realizovat aktivity pro ženy již podnikající a ženy, které ještě podnikatelakmi nejsou, musíte rozdělit adekvátním podílem náklady na všechny tyto aktivity do dvou bloků - mimo VP a v režimu de minimis, tedy i nákup zařízení a vybavení učebny a nájem prostor
ad 2) ano, i tuto položku musíte rozdělit )viz předchozí odpověď)
ad 3) u členú RT, jejichž činnosti jsou obecné a nevztahují se ke konkrérní práci s CS jsou výdaje mimo VP
ad 4) žadatel/reps. příjemce by měl mít v rozpočtu stanoveny náklady na jednu podnikatelku. Příklad pokud podnikatelka absolvuje všechny kurzy (realizované žadatelem, vedené členy RT, využivájící prostory v de minimis) tak by náklady na ni žadatele stály např. 100 tis. kč. Těchto sto tisíc bude žadatel postupně vyučtovávat poskytovateli dotace. Po ukončení projektu může být podnikatelce vystaveno potvrzení o skutečném čerpání de minimis. Využití centra (náklady na jeho provoz) musí být opět rozdělěny na VP a mimo VP.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat na způsob rozdělení položek v rozpočtu, zda se bude jednat o veřejnou podporu či ne. Stále tápeme a nechtěli bychom si už nyní zkomplikovat či znemožnit realizaci.
Do projektu budeme mít zapojeny ženy-podnikatelky a ženy ještě nepodnikající.
1. Pro obě skupiny chceme vybavit centrum (PC, stoly, židle, tiskárna apod.), kde budou moci pracovat v určitém rozsahu hodin - je nutné tyto náklady na pořízení zařízení a vybavení také rozdělit na VP a mimo VP?
Nájem prostor centra, kde se bude odehrávat většina aktivit projektu je také nutné nějakým způsobem rozdělit?
2. Dále účastnicím klíčových aktivit chceme poskytovat příspěvek na hlídání dětí formou přímé podpory (kap. 6) - zde je také třeba tuto položku rozdělit na VP a mimo VP?
3. Osobní náklady - u odborných pracovníků (lektorů, psychologů, poradců) chápu, že rozdělíme sumu hodin na dvě části a jedna bude VP a druhá mimo VP. Je potřeba takto dělit i administrativní pracovníky (expert na rovné příležitosti, manažer, asistentka, finanční manažer)?
Jakým způsobem pak tuto VP budou účastnice čerpat, resp. jak jim bude vykazována? Opět u kurzů nebo poradenství chápu, že podle čerpaných hodin (hodiny práce lektora, poradce) dostanou potvrzení o čerpané podpoře de minimis. Jak je to v případě využití centra (nevěnuje se jim nikdo, jen použijí pořízené vybavení...)?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) tato CS je způsobilá
ad 2) ano, toto lze nakoupit jako službu
ad 3) ne, pro KA věnované publicitě se specielně CS nenastavuje. Tato KA by měla být zaměřena na obecné šíření výstupů projektu a problematiky rovných příležitostí v maximální možné míře.
ad 4) inovace v personální politice zaměřené u konkrétního žadatele - podniku, budou také spadat do režimu podpory de minimis spolu s péči o děti. Aktivita zaměřená na šíření výsledků, dobré praxe, brožura a besedy s veřejností budou mimo VP.
ad 5) k partnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Správná informace je zveřejněna v úvodu této diskuse.
S pozdravem
Dita Hůlová¨
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych poprosit o odpovědi na několik otázek k následujícímu projektovému záměru:
Žadatelem je velký podnik, klíčovými aktivitami je 1)inovace personální politiky (management komunikace se zaměstnanci odcházejícími na RD, flex. úvazky, školení pro vracející se rodiče apod.) 2) firemní školka, 3)publicita.
Dotazy:
1) Vzhledem k velikosti podniku byla jako cílová pilotní skupina zvolena skupina specialistů a pracovníků nižšího a středního managementu, kteří mají děti do 5 let, jsou na MD/RD nebo se navracejí (v Benefitu označena jako c. skupina Zaměstnanci/kyně) - Prosím o informaci, zda je takto definovaná cílová skupina způsobilá.
2) Je možné službu péče o děti nakoupit jako službu v již existující firemní školce jiného podniku? (v rozpočtu by byla cena kvantifikována jako náklady na dítě a měsíc násobeno počtem dětí)
3) Je nutné vytvářet samostatnou cílovou skupinu a následně také monitorovací indikátor pro klíčovou aktivitu Publicita? (v rámci této aktivity je plánována beseda či konference na téma rovných příležitostí a vydání informační brožury o projektu a rovných příležitostech obecně, obojí určeno pro širokou veřejnost - cílová skupina i indikátor by byly špatně definovatelné a kvantifikovatelné)
4) Je zřejmé, že náklady na firemní školku budou spadat do režimu podpory de minimis. Budou ostatní náklady v tomto případě mimo režim veřejné podpory? (inovace opatření personální politiky bude zaměřeno konkrétně na personální politiku žadatele, výsledky projektu a best practice budou ale posléze prezentovány v brožuře a na besedě s cílem motivovat veřejnost k uplatňování rovných příležitostí na trhu práce obecně...)
5) Zde ve fóru byla otázka dokládání partnerství k žádosti odpovězena několikrát poměrně nejasně, proto bych si chtěla ujasnit, zda je třeba již k žádosti doložit nějakou formu partnerské dohody (ve Výzvě je jedinou požadovanou povinnou přílohou doklad o právní subjektivitě žadatele)
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
v přehledu obvyklých mezd jsou uvedeny obecné kategorie. Náklady na takto nově vzniklá pracovní místa jsou způsobilé a můžete do rozpočtu zařadit buď v osobních nákladech pokud buou tyto pracovnice členy RT, nebo v rámci přímé podpory - mzdové příspěvky. maximální výše v tomto případě je trojnásobek minimální mzdy, tedy 24 000 Kč včetně povinných odvodů. Do parcovní smlouvy můžete uvést pozici pedogogického pracovníka. Takto byste ji také měli specifikovat v projektu (buď u pozic RT nebo v rámci KA ve které budou vytvořeny).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
V rámci projektu bude klíčová aktivita: Služba péče o děti. Díky této KA vzniknou 4 nové pracovní pozice pedagogických pracovnic. Lze tento název pozice uvádět do pracovní smlouvy? V přehledu obvyklých mezd tato pozice není uvedena. Bude se jednat o způsobilý výdaj? Nebo musí být název pozice v souladu s tabulkou, např. sociální pracovnice (obecně odlišná náplň práce než pedagogický pracovník)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
informace o možných nákladech v případě zahraničního partnera nebo lektora jsou zveřejněny v úvodu této diskuse. Do způsobilých výdajů patří náklady na cestovné, ubytování a stravné členů RT a účastníků těchto akcí. Náklady na lektora jsou také způsobilým výdajem v případě, že není zaměstnancem partnera. Ostaní náklady na organizaci pak podle toho, zda akci budete realizovat Vy nebo partner.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla jsem se zeptat na účast zahraničního partnera bez finančního příspěvku v rámci tématické sítě. Pokud by jsme chtěli pořádat kulaté stoly, workshopy, atd. se zahraničním partnerem pro cílovou skupinu. Jak v ČR tak v zahraničí jak je možné hradit finanční náklady s tímto spojené a jestli je to možné. Doprava, lektor. atd. Jak v ČR tak v zahraničí.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do tohoto indikátoru se započítávají pouze předkladatel a jeho čeští partneři. Pokud českého partnera v projektu nemáte, pak hodnota indikátoru bude = 1
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mám dotaz k MI Počet podpořených organizací. Pokud v rámci projektových aktivit budeme mít 3 zaměstnavatele, kteří prostřednictvím aktivit získají VP v režimu de minimis. Započítavají se do tohoto ukazatele? Tj. Počet podpořených organizací bude 1 (žadatel) + 3 (zaměstnavatelé z CS)?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ad 1) k partnerství se spolu se žádostí o dotaci nepřikládá žádná příloha, správná odpověď je zveřejněna v úvodu této diskuse
ad 2) ano, v rámci okruhu aktivit A to lze
ad 3) pokud vytvořené místo bude splňovat požadavky výzvy (flexibilní úvazek, sdílené místo atd.) pak na něj lze čerpat mzdové příspěvky i v rámci okruhu aktivit C. Okruhy aktivit se v projektu mohou prolínat a navzájem doplňovat.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. můžete prosím zcela jasně - výčtem - potvrdit, jaké přílohy K OKAMŽIKU PODÁNÍ ŽÁDOSTI - dodávájí partneři - z výzvy mi vyplývá, že ŽÁDNÉ, TEDY ANI PROHLÁŠENÍ O PARTNERSTVÍ...
- Lze i při zaměření A zařadit jako podaktivitu projektu zahraniční spolupráci zaměřenou na transfer zkušeností zahraničních zaměstnavatelů s nástroji genderově a prorodině pozitivní politiky ?
- Lze čerpat podporu na mzdové příspěvky a nově vytvořená pracovní místa v rámci této výzvy obecně nebo pouze v konkrétních případech ve výzvě již jmenovaných? Tedy např.i v rámci zaměření C např. na provoz zařízení služeb péče o děti, který by byl realizován také některou z forem flexibilní práce nabízené CS výzvy nebo pokud bude chtít úřad jako partner projektu v rámci zavádění opatření na podporu slaďování zřídit několik částečných úvazků pro rodiče na RD a učinit tak právě formou mzdových příspěvků čerpaných z projektu?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
náklady na konkrétní aktivity/činnosti spadající do režimu VP by měly být v projektu skutečně odděleny a označeny, tedy i činnosti členů RT, které se vztahují k podnikatelkám. I tyto náklady by tedy měly být rozděleny do dvou bloků (mimo VP a v režimu de minimis). Pokud vedoucí projektu konkrétně s CS podnikatelek nepracuje, pak je mimo VP.
K partnerství se žádostí o dotaci nepřikládáte žádnou přílohu. Správná odpověď je uvedena v úvodu této diskuse.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
zajímá mě dělení položek rozpočtu podle režimu VP. Členové našeho RT budou vykonávat téměř identické činnosti pro podnikatelky i pro nepodnikatelky. Je přesto třeba rozdělit tyto již často poloviční pracovní úvazky na polovinu a vytvořit tak ke každé novou položku rozpočtu? Je to třeba dělat i u vedoucí projektu? Počet položek v osobních nákladech našeho rozpočtu by se tím zdvojnásobil....
Ještě bych prosila potvrdit, zda je nebo není povinnou přílohou žádosti Prohlášení o partnerství. Ve výzvě je uvedeno, že není, ale níže v odpovědích, že je.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
dotaz je již zodpověten (zveřejněno 15.8.)
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o zodpovězení dotazu, který byl pokládán v úterý 9.8.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
udržitelnost projektu x let po jeho ukončení jako taková dána není. pro nakoupené zařízením a vybavení platí, že po dobu realizace projektu musí zůstat v majetkové evidenci příjemce (viz metodika ZV D5).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro obalst podpory 3.4 a 5.1
v rámci projektu chceme pořídit licence na speciální SW pro práci z domova, jak dlouho po skončení projektu je musíme udržet a od kdy se udržitelnost počítá?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v jedné z reakcí na dotaz uvádíte, že realizace rodinných a genderových auditů v podnicích je aktivitou spadající pod de-minimis (veřejná podpora). Ve výzvě je uvedeno, že předkladatel projektu musí zajistit, aby aktivity nenaplňovaly znaky veřejné podpory. Je tedy zpracování rodinného auditu a podpora genderově příznivých aktivit RLZ v konkrétních podnicích oprávněnou aktivitou?
Děkuji
P.Škarban
Autor: SKARBAN_PAVEL
Sdílet
Dobrý den,
prosím o objasnění použití per diems v případě, že zahraniční odborník přijede do ČR (odborný příspěvek) a ještě týž den odjede. Dochází ke krácení sazby nebo se proplácí celá ?
Co se k proplacení tohoto výdaje musí doložit ?
Autor: NIDL_V
Sdílet
Vážená paní, vážený pane,
v našem projektu bude zřízeno rodinné centrum, které bude mít na starost péči o děti a péči o závislého člena rodiny. Tato služba bude poskytována cíl. skupině: ženy a muži na mateřské, rodičovské dovolené, matky a muži vracející se z rodičovské dovolené na trh práce atd.
Dle Výzvy č. 76, str. 8 - náklady spojené s provozem tohoto rodinného centra jsou podporou maého rozsahu de minimis a je nutno je v rozpočtu vyznačit? Je tato úvaha správná?
Díky.
S pozdravem
J.Palková
Autor: PALKOVA_J
Sdílet
Zdravím Vás, ráda bych Vás požádala o vyřešení této situace:
V našem projektu (výzvaa č. 76) je partnerem Úřad práce - krajské pracoviště.Dle Metodiky hodnocení specifických kritérií - str. 1 dole (tučně), kde je uvedeno:"Český partner s finančním příspěvkem i bez finančního příspěvku musí patřit mezi oprávněné žadatele v této výzvě. Výjimku tvoří úřady práce, které mohou být partnery, ovšem pouze partnery bez finančního příspěvku . Ostatní organizační složky státu a jimi zřizované organizace mohou být pouze spolupracujícími organizacemi, nikoli partnery."Z výše uvedeného vyplývá, že ÚP je popsán v projektové žádosti jako PARTNER, nikoli v Příloze žádosti jako SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE?
Děkuji za pomoc a těším se na zprávy.
J. Palková
Autor: PALKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
pokouším se validovat partnera v ARESu v Benefitu, ale bohužel mi to hlásí
BN7-78174: Služba ARES ošetřující platnost IČO nenalezla zadané IČO 04499158Jedná se o neziskouvou organizaci.Jak mám postupovat?Hajná
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den. Prosím o odpověď na následující otázku:
Ve výzvě č. 76 máme minimálně tři partnery.
Podíl partnerů bude v oblasti poradenství, dobré praxe, přednášky na seminářích a místní popularizace projektu.
Předpokládáme, že bude zřízen Řídící výbor RP a každý partner bude nominovat jednoho člena.
Vytížení těchto osob bude cca 4 hodiny za měsíc. Předpokládám asi úhradu formou DPP.
Chtěl bych vědět, zda za těchto podmínek se stále jedná o partnera bez finanční účasti a stačí tyto osoby pouze uvést v osobních nákladech jako odborné poradce a podrobně popsat zdůvodnění.
Děkuji
Ing. Zdeněk Mach
Autor: MACHOVA_E
Sdílet
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné v rámci projektu zavést (nebo dopilovat :-)) nejdříve rovné příležitosti ve firmách partnerů projektu i s určitou časovou lhůtou pro jejich uvedení do praxe a evaluace jejich fungování a následně pilotně pomoci se zavedením rovných příležitostí u několka dalších zaměstnavatelů.
Děkuji za odpověď.
Sikorová
Autor: SIKOROVA_M
Sdílet
Dobrý den,
prosím o informaci do jaké kapitoly (položky) rozpočtu se bude řadit pronájem prostor budov (kanceláře). Nemohu najít žádnou vhodnou položku, kam pronájem bodovy zařadit.
Děkuji za odpověď. D. Veselý
Autor: DANIELVESELY