Dobrý den, vyloučeny jsou kurzy zahrnující např. kurzy s tématem a názvem „environmentální školení pro manažery“, synonymické „ekologická výchova pro manažery“ nebo kurz „do jakého kontejneru třídit plastový odpad“ a podobné kurzy, které nemají příliš odpovídající přínos pro pracovní pozici. U Vaší druhé otázky, kde vyjmenováváte dané oblasti lze školit i v oblastech odpadového hospodářství, OZE, biologického hodnocení, úspory energie, kde je určitý vztah k životnímu prostředí integrální součástí dané odbornosti. Lze tedy vzdělávat např. operátory nebo projektanty čističek odpadních vod, recyklačních linek a podobně. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu s násldujícím: Jsou v rámci výzvy 94 uznatelné nákupy těchto kurzů/školení: - vázání břemen a manipulace s břemenem ? - řidič vysokozdvižného vozíku ? - zvýšení úrovně řidičského oprávnění ? - auditor BOZP ? Nebo jsou uznatelné jen jako interní školení prostřednictvím firemních lektorů ? Předem Vám moc děkuji za odpověď. Přeji Vám příjemný den. J.Kahl Autor: KAHL_J
|
Dobrý den, v případě, že v srpnu budeme uzavírat Rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci de minimis na jiný projekt (datum ani přesný kurz nelze odhadnout), jak uvedu do žádosti informaci k vyčerpané podpoře de minimis? Patří zavádění štíhlé výroby a kontinuální zlepšování v procesních a projektových řízení na podmínky firmy do odborného vzdělávání? Můžeme v rámci vzdělávání interních lektorů školit témata typu obchodní dovednosti, motivační témata, komunikační témata i ty, co jsou uvedeny ve Výzvě č.94 jako nezpůsobilá? (Interní lektoři budou v rámci udržitelnosti projektu dané témata školit ve firmě formou interních školení) Jazykové vzdělávání zaměřené na obchodní, technickou či projektovou AJ jsou odoborná školení nebo klíčové kompetence? VŘ na služby - do 1 000 000Kč - veřejná zakázka malého rozsahu, osoba, která není zadavatelem dle zákona, 1 000 000 - 2 000 000Kč - veřejná zakázka podlimitní, osoba, která není zadavatelem dle zákona, souhlasí? Děkuji za upřesnění. M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, u MI Počet nově vytvořených/inovovaných kurzů: do tohoto indikátoru se uvádí pouze kurzy, které firma dosud nerealizovala? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, moc prosím o odpověď na níže uvedené dotazy k vývě 94:1. V podniku potřebujeme mladé lidi, kteří z odborných pozic postoupili
na manažerské, vyškolit na "podnikatelské minimum", resp. "efektivní
řízení oddělení". Tito lidé mají sice odborné znalosti, ale nemají
ekonomické základy. Ve výzvě je v kapitole 3.1.2 právě "podnikatelské
minimum" mezi omezenými podporovanými činnostmi.
Ve firmě máme odborníky, kteří by mohli toto podnikatelské minimum
odškolit formou interních školení. Je takovéto interní školení
podporované? Nebo musíme situaci vyřešit formou externího vyškolení
budoucích interních lektorů pro náš podnikový vzdělávací systém?
2. Musí být výběrové řízení na výběr dodavatele externích školení
zahájeno až po zahájení realizace projektu? Nebo může být dodavatel
vybrán ještě před realizací s tím, že výběr proběhne podle zákona a
smlouva s dodavatelem bude podepsána až po zahájení realizace projektu?
3. Určení velikosti podnikatele - sleduje se propojení podniků i přes
fyzické osoby? V definicích se hovoří o podnicích, ale rozumí se
"podnikem" také fyzická osoba? Pokud akciovou společnost vlastní fyzická
osoba, která působí v orgánech dalších podniků, popř. vlastní další
podniky, musí se do velikosti původní akciové společnosti započítávat i
tyto další podniky?
Děkuji Vám moc za odpovědi.J.Kahl Autor: KAHL_J
|
Dobrý den, při opětovném čtení textu výzvy zjišťuji, že je uvedena příloha žádosti Doklad o právní subjektivitě, ve kterém má žadatel uvedenou činnost v oblasti vzdělávání, doloží navíc kopii posledního daňového přiznání - mám z toho usuzovat, že pokud nebudeme mít ve výpise z OR uvedenou ekonomickou činnost "Vzdělávání", tak budeme vyloučeni při formální kontrole? Jsme běžný podnikatelský subjekt, který investuje do vzdělávání svých zaaměstnaců, ale to jim nefakturujeme, proč tedy máme mít ŽL na vzdělávání? Pokud bude přiložený ŽL a ještě nebude zapsaný v OR - je to přijatelné? Jaká kontrola přijatelnosti vychází z přiloženého daňového přiznání žadatele? Předem děkuji za rychlou odpověď Autor: STRNADOVA_P_1
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na tyto otázky: 1) Poměr odborného a doplňkového vzdělávání – je nutné rozlišit i v rozpočtu projektu, nebo je možné v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích uvést konečné vyčíslení a postup jeho výpočtu? Postačuje, když doplňkové vzdělávání nepřevýší odborné vzdělávání? 2) Obdobná otázka jako u předchozího bodu – je nutné rozlišit v rozpočtu i podporu pro věkovou skupinu 50+, nebo může být vyčíslení a způsob výpočtu uvedeno v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích? 3) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné vytvořit systém vnitropodnikové komunikace. Tento systém považujeme za součást systému řízení a rozvoje lidských zdrojů. Je možné zařadit vytvoření tohoto systému do projektu jako službu případně jako osobní náklad metodiků? Je možné/nutné v rámci projektu proškolit příslušnou cílovou skupinu ve znalosti tohoto systému (metodik, postupů, příruček apod.)? Nejsem si jista, jestli by se nejednalo o zakázanou aktivitu „vnitrofiremní komunikace“. 4) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné zlepšit vstupní školení pro nové zaměstnance (metodiky, příručky, školicí materiály apod.). Je možné zařadit tuto aktivitu do projektu (např. jako službu) a je možné/nutné v rámci projektu proškolit cílovou skupinu (personalisty) v jeho využití? 5) V případě, že bychom do projektu zařadili školení formou e-learningu, jak se u takového školení dokládá účast? Postačí např. doložení absolvovováni? 6) U aktivity rovných příležitostí bychom rádi využili mzdové příspěvky pro rodiče vracející se z MD/RD. Jakým způsobem se budou tyto náklady dokládat? Bude postačovat rozpis mzdových nákladů cílové skupiny? Je dále možné v projektu uvést, že plánujeme zavedení pravidelné komunikace s touto cílovou skupinou formou news-letterů apod.? 7) Předložení žádosti – přílohy žádosti v tištěné podobě musí být stejně jako žádost podepsány osobou oprávněnou jednat za žadatele. Je nutné, aby byly přílohy vložené do aplikace BENEFIT7 také podepsané? 8) Platí, že přiznaná podpora dle dočasného rámce se nezapočítává do limitu de minimis? Předem velmi děkuji. Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, 1. z Vašeho popisu vyplývá, že společnost se přejmenuje, IČ zůstane stejné a v rámci fúze budou převzaty závazky druhé společnosti. V rámci předkládaného projektu v této výzvě nemusí být podpora formu blokové výjimky, jelikož z Vašeho příkladu vyplývá, že lze čerpat podporu de minimis do výše 200 tis. Eur (100 tis. EUR u firem činných v odvětví autodopravy). 2. není problematické, že podnik pod novým názvem bude fungovat krátkou dobu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, má odpověď směřovala k Vašemu příspěvku z 31.7. k otázce 1 a 2. K otázce zaměstnání nových zaměstnanců. Pokud zaměstnáte nové zaměstnance na pracovní smlouvu, DPP či DPČ tak jsou zaměstnanci, tedy cílovou skupinou a mohou být v rámci projektu poté školeni v kurzech a účastnit se školících aktivit. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - V případě DPP je správná hodnota max. 300 hodin/ročně dle zákoníku.
- Je možné zvolit u projektového manažera úvazek v hodnotě 1440 hodin na dobu trvání projektu v rozmezí 18 měsíců při pracovní smlouvě.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.u soupisky ve sloupci Částka připadající na způsobilé výdaje v Kč (veřejné+soukromé zdroje) bude uveden u každé položky způsobilý výdaj ve výši 100 % (např. ve výši 100 Kč) a ve sloupci Částka zahrnutá k proplacení z OP LZZ v Kč (veřejné zdroje) bude uvedena částka 70 % z toho způsobilého výdaje ve výši 70 Kč. 2. týká se to i náhrad mezd a nepřímých nákladů. Když navážeme na příklad viz výše, tak v položce nepřímé náklady na soupisce budou např. ve výši 14 Kč ve sloupci Částka připadající na způsobilé výdaje v Kč (veřejné+soukromé zdroje), ale ve sloupci Částka zahrnutá k proplacení z OP LZZ v Kč (veřejné zdroje) bude částka 9,8 Kč. Částky ze soupisky pak budou použity pro výpočet žádosti o platbu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, k výzvě č. 94 mám následující dotazy: 1) Žadatel plánuje realizovat aktivitu „podpora systémů řízení a rozvoje lidských zdrojů v podnicích…“. Lze do způsobilých výdajů této aktivity započíst náklady na školení manažera projektu a vedoucích pracovníků v oblasti personalistiky a strategického řízení LZ tak, aby byli schopni se efektivně a zodpovědně podílet na přípravě a implementaci tohoto systému? 2) Je možné do způsobilých výdajů zahrnout mzdové náhrady za zaměstnance po dobu jejich účasti na vzdělávacích aktivitách? 3) V Benefitu 7 záložka Realizační tým – mají se mzdové náklady vyplňovat také včetně zákonných odvodů (jako v záložce Rozpočet)? 4) V Benefitu 7 záložka VP/podpora de minimis – Jakým způsobem jsou v této kapitole chápány pojmy „poskytované plnění“ a „relevantní trh“. Je plněním míněn obecně předmět podnikání žadatele (tj. poskytování služeb a zboží) nebo je plnění míněno úzce pouze v rámci aktivit tohoto projektu? Je relevantním trhem míněn trh, na kterém žadatel podniká? V této oblasti navíc vůbec nerozumím kapitole: „Použitelnost podpory pro plnění nabízené na relevantním trhu – je možné využití podpory pro plnění nabízené na relevantním trhu vyloučit?“ Můžete prosím k tomuto uvést konkrétní příklad, jak je vše myšleno? Děkuji za odpovědi. Autor: MWERNEROVA
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Přestože to výzva neuvádí, tak se výzva 94 odvolává na příručky, konkrétně k této otázce pak na příručku D5 – Metodika způsobilých výdajů OP LZZ. Tedy mzdové příspěvky na účastníky školení zaměřeného na aktivity Rovné příležitosti žen a mužů jsou způsobilým výdajem (dle podmínek, jak jsou určeny v D5). S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, u Vašeho dotazu neplatí, že se za splnění podmínek bezdlužnosti považuje případ placení pojistného a penále ve splátkách na veřejném zdravotním pojištění. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Lze za dostačující synergický efekt považovat úsporu nákladů na administraci projektu a podporu konkurenceschopnosti regionu, prostřednictvím sdružení malých podniků z jednoho okresu ve společném projektu? S pozdravem a přáním hezkého dne, Radk Látal Autor: LATAL_R
|
Dobrý den, je přijatelné, aby člen realizačního týmu (projektový manažer) byl zároveň účastníkem školení (přičemž čas strávený zde by nevykazoval v rámci činnosti proj. manažera) ? Věc je komplikovaná tím, že se jedná o malou firmu 5 -7 zaměstnanců, žadateĺ ale není právnická ale pouze fyzická osoba zapsaná v ŽL. Nevím zda v tomto případě dojde k naplnění podmínky, že cílovou skupinou jsou zaměstnanci (v případě majitele/FO jako účastníka školení). Děkuji za odpověď. Autor: EMINGROVA_R
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. K Vaší otázce - ano, je možné podpořit tvorbu tohoto podnikového výukového materiálu pro cílovou skupinu. Náklady na tvorbu výukových materiálů je možné zahrnout do nákupu služeb (v rozpočtu kapitola 04 Nákup služeb) – tvorba je pak součástí externí dodávky. Jestliže uvažujete o tvorbě podnikových výukových materiálů ze strany samotného podniku (některými ze členů realizačního týmu) lze zahrnout tvorbu podnikových výukového materiálu do osobních nákladů projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, dle definice uvedené v dokumentu „Nová definice malých a středních podniků- Uživatelská příručka“ zcela jistě patří naše společnost do kategorie velký podnik. Bohužel mateřská společnost nezveřejňuje údaje o svých obratech, proto nemůžeme vyplnit přílohu „Prohlášení o velikosti podniku“ přesnými údaji. Můžete nám prosím poradit, jak máme v této situaci postupovat. Děkuji. Přeji hezký den a s pozdravem, Darina Vojtíšková Autor: VOJTISKOVA_D
|
Dobrý den, prosím o vymezení hranice mezi všeobecným a odborným vzděláváním v kontextu výzvy č. 94 - konkrétní příklad. Předem děkuji. Autor: NERADOVA_A
|
Dobrý den. Je možno zahrnout do klíčových aktivit školení na vyhlášku č. 50/1978 Sb.? Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem, Eva Komoňová Autor: KOMONOVA_E
|
|