Dobrý den, je možné zavázat zaměstnance k dalšímu působení ve formě jako důsledek poskytnutí vzdělávání z projektu dotovaného z výzvy č. 94 - resp. uzavřít kvalifikační dohodu? Děkujeme za rychlou odpověď. Autor: KALINOVA_S
|
Dobrý den, u kurzů, které pokládáte za odborné, doporučujeme zdůvodnění v aktivitách, protože externí hodnotitelé jen podle názvu a náplně nemusí vždy vyhodnotit aktivitu jako odbornou (neznamená to také, že v případě označení odborných kurzů budou tyto kurzy automaticky považovány za odborné, ale označení zajistí, že se odborností bude hodnotitel zabývat). Bohužel neuvádíte, jakou relevantní cílovou skupinu a jaké školení máte na mysli, ale např. pro obchodního zástupce jsou prodejní techniky a obchodní dovednosti brány jako klíčové měkké dovednosti. Pokud uvažujete o zapojení interních lektorů do projektu, budou vedeni jako součást realizačního týmu, v rozpočtu projektu uveďte interní lektory do kapitoly Osobní náklady (mohou mít uzavřenou DPČ, DPP i pracovní smlouvu). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na informaci k příloze č. 1 - Vstupní vyhodnocení rovnosti žen a mužů v organizaci/podniku. Vadí, když společnost v otázce č.2 žádný z uvedených dokumentů nepoužívá - tím pádem nemá ani odpověď na otázku č. 3 - Stačí v rámci opatření vytvořit vnitřní směrnici, která by problematiku rovných příležitostí zahrnovala? - Stačí toto jako opatření? Děkuji za odpověď Autor: MARKOVA_D
|
Dobrý den, 1. ano, je možné do projektu zahrnout do projektu aktivity: konference – HR pro personalisty a energetické konference pro top management pro relevantní cílovou skupinu, hodnocení způsobilosti školení poté hodnotí externí hodnotitel. 2. do projektu je možné zařadit vzdělávání na tvorbu obchodní strategie a sestavení kompetenčních modelů, dle náplně potom externí hodnotitel ohodnotí dodržení souladu aktivit s textem výzvy zejména z hlediska náplně kurzu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vámi uvedená školení jsou přijatelná. Když vyhodnotíme Váš rozpis kurzů dle názvu kurzu, kurz cenová vyjednávání a pokud sám nákupčí realizuje výběrová řízení, můžeme hodnotit obě školení (na základě názvu kurzu) jako odborné. Školení obchodních dovedností bychom hodnotili jako klíčové -měkké- dovednosti, stejně, jak je to hodnoceno u obchodních zástupců (hodnocení kurzů probíhalo na základě názvu kurzů). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ještě bych poprosil o zodpovězení dotazu, jak přistoupit k indikátoru "Počet nově vytvořených/inovovaných produktů" ... Žadatel jej v rámci projektu nenaplní. Je nutné jej tedy uvést do žádosti s cílovou hodnotou "0"? Děkuji. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení následujícího dotazu (rád bych předešel zbytečným formálním nedostatkům v žádosti): Společnost má 2 společníky (statutární zástupce). Pokud budou v žádosti uvedeni oba statutární zástupci, musejí oba podepisovat žádost a přílohy? Pokud jen jeden a v OR jsou dva, není to považováno za chybu? Moc děkuji za odpověď. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, prosím, mohli byste mi zodpovědět na tyto dotaky k připravovanému projektu průmyslového podniku ze sektoru automotive? 1) V rámci projektu bychom rádi pořídili 2 licence na HR software Palstat (cena cca 30 tisíc za licenci), je to možné? 2) Patří mezi podporované kurzy na řízení výroby typu FMEA (metoda na posuzování/vyhodnocování rizik = zabránit/zmírnit rizika v systému řízení, vývoji/konstrukci výrobku, v technologii, ve výrobě), APQP (řízení zdrojů, definování opatření pro neustálé zlepšování procesů, prevence ke včasné identifikaci potřebných změn), PPAP (proces schvalování dílů dle požadavků/techn.specifikací/výkresů zákazníka pro sériovou výrobu při potvrzených objemech/termínech), SPC (statistické regulace procesů = udržování definovaných parametrů procesu/výrobku ve stanovených tolerancích = prevence neshod), VDA 6.3 a 6.5 (metodika/norma zaměřená na kvalitu výroby jako procesu, kontrolu vyrobeného produktu nebo hodnocení dodavatele = nařizuje kdo a jakou úroveň VDA musí absolvovat, aby u výrobce aut či komponentů nést odpovědnost za danou oblast kvality)? 3) Patří mezi podporované kurzy řízení vozidel (zákonem požadováno pro řízení referentských vozidel) Mockrát děkuji, Jan Jedlička Autor: JEDLICKA
|
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně limitu pro čerpání podpory de minimis pro konkrétní firmu. Jedná se o ZZN Svitavy a.s. (v rejstříku je nejspíš ještě uvedena pod původním názvem ZZN ve Svitavách, a.s.), IČ 60109114. Společnost se zabývá především výrobou krmných směsí (to tvoří 2/3 celkových tržeb společnosti), dalších cca 25% činnosti představuje nákup a prodej rostlinných komodit a skladování cizích zásob. Jako doplňkovou činnost má společnost ZZN Svitavy zaregistrovanou i silniční nákladní dopravu (CZ-NACE 49410), zejména kvůli přepravě svých produktů k zákazníkům. Platí pro tuto společnost limit podpory de minimis 200 tis. nebo 100 tis. Eur? Děkuji, V. Štěrbová Autor: STERBOVA_V
|
Dobrý den, na základě Vámi upřesňujících dotazů, které nebyly v příspěvku specifikovány, zasílám korigující odpověď. Z dotazu bylo pochopeno, že i v následujících letech byly podepsány další právní akty s čerpáním de minimis. Z vysvětlení, které mi bylo poskytnuto, bylo Rozhodnutí o poskytnutí dotace podepsáno v roce 2009 na částku 4 341 200 Kč, v dalších letech k žádnému jinému podpisu právního aktu s možností čerpání podpory de minimis nedošlo. Z toho důvodu je možné žádat o podporu 200 000 EUR. Vlastní proplácení jednotlivých částí dotace na základě dříve podepsaného právního aktu již nemá na čerpání vliv, rozhodující je vždy datum podpisu právního aktu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1. pokud byste školila zaměstnance na školení EMAS, je to zakázaná aktivita (environmentální kurzy). Osobu, která má v popisu pracovní činnosti školení ISO – např. auditor ISO, proškolit možné je. 2. vámi uvedené kurzy – krizový management není vyloučený kurz dle bodu výzvy 3.1.2 a kurz sig sigma také není vyloučený kurz dle bodu výzvy 3.1.2 (zde naše kontrola probíhala pouze dle názvu kurz, jelikož nebylo uvedeno, jaká relevantní cílová skupina se bude účastnit kurzu) S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Upřesnění k VŘ .. - S výčtem, který jste uvedla k tomuto příspěvku, souhlasím. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Prioritní téma: ano, uveďte tuto volbu
- Partnerství - „Partnerství nesmí nahrazovat zabezpečení běžné administrace projektu (zejména zpracování monitorovacích zpráv, finanční řízení projektu, účetnictví, administrativní agenda apod.), poskytování běžných služeb (publicita projektu, IT služby, účetní služby, finanční audit apod.) nebo dodání zboží.“ Takže tyto tři subjekty mohou být partnery, když se budou řídit výše uvedeným a podmínkami partnerství.
- Partnerství spolupráce – zde bych navázal na podmínky uvedené ve výzvě 94 v bodě Partnerství, zde jsou uvedeny podmínky, na které se ptáte ve své otázce - role partnera, včetně jeho podílu na konkrétních aktivitách projektu, popř. části prostředků finanční podpory, musí být popsána žadatelem již v žádosti o finanční podporu z OP LZZ, konkrétně v části „Způsob zapojení partnerů do realizace projektu“. V rozpočtu projektu je nutné rozlišovat náklady žadatele a partnera/ů dle příručky D6.
- Odborné vzdělávání:
Je pro dopravní společnost /autobusová doprava/relevantní školení "Škola smyku na simulátorech" pro řidiče jako školení odborné? Pro řidiče autobusu odborné školení. Je pro obchodníky obchodní školení typu Nákupní dovednosti, Vyjednávání, Příprava na obchodní schůzku, Dlouhodobá péče o zákazníky aj., bráno jako školení odborné? Vámi uvedený výčet školení pro danou cílovou skupinu není brán jako odborné vzdělávání (hodnoceno dle názvu kurzu). Je pro zavádění štíhlé výroby (odborné školení) relevantní školení v klíčových kompetencích - Motivace zaměstnanců při zavádění štíhlé výroby? Jde o to, že štíhlou výrobu nelze implementovat, pokud zaměstnanci nepochopí, že je to důležité jak pro firmu, tak pro udržení jejich pracovních míst. Školení motivace zaměstnanců při zavádění štíhlé výroby není školení, které by sloužilo k profesnímu vzdělávání, proto je nerelevantní ke školení štíhlé výroby. Pokud je v projektu školení na štíhlou výrobu, žadatel by měl mít již představu, kolik se ho účastní osob a že dané školení bude využito k profesnímu vzdělávání. 5.S výčtem, který jste uvedli v tomto příspěvku, souhlasím. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1. u otázky jedna platí stejná odpověď jako v minulém příspěvku: údaje, které použijete v těchto bodech DP (průměrný počet zaměstnanců a roční úhrn čistého obratu), použijte do prohlášení, to samé se týká i údaje aktiv z rozvahy (ř.001), které uveďte do prohlášení. 2. pokud se Vám v průběhu projektu změní situace, nemusíte postupovat dle informací uvedených v projektové žádosti k VŘ, ale postupujete podle aktuální situace (dle vašeho příkladu byste poté postupovali při realizaci VŘ dle metodiky OP LZZ) S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1+2) Vámi uvedená školení v bodě jedna nejsou považována za specifická, ale za obecná. „Omezena dle oboru“ jestli máte na mysli, zda se jedná o odborné vzdělávání, tak v tomto případě by daná školení pro tyto pracovníky, byly považovány za odborné vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1. čistým obratem v dokumentu "prohlášení o velikosti podniku" se myslí řádek řádek II.1. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb ve výkazu zisku a ztráty? (pokud do dokumentu "prohlášení o velikosti podniku" opíši částku "roční úhrn čistého obratu" z DP a "průměrný počet zaměstnanců, zaokrouhlený na celé číslo" z DP je to pro účely dokumentu postačující? Aktiva pak doplním z rozvahy (ř. 001). děkuji velmi za opoved, neradi bychom v tomto pochybyli a zadali nepřesná čísla) ano, údaje, které použijete v těchto bodech DP (průměrný počet zaměstnanců a roční úhrn čistého obratu), použijte do prohlášení, to samé se týká i údaje aktiv z rozvahy (ř.001), které uveďte do prohlášení. 2. zde bohužel nevíme, jakou metodikou se řídí OPPI, ale pokud výrazem do dalších kolen máte na mysli majetkově propojené podniky, tak vliv na výpočet mají přesně podle příručky uvedené ve výzvě v poznámce pod čarou č. 12, http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/files/sme_definition/sme_user_guide_cs.pdf. 3. ano, obě školení, která uvádíte (speciální AJ a obchodní školení realizované v přímé vazbě na nově vyvinuté ICT aplikace (vlastní aplikace/produkt společnosti)), lze považovat za odborné, pokud se daného školení účastní relevantní cílová skupina. 4. nezapočítávají se k tomuto indikátoru, pokud nejsou školeni v projektu jako cílová skupina. 5. ano, je možné takto postupovat v rozpočtu i u realizačního týmu (zde předpokládám, že danou pozici by zajišťovaly dvě osoby a v rozpočtu by na jedné položce byl interní lektor s úvazkem 0,4). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1) ano, do počtu zaměstnanců se započítávají i osoby s částečným pracovním úvazkem (Počet zaměstnanců se vyjadřuje v ročních pracovních jednotkách (RPJ) - osoby s částečným pracovním úvazkem, sezonní pracovníky a osoby, které nepracovaly po cely rok, se započítají jako zlomky jedné jednotky). Jednatel se do daného počtu nepočítá, nelze jej tedy počítat jako jednu jednotku (viz str. 15 metodické příručky). 2)ano, v brutto hodnotě dle zákona o účetnictví 3) celá výše dotace Vám není přidělena najednou, ale je proplácena postupně prostřednictvím zálohových plateb (v případě ex-ante financování) v souladu s prokázanými vynaloženými výdaji projektu a plánovanou výší zálohy na základě schválených žádostí o platbu až do maximální výše dotace resp. prokázaných způsobilých výdajů projektu. Nevyčerpání celé dotace není sankcionováno, avšak musíte splnit všechny podmínky uvedené v rozhodnutí, zejména obecně splnit účel poskytnuté dotace prostřednictvím splnění plánovaných klíčových aktivit a naplnění monitorovacích indikátorů. Finanční prostředky jsou Vám v rámci závěrečného zúčtování projektu proplaceny pouze do výše skutečně čerpaných a doložených výdajů. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, k nákaldům na kurzy se připočítavají opravdu všechny náklady (napříkald i nákaldy na nákup sw, který s kurzy nesouvisí) nebo jen náklady spojené s daným kurzem? Autor: GRESEK_T
|
Dobrý den. Je u projektů s celkovým rozpočtem přes 3 mil. Kč způsobilým nákladem audit projektu? V příručce je uvedeno, že ano, v případě, že bude v Rozhodnutí vyžadován. Jak máme prosím tomuto rozmět? Děkuji za odpověď. Autor: MACHEK_ONDREJ
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je možné v rámci projektu podpořit i vytvoření firemního fondu pro úhradu příspěvků spojených s externím vzdělávání pracovníků (učastnické poplatky a vložné na kurzy, semináře, konference)? Může být objemově dominantní aktivita projektu? Je v případě zdravotnického personálu možno spolufinancovat i aktivity směřující k získání atestací či kreditů dle předpisů Ministerstva zdravotnictví o dalším vzdělávání pracovníků. Děkuji za odpověď. Autor: SIMECEK_J
|
Dobrý den, navazuji na náš telefonický rozhovor, v příručce D6 je uvedeno, že „Je nepřípustné, aby žadatel v tomto poli uvedl pomlčku nebo jiný znak!“ Znamená to, že žadatel je povinen vyplnit požadované pole v Benefit7, tedy vyplnit celý název projektu anglicky, nikoliv jen pomlčku či jakýkoliv jiný znak. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v souvislosti s novým zákonem o pesticidech budou muset mít všichni lidé, kteří přijdou do kontaktu s pesticidy, způsobilost pro práci s jedy minimálně 1. stupně, tzn. budou muset mít alespoň 8 hodinové proškolení, které mají pracovníci, kteří jezdí s postřikovačem. V naší společnosti se tím pádem jedná o všechny řidiče a skladníky. Je možné toto školení pro všechny uvedené pracovníky zařadit do školení v rámci této výzvy? Děkuji za odpověď Autor: MARKOVA_D
|
Dobrý den, chtěla jsem se Vás zeptat zda hodnoty indikátoru(Komentář - popis stanovení cílové hodnoty) se bude vyplňovat ještě před finalizací projektu nebo se to vypľňuje až po realizaci projektu? Děkuji Autor: MALINCJANOVA_T
|
Dobrý den, v souvislosti se zracováním přílohy Prohlášení o velikosti podniku bych se ráda zeptala, jaký kurz máme použít pro přepočet hodnoty bilanční sumy/aktiv z jiné měny na CZK. Předem děkuji za Vaši odpověď. S přáním hezkého dne, Irena Soukupová Autor: SOUKUPOVA_I
|
Dobrý den, obracím se na Vás v souvislosti se zpracováním povinné přílohy projektové žádosti "Prohlášení o velikosti podniku". Z hlediska určování velikosti podniku dle EK má žadatel vazbu na 1 propojený podnik. Jedná se o společnost vlastnící více než 50% podíl. Nicméně tímto vlastníkem je švýcarská společnost, která dle platné švýcarské legislativy nezveřejňuje ekonomické údaje, které je v příloze Prohlášení o velikosti podniku nezbytné uvést. Přestože společnost žadatele má o daných ekonomických ukazatelích vlastníka povědomí, nezná zcela přesná čísla. Nicméně z informací, které společnost žadatele má k dispozici, vyplývá, že společnost žadatele spadá do kategorie střední podnik. Rádi bychom se proto zeptali, jakým způsobem má žadatel vyplnit/nahradit přílohu Prohlášení o velikosti podniku tak, aby tato splnila z hlediska vyhlašovatele výzvy podmínky přijatelnosti. Za Vaši odpověď předem děkuji. S přáním hezkého dne,Irena Soukupová Autor: SOUKUPOVA_I
|
Dobrý den, navázal bych na naše telefonické rozhovory. Ve výzvě 94, v bodě 3.1.2. jsou uvedeny zakázané činnosti (asertivita, kreativní myšlení apod.). V příloze u výzvy 94 – vypořádání připomínek http://www.esfcr.cz/file/8343/) je popsán způsob hodnocení vyloučených kurzů - bude se posuzovat ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti primárně dle názvů kurzů, vyloučeny jsou také kurzy, kde bude název evidentně změněn pouze přesmyčkou, využitím synonyma atd. Pouze v případech, kdy kurz dle názvu nebude evidentně zařaditelný mezi nezpůsobilé, bude jeho náplň hodnocena dle dalšího popisu v žádosti. Projekty zahrnující tyto kurzy budou vyřazeny ve fázi formální hodnocení/hodnocení přijatelnosti. Z toho tedy plyne, že Vámi uvedené názvy kurzů - Příprava projektů, organizace projektů v multiprojektovém prostředí atd. nejsou dle názvu kurzu kurzy vyloučené v bodě 3.1.2. (upozornění: nepodporované činnosti v bodě 3.1.2. uvedené ve výzvě 94 lze do projektu zahrnout pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání, tedy jejich školení, aby získali kvalifikaci, či si jí rozšířili, nikoliv, že v projektu bude školena cílová skupina na toto téma (viz bod 3.1.2 textu výzvy a poznámka pod čarou 10). Vámi uváděná témata by patřila mezi obecné vzdělávání, nikoliv specifiké. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné mít v projektu tuto aktivitu s nevyužitím mzdových příspěvků na flexibilní úvazky pro rodiče vracející se z MD/RD. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, S vaším dotazem se obrátíme na vyhlašovatele výzvy a napíšeme Vám, jakmile dostaneme odpověď, případně nám zavolejte na kontaktní telefon. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Je nutné v projektové žádosti uvádět rozdělení kurzů na odborné vzdělávání a na klíčové dovednosti. Nebo stačí jmenovitě uvádět názvy jednotlivých kurzů? Pokud se bude jednat o firmu, restauraci, která prodává výrobky a poskytuje služby, jsou prodejní technicky a dovednosti odborné školení? Pro zaměstnance je školení v rámci obchodu oborná činnost. Souhlasíte? Pokud proškolíme interní lektory v prvním roce realizace projektu a v druhém roce realizace už budou školit zaměstnance v rámci své pracovní doby,ale bude jim rozšířena náplň práce je možné uvést tyto osoby v rozpočtu projektu a kde? a dát jim za to odměnu např. částečným úvazkem v rámci projektu? Děkuji Zuzana Pavlasová Autor: PAVLASOVA_Z
|
Dobrý den, v příručce pro vyplnění žádosti se píše, že pomlčky nebo jiné znaky jsou nepřípustné v poli "Název projektu anglicky." Co máme ale dělat, když jsou tečky v názvu naší společnosti a ten je v názvu projektu: competitive ability of the c.k. daňová kancelář and its partners?. Děkuji Autor: NEUMANNOVA_R
|
|