Dobrý den, ano, relevantní je datum podpisu právního aktu oprávněnou osobou poskytovatele podpory. Pokud by spadalo do roku 2010 a účetní rok byl nastaven jako kalendářní, subjekt by mohl žádat ve výzvě 94 v režimu de minimis. Je to tak? Ano. K Žádosti připojte ještě prohlášení, že z důvodu čerpání de minimis, žádáte, aby v případě schválení projektu byl právní akt podepsán v roce 2013 (zde ještě předpokládám, že byste uvažovali o přidělení částky do maximální výše 200 000 Euro). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, relevantní je datum podpisu právního aktu oprávněnou osobou poskytovatele podpory. Pokud by spadalo do roku 2010 a účetní rok byl nastaven jako kalendářní, subjekt by mohl žádat ve výzvě 94 v režimu de minimis. Je to tak? Ano. K Žádosti připojte ještě prohlášení, že z důvodu čerpání de minimis, žádáte, aby v případě schválení projektu byl právní akt podepsán v roce 2013. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, děkuji za zaslání tabulky pro výpočet VP pro 50 kurzů. Prosím ale o informaci, zda do této tabulky psát pouze kurzy, jak je uvedeno v záhlaví tabulky, nebo i náklady na členy realizačního týmu a nákup zařízení. To máme za 1,5 mio, takže to podporu de minimis pro žadatele či partnery významně ovlivní. Taktéž náhrady mezd atd. Pokud ano, pak prosím o tabulku, ve které bude aktivních min. 150 řádků. Děkuji Yvonna Ronzová Autor: RONZOVA_Y
|
Dobrý den, ano, tuto přílohu nemusíte dokládat (ani Váš partner), pokud jste MSP (malý, střední podnik). Zhodnocení dosavadního systému vzdělávání je povinnou přílohou žádosti pro velké podniky. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - vzdělávání se dělí na - obecné a specifické. obecné se dělí dále na: odborné (vlastní profesi) a "klíčové"-měkké-dovednosti (např. komunikační dovednosti, uživatelské IT dovednosti). Tedy odborné „patří“ pod obecné vzdělávání, nikoliv pod specifické vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je fyzická osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění zaměstnávající 16 osob oprávněným žadatelem? Pokud ano, je možné do vzdělávání zařadit i onu fyzickou osobu (není zaměstnána sama u sebe na pracovní smlouvu). Jaký doklad bude předkládat jako přílohu k projektové žádosti místo výpisu z OR, budeto výpis z živnostenského rejstříku? POkud jedna z činností v živnostenském rejtříku je silniční nákladní doprava (tato činnost není rozhodně hlavní, ale pouze doplňková) bude podpora de minimis snížena na 100.000 EUR? Děkuji předem za odpověď. M. Pavlíčková Autor: PAVLICKOVA_MIROSLAVA
|
Dobrý den, ano, můžete je odstranit (pozn.: výběrové řízení můžete dělat i pro plnění za 10 000 bez DPH a uvést je do žádosti, minimální hranice není určena, dále pak postupujete dle metodiky). Ano, veřejná zakázka je hrazena z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů, zadáte tedy dotovaný zadavatel. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, s platností od 15. 8. 2012 je na webových stránkách esfcr.cz umístěn nový Metodický pokyn pro zadávání zakázek, kde jsou vedeny limity, které platí pro zadávání VZ. Pokud ještě nemáte projektovou žádost finalizovanou, postupujte dle toho pokynu. U zakázek s předpokládanou hodnotou do 500 000 Kč bez DPH, nemusí žadatel provádět výběrové řízení – viz příručka D9. Dotovaným zadavatelem je právnická nebo fyzická osoba, která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů. Pokud tedy splňujte tuto podmínku, jste dotovaný zadavatel. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jelikož v příspěvku nebyla specifikována cena, nabízí se možnosti zařazení do neodpisovaného nehmotného majetku (03.02) (např. software s pořizovací cenou do 60 000 Kč) nebo do odpisovaného nehmotného majetku (03.03) (např. software s pořizovací cenou nad 60 000 Kč). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, navazuji na dotaz kolegyně a jen si chci upřesnit Váš výklad (není mi zcela zřejmý). Žádost bude podepisovat prokurista (uvedený v OR) a tato osoba bude uvedena i v záložce "Identifikace žadatele" jakožto statutární zástupce. Je to správný postup?Předpokládám, že když bude žádost podepisovat prokurista, měl by podepsat i všechny přílohy. Děkuji.Dita Lamačová Autor: DITA_LAMACOVA
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. Dle metodiky D5 v kapitole 2.7.2 se uvádí, že mezi nepřímé náklady v rámci nákupu služeb patří: „realizace výběrových řízení nezbytných pro projekt (inzerce, poradenství atd.)“. Z toho vyplývá, že vedení VŘ by mělo spadat do agendy projektového manažera. Formálně ale není vyloučena pozice metodika výběrových řízení, ovšem např. výběrová komise může (ale i nemusí) shledat, že se jedná o obcházení výše zmíněného pravidla zařazení realizace výběrových řízení do nepřímých nákladů a danou pozici vyhodnotí jako zbytnou pro projekt. Zařazení této pozice do projektu záleží tedy na samotném rozhodnutí žadatele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, na semináři pro žadatele bylo prezentováno, že se uvažuje o zavedení omezení pracovního úvazku jako v OPPA. Prosím o vysvětlení jak bude v OPLZZ aplikováno. Současná úprava hovoří o max. 1,6 úvazku na projektech ESF, v OPPA se hovoří o pracovníkovi zaměstnaném u příjemce, jedná se mi o situaci, kdy zaměstnanec (na plný úvazek vykonává činnost u zaměstnavatele – příjemce dotace) bude mít navíc v projektu ESF v realizačním týmu pozici, na DPP nebo DPČ, pokud budu brát úvazek u zaměstnavatele, překročí to 1,0, pokud pouze úvazek v projektu, tak je to v pořádku. Prosím o potvrzení jaká varianta bude platit. ESF forum, 19.6. Člen projektového týmu může pracovat jak na DPP tak i na DPČ, kde počet hodin (úvazek) na projektu je stanoven žadatelem vzhledem k projektovému záměru, počet hodin je omezen pouze podle zákoníku (např. je možné na DPP odpracovat max. 300 hod/rok) a stále platí dle metodiky - jeden pracovník nemůže být zaměstnán na projektech ESF celkově na více než 1,6 úvazku. Úvazky - Citace z příručky OPPA Pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl placen za stejnou práci vícekrát. Jeden pracovník nemůže být zaměstnán u příjemce a současně partnerů projektu na více než 1,0 úvazku celkem.16 V odůvodněných případech jsou výjimkou odborní pracovníci a specialisté pracující v projektu po omezenou dobu (kratší než je celková doba realizace projektu), pro něž je stanoven limit 1,2 úvazku celkem pro zaměstnání u příjemce a současně partnerů projektu. Jedná se o akademické pracovníky na vysokých školách, pedagogické pracovníky na vyšších odborných školách a vědeckovýzkumné pracovníky, popř. o jiné specialisty, kteří v projektu pracují na odborných pozicích (nikoliv manažerských a administrativních pozicích) a u nichž je zaměstnání na více než 1, 0 úvazku opodstatněné. 17 Autor: MICHALICKOVA_P
|
Dobrý den, ano, do prohlášení uveďte všechny dostupné informace, které jste obdrželi/máte k dispozici, poté zaškrtněte, že se jedná o velký podnik. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, nemusí, pokud je zapsán v obchodním rejstříku (zde pro kontrolu žádosti předpokládám, že ho uvedete ale v Žádosti o finanční podporu u žadatele projektu). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, prohlášení dodávají v takovém případě i partneři (slouží k doložení shodné kategorie partnera a žadatele, což je podmínkou zapojení partnera do projektu). Do prohlášení uveďte všechny dostupné informace, které jste obdrželi/máte k dispozici, poté zaškrtněte, že se jedná o velký podnik. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jak sama uvádíte, Váš projekt nebude mít partnery a ve výzvě 94 je uvedeno u dané přílohy, že tabulka Rozdělení veřejné podpory a soukromého spolufinancování je povinná příloha pouze pro projekty s partnery. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazu, zda bude u interního lektor (je součástí realizačního týmu projektu), který projde školeními, aby svou funkci mohl vykonávat, započítán do monitorovacích indikátorů podpořených a úspěšně podpořených osob? Děkuji. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, 1. a)+b) Školení (systém) na téma vnitropodnikové (synonymum vnitrofiremní) komunikace lze do projektu zahrnout pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání, či-li jejich školení,aby k tomu získali kvalifikaci, či si jí rozšířili, nikoliv, že v projektu bude školena cílová skupina na toto téma (viz bod 3.1.2 textu výzvy). To se tedy týká i nákupu příruček, školících pomůcek apod. k tomuto tématu ke školení pro cílovou skupinu. Pokud by se tedy osoba školila interním lektorem, lze žádat o mzdový příspěvek během tohoto školení. 2. a)+b) pouhý tisk metodiky, brožury s informacemi o firmě nelze zahrnout do přímých způsobilých nákladů projektu. Vstupní školení v rovině představení společnosti, informace o společnosti, obsahu náplně práce apod. (a tím související úkony a podklady) nespadá do profesního vzdělávání zaměstnanců. Pouze pokud byste uvažovali o zařazení interního lektora, který by byl proškolen, aby dále poskytoval nějaký druh vzdělávání o vstupním školení, je možné zařadit toto téma do projektu (záleží na samotném rozhodnutí žadatele), ovšem bylo by nutné zdůvodnit v projektu, v čem spočívá přínos daného vzdělávání pro profesní vzdělávání cílové skupiny. Dále by už hodnocení takového vzdělávání zhodnotili externí hodnotitelé. 3. ano, lze nárokovat mzdové příspěvky 4. toto školení pro zaměstnance není odůvodnitelné nezávisle na zavádění systému, proto to není povolená aktivita. Ovšem školení např. vývoj norem ISO slouží jako vzdělávání auditorovi ISO a je možné je zahrnout do projektu. 5. pokud se účastní školení, aby mohli být interními lektory, tak lze na ně využít refundace mezd (z kapitoly 06 Přímá podpora rozpočtu). Pokud poté budou uvedeni v projektu jako interní lektoři, jsou vedeni v osobních nákladech realizačního týmu. 6. zde naváži na odpověď ze 14.8., kde bychom potřebovali více informací, o jaký systém se jedná a jaké cílové skupině by ekonomický informační systém sloužil. Když by se jednalo o ekonomický systém (informační systém, který je pouze upraven pro potřeby Vaší firmy), kde předpokládám, že by sloužil např. pro účetní k evidenci pohledávek, závazků apod., tak se jedná o obecné vzdělávání a nikoliv specifické. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den,chtěla bych se zeptat, zda mohu do školení v rámci výzvy č. 94 zahrnout finanční prostředky na svářečské kurzy, profesní řidičský průkaz na rozšíření E nebo C a školení pro řidiče k přepravě ADR (nebezpečných látek). Předem děkuji za odpověď Autor: MARKOVA_D
|
Dobrý den, pokud mají firmy vlastní právní subjektivitu, vlastní IČ, zápis v OR a splňují podmínky dané výzvou v bodě 3.3.2, tak mohou být oprávněným žadatelem o finanční podporu. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v projektu je plánována aktivita "Vytvoření a rozvoj interního lektorského týmu". Součástí aktivity je i zařízení interní školící místnosti (jedná se převážně o prezentační techniku typu dataprojektor, plátno, notebook, flipchart atd.). Je možné v rámci kapitoly Zařízení a vybavení nakoupit do učebny stoly a židle? V tabulce obvyklých cen zařízení a vybavení v OPLZZ jsou židle a stoly zahrnuty, nicméně v Příručce způsobilých výdajů je u křížového financování poznačeno, že do něj spadá veškerý nábytek. Pokud by židle a stoly museli být zařazeny do Křížového financování staly by se investičním výdajem a musel by se vypracovat investiční záměr? Děkuji Autor: CHUDARKOVA_R
|
Dobrý den, Společnost má vysoký podíl zaměstnanců nad 50 let. Kromě odborných znalostí bychom se chtěli zaměřit na jejich trénink v těchto oblastech, které byly identifikovány jako přínosné pro jejich pracovní výkon a motivaci: duševní hygiena, sladění pracovního a osobního života, zdravý životní styl. Budou tyto kurzy posuzované jako způsobilé nebo ne? Autor: DANECHOVA
|
Dobrý den, projektová žádost a její přílohy musí být předloženy v českém jazyce. Překlad plné moci do českého jazyka má být úředně ověřen. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - vzdělávání se dělí na - obecné a specifické. obecné se dělí dále na: odborné (vlastní profesi) a "klíčové"-měkké-dovednosti (komunikační dovednosti, uživatelské IT dovednosti).. Tato výzva je primárně zaměřena na odborné vzdělávání. K bližšímu rozdělení mezi obecné vs specifické vzdělávání využijte přílohu č. 008 Obecné x specifické vzdělávání. U Vašeho výčtu jsou školení obecná nikoliv specifická (pouze u dvou kurzů nelze dohledat, o co se jedná – nejspíše nepřesná formulace zkratek), ale vždy pro upřesnění použijte přílohu 008 Obecné x specifické vzdělávání. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je možné refundovat mzdu této cílové skupině, která se účastnila školení. Standardně jsou mzdové příspěvky uvedeny v kapitole 06 Přímá podpora rozpočtu (upozornění - max. hodnota příspěvku je 144,30 Kč / hod. včetně odvodů). Ano, maximální částka finanční podpory odpovídající trojnásobku minimální mzdy se poměrně sníží při sjednání kratší pracovní doby (o kolik, záleží na sjednaném pracovním úvazku či hodinové dotaci). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, cílovou skupinu z provozovny z Brna lze zapojit do projektu, z příspěvku, který jste uvedla, vyplývá, obchodní zástupci mají převažující místo výkonu práce v jiném regionu než v hlavním městě Praze (místo výkonu svého bydliště (mimo Prahu)a celou ČR – zde usuzuji, že nemají převažující místo výkonu v Praze – v případě kontroly se to prokáže doloženou knihou jízd, dodávek apod.), tak mohou být zapojeni do projektu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pouhý tisk brožury s informacemi o firmě nelze zahrnout do přímých způsobilých nákladů projektu. Vstupní školení v rovině představení a prezentace společnosti (a tím související úkony a podklady) nespadá do profesního vzdělávání zaměstnanců. Pouze pokud byste uvažovali o zařazení interního lektora, který by byl proškolen, aby dále poskytoval nějaký druh vzdělávání o vstupním školení, je možné zařadit toto téma do projektu (záleží na samotném rozhodnutí žadatele), ovšem bylo by nutné zdůvodnit v projektu, v čem spočívá přínos daného vzdělávání pro profesní vzdělávání cílové skupiny. Dále by už hodnocení takového vzdělávání zhodnotili externí hodnotitelé. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. Firemní kamion: pokud je potřeba pro práci s cílovou skupinou (technici, řidiči) tak výdaje s ním jsou uznatelné (pokud se používá i mimo projekt, tak jen část těchto výdajů je uznatelná). Dále záleží na způsobu, jak byl kamion pořízen a zda bude již v době realizace splacen nebo ne. Pak mohou nastat varianty: - Kamion pořízen na operativní leasing: splátky operativního leasingu jsou uznatelné (po dobu realizace projektu) za splnění dalších podmínek uvedených v D5 (zejména musí být doložitelné, že se jedná o nejhospodárnější způsob získání předmětu nájmu), žádné odpisy neexistují (kamion je vlastněn leasingovou společností)
- Kamion je pořízen na finanční leasing: splátky finančního leasingu nejsou uznatelné (kamion je motorové vozidlo, což není uznatelný výdaj pro ESF)
- Kamion již plně splacen (vlastní ho žadatel ve svém dlouhodobém hmotném majetku): odpisy uznatelné za dodržení podmínek v kap. 2.3 D5.
Náklady na užívání systému jsou uznatelné, pokud jej využívá cílová skupina ke školení (pokud je využíván tento systém i mimo projekt tak samozřejmě jen poměrná část). Z otázky není specifikováno, o jaký systém se jedná (cena apod.), proto je nutné se řídit příručkou D5 bodem 2.3 a dle ceny. Co se týká poplatků, tak servisní poplatky se řadí mezi nepřímé náklady. Poměrnou část poplatků za informační systém můžete nárokovat v nákupu služeb (musí však jít skutečně o licenční poplatky) a případně odpisy pak v odpisech vlastního majetku. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den Jedna aktivita projektu je "absolvování školení", a tím se splní cíl "rozvoj kvalifikační úrovně zaměstnanců" 1) Může být druhou aktivitou "vývoj nového IS" - a tím by se splnila "motivace zaměstnavatelů k prosazování odborného vzdělávání v rímci organizace" a zároveň i "posílení udržitelnosti pracovních míst"2) Bude v tomto případě uznána náhrada mzdy pro člen realizačního týmu "expert programátor", který bude zodpovědný (cca po druhou půli projektu) za úspěšné zahájení vývoje nového software? Nejde o jeho dokončení v průběhu realizace projektu, jde o školení probíhající po dobu 24 měsíců a v průběhu posledních 17 měsíců by se zahájil vývoj IS. Děkuji Autor: SABATOVA_D
|
Dobrý den, 1.ano,z vašeho dotazu předpokládám, že budete danou službu poptávat u dodavatele, musíte se tedy řídit příručkou D9. 2.do projektové žádosti je možné zařadit refundace mezd cílové skupiny za dobu účasti na školení. 3.pokud bude dané školení provádět interní lektor, nemusíte vypisovat VŘ. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|