Dobrý den, mohou žádat o dotaci ve výzvě č. 94 dvě firmy, které mají společnou matku. Jedná se o případ, kdy tyto dvě firmy nemají mezi sebou hospodářský vztah v tom smyslu, že si mezi sebou neposkytují obchodní služby a nefakturují si. Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně metodiky způsobilých výdajů (D5, 1_7), str. 32: Do skupiny výdajů "Nákup služeb" též patří: výdaje vyplývající přímo ze smlouvy o financování, např. výdaje spojené spublicitou, se specifickým hodnocením projektu, pojištěním, bankovními poplatky zavedení oddělených samostatných účtů, audit projektu; výdaje spojené s publicitou - můžeme si pod tímto představit např. nákup propagačních předmětů do projektu (tužky, vlajky...), článek v novinách o projektu aj.? Samozřejmostí asi zde bude, že následné vykazování činnosti na publicitě spadá pod nepřímé náklady a tudíž se nadále nesmí zahrnovat do činnosti realizačního týmu (výkazů, popis činnosti práce). Předem děkuji za objasnění termínu výdaje spojené s publicitou. Vlčková Autor: VLCKOVA_VERU
|
Dobrý den, 1.z Vaší otázky usuzujeme, že každý má jiné IČ, je tedy relevantní vzdělávání zaměstnanců realizátora a zároveň partnera v projektu. 2. školení v podnikovém informačním systému nepovažujeme za odborné vzdělávání (zde předpokládáme, že je to systém, kde např. skladník zapíše do systému příjem objednávky a zejména se s tímto systém se musí seznámit všichni zaměstnanci firmy povinně, když u Vás ve společnosti pracují). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, odborné vzdělávání se považuje za specifické nebo obecné? Děkuji Autor: MALINCJANOVA_T
|
Dobrý den, THP pracovník zahrnuje větší část cílové skupiny a v otázce není bohužel uvedena bližší konkretizace cílové skupiny. Školení pracovního práva pro relevantní cílovou skupinu (např. personalisté, právníci) je školení pracovního práva považováno za odborné. Školení marketingu pro relevantní cílovou skupinu – pro marketingové pracovníky je toto školení považováno za odborné. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Znamená to tedy, že příjemce v režimu blokové výjimky se úhrada mzdových náhrad po dobu účasti na školení netýká? Neznamená. Pouze není finanční podpora z veřejných prostředků na mzdové příspěvky pro cílové skupiny povolena až do výše 100 % mzdových nákladů na dané pracovní místo jako např. u podpory de minimis. Př. Celkové veřejné výdaje mají podíl na celkových způsobilých výdajích projektu 60 %, soukromé spolufinancování je 40 %. Mzdové příspěvky jsou ve výši 100 Kč (zde je zahrnuta částka připadající na způsobilé výdaje v Kč za veřejné+soukromé zdroje), částka zahrnutá k proplacení z OP LZZ v Kč (z veřejných zdrojů) bude ve výši 60 Kč. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, V dotazu uvádíte zřízení nového pracoviště, které by sloužilo ke vzdělání, tím zřízením nového pracoviště na vzdělání nejspíše máte na mysli drobnou stavební úpravu. Do Žádosti o finanční podporu lze zařadit stavební úpravy (ohledně způsobilosti stavebních úprav postupujte dle příručky D5). Způsobilost stavebních úprav musí být účelná a odůvodněná, kterou poté hodnotí externí hodnotitel. Pokud uvažujete o zařazení nákupu pomůcek ke školení, v projektu musí být popsán jeho účel, zhodnocení nákupu bude probíhat v rámci hodnocení externího hodnotitele. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, Dle znění výzvy lze do projektu zapojit cílové skupiny - "fyzické osoby závislé na příjmu na základě pracovního poměru nebo obdobného vztahu (pracovní smlouva, DPČ, DPP)" Je nějaké stanovené minimum počtu hodin či úvazku např. na DPP pro začlenění zaměstnance do vzdělávání? Může mít zaměstnanec DPP čistě na počet hodin vzdělávání v projektu? Předem děkuji za odpověď. Filip Brada Autor: FILIP_BRADA
|
Dobrý den, na otázky 1 – 8 jsem Vám odpovídal dnes. Zde přidávám odpovědi na otázky 9 – 12. 9. u této otázky po dohodě s poskytovatelem podpory usuzujeme, že tento školení pro zaměstnance není odůvodnitelné nezávisle na zavádění systému, proto to není povolená aktivita. 10. pokud se účastní školení, aby mohli být interními lektory, tak lze na ně využít refundace mezd (z kapitoly 06 Přímá podpora rozpočtu). Pokud poté budou uvedeni v projektu jako interní lektoři, jsou vedeni v osobních nákladech realizačního týmu. 11. ano, je možné do projektu zařadit školení na získání řidičského oprávnění typu C, či na vysokozdvižný vozík a je to považováno za odborné, když dané školení zaměstnanec potřebuje pro svou činnost a funkci v podniku 12.zde bohužel nevím, v čem spočívá ona jedinečnost (z toho popisu to bohužel poznat nejde), jelikož se může jednat pouze o systém, který je nějakým způsobem upravený pouze pro Váš podnik. Ona jedinečnost musí být opravdu spočívat v tom, že daná výuka zahrnuje výuku s přímým a zásadním vztahem k současnému nebo budoucímu postavení zaměstnanců v podniku a poskytuje kvalifikace, které jsou nepřenositelné, nebo přenositelné pouze v omezeném rozsahu, do dalších podniků a pracovních oborů. Spíše z Vašeho popisu usuzuji, že by se jednalo o odborné vzdělávání, pokud by tím školením prošla relevantní cílová skupina (není specifikováno, jací zaměstnanci by tím školením prošli). Zde bychom potřebovali více informací, proto pokud nechcete uvádět konkrétní informace k tomuto systému zde, tak nás kontaktujte telefonicky a předáte nám více informací o tomto systému. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám doplňující dotaz ke druhé otázce: do které položky rozpočtu případný nákup IS zařadit - 03.03? Děkuji za odpověď R. Brinda Autor: BRINDA_R
|
Dobrý den, pro výpočet tříletého období je nutné započíst podpory poskytnuté v daném běžícím účetním období + ve 2 předcházejících uzavřených účetních obdobích (dle zákona o účetnictví je to 12 po sobě jdoucích měsíců), dále u Vašeho příkladu předpokládám, že účetním obdobím máte kalendářní rok. Když dojde k podpisu RoD v roce 2013, část vyčerpané podpory v de minimis se bere za rok 2011, kdy bylo podepsáno RoD na částku 1 302 380 a v březnu 2012, kdy bylo podepsáno RoD (či dodatek) na částku 574 429,33, suma tedy dává 1 876 809,33 Kč za 2 předcházejících uzavřená účetní období. Při ceně 1 Euro/25 Kč máte možnost žádat v rámci podpory de minimis o cca 3 123 190,67 Kč. Přidělené částky podpory de minimis by v registru měly být uvedeny. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, do toho indikátoru se neuvádí pouze kurzy, které firma dosud nerealizovala (bez znalosti KA ani nemohu přesně určit/doporučit, jestli to je inovativní produkt či ne). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je to možné zahrnout do projektu tam, kde vytvoření nového systému rozvoje lidských zdrojů je vzhledem k charakteru podniku možné. Na tento systém rozvoje lidských zdrojů by měly v projektu navazovat školící aktivity pro cílovou skupinu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - Ano, lze si náklady na lektorování uplatnit jako způsobilý výdaj např. na DPP pro interního lektora.
- Ano, je to možné, zakoupit tento informační systém pro tyto účely.
- Ne, hranice min. výše podpory pro velké podniky 2 mil. Kč je částka, která je poskytnutá projektu z veřejných zdrojů (nikoliv celkové náklady projektu).
S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.zde bych navázal na náš rozhovor, uveďte do informací u kapitoly VP Žádosti o finanční podporu, že očekáváte v průběhu srpna uzavřené Rozhodnutí o poskytnutí dotace na projekt … v cca celkové výši… 2.štíhlou výrobu řadíme mezi odborná školení pro relevantní cílovou skupinu. Kontinuální zlepšování v procesních a projektových řízení na podmínky firmy – u tohoto kurzu nelze bohužel najít obsáhlejší obsah kurzu, ale pokud by se daný kurz týkal pouze obecných informací o zlepšování podmínek řízení firmy pro nerelevantní cílovou skupinu žadatele, nelze to brát jako odborné vzdělávání. 3. ano, školení, která nejsou podporovaná v projektu v bodě 3.1.2 výzvy, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li, je možné vyškolit k tomuto tématu interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu na toto školení v projektu. 4.obecné jazykové vzdělávání se řadí mezi klíčové dovednosti, školení pro zaměstnance, kteří potřebují ke své profesy technické, obchodní .. AJ je odborné vzdělávání. 5. nesouhlasí, od 1.4.2012 došlo k novelizaci zákona o veřejných zakázkách, kde je v § 18 bod 5, uvedeno, že „zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky malého rozsahu; veřejný zadavatel je však povinen dodržet zásady uvedené v § 6“. Pokud požadované plnění nespadá do §18 a předpokládaná hodnota je od 1 000 000 Kč do 2 000 000 Kč je nutné se řídit zákonem. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1.školení, která nejsou podporovaná v projektu, kam spadá i podnikatelské minimum, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li, je možné vyškolit k tomuto tématu interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu na toto školení v projektu. 2.a)dodavatel může být vybrán ještě před datem samotné realizace – samozřejmě musí VŘ probíhat dle příruček OP LZZ (resp. zákona – dle charakteru zakázky). b)Smlouvu je možné podepsat až po zahájení realizace projektu. 3. k tomuto typu propojení (přes fyzické osoby) se vztahuje právě vyjádření na poslední straně dokumentu http://ec.europa.eu/enterprise/enterprise_policy/sme_definition/sme_user_guide_cs.pdf , který je součástí výzvy uvedeného v odkazu (Opatření, kterými se má zamezit zneužívání definice na str. 50), které se odvolává na čl. 3 odst. 3 definice a na informace, který žadatel nalezne ve stejném dokumentu na straně 35-36. Dále již žadatel sám na základě tohoto dokumentu a svých podkladů musí určit míru propojení podniku. V těchto případech je určení propojenosti podniku o něco složitější a žadatel za něj sám zodpovídá. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, mám ještě jeden dotaz k podpisům žádosti: žádost bude podepisovat prokuristka, uvedená v obchodním restříku. I v tomto případě je nutné přiložit k žádosti její zmocnění? Děkuji J.K. Autor: KELINOVA_JANA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Omlouvám se, ale nevyjádřila jsem se přesně. Naše společnost dle počtu zaměstnanců a obratu patří mezi MSP. Jsme však propojeným podnikem s celosvětovým holdingem, ale nemáme k dispozici aktuální čísla o propojených společnostech a jejich obratech. Stačilo by, pokud bychom v tabulce vyplnili pouze první řádku o naší společnosti a dále zaškrtli, že jsme velkým podnikem? Eventuálně můžeme uvést do zbývajících polí, že údaje nemáme k dispozici? Děkuji. Vojtíšková Autor: VOJTISKOVA_D
|
Dobrý den, chtěla bych upřesnit dva dotazy a požádat o vyjádření k těmto dosud nezodpovězených otázek: 1) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné vytvořit systém vnitropodnikové komunikace. Tento systém považujeme za součást systému řízení a rozvoje lidských zdrojů. Je možné zařadit vytvoření tohoto systému do projektu jako službu případně jako osobní náklad metodiků? Je možné/nutné v rámci projektu proškolit příslušnou cílovou skupinu ve znalosti tohoto systému (metodik, postupů, příruček apod.)? Nejsem si jista, jestli by se nejednalo o zakázanou aktivitu „vnitrofiremní komunikace“. a) V projektu chceme vytvořit systém vnitropodnikové komunikace (manuál, informační systém apod.) – je toto podporovatelné v rámci výzvy jako aktivita rozvoje současného systému vzdělávání zaměstnanců? b) V odpovědi jste uvedl, že se v případě vnitropodnikového vzdělávání nemá dle výzvy proškolovat cílová skupina, ale interní lektoři. Je mzda těchto lektorů mzdou v osobních nákladech nebo mzdovým příspěvkem? 2) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné zlepšit vstupní školení pro nové zaměstnance (metodiky, příručky, školicí materiály apod.). Je možné zařadit tuto aktivitu do projektu (např. jako službu) a je možné/nutné v rámci projektu proškolit cílovou skupinu (personalisty) v jeho využití? a) zlepšení vstupního školení pro nové zaměstnance by v první řadě spočívalo v tvorbě a přizpůsobení materiálů školení – je toto způsobilé v rámci výzvy (metodici a externí konzultant jako služba)? b) Školení cílové skupiny (personalistů, kteří s nově nastupivšími pracují) by školil interní lektor. Je nutné, aby toto školení proběhlo, resp. postačuje, že se vytvoří systém a metodiky? 3) V případě e-learningu – je tedy – pokud doložíme účast – možné nárokovat mzdové příspěvky cílové skupiny? 4) Máme zavedeno ISO, potřebujeme v něm pravidelně školit zaměstnance (auditory ISO, ale i výrobní pracovníky) - je toto povolená aktivita? 5) Pokud se budou interní lektoři školit k tomu, aby mohli být interními lektory - dá se jejich mzda po dobu přípravy (zaškolení) zařadit do osobních nákladů, nebo musí být ve mzdových příspěvcích cílové skupiny? 6) V rámci firmy bude do doby realizace projektu na zakázku vyvinut zcela nový (jedinečný) ekonomický informační systém. V Podnikovém vzdělávání bychom rádi naše zaměstnance v práci s tímto systémem vyškolili. Jedná se o obecné (odborné) vzdělávání nebo o specifické? Velmi děkuji za čas věnovaný odpovědím, pro přípravu našeho projektu jsou zásadní. Srdečně zdraví Jana Ovčáčíková Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, pokud je žadatelem velký podnik a zároveň partneři, musí podat prohlášení o velikosti podniku všichni partneři? A v případě, že ano, musí vyplňovat údaje za partnerské/propojené podniky nebo, jak jste uvedl v odpovědi stačí zaškrtnout, že se jedná o velký podnik? Děkuji Autor: FIALOVA_H_1
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1.+2. Pokud se činnost u Development centra týká zjišťování výchozího stavu odborných dovedností zaměstnanců jako součást analýzy systému rozvoje lidských zdrojů či systému vzdělávání, lze ho podpořit jako jednu z část (téma) projektu. Zde bychom chtěli ale upozornit, že u velkých podniků je zhodnocení systému vzdělávání, jehož součástí je také popis stávajícího stavu, povinnou součástí žádosti a náklady na něj nejsou nárokovatelné v rámci projektu. U hodnocení 360° a mapování spokojenosti zaměstnanců nepovažuje tyto aktivity za zcela přínosné pro vzdělávání, proto lze uvést, že tyto aktivity jsou pro projekt nerelevantní. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pokud žadatel již sám o sobě spadá do kategorie velkých podniků, vyplňte pouze informace o žadateli popřípadě další informace, které Vám jsou známé a zaškrtněte pod tabulkou možnost b). V příručce pro žadatele (D1) je uvedena povinnost předkládání prohlášení o velikosti podniku pouze pro MSP. V této výzvě nám mj. slouží zejména k doložení shodné kategorie partnera a žadatele, což je podmínkou zapojení partnera do projektu, proto ve Vašem případě (bez ohledu na mateřskou společnost jste velkým podnikem) nemusíte uvádět veškeré informace o mateřské společnosti, nemáte-li je k dispozici. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat zda jazykové kurzy a kurzy ms office patří mezi obecné vzdělávání? Lze mít v rozpočtu pouze obecné vzdělávání? Ještě bych Vás chtěla poprosit o kontrolu, zda je to správně zařazené do obecného vzdělávání.Děkuji Obecné: Projektové řízení,procesní řízení,celní zákony,incotermns,instrastat,bezpečnost IT, Corel Draw(x13),5S,APQP,PPAP,ISO16949,TOPSD 8D,FMEA,SPC,nástroje a metody zlepšování kvality,nástroje pro posouzení rizik fmea a fta,kanban,kaizen,lean manufacturing,six sigma,logistika,audit systému kvality,autocad,kurz IMDS,obchodní právo,leadership,prezentační dovednosti,prodejní techniky,vyjednávání a argumentace,hodnotící pohovory,motivační systém a odměňování,řízení lidských zdrojů,vedení týmu,rétorika,metrologie Autor: MALINCJANOVA_T
|
Dobrý den, může být plná moc k podpisu žádosti v jiném jazyce, než česky? Pokud je v jiném jazyce, musí být k ní přiložen překlad? Musí být překlad notářsky ověřený? Děkuji za odpověď J.K. Autor: KELINOVA_JANA
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na refundaci/mzdové příspěvky v rámci projektu. Je možné refundovat mzdu osobám účastnícím se školení, které jsou zaměstnány formou DPP? Případně jak se bude tato refundace počítat (uvádět do rozpočtu)? v příručce D5 je v poznámce pod čarou č. 39 uvedeno, že v případě pracovních míst na částečný úvazek se úměrně snižuje limit přímé podpory. Díky za odpověď B.H. Autor: HEIKENWALDEROVA_B
|
Dobrý den, 1. v rozpočtu projektu neuvádějte rozdělení na odborné a klíčové (měkké) dovednosti. Posouzení míry odborného vzdělávání ku klíčovým (měkkým) dovednostem provádí externí hodnotitel v rámci věcného hodnocení. V rámci popisu klíčové aktivity by mělo být čitelné, kdo se daného vzdělávání bude účastnit, aby bylo zřetelné, že daného kurzu zúčastní relevantní cílová skupina (aby bylo zřetelné, že se jedná o odborné vzdělávání). Dále není omezeno, abyste např. do dalších informací uvedli informace, které jste neměli možnost uvést na jiných záložkách. Můžete zde tedy uvést i informace k danému rozdělení vzdělávání. Postačuje, když doplňkové vzdělávání nepřevýší odborné vzdělávání? Ano. 2. popis zapojení cílové skupiny ženy/muži v předdůchodovém věku musí být srozumitelně popsán i se způsobem zapojení do klíčových aktivit. Minimálně tedy do popisu a způsobu zapojení cílové skupiny uvést, kolik osob se účastní z této cílové skupiny které aktivity a jak se do této aktivity zapojí. Dále není omezeno, abyste totéž uvedli i v popisu u klíčových aktivit případně popisu projektu, Dalších informací. 3. jak uvádíte, témata, která nejsou podporovanou činností v projektu, kam spadá i vnitropodniková komunikace, je možné zahrnout do projektů pouze jako součást přípravy interních podnikových lektorů pro podnikový systém vzdělávání. Či-li je možné vyškolit k tomuto školení interního lektora, ale nikoliv školit cílovou skupinu k tomuto školení v projektu. 4. ano, je to možné, zde z Vašeho dotazu usuzujeme, že dané školení bude probíhat pro nové zaměstnance, aby se vyškolili v metodikách firmy, školících materiálech firmy apod., takže se předpokládá, že externí firmy (jako nákup služby) nejspíše nevyužijete, ale spíše využijete interního lektora. 5. při školení e-learningu je již u naprosté většiny těchto systémů možnost vyjet seznam k doložení účasti na daném školení, dobu strávenou u tohoto školení apod., či-li toto je ona ideální forma dokladování. Pokud by toto systém neumožňoval, tak minimálně doložením o absolvování školení. 6. zde se předpokládá, že bude s danou osobou podepsán dodatek k pracovní smlouvě, či pracovní smlouva, takže doložením této smlouvy, či dodatku ke smlouvě a i případně rozpisem mzdových nákladů. Tato věc bude ještě poté upřesněna v rámci realizace projektu. 7. ano, nascenovaná forma přílohy má mít stejnou formu jako listinná forma přílohy (tedy i s podpisem oprávněné osoby). 8. přiznaná podpora dle dočasného rámce se nezapočítává do limitu de minimis. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, firma má sídlo v Praze a jednu provozovnu v Praze, ráda by vzdělávala zaměstnance pracující na provozovně v Brně. Je možné k nim přidat i obchodní zástupce, kteří mají v pracovní smlouvě uvedeno místo výkonu své bydliště (mimo Prahu) a celou ČR? Děkuji za odpověď. M. Pavlíčková Autor: PAVLICKOVA_MIROSLAVA
|
Dobrý den, kapitolu týkající se výběrových řízení jsem zpracovával v době, kdy byla ještě v platnosti verze 1.5 Metodického pokynu pro zadávání zakázek. V ní jsem měl naplánovaná 4 VŘ v rozmezí 200 000 - 800 000,-Kč. Předpokládám, že budu muset v této problematice zohlednit novou verzi příručky, která platí od tohoto týdne. Jelikož mají 2 VŘ hodnotu pod 500 000,-Kč bez DPH a další 2 VŘ hodnotu 500 000 - 1 000 000,-Kč, budu nově do žádosti zapracovávat jen ty dvě nad půl milionu korun? Výběrová řízení pod 500 000,-Kč smažu, protože zde tato procedura není nutná? A ještě jeden stručný dotaz. Budeme žádat o dotaci ve výši 60% jako velký podnik v režimu blokové výjimky na obecné vzdělávání. V Benefitu7 v kapitole VŘ mám zadat do kolonky Specifikace druhu zadavatele možnost "dotovaný zadavatel"? Děkuji za brzkou odpověď... M. VAŠÁK Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. 1.na základě Vašeho stručného popisu usuzujeme, že jiný cíl projektu než vzdělání na manažerské dovednosti a koučink nebude v projektu obsaženo. Jednalo by se o odborné vzdělávání v oblastech, které jsou nezbytnou součástí výkonu manažerských pozic? Obecně nejsou manažerské kurzy zejména měkkých dovedností považovány za odborné vzdělávání. Záleží opravdu na zdůvodnění plánovaných školení a zejména jejich potřebnosti pro konkrétní cílovou skupinu, jako nezbytná školení právě pro konkrétní profesi manažerů, aby byla brána za odborné. zavedením koučingu a delegování prostřednictvím odborného interního trenéra? Koučink není výzvou vyloučený a nepodporovatelný, pouze nebude považován za odborné vzdělávání a nedoporučujeme ho zařazovat v tom smyslu, že by převažoval v projektu a projekt by byl na tomto kurzu postaven. Závěrem tedy uvádíme, aby Váš projekt nestál pouze na měkkých dovednostech u manažerského vzdělávání a koučinku jak z vašeho popisu vychází. Bylo by poté opět na posouzení externích hodnotitelů a výběrové komise porovnat prospěch a relevantní šíři zařazení koučinku v rámci konkrétního projektu s potřebami cílové skupiny. 2.splněním podmínky výzvy je zařazení aktivity „Rovné příležitosti žen a mužů“ do projektu. Pokud tedy usuzujete jako nejpřínosnější pro Vaší organizaci formu osvětových aktivit a školení k podpoře povědomí o řešení problematiky rovných příležitostí, je možné jí do této aktivity zařadit a bude brána jako dostačující aktivita, kterou budete ve Vaší společnosti v této formě realizovat (je brána i v potaz činnost firmy, kde se u některých nepředpokládá, že zastoupení žen ve firmě je velké, např. stavební firmy apod.). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, jakým kurzem se bude přepočítávat podpora de minimis 200 tis. eur: bude se jednat o kurz v době podpisu rozhodnutí či jiný? Děkuji za odpověď? Autor: DUBSKA_I
|
|