Dobrý den, jsou v rámci výzvy 94 uznatelné nákupy těchto kurzů/školení? Ano, tyto kurzy/školení jsou uznatelné v rámci projektu. S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v rámci výzvy se využívá spojení vzdělávání na klíčové (měkké) dovednosti namísto všeobecného vzdělávání. odborné vzdělávání – vzdělávání je podstatné pro vykonávání určité profese (svářečský kurz pro svářeče, kurz Pascal pro programátory). klíčové (měkké) dovednosti – vzdělávání je užitečné a využitelné napříč profesemi (např. vzdělávání na komunikační dovednosti, jazykové dovednosti). S pozdravem Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, je možné do projektu zahrnout klíčovou aktivitu školení řidičů referentských vozidel? Děkuji, Eva Komoňová Autor: KOMONOVA_E
|
Je možné do způsobilých výdajů zahrnout náklady na zřízení nového pracoviště (nové programovací stanice) pro programátora 5-osých CNC strojů a robotů. Toto pracoviště bude sloužit samozřejmě pro vzdělávání. Autor: SIBL_R
|
Dobrý den, ráda bych se informovala, zdali dotované místo mohu využít i na naší zaměstnankyni, která se a) vrací po RD zpět do zaměstnání a b) na naší zaměstnankyni, která je na RD, ale chce dříve nastoupit do zaměstnání. Obě tyto zaměstnankyně by nastupovali na stejnou pracovní pozici, ovšem v rámci dotovaného místa, výzvou podporovaného. Lze to, nebo je nutné, abychom vytvořili novou pracovní pozici, případně vzali maminku "z venku"? Předem moc děkuji. Autor: NOVOTNA_A_1
|
Dobrý den, pokud patříte mezi žadatele, kteří mají v předmětu činností uvedené vzdělávání, doložíte navíc kopii posledního daňového přiznání. Tyto přílohy nemusí být sešité dohromady. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, výzva výslovně vylučuje kurz „rozvoj osobnosti“. Koučink sice může být brán spíše jako rozvoj osobnosti než jako vzdělávání, ale neznamená to, že je výzvou vyloučený a nepodporovatelný. Pouze nebude považován za odborné vzdělávání a nedoporučujeme ho zařazovat v tom smyslu, že by převažoval v projektu a projekt by byl na tomto kurzu postaven. Bude opět na posouzení externích hodnotitelů a výběrové komise porovnat prospěch a relevantní šíři zařazení koučinku v rámci konkrétního projektu s potřebami cílové skupiny. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o odpověď na tyto otázky: 1) rádi bychom využili příspěvek na ženu (naši zaměstnankyni) pracující u nás pružnou formou práce během její RD. Je toto možné? Má podpoření této osoby nějaké omezení - výše úvazku, omezenou dobu podpory nebo tuto ženu můžeme z projektu podporovat po celou dobu trvání její RD a projektu? 2) je rozčíření řidičského oprávnění podporovanou vzdělávací aktivitou. Bude na něho nahlíženo jako na odborné školení - je nutné k budoucímu výkonu práce našich 3 zaměstnanců. 3) dále prosím o ujištění, že pokud jsme čerpali větší částku v rámci de minimis v roce 2010 a případné rozhodnutí o přidělení dotace podepíšeme až v roce 2013, tak již budeme započítávat pouze roky 2011 a 2012. Děkuji a přeji hezký den. M.Pavlíčková Autor: PAVLICKOVA_MIROSLAVA
|
Dobrý den, chtěla bych opětovně požádat o vyjádření k těmto dosud nezodpovězených otázek: 1) Poměr odborného a doplňkového vzdělávání – je nutné rozlišit i v rozpočtu projektu, nebo je možné v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích uvést konečné vyčíslení a postup jeho výpočtu? Postačuje, když doplňkové vzdělávání nepřevýší odborné vzdělávání. 2) Obdobná otázka jako u předchozího bodu – je nutné rozlišit v rozpočtu i podporu pro věkovou skupinu 50+, nebo může být vyčíslení a způsob výpočtu uvedeno v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích? 3) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné vytvořit systém vnitropodnikové komunikace. Tento systém považujeme za součást systému řízení a rozvoje lidských zdrojů. Je možné zařadit vytvoření tohoto systému do projektu jako službu případně jako osobní náklad metodiků? Je možné/nutné v rámci projektu proškolit příslušnou cílovou skupinu ve znalosti tohoto systému (metodik, postupů, příruček apod.)? Nejsem si jista, jestli by se nejednalo o zakázanou aktivitu „vnitrofiremní komunikace“. 4) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné zlepšit vstupní školení pro nové zaměstnance (metodiky, příručky, školicí materiály apod.). Je možné zařadit tuto aktivitu do projektu (např. jako službu) a je možné/nutné v rámci projektu proškolit cílovou skupinu (personalisty) v jeho využití? 5) V případě, že bychom do projektu zařadili školení formou e-learningu, jak se u takového školení dokládá účast? Postačí např. doložení absolvovováni? 6) U aktivity rovných příležitostí bychom rádi využili mzdové příspěvky pro rodiče vracející se z MD/RD. Jakým způsobem se budou tyto náklady dokládat? Bude postačovat rozpis mzdových nákladů cílové skupiny? Je dále možné v projektu uvést, že plánujeme zavedení pravidelné komunikace s touto cílovou skupinou formou news-letterů apod.? 7) Předložení žádosti – přílohy žádosti v tištěné podobě musí být stejně jako žádost podepsány osobou oprávněnou jednat za žadatele. Je nutné, aby byly přílohy vložené do aplikace BENEFIT7 také podepsané? 8) Platí, že přiznaná podpora dle dočasného rámce se nezapočítává do limitu de minimis? 9) Máme zavedeno ISO, potřebujeme v něm pravidelně školit zaměstnance- je toto povolená aktivita? 10) Pokud se budou interní lektoři školit k tomu, aby mohli být interními lektory - dá se jejich mzda po dobu přípravy (zaškolení) zařadit do osobních nákladů, nebo musí být ve mzdových příspěvcích cílové skupiny? 11) Je možné do projektu zařadit školení na získání řidičského oprávnění typu C, či na vysokozdvižný vozík a je toto považováno za odborné, když je zaměstnanec potřebuje pro svou činnost a fukci v podniku? 12) V rámci firmy bude do doby realizace projektu na zakázku vyvinut zcela nový (jedinečný) ekonomický informační systém. V Podnikovém vzdělávání bychom rádi naše zaměstnance v práci s tímto systémem vyškolili. Jedná se o obecné (odborné) vzdělávání nebo o specifické? Velmi děkuji za čas věnovaný odpovědím, pro přípravu našeho projektu jsou zásadní. Srdečně zdraví Jana Ovčáčíková Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, prosíme o vyjádření, o kolik si můžeme požádat v režimu de minimis v rámci výzvy č. 94 v OPLZZ. De minimis jsme již čerpali na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace č. OPLZZ/1.1/35/1/00014 ze dne 10. 8. 2009 na 4 341 200 Kč. V roce 2009 jsme obdrželi 868 240 Kč, v r. 2010 pak částku 868 240 Kč, v r. 2011 1.302 380 Kč a v březnu 2012 doplatek 574 429,33 Kč. Celkem tedy 3 613 289,33 Kč v režimu de minimis. V Registru de minimis žádný záznam o čerpání podpory de minimis nemáme. O kolik si tedy v režimu de minimis můžeme požádat nyní? Znovu o celou částku, tj. 200 000 eur? Nebo pouze o nějaký podíl? Realizace projektu začne v r. 2013 a potrvá do konce roku 2014. Děkuji za odpověď a přeji krásný den. S pozdravem Miluše Kellerováe-mail: miluse.kellerova@dzd.cz Tel.: +420 326 370 983 Mobil: +420 607 219 653 Autor: KELLEROVA_M
|
Dobrý den, ano, je možné zařadit toto školení do aktivit pro vhodnou cílovou skupinu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ano, je to možné si nárokovat z projektu výdaje v rámci přímé podpory na školené zaměstnance v případě školení od interního lektora. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Děkuji mnohokrát. Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, část příspěvku byl konzultován s poskytovatelem podpory. K otázce - ano, společnost podle Vašeho popisu je oprávněným žadatelem ve výzvě 94. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Prosím o odpověď na můj dotaz ze 2.8.2012 "Dobrý den, může ve výzvě č. 94 žádat společnost, která je s.r.o. (a má IČ), ale nikoliv podle Živnostenského zákona, ale podle Zákona o podnikání na kapitálovém trhu? Hraje to nějakou roli?" Děkuji, Mlýnek Autor: MLYNEK_D
|
Dobrý den, 1. v projektu může být jedna osoba realizačního týmu – projektový manažer. V popisu pozice činnosti má mít uvedeny činnosti, které bude v rámci projektu obstarávat (tedy i všechny činnosti spojené s chodem projektu), tak i administrativní činnost (to záleží na rozhodnutí, zda jí do popisu pracovní pozice zahrnete), ale nesmí vykonávat činnosti z této oblasti, které spadají do nepřímých nákladů. Velikost měsíčního úvazku v projektu je 1 u pracovní smlouvy, kde při vyplňování žádosti v Benefitu je maximální hodnota pole úvazek 1 (tzn. celý úvazek). Při psaní žádosti prosím berte v úvahu, zda jedna osoba realizačního týmu bude schopna vzhledem k náplni projektového záměru schopna zajistit celý projekt. 2. předpokládám, že máte na mysli, že v kapitole 01 Osobní náklady a 04 Nákup služeb rozpočtu projektu budete mít uvedeny výdaje projektu, zbylé kapitoly rozpočtu budou v nulové hodnotě, což je možné. Zde prosím mějte na paměti maximální procentní limity kapitol vůči celkovým způsobilým výdajům projektu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, touto cestou prosím o zodpovězení dotazu k výzvě č. 94 a způsobilým výdajům výzvy. Je možné do způsobilých nákladů projektu zahrnout službu - úhradu poradenské společnosti, která vytvoří nový systém rozvoje lidských zdrojů a bude jej imlementovat do praxe společnosti (kompetenční modely, metodiky, předpisy, trénink odpovědných pracovníků tak, aby bylo možné procesy následně realizovat, apod.). Velice děkuji za odpověď a přeji hezký den. Autor: SEDLACKOVA_L_1
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na dotazy směřujících k výzvě č. 94. 1/ V případě, že bychom do projektu chtěli zapojit odborná školení, která jsou specifická pro naši firmu např.: Softwarová architektura pro elektronové mikroskopy, a není ji schopný školit žádný externí dodavatel, tedy školení by připravil a vedl náš zaměstnanec, lze si náklady na lektorování uplatnit jako způsobilý výdaj např. na DPP pro interního lektora? 2/ Lze do žádosti začlenit jako způsobilý výdaj v rámci aktivity inovace řízení rozvoje a vzdělávání nákup informačního systému pro administraci vzdělávání? 3/ Pokud žádáme o dotace v režimu veřejné podpory zahrnuje hranice min. podpory pro velké podniky 2mil. Kč i část, kterou financuje sám podnik? Předem děkuji za odpověď. S přáním příjemného dne Lucie Hejtmánková Autor: HEJTMANKOVA_L
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala, kde lze získat tabulku 004 pro výpočet míry veřejné podpory v případě spoluúčasti s partnery. Potřebujeme tabulku, kde je více jak 25 řádků. Jsme velký podnik a kurzů zaměřených na profesní růst máme více a řádky nám nestačí. V návodu je napsáno, že ve výzvě je kontakt, kde nám poskytnou tabulku o více řádcích. Ten ale nefunguje. Děkuji za odpověď Málková Autor: MALKOVA
|
Dobrý den, omlouvám se, že píši nyní, příspěvek byl konzultován s poskytovatelem podpory ohledně informace k vašemu dotazu k IPRM Karlovy Vary. - Stanovisko města o souladu s IPRM je nedostatečné pro přiznání bonifikace a už vůbec nelze akceptovat stanovisko o nerozporu projektu s IPRM pro přiznání bonifikace. K IPRM tedy platí, že pro získání dodatečných bodů při věcném hodnocení projektů je nutné předložit potvrzení o zařazení projektu do daného IPRM. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, vyloučeny jsou kurzy zahrnující např. kurzy s tématem a názvem „environmentální školení pro manažery“, synonymické „ekologická výchova pro manažery“ nebo kurz „do jakého kontejneru třídit plastový odpad“ a podobné kurzy, které nemají příliš odpovídající přínos pro pracovní pozici. U Vaší druhé otázky, kde vyjmenováváte dané oblasti lze školit i v oblastech odpadového hospodářství, OZE, biologického hodnocení, úspory energie, kde je určitý vztah k životnímu prostředí integrální součástí dané odbornosti. Lze tedy vzdělávat např. operátory nebo projektanty čističek odpadních vod, recyklačních linek a podobně. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, chtěl bych Vás poprosit o radu s násldujícím: Jsou v rámci výzvy 94 uznatelné nákupy těchto kurzů/školení: - vázání břemen a manipulace s břemenem ? - řidič vysokozdvižného vozíku ? - zvýšení úrovně řidičského oprávnění ? - auditor BOZP ? Nebo jsou uznatelné jen jako interní školení prostřednictvím firemních lektorů ? Předem Vám moc děkuji za odpověď. Přeji Vám příjemný den. J.Kahl Autor: KAHL_J
|
Dobrý den, v případě, že v srpnu budeme uzavírat Rozhodnutí o poskytnutí dotace v rámci de minimis na jiný projekt (datum ani přesný kurz nelze odhadnout), jak uvedu do žádosti informaci k vyčerpané podpoře de minimis? Patří zavádění štíhlé výroby a kontinuální zlepšování v procesních a projektových řízení na podmínky firmy do odborného vzdělávání? Můžeme v rámci vzdělávání interních lektorů školit témata typu obchodní dovednosti, motivační témata, komunikační témata i ty, co jsou uvedeny ve Výzvě č.94 jako nezpůsobilá? (Interní lektoři budou v rámci udržitelnosti projektu dané témata školit ve firmě formou interních školení) Jazykové vzdělávání zaměřené na obchodní, technickou či projektovou AJ jsou odoborná školení nebo klíčové kompetence? VŘ na služby - do 1 000 000Kč - veřejná zakázka malého rozsahu, osoba, která není zadavatelem dle zákona, 1 000 000 - 2 000 000Kč - veřejná zakázka podlimitní, osoba, která není zadavatelem dle zákona, souhlasí? Děkuji za upřesnění. M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
Dobrý den, u MI Počet nově vytvořených/inovovaných kurzů: do tohoto indikátoru se uvádí pouze kurzy, které firma dosud nerealizovala? Děkuji za odpověď. Autor: DUBSKA_I
|
Dobrý den, moc prosím o odpověď na níže uvedené dotazy k vývě 94:1. V podniku potřebujeme mladé lidi, kteří z odborných pozic postoupili
na manažerské, vyškolit na "podnikatelské minimum", resp. "efektivní
řízení oddělení". Tito lidé mají sice odborné znalosti, ale nemají
ekonomické základy. Ve výzvě je v kapitole 3.1.2 právě "podnikatelské
minimum" mezi omezenými podporovanými činnostmi.
Ve firmě máme odborníky, kteří by mohli toto podnikatelské minimum
odškolit formou interních školení. Je takovéto interní školení
podporované? Nebo musíme situaci vyřešit formou externího vyškolení
budoucích interních lektorů pro náš podnikový vzdělávací systém?
2. Musí být výběrové řízení na výběr dodavatele externích školení
zahájeno až po zahájení realizace projektu? Nebo může být dodavatel
vybrán ještě před realizací s tím, že výběr proběhne podle zákona a
smlouva s dodavatelem bude podepsána až po zahájení realizace projektu?
3. Určení velikosti podnikatele - sleduje se propojení podniků i přes
fyzické osoby? V definicích se hovoří o podnicích, ale rozumí se
"podnikem" také fyzická osoba? Pokud akciovou společnost vlastní fyzická
osoba, která působí v orgánech dalších podniků, popř. vlastní další
podniky, musí se do velikosti původní akciové společnosti započítávat i
tyto další podniky?
Děkuji Vám moc za odpovědi.J.Kahl Autor: KAHL_J
|
Dobrý den, při opětovném čtení textu výzvy zjišťuji, že je uvedena příloha žádosti Doklad o právní subjektivitě, ve kterém má žadatel uvedenou činnost v oblasti vzdělávání, doloží navíc kopii posledního daňového přiznání - mám z toho usuzovat, že pokud nebudeme mít ve výpise z OR uvedenou ekonomickou činnost "Vzdělávání", tak budeme vyloučeni při formální kontrole? Jsme běžný podnikatelský subjekt, který investuje do vzdělávání svých zaaměstnaců, ale to jim nefakturujeme, proč tedy máme mít ŽL na vzdělávání? Pokud bude přiložený ŽL a ještě nebude zapsaný v OR - je to přijatelné? Jaká kontrola přijatelnosti vychází z přiloženého daňového přiznání žadatele? Předem děkuji za rychlou odpověď Autor: STRNADOVA_P_1
|
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na tyto otázky: 1) Poměr odborného a doplňkového vzdělávání – je nutné rozlišit i v rozpočtu projektu, nebo je možné v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích uvést konečné vyčíslení a postup jeho výpočtu? Postačuje, když doplňkové vzdělávání nepřevýší odborné vzdělávání? 2) Obdobná otázka jako u předchozího bodu – je nutné rozlišit v rozpočtu i podporu pro věkovou skupinu 50+, nebo může být vyčíslení a způsob výpočtu uvedeno v popisu klíčové aktivity, v doprovodné příloze nebo v Dalších informacích? 3) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné vytvořit systém vnitropodnikové komunikace. Tento systém považujeme za součást systému řízení a rozvoje lidských zdrojů. Je možné zařadit vytvoření tohoto systému do projektu jako službu případně jako osobní náklad metodiků? Je možné/nutné v rámci projektu proškolit příslušnou cílovou skupinu ve znalosti tohoto systému (metodik, postupů, příruček apod.)? Nejsem si jista, jestli by se nejednalo o zakázanou aktivitu „vnitrofiremní komunikace“. 4) Jako velký podnik jsme v analýze stávajícího systému vzdělávání vyhodnotili jako potřebné zlepšit vstupní školení pro nové zaměstnance (metodiky, příručky, školicí materiály apod.). Je možné zařadit tuto aktivitu do projektu (např. jako službu) a je možné/nutné v rámci projektu proškolit cílovou skupinu (personalisty) v jeho využití? 5) V případě, že bychom do projektu zařadili školení formou e-learningu, jak se u takového školení dokládá účast? Postačí např. doložení absolvovováni? 6) U aktivity rovných příležitostí bychom rádi využili mzdové příspěvky pro rodiče vracející se z MD/RD. Jakým způsobem se budou tyto náklady dokládat? Bude postačovat rozpis mzdových nákladů cílové skupiny? Je dále možné v projektu uvést, že plánujeme zavedení pravidelné komunikace s touto cílovou skupinou formou news-letterů apod.? 7) Předložení žádosti – přílohy žádosti v tištěné podobě musí být stejně jako žádost podepsány osobou oprávněnou jednat za žadatele. Je nutné, aby byly přílohy vložené do aplikace BENEFIT7 také podepsané? 8) Platí, že přiznaná podpora dle dočasného rámce se nezapočítává do limitu de minimis? Předem velmi děkuji. Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, 1. z Vašeho popisu vyplývá, že společnost se přejmenuje, IČ zůstane stejné a v rámci fúze budou převzaty závazky druhé společnosti. V rámci předkládaného projektu v této výzvě nemusí být podpora formu blokové výjimky, jelikož z Vašeho příkladu vyplývá, že lze čerpat podporu de minimis do výše 200 tis. Eur (100 tis. EUR u firem činných v odvětví autodopravy). 2. není problematické, že podnik pod novým názvem bude fungovat krátkou dobu. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, má odpověď směřovala k Vašemu příspěvku z 31.7. k otázce 1 a 2. K otázce zaměstnání nových zaměstnanců. Pokud zaměstnáte nové zaměstnance na pracovní smlouvu, DPP či DPČ tak jsou zaměstnanci, tedy cílovou skupinou a mohou být v rámci projektu poté školeni v kurzech a účastnit se školících aktivit. S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, - V případě DPP je správná hodnota max. 300 hodin/ročně dle zákoníku.
- Je možné zvolit u projektového manažera úvazek v hodnotě 1440 hodin na dobu trvání projektu v rozmezí 18 měsíců při pracovní smlouvě.
S pozdravem Ing. Pavel Franěk externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
|