Dobrý den, některá odůvodnění krácení rozpočtu v hodnoceních se Vám mohou zdát vskutku zajímavá, nicméně v tomto Vašem případě hodnotitel vycházel z metodiky, která má celkem zřejmou logiku: Pokud projekt vytvoří pracovní místo v rozsahu úvazku 1,0 (tj. plný úvazek), nárok na financování odpovídajícího vybavení pro jednoho pracovníka je oprávněný. Pokud ovšem projekt vytíží lidské zdroje žadatele jen na část úvazku, není důvod, aby projekt zafinancoval i ten zbytek do úvazku v plné výši - myslím, že je oprávněné se domnívat, že dotyčný pracovník (pracovníci) budou danou techniku používat i k práci mimo projekt. V extrémnějších případech v minulých výzvách to mohlo být (a občas skutečně bylo) totiž i tak, že žadatel realizoval více projektů i z různých programů a v každém žádal o techniku pro pracovníky na částečný úvazek. Pokud byl vícekrát úspěšný, mohlo to dopadnout i tak, že koordinátor, který měl v každém ze čtyř projektů úvazek 0,25, měl nakonec na stole 4 notebooky. Jednoduše řečeno: celý notebook pro půl pracovníka není dostatečně odůvodněný náklad. Uvedená metodika je v aktální příručce D5 - Metodika způsobilých výdajů OPLZZ, kterou se realizované projekty řídí přeji pěkný den Autor: STAFEK_P
|
Doporučení VK (příklad): 03.01.01.01 Notebook pro vedoucího manažera a koordinátora projektu (včetně OS, SW kancelářské aplikace a antivirového SW) snížení počtu jednotek na 0,6, tj. krácení o 7 200 Kč (poměrně vzhledem k celkovému úvazku realizačního týmu) Můžete mi poradit? :-) Koupit levnější NTB??? Nevím, nevím - z 18 tis. (včetně MS Windows 7, MS OFFICE, antivir na 2 roky) snížit na 10800,-Kč . A jak to vyřešit s počtem jednotek - 0,6?? Opravdu jsou v komisích odborníci?? Kolik projeků posoudí na svém jednání - 100 (150) denně?? Neprobíhá hodnocení stylem "Večerníček"?. Omlouvám se všem, kteří ještě věří. Já jsem rezignoval. Přeji krásný den a hodně úspěchů Autor: BERAN_R
|
Dobrý den, v příloze "prohlášení o velikosti podniku" předkládané jako povinná příloha před podpisem ROPD je pod tabulkou uveden text "Prohlašuji, že zde uvedené údaje jsou pravdivé a podnik …, naplňuje definici drobného, malého nebo středního podniku podle přílohy I nařízení Komise (ES) č. 800/2008 ze dne 6. srpna 2008". Toto ale neplatí pro kategirii velkých podniků. V příloze, která se dávala k žádosti o dotaci, bylo pod tímto prohlášením na výběr a) MSP b) velký podnik. Neměla být tato informace uvedena také v této příloze? Děkuji za odpověď. Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně projektu č. 94.01085, a to konkrétně ohledně data, od kdy budou výdaje týkající se vzdělávání zaměstnanců způsobilé. Zahájení projektu bylo původně plánováno od 3/2013. Kurzy, v rámci kterých budou zaměstnanci příjemce dotace podpořeny, jsou otevřené (tj. je potřeba se hlásit na veřejné, předem stanovené termíny). Již v tuto chvíli víme, že během dubna 2013 proběhne několik školení, která jsme plánovali zařadit do projektu. Další termíny těchto školení v dohledné době vyhlášeny nebudou. Potřebovali bychom vědět, co můžeme udělat pro to, abychom mohli z projektu náklady za tyto kurzy, které proběhnou v dubnu 2013, nárokovat. Předem děkuji za Vaši odpověď. S přáním hezkého dne,Irena Soukupová Autor: SOUKUPOVA_I
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na termín zahájení realizace projektu. V žádosti máme dosud uveden (Poskytovatelem doporučený) termín 1.1.2013. Vzhledem k posunu v hodnocení tento termín samozřejmě již není relevantní. Zároveň v příručce pro příjemce již není uvedena možnost zahájit projekt k datu jeho projednání na hodnotitelské komisi. Budeme tedy muset čekat, až nás Poskytovatel vyzve k podpisu Rozhodnutí a termín realizace posunout na dobu po podpisu Rozhodnutí? Předem velmi děkuji. Jana Konečná Autor: OVCACIKOVA_J
|
Dobrý den, v následujících týdnech budou organizovány vyhlašovatelem výzvy semináře pro příjemce. Konkrétní termíny a místa budou zveřejněny na stránkách www.esfcr.cz. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v tomto případě jde o změnu, která podléhá posouzení a schválení poskytovatele. Až budete vyzváni k dodání podkladů pro vydání rozhodnutí, popište důvody žádosti o změnu režimu podpory na změnovém listu a dodejte podklady relevantní pro žadatele v blokové výjimce. Pokud potřebujete konzultovat další detaily postupu nebo doporučení ze strany administrátora, obraťte se přímo na kontaktní osobu, která bude uvedena v oznámení o schválení. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, protože ve svých odpovědích zmiňujete možnost navýšení finanční alokace, mohu se zeptat na bližší informace? Navýšení je pouze ve fázi úvah nebo již probíhají konkrétní jednání? Pokud ano, jak jsou daleko? Vím, že mi zde nemůžete odpovědět, jaká je procentuální šance, že se tak stane, přesto bych Vás poprosil o názor podepřený dostupnými informacemi, zda je navýšení alokace spíše méně či více pravděpodobné. A ještě prosím o jednu informaci. Včera nám přišlo vyrozumění o výsledku výběrového procesu žádostí, kde jsou uvedené pouze závěrečné komentáře jednotlivých hodnotitelů. Je možné zažádat o úplná hodnocení, která by nám v budoucnu mohla pomoci při psaní dalších projektových žádostí? Moc děkuji za brzké odpovědi... Autor: VASAK_M
|
Dobrý den, předpokládám, že až se srovná ten blázinec s vyhlášením výsledků, uspořádáte seminář pro příjemce, přesto se zeptám už teď: - jak to bude s nepřímými náklady, musí se evidovat v úrovni schváleného rozpočtu pro FÚ, musí se evidovat na analytickém účtu? Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, úspěšní žadatelé do 10 pracovních dnů od schválení zápisu VK postupně obdrží informaci o schválení projektu (tedy vyrozumění o schválení žádosti a informaci o věcném hodnocení). Ve vyrozumění každý úspěšný projekt bude mít uvedeno jaké dokumenty a dokdy tyto dokumenty má doložit (žadatelé budou mít na dodání minimálně 5 pracovních dnů, kdy přesný termín bude uveden ve vyrozumění). Vyrozumění obdrží ve formě zprávy v aplikaci Benefit7. Podklady, které bude nutné doložit, jsou zejména ty, které jsou uvedeny na stránkách www.esfcr.cz - podklady pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory, tedy ty relevantní dle vyrozumění o schválení žádosti. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, pro upřesnění naší odpovědi. Úspěšní žadatelé do 10 dnů od schválení zápisu VK postupně obdrží informaci o schválení projektu (tedy vyrozumění o schválení žádosti a informaci o věcném hodnocení). Ve vyrozumění každý úspěšný projekt bude mít uvedeno jaké dokumenty a dokdy tyto dokumenty má doložit (žadatelé budou mít na dodání minimálně 5 pracovních dnů, ale přesný termín bude uveden ve vyrozumění). S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, plánujete uspořádat seminář pro příjemce k monitorovacím zprávám a dalším obecným info k výzvě č. 94? Případně v jakém časovém horizontu? Děkuji Šmídová Autor: SMIDOVA_V
|
Dobrý den, prosím o upřesnění problematiky účtu, který je používán pro účely projektu. Je nutné, aby příjemce zřídil nový samostatný "projektový" účet? Děkuji. Autor: ZAJICKOVA_J
|
Dobrý den, podle níže uvedených odpovědí, pokud náš projekt je v Benefitu "doporučen s výhradami", dostaneme v nejbližších dnech vyrozumění o schválení, na které budeme reagovat. Chci se zeptat, zda toto vyrozumění bude ve formě zprávy v Benefitu? Po obdržení tohoto oznámení máme 10 dní na doložení relevantních dokumentů? Je v našem zájmu si je samozřejmě předchystat dopředu. Jedná se prosím o dokumenty na www.efcr.cz Podklady pro uzavření právního aktu o poskytnutí podpory (samozřejmě ty relevantní)? Děkuji za upřesnění dalšího průběhu. Autor: ZAJICKOVA_J
|
Dobrý den, pokud výběrová komise nedoporučí k podpoře žádosti, které prošly věcným hodnocením (tedy takové, které dosáhly požadovaného počtu bodů), musí tuto skutečnost řádně, objektivně a transparentně odůvodnit. Toto odůvodnění je součástí zápisu z jednání komise. Žadatel je informován o důvodech vyřazení jeho žádosti o finanční podporu z výběrového procesu prostřednictvím zpráv zasílaných z IS Monit7+ do Benefit7. Výběrová komise musí mít nejméně 9 členů. Výběrová komise je složena z expertů na danou oblast podpory a je zřízena Vyhlašovatelem výzvy. Zástupci vyhlašovatele nesmí ve výběrové komisi tvořit více než jednu třetinu členů. Jednání komise se dále mohou účastnit zástupci ŘO s hlasem poradním, náhradníci členů (bez hlasovacího práva) popř. přizvaní pozorovatelé. Celý proces výběrové komise naleznete v Příručce pro žadatele. Informace o případném navýšení alokace bude zveřejněna nejdříve v příštích týdnech (tedy i případná výše alokace). S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Rozhodnutí výběrové komise, která upřednostní projekty s nižším bodovým hodnocením, je podle mého názoru porušením transparentnosti, vyvolává otázku opodstatnění práce externích hodnotitelů a důvodů dlouhé prodlevy při vyhodnocování projektu, a hlavně ... jak na tuto skutečnost bude pohlížet komise EU?? Subjektivní hodnocení členů komise ??? Kdo je v komisích, že dovede posoudit na jednom sezení jestli ano, či ne ?? Hodnotitelé na jeden projekt mají minimálně 2 dny - výběrová komise posoudí na svém "sezení" cca .... projektů. Nezlobte se na mně, ale tady si MPSV "zadělává" na problém :-( A kolik můžeme čekat navýšení alokace? 600 mil.Kč ?? Autor: BERAN_R
|
Dobrý den, každý projekt obdrží vyrozumění o schválení/neschválení či zda je projekt v zásobníku, s informací o věcném hodnocení projektu. Tyto dokumenty budou zaslány minimálně formou zprávy do aplikace Benefit7. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, k podpoře projektů v zásobníku může dojít dvěma způsoby – odstoupením některého z podpořených projektů nebo navýšením alokace. O případném odstoupení některých žadatelů se dozvíme podle jejich reakce na oznámení o schválení žádosti. Tu lze očekávat cca do 14 dnů až 1 měsíce. Informace o případném navýšení alokace bude zveřejněna nejdříve v příštích týdnech. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, žadatelé jsou postupně vyzýváni k doložení relevantních dokumentů do 10 pracovních dnů od schválení zápisu výběrové komise výzvy č. 94. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, v těchto dnech probíhá postupná změna stavů u jednotlivých projektů výzvy č. 94. Pokud byl Váš projekt podpořen (ve Vašem případě ano, je ve stavu "vráceno k přepracování v BENEFIT7" či "projekt doporučen s výhradami"), tak v nejbližších dnes dostanete Vyrozumění o schválení žádosti. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, každý projekt obdrží vyrozumění o schválení/neschválení, či zda je projekt v zásobníku s informací o věcném hodnocení projektu. Informace o věcném hodnocení obsahuje závěrečný komentář z hodnotících tabulek. Relevantní dokumenty budou zaslány neschváleným projektům a projektům v zásobníku do 15 pracovních dnů od schválení zápisu výběrové komise výzvy č. 94. Tyto dokumenty budou zaslány minimálně formou zprávy do aplikace Benefit7. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, 1) k podpoře projektů v zásobníku může dojít dvěma způsoby – odstoupením některého z podpořených projektů a navýšením alokace. O případném odstoupení některých žadatelů se dozvíme podle jejich reakce na oznámení o schválení žádosti. Tu lze očekávat cca do 14 dnů až 1 měsíce. Informace o případném navýšení alokace bude zveřejněna nejdříve v příštích týdnech. 2) zda projekt byl podpořen v minulých výzvách, nemá samo o sobě vliv na schválení/neschválení projektu ve výzvě č. 94. 3) výběrová komise má možnost nepodpořit i projekty, které získali potřebný počet bodů. Důvodem může být například poznatek, že bylo chybně provedené hodnocení přijatelnosti a další. Bez znalosti konkrétního důvodu vyřazení u konkrétního projektu je obtížné se vyjádřit. Počkejte prosím na oznámení o výsledku výběrového procesu, které Vám bude zasláno v nejbližších dnech. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, ráda bych Vás požádala o radu ohledně následující otázky. Žadatel předložil v rámci výzvy 94 projekt v režimu VP de minimis. Projekt byl schválen k realizaci, nicméně v průběhu hodnocení byl žadateli schválen jiný projekt, rovněž v režimu VP de minimis. V současné době má proto daný subjekt limit VP de minimis již téměř vyčerpaný. Bylo by možné v této fázi, tj. před podpisem právního aktu o poskytnutí podpory, změnit režim veřejné podpory na VP na základě blokové výjimky na vzdělávání? Žadatel samozřejmě počítá s tím, že by se snížila míra dotace na max. 60% (jedná se o velký podnik), zbylou část nákladů projektu by hradil z vlastních zdrojů. Režim VP na základě blokové výjimky by se vztahoval na celý projekt tak, aby nebyly nebyly porušeny podmínky uvedené v bodě 3.5 výzvy č. 94. Předem děkuji za Vaši odpověď. S přáním hezkého dne, Irena Soukupová Autor: SOUKUPOVA_I
|
Dobrý den, projekty u výběrové komise byly vybírány na základě bodového ohodnocení a z informací uvedených v projektové žádosti ohledně efektivity, účinnosti plánovaných aktivit a využití finančních prostředků v souladu s výzvou č. 94. Projekty vybrané k podpoře jsou poté schváleny Řídícím orgánem. S pozdravem Ing. Daniel Fencl externí administrátor ŘO pro oblast podpory 1.1 Autor: PODPORA_94_E
|
Dobrý den, prosím o zaslání informace, na koho se obrátit v případě zaslání hodnotících tabulek projektu. Budou zaslány automaticky všem žadatelům, kteří jsou v zásobníku či neprošli, nebo je nutno si je vyžádat individuálně. Děkuji za odpověď, Andrea Matoušková Autor: MATOUSKOVA_A
|
Dobrý den, kdy budou firmy ze zásobníků projektů vědět, zda nakonec dotaci dostanou či nikoliv? Děkuji Autor: MUSILTOM
|
V jakém časovém rozpětí budou příjemci vyzváni k doložení příloh pro získání Rozhodnutí o poskytnutí dotace? Děkuji T. Musil Autor: MUSILTOM
|
Dobrý den, mám za to, že u klienta došlo k chybné změně stavu projektu. Byla mu přidělena dotace, ale v Benefitu je uveden stav "vráceno k přepracování v BENEFIT7", přicemž ve zprávách je zatím pouze výzva týkající se opravy formálních náležitostí z podzimu. Mám za to, že by se projekt měl vrátit k přepracování až poté, kdy bude v Benefitu uvedena zpráva o přidělení dotace a navržené úpravy rozpočtu. Kdy bychom tedy mohli tuto zprávu čekat? U ostatních klientů, kteřým byla přiznána dotace, máme uveden stav "projekt doporučen s výhradami" (patrně s ohledem na návrhované kríácení rozpočtu). Děkuji za odpověď. Filipová Autor: FILIPOVA_L
|
Dobrý den, zajímá mě, zda bude všem žadatelům výzvy č. 94 (bez ohledu na výsledek žádosti) doručen zápis z hodnocení VK, případně věcného hodnocení? Ve zkratce - jaké dokumenty, jakou formou (e-mail, datová schránka, pošta) a v jakém termínu budete úspěšným/neúspěšným žadatelům zasílat? Moc děkuji za odpověď. Autor: NAVRATIL_L
|
Dobrý den, co přesně znamená, je-li žádost v zásobníku projektů a jaká je pravděpodobnost, že projekt bude dodatečně podpořen? Proč nebyly podpořeny žádosti žadatelů, kteří již v minulosti dotační prostředky na vzdělávání získali? Podle čeho vybírá výběrová komise žádosti, když např. nebyly podpořeny žádosti s vyšším bodovým ohodnocením než jaké získali žádosti podpořené? děkuji za informaci, M.Rezková Autor: REZKOVA_M
|
|