Menu
Upozorňujeme, že tento klub byl uzavřen a není možné do něj vkládat další otázky.
Své dotazy prosím směřujte přímo do klubů příslušných výzev.
Upozorňujeme, že tento klub byl uzavřen a není možné do něj vkládat další otázky.
Své dotazy prosím směřujte přímo do klubů příslušných výzev.
Dobrý den,
pokusila jsem se prostudovat včera zveřejněnou specifickou část pravidel, která se bude vztahovat mj. i na projekty podané ve výzvě č. 43. Dovolte mi, prosím, pár otázek k hodnocení projektů:
1. věcné hodnocení projektu - první část věcného hodnocení zvaná "potřebonost", kde je možno získat až 50 bodů, se odvíjí od objektivncíh skutečností (velikost firmy, sídlo firmy v postižených regionech, věk vzdělávaných osob apod.) - v tomto směru tedy nemůžeme počet získaných bodů nikterak ovlivnit a budou vypočítány na základě dostupných informací o firmě... je to prosím tak?
2. ... nezbývá, než se zaměřit na druhou polovinu bodů (rovněž 50 možných) a sice v kritériu zvaném "účelnost". Zde je vytvořena "matice" pro přidělení bodů. Žadatel si tedy může bez problémů dopředu spočítat, kolik bodů získá, protože matice je dána zcela jasně... při tvorbě žádosti si takříkajíc může "pohrát" se strukturou zaměstnanců, které bude v jaké oblasti školit, aby jeho bodový zisk byl pokud možno maximální. Souhlasíte se mnou?
3. počet bodů v kritériu "účelnost" vychází z toho, jaká skupina zaměstnanců (s jakým pracovním zařazením) se bude školit. K tomu bude potřeba všechny účastníky školení rozdělit dle klasifikace CZ.ISCO ... je zde potřeba k žádosti dokládat nějakou dokumentaci, ze které vyplývá přesné zařazení školených osob právě do jednotlivých skupin? (například v podobě pracovním smlouvy, kde je názve pozice, na které zaměstnanec pracuje?) Jakým způsobem budou hodnotitelé toto prověřovat (budou-li)? A může žadatel někde získat oficiální stanovisko k tomu, že rozřazení osob do jednotlivých skupin dle CZ.ISCO provedl správně?
4. je stanovena minimální délka trvání jednotlivých kurzů? Ve specifické části je uvedena u jednotlivých typových kurzů pouze maximální délka a nerozumím tomu, zda minimální délka je ponechána volná? Na to se váže i dotaz na minimální objem prostředků, o které bude možno ve výzvě požádat - bude výzvou stanoven spodní strop?
5. školení prováděná interními lektory jsou v matici "přínosnosti" hodnocena poměrně vysoce (téměř damé trojky, což je maximální hodnota). U interního lektora je uvedeno, že musí pracovat minimálně na DPČ (DPP nestačí). V jakém okamžiku má být interní lektor nejpozději u příjemce dotace zaměstnán? Je možno interního lektora zaměstnat až na základě toho, zda projekt bude podpořen či nikoliv?
6. na závěr si dovolím dotaz, který prosím neberte nijak zle, ale vrtá mi hlavou, co budou hodnotitelé na projektech hodnotit 80 (resp. 100) pracovních dní? To je 5 měsíců! Kritérium "potřebnost" bude ihned zřejmé (a tudíž spočítatelné) z informací o subjektu (objektivních, v žádosti předkládaných) a kritérium "účelnost" je v podstatě jednoduchý matematický vzorec, který také není složité vypočítat ... je termín pro věcné hodnocení nastaven takto právě z toho důvodu, že se očekává obrovský převis poptávky nad nabídkou?... jiné vysvětlení mne nenapadá...moc děkuji za upřímnou odpověď...
Moc děkuji za Vaše odpovědi.
Je zřejmé, že o výzvu bude mezi žadateli obrovský zájem, proto bodové hodnocení (které jsme si schopni předem spočítat) je stěžejním faktorem, které ovlivní naše rozhodování o tom, zda má smysl o dotaci vůbec žádat... (sice je stanoveno, že limit pro přidělení dotace je 60 bodů, ale realita bude někde úplně jinde!). Díky moc. KP
Komentáře k otázce