JOHANA_JONAKOVA (Středa 27.01.10 10:14:13) :
Měkké dovednosti lze vymezit jako protiklad znalostí odborných, týkají se zejména oblasti emocí, komunikace a osobnostího rozvoje. Kompletní seznam by bylo obtížné sestavit, nicméně mezi nejznámější skupiny měkkých dovedností patří zvládání emocí, komunikační a prezentační schopnosti, spolupráce, řešení konfliktů, time management, inovativní schopnosti či řídící schopnosti, sebevědomí, asertivita… Nezmená to, že projekt nesmí kurzy těchto dovedností vůbec obsahovat, ale neměly by tvořit hlavní náplň projektu.
Pokud jsou hlavní náplní projektu kurzy, během kterých bude cílové skupině zajištěno hlídání dětí, lze to klasifikovat jako doprovodné opatření.
Vykazování indikátorů do jisté míry záleží na tom, jak si je nastavíte. Zavázat se k přesnému počtu žen, které skutečně začnou podnikat, není povinnost. Zda poskytnutá podpora splnila svůj předem definovaný účel, se vykazuje až během projektu. Bližší informace k vykazování indikátorů povinných pro oblast podpory 3. 4 najdete v Metodice monitorovacích indikátorů.
S pozdravem,
Adéla Purschová
Dobrý den,
- jak chápete v rámci výzvy 54 "měkké dovednosti"? Jedná se o nějak taxativně vymezené činnosti?
- Hlídání dětí, které je nabízeno pro matky, které se vzdělávají, lze zařadit do tzv.doprovodných opatření?
- v případě kurzu pro začínající podnikatelky, je třeba se v indikátorech zavázat k počtu žen, které skutečně zahájí podnikání?
Děkuji
Johana Jonáková
Autor: PURSCHOVA