BUBENIKOVA_PAVLINA (Neděle 21.03.10 16:49:55) : Dobrý den, měla bych dotaz týkající se VP. V B7 jsou otázky týkající se VP k relevantnímu trhu/poskytování plnění. Myslí se tím trh/plnění, na kterém žadatel působí anebo trh, který se týká předmětu projektu? Děkuji za odpověď. Myslí se tím trh, který se pro Vás zpřístupní (budete konkurence schopnější na úkor druhých) po využití dotace - veřejných prostředků. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:15:25) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pondělí 22.03.10 09:07:35) : děkuji, to je informace, která mě posunula dále, ale chápu správně, že v rámci OP LZZ jde o "Řízení není dle zák.č.137,139/2006Sb." v akt.zn. ? Zaleží jaký je status Vaší organizace, ale ve většině případů je to tak jak píšete. Pouze v některých vyjímkách je nutné postupovat podle zmíněného zákona. Více viz níže. V případě, že se zadavatel řadí do některé z kategorií zadavatelů dle § 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, tj. zejména do kategorie tzv. veřejného zadavatele (např. organizační složky státu, příspěvkové organizace, obce, kraje), je povinen řídit se postupy podle zákona o veřejných zakázkách[1], ledaže by zadávaná veřejná zakázka spadala do oblasti výjimek upravených v § 18 a § 19 zákona. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:09:26) : Dobrý den, lze zadat výběrové řízení ještě před započetím projektu ( avšak po podpisu smlouvy) - v rámci úspory času. Ano, způsobilost výdajů se váže k začátku realizce projektu, ale Vy daný výdaj uskutečníte až po začátku realizace - po ukončení VŘ. Děkuji K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VACULIK_M (Pondělí 22.03.10 08:57:08) : Dobrý den, v příloze projektové žádosti jsem nalezl vzorové čestné prohlášení pro účely dočasného rámce, kde se musí uvádět, zda je/byl partner projektu příjemce podpory de minimis. Pokud byl, znamená to něco pro hodnocení či nikoliv? Žadatel projektu (v rámci aktivity A - předškolní zařízení) má totiž jako partnera soukromou firmu, které garantuje určitý počet míst v provozované školce. Tato firma je ovšem příjemce podpory v režimu dočasného rámce. Má to pro ni nějaké důsledky? Ano, tato firma bude z části příjemcem veřejné podpory - podle výše dotace na projekt. A pokud má vyčerpány možnosti čerpání veřejné podpory - podle dočasného rámce a i podle de minimis, již nemůže být příjemce podpory. Děkuji Marek Vaculík Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 08:41:17) : Dobrý den, již několikrát jsme pročítala "Metodický pokyn pro zadávání zakázek OP LZZ" ( z 2.3.2009) ale nemohu v něm najít instrukce, dle kterých bych mohla vybrat odpověď na zálaožku "Postup při VŘ" v Benefitu. Můžete mě nasměrovat případně na jiný manuál ? Děkuji K.K. Nejsem jistá, jestli se ptáte na to, co Vám odpovím, ale potrobnější informace k vyplnění žádosti naleznete v příručce D6 - Průvodce vyplněním projektové žádosti, str. 65. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 02:18:11) : Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár otázek. Jedná se o občanské sdružení, které je zřizovatelem mateřskéo centra a nově by rádo vytvořilo školku. 1. udržitelnost - jaká je povinná udržitelnost po ukončení projektu - v rámci křížového financování počítáme pouze s pořízením nábytku (příručku pro příjemce jsem si nastudovala, dotazy na ESF fóru taky) - do jaké míry je závazné to, co popíšu v rámci udržitelnosti v projektu? Pokud popisujete do žádosti nějakou možnost udržitelnosti, měli byste se jí po ukončení projektu držet, protože je podle toho projekt hodnocen v rámci věcného hodnocení, ale žádnou právní páku, co do udržitelnosti projektu po ukončení realizace nemáme. Vztah k udržitelnosti v případě majetku naklupeného z křížového financování, viz níže. 1.1.Příjemce je povinen zajistit dodržení ustanovení čl. 57 odst. 1 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999 (dále jen „nařízení č. 1083/2006“), tedy že projekt, v jehož rámci jsou hrazeny investiční výdaje v rámci křížového financování nebo poskytovány mzdové příspěvky na tvorbu pracovních míst, neprojde v době pěti let od finančního ukončení projektu, tj. od připsání poslední platby na účet příjemce, podstatnou změnou způsobenou změnou vlastnictví položky infrastruktury hrazené alespoň částečně z prostředků ESF nebo zastavením výrobní činnosti příjemce či jeho partnera. 2. stravování pro děti - je možné hradit z projektu pouze dovoz stravy a náklady za stravné (zejména obědy) řešit přímou platbou od rodičů jídelně, kde máme předdomluvený odběr stravy? Ano. 3. zkušenosti realizačního týmu - jedním z hodnotících kritérii jsou zkušenosti realizačního týmu, ale v benefitu nevidím moc prostor pro tuto informaci - poradíte mi kam to zařadit? Je možné toto popsat v rámci popisu jednotlivých pozic u realizačního týmu. 4. stanovy - ustanovení o majetkovém vypořádání - stačí toto? - valná hromada na základě hlasování rozhoduje o zániku Přátelé KOPRETIN o.s. V případě zániku o jeho majetkovém vypořádání Ano, ale musíte dodržet podmínky udržitelnosti, viz výše. 5. prádelnu vnímáte jako nepřímý náklad - jako součást úklidu? Ano. 6. koberce a linoleum - jako zařízení a vybavení, ale položení koberce a lina - jako drobné stavební úpravy? Otázka byla předána metodickému odd. a pokusíme se na ni "dodat" odpověď. Tak to je asi pro tuto chvíli vše. Děkuji za Vaši ochotu. Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 08:01:43) : Dobrý den, z textu Vašeho dotazu není 100% jasné, co si chcete ujasnit, ale budu se snažit. Dobrý den, ráda bych si ujasnila závěr z diskuze s paní Zápotockou. Bohužel včerejší informace ohledně podpořených osob byla nepřesná. Do podpořených osob se započítávají rodiče hledající práci pouze u činnosti B Trh práce a nikoliv u činnosti A Služby péče o děti Znamená to tedy, že do podpořených osob u činnosti A se započítává 1 rodič každého dítěte umístěného ve školce bez ohledu na to, jestli pracuje nebo je doma s druhým dítětem? Vaše otázka jde přímo proti tomu, jak se Vám idnikátor snažíme vyložit. Naším cílem je maximální zapojení matek na trh práce - proto podporujeme služby péče o děti - proto není naším cílem hlídat děti matkám, které zůstanou doma s druhým dítětem, protože jim to nijak možnost pracovat neumožní. Proto jsme přistoupili k tomu, že nechceme započítávat do indikátorů rodiče, které děti umístí do školky a dál zůstanou doma. To jde zcela proti logicke věci. Děkuji za Vaši ochotu. Zdraví, Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
FIEDLEROVA_J (Čtvrtek 18.03.10 10:35:56) : Pokud je žadatelem kraj, měl by tento doklad o přidělení IČ být vydán Českým statistickým úřadem. Zuzana Pincová Dobrý den, v 9:44 jste odpovídali na můj dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele. Tím, jak jsem v dotazu uvedla, je kraj. Ten není v Obchodním rejstříku veden. Mohu se tedy zeptat, co se rozumí dokladem o přidělení IČ? Děkuji! Fiedlerová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Máme vytipováno několik obcí. Vzhledem k tomu, že budeme objekt pronajímat a nikoliv vlastnit, je logické, že nám žádný soukromý subjekt nepřislíbí pronájem prostor půl roku dopředu. Proto jsem se ptala na možnost uvést více míst - vždy je lepší mit záložní plán. H.Kadlecova Autor: KADLECOVAHANA
|
NAVRATILOVA_L (Pátek 19.03.10 08:07:03) : Dobrý den,děkuji předem za reakce ne následující dotazy:1. můžete mi prosím potvrdit, zda je dále uvedená finanční účast partnera možná? Jedná se o partnera (škola), který se zabývá jako jediný v okolí stejnou pedagogikou, která je uplatňována v našem rodinném centru (školce), takže se nejedná o dodavatelský vztah. (Navíc se předpokládá, že velká část dětí z naší školky bude pokračovat právě v této škole je účinné a žádoucí vzájemně se odborně podporovat a směřovat ). V rámci doplňkové aktivity projektu by šlo o supervizi prováděnou formou vzájemných návštěv pedagogů v hodinách partnerské školy a naopak učitelů školy ve školce. Učitelé školy (partnera) by byli odměňováni jednak za hodiny supervizí (hospitace) ve školce a dále za tzv. hodiny rozborů při návštěvě pedagogů školky v hodinách školy. Ano.2. prosím o ujasnění, jak se bude dokládat v případě celodenní péče o dítě (školka) to, že podpořené osoby pracují, hledají práci apod., když se počítá do podpořených osob vždy jeden z obou rodičů. (budeme prostě brát v potaz situaci jen jednoho z rodičů?). Př1. dítě chodí do naší školky, otec pracuje, matka je s druhým dítětem doma. Vzhledem k tomu, že je výzva zaměřena na podporu trhu práce, jsou školky myšleny tak, aby umožnili oběma z rodičů, vykonávat pracovní povinnosti. Nemůžeme tedy mluvit o podpořené domáctnosti ve chvíli, kdy by otec stejně mohl pracovat - protože manželka by byla s dětmi doma - což je stejná situace jako když je jedno ve školce a s druhým je stejně doma. Takto podpořenou rodinu není možné uvést do indikátorů. 3. ještě jednou se vracím ke stravnému ve školkách coby přímému výdaji(jak bylo ve Fóru několikrát zmíněno)- je tím opravdu myšleno celé stravné(tj. i částka za jídlo, kterou obvykle platí rodiče), nebo je tím myšleno prostě zajištění služby stravování (včetně dovozu). Děkuji za upřesnění. Záleží na projektovém záměru, v tuto chvíli je možné dát do položky nákup služeb celou položku. Ale spíše doporučujeme, aby část hradili rodiče - už jen pro větší motivaci pro využívání služeb. 4. Pokud nejsme plátci DPH, uvádíme všechny příslušné položky v rozpočtu s DPH, je to tak? Ano. zdravíme a díky L. Navrátilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SCHINDLEROVA_I (Pátek 19.03.10 15:01:13) : Dobrý den, plánujeme předložit projekt se zaměření na činnosti typu B) Trh práce. V rámci projektu bychom rádi nezaměstnaným rodičům s dětmi předškolního věku zprostředkovali odbornou praxi u zaměstnavatelů a během této praxe zajistili zapojeným rodičům hlídání dětí. Ze znění výzvy vyplývá, že placená odborná praxe není možná. Bylo by ale možné motivovat rodiče (nikoliv zaměstnavatele) i finančně k účasti na stáži, tj. dát jim např. příspěvek na dopravu, stravné či nějaký jiný finanční motivační příspěvek? Nebo je možné realizovat pouze neplacenou odbornou praxi u zaměstnavatelů? Praxi není možné hradit z rozpočtu projektu, podle zákoníku práce, ale má člověk za vykonnanou práci nárok na finanční odměnu, tedy zde bude nutné, aby platil daný zaměstnavatel, u kterého bude praxe realizována. Vy můžete z projektu financovat příspěvek na cestovné, stravné a hlídaní dětí a to v rámci kapitoly rozpočtu Přímá podpora. Předem mnohokrát děkuji za odpověď, I.Schindlerová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 14:29:12) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 10:23:19) : Dobry den, dekuji za odpoved ohledne Benefitu. K mistum dopadu realizace - vsechna jsou ve stejnem okrese (v rozsahu max. 20km od sebe), jen jsme se jeste nerozhodli ve ktere obci presne centrum bude. Dam priklad - kdbychom se napr. nemohli rozhodnout zda bude v Beroune, Horovicich nebo jine prilehle obci. Pokud do Benefitu vepisu pouze jednu obci, zavazuje nas to realizovat projekt tam? Situace vyberu mista bude samozrejme popsana v zadosti, jde mi jen o to, jak formalne doplnit data do formulare Benefitu. Dekuji Hana K. Tento údaj je možné během realzace měnit, na druhou stranu si nedokážu představit, že při realizaci školky, v tuto chvíli ještě nevíte, kde toto zařízení bude. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 14:23:15) : ZUZANA_PINCOVA (Pátek 19.03.10 13:18:38) : Dobry den, zeptam se radeji jeste jednou, protoze uz se v tom ztracim :) Mame projekt v aktivite A ¨rodinne centrum, ktrere provozuje sl´kolku, hldianei deti a seminare pro rodice. Muzeme do monit. ukazatelu zapocitavat: 1)rodice, kteri budou chodit do rodinneho centra na psychlog. seminare tykajici se skloubeni rod. a prac. zivota (hlavni naplni projektu je vsak skolka a hlidani) Naklady na lektory takovychto skoleni nemuzeme narokovat v Nakupu sluzeb? Pokud se jedná o aktivitu projektu, je samozřejmé, že se náklady na aktivitu nárokujete z veřejných prostředků. 2) rodice deti ze skolky Ano. Pouze jednoho rodiče z páru. 3) rodice deti z jednorazoveho hlidani Ano. Stejně jako u rodičů, jejichž děti docházejí do školky pravidelně. U bodu 2 a 3 je treba dokladat proc jsou deti ve skolce nebo proc jsou hlidane (z duvodu hledani prace atd.) Na toto Vám již kolegyně odpovídala. Dále Vám před pokládáním dalších dotazů doporučuji prostudování příručky D5 a D8. ?Staci v takovem pripade cestne prohlaseni rodice? Dekuji, Hana Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VLCKOVA_P (Čtvrtek 18.03.10 10:28:23) : Ne to nelze, žadatel už je pak povinnen to realizovat. Zuzana Pincová Dobrý den, chci se zeptat na situaci, která je popsána v metodice způsobilých výdajů - křížové financování - situace, kdy je projekt schválen ale není mu schválena vyšší než garantovaná výše křížových výdajů. V metodice se píše, že žadatel musí tyto výdaje uhradit ze svých zdrojů. Chci se zeptat, zda je možný i jiný scénář, tedy že žadatel bude realizovat projekt i bez realizace oněch křížových výdajů ...a to v jiných prostorách. Realizace v těchto prostorách bude výrazně náročnější na prostorovou organizaci klíčových aktivit, ale tyto aktivity budou přesto všechny zachovány dle znění schválené žádosti. Děkuji za odpověď. P.V. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
WALDROVA_L (Čtvrtek 18.03.10 23:46:33) : Dobrý den, prosím o zodpovězení těchto dotazů: 1. Jednou z projektových aktivit je realizace online školení pro CS. Vzhledem k situaci, že se do tohoto školení mohou přihlásit osoby z celé ČR (mimo hl.m. Praha), není možné jim vydat osvědčení. Účastníci se budou elektronicky registrovat. Je možné je započítat do monitorovacího indikátoru Počet úspěšných absolventů kurzů? Za jakých podmínek? V případě, že on-line školení absolvují úspěšně, tak je možné je započítat do tohoto indikátoru, na druhou stranu ani nevidím problém v t om, aby jste certifikáty o proběhlém školení posílali po interentu nebo prostřednictvím on-line aplikace. 2. Prosím o objasnění Monitorovacích indikátorů Počet absolventů kurzů a Počet podpořených osob celkem. Je možné, aby první jmenovaný převyšoval podpořené osoby celkem? Např. máme - li v projektu 50 účastníků online školení, a tito absolvují celkem 5 rozdílných školení - v indikátoru počet absolventů kurzů bude tedy 50x5, tzn.250 absolventů a v indikátoru celkem podpořených osob 50? Ano. 3. V projektu počítáme s pronájmem softwarového řešení pro jednu z aktivit. Částka za pronájem na dobu trvání aktivity převyšuje 200.000,- (mělo by jít tedy o výběrové řízení). Již nyní ovšem víme, že na trhu existuje jediný vhodný poskytovatel tohoto řešení. Jak je možné toto ošetřit? Máme v projektu uvádět, že projekt počítá s VŘ? Ano, protože se jedná o částku vyšší než 200 000,- a do doby než začne realizace projektu se mohou změnit podmínky na trhu. Děkuji za odpověď, Waldrová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
HABARTOVA_J (Čtvrtek 18.03.10 14:18:59) : Dobrý den, pokud máme IČ vepsáno ve stanovách o.s. do razítka MV ČR, nemusíme již dokládat žádný jiný doklad? Z vašeho dotazu není jasné, co jste za organizaci. Doklad o právní subjektivitě je nutné předložit v odpovídající formě, odlišné podle právní formy žadatele - více viz. text výzvy, kde je jasně rozepsáno jaké podmínky se týkají jaké organizace. A jak je to s doložením živností, je nutné dokládat již v projektové žádosti, nebo stačí až při podpisu smlouvy o realizaci? Živnost mimoškolní výchova... již máme, o další dvě žádáme. Až před podpisem smlouvy. Děkuji za pomoc a přeji hezký den. J.Habartová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Bohužel včerejší informace ohledně podpořených osob byla nepřesná. Do podpořených osob se započítávají rodiče hledající práci pouze u činnosti B Trh práce a nikoliv u činnosti A Služby péče o děti. Zuzana Pincová Dobrý den, za doklad by se pokladalo i napr. cestne prohlaseni podporene osoby, ze cas po ktery si nechala hlidat potomka shanela praci? Muze totiz nastat situace, kdy maminka na rodic. dovolene shani praci z domu po internetu - na to take potrebuje cas a soustredeni - v takovem pripade je dokladem napr. e-mailova dokumentace s potenc. zamestnavatelem nebo staci ono cestne prohlaseni? Dekuji. Hana. K Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 21:32:15) : Dobrý den, reaguji na dotaz jednoho z zadatelu a Vasi odpoved. pokud budeme realizovat projekt rodinneho centra bez skolneho, mame uvest v rozpoctu castky s DPH i kdyz jsme platci DPH? Rozpocet mam zpracovany jizs castkami bez dPH, protoze jsem z prirucky pro prijemci pochopila, ze prijemce dotace, platce DPH si vraceni DPH muze uplatnit u fin, uracdu, Realizovali jsme v ramci strukturalnich fondu jiz 2 projekty (JPD3 a OPPA - vzdy bez prijmu) a vzdy jsme postupovali takto - rozpocet bez DPH, vraceni DPH uplatneno na fin, uradu. Je tedy nyni jina situace? Dekuji za odpoved. Hana Kadlecova Pokud budete DPH nárokovat po FÚ, uveďte rozpočet bez DPH. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JURANKOVA_G (Pátek 19.03.10 12:02:25) : V současné době máme pronajaty prostory, které se skládají z kanceláře učeben. v případě, že náš projekt bude podpořen, chceme jednu již pronajatou učebnu vyhradit pouze aktivitám projektu. Víme, že celkové náklady v průběhu projektu na pronájem této učebny zcela jistě přesáhnou částku 200.000,-- Kč. Učebnu tedy hledat nebudeme, protože tato nám bude pro potřeby projektu vyhovovat ( je již částečně vybavená, je vedle kanceláře, kde bude probíhat administrace projektu, je snadno dostupná MHD) Jsme i v tomto případě nuceni vypsat výběrové řízení na pronájem učebny? děkuji za odpověď g.j. Ke stávajícím nájmům není třeba vypisovat výběrová řízení. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 23:55:43) : Dobrý večer, chtěla bych se zeptat jak je to s náklady na publicitu projektu? V Manuálu pblicity se píše: "...V žádosti o finanční podporu z OP LZZ je jedna samostatná část věnována popisu aktivit zajišťujících publicitu projektu (žadatel např.popisuje, které komunikační nástroje využije, jak bude spolupracovat s médii, jak budeposkytovat informace např. na webových stránkách apod.). V rámci návrhu rozpočtu projektu v žádosti o finanční podporu proto doporučujeme vyčlenit na tuto aktivitu samostatné finanční prostředky, které jsou způsobilými výdaji projektu..." Zde jsem ale v příspěvcích našla, že povinná publicita spadá do nepřímých nákladů. Můžete mi to prosím vysvětlit? S přáním pěkného dne. Hana K. Povinná publicita opravdu spadá do nepřímých nákladů, viz příručka D5 způsobilých výdajů. Údaje uvedené v citované metodice se vztahují k projektům, které nemají finacování z nepřímých nákladů. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|