SIKOROVA_M (Úterý 09.03.10 13:25:54) : Dobrý den, pokud je škola zřízená městem, které žádá o dotaci, není nutné, aby byla partnerem. Naopak pokud by se jednalo o soukromou školu, partnerství by zde nahrazovalo dodavatelský vztah (což v OP LZZ není povoleno), protože pronájem prostor je službou běžně dostupnou na trhu. Jinak obecně pokud má projekt partnera, k žádosti je nutné přiložit prohlášení o partnerství, které je ke stažení zde: http://www.esfcr.cz/file/6727/. Smlouva se podepisue až v případě, že je projekt úspěšný. U školek provozovaných městem by se nemělo jednat o veřejnou podporu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chci se zeptat. Žadatel bude město, které chce zřídit pro své zaměstnance školku. Provozovatelem školky bude škola, která vlastní prostory, kde bude školka provozována. Město a škola budou tedy partnery. Musí být mezi partnery sepsána nějaká smlouva (není mezi povinnými přílohami žádosti), případně jaká. Jedná se v tomto případě o veřejnou podporu? Předem děkuji za odpověď. Autor: PURSCHOVA
|
IRENA_KOSICKOVA (Úterý 09.03.10 13:19:34) : Dobrý den, pokud se bude jednat o stáž u tuzemské organizace, cestovní výdaje patří do nepřímých nákladů. Konzultace a poradenství můžete hradit buď v rámci osobních nákladů, nebo nákupu služeb. Nemělo by se ovšem jednat o druh činnost spadající do nepřímých nákladů, které jsou vyjmenovány v Metodice způsobilých výdajů OP LZZ. Doporučené ceny honorářů jsou uvedené v příloza výzvy Obvyklé mzdy, platy, ceny, lektoři zde spadají do duševních a tvůrčích pracovníků. Lze je zaměstnávat na DPP/DPČ nebo od nich nakupovat lektorování jako službu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je v rámci projektu možné zahrnout "stáž" u jiné neziskové organizace, která má zkušenosti v podobných tématech. Výdaji by v tomto ohledu bylo cestovné, ubytování a strava pod dobu jednoho týdne pro jednu zaměstnankyni v Praze a finanční odměna za konzultace a sdílení zkušeností pro pracovníky/ici oné druhé neziskovky. Je toto možné? Druhý dotaz se týká odměny pro lektory a lektorky konferencí. U zahranišních hostů je jim odměnou "per diems". Jakou výši honoráře však můžeme kalkulovat pro tusemské lektory a lektorky? A jakou formou by s nimi měla být sjednána dohoda? Formou DPP? Děkuji za odpověď Irena Košíčková Autor: PURSCHOVA
|
KRENKOVA_K (Úterý 09.03.10 13:04:52) : Dobrý den, projekt můžete zaměřit jen na jeden region. Popis klíčových aktvit v žádosti by měl co nejvíce odpovídat plánované skutečnosti, protože podle Rozhodnutí o poskytnutí dotace obsah klíčových aktivit nelze během projektu měnit. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda lze cílovou skupinu zaměřit převážně na jeden kraj, a pouze okrajově nabídnout možnost využítí programu pro dva sousední kraje. druhá otázka se týká rozpočtu, ze zkušenosti víme, že kurz základy PC není nutný pro všechny účastníky, navíc není povinnou aktivitou ( v rámci této výzvy), zda lze počítat s možností, že nevyužité náklady na kurzy ( z důvodu nepotřebnosti) můžeme dodatečně proměnit v nějakou doplňkovou aktivitu např. měkký seminář. A zda je nutné se o této možnosti v projektu rozepsat. Děkuji a přeji hezký den. K.K. Autor: PURSCHOVA
|
VOJTOVA_HANA (Úterý 09.03.10 11:21:46) : Dobrý den, evidenci osob poskytujících krátkodobé hlídání dětí vytvořit můžete. Nicméně kurz by měl být zaměřený na poskytování služeb péče o děti podle některé z živností uvedených ve výzvě. Adéla Purschová Dobrý den, prosím o zodpovězení následujících dotazů: 1) Žadatel chce vytvořit evidenci osob, které poskytují krátkodobé hlídání dětí v domácím prostředí a tyto kontakty rodičům zprostředkovávat. Dají se tyto osoby podporovat v rámci projektu? Např. pokud by byly zaměstnancem žadatele či fungovaly jako dodávka služby, lze je z projektu zaplatit? 2) Lze v rámci projektu připravit a vyvinout kurz (vč. akreditace) pro sousedské hlídání a tento kurz nabízet? Předem děkuji, s pozdravem Hana Vojtová Autor: PURSCHOVA
|
ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 08.03.10 22:43:35) : Ideálně poslední čtvrtletí roku 2010. Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala jaký je doporučený termín zahájení realizace projektu? Děkuji za odpově´d Autor: PURSCHOVA
|
LAMACOVA_J (Pondělí 08.03.10 21:29:57) : Pozice v realizačním týmu mohou být i na celý úvazek, v tomto směru omezení neexistuje. Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je to s pozicí koordinátora projektu či projektového manažera. Mám dojem, že jsem někde četla, že jdou tyto pozice pouze na poloviční úvazek, ale nemohu to teď najít. Můžete prosím osvětlit? Děkuji, Lamačová Autor: PURSCHOVA
|
KOVACOVA (Pondělí 08.03.10 17:57:27) : Dobrý den výzva vysloveně nezakazuje počítačové kurzy, pouze nepodporuje projekty, u nichž jsou tyto kurzy hlavní náplní. Bilanční diagnostiku a motivační kurzy můžete do projektu zahrnout a záleží zcela na Vás, jestli dohromady nebo odděleně. Nicméně projekty podporované v rámci této výzvy by neměly svou náplní jen kopírovat nástroje aktivní politiky zaměstnanosti, ale mít nadstavbu a specifické zaměřeníé z hlediska rovnosti žen a mužů. Uvedené pracovní pozice můžete zahrnout do přímých nákladů, bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala na následující: - výzva zakazuje realizaci kurzů PC, zahrnuje tato specifikace kurz "Účetnictví s využitím PC", nebo ho můžeme do projektu zaplánovat? - u klíčových aktivit - plánujeme zahrnout aktivity Bilanční diagnostika a Motivační kurz - nejsou tyto aktivity v rozporu s výzvou? pokud ne, doporučujete tyto aktivity uvést jako dvě, nebo raději jednu klíčovou aktivitu? - u realizačního týmu se chci zeptat, zda do realizačního týmu dle výzvy patří, resp. zda do přímých způsobilých nákladů projektu lze započítat následující pozice: manažer projektu, administrativní síla/asistent/ka projektu, finanční manažer, odborní poradci, lektoři jednotl.kurzů? Velice děkuji za zodpovězení dotazů. S pozdravem J.Kováčová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den. V rámci našeho projektu jsme připravili vzdělávání pro ženy zahajující podnikání. Tak jsem také definovali naší cílovou skupinu. Avšak ženy zahajující podnikání mohou být v danou chvíli zároveň příslušníkem dalších CS -zaměstnanci,rodiče s dětmi, v předdůchodovém věku apod. Máme tedy CS rozšířit a nebostačí ponechat jednu původní. Dále v našem projektu překládáme metodiku ze zahraničí pro její využití v ČR. Jedná se o určitou formu testování osobnosti. Zahraniční majitel licence tento překlad nikdy komerčně nezrealizuje,jelikož ČR je svým počtem obyvatel pro něj komerčně zcela nezajímavá. Překlad po ukončení realizace projektu zústane k využití partnerské organizaci- tato ho může komerčně využít. Jedná se o veřejnou podporu? Z realizovaného testu se majiteli licence platí poplatky (3USD) je možné toto zahrnout do projektu za platbu licencí pro účasníky projektu? Toto pak je a nebo není VP? Předem díky za odpovědi. S pozdravem Michaela Holišová Autor: HOLISOVA
|
ADAMCOVA (Pondělí 08.03.10 13:21:40) : Nájem můžete mít na jedné faktuře, ale v rámci přímých nákladů si budete nárokovat a vykazovat jen částku připadající na práci s cílovou skupinou. Adéla Purschová Dobrý den, zaujala mě diskuze o nájemném. Lze situaci přímých nákladů , které se týkají nájemného řešit vnitřním účetním předpisem, nikoliv dvěmi fakturami? Děkuji za radu. Mirka Adamcová Autor: PURSCHOVA
|
ADAMCOVA (Pondělí 08.03.10 13:16:32) : Dobrý den, u drobných položek, kde není možné předem stanovit přesnou jednotkovou cenu, můžete do rozpočtu dát cenu souhrnnou. Nicméně i tak doporučujeme v textu žádosti, např. u popisu klíčových aktivit rozepsat, co je součástí položky, a udělat nějakou kalkulaci. Podle Metodiky způsobilých výdajů (str. 20) patří do nepřímých nákladů nákup kancelářských potřeb bez ohledu na jejich využití v projektu, tj. zda jsou nezbytné pro administraci projektu či pro cílovou skupinu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zaptala na drobnosti ke zpracování rozpočtu. Preferujete podrobnější zproacování či obecnější? Například je možné použít pojem soubor a dát celkovou cenu (jedná se příklad o hračky). Pokud budeme klientům tisknout materiály, je možné zahrnout do přímých materiálů tonery a papíry? Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká) Je tedy registrovanou službou i živnost tzv. volná? Děkuji Čechová Autor: PURSCHOVA
|
Dobrý den Ještě k tomuto dotazu (ROSENKRANZOVA_I (Neděle 07.03.10 20:36:05) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká) Je tedy registrovanou službou i živnost tzv. volná? Děkuji Čechová Autor: BCECHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 07.03.10 18:34:36) : Přesně tak, v rámci přímých nákladů si budete nárovovat 90% ceny za nájem a zbytek budete hradit z nepřímých nákladů. Těchto 10% nebudete uvádět do rozpočtu. Platba musí být oddělená na výpisu z účtu, protože při kontole monitorovací zprávy se vykazují jen přímé náklady. A.Purschová Dobrý den, mám otázku k rozpočtu projektu. Nájem prostor pro aktivity projektu patří do kapitoly 04.04,to je nám jasné. Ale jak máme vyčlenit kancelář pro realizační tým, která by měla být hrazena z nepřímých nákladů a tvoří desetinu z celkových prostor pro aktivity projektu ? Napsat do kapitoly 04.04. 90% nákladů za nájem a zbylých 10 % nikde neuvádět ?Musela by v tomto případě být od vlastníka nemovitosti faktura za nájem rozdělena do dvou položek kvůli doložení ? Děkuji za odpověď P. Lupínek Autor: PURSCHOVA
|
LUPINEK_P (Neděle 07.03.10 18:03:43) : Doporučuji podívat se do kapitoly 5. 1 Příručky pro příjemce, kde je mimojiné uvedeno, že příjemce musí vést pro projekt účetnictví ve smyslu zákona 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů nebo daňovou evidenci podle zákona 586/1992 Sb., o dani z příjmu ve znění pozdějších předpisů rozšířenou o dodatečné požadavky, které budou uvedeny v právním aktu o poskytnutí podpory. Adéla Purschová Dobrý den, naše organizace vede prozatím pouze daňovou evidenci. Je nutné v rámci projektu vést podvojné účetnictví ? Děkuji za odpověď P. Lupínek Autor: PURSCHOVA
|
HOLISOVA (Neděle 07.03.10 13:00:56) : Dobrý den. V rámci našeho projektu vytváříme mj. vzdělávacíprogram na podporu osob zahahajujících podnikání. Jakocílovouskupinu jsme nejprve zvlolili "ženy začínající podnikání". Avšak tyto ženy mohou zároveň spadat i do CS rodiče s dětmi, zaměstnanci, ženy v předdůchodovém věku atd. Máme tedy ponechat jen jednu původní skupinu a nebo máme tuto rozšířit i na ostatní. Díky. Holišová Záleží na obsahu projektových aktivit. Ale doporučujeme raději zahrnout větší počet cílových skupin, pokud předpokládáte aktivity zaměřené na jejich podporu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ROSENKRANZOVA_I (Neděle 07.03.10 20:36:05) : Dobrý den, ráda bych se zeptala na upřesnění specifikace co je registrovaná a neregistrovaná služba? Registrovaná služba je realizovaná podle zákona, např. prostřednictvím živnosti, školského zákona. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
LATOVA_M (Neděle 07.03.10 12:25:19) : Dobrý den, měla bych dotaz ohledně uznatelnosti nákladů grantových projektů - budou uznatelnými náklady i výdaje vyfakturované před uzavřením právního aktu o poskytnutí podpory? Dle metodiky způsobilých výdajů je zřejmé, že ne - znamená to tedy, že s realizací projektu mohu začít až po uzavření tohoto právního aktu, pokud chci, aby byl náklad uznatelným? Co přesně znamená uzavření právního aktu (dopis, podpis smlouvy...?) a kdy je možné toto očekávat v případě, že můj záměr bude vybrán k podpoře? Děkuji za odpověď, Latová Dobrý den, způsobilost nákladů jste pochopila správně. Výdaje jsou způsobilé podpisem právního aktu - smlouvy. Předpokládané začátky projektů jsou na září - říjen 2010. O tom, že byl projekt vybrán, se dovíte včas před začátkem realizace. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
STERBOVA_V (Pátek 05.03.10 14:54:36) : Dobrý den, odpovědi naleznete u vašich dotazů. S pozdravem Zuzana Pincová Dobrý den, obracím se na Vás s několika dotazy: Může být OSVČ žadatelem v případě aktivit A, má-li, resp. získá-li potřebná živnostenská oprávnění do začátku realizace projektu. Nebude OSVČ, která nemá zkušenosti se službami péče o děti, ale zajistí kvalifikované členy realizačního týmu projektu, znevýhodněna vůči žadatelům, kteří jsou neziskovými organizacemi nebo obchodními společnostmi? OSVČ je oprávněným žadatelem a není znevýhodněna vůči ostatním žadatelům. Jak to bude v tomto případě s veřejnou podporou? Služby péče o děti budou nabízeny cílové skupině rodičů s dětmi bez rozdílu, tj. bude se jednat o rodiče, kteří budou zaměstnáni u nejrůznějších zaměstnavatelů. Kapacita zařízení bude 11 dětí. Vzhledem k předchozímu dotazu se domnívám, že se o veřejnou podporu jednat nebude. V tomto případě se nebude jednat o veřejnou podporu. Může být členem realizačního týmu (nikoli cílovou skupinou) důchodce? Jedná se o vysoce zkušeného pracovníka, který do projektu přinese cenné zkušenosti z praxe. Tento člověk může být členem realizačního týmu. Projekt bude realizován v rodinném domě se zahradou, který splňuje prostorové a hygienické požadavky, bude však potřeba provést několik menších úprav - jsou následující činnosti způsobilými výdaji? Bylo by vhodné najít si pro realizaci projektu vhodnější prostory. Takto to nevypadá, že by tento rodinný dům splňoval požadavky na realizaci. Mějte na paměti, že všechny výdaje projektu musí být efektivní a nezbytné pro projekt a současně jsou stanovené limity pro křížové financování v této výzvě. - oplocení zahrady (v současné době je zde jen živý plot) - vybudování bezbariérového přístupu pro kočárky - šikmá plošina (nyní je zde jen schodiště) - rekonstrukce podlahy (nyní jsou zde dřevěné parkety, které nejsou jednoduše udržovatelné, jednalo by se o výměnu za např. laminátovou podlahu nebo lino) - výměna starých oken za plastová Předem děkuji za odpověď, V. Štěrbová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
PALKOVA_J (Pátek 05.03.10 12:08:55) : Dobrý den, veřejná podpora je předokládaná hlavě u podnikových školek, kde jsou jejich uživateli zaměstnanci jednoho konkrétního podniku, čímž je tento podnik zvýhodněný na trhu. Dále veřejná podpora přichází v úvahu u firem, které sice provozují školky pro více subjektů, ale ve velkém množství a na komerčním základě. Tudíž hlídání dětí jako doprovodnou aktivitu k okruhu činností B bych neviděla jako veřejnou podporu, tedy pokud by služba nebyla poskytována zaměstnancům jednoho konkrétního podniku. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den,chtěla bych položit následující dotaz:Veřejná podpora v rámci této výzvy není předpokládána, kromě projektů zaměřených na poskytování služeb péče o děti. Chtěli bychom v rámci podporované aktivity B) Trh práce - vývoj dalších progr. a opatření směřující ke slaďování pracovního a rodinného života v zaměstnavatelské sféře umožnit matkám na mateřské dovolené, aby mohly pravidelně docházet do zaměstnání (např. 3h. týdně). Po dobu jejich nepřítomnosti by měly zajištěné hlídání dětí. Je to veřejná podpora? Je veřejná podpora možná v aktivitě B)? Nebo je VP možná jen u aktivity A) v případě školek? Děkuji za odpověď. J. Palková Autor: PURSCHOVA
|
KREJCI (Čtvrtek 04.03.10 18:39:29) : Dobrý den, pronájem prostor je způsobilým výdajem nez ohledu na to, jestli od nájemce nebo vlastníka. Stavební úpravy nad 40 000 Kč lze hradit z křížového financování, do 40 000 Kč z kapitoly stavební úpravy. Ve výzbě není stanoveno, jak dlouho musí žadatel existovat, tudíž mohou žádat i nově založené subjekty. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. V případě, že hodláme školku provozovat v prostorách podnajatých od nájemce (tj. ne přímo od vlastníka), je nájemné těchto prostor způsobilým nákladem? A lze rekonstrukci těchto prostor financovat z křížového financování? Tj. platí v případě podnájmu stejné podmínky jako v případě nájmu prostor? Děkuji. Krejčí Autor: PURSCHOVA
|
DVORAKOVA_M (Pátek 05.03.10 11:12:47) : Dobrý den, pokud by expertka byla zaměstnankyní organizace, která je v projektu oficiálním partnerem, můžete uvést jako subjekt tuto organizaci. Pokud expertka není členkou partnerské organizace, subjektem bude žadatel. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, dříve zde bylo diskutováno zapojení zahraniční expertky v realizačním týmu. Z projektu jí bude hrazena pouze letenka a per diems v kapitole 02.02 Cestovní náhrady pro zahraniční experty. Nebude jí vyplácena žádná mzda a v realizačním týmu bude tedy mít v záložkách mzdy u této pozice nulu. Můj dotaz je, zda je správné, aby u záložky název subjektu bylo "kliknuto" na jméno žadatele jako subjektu. Prázdné to zůstat nemůže a nic jiného se nenabízí. Nebudeme s ní uzavírat žádnou pracovní smlouvu, dohodu aj. S touto expertkou vzájemně spolupracujeme dlouhodobě a nemá tedy problém se do projektu zapojit bez nároku na finanční odměnu. Děkuji Autor: PURSCHOVA
|
KOZUSZNIK_M (Čtvrtek 04.03.10 22:26:30) : Dobrý den, označení Vám vepíši do textu. Ale chci Vás upozornit, že kapitola 03 může tvořit maximálně 20% celého rozpočtu projektu. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc při zařazení položek do jednotlivých kapitol rozpočtu (některými položkami si nejsme jisti). skříně a police, stolky a židle pro děti, krmící židle, psací stůl a kancelářská židle, lehátka a postýlky - 07 nočníky - 03 kancelářské potřeby, výtvarné potřeby - nepřímé náklady přikrývky, polštáře, hračky, kočárky, vybavení kuchyňky, sportovní potřeby, televize, rádio, DVD přehrávač, datový projektor, notebook, kopírka - 03 podlahové krytiny - 05 nákup barev na malování a natírání - 05 hygienické potřeby, vybavení lékárničky - nepřímé náklady pracovní oděv zaměstnance - nepřímé náklady zřízení internetu, úklid - nepřímé náklady malování, natírání - 05 Děkuji a přeji příjemný den. Mariola Kožusznik Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Čtvrtek 04.03.10 12:41:44) : Dobrý den, v rámci přímé podpory lze proplácet jízdné, stravné a cestovné v závislosti na aktivitách projektu. Bližší informace najdete v Metodice způsobilých výdajů. Mzdové příspěvky v rámci této výzvy nejsou propláceny, protože ve výzvě není povolená veřejná podpora, vyjma režimu de minimis na firemní školky. Příspěvek na hlídání můžete proplatit proti pokladnímu dokladu a podpisu čestného prohlášení, že klient/ka použil/a poskytnutý příspěvek na hlídání dětí po dobu účasti na aktivitách projektu. Vzhledem k tomu, že hlídání si za poskytnutý příspěvek může každý zajistit individuálně, nejsou stanoveny žádné podmínky, kdo má děti hlídat. S pozdravem, Adéla Purschová Zdravím Vás, rád bych dotázal: 1) maminky na mateřské dovolené budou docházet do svého původního zaměstnání (do firem) cca. na 4 h/týdně - jakou mohou čerpat přímou podporu (odměna za práci, cestovné, příspěvek na hlídání ...) 2) předpokládám, že pouze příspěvek na hlídání bude uznatelným nákadem: kdo může hlídat děti a jak se bude prokazovat náklad příspěvku na hlídání? Děkuji. Martin Dýčka Autor: PURSCHOVA
|
SULOVA (Čtvrtek 04.03.10 13:00:45) : Dobrý den, živnost je možné zřídit až při zahájení projektu. S pozdravem, Adéla Purschová Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda živnostenský list v oblasti „mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti“ dle zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání musíme mít zřízen již při podání žádosti, nebo stačí mít jej až k datu zahájení projektu. Děkuji za odpověď Šulová Autor: PURSCHOVA
|
TURKOVAM (Čtvrtek 04.03.10 11:31:00) : Dobrý den, na úvod bych ráda upozornila, že hlavní pracovní náplň partnera by neměla spočívat ve vykonávání činnosti pro příjemce, která je běžně dostupná na trhu, v takovém případě by se jednalo o skrytý dodavatelský vztah. Jinak obecně zaměstnance partnera může v rámci projektu zaměstnávat příjemce, který s nimi uzavře pracovní smlouvu, tudíž pak partner bude bez finančního příspěvku (nebude sám proplácet členy realizačního týmu). Druhá varianta je, že zaměstnavatelem některých členů realizačního týmu zůstává v rámci projektu partner, smlouvu s nimi uzavře on a pak se jedná o partnera s finančním příspěvkem. V případě finanční účasti příjemce partnerovi poskytuje zálohy, které mu partner zúčtovává a předává mu kopie účetních dokladů. Adéla Purschová Dobrý den, ještě bych se ráda zeptala na otázku partnerství. Do projektu chceme zapojit Mateřské centrum, jako partnera na hlídání dětí, to by byla jeho hlavní činnost. Samozřejmě za tuto činnost by MC požadovalo úhradu. Předpokládám tedy, že by MC muselo být partnerem s finančním příspěvkem. Pokud by ale v realizačním týmu projektu byly 2 osoby na Dohodu o provedení práce, které jsou zaměstnanci MC a v projektu budou v MC hlídat děti, nemuselo by být MC partnerem s fin. příspěvkem? Jak se mezi realizátorem projektu a partnerem v případě, že je to partner s fin. příspěvkem převádějí prostředky? Fakturou to určitě nepůjde, to by byl pak dodavatelsko-odběratelský vztah. Děkuji Turková Autor: PURSCHOVA
|
SIKOROVA_M (Čtvrtek 04.03.10 07:19:58) : Dobrý den, vše se musí dít v podle zákona, zda tedy podle volné žinosti poskytování služeb pro rodinu a domácnost. Pokud to tedy umožňuje, nevidím důvod proč ne. Na druhou stranu Vás musím upozornit, že pokud budete hlídat děti jednomu konkrétním zaměstnavatelům, bude se jednat o veřejnou podporu. Také si nejsme jisti počtem dětí, které je možné hlídat v soukromém bytě v poměru k minimálním výdajům projektu (min. 1milion Kč). S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, pokud si zřídím v rámci plánovaného projektu hlídání dětí pro zaměstnance na volnou živnost "poskytování služeb pro rodinu a domácnost", může toto hlídání být realizováno i v soukromém bytě? Děkuji za odpověď. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TURKOVAM (Středa 03.03.10 21:04:09) : Dobrý den, hlavní myšlenka projektu nemůže být zaměřena na aktivity, které jsou ve výzvě zakázány. Pro Vaší bezpečnost, co do kvality projektového záměru, proto nedoporučuji měkké dovednosti vůbec a specifickou angličtinu pouze okrajově. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý večer, chtěla bych se zeptat na možnost zařazení těchto aktivit do projektu: komunikační dovednosti, manažerské dovednosti a jazyky s odborným zaměřením např. na cestovní ruch. Vím, že jsou ve výzvě vyjmenovány jako neuznatelné měkké dovednosti a cizí jazyky v případě, že jsou hlavní náplní projektu. Náš projekt ale nemá tyto aktivity jako hlavní činnost, jsou mezi jinými aktivitami resp. doplňkové. Děkuji Turková Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VICAROVA_J (Středa 03.03.10 22:34:01) : Dobrý den, pokud máte audit povinný (tedy Váš rozpočet bude vyšší než 3 miliony) je možné ho zahrnout do přímých nákladů. Vyčíslení položek spadajících do nepřímých nákladů naleznete v příručce D5 Metodika způsobilých výdajů, např. publicita a výdaje na místní kancelář. Tzn. že prostředky na místní kancelář dostanete v nepřímých nákladech, ale v rozpočtu se konkrétní položky neobjeví. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, podle výše celkových nákladů v rozpočtu se určí procentní podíl na nepřímé náklady, např. 16%. Počítá se do těchto 16% i publicita a povinný audit? Chápu dobře, že místní kancelář je uznatelný, ale nepřímý náklad a tedy bude započítán v oněch 16%, ale musím náklady spočitát a musí se vyskytnout v celkových nákadech projektu? Co znamená slovo, že se místní kancelář nemůže ROZPOČTOVAT? DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
TOSOVSKA_D (Středa 03.03.10 13:04:12) : Vzhledem k tomu, že jste nejblíže cílovým skupinám, předpokládáme, že jste schopni odhadnout jaký typ kurzů bude nejčastěji potřeba atd. Ve Vašem případě bych si udělala analýzu trhu - v jakých cenových relacích se kurzy pohybují a podle toho bych nastavila třeba tři různé položky s různou cenovou hladinou. S pozdravem, Kateřina Zápotocká Dobrý den, děkuji za odpověď. Ještě mám upřesňující otázku k auditu. Když provedeme např. 50 účastníkům osobnostní audit, jehož výsledky pochopitelně předem neznáme, jak můžeme specifikovat do rozpočtu následně doporučované rekvalifikační kurzy? Ceny kurzů jsou dost variabilní... Děkuji, D. Tosovska Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
DYCKA_M (Úterý 02.03.10 13:24:42) : Dobrý den, vzhledem k tomu, že výzva není primárně zaměřená na rekvalifikační kurzy, akreditace není povinná a nestanovili jsme ani jiná omezení. Pouze jak je uvedeno ve výzvě, nebudou podporovány projekty, jejichž hlavní náplní je výuka cizích jazyků, počítačů a měkkých dovedností. Rekvalifikační kurzy v okruhu činností B by ovšem měly být součástí komplexněji pojatého projektu na odbourávání diskriminace na trhu práce na základě pohlaví. S pozdravem, Adéla Purschová Děkuji za odpověď. Ještě bych se ráda dotázala, co je myšleno pojmem rekvalifikace v této Výzvě: - jaké je zaměření a obsah rekvalifikačního kurzu - délka rekvalifikačního kurzu - akreditace rekvalifikačního kurzu - jsou nějaké omezení rekvalfikačních kurzů. Děkuji. S pozdravem Ing. Jitka Palková ředitelka HK okresu Přerov Autor: PURSCHOVA
|
|