ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 22.03.10 19:33:23) : Dobrý den, mám ještě jednu otázka: Musíme dokládat k žádosti nějakou přílohu týkající se partnerství? Pokud nebudete mít partnera, tak ne. Děkuji za odpověď Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
ROSENKRANZOVA_I (Pondělí 22.03.10 19:31:36) : Dobrý den, ráda bych se informovala na tuto otázku:Do indikátoru 07.41.00 můžeme započítat u aktivity A vždy jednoho z rodičů / musí pracovat nebo se připravovat?/ a u aktivity B účastníka např.kariétního poradenství /ten nemusí úspěšně dokončit/?Do indikátoru 07.46.13 pouze u aktivity B toho,kdo úspěšně ukončí daný program? U aktivity A jste to pochopila správně. Vzhledem k tomu, že se indikátor 07.46.13 jemnuje počet úšpěšně podpořených osob, bude se opravdu započítávat jen ti, kdo kurz dokončí úspěšně - složí zkoužku a obdrží certifikát. V rámci indikátoru 07.41.00 se započítají všichni, kdo nějakým způsobem obdrželi podporu z veřejných prostředků. Tedy i ti, kteří kurz nedokončí, protože i do nich byla investováno. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, dovolte dotaz: Zrevidovaná verze výzvy č.54 ke dni 25. 1. 2010 uvádí v kapitole "Povinné přílohy žádosti" - Doklad o právní subjektivitě: je nutné předložit v odpovídající formě, odlišné podle právní formy žadatele (bod 4 pod čarou): - o.p.s. – výpis z rejstříku obecně prospěšných společností (ne starší než 3 měsíce), stanovy Z jakého právního závazku) vyplývá povinnost, že by měla o.p.s. mít Stanovy?-- Děkuji, s pozdravem Bartoš Autor: BARTOS_LAD
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Pondělí 22.03.10 16:16:56) : Dobrý den, máme v realizačním týmu zařazeného personalistu. Jeho mzdové náklady nejsou přímé, ale nepřímé. Když ho v B7 vložím do kapitoly realizační tým a v kapitole rozpočet načtu realizační tým, načtou se mi mzdové náklady personalisty. Takže personalista se do realizačního týmu neuvádí anebo se uvádí bez mzdových nákladů? Kam patří pozice projektový manažer-technik do přímých nebo nepřímých nákladů? Musím uvádět do realizačního týmu účetní - nepřímé náklady? Děkuji za odpověď. Do realizačního týmu neuvádíte osoby, které nejsou placeny z přímých nákladů. Tedy pozice jako - účetní, personalista atd. nemají v rozpočtu projektu co dělat, nebudou tedy uvedeny ani v ralizačním týmu. Nevím, co je v náplni práci projektového manažera -" technika", proto nemohu říct, kam ho zařadit. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VEGRICHTOVA_R (Pondělí 22.03.10 14:43:41) : Dobrý den, žadatel, obchodní společnost s. r. o. chce podporovat své zaměstnance s dětmi předškolního a mladšího školního věku zajištěním služeb péče o děti. Vzhledem k malému počtu zaměstnanců a různému věku dětí předškolního věku je však neekonomické zakládat a provozovat vlastní firemní školku. Proto žadatel uvažuje o výběrovém řízení na externího dodavatele s odpovídajícím živnostenským oprávněním. Jsou náklady na služby hlídání dětí provozované v zařízení externího subjektu a/nebo v domácnosti zaměstnance způsobilými výdaji? Předem děkuji za odpověď RV Dobrý den, myslím, že to nebude tak jednoduché - žadatel musí být i realizátorem projektu. Tudíž nelze vyhlásit výběrové řízení na peníze, které získal jako dotaci. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
Dobrý den, naše organizace připravuje projekt zaměřený na aktivitu A, jehož hlavním cílem je podporovat a rozvíjet sousedskou výpomoc při hlídání dětí, jejich vození do školky, kroužků, atd. Hlavním aktivitou projektu bude tvorba webové portálu věnující se problematice a usnadňující sousedskou výpomoc. Je možné, aby byla tvorba webu jako hlavní aktivita? U vykazování indikátorů (počet podpořených osob) je možné je vykazovat na základě návštěvnosti portálu? Nebo je potřeba použít jiný nástroj, popř. jaký? Děkuji za odpověď Autor: MPOSPISIL
|
DVORAKOVA_M (Pátek 19.03.10 18:58:37) : Co se týče tisku materiálu pro cílovou skupinu (prezenční listiny....) jedná se o přímý náklad. Příprava a tisk pro projektový tým je nepřímým nákladem (administrace projektu). Zuzana Pincová Dobrý den, můj dotaz se týká administrativní pracovnice v realizačním týmu. Je tisk studijních materiálů, certifikátů, prezenčních listin uznatelný jako přímý náklad projektu nebo se musí tyto činnosti hradit z nepřímých nákladů? Příprava a tisk dokumentů pro projektový tým - je to náklad hrazený z přímých nebo nepřímých nákladů - opět by to vykonávala administrativní pracovnice. Děkuji Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 13:51:43) : Dobrý den, pokud je projekt zaměřen na tvorbu inovativního produktu na podporu zahájení OSVČ, je možné toto naplánovat jako hlavní indikátor pouze s pilotním během kurzu, anebo je lepší dobu projektu prodloužit o dva kurzy navíc, aby bylo proškoleno více osob ? Na co je v tomto směru kladen důraz ? děkuji K.K. Více na počet proškolených osob. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
JANA_LENKOVA (Pondělí 22.03.10 12:09:10) : Ano, u indikátoru Počet podpořených osob celkem se jedná o osoby, které nastoupí do projektu. Nejedná se o počet lidí, kteří dokončí projekt, to je až indikátor počet úspěšně podpořených účastníků kurzů. Ano součty se kumulují, tj. budete mít hodnotu 304. Indikátory nikde nevysvětlujete. Zuzana Pincová Dobry den, mam jeste dva dotazy k hodnoticim indikatorum: Mame program, kde jsou 4 slozky, 2xdvoumesicni kurzy, pak praxe, pak konzultace nad projektem. - idikator Pocet podporenych osob celkem - tam se dava kazdy clovek jen jednou, ze? a davam tam cislo poctu lidi, ktere naberu, tj. maximalni kapacitu nebo poct lidi, ke kterym se zavazuji, ze dovedu do konce, tj. treba kdyz uvazuji 65%, tak tady bude jen ta cast. dokoncit ale muzou i vsichni... - indikator pocet uspecne podporenych absolventu kurzu - za kurzy se v nasem programu da povazovat jen cast 1 a 2, chapu to spravne, ze ucastnici praxe tam nepatri? ale hlavni dotaz tady - chapu to spravne, ze se tu pocty kumuluji? tj. kdyz mi prvnim kurzem projde 160 lidi a vstoupi do druheho a tim projde az 160 lidi (nicmene tady pocitame ubytek 10%, takze predpokaldame, ze absolvuje 144), davam tam 320, 304 nebo 160? kurzy jsou oddelitelne - pokud nam treba v prubehu 1 odpadne, najdeme pro 2nahradnika. mam indikatory nekde vysvetlovat, jak jsme to mysleli? Dekuji Jana Lenková Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Pátek 19.03.10 19:07:36) : Není nikde přesně vymezené čím musíte podpořené osoby u školek dokládat, je na vás jak se domluvíte s danými osobami, nicméně z doloženého dokladu musí být při kontrole patrné, že jsou pracující. Zuzana Pincová KATERINA_ZAPOTOCKA (Pátek 19.03.10 15:20:44) : Dobrý den, děkuji za odpovědi. Příručky jsem samozřejmě prostudovala, ale často může dojít k mylnému výkladu, proto se ujišťuji. I z dotazů a odpovědí na fóru vyplývá, že pravidla nejsou vždy jednozačná, viz DPH. Bohužel jsem ale nedostala odpověď na to, jakým způsobem se dokladuje, že oba rodiče z clové skupiny pracují (píšete, že mi na tento dotaz kolegyně odpovídala). Dokladuje se pracovní smlouva, uvedení zaměstnavatele v monit, listu podp. osoby a následné čestné prohlášení. Nikde tuto odpověď nevidím. Všimla jsem si, že se na toto pta i dalsi zadatelka, ale ani u ni není v odpovědi zmínka o konkrétním dokumentu. Pěkný večer. Hana K Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Sobota 20.03.10 14:57:03) : Toto by se vám zobrazovat nemělo. Obraťte se s tímto problémem na technickou pomoc benefit7@mpsv.cz. Zuzana Pincová Dobrý den, a zase dotaz :-) Sice chápu, že finanční plán je pouze indikativní, ale je mi divné, když budu končit projektu v červnu 2013, proč se mi ukazuje žádost o platbu ještě na prosinec 2013. Nemám někde něco zaškrtnuto špatně? Díky. S pozdravem R. Vondráková PS: A díky za předchozí odpověď k uznávaní dětí, které opravdu chceme(te) podpořit, odpověď zcela chápu. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 11:51:53) : V tomto případě napište do rozpočtu opravdu jen cenu dle vaší kalkulace a pokud cena převýší cenu 200 tis. bez DPH je nutné opravdu vypsat dle metodiky způsobilých výdajů výběrové řízení. Zuzana Pincová omlouvám se ale vyvstala opět otázka, s jejím řešením bych potřebovala pomoci. Máme v plánu vyvinout nový kurz pomocí internetové aplikace, předběžně o tomto jednáme s lidmi, kteří by tento kurz mohli pro nás vyrobit. Avšak oni upřednostňují smlouvu o dílo, pouze jeden z nich by byl součástí realizačního týmu coby hlavní programátor. Do rozpočtu mám napsat předpokládaný strop zakázky a v době realizace je nutné vypsat výběrové řízení, přestože již proběhla konzultace o podobě tohoto kurzu ? mnohokrát děkuji za odpověď. K.K. Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KADLECOVAHANA (Pondělí 22.03.10 11:44:01) : Dobry den, pokud budeme realizovat skolku, kde velka cast deti bude od jednoho zamestnavatele,a le jinak bude i pro verejnost, bere se tento subjekt jako partner projektu? Osobne si myslim, ze ne. Dekuji za odpoved. Kadlecova Není nutné, aby se jednalo o partnera, ale rozhodně se bude jednat o veřejnou podoporu dané organizace. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Sobota 20.03.10 18:48:07) : Dobrý den, přesně jak píšete. Pokud poplatky půjdou na aktivity konané mimo projekt nebudou se počitat do příjmů projektu. Zuzuana Pincová Dobrý večer, ještě mi není zcela jasné, zda-li když v současném rozpočtu neuvádím v nákladech externisty pro kurzy pro děti v rámci denní docházky - jako je angličtina, hudební výuka, atp., které mi bylo doporučeno neuvádět do přímých nákladů - neboť se jedná o nadstandart nedoporučený podporovat výzvou, zda-li můžeme na ty služby navíc vybírat od rodičů poplatky - a jestli se v tom případě nejedná o příjmy projektu... (budeme tím hradit náklady, které v projektu nefigurují) to mi stále není jasné. Díky za odpověď, snad jsem to popsala srozumitelně. Díky. Pěkný den všem na fóru! RV Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
RENATA_VONDRAKOVA (Neděle 21.03.10 01:37:55) : Pokud se jedná o partnera bez finančního příspěvku, tak se čerpání veřejné podpory v minulosti nesleduje. Zuzana Pincová Omlouvám se, že píšu na tříkrát, ještě prosím, jestli se někde uvádí nebo nějakým způsobem monitoruje, když partner BEZ FINANČNÍHO PŘÍSPĚVKU, byl příjemcem podpory de minimis. Díky. RV Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
VACULIK_M (Čtvrtek 18.03.10 10:12:40) : Pokud chcete z nákladů projektu hradit pouze rekonstrukci objektu MŠ, tak to není záměrem této výzvy a není to možné už jenom vzhledem k nastaveným limitům jednotlivých kapitol rozpočtu. Školné nemusí být 0, ale pak se tyto příjmy musí odečítat od dotace. Zuzana Pincová Dobrý den, mám ještě doplňující dotaz na příjmy (školné) v MŠ. Uvažujeme o rekonstrukci objektu bývalé MŠ, která by byla hrazena ze zdrojů této výzvy. Ovšem náklady na provoz nejsou v projektu zahrnuty, musí být tudíž hrazeny z příjmů. Budou i takové příjmy odečteny z dotace? Zjdenodušeně řečeno, pokud bych byl příjemce dotace z této výzvy, znamená to, že školné v MŠ musí být 0 Kč? Děkuji Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 10:21:18) : opět dobrý den, mám další otázku, uvažujeme o vývoji nového kurzu, ke kterému budeme potřebovat konzultaci odborníků, v této chvíli nejsme schopni říci, zda půjde o 1 nebo 3 osoby, pouze odhadujeme, že to dá celkem asi 120 hodin. Mám v rozpočtu napsat pozice pro 3 konzultanty a dle realizace tyto pozice sloučit anebo naopak napsat 1 konzultanta na 120 hod a v případě potřeby rozdělit tuto práci mezi více osob ? Děkuji. K.K. Je lepší mít jednu pozici, kterou bude dělit mezi více osob. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SYKOROVA_M (Pondělí 22.03.10 09:33:00) : Dobrý den, mám, prosím, několik dotazů: 1. V harmonogramu projektu si nemusím nechávat v posledních měsících trvání projektu čas na administrativní zpracování a aktivity mohou trvat až do posledního měsíce, protože závěrečnou zprávu mohu poslat nejpozději 2 měsíce po skončení projektu. Pochopila jsem to dobře? Ano. 2. Když máme partnera bez finančního přispění, tak do monitorovacích indikátorů počet podpořených organizací napíši 1 nebo 2? V případě, že předkládáme projekt na změnu stereotypů myšlení zaměstnavatelů, mohu do tohoto indikátoru napsat i počet podniků, kterým poskytneme konzultace nebo kurzy k zavádění flexibliních metod práce? Do tohoto indikátoru se započítavá organizace žadatele a partnerské org. 3. V projektu pro začínající podnikatelky jsou cílovou skupinu ženy, které ještě nezačaly podnikat. Mohou začít podnikat v průběhu projektu, nebo musí začít podnikat až po ukončení projektu? Mohou začít podnikat v průběhu. 4. Mám nějaké nesrovnalosti s identifikací programu ve výzvě a v benefitu. Výzva uvádí oblast podpory 3.4., osu 3. (v benefitu mám oblast podpory 4.3.4., osu 4.3.)? Oblast podpory je 4.3.4 - 3.4 je zkrácená varianta. První čtyřka v kombinaci je číslem OP LZZ. 5. Předkládáme dva projekty, jeden na podporu začínajících podnikatelek, obsahuje rozřazovací seminář Jaké mám schopnosti a předpoklady k podnikání? Pak se ženy rozdělí do dvou programů: 1. Začínající podnikatelka (kurzy, tréninky, poradenství), 2. program Aktivní žena (profesní rozvoj jako základ pro podnikání později). Je vhodné napsat do kategorizace pomoci - vzdělávání? Ano. Druhý projekt se zabývá změnou stereotypů myšlení zaměstnavatelů ( několik marketingových nástrojů oslovování zaměstnavatelů, kurzy, konzultace, publikace, motivační video, web, propagace rovných příležitostí.... - vše o zavádění moderních flexibilních metod práce...). Jakou mám zde napsat kategorizaci pomoci? 20 – Sociální práce, veřejné, sociální a osobní služby 6. V indikátorech pro změnu myšlení zaměstnavatelů mohu napsat počet inovativních produktů (kurz, video, web, publikace...)? Tedy počet nástrojů, kterými budeme stereotypy myšlení měnit? Ano, ale pokud budete tyto produkty sami vytvářet! V projektu pro začínající podnikatelky vstoupí do rozřazovacícho semináře celkem 180 žen v 6 turnusech, a všechny tento seminář dokončí. Pak se ženy rozdělí do programů Začínající podnikatelka a Aktivní žena, z nichž každý z programů dokončí v průběhu projektu 30-60 žen? Jaké mám, prosím napsat monitorovací indikátory? Existuje nějaké doporučené procento úspěšně ukončených absolventů kurzu, podle kterého se řídí hodnotitelé? Ne, ale procento předpokládáme maximální - zde je pouze prostor provymezení počtu osob, které kurz z relevantních důvodů nedokončí (nemoc, vážné osobní důvody). 7. Program začínající podnikatelka je koncipován tak, aby zahrnoval všechny složky potřebné k úspěšnému podnikání včetně tréningu obchodních a prezentačních dovedností. Pro neznalé jde okrajově i o kurz PC pro podnikání (tvorba kalkulací, prezentace produktu) jako předpoklad pro vstup do rekvalifikačního kurzu základy podnikání. Je možné, že budeme, přestože se nejedná o aktivity stěžejní, nýbrž doplňkové, vyřazeni pro nesplnění přijatelnosti? Pokud se bude jednat o aktivity doplňkové není důvod k obavám. Díky Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KADLECOVAHANA (Čtvrtek 18.03.10 21:52:15) : Vážená paní Kadlecová, cílovou skupinou pro aktivity v oblasti slaďování pracovního a rodinného života jsou mimo jiné rodiče a dětmi, což mohou být matky i otcové. Semináře tématicky zaměřené na slaďování pracovního a rodinného života můžete do tohoto okruhu činností zahrnout. Jak podrobně je rozepíšete do žádosti, záleží na Vás a na tom, co se vejde to textového pole v Benefitu. S pozdravem, Adéla Purschová Vazena pani Purschova, dekuji az trpelivost s mymi dotazy. Zde jsou dalsi doplnujici dotaz k poradani seminaru pro rodice. 1.Lze povazovat za relevantni vzhledem k podmince uplatneni osob na trhu prace i typ seminaru zamerujici se na otce (nechci zde vyjmenovavat temata), takze obecne receno kurzy pro otce, ktere jsou zamereny na podileni se na vychove ditete, pomoc s domacnosti, organizace casu - tak aby zena/matka mela dostatek casu na uplatneni v prac. procesu? 2. Jsou relevantni seminare/ sezeni s psychologickym zamerenim - jak zvladat rodinu a praci dohromady atd....? 3. Pokud mame skalu seminaru, ze kterych si nakonec ucastnici budou vybirat, mame je v zadosti vyjmenovat uplne vsechny anebo staci vycet oblasti seminaru a zminka jen vzorku temat? Autor: PURSCHOVA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Neděle 21.03.10 16:17:02) : Dobrý den, patří mezi klíčové aktivity např. zajištění výběrového řízení např. publicity, nábytek aj. a samotná realizace publicitních opatření a nákup nábytku či nikoliv? Děkuji za odpověď. Záleží na obsahu projetových aktivit - klíčové aktivit jsou aktivity převážně ve vztahu k cílové skupině, proto není nutné Vámi vyjmenované aktivity zahrnovat mezi klíčové, ale nechala bych je jako obsah realizace KA - řízení projektu. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
BUBENIKOVA_PAVLINA (Neděle 21.03.10 16:49:55) : Dobrý den, měla bych dotaz týkající se VP. V B7 jsou otázky týkající se VP k relevantnímu trhu/poskytování plnění. Myslí se tím trh/plnění, na kterém žadatel působí anebo trh, který se týká předmětu projektu? Děkuji za odpověď. Myslí se tím trh, který se pro Vás zpřístupní (budete konkurence schopnější na úkor druhých) po využití dotace - veřejných prostředků. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:15:25) : KATERINA_ZAPOTOCKA (Pondělí 22.03.10 09:07:35) : děkuji, to je informace, která mě posunula dále, ale chápu správně, že v rámci OP LZZ jde o "Řízení není dle zák.č.137,139/2006Sb." v akt.zn. ? Zaleží jaký je status Vaší organizace, ale ve většině případů je to tak jak píšete. Pouze v některých vyjímkách je nutné postupovat podle zmíněného zákona. Více viz níže. V případě, že se zadavatel řadí do některé z kategorií zadavatelů dle § 2 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, tj. zejména do kategorie tzv. veřejného zadavatele (např. organizační složky státu, příspěvkové organizace, obce, kraje), je povinen řídit se postupy podle zákona o veřejných zakázkách[1], ledaže by zadávaná veřejná zakázka spadala do oblasti výjimek upravených v § 18 a § 19 zákona. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 09:09:26) : Dobrý den, lze zadat výběrové řízení ještě před započetím projektu ( avšak po podpisu smlouvy) - v rámci úspory času. Ano, způsobilost výdajů se váže k začátku realizce projektu, ale Vy daný výdaj uskutečníte až po začátku realizace - po ukončení VŘ. Děkuji K.K. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
VACULIK_M (Pondělí 22.03.10 08:57:08) : Dobrý den, v příloze projektové žádosti jsem nalezl vzorové čestné prohlášení pro účely dočasného rámce, kde se musí uvádět, zda je/byl partner projektu příjemce podpory de minimis. Pokud byl, znamená to něco pro hodnocení či nikoliv? Žadatel projektu (v rámci aktivity A - předškolní zařízení) má totiž jako partnera soukromou firmu, které garantuje určitý počet míst v provozované školce. Tato firma je ovšem příjemce podpory v režimu dočasného rámce. Má to pro ni nějaké důsledky? Ano, tato firma bude z části příjemcem veřejné podpory - podle výše dotace na projekt. A pokud má vyčerpány možnosti čerpání veřejné podpory - podle dočasného rámce a i podle de minimis, již nemůže být příjemce podpory. Děkuji Marek Vaculík Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
KRENKOVA_K (Pondělí 22.03.10 08:41:17) : Dobrý den, již několikrát jsme pročítala "Metodický pokyn pro zadávání zakázek OP LZZ" ( z 2.3.2009) ale nemohu v něm najít instrukce, dle kterých bych mohla vybrat odpověď na zálaožku "Postup při VŘ" v Benefitu. Můžete mě nasměrovat případně na jiný manuál ? Děkuji K.K. Nejsem jistá, jestli se ptáte na to, co Vám odpovím, ale potrobnější informace k vyplnění žádosti naleznete v příručce D6 - Průvodce vyplněním projektové žádosti, str. 65. Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 02:18:11) : Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár otázek. Jedná se o občanské sdružení, které je zřizovatelem mateřskéo centra a nově by rádo vytvořilo školku. 1. udržitelnost - jaká je povinná udržitelnost po ukončení projektu - v rámci křížového financování počítáme pouze s pořízením nábytku (příručku pro příjemce jsem si nastudovala, dotazy na ESF fóru taky) - do jaké míry je závazné to, co popíšu v rámci udržitelnosti v projektu? Pokud popisujete do žádosti nějakou možnost udržitelnosti, měli byste se jí po ukončení projektu držet, protože je podle toho projekt hodnocen v rámci věcného hodnocení, ale žádnou právní páku, co do udržitelnosti projektu po ukončení realizace nemáme. Vztah k udržitelnosti v případě majetku naklupeného z křížového financování, viz níže. 1.1.Příjemce je povinen zajistit dodržení ustanovení čl. 57 odst. 1 nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 o obecných ustanoveních o Evropském fondu pro regionální rozvoj, Evropském sociálním fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1260/1999 (dále jen „nařízení č. 1083/2006“), tedy že projekt, v jehož rámci jsou hrazeny investiční výdaje v rámci křížového financování nebo poskytovány mzdové příspěvky na tvorbu pracovních míst, neprojde v době pěti let od finančního ukončení projektu, tj. od připsání poslední platby na účet příjemce, podstatnou změnou způsobenou změnou vlastnictví položky infrastruktury hrazené alespoň částečně z prostředků ESF nebo zastavením výrobní činnosti příjemce či jeho partnera. 2. stravování pro děti - je možné hradit z projektu pouze dovoz stravy a náklady za stravné (zejména obědy) řešit přímou platbou od rodičů jídelně, kde máme předdomluvený odběr stravy? Ano. 3. zkušenosti realizačního týmu - jedním z hodnotících kritérii jsou zkušenosti realizačního týmu, ale v benefitu nevidím moc prostor pro tuto informaci - poradíte mi kam to zařadit? Je možné toto popsat v rámci popisu jednotlivých pozic u realizačního týmu. 4. stanovy - ustanovení o majetkovém vypořádání - stačí toto? - valná hromada na základě hlasování rozhoduje o zániku Přátelé KOPRETIN o.s. V případě zániku o jeho majetkovém vypořádání Ano, ale musíte dodržet podmínky udržitelnosti, viz výše. 5. prádelnu vnímáte jako nepřímý náklad - jako součást úklidu? Ano. 6. koberce a linoleum - jako zařízení a vybavení, ale položení koberce a lina - jako drobné stavební úpravy? Otázka byla předána metodickému odd. a pokusíme se na ni "dodat" odpověď. Tak to je asi pro tuto chvíli vše. Děkuji za Vaši ochotu. Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
SKRABALOVA_EVA (Pondělí 22.03.10 08:01:43) : Dobrý den, z textu Vašeho dotazu není 100% jasné, co si chcete ujasnit, ale budu se snažit. Dobrý den, ráda bych si ujasnila závěr z diskuze s paní Zápotockou. Bohužel včerejší informace ohledně podpořených osob byla nepřesná. Do podpořených osob se započítávají rodiče hledající práci pouze u činnosti B Trh práce a nikoliv u činnosti A Služby péče o děti Znamená to tedy, že do podpořených osob u činnosti A se započítává 1 rodič každého dítěte umístěného ve školce bez ohledu na to, jestli pracuje nebo je doma s druhým dítětem? Vaše otázka jde přímo proti tomu, jak se Vám idnikátor snažíme vyložit. Naším cílem je maximální zapojení matek na trh práce - proto podporujeme služby péče o děti - proto není naším cílem hlídat děti matkám, které zůstanou doma s druhým dítětem, protože jim to nijak možnost pracovat neumožní. Proto jsme přistoupili k tomu, že nechceme započítávat do indikátorů rodiče, které děti umístí do školky a dál zůstanou doma. To jde zcela proti logicke věci. Děkuji za Vaši ochotu. Zdraví, Eva Škrabalová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
FIEDLEROVA_J (Čtvrtek 18.03.10 10:35:56) : Pokud je žadatelem kraj, měl by tento doklad o přidělení IČ být vydán Českým statistickým úřadem. Zuzana Pincová Dobrý den, v 9:44 jste odpovídali na můj dotaz ohledně dokladu o právní subjektivitě žadatele. Tím, jak jsem v dotazu uvedla, je kraj. Ten není v Obchodním rejstříku veden. Mohu se tedy zeptat, co se rozumí dokladem o přidělení IČ? Děkuji! Fiedlerová Autor: ZUZANA_JANECKOVA
|
Dobrý den, děkuji za odpověď. Máme vytipováno několik obcí. Vzhledem k tomu, že budeme objekt pronajímat a nikoliv vlastnit, je logické, že nám žádný soukromý subjekt nepřislíbí pronájem prostor půl roku dopředu. Proto jsem se ptala na možnost uvést více míst - vždy je lepší mit záložní plán. H.Kadlecova Autor: KADLECOVAHANA
|
NAVRATILOVA_L (Pátek 19.03.10 08:07:03) : Dobrý den,děkuji předem za reakce ne následující dotazy:1. můžete mi prosím potvrdit, zda je dále uvedená finanční účast partnera možná? Jedná se o partnera (škola), který se zabývá jako jediný v okolí stejnou pedagogikou, která je uplatňována v našem rodinném centru (školce), takže se nejedná o dodavatelský vztah. (Navíc se předpokládá, že velká část dětí z naší školky bude pokračovat právě v této škole je účinné a žádoucí vzájemně se odborně podporovat a směřovat ). V rámci doplňkové aktivity projektu by šlo o supervizi prováděnou formou vzájemných návštěv pedagogů v hodinách partnerské školy a naopak učitelů školy ve školce. Učitelé školy (partnera) by byli odměňováni jednak za hodiny supervizí (hospitace) ve školce a dále za tzv. hodiny rozborů při návštěvě pedagogů školky v hodinách školy. Ano.2. prosím o ujasnění, jak se bude dokládat v případě celodenní péče o dítě (školka) to, že podpořené osoby pracují, hledají práci apod., když se počítá do podpořených osob vždy jeden z obou rodičů. (budeme prostě brát v potaz situaci jen jednoho z rodičů?). Př1. dítě chodí do naší školky, otec pracuje, matka je s druhým dítětem doma. Vzhledem k tomu, že je výzva zaměřena na podporu trhu práce, jsou školky myšleny tak, aby umožnili oběma z rodičů, vykonávat pracovní povinnosti. Nemůžeme tedy mluvit o podpořené domáctnosti ve chvíli, kdy by otec stejně mohl pracovat - protože manželka by byla s dětmi doma - což je stejná situace jako když je jedno ve školce a s druhým je stejně doma. Takto podpořenou rodinu není možné uvést do indikátorů. 3. ještě jednou se vracím ke stravnému ve školkách coby přímému výdaji(jak bylo ve Fóru několikrát zmíněno)- je tím opravdu myšleno celé stravné(tj. i částka za jídlo, kterou obvykle platí rodiče), nebo je tím myšleno prostě zajištění služby stravování (včetně dovozu). Děkuji za upřesnění. Záleží na projektovém záměru, v tuto chvíli je možné dát do položky nákup služeb celou položku. Ale spíše doporučujeme, aby část hradili rodiče - už jen pro větší motivaci pro využívání služeb. 4. Pokud nejsme plátci DPH, uvádíme všechny příslušné položky v rozpočtu s DPH, je to tak? Ano. zdravíme a díky L. Navrátilová Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
|
|