Zpět

Komplexní zajištění efektivních nástrojů v boji proti korupci

Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost

Číslo zakázky: 10167

Název zakázky: Komplexní zajištění efektivních nástrojů v boji proti korupci

Druh zakázky: Služby

Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 20. 10. 2014

Název/obchodní firma zadavatele: Státní úřad inspekce práce

Sídlo zadavatele: Kolářská 451/13

Osoba oprávněná jednat jménem zadavatele:
  • Jméno: Mgr. Ing. Rudolf Hahn, generální inspektor, +420 950 179 100, rudolf.hahn@suip.cz

IČ zadavatele: 75046962

DIČ zadavatele: -

Kontaktní osoba zadavatele ve věci zakázky:
  • Jméno: Ing. Lukáš Křesálek
  • Telefon: +420 778 088 818
  • E-mail: justitia@justitia.cz

Lhůta pro podání nabídek: 5. 12. 2014 10:00

Místo pro podání nabídek:
JUSTITIA TENDER PARTNERS, s.r.o., 28. října 1142/168, Ostrava, PSČ 709 00.

Popis (specifikace) předmětu zakázky:

Předmět plnění se skládá ze tří klíčových aktivit:

 

  • Tvorba protikorupční strategie:

a) analýza současného stavu

V rámci analýzy současného stavu bude proveden sběr dat prostřednictvím dotazníkového šetření (bude osloveno min. 250 respondentů). Cílem tohoto šetření bude identifikovat opatření, která SÚIP realizuje a rizika korupce a možnosti jejich eliminace z pohledu zaměstnanců. Analýza dále zahrne také sběr a vyhodnocení dalších potřebných podkladů - protikorupčních dokumentů, směrnic a předpisů a jejich implementace do praxe, vyhlašování veřejných zakázek a implementace zákona č. 137/2006 Sb., procesní stránku protikorupčního jednání na SÚIP, další aktivity SÚIP v boji proti korupci. Výstupem bude identifikace úzkých míst a navržení klíčových protikorupčních opatření.

1.1.1 Stanovení postupu, definování požadavků.

1.1.2 Sestavení dotazníku včetně informačního komentáře pro respondenty umožňujícího orientaci v problematice korupčního jednání a správné vyplnění dotazníku

1.1.3 Provedení dotazníkového šetření a to pasivní variantou.Dodavatel osloví minimálně 250 respondentů, přičemž návratnost dotazníku musí být minimálně 200 vyplněných dotazníků.  Dotazníkové šetření zahrne:

a) vedoucí zaměstnance SÚIP

b) inspektory všech inspekčních odborů na všech oblastních inspektorátech práce

c) právníky, pracovníky ekonomických útvarů, útvarů IT příp. další zaměstnance SÚIP

 

1.1.5 Vyhodnocení dat získaných dotazníkovým průzkumem  

1.1.6 Sběr a vyhodnocení dalších podkladů potřebných pro provedení analýzy a zpracování souhrnné analýzy.

Výsledná analýza bude obsahovat:

- vyhodnocení dotazníkového šetření

- analýzu a rozbor existujících protikorupčních dokumentů a opatření SÚIP (strategií, směrnic, příkazů aj.) a jejich praktické implementace,    

- analýzu a rozbor existujících dokumentů (směrnic, příkazů, aj.), procesů a pracovních postupů SÚIP a jejich praktické implementace v oblasti inspekční činnosti, veřejných zakázek, finanční kontroly a v dalších oblastech s možnými korupčními riziky,

- analýzu a rozbor zaznamenaných případů korupce či podezření na korupci v rámci SÚIP,

- identifikaci jednotlivých korupčních rizik v systému SÚIP a jejich klasifikaci,

b) komparativní studie

Komparativní studie porovná zkušenosti s bojem proti korupci u podobných institucí v České republice a ve vybraných členských státech EU (např. Polsko, Slovensko). V rámci studie bude zjišťováno, jakou protikorupční strategii tyto instituce mají a jak je implementována a provede jejich komparaci z hlediska jejich obsahu, hloubky a způsobu implementace. Studie vyhodnotí a  porovná nejlepší postupy, zkušeností a použité metody srovnatelných institucí pro prevenci korupčního jednání, provede posouzení jejich použitelnosti na SÚIP a vytipuje postupy, které mohou být vhodné a přínosné pro budoucí protikorupční strategii SÚIP. 

Při zpracování komparativní studie budou pro komparaci použity veřejné instituce s obdobnou povahou činnosti, jakou vykonává SÚIP, tzn. instituce, které provádějí kontrolní činnost vůči soukromým podnikatelským subjektům a ukládají kontrolovaným subjektům sankce. Komparativní studie bude zahrnovat instituce z ČR, SR, a min. čtyř dalších evropských států, z  nichž alespoň jeden musí být Francie nebo Rakousko nebo Německo. Z každé země musí být posouzena alespoň jedna instituce a minimálně v jednom případě musí být předmětem posouzení v komparativní studii instituce s působností analogickou SÚIP, tzn. instituce pověřená výkonem inspekce práce.

c) protikorupční strategie

Protikorupční strategie bude zpracována na základě výstupů z analýzy současného stavu a komparativní studie a bude vycházet ze skutečných potřeb SÚIP. V rámci této aktivity bude vytvořena kompletní strategie boje proti korupci. Půjde o soubor protikorupčních opatření (organizačního, procesního, personálního aj. charakteru) navržených podle jednotlivých korupčních rizik, jejichž cílem bude minimalizovat korupční příležitosti (rizika) a zamezit vzniku možného korupčního prostředí a jednání. Dané opatření bude soubor postupů, metodických pokynů, vnitřních pravidel apod., které budou zaměstnanci v rozhodovacím a pracovním procesu povinni dodržovat. Opatření by měla cíleně bránit vzniku a možnosti korupce a snižovat rizika negativních jevů. Strategie bude obsahovat také návrh systému pravidelného a trvalého prověřování účinnosti opatření a systému jejich aktualizace v případě zjištěné potřeby (např. na základě zjištění interního auditu apod.). 

 

Protikorupční strategie musí obsahovat:

 

  • konkrétní specifikaci jednotlivých protikorupčních opatření navržených podle jednotlivých identifikovaných korupčních rizik 
  • návrh způsobu implementace protikorupčních opatření včetně časového rámce
  • návrh postupu a metodologie sestavení mapy/katalogu korupčních rizik, monitorování a hodnocení těchto rizik v podmínkách SÚIP,
  • návrh systému opatření, postupů a pravidel při podezření na korupci a zjištění korupce    
  • návrh systému prověřování a hodnocení účinnosti protikorupční strategie a jejich jednotlivých opatření

 

  • Vzdělávání zaměstnanců v oblasti protikorupčních opatření

Vzdělávání rizikových skupin pracovníků jako jsou vrcholové vedení včetně vedoucích zaměstnanců, inspektoři, případně jiní vybraní zaměstnanci, jejichž náplň práce je spjata s rizikem korupce (např. právníci). Vzdělávání proběhne formou 2-denních prezenčních kurzů. Součástí těchto kurzů bude videotrénink, v rámci kterého budou simulovány modelové situace a reakce účastníků na tyto problémové situace budou natáčeny a následně rozebírány lektory. Účastníci budou vedoucí zaměstnanci, případně jiní určení klíčoví zaměstnanci a inspektoři. Předpokládaný počet je cca 100 vedoucích včetně případných klíčových zaměstnanců a cca 500 inspektorů, celkem tedy 600 účastníků. Školení budou probíhat v českém jazyce.

 

Vzdělávání bude probíhat v prostorách, které zajistí zadavatel ve své vlastní režii. Místo vzdělávání bude pro vedoucí zaměstnance mimo sídlo SÚIP, a to z důvodu zajištění maximálního soustřední této skupiny zaměstnanců. Bude se jednat o prostory v dispozici oblastních inspektorátů práce v Praze, Ostravě nebo Brně podle výběru zadavatele. V případě inspektorů a právníků kurz bude naopak probíhat v sídle  SÚIP  v Opavě. Obsah kurzu bude pro obě velké skupiny rámcově shodný - zásadní rozdíl pak bude v obsahu a úrovni nacvičovaných modelových situací vyplývající z odlišného pracovního zařazení. 

 

Náplň kurzů:

 

1) Etika - úvod, teorie, obecné principy, ukázky etických kodexů

2) Korupce - zásady antikorupčních mechanismů, legislativní i nelegislativní opatření, rizika korupčního chování, aktuální antikorupční strategie vlády ČR, technické aspekty (pravidla a postupy), psychologické aspekty.

3) Interaktivní nácvik problémových situací - ukázky možných řešení, sebetestování.

 

Body 2) a 3) kurzů musí být obsahově přizpůsobeny skutečnosti, že různé skupiny školených zaměstnanců jsou vystaveny různým typům korupčních rizik. Kurzy budou proto z hlediska modelových situací i výkladu rizik, pravidel a postupů souvisejících s korupcí odlišné pro skupinu inspektorů, vedoucích a ostatních zaměstnanců.          

Dodavatel je povinen dodržovat náležitosti publicity dle metodiky OP LZZ dle čl. 3.2 smlouvy. Proškolení požadovaného počtu účastníků doloží dodavatel zadavateli prezenčními listinami s podpisy proškolených účastníků a fotodokumentací z realizace těchto školení.

Dodavatel zajistí na své náklady pro účastníky školení občerstvení v rozsahu minimálně 2x káva, 2x minerálka nebo voda, 2x chlebíček a 2x sladké pečivo na osobu a den.

Jedno školení proběhne vždy ve dvou dnech, každý den čase od 9:00 do 15:00 (s přestávkou na oběd od 12:00 do 13:00), Pracovní materiály a pomůcky obdrží účastníci školení od dodavatele elektronicky nejpozději 48 hodin před začátkem konání modulu a fyzicky před začátkem školení. Veškeré pracovní materiály a pomůcky budou v českém jazyce.

Celkový počet účastníků školení je nejméně 600, jednoho školení se může zúčastnit maximálně 15 - 17 účastníků, celkový počet školení bude 40.

 

  • Vytvoření instruktážního videa

 

Cílem této aktivity je vytvoření instruktážního videa s nejčastějšími korupčními situacemi a možnostmi jejich řešení v délce min. 30 minut. Půjde o jednoduchý a uživatelsky příjemný způsob seznámení široké cílové skupiny s danou problematikou, jehož účelem bude osvojení společensky žádoucích typů jednání v problémových situacích. Toto video bude určeno pro všechny zaměstnance SÚIP a bude dostupné v intranetovém prostředí pro všechny zaměstnance SÚIP.

 

Instruktážní video (instruktážní film) musí být zpracováno a při splnění níže uvedených podmínek:     

a) Video bude zachycovat min. 3 různé „korupční“ situace a to vždy ve dvou verzích.  První verze bude „negativní“ (bude zachycovat nesprávnou reakci na korupční situaci), druhá verze bude „pozitivní“ (bude zachycovat správnou reakci na korupční situaci). Jednotlivé scénky budou v délce cca  3 - 5 minut.

b) Mezi jednotlivé scénky bude vloženo vystoupení moderátora, který objasní, co v „negativních“ scénkách bylo špatně a jaká by měla být správná reakce.

c) Video bude obsahovat hudební doprovod, zadavatel si však může vyhradit, že video bude bez hudebního doprovodu.  

d) Podrobný rozpis jednotlivých scén (scénář) a návrh komentáře moderátora bude proveden scénáristou dodavatele videa, a to na základě rámcového popisu jednotlivých situací, které dodá dodavatel. Jednotlivé situace musí vycházet z reality fungování inspekce práce, rámcový popis jednotlivých situací musí být předem konzultován se zadavatelem a podléhá jeho akceptaci. Také scénáře i komentáře budou konzultovány se zadavatelem.   

e) Všechny situace (scénky) budou hrané, herecké role bodu ztvárněny min. 4 profesionálními herci (profesionálními herci se rozumí divadelní, televizní nebo filmoví herci, kteří vykonávají herectví jako výdělečnou činnost). Zadavatel si může vyhradit použití komparsu z řad svých zaměstnanců.

f) Všechny scény budou točeny ve studiu s použitím klíčovacího pozadí a za účasti zadavatele. Zadavatel si může vyhradit, že jedna nebo více situací budou točeny v interiérech v dispozici zadavatele a to podle jeho výběru v Opavě nebo v Ostravě.

g) Video musí obsahovat předepsané prvky publicity OP LZZ.

h) Výsledné video bude mít v součtu jednotlivých situací celkovou délku min. 30 min. 

 

Primární filmový záznam musí být natočen v kvalitě HD. Z tohoto záznamu pak bude vyhotoveno DVD v počtu 5 ks kopií a dále výstup vhodný k publikování na www stránkách a obojí bude předáno zadavateli.      

Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 3884262,00 bez DPH

Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky:
Vytvoření protikorupční strategie SÚIP: zahájení plnění: 12/2014 ukončení plnění: 8/2015 Vzdělávání zaměstnanců v oblasti protikorupčních opatření: zahájení plnění: 1/2015 ukončení plnění: 10/2015 Vytvoření instruktážního videa: zahájení plnění: 4/2015 ukončení plnění: 9/2015

Místo dodání / převzetí plnění:
a. sídlo zadavatele, b. pro vzdělávání zaměstnanců prostory zadavatele: - sídlo zadavatele a školicí středisko zadavatele na adrese Zukalova 3, 746 01 Opava - sídla oblastních inspektorátů práce v Praze, Brně nebo v Ostravě

Pravidla pro hodnocení nabídek:
1. Základním hodnotícím kritériem pro zadání zakázky je nejnižší celková nabídková cena. 2. Hodnocena bude cena bez DPH. 3. Hodnotící komise stanoví pořadí nabídek podle výše nabídkové ceny.

Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
1. Základní kvalifikační předpoklady: Základní kvalifikační předpoklady splňuje dodavatel, a. který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný ve prospěch organizované zločinecké skupiny, trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, legalizace výnosů z trestné činnosti, podílnictví, přijetí úplatku, podplacení, nepřímého úplatkářství, podvodu, úvěrového podvodu, včetně případů, kdy jde o přípravu nebo pokus nebo účastenství na takovém trestném činu, nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu ; b. který nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání dodavatele podle zvláštních právních předpisů nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu ; c. který v posledních 3 letech nenaplnil skutkovou podstatu jednání nekalé soutěže formou podplácení; d. vůči jehož majetku neprobíhá nebo v posledních 3 letech neproběhlo insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh nebyl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo nebyl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela nepostačující nebo zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů; e. který není v likvidaci; f. který nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; g. který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; h. který nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; i. který není veden v rejstříku osob se zákazem plnění veřejných zakázek; j. kterému nebyla v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce. Způsob prokázání splnění kvalifikačního předpokladu: Dodavatel prokáže splnění základních kvalifikačních předpokladů předložením: a. výpisu z evidence Rejstříku trestů [u písm. a) a b)]; b. potvrzení příslušného finančního úřadu, a ve vztahu ke spotřební dani čestného prohlášení [u písm. f)]; c. potvrzení příslušného orgánu či instituce [u písm. h)]; d. čestného prohlášení [u písm. c) až e), g), i), j)], vzor čestného prohlášení viz příloha zadávací dokumentace. Doklady prokazující splnění základních kvalifikačních předpokladů budou předloženy v kopii. Doklady nesmějí být k poslednímu dni, ke kterému má být prokázáno splnění kvalifikace, starší 90 kalendářních dnů ke dni podání nabídky. Tím není vyloučeno prokázání splnění kvalifikace jiným způsobem uvedeným v ZVZ. 2. Profesní kvalifikační předpoklady: Profesní kvalifikační předpoklady splňuje dodavatel, který předloží: a. výpis z obchodního rejstříku, pokud je v něm zapsán, či výpis z jiné obdobné evidence, pokud je v ní zapsán; b. doklad o oprávnění k podnikání podle zvláštních právních předpisů v rozsahu odpovídajícím celému předmětu veřejné zakázky, zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci. Pozn. Upozorňujeme na bod 3 přílohy č. 1 obchodních podmínek (Specifikace předmětu smlouvy) vytvoření instruktážního videa, proto musí dodavatel předložit i oprávnění k podnikání pokrývající tuto činnost. Způsob prokázání splnění kvalifikačního předpokladu: Doklady prokazující splnění profesních kvalifikačních předpokladů budou předloženy v kopii. Výpis z obchodního rejstříku nesmí být k poslednímu dni, ke kterému má být prokázáno splnění kvalifikace, starší 90 kalendářních dnů ke dni podání nabídky. Tím není vyloučeno prokázání splnění kvalifikace jiným způsobem uvedeným v ZVZ. 3. Technické kvalifikační předpoklady: K prokázání splnění technických kvalifikačních předpokladů dodavatele pro plnění veřejné zakázky zadavatel požaduje předložit: a. Seznam významných služeb poskytnutých dodavatelem v posledních 3 letech (referenční služba). Minimální úroveň kvalifikačního předpokladu je zadavatelem stanovena s ohledem na druh, rozsah a složitost předmětu plnění veřejné zakázky na tyto referenční služby: i. 1x poskytnutí služby v oblasti boje proti korupci zahrnující analýzu stavu, přípravu a návrh protikorupční strategie, a to v hodnotě min. 300 tis. Kč bez DPH, ii. poskytnutí (provedení) prezenčního školení na téma korupce/boje proti korupci, v rámci kterého nebo v rámci kterých bylo proškoleno z protikorupční problematiky celkem min 60 osob, a iii. vytvoření 3 hraných instruktážních nebo výukových videí a to v hodnotě min. 80.000,- Kč bez DPH každé. Rozsah požadovaných informací a dokladů, způsob prokázání splnění: Dodavatel předloží seznam referenčních služeb s uvedením: • názvu objednatele, kterému byla služba poskytnuta, • rozsahu - předmět poskytnuté služby, hodnoty v Kč bez DPH poskytnuté služby , • doby poskytnutí služby (měsíc a rok) Vzor seznamu viz příloha zadávací dokumentace. Přílohou seznamu budou písemnosti požadované § 56 odst. 2 písm. a) bod 1., 2. nebo 3. ZVZ, a to: • osvědčení vydané veřejným zadavatelem, pokud byly služby poskytovány veřejnému zadavateli, nebo • osvědčení vydané jinou osobou, pokud byly služby poskytovány jiné osobě než veřejnému zadavateli, nebo • smlouva s jinou osobou a doklad o uskutečnění plnění dodavatele, není-li současně možné osvědčení podle odrážky 2 od této osoby získat z důvodů spočívajících na její straně, Písemnosti budou předloženy v kopii. Tím není vyloučeno prokázání splnění kvalifikace jiným způsobem uvedeným v ZVZ. b. Osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci osob odpovědných za poskytování příslušných služeb. Minimální úroveň kvalifikačního předpokladu je zadavatelem stanovena s ohledem na druh, rozsah a složitost předmětu plnění veřejné zakázky takto: 1. U osoby zodpovědné za tvorbu protikorupční strategie: • dokončené VŠ vzdělání • odborná praxe v oblasti strategií se zaměřením na oblast korupce/ protikorupčních opatření v rozsahu 1 roku nebo účasti na realizaci 1 zakázky z dané oblasti 2. U osoby odpovědné za vzdělávání zaměstnanců SÚIP v oblasti protikorupčních opatření: • dokončené SŠ vzdělání • odborná praxe v oblasti vzdělávaní/školení dospělých v rozsahu 2 let Rozsah požadovaných informací a dokladů, způsob prokázání splnění: Dodavatel předloží osvědčení o vzdělání a odborné kvalifikaci osob odpovědných za poskytování příslušných služeb. Osvědčení bude pro každou osobu obsahovat: • jméno a příjmení, titul, • dosažené vzdělání v požadované úrovni, • přehled odborné praxe relevantní k předmětu veřejné zakázky - obsah a povaha praxe, doba a délka praxe, kde u koho probíhala… (zakázky v oblasti protikorupčních opatření a strategií, na jejichž realizaci se dotyčný podílel s uvedením údajů o tom, co bylo konkrétně obsahem poskytované služby, kdy a komu byla poskytována, kým byla poskytována a jak konkrétně se na ní dotyčný podílel). Osvědčení bude podepsáno osobou oprávněnou za dodavatele jednat. Přílohu osvědčení budou tvořit kopie dokladu o dokončeném vzdělání v požadované úrovni. Tím není vyloučeno prokázání splnění kvalifikace jiným způsobem uvedeným v ZVZ. 4. Ekonomická a finanční způsobilost: Kvalifikovaným pro plnění zakázky je dodavatel, který předloží čestné prohlášení o své ekonomické a finanční způsobilosti splnit zakázku - vzor viz příloha zadávací dokumentace. Čestné prohlášení bude podepsáno osobou oprávněnou za dodavatele jednat.

Požadavek na písemnou formu nabídky:
Nabídka bude předložena písemně v listinné podobě a na elektronickém nosiči dat, např. CD, DVD, flash disk apod. (podání nabídky na elektronickém nosiči je doporučeno).

Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele:
Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.

Požadovaný jazyk nabídky: český

Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: /

Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.

Zadávací řízení se řídí:
Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.10, na zadávací řízení se aplikují ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.

Další podmínky:
Bližší informace jsou uvedeny v zadávací dokumentaci, která je k dispozici: https://www.profilzadavatele.cz/profil-zadavatele/ceska-republika-statni-urad-inspekce-prace_823/komplexni-zajisteni-efektivnich-nastroju-v-boji-proti-korupci_7388/ Veřejná zakázky byla uveřejněna formou oznámení o zakázce ve Věstníku veřejných zakázek pod evidenčním číslem 491131.

Soubory ke stažení:

Způsob ukončení zadávacího řízení: Zrušeno

Odůvodnění: Důvodem zrušení je vyloučení všech dodavatelů z účasti v zadávacím řízení /§ 84 odst. 1 písm. b) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění platném ke dni zahájení zadávacího řízení/.

Datum ukončení: 15. 12. 2014


 
Uveřejněno: 20. 10. 2014
 
Aktualizováno: 6. 5. 2016