Dobrý den,
dle Metodiky způsobilých výdajů je způsobilým výdajem náhrady mzdy za 4 týdny dovolené (s výjimkou zaměstnanců, kteří mají dle zákoníku práce nárok na 5 týdnů dovolených a pedagogických či akademických pracovníků vysokých škol.). Při nárokování dovolené z projektu musí být zároveň přihlédnuto k příslušnému období realizace projektu a musí být zohledněn rozsah práce na projektu, tedy výše pracovního úvazku na projektu.
Pokud tedy je člen realizačního týmu zapojen do projektu na 0,5 úvazku, poté mu přísluší 4 týdny dovolené – 20 dní v rozsahu úvazku (160 hodin), tedy 4 hodiny za den dovolené x 20 dní (80 hodin). Dále pokud je daný zaměstnanec zapojen do projektu od června má nárok na dovolenou z projektu v délce zapojení do projektu, tedy za 6 měsíců daného roku. To by znamenalo ponížení nároku na dovolenou o polovinu, tedy na 4 hodiny za den x 10 dní dovolené (40 hodin). Za způsobilé výdaje projektu se tedy považují náklady za dovolenou ve výši úvazku a odpovídající délky (měsíční) do projektu.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor Řídícího orgánu pro oblast podpory 3.4 a 5.1
|
Dobrý den,
dle Metodiky způsobilých výdajů má zaměstnanec nárok na 4 týdny dovolené krácené poměrem úvazku. To znamená, že pracovník, který u nás pracuje na 0,5 má nárok na 2 týdny dovolené. Jaký nárok na dovolenou má tento pracovník jestliže projekt začal v průběhu roku, řekněme v červnu? Pracovník u nás pracuje od začátku roku, do projektu nastoupil hned v jeho začátku, tedy hned v červnu. Může se mu nárok na čerpání 2 týdnů ještě krátit vzhledem k tomu, že projekt započal v polovině kalendářního roku ?
Děkuji za informace
|
Dobrý den, k Vašim dotazům: 1) Do kap. 1.04. lze přesouvat prostředky i z jiných kapitol rozpočtu, než jsou osobní náklady. K přesunům v kapitole 01 potřebujeme znát podrobnosti (odkud, kam, z jakého důvodu, zda to nebude v rozporu s pracovní smlouvou, dohodou), abychom mohli příjemci poradit. Jestliže je pracovníkovi vyplacena vyšší mzda, než jakou má uvedenu v pracovní smlouvě, ta překročená částka je nezpůsobilá z projektu. 2) k tomuto navýšení je opět potřebná informace, z jakého důvodu se položka takto navyšuje (zvyšuje se sazba, nebo délka působení v projektu?), doporučujeme proto obrátit se na kontaktního pracovníka pro Váš projekt. S pozdravem, Markéta Alexová Oddělení realizace OP LZZ – sociální integrace a mezinárodní spolupráce Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Dobrý den, při přesunech v rámci kapitoly osobní náklady jsme narazili na určité problémy: 1) při čerpání dovolené došlo k tomu, že jeden zaměstnanec (položka 01.01.01) měl o 31,50 vyšší mzdu (pro projekt) než odpovídá jeho smlouvě. Pochopili jsme, že v takovém případě musíme těcho 31,50 nárokovat v položce 01.04. Sice nechápu důvod, ale to není důležité. Každopádně když chceme vytvořit položku 01.04 a přesunout do ní 31,50 z položky 01.01.01, tak to nelze, protože celková výše nákladů v položce 01.01.01 se vypočítá sama automaticky součinem počtu měsíců a měsíční sazby. Ty ale zůstávají stejné. Tak jak máme z položky 01.01.01 přesunout částku 31,50 Kč??? Nebylo by možné a nejjednodušší položku 01.04 vůbec nevytvářet a čerpat těch 31,50 normálně z položky 01.01.01??? 2) velice podobný je další problém: zjistili jsme, že položku 01.01.04 musíme navýšit o 22 000,-. Myslíme si, že na to uspoříme v položce 01.01.05. Ale je tu stejný problém jako dříve. Z položky 01.01.05 nemůžu přesunout částku 22 000,-, protože bych musel měnit počet měsíců nebo měsíční sazbu. Ani s jedním ale hýbat nechceme. Jak tedy přesunout přesnou částku z jedné položky do druhé v rámci jedné kapitoly??? Čistě matematicky a technicky bych mohl složitě propočítat, jaká by měla být sazba, aby mi vyšla mnou požadovaná částka celkových nákladů v položce, ale tento postup mi nepříjde ani jednoduchý ani vhodný... Autor: HRBEK_K
|
Dobrý den, K Vašemu dotazu: žadatelem pro oblast A ve výzvě B2 nemůže být subjekt, který nerealizoval projekt v některé z předchozích výzev v oblasti podpory 5.1 Mezinárodní spolupráce. Pro dotazy k výzvě B2 je zřízen na ESF fóru klub Výzva B2 - Mezinárodní spolupráce: https://forum.esfcr.cz/node/discussion.htm?ident=268&1363080735, a to z důvodu uveřejnění odpovědí na dotazy žadatelů a pro zajištění rovného přístupu ke všem žadatelům. V případě nefunkčnosti fóra se lze obrátit také na hotline transnationality@mpsv.cz. Zodpovídání dotazů na fóru i na e-mailové adrese probíhá ve stejných časových termínech. S pozdravem, Ing. arch. Markéta Alexová, projektový manažer Oddělení realizace OP LZZ – sociální integrace a mezinárodní spolupráce Odbor řízení pomoci z Evropského sociálního fondu Ministerstvo práce a sociálních věcí Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Mám dotaz k poslední výzvě B2 Mezinárodní spolupráce. Může být žadatelem subjekt, který neřešil projekt v předchozí výzvě Mezinárodní spolupráce a chce sdružit subjekty, které takovýto projekt řešily kolem sebe za účelem získání nových či existujících informací, které pojmenuje? Odpověď, prosím, zaslat i na moji mailovou adresu. Celkově mám připomínku ke zřízení Fóra ESF. Jistě dobrá myšlenka, jak najít odpověď bez čekání, pokud se na stejnou věc ptal již někdo jiný. Nicméně pro můj účel - viz výše - je cesta příliš složitá. Myslím, že ten, kdo tvoří, či pracuje na projektu zpravidla potřebuje rychlou dopověď a zde by bylo daleko efektivnější zřízení hot line OP LZZ resp. přímo MPSV. Autor: SCHORM_S
|
Mám dotaz k poslední výzvě B2 Mezinárodní spolupráce. Může být žadatelem subjekt, který neřešil projekt v předchozí výzvě Mezinárodní spolupráce a chce sdružit subjekty, které takovýto projekt řešily kolem sebe za účelem získání nových či existujících informací, které pojmenuje? Odpověď, prosím, zaslat i na moji mailovou adresu. Celkově mám připomínku ke zřízení Fóra ESF. Jistě dobrá myšlenka, jak najít odpověď bez čekání, pokud se na stejnou věc ptal již někdo jiný. Nicméně pro můj účel - viz výše - je cesta příliš složitá. Myslím, že ten, kdo tvoří, či pracuje na projektu zpravidla potřebuje rychlou dopověď a zde by bylo daleko efektivnější zřízení hot line OP LZZ resp. přímo MPSV. Autor: SCHORM_S
|
Dobrý den, při proplácení per diems zástupcům zahraničního partnera není potřeba uzavírat smlouvu o proplacení. Dokladem o vyplacení částky je výdajový podkladní doklad, který je při proplácení vystaven a danou osobou, přebírající per diems, podepsán. Způsobilými výdaji projektu jsou náklady na ubytování, stravné a cestovné (per diems) v ČR zaměstnanců zahraničního partnera, kteří např. prezentují na mezinárodní konferenci v ČR nebo jiným způsobem předávají zkušenosti partnerům v ČR. Per diems“ se stanovuje podle sazeb EU publikovaných v poslední aktualizaci na stránce: http://europa.eu.int/comm/europeaid/perdiem/perdiem.pdf. S pozdravem Lenka Ryjáčková Externí administrátor Řídícího orgánu Autor: PODPORA_EA
|
Dobrý den, rád bych zeptal, zda je potřeba při proplácení PER DIEMS zástupcům zahraničního partnera v ČR, uzavírat smlouvu o proplacení PER DIEMS s každým člověkem nebo zda je možné doložit tento výdaj pouze podepsaným pokladním blokem. Děkuji v.zima Autor: VOJTECH_ZIMA
|
V záložce "Soubory" byly přidány ke stažení prezentace ze seminářů pro příjemce ve 3. kole výzvy. Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
V záložce "Soubory" byla přidána informace pro nové příjemce - upozornění na termín uzavření Smlouvy o partnerství s českými partnery projektu a odpovědi na dotazy ze semináře v Brně. Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
V záložce "Soubory" naleznete odpovědi na nejčastější dotazy se semináře pro příjemce a panelové diskuse. Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Dobrý den, povinnost vést účetnictví projektu odděleně od účetnictví organizace jako takové se týká pouze přímých nákladů. Co se týká nepřímých nákladů, tak ty nebudou vedeny na odděleném účetnictví projektu a nemusí být vedeny žádným jiným způsobem odděleně od účetnictví organizace. S pozdravem, Markéta Alexová Oddělení realizace OP LZZ - sociální integrace a mezinárodní spolupráceMPSV Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Dobrý den, na semináři pro příjemce z výzvy 77 nám bylo řečeno, že při účtování projektu je třeba vést náklady přímé a nepřímé odděleně. Chtěla bych se zeptat, zda je nutné mít zřízenu samostatnou organizaci pro každý typ nákladů (tedy 2 organizace pro 1 projekt), či zda postačí samostatné účelové znaky pro přímé a nepřímé (či jiný způsob rozdělení PN a NN v rámci jedné organizace). Děkuji za odpověď. Autor: HOUDOVA_L
|
Dobrý den, ano, u projektů začínajících po 1.11. 2012 mohou být úvazky realizačního týmu maximálně 1,0 u jednoho zaměstnavatele, není tedy již možné ke stávajícímu úvazku 1,0 přidat ještě další část úvazku na DPČ nebo DPP. Vzhledem k tomu, že se jedná o závažnou změnu, připravujeme k tomuto problému podrobnější informaci, která bude rozeslána všem příjemcům formou zprávy do Benefit7. S pozdravem, Markéta Alexová Oddělení realizace OP LZZ - sociální integrace a mezinárodní spolupráceMPSV Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Dobrý den, mám další dotaz, který by mohl být užitečný více příjemcům. Vzhledem k novým příručkám, které dnes vychází v platnost, si nejsme jisti, jak naložit s členy týmu, které máme na DPČ či DPP. Pokud byl náš původní záměr zaměstnat člena RT na DPČ nad rámec pracovního úvazku, chápeme nové příručky správně tak, že nyní to již není možné není? Jakým způsobem máme tedy člena RT vlastně zaměstnat, pokud musíme zajistit, aby jeho úvazek včetně DPČ a DPP se stále rovnal 1,0? Děkuji za odpověď. Autor: HOUDOVA_L
|
Na webových stránkách byly publikovány odpovědi na nejčastější dotazy příjemců ve 3. kole výzvy 77: http://www.esfcr.cz/file/8438/ Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Na webových stránkách byly publikovány nové prezentace ze semináře pro příjemce: http://www.esfcr.cz/file/8437/display/ Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
Dobrý den, projekty ze 3. kola výzvy 77 dostanou zálohovou platbu ve výši 30% z celkové částky dotace po podpisu Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Poté bude následovat předkládání monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, v rámci kterých budou příjemci propláceny další části dotace podle prokázaných způsobilých výdajů. S pozdravem, Markéta Alexová Oddělení realizace OP LZZ - sociální integrace a mezinárodní spolupráce MPSV Autor: ALEXOVA_MARKETA
|
|