Sdílet
Dobrý den, paní Hajná,
označování účetních dokladů informací "jedna se o výdaj financovaný z OP LZZ" je pro projekty z OP LZZ povinné a nedochází tím k porušení zákona. Příjemci by tedy měly postupovat při označování dokladů jako tomu bylo doposud.
Označením dokladu nesmí dojít ke znečitelnění povinných údajů na účetním dokladu - nemělo by dojít k překrytí povinných údajů na dokladu. Tím bude vše v souladu s platnou legislativou a platnými povinnostmi příjemců z hlediska ESF.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, na semináři vzešel dotaz na otazku znehodnocení prvotních účetních dokladu razítkem "jedna se o výdaj financovaný z oplzz". Novy daňový zakon toto zakazuje. Bylo přislíbeno,ze informace o tom, jak jinak faktury opatřit povinnou hlaskou, bude poskytnuta skrze toto forum. Nekteré systémy neumožňují zapracovat tento požadavek rovnou na fakturu.
dekujivza odpovedet
hajna
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den, na semináři vzešel dotaz na otazku znehodnocení prvotních účetních dokladu razítkem "jedna se o výdaj financovaný z oplzz". Novy daňový zakon toto zakazuje. Bylo přislíbeno,ze informace o tom, jak jinak faktury opatřit povinnou hlaskou, bude poskytnuta skrze toto forum. Nekteré systémy neumožňují zapracovat tento požadavek rovnou na fakturu.
dekujivza odpovedet
hajna
Autor: HAJNA
Sdílet
Dobrý den, paní Schattingerová,
k možnostem péče o dítě lze obecně říci, že oba zmiňované způsoby jsou možné - tedy jak zajištění externího dodavatele služby hlídání dětí, tak poskytnutí příspěvku cílové skupině na hlídání dětí. Kdy na základě doložení účetního dokladu je účastnici (osobě z cílové skupiny) proplacen náklad nza hlídání dítěte. Možnost změny - tak jak ji popisujete - záleží na nastavení Vašeho projektu - rozpočtu. Zda např. služba hlídání dětí je čerpána v rámci rozpočtové kapitoly 04 či kapitoly 06 Přímá podpora. Zda proběhlo výběrové řízení na rozsah služeb hlídání dětí atd. Kontaktujte prosím svou kontaktní osobu projektu, která má přehled o Vašem projektu a může tak skutečnost na základě podkladů zhodnotit.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v rámci realizace projektu poskytujeme prostřednictvím externího dodavatele službu hlídání dětí a s tímto dodavatelem máme uzavřenou smlouvu. Jedna z účastnic však preferuje hlídání svého dítěte soukromou chůvou v místě bydliště. Je možné uhradit toto hlídání na základě dokladu o zaplacení hlídání účastnicí? Tedy účastnice přinese doklad o zaplacení hlídání svého dítěte a my bychom doklad proplatili z pokladny projektu?
Děkuji za odpověď
Schättingerová
Autor: SCHATTINGEROVA_H
Sdílet
Dobrý den, paní Krainerová,
na rozpise mzdových nákladů bude ve sloupci "Měsíční fond pracovní doby v hodinách" uveden fond pracovní doby u zaměstnavatele v daném měsíci dle úvazku zaměstnance - tedy skutečně odpracovaný počet hodin za daný měsíc u zaměstnavatele (včetně přesčasů, dovolené a svátků). Ve sloupci "Počet odpracov. hodin na projektu dle výkazu práce" bude následně uveden počet hodin odpovídající zapojení v projektu (dodatku smlouvy) dle výkazu práce.
S pozdravem
Lenka Ryjáčková, externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
člen RT má se zaměstnavatelem (příjemce dotace) podepsán dodatek pracovní smlouvy na zkrácení úvazku (čtyřdenní pracovní týden). Případná práce nad tento dohodnutý zkrácený úvazek je proplácena jako přesčas.
Jakou hodnotu máme vykazovat v Rozpise mzdových nákladů RT coby "měsíční fond pracovní doby" - dohodnutý zkrácený úvazek nebo skutečně odpracované hodiny pro daný měsíc?
Děkuji.
Autor: KRAINEROVA_J
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den. Proplácí se silniční daň při používání soukromého vozidla pro pracovní cestu?
Odpověď:
Předmětem daně silniční jsou silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla registrovaná a provozovaná v České republice, jsou-li používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti (dále jen "podnikání") nebo jsou používána v přímé souvislosti s podnikáním anebo k činnostem, z nichž plynoucí příjmy jsou předmětem daně z příjmů u subjektů nezaložených za účelem podnikání podle zvláštního právního předpisu. Bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikání, jsou předmětem daně vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v České republice.
Z výše uvedeného tedy vyplývá, že předmětem silniční daně (§ 2 zákona č. 16/1993 Sb., o dani silniční) nejsou soukromá vozidla využitá při pracovní cestě, tudíž ani nemůže být taková silniční daň nárokována v rámci způsobilých výdajů projektu.
S pozdravem
Lukáš Müller
Autor: MULLER_L
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den. Příjemce zaměstnává v RT osobu ze zahraničí, která dojíždí do zaměstnání v ČR. Je možné mu proplácet náklady na cestu?
Odpověď:
Daná osoba má místo výkonu práce v ČR (např. v sídle příjemce). Poskytování náhrad cestovních výdajů by bylo způsobilým přímým výdajem pouze tehdy, pokud by se jednalo o pracovní cestu, tedy cestu mimo pravidelné pracoviště, příp. další situace dle § 152 zákoníku práce.(jedná-li se o grantový projekt s nepřímými náklady, pak pouze zahraniční, tuzemské pracovní cesty jsou nepřímým nákladem),
S pozdravem
Lukáš Müller
Autor: MULLER_L
Sdílet
Vážení příjemci,
abychom Vám, jako příjemcům finanční podpory z OP Lidské zdroje a zaměstnanost - oblast podpory 3. 4. Rovné příležitosti žen a mužů a slaďování pracovního a rodinného života, napomohli k hladkému průběhu realizace Vašeho projektu, dovolujeme si Vám zaslat přehled, jak postupovat při kontaktu s administrátory Vašich projektů a při řešení případných problémů.
1) V první řadě se s případnými dotazy vždy obracejte přímo na Vaši kontaktní osobu . Jméno, e-mailovou adresu a telefonní číslo Vaší kontaktní osoby naleznete v průvodním dopise k Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Alternativně je rovněž možnost využít email podpora34-51@ea-oplzz.cz. Při komunikaci vždy uvádějte registrační číslo Vašeho projektu.
2) V případě, že se domníváte, že Váš požadavek či dotaz nebyl kontaktní osobou správně či dostatečně vyřešen, využijte možnosti reklamovat postup či rozhodnutí prostřednictvím reklamační hotline ea.reklamace@ea-oplzz.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte dosud zaslanou korespondenci.
3) V případě, kdy ani vyřízení reklamace nepovažujete za uspokojivé, můžete kontaktovat pracovníky Řídícího orgánu prostřednictvím adresy rovneprilezitosti@mpsv.cz. K Vašemu e-mailu vždy přiložte korespondenci zaslanou na výše uvedené kontaktní adresy.
Děkujeme a přejeme mnoho úspěchů při realizaci Vašeho projektu.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den. V rámci projektu budeme jako doplňkovou aktivitu mj. realizovat službu péče o děti. Ta v případě projektu obnáší provoz dětského koutku, který bude poskytovat službu hlídání dětí pro zaměstnance 10 konkrétních firem. Ty nejsou v rámci prokketu vedeni jako partneři. Dětský koutek tedy nebude otevřený pro "běžnou" veřejnost. Jsou v tomto případě náklady na provoz koutku (mzdy zaměstnanců, vybavení, nájem prostor) v režimu de minimis? A pokud ano, pak se de minimis odečítá příjemci dotace (provozovateli služby péče o děti) nebo zapojeným firmám (dle podílu podpořených osob). Také prosím o info, jak konkrétně vykazovat naplnění indikátoru "počet podpořených osob" v rámci této klíčové aktivity? Postačuje např. vedení statistiky využití služby péče o děti? Velice děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
náklady na provoz dětského koutku spadají do podpory v režimu de-minimis. Příjemcem podpory de-minimis jsou v tomto případě firmy, kterým budete službu hlídání dětí poskytovat. Pro potřeby veřejné podpory jsou tyto firmy nazývány zapojené subjekty. Pro podrobnější informace týkající se rozdělení podpory de minimis mezi zapojené subjekty prosím kontaktujte svého projektového manažera, jehož jméno a kontaktní údaje budou uvedeny v dopise, který obdržíte spolu s Rozhodnutím o poskytnutí dotace. Do té doby se můžete obracet na email podpora34-51@ea-oplzz.cz. Při zasílání dotazů prosím vždy uvádějte registrační číslo Vašeho projektu.
Pro vykazování indikátoru "počet podpořených osob" v případě poskytování služby hlídání dětí je vhodné vést docházku/prezenční listinu na denní bázi a na základě toho pak vést evidenci využívání služeb/zapojení jednotlivých subjektů do projektu.
S pozdravem
Lenka Mikešová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
seminář pro příjemce z výzvy č. 88 je plánován a to buď na konec tohoto roku nebo nejpozději na začátek příštího roku. Přesnější termín dosud nebyl stanoven. Informace o konání semináře bude s předstihem uvedena na stránkách ESF a zároveň obdržíte pozvánku prostřednictvím zprávy v aplikaci Benefit.
S pozdravemLenka Mikešová
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den. V rámci projektu budeme jako doplňkovou aktivitu mj. realizovat službu péče o děti. Ta v případě projektu obnáší provoz dětského koutku, který bude poskytovat službu hlídání dětí pro zaměstnance 10 konkrétních firem. Ty nejsou v rámci prokketu vedeni jako partneři. Dětský koutek tedy nebude otevřený pro "běžnou" veřejnost. Jsou v tomto případě náklady na provoz koutku (mzdy zaměstnanců, vybavení, nájem prostor) v režimu de minimis? A pokud ano, pak se de minimis odečítá příjemci dotace (provozovateli služby péče o děti) nebo zapojeným firmám (dle podílu podpořených osob). Také prosím o info, jak konkrétně vykazovat naplnění indikátoru "počet podpořených osob" v rámci této klíčové aktivity? Postačuje např. vedení statistiky využití služby péče o děti? Velice děkuji za odpověď.
Autor: MACHEK_ONDREJ
Sdílet
Dobrý den. Bude v průběhu podzimu realizován seminář pro příjemce z výzvy č.88? Příp. kdy? Děkuji za odpověď.
Autor: MACHEK_ONDREJ
Sdílet
Dobrý den,
projektům, které uspěly ve věcném hodnocení (získaly více jak 65 bodů z obecných kritérií), ale nebyly podpořeny (vyloučení výběrové komise, neprojednání projektové žádosti na výběrové komisi z důvodu vyčerpání finanční alokace) je spolu s oznámením také zasíláno shrnutí věcného hodnocení.
S pozdravem Lenka Ryjáčková
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, děkuji za odpověď. A co projekty, které dosáhly hranice 65 bodů, ale nedostaly se před výběrovou komisi? Těm žádné hodnocení posíláno není?
S pozdravem, MB
Autor: BEDRAVOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
zpravidla je součístí vyrozumění o výsledku výběrového procesu shrnutí věcného hodnocení. Tato zpráva je zasílána do Benefitu. Toto vyrozumění za zasíláno vždy žadatelům, které vyloučila výběrová komise, či na ně nezbyla finanční alokace.
S pozdravem
Zuzana Syslová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den, chci se zeptat, kdy bude žadatelům dáno k dispozici hodnocení projektu? Bude vloženo do Benefitu?
Děkuji za informaci MB
Autor: BEDRAVOVA_M
Sdílet
Dobrý den,
všechny projekty, které jsou ve zprávě o výsledcích výběrového procesu uvedeny v bodě VII Seznam vybraných projektů, obdrží dotaci ve výši uvedené ve sloupci Schválená výše podpory. Kolonka Zásobník A + B + C znamená, že na projekty, které jsou v ní uvedené, zbyly prostředky z jednotlivých tematických okruhu (pro bližší informace viz text výzvy 88, bod 12 Způsob výběru projektů). Projekty uvedené ve zprávě o výsledcích výběrového procesu v bodě VIII Zásobník projektů, jsou ty, na které už nezbyly finanční prostředky, ale byly by jim přiděleny v případě, že by některý příjemce před nimi dotaci odmítl.
Adéla Purschová
Autor: PURSCHOVA
Sdílet
Dobrý den, jak je možné chápat hodnocení výzvy 88 - kde je počet vybraných projektů 91 a pak je uvedeno: Zasobník A+B+C a k tomu seznam projektů.
V další části je pak zásobník projektů - zde jsou uvedeny 3 projekty.
Jak tedy platí zásobníky?
Děkuji. Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dotaz:
Dobrý den. Prosím o informaci, jaký je předpokládaný termín vyhlášení výsledků. Předem děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
tento týden bylo ukončeno věcné hodnocení projektů ve výzvě 88. Oficiální vyrozumění o výsledku věcného hodnocení obdržíte prostřednictvím zprávy v aplikaci Benefit. V případě, že Váš projekt splnil vědné hodnocení bude postoupen do dalšího kola hodnocení a to do výběrové komise. Celkové ukončení hodnocení projektů očekáváme na začátku září. První oficiální výsledky ze zasedání výběrové komise budou vyhlášeny na stránkách ESF.
S pozdravem
Lenka Mikešová
Administrátor Řídícího orgánu
Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den. Prosím o informaci, jaký je předpokládaný termín vyhlášení výsledků. Předem děkuji.
Autor: MACHEK_ONDREJ
Sdílet
Dobrý den,
zaškrtla jste na druhé záložce hodnocení Popis zatržítko - doporučujete k podpoření? Já si té záložky neprve také nevšimla a musela jsem dvě hodnocení přetisknout. :-)
Blanka Vargová
Autor: VARGOVA_B
Sdílet
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, zda-li jste si již pokoušeli vytvořit hodnoticí sestavu. Já ano a po vygenerování tabulky mi řádku s otázkou doporučujete projekt k podpoře se autormaticky generuje ne i když projekt doporučím.
Poradíte mi, co s tím
Díky Eva Rathouská
Autor: RATHOUSKA_E
Sdílet
Dobrý den projekt s názvem Aktivní rodičovství reg. číslo CZ.1.04/3.4.04/88.00163 obsahuje aktivitu vytvoření záložky na webovém portále žadatele o projektu, kde budou v rámci projektu umisťovány informace mimo jiné i o volnočasových aktivitách. Chtěla bych vědět, zda projekt splňuje specifické podmínky výzvy.
Díky Eva Rathouská
Autor: RATHOUSKA_E
Sdílet
Dobrý den, může být cílovou skupinou zaměstnanci žadatele a zaměstnavatelé - společnost žadatele. Resp. žadatel sám?
Díky
Eva Rathouská
Autor: RATHOUSKA_E
Sdílet
Dobrý den,
v projektové žádosti vyplňujet vždy údaje, které se vztahují k ptojeku. Je to uvedeno i v této kapitole žádosti - "údaje slouží k posouzení projektu z hlediska veřejné podpory". Jde tedy o zhodnocení realizovaných činností v rámci projektu ve vztahu k relevantnímu trhu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
toto vysvětlení jsem již četla a v příručce D6 bohužel bližší popis není. Můžete mi prosím vysvětlit obsah tohoto textu? Chapu to dobře, když vyplňuji služby na komerční bázi, které žadatel dělá v běžné činnosti, nebo to mají být činnosti v rámci projektu? Prosím o vysvětlení jinými slovy.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
toto vysvětlení jsem již četla a v příručce D6 bohužel bližší popis není. Můžete mi prosím vysvětlit obsah tohoto textu? Chapu to dobře, když vyplňuji služby na komerční bázi, které žadatel dělá v běžné činnosti, nebo to mají být činnosti v rámci projektu? Prosím o vysvětlení jinými slovy.
Děkuji
Autor: BRZAKOVA_K
Sdílet
Dobrý den,
v této části vyplňujete údaje za žadatele a partnera. V tomto poli uveďte, zda pro plnění poskytované žadatelem a partnery existuje relevantní trh či nikoliv a zda se tohoto trhu účastní i subjekty z jiných členských států EU. Pojem relevantní trh je vymezen z hlediska druhu plnění, území a času. Z hlediska druhu plnění zahrnuje relevantní trh všechny výrobky či služby, které spotřebitel pokládá vzhledem k jejich vlastnostem, ceně a zamýšlenému způsobu použití za shodné nebo zaměnitelné. Z hlediska územního vymezení zahrnuje relevantní trh území, kde jsou podmínky hospodářské soutěže dostatečně homogenní, přičemž může být toto území odlišeno od ostatních zřejmě odlišnými podmínkami hospodářské soutěže na ostatních územích. Časové vymezení relevantního trhu vyjadřuje pravidelnost a opakovatelnost střetu nabídky a poptávky, čímž se odlišuje od situace, kdy ke střetu nabídky a poptávky dochází nahodile resp. ojediněle (do úvahy je brán minulý a očekávaný vývoj)
Bližší informace, jak tuto část žádosti vyplnit naleznete v příručce D6 průvodce vyplněnín žádosti.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den prosím o vysvětlení, co popisovat v této kolonce:
VP/De minimis: Existence relevantního trhu v ČR a EU týkajícího se poskytovaného plnění resp. plnění zaměnitelného, účast subjektů z jiných členských států EU na relevantním trhu.
Jedná se o trh dotýkající se žadatele nebo projetku? Děkuji za jakoukoliv informaci
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den prosím o vysvětlení, co popisovat v této kolonce:
VP/De minimis: Existence relevantního trhu v ČR a EU týkajícího se poskytovaného plnění resp. plnění zaměnitelného, účast subjektů z jiných členských států EU na relevantním trhu.
Jedná se o trh dotýkající se žadatele nebo projetku? Děkuji za jakoukoliv informaci.
Autor: BRZAKOVA_K
Sdílet
Dobrý den,
do této cílové skupiny se zahrnují ženy, které uvažují o zahájení samostatně výdělečné činnosti. Konkrétní definice daná není.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla bych se zeptat jak je definována žena začínající podnikání.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den
zadávání zakázek se řídí pravidly OP LZZ (metodický pokyn pro zadávání zakázek D9) a zákonem č.137/2006 Sb.o veřejných zakázkách v platném znění. V případě hodnoty zakázky do 200 000 Kč bez DPH není nutné relizovat výběrové řízení, musíte však postupovat v souladu s principy transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. V žádosti jej tedy uvádět nemusíte.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, od jaké částky se pořízení zboží či služby považuje za "výběrové řízení" dle pravidel OPLZZ? Je nutné popsat i zadávání zakázek s předpokládanou hodnotou nedosahující 200 tisíc Kč bez DPH?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
pokud budete rekvalifikační kurzy vybírat až na základě potřeb cílové skupiny, zjištěných teprve v průběhu realizace klíčových aktivit projektu, pak je možné to takto uvést do žádosti. Není nutné je v tuto chvíli přesně specifikovat. V klíčové aktivitě by ale mělo zcela určitě toto zdůvodnění být uvedeno. Rekvalifikace by měly být realizovány v souladu s podmínkami výzvy, tj. měly by zohledňovat možnosti uplatenění osob z cílových skupin na lokálním trhu práce a neměly by podporovat genderové stereotypy.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je nutné vyjmenovávat přímo jednotlivé rekvalifikační kurzy, kterých se bude moci CS zúčastnit? Nebo je možné neuvádět je ted v projektové žádosti a ponechat možnost zvolení rekvalifikačních kurzů dle zájmu CS?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jak je definována žena začínající podnikání.
Děkuji M. Makarová
Autor: MAKAROVA_M
Sdílet
Dobrý den,
1) mzdové příspěvky limitovány nejsou. Do limitu 20% z kapitoly 06 Přímá podpora spadají náklady na cestovné, ubytování a stravné cílové skupiny, příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby a jiné nezbytné náklady cílové skupiny (viz metodika způsobilých výdajů D5, kapitola 2.6.
2) pokud se jedná o místo, resp. pozici v rámci realizačního týmu projektu, pak tyto údaje vyplňujete u dané pozice v RT a ty se pak do rozpočtu načtou. U DPČ lze zvolit jako úvazek celkový počet hodin zapojení do projektu a hodinovou sazbu, ve které jsou již zohledněny povinné odvody. Limity pro mzdové náklady jednotlivých pozic jsou dány přílohou č.6 výzvy Obvyklé mzdy a platy. Pokud se jdná o mzdový příspěvek na nově vytvořené pracovní místo/flexibilní úvazek v rámci kapitoly 06 Přímá podpory, pak maximální výše příspěvku je 24 000 Kč včetně odvodů za měsíc při plném pracovním úvazku.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1.) Jsou mzdové příspěvky na nově vytvořená místa limitovány? Dle příručky D5 „Souhrn mzdových příspěvků není limitován.“ Můžete, prosím, specifikovat, co všechno patří do limitu 20% u přímé podpory?2.) Chceme-li vytvořit nové prac.místo formou DPČ, jakým způsobem jej zadat do rozpočtu v Benefitu? Zadat počet hodin x hodinovou sazbu? Jaká je výše hodinové sazby? 150 Kč/hodinu včetně odvodů sociálního a zdrav.poj.?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, od jaké částky se pořízení zboží či služby považuje za "výběrové řízení" dle pravidel OPLZZ? Je nutné popsat i zadávání zakázek s předpokládanou hodnotou nedosahující 200 tisíc Kč bez DPH? Děkuji Bílková
Autor: BILKOVA_L
Sdílet
Dobrý den,
v Benefit7 jsou vloženy první 3 povinné přílohy žádosti (doklad o právní subjektivitě, analýza, resp. zhodnocení rovnosti žen a mužů a životopis experta na RP). Doklad o zařazení do IPRM je povinnou přílohou pouze v případě, že jste tuto možnost vyplnili v žádosti. Pokud projekt se zařazením do IPRM nepočítá, pak není tato příloha relevantní. Další přílohy, které budete v Benefit7 přikládat, vkládáte v libovolném pořadí. Tedy jako 4 příloha může být vložen logický rámec.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
měla bych dotaz k řazení příloh žádosti. Pokud jde o přílohu č. 4 Potvrzení o zařazení do IPRM a je-li tato příloha pro náš projekt nerelevantní, máme ji v seznamu příloh přesto nadepsat a uvést, že je nerelevantní a pokračovat dále přílohou č. 5, nebo lze rovnou jako přílohu č. 4 zařadit např. Logický rámec?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v tomto případě se o partnerství s finanční účastí nejdná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, máme jako partnera obec, u které bude realizován genderový audit. Náklady na genderový audit budou zahrnuty v osobních nákladech - genderoví auditoři budou placeni na DPP a budou zaměstnanci žadatele. Potřebovala bych jen ujištění, že se nejedná v tomto případě o partnerství s finančním příspěvkem.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
stavební úpravy a nákup nábytku a zařízení jsou dvě různé zakázky, hodnotu není nutné sčítat. Soutěženo by mělo být odděleně.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
ráda bych se zeptala, jak postupovat při stanovení předpokládané hodnoty pro stanovení typu veřejné zakázky. Konkrétně se mi jedná o to, že v rámci projektu plánujeme dorbné stavební úpravy a vybavení prostor za účelem vytvoření pracoviště pro sdílení práce. Jsou, z vašeho pohledu, drobné stavební úpravy a nýkup nábytku 2 samostatné dodávky? Můžu tedy na každé vyhlásit samostatné VŘ. Hodnoty obou zakázek NESČÍTÁM?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do hodnoty tohoto indikátoru se započítává žadatel a čeští partneři bez ohledu na to, zda jsou či nejsou s finanční účastí.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
zahrnuje se partner bez finančního příspěvku do MI 07.45.00 Počet podpořených organizací?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
při podání žádosti o dotaci vyplňujete partnera pouze v žádosti, nic jiného nedokládáte. V případě, že by projekt byl schválen, pak předkládáte s podklady pro vydání Rozhodnutí "Prohlášení o partnerství" (vzor je ke stažení na stránkách ESF). Smlouvu s partnerem předkládáte až v průběhu prvních dvou měsíců realizace projektu, nejpozději se Zprávou o zahájení realizace.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěla jsem si jen ověřit, zda musíme s žádostí dokládat partnerskou smlouvu (máme jednoho partnera bez příspěvku a dva partnery s příspěvkem) a nebo zda to postačí doložit až k podpisu smlouvy.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
1. v případě, že se k partnerovi projektu váží nějaké finanční prostředky (např. mzdové příspěvky) rozpočtu projektu, pak jde o partnera s finanční účastí. Pokud by se jednalo ale o partnera, který nemůže být s finanční účastí, pak mu nelze v projektu hradit ani mzdové příspěvky (v případě obcí, krajů a jejich příspěvkových organizací je tato problematika řešena v diskusi)
2. ano, pokud v projektu kombinujete aktivity, které veřejnou podporu zakládají s aktivitami mimo VP, pak i pozici expertky na rovné příležitosti (a s tím související mzdové náklady) je třeba v projektu rozdělit do dvou částí/položek rozpočtu podle toho, jaké činnosti bude vykonávat. Realizace GA u konkrétních subjektů bude spadat do režimu de minimis a ostatní činnosti, které se vážou k aktivitám, jenž veřejnou podporu nezakládají, bude mimo VP.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1. může nefinanční partner čerpat mzdové příspěvky, stejně jako ostatní zaměstnavatelé? když nemůže fakturovat, stačí pak např. žádost o úhradu mzd. s doložením patřičných dokladů dle požadavků?
2. pokud projekt kombinuje aktivity s VP/mzdové příspěvky/ a bez VP de minimus, a expertka na RP bude i poskytovat indiviuálníporadenství a zpracovávat pro konkr. zaměstnavatele G.Audit, je tato část její práce s VP a bude nutno její pozici rozdělit na dvě - s VP a bez VP, je to tak?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Doplnění na otázky ohledně IPRM města Kolín
Město Kolín si předložilo IPRM, i když jako město nemuselo. Ze schváleného IPRM města Kolín bylo zjištěno, že toto IPRM nebylo schváleno ŘO ROP SČ, ale pouze Krajským úřadem SČ, což není to samé. Z tohoto důvodu není toto IPRM schváleno Regionální radou ROP SČ a v číselníku se nenachází, ani nebude doplněno.
Žadatelé nebudou zvyhodněni bonifikací 10% u věcného hodnocení.
Mgr. Zuzana Labajová
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
je nutné vyjmenovávat přímo jednotlivé rekvalifikační kurzy, kterých se bude moci CS zúčastnit? Nebo je možné neuvádět je ted v projektové žádosti a ponechat možnost zvolení rekvalifikačních kurzů dle zájmu CS? Abychom poté nebyli limitováni zvolenými obory.
Děkuji za odpověď.
Autor: BRZAKOVA_K
Sdílet
Dobrý den,
problém s IPRM Kolín je v tuto chvíli řešen s řídícím orgánem Integrovaného operačního programu a měl by být do seznamu v Benefit7 ještě vložen. Ve chvíli, kdy budu mít tuto informaci potvrzenu, uvedují v diskusi.
Děkuji a jsem s pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jak uvádí dále též paní Dostálová je IPRM schválen. Jak tedy uvést do benefit.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
podespané musí být přílohy v tištěné podpobě. V elektronické podpobě ne, vkládejte je do Benefit ve formátu, v jakém je máte. Obsah musí být samozřejmě totožný.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, prosím o administrativní dotaz - dokládání příloh - každá musí být očíslována a podepsána stat. orgánem - platí to i pro elektronické verze- tj. musela bych i přílohy v xls nechat podepsat a pak nascanovat, nebo stačí podpisy u verzí vytištěných?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v případě příspěvkové organizace města platí stejné omezení, jako pro obce, kreje (ÚSC). Hospodaření příspěvkových organizací ÚSC se řídí zákonem č. 250/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů v platném znění, a rozpočet PO ÚSC je součástí rozpočtu svého zřizovatele. Z tohoto důvodu pro ně platí i v případě poskytování dotací ze strukturálních fondů stejná pravidla.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Může být v rámci projektu PARTNER S FINANČNÍM PŘÍSPĚVKEM příspěvková organizace města
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
1.) Jsou mzdové příspěvky na nově vytvořená místa limitovány? Dle příručky D5 „Souhrn mzdových příspěvků není limitován.“ Můžete, prosím, specifikovat, co všechno patří do limitu 20% u přímé podpory?
2.) Chceme-li vytvořit nové prac.místo formou DPČ, jakým způsobem jej zadat do rozpočtu v Benefitu? Zadat počet hodin x hodinovou sazbu? Jaká je výše hodinové sazby? 150 Kč/hodinu včetně odvodů sociálního a zdrav.poj.?
Předem děkuji za odpověď
Autor: JAVORIKOVA_S
Sdílet
Dobrý den,
v anotaci diskuse k výzvě 88 je zveřejněna informace k tomuto dotazu - tj. obce a kraje mohou být pouze partnery bez finančnío příspěvku (v souladu s metodikou OP LZZ).
Projekt v rámci předchozí výzvy nyní řešíme s poskytovatelem dotace a budeme s Vámi dále komunikovat individuálně. Za způsobené komplikace se velmi omlouváme.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
obracím se na Vás s dotazem na přípustnost partnera s finančním příspěvkem pro účely výzvy č. 88 v rámci oblasti podpory 3.4. Ve znění výzvy jsou ve výčtu oprávněných žadatelů o finanční podporu uvedeny "územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřízené nebo založené organizace". Ve výzvě se dále uvádí, že partner bez finančního příspěvku i s finančním příspěvkem musí patřit mezi oprávněné žadatele v této výzvě. Kromě ÚP ČR a organizačních složek státu již výzva neudává žádná další omezení pro partnery projektů.
V rámci Příručky pro žadatele D1 na straně 33 v poznámce 14 pod čarou se však uvádí, že "obce, kraje a OSS nemohou být v grantových projektech partnery s finančním příspěvkem".
Vzhledem k tomu, že ve výzvě č. 76 z téže oblasti podpory jsme podávali projektovou žádost s partnerem v podobě Magistrátu města Liberce (s finančním příspěvkem) a tato žádost nám byla schválena, nevíme, jak se tento rozpor bude řešit a především jak máme postupovat v přípravě aktuální žádosti pro výzvu č. 88.
Autor: PODPORA_EA