Sdílet
Dobrý den,
v rámci výzvy č.88 nejsou podporovány projekty zaměřené pozuze na vznik a provoz předškolních zařízení. Služby péče o děti mohou být do projektu zahrnuty pouze jako součást komplexního projektu řešícího danou problematiku. Nelze to ani zdůvodnit tím, že projekt zaměřený na vznik a provoz školky navazuje na realizovaný projekt výzvy 76.
Náklady na pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou lze zahrnout do přímých nákladů projektu. Pokud by tedy projekt zahrnoval provoz školky jako součást komlexního projektu, pak je možné v rozpočtu projektu nárokovat náklady na pronájem prosotr. Náklady by spadaly do kapitoly 04 Nákup služeb.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v rámci výzvy 88 bychom chtěli navázat na náš již realizovaný projekt z výzvy č. 76. Je možné se na tento projekt odkázat s tím, že projekt v rámci výzvy 88 by již řešil zejména vytvoření předškolního zařízení?
Je možné do projektu zahrnout nájem prostor? Konkréně se jedná o situaci, kdy soukromý subjekt buduje zařízení a bude mít podepsanou smlouvu o smlouvě budoucí s univerzitou o dlouhodobém pronájmu prostor pro školku. Je možné tento pronájem zahrnout do rozpočtu projektu? Popř. za jakých podmínek?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, prosím o upřesnění partnerství s ÚP. Prohlášení o budoucí spolupráci bez finančního příspěvku nám potvrdili ředitelé 3 kontaktních pracovišť. Při zadávání do Benefitu7 je nutné zadat IČ a validovat, přičemž ÚP má pouze jedno IČ a to ÚP ČR. Jakým způsobem máme zadat kontaktní pracoviště? při kontrole žádosti nastává problém při uvádění statutárního zástupce a kontaktních osob, kdy musí být vždy jedna osoba. Děkuji Kawanová.
Autor: KAWANOVA_Z
Sdílet
Dobrý den,
1. do hodnoty monitorovacího indikátoru se započítávají všechny osoby, které v rámci projektu získají jakokoliv formu podpory. Každá osoba se započítává pouze jednou! Tedy do hodnoty indikátoru lze započítat jak osoby, u nichž využijete flexibilní formy práce, tak i osoby, které podpoříte jiným způsobem.
2. náklady na vzdělávání cílových skupin včetně zkoušek jsou způsobilým výdajem projektu. Projekt ale nesmí být zaměřen pouze na vzdělávání, resp. nesmí obsahovat pouze školení bez návaznosti na jiné aktivity projektu (viz specifické podmínky výzvy).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v rámci projektu budeme podporovat zaměstnance, aby mohli sladit rodinný a pracovní život. Rádi bychom k tomu využili jednak flexibilních forem práce definovaných výzvou, jednak bychom k tomu využili další formy pomoci, které definujeme jako součást koncepce (vytvoříme v rámci projektu). V této souvislosti mám následující dotazy:
1. Do MI Počet podpořených osob uvedu součet osob, u nichž využijeme flexibilní formy práce, a osob, u nichž využijeme jiné formy podpory sladění rodinného a pracovního života?
2. Jsou uznatelné náklady na vzdělávání, vč. zkoušek odborné způsobilosti, pro CS osob po RD a pečujících o závislou osobu? Cílem je posílení odborné způsobilosti k výkonu své pozice a udržení si pracovního místa.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, náklady za zpracování žádosti jsou způsobilé? Lze je zahrnout do Nákupu služeb? Děkuji
Autor: STANKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
prosil bych o zodpovězení 2 dotazů:
1) zařazení projektu do aktivity A nebo B ?
Záměr: vytvoření nových pracovních míst v org. žadatele- OSVČ, motivační aktivity, bilančka, rekvalif.kurzy pro CS - z ÚP, advokační služby, semináře o problematice rovných příležitostí pro CS, inovovaný produkt - odborná publikace, samozřejmě povinná KA Šíření výstupů a osvěta
2) Je v tomto záměru 1 produkt - odborná publikace nebo 2 produkty? Může být tím druhým produktem i poradna s advokačními službami?
Předem děkuji za zodpovězení.
S pozdravem
P.Lupínek
Autor: LUPINEK_P
Sdílet
Dobrý den,
u indikátoru počtu úspěšných absolventů kurzů je důležité, jakým způsobem nastavíte kritérium "úspšnosti", tj. zda to bude certifikát, osvědčení, závěrečný test, nebo např. 90% účast atd. Toto kirtérium je pak platné pro všechny účastníky kurzů, tj. do hodnoty indikátoru lze započítat pouze ty osoby, které kurz ukončí předepsaným způsobem, tedy splní dané kritérium.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Problém s ukazatelem "Počet úspěšných absolventů kurzů"
- podle metodiky se Počet úspěšných absolventů kurzů celkem člení na a) klienti služeb a b) osoby poskytující služby...zároveň, ale je nutné aby všechny takto podpořené osoby získaly buď certifikát (osvědčení aj) nebo aspoň úspěšně složily závěrečný test.
Musí i poskytovatelé služeb skládát test (či získávat certifikát)? A pokud ne, počítají se do hodnoty indikátoru?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
U mzdových příspěvků na nově vytvořená pracovní místa se v rámci monitorovací zprávy a žádosti o platbu předkládá výplatní a zúčtovací listina za zaměstnance, na které se čerpají mzdové příspěvky, popis pracovního místa, pracovní smlouvy, výplatní pásky, mzdové listy, doklady o úhradě mzdy – výpisy z příslušného bankovního účtu organizace. (náležitosti dokladování jsou uvedeny v příručce D10 pokyny pro vyplnění MZ a ŽoP).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
z rozpočtu bychom nabízeli refundace mezd zaměstnavatelům, kteří vytvoří místo pro ženy/muže vracející se po rodičovské dovolené (či starajícího se o závislého člena rodiny).
Co je potřeba následně po takovém vytvoření místa předkládat kontrole? Jak je to náročné pro zaměstnavatele (administrativně), který místo vytvořil?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do projektu lze zapojit jako partnery jak OSVČ, tak s.r.o. (podnikatelky - mentorky). Pokud je partnerem projektu s finanční účastí OSVČ a zároveň je i členem realizačního týmu, pak se náklady na odměnu OSVČ hradí z kapitoly 1 Osobní náklady. Bohužel Benefit7 zatím nenabízí u pozic v realizačním týmu možnost OSVČ, takže bude třeba vybrat jednu z nabízených smluv (PS, DPČ, DPP) a v textu u popisu pozice uvést, že se jedná o OSVČ. Pracovní smlouvu na projekt mít nebude, odměna mu bude vyplácena na základě výkazu práce a výpisu z účtu. Výše odměny bude limitovaná tím, co je ve schváleném rozpočtu. Doporučuji vycházet z tabulky obvyklých cen a mezd. Pozn. pod čarou č. 13 v D5 pak zajišťuje, že OSVČ odměnu zdaní. V případě s.r.o., pokud není zaměstnancem společnosti, je to obdobné.
Pozice v realizačním týmu by měly být označeny tak, aby bylo zcela jasné, ke kterému partnerovi se náklady vážou.
Role partnera v projektu musí být nezastupitelná, měl by být pro projekt přínosem a měl by se aktivně podílet na realizaci klíčových aktivit. V tomto případě se tedy domnívám, že se o účelové partnerství nejedná.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jedná se o dotaz související se zapojením podnikatelského subjetku jako partnera. Rádi bychom zapojili podnikatelky (OSVČ nebo s.r.o.) jako partnerky projektu, poskytovat budou metoring pro začínající podnikatelky zapojené v projektu. Jak je možné tyto mentorky zanést do projektového týmu?
Je možnost jim fakturovat? Nebo je nutné tyto partnerky "zaměstnat" např. formou DPP či DPČ. V tomto případě můžeme vytvořit pouze jednu pozici v pracovním týmu, kterou při realizaci rozdělíme podle zapojení jednotlivých mentorek a počtu odpracovaných hodin danou lektorkou?
Dá se v tomto případě obhájit partnerství na základě jedinečnosti zkušeností vybraných partnerek a tím i přenos dobré praxe od partnerek ke klientkám projektu? Ráda bych se ujistila, že nebude toto partnerství posouzeno jako nákup služeb běžně dostupných na trhu.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
chci se zeptat, zda je povinný audit projektu a částku za něj lze tudíž zahrnout mezi způsobilé výdaje.
Předem děkuji za odpověď.
Autor: JANECKA_P
Sdílet
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda stačí k doložení nově vytvořeného pracovního místa (OSVČ) pouze kopie nového živnostenského oprávnění. Vztahuje se zde také udržitelnost pracovního místa 6 měsíců? Jak se toto potom dokládá?
Děkuji
Michal Šabatka
Autor: SABATKA_M
Sdílet
Dobrý den,
jednotlivé body přílohy Zhodnocení rovnosti mužů a žen v projektových žádostech nejsou nijak omezeny. 1000 znaků bez mezer je pouze doporučení!S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
vyplňujeme povinnou přílohu Zhodnocení rovnosti mužů a žen v projektových žádostech. U otázky č. 5 doporučujete používat tabulku, která je uvedená v pokynech. Vyplnění a popis jedné KA nám zabere okolo 700 znaků, avšak povoleno je mít jenom 1000 znaků. Zbývající KA se nám tam tedy nevejdou. Jak máme pokračovat dál - je povolené překročení 1 000 znaků?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
Pokud tato aktivita bude součástí komplexního projektu, řešícího danou problematiku rovných příležitostí a slaďování pracovního a rodinného života a povede ke zlepšení situace cílové skupiny na trhu práce, pak ano. Vždy záleží na zdůvodnění potřebnosti realizace projektu/aktivit.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
může být do klíčových aktivit pro projektovou žádost výzvy 88 zařazena pracovní diagnostika?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
místo dopadu volíte podle skutečnosti. pokud tedy předpokládáte v rámci uvedené aktivity dopad do všech krajů, krom Prahy, pak to je možné takto v projektové žádosti vyplnit. Slovně to můžete okomentovat buď v kapitole Popis projektu, nebo v konkrétní klíčové aktivitě.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, mohou být jako místo dopadu zvoleny všechny kraje kromě Prahy, pokud je součástí projektových aktivit mimo jiné i e-learning, kde lze studovat z jakéhokoliv místa. Jedná se o rekvalifikační kurz v distanční formě s akreditací MŠMT.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
nová pracovní místa lze v projektu vytvářet pro osoby znevýhodněné na trhu práce, tedy cílové skupiny výzvy. Povinná udržitelnost nově vzniklého pracovního místa je 6 měsíců, max. mzdový příspěvek 24 000 Kč včetně odvodů při plném pracovním úvazku. Při zkráceném úvazku je třeba částku adekvátně krátit. Tato vytvořená místa pak vykazujete v monitorovacím indikátoru nově vzniklých pracovních míst. Pokud by ale osoby, které budou v rámci doplńkové aktivity poskytovat služby péče o děti, byly zařazeny do realizačního týmu projektu, pak do indikátoru nově vzniklých pracovních míst nepatří. Osobní náklady se řídí doporučenými limity pro jednotlivé pozice RT (příloha č. 6 výzvy).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné v rámci projektového záměru vytvořit nová pracovní místa pro osoby odpovídající svou charakteristikou cílové skupině na úrovni realizačního týmu projektu, resp. na úrovni předkladatele projektového záměru? Rádi bychom dosáhli multiplikačního efektu, kdy ženy po MD budou na regionální úrovni poskytovat služby na úrovni hlídání dětí dalším osobám v obdobné situaci (tato aktivita není primární aktivitou projektu, ten má širší kontext a dopady).
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
v prjektové žádosti se uvádí, zda je žadatel plátce DPH ve vztahu k aktivitám projektu . Není to dotaz ve smyslu jestli žadtel je nebo není plátce DPH. V případě, že žadatel uvede, že je plátcem DPH ve vzathu k aktivitám projektu, pak by měl být rozpočet zpracován v částkách bez DPH a daň pak žadatel uplatní u příslušného FÚ. Pokud žadatel vyplní, že není plátcem DPH ve vztahu k aktivitám projektu (přitom může být plátcem DPH), pak je rozpočet v částkách včetně DPH. Odpočet DPH pak neklze uplatnit u FÚ.
Domnívám se, že z praktického hlediska je tedy dobré tuto situaci dobře zvážit a rozpočet zpracovat jednotným způsobem.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
v případě, že je v projektu Žadatel - který je plátce DPH a partner - který není plátce DPH.
Můžeme do rozpočtu uvádět odděleně ceny s DPH - v případě neplátce DPH a pak ceny bez DPH - v případě plátce DPH?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
1) pokud je cs žen v předdůchodovém věku jedinou cs projektu, pak je to hodnoceno v rámci specifických kritéríí 3 body
2) uvedené partnerství by bylo hodnoceno opět v rámci specifiských kritérií plným počtem bodů, tj. 6, jedná se o partnerství 3 a více typů subjektů
3) ano, v případě vytvoření nových pracovních míst pro osoby znevýhodněné na trhu práce (cílové skupiny výzvy) lze čerpat mzdový příspěvěk v maximální výši 24 000 Kč včetně odvodů při plném prcovním úvazku. V případě částečného úvazku je nutné částku adekvátně krátit. Povinná udržitelnost nově vzniklého místa je 6 měsíců.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
1)V PŽ máme jedinou CS - ženy v předdůchodovém věku. Je toto zohledněné v bodovém hodnocení? mluvilo se o tom prý na semináři?
2) Partnerství a bodové hodnocení: OSVČ,OHK, ÚP a MěÚ
3) Mohou být čerpány mzdové příspěvky na nově vytvořená místa pouze pro CS ženy v předdůchodovém věku?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
Úřad práce je možné zapojit do projektu uvedeným způsobem jako spolupracující subjekt. Potvrzení záměru o spolupráci je možné a dobré doložit jako nepovinnou přílohu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
je možné do projektu zapojit Úřad práce pouze formou spolupracující organizace, tzn. nejednalo by se o partnerství bez finanční účasti.
Zapojení Úřadu práce bude v klíčové aktvitě Osvěta a šíření rovných příležitostí a dále v Klíčové aktivitě Monitoring a evaluace. K žádosti doložíme Potvrzení záměru o spolupráci (tento dokument bychom použili z Výzvy 77 jako vzor) Tento dokument by byl jako nepovinná příloha k projektu.
Osoba za úřad práce by se účastnila těchto aktivit a dále připomínkovala výstupy projetku z pohledu trhu práce zaměřené na skupinu ženy 50+.
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
mohou být CS muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi v projekt. žádosti spadající svou podstatou do skup.B ?
Děkuji
Autor: KOTASKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
do hodnoty monitorovacího indikátoru "počtu úspěšných absolventů" se započítávají osoby, které získaly kvalifikaci/doklad o kvalifikaci. Jedná se osoby, ketré ukončily kurz stanoveným způsobem. Kurzy a školení by měly být v projektu poskytovány osobám z cílových skupin výzvy. V případě osvětových aktivit, např. konference nebo semináře (bez nastavení způsobu o jejich úspěšném ukončení), se mohou účastnit i osoby z širší veřejnosti, tj. nespadající primárně do cílových skupin výzvy/projektu. Vykazovat se mohou ale pouze v indikátoru "počtu podpořených osob", kde se započítávají osoby, ketré získají v projektu jakoukoli formu podpory. Účastníky konferencí nebo seminářů vykazujete do hodnoty indikátoru pouze prezenční listinou. Hlavní rozdíl je tedy v uvedených indikátorech.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosím o konkretizaci Vaší odpovědi na již zodpovězený dotaz, aby to pochopila správně - jednalo se o dotaz:v rámci aktivity šíření výstupů a osvěta budeme realizovat seminář, kterého se kromě účastníků projektu zúčastní i osoby z řad veřejnosti, např. zástupci institucí služeb zaměstnanosti, zaměstnavatelů apod. Lze do hodnotícího indikátoru - počet úspěšných absolventů započítávat i osoby z veřejnosti?
Vaše odpověď byla: pokud budou účastníci seminářů z cílových skupin pro danou výzvu a budete mít nastavenu podmínku "úspěšnosti" při absolvování aktivity, kterou budete naplnění tohot indikátoru dokládat, pak do něj zahrnuti být mohou. Určitě by pak měli být zahrnuti do indikátoru počtu podpořených osob.
Pokud tomu dobře rozumím. tak osoby z širší veřejnosti jsou do MI započítávány jen v případě, že spadají do CS výzvy. Mohou se ale prezentací účastnit i jiní lidé, nespadající do CS?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den.
Mohou být jako samostatné klíčové aktivity zařazeny tyto:
- webová stránka - která by byla nositelem nástrojů pro komunikacia vzdělávání cs
- nábor a komunikace s cs
Předem díky za odpověď
S pozdravem
Michaela Holišová
Autor: HOLISOVA