Sdílet
Dobrý den,
v případě ÚP je třeba skutečně zadate Generální ředitelství ÚP a v popisu partnera (stručná charakteristika organizace) pak uvedete o jakou krajskou pobočku/kontaktní pracoviště se jedná. U statutárního zástupce je pak možné uvést generálního ředitele a hlavní kontaktní osoby pak ředitele kontaktních pracovišť. V případě, že tito ředitelé budou mít zmocnění do role statutárních zástupců pro účely realizace projektu, lze je pak zadat jako statutární zástupce. Záleží tedy na tom, jak máte spolupráci na projektu domluvenou a tyto formální náležitosti předjednány.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, prosím o upřesnění partnerství s ÚP. Prohlášení o budoucí spolupráci bez finančního příspěvku nám potvrdili ředitelé 3 kontaktních pracovišť. Při zadávání do Benefitu7 je nutné zadat IČ a validovat, přičemž ÚP má pouze jedno IČ a to ÚP ČR. Jakým způsobem máme zadat kontaktní pracoviště? při kontrole žádosti nastává problém při uvádění statutárního zástupce a kontaktních osob, kdy musí být vždy jedna osoba
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
náklady na zpracování projektové žádosti nepatří mezi způsobilé výdaje a mezi přímé náklady projektu/nákup služeb je nelze zařadit.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Dobrý den, náklady za zpracování žádosti jsou způsobilé? Lze je zahrnout do Nákupu služeb?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
do okruhu aktivit A) patří projekty zaměřené na nastavení politiky rovných příležitostí a slaďování pracovního a rodinného života u zaměstnavatelů. Patří sem i vytváření pracovních míst (např. v organizaci žadatele, který je OSVČ? jak uvádíte) Okruh aktivit B) je zaměřen na podporu podnikání žen . Rekvalifikační kurzy a vytváření pracovních míst jsou doplňkové aktivity. Z vašeho dotazu není zcela jasné, jak budou zaměřeny motivační kurzy a advokační služby atd. V projektových žádostech je možné kombinovat podporované činnosti z obou okruhů. projekt ale můžete podat pouze v rámci jednoho z nich, podle převažujícího typu činností. Volba okruhu je tedy na Vás, z Vašeho dotazu to, bohužel, určit nejde.
Do indikátoru vytvořených nebo inovovaných produktů lze zahrnout jak publikaci, tak poradnu s advokačnímui službami.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
prosil bych o zodpovězení 2 dotazů:
1) zařazení projektu do aktivity A nebo B ?
Záměr: vytvoření nových pracovních míst v org. žadatele- OSVČ, motivační aktivity, bilančka, rekvalif.kurzy pro CS - z ÚP, advokační služby, semináře o problematice rovných příležitostí pro CS, inovovaný produkt - odborná publikace, samozřejmě povinná KA Šíření výstupů a osvěta
2) Je v tomto záměru 1 produkt - odborná publikace nebo 2 produkty? Může být tím druhým produktem i poradna s advokačními službami?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
dle metodiky OP LZZ (Příručky pro žadatele a příjemce D1 a D2, Metodika způsobilých výdajů D5) jste povinni provést závěrečný audit projektu v případě, že rozpočet projektu přesahuje 3 mil Kč. Náklady patří mezi způsobilé přímé náklady, kapitola 04 Nákup služeb, položka 04.03 Náklady vyplývající přímo ze smlouvy.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chci se zeptat, zda je povinný audit projektu a částku za něj lze tudíž zahrnout mezi způsobilé výdaje.
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
doplňuji ještě výčet dokladů, které je třeba k nově vzniklému pracovnímu místu doložit:
1. přehled výpočtu přepočteného stavu zaměstnanců příjemce podpory a/nebo ostatních subjektů (českých partnerů projektu nebo zaměstnavatelů);
2. pracovní smlouvy zaměstnanců na pozicích, které vznikly v souvislosti s realizací projektu;
3. pracovní náplně nových zaměstnanců;
4. mzdové listy nových zaměstnanců.
Podrobnosti jsou uvedeny v příručce pro příjemce D2, str.54
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblůast podpory 3.4 a 5.1
Co je potřeba následně po takovém vytvoření místa předkládat kontrole? Jak je to náročné pro zaměstnavatele (administrativně), který místo vytvořil?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
nově vytvořené pracovní místo - OSVČ lze zahrnout do indikátoru nově vytvořených míst. Doložit lze kopií ŽL. Vzhledem k tomu, že se ale jedná o sebezaměstnávání a nelze na toto místo čerpat mzdový příspěvek, nevztahuje se na ně povinná udržitelnost 6 měsíců (viz Příručka pro příjemce D2, str. 52).
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
chtěl bych se zeptat, zda stačí k doložení nově vytvořeného pracovního místa (OSVČ) pouze kopie nového živnostenského oprávnění. Vztahuje se zde také udržitelnost pracovního místa 6 měsíců? Jak se toto potom dokládá?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den, nejsem si jistá, zda
může ve výzvě být žadatelem jako podnikatelský subjekt, i když se jedná o formu sociálního podniku?
s tím, že se bude nárokovat i náklady na Přímu podporu pro Cílovou skupinu - mzdy - tj. žadatel zaměstná osoby v Realizačnímu týmu osoby po proškolení na pozice mentorů/poradců v oblasti Rovných příležitostí.
Děkuji, Šebelová
Autor: SEBELOVA
Sdílet
Dobrý den, služba péče o děti bude fungovat v době účasti CS na vzdělávacích programech, dále v době, kdy CS si budou hledat zaměstnání, příp. vyřizovat po úřadech. Lze provozovat službu hlídacího centra také v době zaměstnání ženy z CS, která po absolvování vzdělávacího kurzu nastoupí do zaměstnání? Děkuji
Autor: STANKOVA_J
Sdílet
Dobrý den,
pokud podporujeme začátek SVČ -oblast B výzvy, musí být v žádosti uveden předpokládaný počet skutečně vydaných živnostenských listů ? Považujeme tento údaj za hodně indikitavní. Může být v tomto případě podkladem MI Počet úspěšných absolventů kurzů počet vydaných osvědčení z kurzů před začátkem podnikání?
Děkuji.
Kramlová
Autor: KRAMLOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
chci se zeptat jak je to se zařazením projektu do IPRM. Námi připravovaný projekt by měl být zařazen do IPRM města Kolín, nicméně v poli Název IPRM v Benefit 7 není město Kolín vůbec uvedeno. Děkuji za odpověď.
Autor: SIMECEK_J
Sdílet
Je logický rámec povinou přílohou projektové žádosti? Resp. pokud ano, kam ho má žadatel v B7 přilepit? Děkuji, Kateřina Broža
Autor: KATERINA_ZAPOTOCKA
Sdílet
Dobrý den,
V rámci projektu plánujeme jako doprovodnou aktivitu hlídání dětí pro cílovou skupinu (osoby pečující o závislého člena rodiny) v době, kdy se cílová skupina bude účastnit vzdělávacích kurzů. Hlídání bude zabezpečeno interními pedagogickými pracovnicemi (náklady na pedagogické pracovnice budou zahrnuty v kap.01 Osobní náklady). Jedná se o VP/de minimis nebo ne? Pedagogické pracovnice budou hlídat děti cílové skupiny. Předem děkuji za odpověď
Autor: JAVORIKOVA_S
Sdílet
Dobrý den,
okruh aktivit B) by měl být primárně zaměřen na ženy začínající podnikání, nebo vykonávjící samostatně výdělečnou činnost. Zároveń jsou muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi cílovou skupinou výzvy. Výzva neomezuje cílové skupiny do jednotlivých okruhů výzev. Ale jak jsem již uvedla - tento okruh aktivit by měl být zaměřen hlavně na ženy, neboť ty jsou v této oblasti více znevýhodněny, než muži.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
mohou být CS muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi v projekt. žádosti spadající svou podstatou do skup.B ?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, pokud budeme mít v projektu jako okrajovou aktivitu rekvalifikace, je možné v rámci přímé podpory zaplatit jednotlivým účastnicím/-kům rekvalifikační kurz (každá osoba např. bude absolvovat něco jiného), nebo je nutné tyto kurzy zařadit do rozpočtu jako službu? děkuji
Autor: VOJACKOVA
Sdílet
Dobrý den, v rámci projektu máme individuální hlídání dětí pro účastnice projektu, které ho budou aktuálně potřebovat. Individuální hlídání bude zajištěno dodavatelsky. Má být v rozpočtu projektu označené v režimu DeMinimis? Předem děkuji.
Autor: HUJOVA_A
Sdílet
Dobrý den,
ve výzvě se píše, že každá příloha žádosti musí být podepsaná statutárním zástupcem žadatele. Kde máme přílohu podepsat např. u výpisu z obchodního rejstříku?
Děkuji.
Autor: PLUROVA_L
Sdílet
Dobrý den,
ano, obě aktivity mohou být v projektu uvedeny. Tvorbu webových stránek lze do nákladů projektu zahrnout pouze za předpokladu, že se nejdná o web projektu za účelem informování o realizaci projektu a náboru cílové skupiny (tyto spadají do nepřímých nákladů projektu). V případě, že se bude jednat o stránky, na kterých budou např. kurzy formou e-learningu, web bude zaměřen na šíření výstupů projektu a osvětu rovných příležitostí, pak náklad na tvorbu do přímých nákladů zahrnout lze. Provozní náklady (webhosting, webmasrter apod.) a náklady na aktualizace ale patří do nepřímých nákladů projektu.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
Mohou být jako samostatné klíčové aktivity zařazeny tyto:
- webová stránka - která by byla nositelem nástrojů pro komunikacia vzdělávání cs
- nábor a komunikace s cs
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
služby péče o děti lze v projektech provozovat na základě platné legislativy (viz text výzvy, str.4). Pokud tedy mateřské centrum tuto podmínku splňuje, pak může služby péče o děti poskytovat. Tato aktivita však musí být pouze doplňující, jako součást komplexního projektu řešícího danou problematiku.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
může službu péči o děti provádět mateřské centrum?
Autor: PODPORA_EA
Sdílet
Dobrý den,
mzdové příspěvky na nově vzniklá pracovní místa či flexibilní formy práce jsou vždy v režimu de minimis, vyjma úřadů státní správy a samosprávy a veřejných vysokých škol. (text výzvy str.10)
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
děkuji za odpověď na předchozí dotaz. Ráda bych se zeptala jště na mzdové příspěvky. Náš projekt spadá do skupiny aktivit B a chtěli bychom využít tvorbu pracovních míst a mzdové příspěvky pro osoby znevýhodněné na trhu práce vyjmenované v cílových skupinách. Jsou výdaje na tutou aktivitu vždy v režimu VP/de minimis?
Autor: SYSLOVA
Sdílet
Dobrý den,
děkuji za doplnění. Agenturní zaměstnávání je řešeno platnou legislativou ČR a agenturní zaměstnanci by měli být rovni zaměstnancům kmenovým. Do projektu je tedy lze zahrnout jako cílovou skupinu zaměstnanců a zapojit je uvedeným způsobm.
S pozdravem
Dita Hůlová
externí administrátor ŘO pro oblast podpory 3.4 a 5.1
jedná se o zaměstnance, kteří pracují na pozicích, kde mají tak možnost ovlivňovat uplatňování rovných příležitostí žen a mužů.
Dva agenturní zaměstnanci by byli zapojeni do projektových aktivit stejným způsobem jako zaměstnanci kmenoví - účastí na kurzech a diskusních meetenzích, dotazníkových anketách a gender auditu. Nebude zde rozdílu.
Autor: PODPORA_EA