Často kladené dotazy k přihlašování přes NIA

Dostupnost NIA

Pod odkazem https://info.identitaobcana.cz/Dostupnost/  ze ověřit aktuální dostupnost této služby. V případě, že se vám nedaří přihlásit pomocí NIA, je zde možné založit požadavek na správce NIA nebo se na něho obrátit telefonicky: +420 227 023 444 či e-mailem: identitaobcana@dia.gov.cz.

Nedaří se mi přihlásit pomocí NIA

Pokud jste ověřili, že NIA je dostupná, a přesto se Vám přihlášení nedaří, postupujte následovně.

Jako první pomoc doporučujeme promazat historii prohlížeče, pokud tento krok nepomůže, můžete kontaktovat schránku esf@mpsv.cz.

V takovém případě prosím poskytněte co nejvíce detailů souvisejících s problémem – např. chybové hlášky, název a verzi prohlížeče a prostředek, pomocí kterého se pokoušíte přihlásit.

Kde získám detailní informace k novému způsobu přihlašování?

Provozovatelem NIA je Digitální a informační agentura. Veškeré informace spojené s novým způsobem přihlašování jsou dostupné na stránkách https://info.identitaobcana.cz/. 

Jaké údaje jsou při přihlašování předávány?

Každý poskytovatel služeb potřebuje určitou sadu údajů, na základě, kterých Vás ztotožní ve svém systému. Tyto údaje jsou získávány automaticky z registru obyvatel (ROB), jejich předání je ale podmíněno Vaším souhlasem v průběhu přihlašování. Pokud k nějakému poskytovateli služeb přistupujete pravidelně a je po Vás vyžadována stejná sada Vašich údajů, můžete tomuto poskytovateli udělit trvalý souhlas pro poskytnutí požadovaných údajů. Takto udělené trvalé souhlasy můžete spravovat prostřednictvím Vašeho uživatelského profilu v rámci NIA. V případě IS ESF jsou přebírány údaje o jménu a příjmení. Pokud souhlas během přihlašování neudělíte, není možné se přihlásit.