Efektivní řízení, rozvoj a otevřenost - MěÚ Žďár nad Sázavou
Registrační číslo: CZ.1.04/4.1.01/89.00061
Díky podpoře ESF ČR se nám v minulých letech podařilo úspěšně implementovat řadu systémových změn v oblasti managementu, zákaznické orientace, řízení lidských zdrojů (ŘLZ). Jedním z výstupů, které máme v současné době k dispozici je Strategie ŘLZ a Marketingová a komunikační strategie. Dosažené cíle a výstupy z předešlých projektů bychom chtěli doplnit o nové aktivity,které stabilizují získané teoretické poznatky a povedou k jejich praktickému využití v řízení organizace. Podpora projektu nám umožní naplnit další část strategických cílů, na něž bychom v době snižování rozpočtových příjmů jen obtížně získávali potřebné finanční prostředky.
Zaměření, aktivity, dílčí cíle a výstupy:
1) Tvorba a realizace systémových opatření ke zefektivnění ŘLZ-Strategie rozvoje zaměstnanců
* Analýza prac. pozic a optimalizace funkčních náplní vč. kompetenčního modelu pro každou pozici a kritérii pro výběr zaměstnanců
* 360°zpětná vazba
* Zpracování plánu rozvoje pro 92 zaměstnanců(80%)
* Workshopy 4x
* Individuální a skupinové konzultace s vedoucími-supervize v oblasti ŘLZ
* Development centre pro vedoucí a 2 skupiny zaměstnanců
* Zpracování metodiky výběru zam. formou Assessment centre jako součásti ŘLZ
2) Zavedení systémových změn k vyšší transparentnosti a otevřenosti-Strategie komunikace s veřejností
* Analýza mediálního obrazu (2012-2013)+rok po nastavení pravidel(2015)
* Analýza stávajícího stavu komunikace s veřejností, návrh změn a opatření
* Zpracování Standardů komunikace s veřejností a médii
* 4xworkshop
3) Aplikace modelu CAF
* Proškolený tým
* Úvodní vzdělávání a 10x workshop týmu
* Sebehodnotící zpráva 2x
* Akční plán 2x
4)Vzdělávání
* vedoucí-rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
* zaměstnanci-individuální rozvojové plány
* vedoucí-Assessment centre-jak vybrat správné lidi
* zastupitelé-komunikace s médii, zvládání náročných komunikačních situací, vyjednávání a řešení konfliktů
Potřeba zlepšování procesu rozvoje zaměstnanců vychází z přesvědčení, že nejcennějším zdrojem každé organizace jsou motivovaní, samostatní zaměstnanci, kteří plní činnosti a úkoly v souladu s kulturou, hodnotami a strategickými prioritami. Na tuto potřebu navazují činnosti a výstupy KA Dílčí strategie rozvoje zaměstnanců a zpracování plánu rozvoje každého zaměstnance.
Potřeba zlepšování procesu výběru zaměstnanců vychází z moderních principů a metod ŘLZ. Zaměstnanci jsou nejcennějším zdrojem informací, znalostí, dovedností a zkušeností, výběr zaměstnanců je naprosto klíčovým krokem v systému ŘLZ, chyby ve výběru znamenají značné finanční náklady nehledě na komplikované možnosti uvolňování zaměstnanců ve veřejné správě. Na potřebu minimalizace rizika výběru nevhodných kandidátů na pozice v rámci struktury MěÚ reaguje KA Dílčí strategie výběru zaměstnanců.
Komunikace s veřejností a médii byla definována ve strategickém dokumentu MěÚ jako jeden z klíčových faktorů při vytváření a ovlivňování dobrého jména a dobrých vztahů s veřejností v rámci Public Realtions. Potřebu analyzovat stávající procesy a navrhnout optimalizaci systému komunikace s veřejností a s médii naplňují činnosti, aktivity a výstupy KA Dílčí strategie komunikace s veřejností a s médii.
MěÚ dlouhodobě usiluje o zvyšování kvality a efektivity služeb a procesů, které zajišťuje (např. dlouhodobé zapojení v Benchmarkingové iniciativě 2005, úspory v provozním rozpočtu, elektronické aukce apod.). Na potřebu kontinuálního zlepšování interních a externích procesů, služeb externím i interním zákazníkům a efektivity reagujeme KA Implementace modelu CAF.
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 7. 2013 - 30. 6. 2015
- Cílová skupina: 1. Městský úřad, tedy organizace jako celek a zaměstnanci (údaje k 1. 1. 2012):; - fyzický počet 115; - přepočtený stav 114,93; - muži 31; - ženy 84; - vedoucí zaměstnaci 14; - úředníci 71; - manuální profese 0; Aktivity projektu se přímo dotýkají zejména 115 zaměstnanců MěÚ, kteří přímo zajišťují nebo podporují; zajišťování služeb státní správy a samosprávy.; * Cílové skupiny byly zapojeny do přípravy vize a strategie MěÚ, zaměstnanci jsou motivováni k ovlivňování; směřování MěÚ a participaci na rozvojových projektech a zlepšování služeb a procesů MěÚ. Z provedených; průzkumů je zřejmé, že zaměstnanci mají zájem podílet se na zlepšování procesů a služeb.; * Aktivity projektu přímo vycházejí ze Strategie ŘLZ a Komunikační strategie a bezprostředně se v pracovním; pořádku týkají všech zaměstnanců. Zapojení cílové skupiny je automaticky dáno charakterem aktivit a; předkládaného projektu.; * Zaměstnanci budou zapojeni do jednotlivých projektových týmů a vzdělávacích aktivit v rámci svých pracovních; povinností v jednotlivých klíčových aktivitách.; * Zaměstnanci budou zapojeni do pracovních workshopů v jednotlivých klíčových aktivitách v rámci svých; pracovních povinností.; * Zaměstnanci se budou aktivně podílet na realizaci zlepšení v rámci svých pracovních povinností.; * Zaměstnanci budou motivováni k aktivní účasti na projektu průběžnou komunikací ze strany realizačního týmu,; informacemi o postupu realizace projektu, o plánovaných aktivitách a způsobech zapojení do realizace klíčových; aktivit v dostatečném předstihu.; ; 2. Cílovou skupinu tvoří i 27 zastupitelek a zastupitelů města Žďár nad Sázavou, z toho 6 členů Rady města,; starostka a dva místostarostové.; Vybraní zastupitelé (dle zájmu a preferencí politických klubů při zastupitelstvu) se zúčastní individuálních nebo; skupinových konzultací/workshopů při přípravě Standardů komunikace s veřejností a médii a souvisejícího; vzdělávání.
Příjemce
- Město Žďár nad Sázavou
- IČ: 00295841
-
Sídlo:
- Ulice: Žižkova
- Číslo popisné: 227/1
- Městská část: Město Žďár
- Město: Žďár n.Sáz.
- Kraj: Kraj Vysočina
- PSČ: 59101
- http://www.zdarns.cz
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 4 - Veřejná správa a veřejné služby
- Investiční priorita: 4.1 - Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
- Výzva: Výzva pro předkládání GP 4.1 – Zvýšení kvality řízení, financování a good governance v úřadech územní veřejné správy