Nový E-learning v Chomutově
Registrační číslo: CZ.1.04/4.1.01/69.00020
Klíčové aktivity
1. Hodnocení a řízení projektu
V této aktivitě budou řešeny konkrétní povinnosti, které jsou stanoveny ve Smlouvě o financování, což bude pro nás závazné a budeme je respektovat a plnit veškeré údaje v této smlouvě uvedené.
Budeme správně vést účetnictví projektu, dodržovat harmonogram projektu a stanovený rozpočet, stejně jako neustále monitorovat průběhu projektu a čerpání finančních prostředků i po skončení realizace projektu. Všechny povinnosti dané smlouvou budou realizována především vedoucím projektovým/ou manažerem/kou, kdy bude docházet k pracovní komunikaci a jednáním s projektovým/ou koordinátorem/kou. Další povinností bude správně provést výběr dodavatele služeb E-learning vzdělávání zaměstnanců Magistrátu, který bude podpořen z EU a vlastních prostředků města Chomutova. Budeme realizovat opatření, jako jsou publicita a propagace projektových aktivit zaměřených na zaměstnance zapojených v projektu a pro veřejnost. Zabezpečíme naplnění závazných opatření Rovnost příležitostí žen a mužů, udržitelný rozvoj. Cílem této aktivity je také spustit aktivitu s pořadovým číslem 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
2. Aktualizace a upřesnění analýzy vzdělávacích potřeb
Cílem je aktivity je aktualizace stávajících individuálních vzdělávacích plánů a materiálu Strategických cílů projektu a vytvořit tak inovativní finální písemný dokument, které umožní městu Chomutov lépe popsat své vzdělávání s ohledem na připravované e-learningové kurzy a zaměstnancům reálně posoudit jejich vhodnost pro jednotlivé vzdělávací kurzy. Jinými slovy, systém poskytne podporu pro hledání "nejvhodnějšího člověka pro seminář/kurz" nebo naopak "nejvhodnějšího kurz/místo pro konkrétního člověka". Cílem analýzy je také Posilování sociálního dialogu s důrazem na modernizaci institucí, rozvoj lidských zdrojů a rozvoj kvality veřejné správy. Struktura a obsahová část + samostatný písemný dokument bude realizován prostřednictvím této aktivity. Domníváme se, že půjde o živý dokument, který bude dokončen zcela úplně až na konci projektu, tak aby bylo možné čerpat z tohoto dokumentu především po ukončení projektu.
3. Podporovaná oblast vzdělávání - Právo a legislativa - Enviromentální minimum
E-learning na téma Environmentální minimum.
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 bude probíhat vzdělávání podle individuálních potřeb zaměstnanců
Časový rozsah: 3 týdny/8 hodin (1 den)
Počet zapojených osob: 200
Cíl vzdělávacího programu:
Cílem bude představit základní cíle ochrany životního prostředí, jak v obecné rovině, tak i ve vybraných sektorových politikách, a principy státního programu na ochranu přírody a krajiny. Nezbytným doplňkem je i představení několika funkcí ochrany a přírody. Měl by být uveden i stručný popis práce, který je v kompetenci orgánů místní správy, především orgánů obcí a krajů. Součástí by měly být připomenuty určité zásady, které by se v rámci rozvoje udržitelnosti měly dodržovat.
4. Podporovaná oblast vzdělávání - Komunikační a měkké dovednosti - Komunikační dovednosti úředníků
Prezenční studium na téma Komunikační dovednosti úředníků.
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 dle individuálních potřeb zaměstnanců
Časový rozsah: 2 výukové dny pro každou skupinu
Počet osob celkem: 200
Cíl vzdělávacího programu:
Cílem vzdělávacího programu je seznámit úředníky veřejné správy se základními pojmy, principy a funkcemi komunikace jako dynamického procesu, který je základem pro existenci mezilidských vztahů.
5. Podporovaná oblast vzdělávání - Řízení a rozvoj lidských zdrojů - Rovné příležitosti žen a mužů v ČR a EU
E-learning na téma Rovné příležitosti žen a mužů v ČR a EU
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 podle individuálních potřeb zaměstnance
Časový rozsah: 4 týdny/15 hodin (2 dny)
Počet osob: 200
Cíl vzdělávacího programu:
Cílem je seznámit studující s rovností příležitostí žen a mužů jako základním právem občana ČR. Návrat České republiky do Evropy, znamenal i návrat k demokratickým sociálním a kulturním hodnotám, mezi které rovnost žen a mužů nepochybně patří. Její prosazování je zároveň jedním z klíčových pilířů politiky všech rozvinutých demokratických zemí, Evropské unie i Organizace spojených národů. Obsahová část kurzu je zaměřena na cílovou skupinu zaměstnanců veřejné správy.
6. Podporovaná oblast vzdělávání - Právo a legislativa - Ochrana osobních údajů
E-learning na téma Ochrana osobních údajů.
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 podle individuálních potřeb zaměstnanců
Časový rozsah: 4 týdny/16 hodin (2 dny)
Počet osob: 200
Cíl vzdělávacího programu:
Cílem vzdělávacího programu je pochopení právní problematiky ochrany osobních údajů, zejména pak zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Zaměřuje se především na rozbor jednotlivých povinností správců osobních údajů, jimiž jsou prakticky všechny ekonomické subjekty, jako jsou orgány veřejné správy, školy, podnikatelé a neziskové organizace.
7. Podporovaná oblast vzdělávání - Právo a legislativa - Obec a zákon
E-learning na téma Obec a zákon.
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 podle individuálních potřeb zaměstnanců
Časový rozsah: 4 týdny/12 hodin (2 dny)
Počet zapojených osob: 200
Cíl vzdělávacího programu:
Cílem je pomoci úředníkům územních samosprávných celků při jejich práci a následně zvýšit úroveň jejich právního vědomí v oblasti veřejné správy. Účastníci se seznámí se základními normami a předpisy, které upravují výkon samostatné, přenesené působnosti a systém hospodaření obce.
8. Podporovaná oblast vzdělávání - Komunikační a měkké dovednosti - Jednání v krizových situacích
E-learning na téma Jednání v krizových situacích
Časový harmonogram: od září 2011 do března 2014 podle individuálních potřeb zaměstnanců
Časový rozsah: 4 týdny/12 hodin (2 dny)
Počet osob: 200
Cíl vzdělávacího programu je vysvětlit význam a příčiny konfliktů,
- charakterizovat vývoj krize a konfliktu,
- srozumitelně vysvětlit, co je to asertivita,
- vysvětlit principy a techniky aktivního naslouchání,
- naučit se konflikty rozpoznat a vyhodnotit způsob řešení,
- získat informace o vlastním způsobu komunikace a návod, jak ji učinit efektivnější.
Výsledek projektu:
zrealizované klíčové aktivity:
1. Právo a legislativa – Environmentální minimum – e-learning – proškoleno 199 zaměstnanců
2. Komunikační a měkké dovednosti – Komunikační dovednosti úředníků – dvoudenní prezenční studium – proškoleno 194 zaměstnanců
3. Řízení a rozvoj lidských zdrojů – Rovné příležitosti žen a mužů v ČR a EU – e-learning – proškoleno 199 zaměstnanců
4. Komunikační a měkké dovednosti – Jednání v krizových situacích – e-learning – proškoleno 196 zaměstnanců
5. Právo a legislativa – Ochrana osobních údajů – e-learning – proškoleno 198 zaměstnanců
6. Právo a legislativa – Základy obecního zřízení a postavení úředníka – e-learning – proškoleno 197 zaměstnanců
Kdy, kde, pro koho
- Termín realizace: 1. 6. 2011 - 31. 5. 2014
- Cílová skupina: Cílová skupina: Územní samosprávné celky a úřady samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřizené nebo; založené organizace a jejich zaměstnanci; Popis a způsob zapojení cílové skupiny:; Předprojektová příprava: Cílová skupina zaměstnanců je do přípravy zapojena, neboť každý zaměstnanec má; svůj individuální vzdělávácí plán, který tímto projektem zrevidujeme a bude obsahovat návrhovou část pro; vzdělávání a zapojení se do jednotlivých oblastí vzdělávání.; V projektu bude zahájeno 6 klíčových aktivit - bude proškoleno 1.200 úředníků z toho 95% úspěšně; Klíčová aktivita č. 03 (1 den) - bude proškoleno 200 úředníků e-learningem Klíčová aktivita č. 04 (2 dny) - bude; proškoleno 200 úředníků prezenčně Klíčová aktivita č. 05 (2dny) - bude proškoleno 200 úředníků e-learningem; Klíčová aktivita č. 06 (2dny) - bude proškoleno 200 úředníků e-learningem Klíčová aktivita č. 07 (2dny) - bude; proškoleno 200 úředníků e-learningem Klíčová aktivita č. 08 (2dny) - bude proškoleno 200 úředníků elearningem; Výběr cílové skupiny:; Vedoucí úředníci budou proškoleny stejně jako ostatní úředníci ve všech plánovaných aktivitách. Kurzy jsou; zvoleny pro cílovou skupinu úředníci ÚSC, bez ohledu na vedoucí pozice. Témata aktivit, která byla zvolena,; budou přínosem pro všechny zaměstnance jednotlivých odborů, jelikož se jedná o komunikační a měkké; dovednosti, právo a legislativu a řízení lidských zdrojů.; Se zaměstnanci proběhnou zahajovací setkání, které bude zacíleno na informace o připraveném vzdělávání. Po; celou dobu projektu bude probíhat hodnocení a sběr dat pro aktualizaci analýzy rozvoje chomutovského; magistrátu. Každý zaměstnanec získá přihlašovací údaje do e-learningu, prezenční formou. Bude informován o; tom, že vzdělávání bude zaznamenáváno a na konci každého kurzu musí projít zaměstnanec testem, poté obdrží; osvědčení o absolvování a to odevzdá projektovému kooridnátorovi nebo koordinátorce. Na konci projektu; proběhne závěrečné setkání se zaměstnanci s prezentací projektu a analýzy rozvoje vzdělávání.; Vazba aktivit projektu na potřeby cílové skupiny:; Celkový počet zaměstnanců je 222 (platný od 1.1.2011 RM 044/10-N z 6.12.2010) z toho:; vedoucí úředníci: 1 tajemník, 9 vedoucích odborů, 7 vedoucích oddělení. Jednou z nejdůležitějších funkcí; vzdělávání je příprava na život ve společnosti a světě. Společenské změny nutně vyvolávají i potřebu změn ve; vzdělávání. Národní program rozvoje vzdělávání (tzv. Bílá kniha) reflektuje měnící se svět a podle toho vymezuje; i směr vzdělávací soustavy.; Zaměstnanec/zaměstnankyně Magistrátu se musí vzdělávát, aby byl kvalifikovaný/á, měl/a kvalitní a aktuální; informace, nebyl/a vyhořelý/á, byl/a flexibilní a přizpůsobivý/á, uměl/a efektivně prostřednictvím elektronických; prostředků získávat informace a uměl/a je vstřebávat, znal/a své možnosti a operativu pro výkon státní správy a; územní samosprávy.; Co se týče formy a metod vzdělávání, jsme zvolili e-learning, protože je zde určitá potřeba a ta je umocněna dvojí; rovinou:; a) ze strany zaměstnance - úspora času, dostatek času na operativu a klienty, možnost rozvrhnout témata podle; potřeby vzhledem k informacím, samostatný přístup k materiálům kdykoliv i po ukončení kurzu a to s dalším; výkladem a cvičením, max. individuální studium podle možností a zkušeností jednotlivého zaměstnance; b) ze strany vedení města - úspora nákladů na cestovné a jednotlivé kurzy mimo úřad, přístup k vzdělávacím; materiálům kdykoliv a tím efektivní komunikace se zaměstnanci, individuální komunikace s centrálním; dodavatelem a možnost vyjednávání i po skončení projektu.; V současné době existuje soubor individuálních vzdělávacích plánů a strategický dokument Strategické cíle a; poslání Magistrátu města Chomutova, které obsahuji systém vzdělávání, ale bez návrhovou část doplňujících; metod a možností jakým způsobem vzdělávat zaměstnance efektivněji. Z tohoto důvodu bude v rámci projektu; projektu probíhat aktualizace Strategických cílů Magistrátu a s tím i analýzy rozvoje vzdělávání zaměstnanců.
Příjemce
- Statutární město Chomutov
- IČ: 00261891
-
Sídlo:
- Ulice: Zborovská
- Číslo popisné: 4602
- Městská část: Chomutov I
- Město: Chomutov
- Kraj: Ústecký kraj
- PSČ: 43001
- http://chomutov-mesto.cz
Financování (v Kč)
Operační program Zaměstnanost
- Prioritní osa 4 - Veřejná správa a veřejné služby
- Investiční priorita: 4.1 - Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
- Výzva: Výzva pro předkládání GP 4.1 – Vzdělávání pro územní veřejnou správu