Integrovaný plán rozvoje znevýhodněných území JMK
Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost
Číslo zakázky: 9449
Název zakázky: Integrovaný plán rozvoje znevýhodněných území JMK
Druh zakázky: Dodávky
Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 30. 12. 2013
Název/obchodní firma zadavatele: Jihomoravský kraj
Sídlo zadavatele: Žerotínovo náměstí 3, 602 00 Brno
- Jméno: Ing. Ivo Minařík, MPA; +420 541 651 342; minarik.ivo@kr-jihomoravsky.cz
IČ zadavatele: 708 88 337
DIČ zadavatele: CZ70888337
- Jméno: Ing. Bc. Pavel Fišer, Ph.D.
- Telefon: +420 541 651 348,
- E-mail: fiser.pavel@kr-jihomoravsky.cz
Lhůta pro podání nabídek: 23. 1. 2014 14:00
Místo pro podání nabídek: Poštou se nabídka podává zadavateli na adresu: Jihomoravský kraj, odbor regionálního rozvoje, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno. Osobně se nabídka podává zadavateli v sídle zadavatele na adrese: Jihomoravský kraj, odbor regionálního rozvoje, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno, kancelář č. 242, a to v pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 hod., v úterý a ve čtvrtek od 8.00 – 15.00 hod a v pátek od 8.00 hodin do 14.00 hodin.
Popis (specifikace) předmětu zakázky:
1. Předmět plnění zahrnuje:
a. vypracování společného obecného úvodu k 9 specifickým IPRZÚ - bude obsahovat východiska, cíle, zdůvodnění výběru těchto území;
b. vytvoření 9 specifických IPRZÚ pro 9 znevýhodněných území definovaných v Prioritě 4 Strategie rozvoje JMK 2020 (území ORP Ivančice, Moravský Krumlov, Znojmo, Mikulov, Břeclav, Hodonín, Kyjov, Veselí and Moravou, Bučovice);
c. aktivní účast a spolupráce na realizaci workshopů ve znevýhodněných regionech. V každém regionu se uskuteční celkem 3 workshopy, první se bude týkat analytické části, druhý návrhové části a na třetím bude představena implementace IPRZÚ pro dané území. Zhotovitel vždy zapracuje připomínky z jednotlivých workshopů do odpovídajících částí, workshopů se zúčastní zejména dotčení významní aktéři z daných území (zástupci municipalit, podnikatelského sektoru, profesních sdružení aj.), se kterými bude zhotovitel spolupracovat. Zhotovitel zajistí zápisy z workshopů i powerpointové prezentace;
d. uspořádání odborného semináře pro zastupitele a odborné pracovníky JMK, kde je zhotovitel za pomocí powerpointové prezentace seznámí s výsledky vytvoření 9 specifických IPRZÚ;
e. zhotovitel bude spolupracovat s dotčenými významnými aktéry z daných znevýhodněných území, zejména se zástupci ORP.
IPRZÚ pro každé znevýhodněné území bude obsahovat tyto části:
ČÁST A: ANALYTICKÁ ČÁST IPRZÚ
1. Vyhodnocení výstupů soustavy koncepčních dokumentů za programové období 2007-2013 a přenos požadavků evropských, národních a krajských koncepčních dokumentů k fondům SSR v období 2014-2020:
1.1. Zpracování problémové analýzy zájmového území z dat komplexního dotazníkového šetření v obcích JMK k 31. 12. 2012, Průzkumu zaměstnanosti v JMK k 31. 12. 2012, SLDB 2011 a dalších dostupných zdrojů.
1.2. Přehled koncepčních dokumentů pro řešené území a jejich vazby na IPRZÚ zájmového území.
1.3. Přenos národních priorit dle Dohody o partnerství ČR s EK a dle rámce regionální dimenze v jednotlivých OP a v IROP až do úrovně IPRZÚ v předmětném území.
1.4. Přenos závěrů, cílů a priorit existujících relevantních koncepčních dokumentů k zájmovému území (např. Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020, Program rozvoje kraje 2014-2017) a platných strategií měst a mikroregionů.
1.5. Přenos závěrů relevantních integrovaných strategií rozvoje MAS jako komunitního plánování v předmětném území do IPRZÚ s ohledem na vymezení překryvů.
1.6. Srovnávací analýza integrujících strategických cílů, priorit, opatření a vize předmětného území dle dostupných koncepčních dokumentů všech úrovní.
2. Identifikace územně orientované potřeby intervencí na základě zjištěných tematických zaměření (typologie území) a jejího zpřesnění pro konkrétní území IPRZÚ:
2.1. Tematické zaměření předmětného území dle sociálně prostorové diferenciace území (územní kategorizace bude provedena na úrovni základní územní jednotky ZÚJ, provedená kategorizace území je strategickými útvary krajů a ORP považována za zcela zásadní podklad pro správné nastavení ekonomické intervence a pro realizace cíle snižování disparit v území, součástí výstupů kategorizace území a vnitřního vymezení/členění území bude mapová příloha formátu A3 s promítnutím indikátorů/parametrů na úrovni administrativně-správních hranic ZÚJ resp. pak hranic SO ORP).
2.2. Zpřesnění vnitřního rozdělení území dle souhrnných socioekonomických hledisek (rozvojová – znevýhodněná - stabilizovaná území, urbánní: venkovské oblasti, spádovost obcí a vymezení/zpřesnění funkčních regionů včetně uvedení/popisu jádrových zón v urbanizovaných územích).
2.3. Kategorizace území s ohledem na limitaci rozvoje, rizika v území, ochranu hodnot, očekávané územní střety a zařazení předmětného území dle PÚR/ neschválené ZÚR JMK) do rozvojových a specifických oblastí zejména vzhledem k investičním záměrům v území.
2.4. Vymezení specifických území a státem podporovaných oblastí s výraznou disparitou v území dle doporučeného členění Strategie regionálního rozvoje ČR 2014-2020 zpřesněného k úrovni krajského průměru (bývalé vojenské újezdy, hospodářsky slabé nebo problémové regiony, ORP s výskytem sociálně znevýhodněných oblastí, apod.) – ve vztahu k Programu rozvoje JMK 2014-2017.
2.5. Interní a externí faktory rozvoje vymezeného území, určení bariér rozvoje, stanovení příčin omezení nebo existence disparit v zájmovém území, návrh řešení sledujících eliminaci zjištěných příčin.
2.6. Situační a problémová analýza pro správné vymezení územní potřeby a nastavení intervenční logiky ekonomické podpory z IROP/TOP v zájmovém území. Zahrnuje výběr vhodné orientace/zaměření podpory.
3. Vlastní analýza území:
3.1. Popis charakteru hodnoceného území (disponibilní zdroje, výchozí potenciál území, identifikovaná vnější a vnitřní rizika, koheze v území, screening/identifikace hlavních zájmových skupin, popis nadmístních vazeb, dílčí SWOT analýzy ke každé tematické oblasti).
3.2. Faktory ovlivňující kohezi v území (dotazníková šetření/řízené diskuze/ průzkumy/identifikace zájmů zájmových skupin v území - stakeholders (včetně logického odůvodnění postojů, cílů, záměrů), zjišťování vlivu horizontální linie, tj. síťování MAS, místních zájmových skupin, DSO, NNO, struktur společnosti, možnosti posilování koheze v území, využití formálních i neformálních vazeb mezi představiteli municipalit v území, identifikace silných subjektů v území, které jsou schopné nést odpovědnost za přípravu, realizaci a rizika projektů).
3.3. Identifikace bariér rozvoje a příležitostí k jejich odstraňování pro území ORP.
3.4. Souhrnná definice potřeb ekonomické intervence do předmětného území založená na vzájemné konfrontaci územní potřeby dle typologie území a situační analýzy potřeb.
3.5. Odhady implementačních rizik a definice očekávaných problémových oblastí/okruhů.
3.6. Finální SWOT analýza.
ČÁST B: NÁVRHOVÁ ČÁST IPRZÚ
4. Návrhová část
4.1. Návrh prioritních os (tematických okruhů)/opatření/aktivit/projektových záměrů IPRZÚ.
4.1.1. Popis cílů IPRZÚ
4.1.2. Návrh podporovaných opatření/aktivit/ konkrétních projektových záměrů prostřednictvím IPRZÚ (pozn. musí se jednat o projektové záměry vzájemně propojené a integrované).
4.1.3. Konfrontace návrhu s prioritními osami a prioritními opatřeními definovanými IROP a regionální dimenzí jednotlivých TOP.
4.1.4. Hodnocení a ovlivňování/facilitace interakce limitujících a výchozích parametrů území s požadavky klíčových aktérů (nositelů projektů) s cílem eliminace rozporů (jak mezi výchozími požadavky a požadavky aktérů, tak i mezi vzájemnými požadavky aktérů).
4.1.5. Odhady absorpčního potenciálu/kapacity v území (tematická, finanční a časová).
4.1.6. Optimalizace navržených aktivit/záměrů.
4.1.7. Vzhledem k podporovaným prioritám/opatřením IROP i regionální dimenze TOP a dále absorpční kapacitě území, doporučení pro žadatele a využití typových projektových záměrů.
4.1.8. Identifikace jednotlivých strategických projektových záměrů při splnění podmínek – jednoznačné splnění intervenční politiky, ex-ante kondicionality, zajištění nositele projektu, zajištění spolufinancování a předfinancování projektu, schopnost připravit a realizovat projekt v období 2014 až 2020 (2022), schopnost nést rizika projektu, funkční projektový tým.
4.1.9. Rozdělení plánovaných aktivit včetně finanční alokace do regionálních dimenzí jednotlivých TOP a způsob koordinace předkládání žádostí o podporu.
4.2. Časový harmonogram realizace IPRZÚ (stanovený na základě identifikace projektových záměrů ze zájmového území).
4.3. Finanční plán IPRZÚ (respektující mj. časový harmonogram předpokládaného čerpání dle prioritních os/opatření/aktivit/projektových záměrů a jednotlivých let).
4.4. Monitoring, hodnocení a indikátory pro IPRZÚ
4.4.1. Návrh organizačního zajištění průběžného monitoringu včetně způsobů/variant získávání indikátorů.
4.4.2. Přenos kontextových indikátorů (výstupů z identifikovaných projektových záměrů).
4.4.3. Vyhodnocení na základě zpětné vazby od cílové skupiny z území dopadu.
4.5. Vypořádání připomínek IPRZÚ
4.5.1. Vypořádání a zapracování připomínek ze zainteresovaných subjektů z území ORP, Jihomoravského kraje včetně posouzení souladu/rozporu s určenými koncepčními dokumenty kraje s platností pro časové období 2014-2020 (Program rozvoje JMK 2014-2017 , Strategie rozvoje JMK 2020, Regionální inovační strategie JMK 4).
ČÁST C: IMPLEMENTACE IPRZÚ
5. Implementace IPRZÚ
5.1. Navržení nástrojů efektivní implementace.
5.2. Využití vertikální linie, tj. identifikace možností a oblastí spolupráce ŘO OP, kraje, ORP, mikroregionů, MAS a obcí ve sdílení hodnot a zájmů při prosazování cílů, vizí, priorit, vytvoření organizačního rámce spolupráce ...).
5.3. Zhodnocení synchronizace vnějších ekonomických nástrojů a vnitřních finančních zdrojů působících v ORP, možnosti jejich zapojení pro společné financování nových opatření.
5.4. Monitorování a hodnocení realizace IPRZÚ (sledování naplňování indikátorů, vyhodnocení rizik, kontrola projektů, návrhy a projednání případných změn v dokumentu IPRZÚ).
5.5. Zpracování přehledu kontaktů na osoby a institucí zapojených do realizace IPRZÚ.
Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 721000,00 bez DPH
Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky: Předpokládaný termín zahájení plnění: po uzavření smlouvy. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat objednateli v termínu nejpozději do 31.3.2015. Zhotovitel je povinen dokončit a předat jednotlivé části díla vč. zapracování připomínek k dílu v těchto termínech: a. termín pro předání předmětu plnění dle čl. II odst. 3 ČÁSTI A – nejpozději do 30.5.2014, b. termín pro předání předmětu plnění dle čl. II odst. 3 ČÁSTI B – nejpozději do 28.11.2014, c. termín pro předání předmětu plnění dle čl. II odst. 3 ČÁSTI C – nejpozději do 27.2.2015 d. termín pro uspořádání odborného semináře dle čl. II odst. 3 písmene d) – nejpozději do 31. 3. 2015. Předpokládaná zahájení a ukončení plnění mohou být změněna v důsledku prodloužení zadávacího řízení, a to tak, že termín ukončení plnění bude prodloužen o stejnou dobu, o jakou bude odsunut termín zahájení plnění.
Místo dodání / převzetí plnění: Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 3, 602 00 Brno
Pravidla pro hodnocení nabídek: Nabídková cena včetně DPH
Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele: A) Základní požadavky vycházející z Metodického pokynu pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.8.: a) doklad prokazující oprávnění k podnikání pro předmět plnění veřejné zakázky (prostá kopie) b) výpis z obchodního rejstříku či jiné evidence ne starší než 90 dnů (prostá kopie) c) čestné prohlášení uchazeče, že uchazeč nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky a nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na sociální zabezpečení nebo na příspěvku na státní politiku zaměstnanosti B) Profesní kvalifikační předpoklady a) doložením alespoň 2 referenčních zakázek, z toho bude doložena min. 1 referenční zakázka, jejímž předmětem je zpracování integrovaného plánu rozvoje města/území, s min. finančním objemem 350.000,- Kč bez DPH a min. 1 referenční zakázka, jejímž předmětem je zpracování strategie rozvoje s min. finančním objemem 350.000 Kč bez DPH, poskytnutých uchazečem v posledních třech letech s uvedením názvu zakázky, doby její realizace, kontaktu na objednatele a finančního objemu zakázky b) popis realizačního týmu: min. 3 členný tým realizátora, u každého člena týmu doložení strukturovaných profesních životopisů včetně prokázání zkušeností s tvorbou obdobných dokumentů (u všech členů týmu) a včetně prokázání zkušeností se zapojováním subjektů z daného území do projednávání obdobných dokumentů (min. u 2 členů týmu); obdobným dokumentem se rozumí integrovaný plán rozvoje území c) popis způsobu vlastního zapojování subjektů z daného území do projednávání dokumentu, který je předmětem této veřejné zakázky.
Požadavek na písemnou formu nabídky: Nabídka musí být zadavateli podána v písemné formě. Požadavek na písemnou formu je považován za splněný tehdy, pokud je nabídka podepsána osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče.
Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele: Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.
Požadovaný jazyk nabídky: český
Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: /
Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.
Zadávací řízení se řídí: Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.8., na zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
Další podmínky: Veškeré informace o VZ jsou uveřejněny v rámci připojení přílohy, která je pro uchazeče závazná.
Soubory ke stažení:
- dodatecne-informace-c.-1_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10_11_12_13_14_15_16_17_18_19_20_21.pdf (2. 5. 2016 11:15)
- dodatecne-informace-c.-2_1_2_3_4_5_6_7_8_9_10_11_12_13_14_15.pdf (2. 5. 2016 11:15)
- ka4-iprzu-kryci-list.pdf (2. 5. 2016 11:16)
- ka4-iprzu-navrh-smlouvy.pdf (2. 5. 2016 11:16)
- ka4-iprzu-zadavaci-podminky.pdf (2. 5. 2016 11:16)
- vyzva-iprzu.pdf (2. 5. 2016 11:16)
Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel
Pořadí hodnocených nabídek:
- Vítězný dodavatel
Název: GaREP, spol. s r.o.
IČ: 60702672
DIČ: CZ60702672
Sídlo: Náměstí 28. října 3, 602 00 Brno
Osoba oprávněná jednat jménem dodavatele: PhDr. Ivana Galvasová
Poznámka k dodavateli: - 2. uchazeč
Název: HaskoningDHV Czech Republic, spol. s r.o.
IČ: 45797170
DIČ: CZ45797170
Sídlo: Sokolovská 100/94, 186 00 Praha 8 - 3. uchazeč
Název: PROCES-Centrum pro rozvoj obcí a regionů s.r.o.
IČ: 28576217
DIČ: CZ28576217
Sídlo: Švabinského 1749/19, 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava
Nabídka uchazeče EUNICE CONSULTING a.s., IČ: 27073301, Belgická 642/15, 120 00 Praha 2 byla z posouzení vyloučena.
Datum ukončení: 13. 2. 2014