- Pravidla k zadávacím řízením OPZ (Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce, kap. 20)
- Podklady k zadávacím řízením OPZ (formuláře, vzory - vč. doporučení pro úspěšnou realizaci veřejných zakázek)
- Vkládání a editace zakázek
Upozornění: Uveřejněním dokumentace k zakázkám na www.esfcr.cz není potvrzován soulad těchto dokumentů se závaznými pravidly pro výběr dodavatele, ani její použitelnost pro jiné zakázky.
Realizace vzdělávacích kurzů v rámci projektu „Kvalita a odborné vzdělávání zaměstnanců KÚ MSK“
Operační program: Operační program Zaměstnanost
Číslo zakázky: 12705
Název zakázky: Realizace vzdělávacích kurzů v rámci projektu „Kvalita a odborné vzdělávání zaměstnanců KÚ MSK“
Druh zakázky: Služba
Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 27. 3. 2019
Související projekt/y:
- CZ.03.4.74/0.0/0.0/16_058/0007372 Kvalita a odborné vzdělávání zaměstnanců KÚ MSK příjemce: Moravskoslezský kraj
Název/obchodní firma zadavatele: Moravskoslezský kraj
Sídlo zadavatele: 28. října 117, 702 18 Ostrava
- Jméno: Ing. Tomáš Kotyza, ředitel krajského úřadu
- Telefon: +420595622711
- E-mail: radmila.mullerova@msk.cz
IČ zadavatele: 70890692
DIČ zadavatele: CZ70890692
- Jméno: Ing. Radmila Müllerová
- Telefon: +420595622711
- E-mail: radmila.mullerova@msk.cz
Lhůta pro podání nabídek: 17. 4. 2019 12:00
Místo pro podání nabídek: Krajský úřad Moravskoslezského kraje, 28. října 117, 702 18 Ostrava
Popis (specifikace) předmětu zakázky:
Veřejná zakázka je rozdělena na 7 částí. Dodavatel může podat nabídku libovolně pro jednu/více/ či pro všechny části veřejné zakázky.
1. část VZ Personální akademie
Předmětem této části veřejné zakázky je specifický vzdělávací kurz Personální akademie, akreditovaný Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o kurz na míru.
Cílem této aktivity je prohloubení odborných znalostí v oblasti personalistiky specifickým vzdělávacím kurzem Personální akademie (dále jen „PA“), která bude vytvořena na míru potřebám personalistů KÚ MSK. Bude se jednat o vzdělávací kurz akreditovaný u MV ČR. PA bude čtyřdenní a realizována ve dvou částech, vždy po dvou dnech. První část bude zaměřena na oblast zákoníku práce, právních úprav a problematiku mezd. Ve druhé části bude důraz kladen na ostatní personální činnosti, především na současné nové trendy v HR a možnosti dalšího rozvoje.
Cílovou skupinou jsou zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu. Do této aktivity bude zapojeno cca 9 personalistů, kteří pracují na KÚ MSK a jejichž odborné znalosti je potřebné rozvíjet. Tito zaměstnanci již mají základní znalosti z oblasti personalistiky a někteří i několikaleté zkušenosti. Personalistika je však klíčovou oblastí, která se stále intenzivně rozvíjí, a je tak nezbytné zaměstnance pracující v této oblasti soustavě vzdělávat a seznamovat je s novými předpisy, trendy a možnostmi práce s lidmi.
Bližší specifikace
Rozsah školení - 4 pracovní dny (tj. každý blok 2 pracovní dny, časová dotace na jeden den 8 vyučovacích hodin, tj. 45 min/1 vyučovací hodina) – 4 hodiny dopoledne + 4 hodiny odpoledne
Místo: prostory mimo KÚ MSK (nejsou společně se zajištěním technického vybavení předmětem plnění dle této smlouvy) - zajistí objednatel v dosahu do 50 km od sídla objednatele.
Program:
BLOK I | ČÁSTI | DOPORUČENÝ OBSAH KURZU |
Zákoník práce a připravované změny s důrazem na práci ve veřejné správě | veškeré změny - Porovnání dosavadní judikatury s navrhovanou změnou | Zaměření na změny v oblasti dovolené. Vznik pracovního poměru a možnost souběhu s výkonem funkce. Zákon o zaměstnanosti. |
rozvázání pracovního poměru | Aktuální judikatura, zejm. se zaměřením na důvody výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru. | |
příplatky a odměňování | Příplatky a odměňovaní ve veřejné správě vč. odměňování zastupitelů a ředitelů zřizovaných organizací. Odměny z dohod (DPP a DPČ). Práce přesčas, práce ve dnech pracovního klidu a práce ve svátek. | |
právní úprava a předpisy EU vztahující se k pracovně právním předpisům ČR. | Stručný vhled do problematiky | |
Mzdová problematika a připravované změny | pojistné na sociální zabezpečení a nemocenské pojištění | poplatníci pojistného, výpočet a odvod pojistného, okruh pojištěných osob, oznamovací povinnosti zaměstnavatelů, pojištění při zaměstnání malého rozsahu, podmínky nároku na dávky a jejich výplatu, důchodové pojištění, evidenční listy DP |
zdravotní pojištění | rozsah zdravotního pojištění, plátci pojistného, povinnosti zaměstnavatele, výpočet pojistného, souběžný výkon zaměstnání, minimální vyměřovací základ a dohody | |
problematika daně ze závislé činnosti a připravované změny | předmět daně z příjmu, daňové osvobození vztahující se k příjmům ze závislé činnosti, daňové zvýhodnění a nezdanitelné části základu daně, srážková a zálohová daň, přehled průkazů pro uplatnění slevy na dani, daňovém zvýhodnění a nezdanitelných částkách u zaměstnavatele | |
BLOK II | ČÁSTI | DOPORUČENÝ OBSAH KURZU |
Strategická role moderního personálního řízení | personální vize a strategie | vytváření personální vize a strategie, nové trendy, proces při zavádění změny kultury firmy (dovnitř a navenek). |
práce s TOP managementem | útvar HR jako partner pro Top management, management změny, plán, proces změny, aktéři změny | |
procesy a činnosti HR | personalistika v systémech kvality, nové trendy při vytváření popisů pracovních míst, kompetencí | |
Efektivní získávání, výběr, hodnocení a motivace zaměstnanců | HR marketing | specifika HR marketingu v online světě, praktické ukázky vhodných nástrojů k oslovení uchazečů, dlouhodobé budování dobré značky zaměstnavatele |
hodnocení zaměstnanců | Nové současné trendy, využitelné ve veřejné správě | |
motivace zaměstnanců | Nové současné trendy, využitelné ve veřejné správě |
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého bloku | zaslání programu včetně časové dotace, studijní materiály ke schválení v el. podobě |
červen 2019 /středa – čtvrtek/ | 1. blok vzdělávací akce |
říjen 2019 /středa – čtvrtek/ | 2. blok vzdělávací akce |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu. Studijní materiály musí obsahovat všechny povinné znaky publicity dle Operačního programu zaměstnanost. Studijní materiály budou poskytnuty všem účastníkům v tištěné podobě, a to nejpozději v den konání kurzu.
Formální výstupy:
Pro každý den školení je poskytovatel povinen zpracovat prezenční listinu, která bude vlastnoručně podepsána účastníky školení a lektorem/lektory. Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti. Poskytovatel zajistí rovněž fotodokumentaci aktivity.
Dokumenty (jedná se především o prezenční listiny, fotodokumentaci, evaluační dotazníky, studijní materiály, osvědčení) za jednotlivé dílčí části poskytovatel odešle e-mailem objednateli v elektronické podobě do 3 pracovních dnů od ukončení každé dílčí části, originály pak nejpozději společně s fakturou (dle podmínek této smlouvy), nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak.
Veškeré dokumenty, které budou vytvořeny v rámci plnění, musí splňovat povinné prvky publicity Operačního programu zaměstnanost.
Evaluace:
Povinnou součástí je provedení evaluace. Cílem je získání zpětné vazby ze strany cílové skupiny, která je zapojena do projektu a zúčastní se vzdělávacích aktivit. Průběh evaluace bude probíhat dle uvážení poskytovatele, a to např. formou dotazníku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. část VZ Finance_otevřené kurzy
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti finančního řízení, akreditované Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o otevřené kurzy.
Cílem této aktivity je zajistit další vzdělávání zaměstnanců a umožnit jim v průběhu dvou let účast na vzdělávacích kurzech akreditovaných MV ČR, které seznámí zaměstnance se současným stavem legislativy u jednotlivých oblastí, kterým se profesně věnují a navíc obecně s oblastí veřejných financí a finančního řízení u krajů s ohledem na jeho účelnost, efektivnost a hospodárnost. Důraz bude kladen zejména na zohlednění provázanosti činností v oblasti financování, rozpočtu, účetnictví a nakládaní s majetkem vč. souvisejících daňových dopadů.
Veškeré tyto aktivity budou zaměřeny zejména na praktický výklad, příklady a interaktivní se zapojení do výkladu tak, aby došlo k pochopení vzájemných vazeb a souvislostí. Zaměstnanec by měl pochopit smysl své práce ve vazbě na společný cíl, kterým jsou zdravé finance a racionální a efektivní řízení cash-flow.
Cílovou skupinou jsou prioritně zaměstnanci odboru financí, příp. dále ekonomové odvětvových a dalších odborů a správci majetku na jednotlivých odborech krajského úřadu.
Potřebou cílové skupiny je, po absolvovaných vzdělávacích kurzech zaměřených na vzájemnou vazbu oblastí financování, rozpočtu a účetnictví s dopadem na výstupy odboru financí a pochopení významu dané oblasti pro chod celého úřadu s nutností spolupráce jednotlivých odborů, dále rozvíjet svoji speciální odbornost a současně udržovat aktuální přehled o dalších dotčených oblastech. Vzdělávací kurzy by měly u cílové skupiny zajistit základní orientaci v platné legislativě v oblasti veřejných financí, pochopení vzájemných vazeb, které ovlivňují ekonomický výsledek, cesty k jeho splnění při dodržování rozpočtové odpovědnosti, ale také správnou interpretaci finálních hospodářských výsledků a ekonomických ukazatelů a ztotožnění se se strategickými cíli úřadu v této oblasti.
Poskytovatel je povinen navrhnout a předem konzultovat obsah jednotlivých školení, včetně osoby lektora, s objednatelem, a to vždy minimálně 2 měsíce před konáním konkrétního školení. Objednatel se zavazuje ve lhůtě maximálně 1 týdne od této konzultace poskytovateli sdělit svůj souhlas či nesouhlas s předloženým návrhem (v případě nesouhlasu je objednatel povinen specifikovat své výhrady tak, aby byl poskytovatel schopen obsah upravit či zajistit jiný vhodný kurz).
Místo: mimo budovu krajského úřadu, ale v dobré a pohodlné dopravní dostupnosti bez nutnosti přestupů (Ostrava, Olomouc, Brno, Praha)
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Uvedené počty účastníků jsou maximální předpokládané.
Otevřené kurzy (školení akreditovaná MV ČR)
I. ÚČETNICTVÍ ÚSC – specifika, problémy z praxe, kontrolní vazby, využití výkazů, porozumění závěrce a interpretace dat, inventury, vnitřní předpisy
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 18
Rozsah školení: časová dotace min. 12 hodin (tj. 2 pracovní dny)
Doporučený obsah školení:
Vlastnosti účetních dat, akruální princip, peněžní princip
Problém právní forma vs. ekonomická podstata
Vybraná technická pravidla účetního výkaznictví
Využitelnost účetních dat
Účetní závěrka vybraných účetních jednotek, schvalování
Inventura, inventarizace
Vnitřní směrnice v návaznosti na platnou legislativu
II. Veřejná podpora, dotace, prevence porušení rozpočtové kázně
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 3
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
vymezení veřejné podpory
druhy veřejné podpory, výjimky
příklady a praktická aplikace veřejné podpory
dotace dle zákona č. 218/2000 Sb. a 250/2000 Sb.
žádost o dotaci, zveřejnění programu a smlouvy o poskytnuté dotaci
porušení rozpočtové kázně
III. Rozpočet, rozpočtová pravidla, rozpočtová odpovědnost, rozpočtová skladba
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 10
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Rozpočet, rozpočtový výhled,
Návrh rozpočtu, vypracování a zveřejnění rozpočtu
Rozpočtové provizorium
Rozpis rozpočtu, změny rozpočtu
Hospodaření podle rozpočtu
Časové použití rozpočtu
Porušení rozpočtové kázně
Závěrečný účet
Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
Problematika rozpočtové skladby
Třídění rozpočtové skladby
Druhové a odvětvové členění položek rozpočtové skladby
Nejčastěji používané položky rozpočtové skladby
Případná novela rozpočtové skladby
IV. Dlouhodobý finanční majetek
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 2
Rozsah školení: časová dotace min. 12 hodin (tj. 2 pracovní dny)
Doporučený obsah školení:
vymezení a specifikace dlouhodobého finančního majetku (např. podstatný nebo rozhodující vliv u majetkových účastí)
rozlišení majetkových účastí v obchodních společnostech a ostatních akcií a podílů
ocenění dlouhodobého finančního majetku, trvalé a dočasné snížení hodnoty
dlouhodobý finanční majetek ÚSC – specifika,
postavení zakladatele, resp. spoluvlastníka obchodní společnosti, vliv podílu na základním kapitálu, zvyšování a snižování základního kapitálu
inventarizace dlouhodobého finančního majetku, přecenění
V. Základní ekonomické ukazatele, finanční analýzy, řízení veřejných financí, finanční kontrola
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 15
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
makroekonomický přehled
aktuální vývoj ekonomiky s ohledem na samosprávy
využívání metod finanční analýzy pro finanční řízení veřejných financí
finanční trh a možnosti jeho využití pří správě a řízení veřejných financí
vhodný přístup k nastavení a řízení cash – flow kraje
finanční kontrola (předmět, hlavní cíle, zásady finanční kontroly)
VI. VZTAHY ZŘIZOVATELE A ZŘIZOVANÝCH A ZAKLÁDANÝCH ORGANIZACÍ, tvorba vnitřních předpisů v organizacích
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 5
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Kompetence rady a zastupitelstva
Zřizovací listina - hlavní a doplňková činnost, majetek vlastní a svěřený
Předchozí souhlas zřizovatele k vybraným operacím – tvorba a použití peněžních fondů, nákup na leasing a na splátky, přijímání darů a dědictví
Rozpočet a rozpočtový výhled příspěvkové organizace – rozpočet, rozpočtový výhled, rozpočtová kázeň
Vztah zakladatele, resp. spoluvlastníka a obchodní společnosti – rozdíly proti PO
Veřejnosprávní kontrola – administrativní kontrola, kontrola na místě, roční zpráva
Vnitřní předpisy
VII. Výkaznictví, konsolidace a PAP
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 2
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
požadavky na sestavení účetních výkazů
forma a obsah účetních výkazů
stručná analýza výkazových a mezivýkazových vazeb
interpretace zobrazených výsledků
účtování s vazbou na závazné analytické členění v PAP, na partnery aktiva a pasiva, partnery transakce, druhy pohybu
povinnosti vyplývající z konsolidační vyhlášky státu
VIII. Účetní a daňové doklady
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 3
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
právní předpisy, metodické pokyny a stanoviska GFŘ.
druhy dokladů, náležitosti účetních dokladů, vybraná ustanovení zákona o účetnictví, čísla dokladů
nově nároky na dokumenty prokazující vyřazení majetku, účelová jednání a vliv na úpravu odpočtu DPH
náležitosti daňových dokladů
úprava faktur pro plátce DPH
zálohy, zálohové faktury, předfaktury, proformafaktury, faktury za hotové, přefakturace, smluvní pokuty, problematika z pohledu účetnictví, daně z příjmů a DPH
nový občanský zákoník – fakturace na základě objednávek, zakázek, typy smluv, faktura – obchodní listina, splatnost faktur, úroky z prodlení, zánik práva vymáhání, reklamace, uznání dluhu, zápůjčka, výpůjčka, výprosa, úvěr, vznik, změna a zánik závazků, záloha, závdavek
nedobytné pohledávky, účetní opravné položky – specifické povinnosti pro veřejnou správu, daňové opravné položky – pro všechny typy věřitelů stejné podmínky, vyřazení pohledávek, daňové dopady
elektronizace faktur, elektronické podpisy, doručování (datové schránky), počítačová čitelnost elektronických faktur – formáty XML pro výměnu elektronických dat, nakládání s elektronickými originály, důkazy v případě sporů nebo při kontrole finančního úřadu, připravovaná legislativa – připomínkové řízení
faktury v cizí měně, cizí jazyk, kurzové rozdíly
archivace dokladů
praktické příklady – faktury od vystavení, přes zaplacení až k archivaci
specifické případy
nejčastější chyby v účetních a daňových dokladech, opravy nedostatků
IX. DPH – základy, komplexní pohled a specifika u ÚSC, uplatňování u ekonomické činnosti
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 10
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
činnost krajů, měst a obcí (ekonomická a veřejnoprávní) – činnost za poplatky, pronájmy a převod práva, dodání nemovitých věcí (prodej pozemků), činnost související se sportem, kulturní činnost, sponzorské dary, výstavba kanalizace, sociální programy (domovy důchodců, pečovatelské domy…)
nárok na odpočet daně, úprava a vyrovnání odpočtu daně (příklady)
režim přenesení daňové povinnosti na odběratele v tuzemsku (trvalé, dočasné) – odpady, stavební práce, mobilní telefony, notebooky…
ručení příjemce zdanitelného plnění (nespolehlivý plátce, účet)
plánované změny k 1. 1. 2019 – věcná břemena, směny pozemků, nárok na odpočet daně, režim přenesení, poskytování elektronických služeb
X. DANĚ OBECNĚ, daňový specialista
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 6
Rozsah školení: časová dotace min. 12 hodin (tj. 2 pracovní dny)
Doporučený obsah školení:
daně u ÚSC, vazba na další právní předpisy
daň z příjmů právnických osob – výsledek hospodaření, položky zvyšující VH, položky snižující VH, základ daně, odčitatelné položky, slevy
daň z příjmů fyzických osob - poplatníci a předmět daně, základ daně, příjmy dle ZDP §6 – 10, stanovení daňové povinnosti, daňová evidence, příjmy ze závislé činnosti, osobní náklady, náklady na užívání motorových vozidel, nedaňové náklady, ostatní náklady
daň z přidané hodnoty – základní terminologie, registrace k dani, výpočet daně, poskytnutí a přijmutí služeb, nárok na odpočet, výpočet daňové povinnosti, nárok na vrácení daně
daň silniční
daň z nabytí nemovité věci
daň z nemovitých věcí
spotřební daně
XI. Cestovní náhrady – tuzemské i zahraniční
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 2
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Předpisy, které tvoří úpravu cestovních náhrad
Povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance
Úprava místa výkonu práce zaměstnance a jeho pravidelného pracoviště pro účely cestovních náhrad a její vliv na poskytování cestovních náhrad
Nároky na stravné, krácení stravného
Přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance
Prokazování a výpočet výše jednotlivých druhů cestovních náhrad
Zálohy na cestovní náhrady a postupy jejího vyúčtování
Rizika související s pracovní cestou a jejich řešení
Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách
Kurzy pro přepočet měn při vyúčtování a účtování o cestovních náhradách
Vypořádání cestovních náhrad, doplatek, přeplatek, zaokrouhlování
XII. Technické zhodnocení investičního majetku, opravy, reprodukce (dle účetních a daňových předpisů)
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 6
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Vymezení a členění majetku dle právních předpisů
Technické zhodnocení (pojmy technické zhodnocení, rekonstrukce, modernizace)
Opravy a udržovací práce
Odpisování majetku, jeho zaraženi do odpisových skupin
Rozdíl mezi výdaji zahrnovanými do technického zhodnocení nebo do oprav
Zatříďování majetku dle platných soustav v ČR
Základní rozčlenění stavby (stavba, nedílná součást stavby, samostatné movité věci ve stavbě)
Pacht, nájem, věcná břemena
Vypracování dokumentace a rozpočtu pro opravy, investice a udržovací práce
Autorská a průmyslová práva z hlediska majetku, licence, licenční poplatky
Služby rozdělené z hlediska kategorie majetku, výpůjčka, právo stavby
Provozní náklady, vstupní cena majetku, druh ceny
XIII. POSKYTOVÁNÍ DOTACÍ ze SR a rozpočtů ÚSC se zaměřením na prevenci porušení rozpočtové kázně
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 4
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Pojmy veřejná podpora, dotace, příspěvek
Úprava poskytování dotací dle zákona č. 218/2000 Sb. a č. 250/2000 Sb.
Podmínky poskytování dotací
Žádost o dotaci, zveřejnění programu a smlouvy o poskytnuté dotaci
Orgány, které mohou kontrolovat dotace
Porušení rozpočtové kázně
Bagatelní výše porušení rozpočtové kázně
Uložení odvodu za porušení rozpočtové kázně
XIV. Excel – datové a kontingenční tabulky
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odbor financí – 2
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
Podmíněné formátování pomocí vzorce
Pokročilé grafy
Analytické nástroje
Makra
Kontingenční tabulky
Práce s daty
Vytváření formulářů
XV. IT dovednosti ve veřejné správě, při finančním řízení nebo controllingu
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru financí – 6
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin
Doporučený obsah školení:
MS Office (MS Word, Outlook, PowerPoint) – praktická aplikace pro potřeby úřadu
MS Access
EIS GINIS
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace |
červen 2019 – listopad 2020 | vzdělávací kurzy v oblasti finančního řízení (otevřené kurzy) |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu.
Formální výstupy:
Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. část VZ Finance_kurzy na míru
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti finančního řízení, akreditované Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o kurzy na míru.
Cílem této aktivity je zajistit další vzdělávání zaměstnanců a umožnit jim v průběhu dvou let účast na vzdělávacích kurzech akreditovaných MV ČR, které seznámí zaměstnance se současným stavem legislativy u jednotlivých oblastí, kterým se profesně věnují a navíc obecně s oblastí veřejných financí a finančního řízení u krajů s ohledem na jeho účelnost, efektivnost a hospodárnost. Důraz bude kladen zejména na zohlednění provázanosti činností v oblasti financování, rozpočtu, účetnictví a nakládaní s majetkem vč. souvisejících daňových dopadů.
Veškeré tyto aktivity budou zaměřeny zejména na praktický výklad, příklady a interaktivní se zapojení do výkladu tak, aby došlo k pochopení vzájemných vazeb a souvislostí. Zaměstnanec by měl pochopit smysl své práce ve vazbě na společný cíl, kterým jsou zdravé finance a racionální a efektivní řízení cash‑flow.
Cílovou skupinou jsou prioritně zaměstnanci odboru financí, příp. dále ekonomové odvětvových a dalších odborů a správci majetku na jednotlivých odborech krajského úřadu.
Potřebou cílové skupiny je, po absolvovaných vzdělávacích kurzech zaměřených na vzájemnou vazbu oblastí financování, rozpočtu a účetnictví s dopadem na výstupy odboru financí a pochopení významu dané oblasti pro chod celého úřadu s nutností spolupráce jednotlivých odborů, dále rozvíjet svoji speciální odbornost a současně udržovat aktuální přehled o dalších dotčených oblastech. Vzdělávací kurzy by měly u cílové skupiny zajistit základní orientaci v platné legislativě v oblasti veřejných financí, pochopení vzájemných vazeb, které ovlivňují ekonomický výsledek, cesty k jeho splnění při dodržování rozpočtové odpovědnosti, ale také správnou interpretaci finálních hospodářských výsledků a ekonomických ukazatelů a ztotožnění se se strategickými cíli úřadu v této oblasti.
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu – cca 40 osob vždy na každý kurz
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin na každý kurz
Místo: prostory KÚ MSK
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Kurzy na míru (akreditované MV ČR)
I. Vnitřní kontrolní systém a schvalovací procesy při oběhu dokladů
Doporučený obsah školení:
nastavení vnitřního kontrolního systému
řídící a kontrolní mechanismy
organizační zajištění výkonu finanční kontroly, vnitřní předpisy
řídící kontrola ve všech fázích prováděných operací
odpovědnost za nastavení systému a provádění operací
povinnosti vyplývající ze zákona
schvalování příjmů a výdajů (fyzicky a elektronicky)
schvalování ostatních (nefinančních) operací
principy 3E
řízení rizik
postavení a úloha interního auditu
II. Hospodaření, řízení a plánování financí územních samospráv
Doporučený obsah školení:
Makroekonomický přehled
Aktuální vývoj ekonomiky s ohledem na samosprávy – rizika a příležitosti
Plnění daňových příjmů
Změny zákonů s dopadem do financí ÚSC
Rozpočtová odpovědnost, zadluženost ÚSC, nástroje pro sledování zadluženosti ÚSC
Střednědobý výhled rozpočtu
Zásady zdravého finančního řízení samospráv, řízení finančního zdraví, analýza financí ÚSC
Využívání metod finanční analýzy pro finanční řízení veřejných financí
Finanční trh a možnosti jeho využití pří správě a řízení veřejných financí
Investiční úvěrový rámec a nástroje bank k řízení likvidity
Vhodný přístup k nastavení a řízení cash – flow kraje
Možnosti partnerství veřejného a soukromého sektoru – např. PPP projekty, koncesní smlouvy
III. Majetek ÚSC, ocenění, evidence, odpisy, technické zhodnocení, opravy a údržba, inventarizace
Doporučený obsah školení:
Členění majetku, hmotný, nehmotný, movitý, nemovitý, drobný dlouhodobý, finanční
Evidence v rozvaze, v podrozvaze, v operativní evidenci
Ocenění majetku, pořizovací cena, reprodukční pořizovací cena, vlastní náklady (kalkulace vlastních nákladů, aktivace)
Problematika ocenění 1,00 Kč (pořizovací cena x reprodukční pořizovací cena)
Sbírky muzejní povahy, rozšíření sbírky oceněné 1,00 Kč
Stavby – budovy, ostatní stavby, komunikace, energetické a vodohospodářské stavby, sezónní stavby
Právo stavby, věcné břemeno
Autorská a průmyslová práva, licence, licenční poplatky
Majetkové účasti, dluhové cenné papíry
Vymezení nákladů souvisejících s pořízením majetku
Bezúplatný převod majetku mezi vybranými účetními jednotkami, darování
Okamžik zařazení pořizované věci do majetku
Vyřazení majetku, likvidace z důvodu nové výstavby
Odepisování majetku, odpisové plány, způsoby odepisování (rovnoměrný, komponentní)
Opravné položky
Opravy a udržování, technické zhodnocení, rekonstrukce, modernizace
Pokyn GFŘ D-22, výklad financování reprodukce majetku
Zásoby, způsoby účtování (A x B), nabytí, pozbytí, darování, bezúplatný převod mezi VÚJ
Inventarizace, fyzická a dokladová, zjednodušená, plán inventur, inventarizační komise, inventurní soupis, inventarizační identifikátor, inventarizační zpráva
IV. Rozpočtová pravidla a rozpočtová skladba, veřejná podpora a dotace
Doporučený obsah školení:
Rozpočet, rozpočtový výhled
Rozpis rozpočtu, změny rozpočtu
Hospodaření podle rozpočtu
Aktuality k rozpočtovému procesu
Třídění rozpočtové skladby
Druhové a odvětvové členění položek rozpočtové skladby
Vysvětlení nejčastěji používaných položek rozpočtové skladby
Obecně problematika rozpočtové skladby
Případná novela rozpočtové skladby
Vymezení veřejné podpory ve vztahu k veřejné správě
Poskytování dotací dle rozpočtových pravidel
V.Účetnictví, účetní metody a postupy, účetní závěrka, PAP
Doporučený obsah školení:
Účetní knihy, hlavní kniha, obraty, účetní deník
Směrná účtová osnova, syntetické účty, analytické účty, podrozvaha, rozvažné účty aktiv a pasiv, výsledkové účty nákladů a výnosů
Účetní zásady, účetní metody, účetní záznamy, účetní doklady, podvojnost, průkaznost, aktuální princip
Zjednodušený rozsah
Transfery
Transfery v cizí měně, kurzové rozdíly, pevný kurz
Dohadné položky, časové rozlišení
Rezervy
Opravy chyb předcházejících období
Účetní závěrka, mezitimní, řádná, mimořádná, povinné výkazy, termíny pro odeslání do CSÚIS
Schválení, neschválení účetní závěrky, podklady pro schvalování, předávání podkladů, náprava nedostatků, protokol o schválení, termíny odeslání do CSÚIS
PAP, důvody a nutnost zpracování
PAP, analytické druhové členění aktiv, pasiv, nákladů, výnosů; analytické členění obratů aktiv a pasiv podle druhů pohybu; analytické členění podle partnerů aktiva, pasiva a partnerů transakce - standard a s vazbou na konsolidaci; identifikátor veřejné zakázky; další sestavení části XIV; informace uváděné v části XVII; opravy chyb a křížové kontroly (KRK); metodický výklad k jednotlivým částem výkazu PAP s příklady
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace, studijní materiály ke schválení v el. podobě |
Září – listopad 2019 | Vnitřní kontrolní systém a schvalovací procesy při oběhu dokladů |
Říjen - prosinec 2019 | Hospodaření, řízení a plánování financí územních samospráv |
Říjen 2019 – listopad 2020 | Majetek ÚSC, ocenění, evidence, odpisy, technické zhodnocení, opravy a údržba, inventarizace |
Leden – únor 2020 | Rozpočtová pravidla a rozpočtová skladba, veřejná podpora a dotace |
Říjen 2019 – listopad 2020 | Účetnictví, účetní metody a postupy, účetní závěrka, PAP |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu. Studijní materiály musí obsahovat všechny povinné znaky publicity dle Operačního programu zaměstnanost. Studijní materiály budou poskytnuty všem účastníkům v elektronické podobě, a to nejpozději v den konání kurzu.
Formální výstupy:
Pro každý den školení je poskytovatel povinen zpracovat prezenční listinu, která bude vlastnoručně podepsána účastníky školení a lektorem/lektory. Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti. Poskytovatel zajistí rovněž fotodokumentaci aktivity.
Dokumenty (jedná se především o prezenční listiny, fotodokumentaci, evaluační dotazníky, studijní materiály, osvědčení) za jednotlivé dílčí části poskytovatel odešle e-mailem objednateli v elektronické podobě do 3 pracovních dnů od ukončení každé dílčí části, originály pak nejpozději společně s fakturou (dle podmínek této smlouvy), nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak.
Veškeré dokumenty, které budou vytvořeny v rámci plnění, musí splňovat povinné prvky publicity Operačního programu zaměstnanost.
Evaluace:
Povinnou součástí je provedení evaluace. Cílem je získání zpětné vazby ze strany cílové skupiny, která je zapojena do projektu a zúčastní se vzdělávacích aktivit. Průběh evaluace bude probíhat dle uvážení poskytovatele, a to např. formou dotazníku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. část VZ Životní prostředí
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti životního prostředí, akreditované Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o otevřené kurzy.
Cílem této aktivity je zkvalitnění činnosti orgánů veřejné správy na úseku životního prostředí a zemědělství v rozsahu svěřeném zvláštními právními předpisy na tomto úseku, stavebním zákonem, zákonem o státní kontrole, zákonem o přestupcích a správním řádem, a to prohloubením znalostí souvislostí a vzájemných vazeb.
Cílovou skupinou jsou zaměstnanci odboru životního prostředí a zemědělství vykonávající agendu na úsecích vodního hospodářství, odpadového hospodářství, prevence závažných havárií, ochrany ovzduší, integrované prevence, ochrany přírody a krajiny, ochrany zemědělského půdního fondu, ochrany zvířat proti týrání, lesního hospodářství, myslivosti a rybářství, hodnocení vlivů na životní prostředí, ochrany a využití nerostného bohatství a hornická činnost a geologické práce.
Poskytovatel je povinen navrhnout a předem konzultovat obsah jednotlivých školení, včetně osoby lektora, s objednatelem, a to vždy minimálně 2 měsíce před konáním konkrétního školení. Objednatel se zavazuje ve lhůtě maximálně 1 týdne od této konzultace poskytovateli sdělit svůj souhlas či nesouhlas s předloženým návrhem (v případě nesouhlasu je objednatel povinen specifikovat své výhrady tak, aby byl poskytovatel schopen obsah upravit či zajistit jiný vhodný kurz).
Bližší specifikace dílčích částí:
Rozsah školení (akreditovaná MV ČR)
1 pracovní den, tj. časová dotace min. 6 vyučovacích hodin na každý kurz, s výjimkou následujících kurzů:
„Správní řízení ve věci správních deliktů“ - 2 pracovní dny, tj. časová dotace min. 12 hodin
„Ochrana krajinného rázu ve smyslu ust. § 12“ - 6 pracovních dnů, tj. časová dotace min. 36 hodin
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Uvedené počty účastníků jsou maximální předpokládané.
Místo: mimo budovu krajského úřadu, ale v dobré a pohodlné dopravní dostupnosti bez nutnosti přestupů (Ostrava, Olomouc, Brno, Praha)
Program:
Oblast kurzu | ČÁSTI | DOPORUČENÝ OBSAH KURZU |
Zákon o kontrole (19 osob) | kurz zaměřený na kontrolní řád v praxi (zákon o kontrole a jeho praktické využití, protokoly, příklady kontrol, navazující správní řízení) | V kurzu Zákon o kontrole (kontrolní řád) je vysvětlen zákon o kontrole a postup při provádění VSK od zahájení kontroly až po poslední úkony kontroly s VSK související – tato část je přednášena jako druhá. V první části se kurz věnuje obecně působnosti kontrolního řádu a kontrole jako takové a jejímu výkonu ve veřejné správě (státní správě, samostatné a přenesené působnosti) a zákonům souvisejících se zákonem č. 255/2012 Sb. Část druhá je zaměřena na postup při provádění VSK od zahájení kontroly až po poslední úkony kontroly s VSK související. |
Správní řízení ve věci správních deliktů (22 osob) 2 denní kurz | kurz zaměřený na správní řízení ve věci správních deliktů (správní delikty obecně tj., správný procesní postup a správní delikty zaměřené pro úsek ochrany ovzduší a integrované prevence | Seznámení účastníků s novou úpravou správního trestání Rozbor obecných ustanovení zákona Základy odpovědnosti za přestupky Řízení o přestupcích |
Správní řízení ve věci správních deliktů (18 osob) | Nesprávné postupy v řízení podle správního řádu – zaměření na důsledky a nápravu | poskytnout přehled častých chybných postupů a důsledků ve správním řízení, ukázat možnost řešení a nápravy těchto chyb. |
Správní řízení ve věci správních deliktů (20 osob) | Řízení o přestupcích podle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich | pojem přestupku odpovědnost FO, PO a podnikající PO okolnosti vylučující protiprávnost zánik odpovědnosti správní tresty věcná a místní příslušnost účastníci řízení postup před zahájením řízení postup v řízení o přestupku požadavky na oprávněnou úřední osobu přechodná ustanovení – jak postupovat u přestupků spáchaných před 1. 7. 2017 |
Ovzduší: novely předpisů, povinnosti firem, ISPOP, SPE a poplatky (6 osob) | kurz zaměřený na ochranu ovzduší pro státní správu (Technologie snižování emisí, navrhování stacionárních zdrojů s cílem minimalizace emisí znečišťujících látek, měření emisí) | novela zákona o ovzduší a prováděcích předpisů povinnosti provozovatelů vyplývající z aktuální legislativy kategorizace zdrojů, sčítání kapacit, měření emisí, povolovací agenda, provozní řády ohlašování agendy ovzduší za rok 2017 (ISPOP, formulář F_OVZ, poplatky) |
Ovzduší: novely předpisů, povinnosti firem, ISPOP, SPE a poplatky (7 osob) | kurz zaměřený na integrovanou prevenci pro státní správu (novely předpisů na úseku integrované prevence, dokumenty o nejlepších dostupných technikách, ISPOP) | Platná legislativa ochrany ovzduší Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší a jeho změny Prováděcí a výkladové předpisy k zákonu o ovzduší a jejich změny Klasifikace zdrojů, sčítání kapacit Emisní limity a podmínky provozu, paliva a suroviny. Měření emisí, zápachu a tmavosti kouře, technické podmínky provozu. Bilance VOC. |
Legislativa životního prostředí v kostce | legislativní novinky ve vybrané oblasti ochrany životního prostředí (10 osob) | legislativní novinky ve vybrané oblasti ochrany životního prostředí 1) Aktuální přehled platných předpisů na úseku ochrany ovzduší, vodního hospodářství a nakládání s odpady 2) Provedené změny v posledním roce, připravované další úpravy 3) Připomenutí - výklad povinností z dané legislativy opírající se o poznatky kontrolní činnosti a výstupů činnosti příslušných správních úřadů a správních soudů |
Legislativa životního prostředí v kostce | Přehled legislativy na úseku životního prostředí (8 osob) | Zaměření na vztahy a návaznosti mezi jednotlivými zákony, řešení případných střetů mezi nimi, specifikace tzv. navazujících řízení. |
Legislativa životního prostředí v kostce | Rozdělení kompetencí mezi jednotlivé správní úřady (4 osoby) | Specifikace dotčených orgánů při řízeních dle jednotlivých zákonů na úseku ŽP. |
Legislativa životního prostředí v kostce | Právní úprava a předpisy EU vztahující se k pracovně právním předpisům ČR na úseku životního prostředí (3 osoby) | Stručný vhled do problematiky |
Zákon č. 114/1992 Sb. o Ochraně přírody a krajiny (2 osoby) 6 denní kurz | Ochrana krajinného rázu ve smyslu ust. § 12 – identifikace a klasifikace znaků krajinného rázu, postupy hodnocení a využití v rozhodovacích a plánovacích procesech | Identifikace a klasifikace znaků a hodnot krajinného rázu Krajinný ráz v sídlech Krajiny kulturní a historické Hodnocení vlivů na krajinný ráz Krajinný ráz v právních souvislostech Ochrana krajinného rázu v souvislosti s novelou č. 225/2017 stavebního zákona Krajinný ráz v rozhodovacích procesech Koncepce uspořádání krajiny v územním plánu |
Zákon č. 114/1992 Sb. o Ochraně přírody a krajiny (5 osob) | Ochrana dřevin rostoucích mimo les z pohledu zákona o ochraně přírody a krajiny | Aktuality v právních úpravách a metodikách pro ochranu a kácení mimo lesních dřevin Hodnocení stavu dřevin Využití Standardů péče o přírodu a krajinu v praxi Provozní bezpečnost dřevin – posouzení stavu dřevin, časté typy defektů, posouzení rizik Brouci vázaní na dřeviny Povolování kácení dřevin mimo les Přestupky a sankce na úseku ochrany dřevin ve vztahu k zákonu č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich |
Evidence a ohlašování odpadů a zařízení, změny legislativy (7 osob) | Aktuální legislativa a plánované změny Specifikace problémových oblastí Přehled ohlašovacích povinností – SEPNO, ISPOP, ISOH… | |
Závažné havárie: zákon č. 224/2015 Sb. o prevenci závažných havárií v praxi (2 osoby) | Přehled právních předpisů Definice nebezpečných látek Nejčastější látky a jejich kritická množství Zařazení objektu (zařízení) do skupiny A nebo B Kontrola orgánů státní správy | |
Legislativa chemických látek v praxi (3 osoby) | Přehled platné legislativy Souvislosti mezi legislativou chemických látek a dalšími právními předpisy Skladování a používání chemických látek (a odpadů) ve skladech a na pracovištích Plnění evidenčních a ohlašovacích povinností v oblasti nakládání s CHL | |
Posuzování vlivů záměrů na životní prostředí a stavební zákon (14 osob) | Vztah procesu EIA ke stavebnímu zákonu | Stanovování relevantních podmínek v procesu EIA vymahatelných v rámci navazujících řízení, zejména ve stavebním řádu, okruh účastníků řízení, specifikace postupů dle §9a až § 10 zákona o posuzování vlivů na životní prostředí |
Posuzování vlivů koncepcí na životní prostředí SEA (6 osob) | Vztah procesu SEA ke stavebnímu zákonu | Stanovování relevantních podmínek v procesu SEA vymahatelných v rámci územního plánování, role procesu SEA při územním plánování, role orgánu SEA jako dotčeného orgánu. |
Regenerace krajiny a rekultivace, geologie (6 osob) | Vztah k jednotlivým zákonům na úseku ŽP | Zapojení zákona o posuzování vlivů na životní prostředí při řešení rekultivací a regeneraci krajiny – dlouhodobé řešení, platnost stanovisek EIA, změny řešení rekultivací Zapojení horního zákona a zákona o geologických pracích |
Velká novela stavebního zákona a změna souvisejících zákonů | Seznámení s novelou stavebního zákona (10 osob) | Specifikace změn ve stavebním zákoně |
Velká novela stavebního zákona a změna souvisejících zákonů | Vztah k jednotlivým zákonům na úseku ŽP (5 osob) | Popis změn, střetů, kompetence dotčených orgánů ve vztahu ke stavebnímu řádu |
Velká novela stavebního zákona a změna souvisejících zákonů | Územní plánování (5 osob) | Popis změn, střetů, kompetence dotčených orgánů ve vztahu územnímu plánování |
Velká novela stavebního zákona a změna souvisejících zákonů | Odstraňování černých staveb po novele stavebního zákona (2 osoby) | Rozlišení nepovolené a neoprávněné stavby Stručný přehled povolovacích procesů ke stavbě, od územního rozhodnutí ke kolaudaci Základní typy nepovolených staveb (stavby od počátku nepovolené a stavby, které povolení pozbyly) Speciální případy (terénní úpravy, stavby dočasné, stavby, u nichž se povolení nedochovalo, stavby s „vadným“ certifikátem autorizovaného inspektora) Zjištění nepovolené stavby a zákazová rozhodnutí Oprávnění stavebního úřadu k zajištění důkazů |
Vodovody a kanalizace- aktuality a praxe (2 osoby) | Legislativní změny s dopadem na vodovody a kanalizace Vlastníci a provozovatelé vodovodů nebo kanalizací – aktuální poznatky z praxe a příklady řešení konkrétních problémů Očekávané změny v legislativě – např. návrh změn zákona o vodách | |
Legislativní rámec nakládání s vodami (4 osoby) | Závadné látky, odpadní vody | vysvětlit aktuální legislativní požadavky zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), a zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích). Posluchači se naučí identifikovat a zajišťovat prevenci ochrany vod. |
Vodní zákon a související právní předpisy (6 osob) | Vodoprávní řízení | Pojem vodního práva, jeho předmět, obsah a zaměření. Základní obecné principy správního řízení s ohledem na specifika vodoprávního řízení. Vodoprávní řízení a jeho specifika a odlišnosti od správního řízení. Kompetence vodoprávních úřadů Práva a povinnosti účastníků vodoprávního řízení Vodoprávní řízení podle nového správního řádu Stavby vod. děl, nakládání s vodami, ochrana před povodněmi |
Podzemní voda ve vodoprávním řízení XIV. (2 osoby) | Ochrana podzemních vod Ochranná pásma vodních zdrojů – právní aspekty Ochranná pásma vodních zdrojů v období sucha |
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace |
červen 2019 – listopad 2020 | Realizace specifických vzdělávacích kurzů v oblasti životního prostředí |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu.
Formální výstupy:
Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. část VZ Vnitro a živnostenský úřad
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti vnitra a krajského živnostenského úřadu, akreditované Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o otevřené kurzy.
Cílem této aktivity je realizace specifických vzdělávacích kurzů akreditovaných MV ĆR přispívajících ke zkvalitnění rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě. Za tímto účelem bude podpořeno zvyšování kvalifikace pracovníků v oblastech souvisejících s oborem jejich působnosti. Aktivita bude prospěšná nejen samotné osobě, která vzdělání podstoupí, ale celé veřejné správě tím, že personální aparát veřejné správy bude erudovaný, schopný rychlé analýzy nastalého problému, čímž dojde k rychlejšímu zpracování úkolů veřejné správy.
Cílovou skupinou jsou vybraní zaměstnanci odboru vnitra a krajského živnostenského úřadu vykonávající agendu v oblasti přestupků, živnostenského podnikání a souvisejících správních činností. Jmenovitý seznam účastníků budou určovat vedoucí jednotlivých zaměstnanců. Cílová skupina potřebuje rozšířit znalosti v oblasti přestupkového práva s ohledem na zcela novou koncepci správního trestání zavedeného účinností zákona o odpovědnosti za přestupky a řízeních o nich, v oblasti živnostenského podnikání a reklamy s ohledem na stále se vyvíjející legislativu a judikaturu správních soudů; nejenom ve specializovaných agendách, ale i v oblasti dalších předpisů (např. nařízení EU - GDPR, apod.).
Poskytovatel je povinen navrhnout a předem konzultovat obsah jednotlivých školení, včetně osoby lektora, s objednatelem, a to vždy minimálně 2 měsíce před konáním konkrétního školení. Objednatel se zavazuje ve lhůtě maximálně 1 týdne od této konzultace poskytovateli sdělit svůj souhlas či nesouhlas s předloženým návrhem (v případě nesouhlasu je objednatel povinen specifikovat své výhrady tak, aby byl poskytovatel schopen obsah upravit či zajistit jiný vhodný kurz).
Rozsah školení:
časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin na každý kurz
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Uvedené počty účastníků jsou maximální předpokládané.
Místo: mimo budovu krajského úřadu, ale v dobré a pohodlné dopravní dostupnosti bez nutnosti přestupů (Ostrava, Olomouc, Brno, Praha)
Vzdělávání bude probíhat v těchto oblastech (školení akreditovaná MV ČR):
I. Živnostenská agenda
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru vnitra a krajský živnostenský úřad – 8 osob
Doporučený obsah školení:
Zákon o regulaci reklamy v rámci dozorových kompetencí KÚ
Přestupky na úseku zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve vztahu k novému zákonu č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele pro praxi živnostenských úřadů
II. Přestupková agenda
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru vnitra a krajský živnostenský úřad – 10 osob
Doporučený obsah školení:
Nová úprava přestupkového řízení dle zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
- Řízení o přestupku
- Odpovědnost mladistvého dle nové právní úpravy
- Související judikatura
Problematika dokazování ve správním řízení
III. E-government
Cílová skupina: zaměstnanci úřadu, odboru vnitra a krajský živnostenský úřad – 2 osoby
Doporučený obsah školení:
Problematika základních registrů, Czeichpoint, NIA, eIDAS
Novinky v oblasti GDPR
Elektronická identifikace
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace |
červen 2019 – listopad 2020 | Živnostenská agenda Přestupková agenda E-Government |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu.
Formální výstupy:
Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. část VZ Sociální věci
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti sociálních věcí, akreditované Ministerstvem vnitra ČR (netýká se pouze kurzu Syndrom vyhoření a psychohygiena pracovníků ve veřejné správě a veřejných službách) a současně Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR. Jedná se o otevřené kurzy.
Cílem této aktivity je především zajistit další vzdělávání zaměstnanců a umožnit jim v průběhu dvou let účast na vzdělávacích akcích, které zvýší jejich profesní kompetence a prohloubí odbornost ve vysoce specializovaných aktivitách z oblasti obecné sociální práce, sociálně-právní ochrany dětí a sociálních služeb. Důraz je kladen především na praktickou využitelnost získaných dovedností v mezích vymezenými zákony č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí a č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a dalších souvisejících právních předpisech, stejně jako příslušných etických kodexech.
Cílovou skupinou jsou vybraní pracovníci odboru sociálních věcí, jmenovitý seznam účastníků budou určovat vedoucí jednotlivých zaměstnanců. Potřebou cílové skupiny je naplnění zákonem stanoveného vzdělávání a to podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků, zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí a zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Dalším neopominutelným faktorem je požadavek progresivně se vyvíjející profese na celoživotní zvyšování odborné kvalifikace, schopností a dovedností. Volba jednotlivých specifických témat vycházela především z potřeb pracovníků sociálních věcí, kteří se sami podíleli na vyhledávání vhodných kurzů, témat a lektorů.
Poskytovatel je povinen navrhnout a předem konzultovat obsah jednotlivých školení, včetně osoby lektora, s objednatelem, a to vždy minimálně 2 měsíce před konáním konkrétního školení. Objednatel se zavazuje ve lhůtě maximálně 1 týdne od této konzultace poskytovateli sdělit svůj souhlas či nesouhlas s předloženým návrhem (v případě nesouhlasu je objednatel povinen specifikovat své výhrady tak, aby byl poskytovatel schopen obsah upravit či zajistit jiný vhodný kurz).
Rozsah školení: 1 pracovní den, časová dotace min. 6 hodin na každý kurz
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Uvedené počty účastníků jsou maximální předpokládané.
Místo: mimo budovu krajského úřadu, ale v dobré a pohodlné dopravní dostupnosti bez nutnosti přestupů (Ostrava, Olomouc, Brno, Praha)
Vzdělávání bude probíhat v těchto oblastech (školení akreditovaná MV ČR i MPSV ČR, mimo kurzu Syndrom vyhoření a psychohygiena pracovníků ve veřejné správě a veřejných službách, který bude akreditován pouze u MPSV ČR):
1. Standardy kvality SPOD
Cílová skupina: 6 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Standardy kvality sociálně-právní ochrany dětí, jejich účel, výklad a jejich praktická aplikace
Nejčastější chyby u jednotlivých aktérů sociálně-právní ochrany dětí a možnosti praktického řešení
Specifika nastavení standardů kvality orgánů sociálně-právní ochrany dětí a specifika standardů kvality SPOD osob pověřených výkonem sociálně-právní ochrany dětí, praktické příklady
Dobrá vs. špatná praxe
2. Metody sociální práce s ohroženým dítětem a jeho rodinou se zaměřením na vyhodnocení potřeb dítěte a jeho rodiny
Cílová skupina: 8 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Seznámení s tématem, obsah vyhodnocování potřeb dítěte a jeho rodiny, z čeho je třeba vycházet, principy, cíle – praktické příklady
Sběr dat, zjišťování situace, nástroje pro hodnocení dítěte, zpracování klíčových informací, potřeby dítěte, spolupracující osoby a organizace – praktické příklady, dobrá vs. špatná praxe
Metody práce s ohroženým dítětem a jeho rodinou, praktické příklady
Individuální plán dítěte jako výstup práce s dítětem a jeho rodinou, jeho naplňování a vyhodnocování
Orientace na praktické ukázky, příklady dobré - špatné praxe
3. Velká novela zákona o sociálních službách a další aktuální změny v sociální oblasti
Cílová skupina: 12 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Seznámení aktuálními změnami v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, včetně souvisejících právních předpisů.
Přesah těchto změn do praxe v kontextu poskytování sociálních služeb, povinností poskytovatelů sociálních služeb, výkonu sociální práce v přenesené působnosti, možnosti a povinnosti obcí a krajů v samostatné působnosti, změny v oblasti registrací sociálních služeb.
Standardy kvality sociálních služeb a jejich změny
Orientace na praktické ukázky, příklady dobré - špatné praxe
4. Syndrom vyhoření a psychohygiena pracovníků ve veřejné správě a veřejných službách
Cílová skupina: 18 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Seznámení s pojmem syndromu vyhoření, jeho příznaky, diagnostika – s přesahem na praxi
Fáze syndromu vyhoření
Příčiny syndromu vyhoření
Možnosti předcházení (na individuální úrovni i úrovni prostředí, managementu apod.), možnosti řešení v souvislosti s rozsahem vyhoření – s praktickými ukázkami, návody, technikami zvládání
5. Aktuální změny v sociální oblasti
Cílová skupina: 14 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Legislativní změny v souvislosti sociální prací, a to v oblasti zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, zákona č. 111/2006 Sb. o hmotné nouzi, zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, zákon č. 329/2011, o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením, a další změny s vlivem na sociální oblast (školství, zdravotnictví, opatrovnictví apod.)
Přesah signifikantních změn a jejich dopady na praxi.
6. Dítě jako pachatel nebo oběť trestného činu
Cílová skupina: 6 pracovníků odboru sociálních věcí krajského úřadu
Doporučený obsah školení:
Legislativní ukotvení
Krize, viktimizace, CAN syndrom, oběť, pachatel, poruchy chování, trestná činnost dětí a mladistvých, kuratela, prevence, možnosti pomoci obětem trestných činů, možnosti práce s pachateli, součinnost mezi jednotlivými subjekty působícími na dítě a rodinu (orgány sociálně-právní ochrany dětí, škola, zdravotnictví, PMS, volnočasová zařízení, zařízení sociálních služeb, zařízení pověřená výkonem sociálně-právní ochrany dětí, ad.)
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace |
červen 2019 – listopad 2020 | Standardy kvality SPOD
Metody sociální práce s ohroženým dítětem a jeho rodinou se zaměřením na vyhodnocení potřeb dítěte a jeho rodiny Velká novela zákona o sociálních službách a další aktuální změny v sociální oblasti
Syndrom vyhoření a psychohygiena pracovníků ve veřejné správě a veřejných službách
Aktuální změny v sociální oblasti
Dítě jako pachatel nebo oběť trestného činu
|
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu.
Formální výstupy:
Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. část VZ Doprava a chytrý region
Předmětem této části veřejné zakázky jsou specifické vzdělávací kurzy v oblasti dopravy a chytrého regionu, akreditované Ministerstvem vnitra ČR. Jedná se o otevřené kurzy.
Cílem této aktivity je realizace specifických vzdělávacích programů přispívajících ke zkvalitnění rozvoje lidských zdrojů ve veřejné správě. Za tímto účelem bude podpořeno zvyšování kvalifikace pracovníků v oblastech souvisejících s oborem jejich působnosti. Vybraní zaměstnanci se budou účastnit vzdělávání v oblasti přestupkového práva, dopravy (dopravně správní agendy podle zákona o silničním provozu, zákona o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel, zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, agenda silniční dopravy podle zákona o silniční dopravě) a zákona o svobodném přístupu k informacím.
Cílovou skupinou jsou vybraní zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu do odboru dopravy a chytrého regionu. Jmenovitý seznam účastníků budou určovat vedoucí jednotlivých zaměstnanců. Cílová skupina potřebuje rozšířit znalosti v oblasti přestupkového práva s ohledem na zcela novou koncepci správního trestání zavedeného účinností zákona o odpovědnosti za přestupky a řízeních o nich, v oblasti dopravy s ohledem na stále se vyvíjející legislativu a judikaturu správních soudů.
Poskytovatel je povinen navrhnout a předem konzultovat obsah jednotlivých školení, včetně osoby lektora, s objednatelem, a to vždy minimálně 2 měsíce před konáním konkrétního školení. Objednatel se zavazuje ve lhůtě maximálně 1 týdne od této konzultace poskytovateli sdělit svůj souhlas či nesouhlas s předloženým návrhem (v případě nesouhlasu je objednatel povinen specifikovat své výhrady tak, aby byl poskytovatel schopen obsah upravit či zajistit jiný vhodný kurz).
Rozsah školení: časová dotace 1 pracovní den / min. 6 hodin na každý kurz
Hodinou v rámci školení je myšlen fond 45 minut (vyučovací hodina).
Uvedené počty účastníků jsou maximální předpokládané.
Místo: mimo budovu krajského úřadu, ale v dobré a pohodlné dopravní dostupnosti bez nutnosti přestupů (Ostrava, Olomouc, Brno, Praha)
Vzdělávání bude probíhat v těchto oblastech (školení akreditovaná MV ČR):
I. školení podle zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě (celkem 6 osob)
A) Výkon státního odborného dozoru a státní správy v přenesené působnosti dopravními úřady na úseku silniční dopravy
Cíle kurzu: Cílem je seznámit účastníky s právní úpravou provozování silniční dopravy, právní úpravou státního odborného dozoru a provádění úkonů dle zákona o SD.
Doporučený obsah školení:
Struktura zákona o silniční dopravě a definice základních pojmů.
Postavení, funkce a příslušnost dopravních úřadů.
Koncese k provozování silniční dopravy pro cizí potřeby - vznik živnosti, zkoušky odborné způsobilosti, finanční způsobilost, úkony navazující na změnu koncese
Právní úprava provozování silniční dopravy - povinnosti dle zákona o SD
Úkony dle zákona o SD – stanoviska, návrhy na změnu koncese, výzvy, vydání dokladů (eurolicence, osvědčení řidičů, osvědčení odborných zástupců)
Kontroly v rámci státního odborného dozoru v silniční dopravě,
Úkony navazující na kontrolu a přestupkové řízení dle zákona o SD (kauce), dokazování a důkazní prostředky, odpovědnost dle zákona o SD, přestupkové řízení dle zákona o SD - Řízení o přestupcích, ukládání sankcí, přestupkový zákon, kauční řízení dle zákona o SD, sankce dle zákona o SD,
Související předpisy: Vyhláška 478/2000, Nařízení 561/2006, Nařízení 165/2014, Nařízení 1071/2009, Nařízení 1072/2009, Nařízení 1073/2009, Atd.
B) Přestupkové řízení dle zákona o silniční dopravě (porušení sociálních předpisů v silniční dopravě) - (celkem 6 osob)
Cíle kurzu: Cílem je seznámit účastníky s právní úpravou přestupkového řízení dle zákona o SD a praktickým uplatňováním dané právní úpravy.
Doporučený obsah školení:
Základní pojmy a vazby na předpisy
Úkony navazující na kontrolu a přestupkové řízení dle zákona o SD (kauce) - – právní kvalifikace, důkazy, pokračující přestupek, změna kvalifikace, odložení přestupku, oznámení přestupku
dokazování a důkazní prostředky
odpovědnost dle zákona o SD
přestupkové řízení dle zákona o SD - Řízení o přestupcích, ukládání sankcí, přestupkový zákon
kauční řízení dle zákona o SD
sankce dle zákona o SD
II. školení podle zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu
A) Skutkové podstaty přestupků podle zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu (celkem 7 osob)
Cíl: prohloubení znalostí v oblasti jednotlivých skutkových podstat
Doporučený obsah školení:
zaměření na teoretické a praktické aspekty skutkových podstat přestupků
v oblasti dopravních nehod
ovlivnění řidiče alkoholem a jinými návykovými látkami
měření rychlosti vozidel
zdravotní způsobilost řidiče
technické závady na vozidle
B) Právní instituty dle zákona o silničním provozu (celkem 7 osob)
Cíl: seznámit účastníky s právní úpravou
Doporučený obsah školení:
řidičské oprávnění a bodový systém,
podmínky udělení a držení řo
podmínění a omezení řo
způsobilost držitele řo
vrácení řo
započítávání a odečítání bodů
zajišťovací instituty
zabránění v jízdě, zadržení řp
vybírání kauce
zajištění vozidla
C) Pojem provozovatel vozidla v souvislosti zákona č. 361/2000 Sb., 56/2001 Sb., 168/1999 Sb. (celkem 8 osob)
Doporučený obsah školení:
přestupky provozovatele podle jednotlivých zákonů
rozebrat skutkové podstaty v jednotlivých právních úpravách
III. školení podle zákona č. 56/2001 Sb., a zákona č. 247/2000 Sb.
A) Výkon státního odborného dozoru a státní správy v přenesené působnosti ve věcech podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích v rozsahu věcné a územní působnosti krajského úřadu (zákon č. 56/2001 Sb.) – (celkem 3 osoby)
Doporučený obsah školení:
Cílem kurzu je získání znalostí o odborné způsobilosti techniků STK k provádění technických kontrol vozidel před schválením jejich technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích ("kontrolní technik typu K" dle § 25 vyhlášky č. 341/2014 Sb.).
Cílem kurzu je získání znalostí o odborné způsobilosti kontrolních techniků STK, kteří podle § 61 zákona č. 56/2001 Sb. povinně absolvují prohlubovací kurz a skládají zkoušku odborné způsobilosti kontrolního technika v posledním roce platnosti profesního průkazu tj. každé 3 roky).
Cílem kurzu je získání znalostí o odborné způsobilosti mechaniků měření emisí, kteří podle § 70 zákona č. 56/2001 Sb. absolvují prohlubovací kurz v posledním roce platnosti profesního průkazu a pro jeho prodloužení musí složit zkoušku odborné způsobilosti mechanika měření emisí tj. každé 3 roky.
B) Výkon státního dozoru a státní správy v přenesené působnosti ve věcech získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel v rozsahu věcné a územní působnosti krajského úřadu (zákon č. 247/2000 Sb.) – (celkem 3 osoby)
Doporučený obsah školení:
Cílem kurzu problematika registrace autoškol, přezkoušení z odborné způsobilosti a zkoušky žadatelů o řidičské oprávnění, získání znalostí ohledně techniků STK, techniků STK typu K a mechaniků stanice měření emisí – jak má vypadat jejich práce, jak vlastně mají vypadat úkony, které provádí na prohlížených vozidlech na stanicích STK nově i s měřením emisí.
Časový harmonogram realizace (předpokládané termíny)
do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy | Úvodní schůzka |
nejpozději 1 měsíc před realizací každého kurzu | zaslání programu včetně časové dotace |
červen 2019 – listopad 2020 | Výkon státního odborného dozoru a státní správy v přenesené působnosti dopravními úřady na úseku silniční dopravy
Přestupkové řízení dle zákona o silniční dopravě (porušení sociálních předpisů v silniční dopravě)
Skutkové podstaty přestupků podle zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu
Právní instituty dle zákona o silničním provozu
Pojem provozovatel vozidla v souvislosti zákona č. 361/2000, 56/2001, 168/1999
Výkon státního odborného dozoru a státní správy v přenesené působnosti ve věcech podmínek provozu vozidel na pozemních komunikacích v rozsahu věcné a územní působnosti krajského úřadu (zákon č. 56/2001 Sb.) Výkon státního dozoru a státní správy v přenesené působnosti ve věcech získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel v rozsahu věcné a územní působnosti krajského úřadu (zákon č. 247/2000 Sb.) |
Podrobný harmonogram vzdělávacích akcí bude splňovat požadavky objednatele a bude objednateli předán na úvodní schůzce.
Objednatel do 30 dnů od nabytí účinnosti této smlouvy svolá úvodní schůzku, poskytovatel má povinnost se této schůzky zúčastnit (termín bude stanoven po vzájemné dohodě). Na této schůzce budou vzájemně odsouhlaseny postupy zajištění kurzů, rozdělení obsahu a rozsahu kurzů na jednotlivé části v časových úsecích. Ze schůzky bude vypracován zápis, který obě smluvní strany odsouhlasí svým podpisem.
Další schůzky se budou konat dle potřeb smluvních stran, a to vždy po vzájemné dohodě.
Studijní materiál
Obsah studijního materiálu musí odpovídat rozsahu vzdělávaného tématu. Studijní materiály budou obsahovat mimo jiné kontakt na odborné realizátory (lektory) vzdělávání tak, aby je v případě potřeby mohli účastníci kontaktovat i po skončení kurzu.
Formální výstupy:
Všichni účastníci obdrží po absolvování vzdělávacího programu osvědčení o účasti.
Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 1507000,00 bez DPH
Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky: Požadované termíny poskytování služeb jsou uvedeny v Obchodních podmínkách pro příslušnou část zakázky. Poskytování služeb bude ukončeno nejpozději do 30. 12. 2020.
Místo dodání / převzetí plnění: Moravskoslezský kraj, viz blíže Obchodní podmínky pro příslušnou část zakázky.
Pravidla pro hodnocení nabídek:
1. Zadavatel bude nabídky hodnotit dle jejich ekonomické výhodnosti.
2. Ekonomická výhodnost bude hodnocena na základě nejnižší nabídkové ceny (váha 100%).
3. Hodnocena bude výše nabídkové ceny v Kč celkem v čl. IV odst. 1 návrhu smlouvy (cena předmětu plnění bude sjednána bez DPH).
4. Výsledné pořadí hodnocených nabídek bude určeno seřazením nabídek od nejnižší nabídkové ceny po nejvyšší. V případě rovnosti nabídkových cen na prvním místě v pořadí, bude nejvhodnější nabídka vybrána losem. Losování proběhne za účasti dodavatelů, v místě a čase, o kterém bude zadavatel informovat
min. 3 pracovní dny předem.
Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
Společně pro všechny části zakázky:
1. Dodavatel předloží prostou kopii výpisu z obchodního rejstříku, pokud je v něm zapsán, či výpis z jiné obdobné evidence, je-li v ní zapsán.
2. Dodavatel, který není zapsán do obchodního rejstříku, doloží prostou kopii dokumentu, z něhož bude zřejmé, že je oprávněn jednat za smluvní stranu (např. oprávnění k podnikání, zřizovací listina, stanovy, doklad o přidělení IČO apod.). Nevyplývá-li toto oprávnění přímo z výše uvedených dokladů, doloží doklady, ze kterých toto oprávnění bude zřejmé (např. plná moc, jmenovací dekret, podpisový řád, organizační řád, stanovy apod.).
3. Dodavatel předloží analogicky dle § 74 zákona splnění základní způsobilosti formou čestného prohlášení, z jehož obsahu bude zřejmé, že dodavatel splňuje podmínky základní způsobilosti. Vzor čestného prohlášení je obsažen v zadávací dokumentaci. Čestné prohlášení nesmí být starší 3 měsíců přede dnem podání nabídky.
4. Dodavatel ve své nabídce doloží rovněž potvrzení ke střetu zájmů ve smyslu metodiky OPZ, a to formou čestného prohlášení. Vzor čestného prohlášení je součástí zadávací dokumentace.
5. Dodavatel ve své nabídce doloží, že neníformou čestného prohlášení. Vzor čestného prohlášení je obsažen v zadávací dokumentaci.
6. Namísto předložení dokumentů požadovaných zadavatelem výše je dodavatel oprávněn prokázat svou kvalifikaci prostou kopií výpisu ze seznamu kvalifikovaných dodavatelů (obdobně podle § 228 zákona) nebo prostou kopií certifikátu vydaného v rámci systému certifikovaných dodavatelů (obdobně podle § 239 zákona).
7. Pokud není dodavatel schopen prokázat splnění kvalifikace či způsobilosti požadované v odst. 9 a 10 (týká se tedy pouze 1. a 3. části zakázky) tohoto článku v plném rozsahu, je oprávněn splnění kvalifikace či způsobilosti v chybějícím rozsahu prokázat prostřednictvím jiné osoby (poddodavatele). Dodavatel je v takovém případě povinen veřejnému zadavateli předložit:
a) výpis z obchodního rejstříku nebo jiné obdobné evidence,
b) doklady prokazující splnění chybějící části kvalifikace prostřednictvím jiné osoby,
c) doklady o splnění základní způsobilosti podle § 74 zákona jinou osobou (formou čestného prohlášení)
a
d) písemný závazek jiné osoby k poskytnutí plnění určeného k plnění veřejné zakázky nebo k poskytnutí věcí nebo práv, s nimiž bude dodavatel oprávněn disponovat v rámci plnění veřejné zakázky, a to alespoň v rozsahu, v jakém jiná osoba prokázala kvalifikaci za dodavatele.
8. Zadavatel si vyhrazuje právo ověřit si informace z nabídky, s ohledem na charakter těchto informací (dostupnost ve veřejně přístupných rejstřících apod.), bez nutnosti vyzývat dodavatele k doplnění/upřesnění nabídky.
9. Pro 1. část VZ:
Seznam členů Lektorského týmu, kdy tento bude splňovat následující podmínky:
- minimálně 1 člen týmu
- všichni členové týmu mají praktickou zkušenost v lektorské činnosti a současně v oblasti personalistiky
Tento seznam bude mít formu čestného prohlášení dodavatele o pravdivosti uvedených údajů. Dodavatel k tomuto účelu může použít dokument Lektorský tým_Personální akademie (vzor), jež je součástí zadávacích podmínek. Dodavatel uvede rovněž vztah člena týmu k dodavateli.
10. Pro 3. část VZ:
Seznam členů Lektorského týmu, kdy tento bude splňovat následující podmínky:
- minimálně 2 členové týmu
- všichni lektoři mají praktickou zkušenost v lektorství v oblasti veřejných financí
Tento seznam bude mít formu čestného prohlášení dodavatele o pravdivosti uvedených údajů. Dodavatel k tomuto účelu může použít dokument Lektorský tým_Finance_kurzy na míru (vzor), jež je součástí zadávacích podmínek. Dodavatel uvede rovněž vztah člena týmu k dodavateli.Podmínky a požadavky na zpracování nabídky:
Dodavatel předloží písemný návrh smlouvy respektující požadavky uvedené v obchodních podmínkách pro příslušnou část zakázky podepsaný osobou oprávněnou podepisovat za dodavatele, a to stanoveným způsobem.
Nabídka bude zpracována v českém jazyce.Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny:
Nabídková cena bude stanovena jako cena nejvýše přípustná a konečná, uvedena v české měně, a to v členění uvedeném v obchodních podmínkách pro příslušnou část zakázky v čl. IV. odst. 1., tedy:
Cena v Kč bez DPH; předmět plnění splňuje podmínky ust. § 57 odst. 1 písm. d) a odst. 2 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a je tak plněním osvobozeným od daně z přidané hodnoty.
Nabídková cena bude zpracována rovněž ve struktuře dle přílohy č. 2 obchodních podmínek „Podrobný rozpis ceny“. Tato cena bude obsahovat veškeré náklady spojené s realizací předmětu plnění příslušné části veřejné zakázky, a to včetně organizačního zajištění v případě, že budou kurzy či jejich části pořízeny od jiného dodavatele (poddodavatele).Požadavek na písemnou formu nabídky: Nabídka musí být zadavateli podána v listinné podobě v řádně uzavřené obálce označené názvem zakázky a nápisem „Neotevírat“, na níž je uvedena kontaktní adresa uchazeče. Nabídky musí být podepsány dodavatelem či osobou oprávněnou zastupovat dodavatele.
Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele: Dodavatel ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.
Požadavek na jednu nabídku: Každý dodavatel smí podat v rámci téže části zakázky pouze jednu nabídku. Pokud dodavatel poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek v dané části zakázky hodnocena.
Vysvětlení zadávacích podmínek: Dodavatel je oprávněn po zadavateli požadovat vysvětlení zadávacích podmínek (odpovědi na dotaz). Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek.
Další požadavky na zpracování nabídky:
Zadavatel nepřipouští variantní řešení. Tento požadavek platí pro každou jednotlivou část veřejné zakázky.
Platební podmínky jsou podrobně popsány v Obchodních podmínkách.
Bližší informace viz Výzva k podání nabídky.
Kompletní dokumentace je k dispozici na profilu zadavatele: https://nen.nipez.cz/profil/MSKZadávací řízení se řídí: Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce v rámci Operačního programu Zaměstnanost (vydání č. 9), na toto zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
Soubory ke stažení:
- 205 Výzva k podání nabídky_el.podpis.pdf (25. 3. 2019 10:21)
- Zadávací dokumentace.zip (25. 3. 2019 10:21)
- 205 Oznámení o zrušení 2. a 4. části zakázky.pdf (18. 4. 2019 10:52)
- 205 Výsledek výzvy k podání nabídek - oznámení o výsledku hodnocení_výběru.pdf (14. 5. 2019 14:57)
- 205 Výsledek výzvy k podání nabídek - oznámení o podpisu smlouvy s dodavatelem.pdf (25. 6. 2019 13:28)
Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): 1. část VZ Personální akademie ACCON human resources management, s.r.o.se sídlem: Šmeralova 170/31, Bubeneč, 170 00 Praha 7IČO: 27208371
Datum podpisu smlouvy: 25. 6. 2019
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): 3. část VZ Finance_kurzy na míru Everesta, s.r.o.se sídlem: Česká Lípa, Mimoňská 3223, PSČ 47001IČO: 25014650
Datum podpisu smlouvy: 25. 6. 2019
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): 5. část VZ Vnitro a živnostenský úřadVzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.se sídlem: Praha 8, Vítkova 10/241, PSČ 18600IČO: 26187639
Datum podpisu smlouvy: 25. 6. 2019
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): 6. část VZ Sociální věciVzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.se sídlem: Praha 8, Vítkova 10/241, PSČ 18600IČO: 26187639
Datum podpisu smlouvy: 25. 6. 2019
-
Identifikační údaje dodavatele (název, sídlo, IČ): 7. část VZ Doprava a chytrý regionVzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.se sídlem: Praha 8, Vítkova 10/241, PSČ 18600IČO: 26187639
Datum podpisu smlouvy: 25. 6. 2019
Zrušené části zakázky: viz dokument Oznámení o zrušení 2. a 4. části zakázky
Datum ukončení: 25. 6. 2019
Dodavatelé budou vyrozumívání o výsledku, resp. zrušení zadávacího řízení a o příp. vyloučení nabídky prostřednictvím uveřejnění informace na portálu www.esfcr.cz pod výše uvedeným názvem veřejné zakázky.