Zpět

Evaluace projektu "Vzdělávejte se pro růst!-rekvalifikace"

Operační program: Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost

Číslo zakázky: 9448

Název zakázky: Evaluace projektu "Vzdělávejte se pro růst!-rekvalifikace"

Druh zakázky: Služby

Datum vyhlášení výzvy k podání nabídek: 20. 12. 2013

Název/obchodní firma zadavatele: Česká republika – Ministerstvo práce a sociálních věcí

Sídlo zadavatele: Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2

Osoba oprávněná jednat jménem zadavatele:
  • Jméno: Ing. Radek Rinn, ředitel odboru řízení projektů 221 922 244 radek.rinn@mpsv.cz

IČ zadavatele: 00551023

DIČ zadavatele: -

Kontaktní osoba zadavatele ve věci zakázky:
  • Jméno: Mgr. Veronika Mesarčová
  • Telefon: 221922130
  • E-mail: veronika.mesarcova@mpsv.cz

Lhůta pro podání nabídek: 13. 1. 2014 10:00

Místo pro podání nabídek:
Nabídka musí být doručena poštou nebo osobně do podatelny ministerstva (v pracovní dny od 8.00 do 15.00 hodin) na adresu: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR odbor řízení projektů Na Poříčním právu 1/376 128 01 Praha 2

Popis (specifikace) předmětu zakázky:

Evaluace projektu „Vzdělávejte se pro růst! – rekvalifikace“ je rozdělena do tří částí:

I. část evaluace – Procesní evaluace – musí být zaměřena zejména na zhodnocení procesu realizace a optimalizaci nastavení projektu;

II. část evaluace – Dopadová evaluace – se musí soustředit na vyhodnocení dopadů projektu;

III. část evaluace - Evaluace finanční efektivity se musí zaměřovat na finanční efektivitu projektu, tj. na přínos projektu pro veřejné finance.

 

I.         Procesní evaluace

Realizace projektu „Vzdělávejte se pro růst! - rekvalifikace“ je charakterizována problémy s realizací zadávacích řízení v rámci veřejných zakázek na dodavatele rekvalifikací a poradenských činností a také problémy spojenými se změnou organizační struktury ÚP ČR (vzniku Úřadu práce ČR) a přechodem na nový agendový IS pro oblast zaměstnanosti (dále jen „AIS“) na přelomu let 2011 a 2012, ve kterém jsou uzavírány jednotlivé dohody mezi ÚP ČR a klienty a ÚP ČR a vzdělávacími zařízeními. Na základě této skutečnosti vystávají některé níže uvedené evaluační otázky a okruhy, které je v zájmu zadavatele nezbytné prošetřit.

Cílem této části evaluace je vyhodnocení realizace projektu po procesní stránce, identifikace případných bariér, které bránili účastníkům z řad cílové skupiny projektu ve vstupu do projektu a případně brzdily ÚP ČR jako realizátora věcné části projektu v plynulém čerpání prostředků.

 

 

 

 

1.         Procesní a administrativní náročnost

a.         Do jaké míry je projekt administrativně náročný z hlediska řídících mechanismů, rozdělení kompetencí, koordinace výběru a zařazování cílových skupin (dále též „CS“) do projektu, koordinace realizace jednotlivých běhů kurzů a naplňování těchto kurzů?

b.         Do jaké míry je projekt administrativně náročný z hlediska provádění jednotlivých kroků finanční kontroly (dle zákona č. 320/2012 Sb., o finanční kontrole) na pracovištích ÚP ČR?

c.         Zhodnocení výsledků monitoringu (hospitací) a následné veřejnoprávní kontroly dodavatelů.

d.         Do jaké míry je nastavení vstupních podmínek pro CS limitující?

 

2.         Statistické zhodnocení projektu

a.         Proveďte celkové vyhodnocení projektu v následující struktuře:

•   podle věku a pohlaví

•   podle jednotlivých krajů České republiky a za celé území České republiky

b.         Vyhodnocení počtu uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání zařazených do rekvalifikací, a to podle druhu rekvalifikace, podle profesních rekvalifikací a podle CZ NACE, opět ve struktuře podle jednotlivých krajů České republiky a za celé území České republiky.

c.         Vyhodnocení počtu uchazečů o zaměstnání a zájemců o zaměstnání zařazených do poradenských činností ve struktuře podle jednotlivých krajů České republiky a za celé území České republiky.

 

II.        Dopadová evaluace (Impact evaulation, contrafactual evaluation)

Cílem této části evaluace je realizace dopadové evaluace projektu na CS a na trh práce, v rámci které budou zodpovězeny následující evaluační otázky:

a.         Odpovídá nastavený model realizace aktivit projektu a struktury realizovaných rekvalifikací a poradenských činností potřebám trhu práce a zaměstnavatelů?

b.         Odpovídá nastavený model realizace aktivit projektu a struktury realizovaných rekvalifikací a poradenských činností potřebám cílových skupin?

c.         Jaký je dopad/čistý efekt projektu na zaměstnanost (a zaměstnatelnost) a ekonomický status cílových skupin v horizontu 12 měsíců po ukončení účasti v projektu ve srovnání se srovnatelnou kontrolní skupinou (podle základních profesních, vzdělanostních, sociálních a demografických charakteristik), která se projektu neúčastnila?

  • Navrhněte vhodnou metodu srovnání a vzorek.

d.         Jak hodnotí v kvantitativním a kvalitativním šetření přínos zaměstnanců pro firmu zaměstnavatelé, kteří zaměstnali uchazeče o zaměstnání a/nebo zájemce o zaměstnání po ukončení rekvalifikace – v horizontu 12 měsíců po ukončení účasti v projektu?

  • Navrhnete dotazník a metodu kvalitativního šetření a rovněž strukturu výstupů.

 

III.      Evaluace finanční efektivity projektu

Cílem této části evaluace je zodpovězení otázky, zda poskytnutí této formy intervence, při použití metod cost-benefit analysis, je finančně efektivní z pohledu veřejných financí, přičemž musí být porovnávány náklady na účastníka projektu a přínosy pro veřejné finance v horizontu 12 měsíců po ukončení účasti v projektu.

Předpokládaná hodnota zakázky v Kč: 247933,00 bez DPH

Lhůta dodání / časový harmonogram plnění /doba trvání zakázky:
S vybraným uchazečem bude uzavřena smlouva dle zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „obchodní zákoník), a to na dobu určitou. Doba plnění: Předpokládané zahájení plnění: ihned po podpisu smlouvy Požadované ukončení celého plnění: 30. 5. 2014 Závěrečný seminář projektu, na kterém budou evaluátorem prezentovány průběžné výsledky evaluace, se uskuteční v průběhu dubna 2014. Organizace závěrečného semináře projektu bude zajištěna zadavatelem. Konkrétní termín realizace závěrečného semináře bude upřesněn zadavatelem v průběhu plnění předmětu zakázky, nejpozději však 21 dnů před požadovaných termínem konání semináře. Uchazeč je povinen realizovat předmět plnění veřejné zakázky na základě pokynů zadavatele.

Místo dodání / převzetí plnění:
Zadavatel nestanoví konkrétní místo plnění veřejné zakázky. Vybraný uchazeč je povinen předat výstupy předmětu plnění veřejné zakázky na kontaktní adrese zadavatele, tj. na adrese Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2. Závěrečný seminář projektu, na kterém budou evaluátorem prezentovány průběžné výsledky evaluace, se uskuteční v Praze. Organizace závěrečného semináře projektu bude zajištěna zadavatelem; konkrétní termín i místo realizace závěrečného semináře bude upřesněno v průběhu plnění předmětu zakázky, nejpozději však 21 dnů před požadovaných termínem konání semináře.

Pravidla pro hodnocení nabídek:
Základním hodnotícím kritériem pro zadání veřejné zakázky je ekonomická výhodnost nabídky. Dílčí hodnotící kritéria ekonomické výhodnosti nabídky: Název kritéria váha v % 1. Nabídková cena v Kč bez DPH 60 % 2. Celková kvalita nabídky 40 % Jako nejvýhodnější bude vyhodnocena nabídka dodavatele na základě níže uvedeného postupu: a) Nabídky budou pro každé dílčí kritérium ohodnoceny na stupnici 1– 100 bodů. b) Nabídka, která je v daném dílčím hodnotícím kritériu nejvýhodnější, obdrží v rámci daného kritéria 100 bodů. Ostatní nabídky získají takové bodové ohodnocení, které vyjadřuje míru splnění daného dílčího hodnotícího kritéria ve vztahu k nejvýhodnější nabídce. c) Bodová hodnocení dílčích hodnotících kritérií budou vynásobena vahou daného hodnotícího kritéria. d) Body za jednotlivá dílčí hodnotící kritéria budou sečteny. e) Jako nejvýhodnější bude vyhodnocena nabídka s nejvyšším celkovým počtem bodů. ? Pro kritérium 1. „Nabídková cena v Kč bez DPH“ se použije tohoto vzorce: ? Pro kritérium 2. „Celková kvalita nabídky“ se sestaví pořadí nabídek od nejvhodnější k nejméně vhodné. Nejvhodnější nabídce bude přiděleno 100 bodů a každé následující nabídce se přiřadí takové bodové ohodnocení, které vyjadřuje míru splnění daného dílčího kritéria ve vztahu k nejvhodnější nabídce. V rámci tohoto kritéria bude hodnocen návrh metod, které bude uchazeč využívat k realizaci předmětu zakázky jednak z hlediska jejich vhodnosti pro plnění úkolů zakázky ve vazbě na dosažení cílů a výstupů zakázky a zajištění odpovědí na evaluační otázky, tak i z hlediska jejich smysluplnosti. Dále bude posouzen rozsah datových zdrojů, které zamýšlí uchazeč využít včetně způsobu zajištění informací a jejich zpracování. Metody i datové zdroje budou hodnoceny ve vazbě na dosažení cílů a výstupů zakázky. V rámci tohoto kritéria bude hodnocen potenciál nabídek kvalitně naplnit zadání, a to jak vzhledem k rozsahu realizovaných aktivit a výstupů v rámci požadavků zadávací dokumentace, tak i k provedení primárního a sekundárního výzkumu, adekvátní kombinaci kvalitativních i kvantitativních výzkumných metod, vhodnější způsob aplikace desk research a zejména terénního výzkumu ve vztahu k splnění cíle zakázky. Lépe bude hodnocena ta nabídka, která k jednotlivým evaluačním otázkám navrhne metodu nebo kombinaci metod, která zajistí požadované výstupy zadání včetně příslušných datových zdrojů s ohledem na nejvyšší vhodnou účinnost, účelnost a úspornost. Lépe bude hodnocena nabídka s detailněji popsaným přístupem k získávání podkladů a relevantních informací potřebných pro realizaci zakázky. Lépe bude hodnocena nabídka, která demonstruje vhodnější postup při realizaci předmětu zakázky včetně lepší provázanosti a logické návaznosti činností, které jsou splnitelné v daném časovém horizontu. Lépe bude současně hodnocena nabídka, která představuje vhodnější způsob aplikace desk research a terénního výzkumu. Uchazeč je povinen uvést do své nabídky pro účely hodnocení podrobné a přesné údaje a popisy ve vztahu k tomuto hodnotícímu kritériu. ? Hodnocení nabídek provede zadavatel, popřípadě komise ustanovená zadavatelem a na základě jejího doporučení zadavatel rozhodne o zadání zakázky. Rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky oznámí zadavatel písemně všem uchazečům, kteří podali nabídku a jejichž nabídka byla hodnocena.

Požadavky na prokázání kvalifikace dodavatele:
ZÁKLADNÍ KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY Splnění základních kvalifikačních předpokladů bude prokázáno doložením čestného prohlášení, kterým uchazeč prohlašuje, že a) nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný ve prospěch organizované zločinecké skupiny, trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, legalizace výnosů z trestné činnosti, podílnictví, přijetí úplatku, podplacení, nepřímého úplatkářství, podvodu, úvěrového podvodu, včetně případů, kdy jde o přípravu nebo pokus nebo účastenství na takovém trestném činu, nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; b) nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem podnikání dodavatele podle zvláštních právních předpisů nebo došlo k zahlazení odsouzení za spáchání takového trestného činu; c) v posledních 3 letech nenaplnil skutkovou podstatu jednání nekalé soutěže formou podplácení; d) vůči jeho majetku neprobíhá nebo v posledních 3 letech neproběhlo insolvenční řízení, v němž bylo vydáno rozhodnutí o úpadku nebo insolvenční návrh nebyl zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení, nebo nebyl konkurs zrušen proto, že majetek byl zcela nepostačující nebo zavedena nucená správa podle zvláštních právních předpisů; e) není v likvidaci; f) nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; g) nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; h) nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, a to jak v České republice, tak v zemi sídla, místa podnikání či bydliště dodavatele; i) není veden v rejstříku osob se zákazem plnění veřejných zakázek; j) nebyla mu v posledních 3 letech pravomocně uložena pokuta za umožnění výkonu nelegální práce podle zvláštního právního předpisu. Uchazeč prokazuje splnění základních kvalifikačních předpokladů předložením čestného prohlášení. Vzor čestného prohlášení o splnění základních kvalifikačních předpokladů zadavatel poskytuje jako Přílohu č. 2 této Výzvy. PROFESNÍ KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY Splnění profesních kvalifikačních předpokladů bude prokázáno doložením: a) kopie výpisu z obchodního rejstříku nebo jiné evidence, pokud je v ní uchazeč zapsán, ne starší 90 dnů, b) kopie dokladu o oprávnění k podnikání podle zvláštních právních předpisů v rozsahu odpovídajícím předmětu veřejné zakázky, zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci. Výše uvedené doklady lze nahradit kopií výpisu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů v tom rozsahu, v jakém doklady prokazující splnění základních a profesních kvalifikačních předpokladů pokrývají požadavky zadavatele na prokázání splnění základních a profesních kvalifikačních předpokladů. TECHNICKÉ KVALIFIKAČNÍ PŘEDPOKLADY Splnění technických kvalifikačních předpokladů bude prokázáno doložením: a) seznamu alespoň 2 obdobných významných služeb poskytnutých dodavatelem v posledních 3 letech s uvedením názvu objednatele a kontaktní osoby objednatele, předmětu a doby poskytnutí významné služby. Za obdobnou významnou službu je považováno zpracování evaluace. Uchazeč splňuje tento kvalifikační předpoklad, pokud v posledních 3 letech realizoval, tzn., dokončil min. 2 obdobné významné služby v min. finančním rozsahu 150 000,- Kč bez DPH za každou jednotlivou službu. Seznam významných služeb musí mít formu čestného prohlášení uchazeče. K seznamu musí být přiloženy kopie osvědčení od objednatelů těchto významných služeb. Z osvědčení objednatelů i seznamu významných služeb musí jednoznačně vyplývat, že uchazeč splňuje daný technický kvalifikační předpoklad. b) seznamu osob, který se bude podílet na plnění veřejné zakázky – realizační tým v minimálním počtu 3 osob a složení: • Vedoucí realizačního týmu – alespoň 3 roky praxe v oblasti zpracování evaluací a zkušeností s řízením týmu min. 2 roky; • ostatní členové realizačního týmu (min. 2) – zkušenost s realizací alespoň 2 významných služeb v oblasti evaluací v min. finančním rozsahu 150 000,- Kč bez DPH za každou jednotlivou službu, která nemusí být shodná se službou pod bodem a tohoto článku Výzvy). Způsob prokázání technických kvalifikačních předpokladů: Uchazeč předloží profesní životopisy členů realizačního týmu podepsané příslušnými členy realizačního týmu, z nichž bude vyplývat splnění výše popsaných požadavků, a to v následující struktuře: a) jméno a příjmení člena/členky týmu (pracovníka/pracovnice), b) role při plnění předmětu zakázky, c) přehled profesní praxe vztahující se k plnění této zakázky, d) nejdůležitější referenční zakázky odpovídající požadavkům zadavatele realizované daným členem v uplynulých 3 letech; z uvedených údajů musí být patrný objednatel zakázky, finanční objem plnění, doba plnění a rozpis vykonaných činností v rámci dané zakázky. Všechny doklady postačí předložit v prosté kopii. Závěr profesního životopisu musí obsahovat souhlas příslušného člena realizačního týmu se zpracováním jeho osobních údajů pro účely této zakázky.

Požadavek na písemnou formu nabídky:
Nabídka musí být zadavateli podána v písemné formě. Požadavek na písemnou formu je považován za splněný tehdy, pokud je nabídka podepsána osobou oprávněnou jednat jménem uchazeče.

Požadavek na uvedení kontaktní osoby dodavatele:
Uchazeč ve své nabídce uvede kontaktní osobu ve věci zakázky, její telefon a e-mailovou adresu.

Požadovaný jazyk nabídky: Nabídka musí být zpracována písemně v českém jazyce.

Povinnost uchovávat doklady a umožnit kontrolu: Ve smlouvě uzavírané s vybraným dodavatelem bude dodavatel zavázán povinností umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektu (zejm. poskytovateli, MPSV, MF, NKÚ, EK, Evropskému účetnímu dvoru), z něhož je zakázka hrazena, provést kontrolu dokladů souvisejících s plněním zakázky, a to po dobu danou právními předpisy ČR k jejich archivaci (zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty).

Varianty nabídky: Každý uchazeč o zakázku je oprávněn předložit zadavateli pouze jednu nabídku. Pokud uchazeč poruší podmínku uvedenou v předchozí větě, nebude žádná z jeho nabídek hodnocena.

Zadávací řízení se řídí:
Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.9, na zadávací řízení se neaplikují ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. Zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a Metodickým pokynem pro zadávání zakázek v OP LZZ ve verzi 1.9

Další podmínky:
Výstupem předmětu plnění veřejné zakázky bude následující: A. Evaluační zpráva v následující struktuře 1. Úvod – executive summary v rozsahu max. 5 stran A4 2. Metodický postup při realizaci evaluace 3. Výsledky evaluace v členění dle jednotlivých oblastí 4. Odpovědi na jednotlivé evaluační otázky 5. Doporučení k zefektivnění realizace projektu 6. Identifikace datových zdrojů použitých při evaluaci B. Prezentace průběžných výsledků evaluace na závěrečném semináři projektu (seminář bude organizován zadavatelem) • ve formě evaluátorem komentované prezentace v rozsahu 1 až 2 hodiny • prezentace bude předem schválena ze strany zadavatele Veškeré výstupy musí být realizovány v souladu s Manuálem vizuální identity ESF v ČR 2007 – 2013 (vše ke stažení na http://www.esfcr.cz/dokumenty, složka publicita) a dále musí být realizovány až po odsouhlasení finálních návrhů jednotlivých výstupů zadavatelem tak, aby bylo vždy bezpodmínečně splněno Povinné minimum publicity OP LZZ (logo Evropského sociálního fondu včetně textu; logo Evropské unie s textem; logo Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost; motto „Podporujeme vaši budoucnost“ s odkazem na webové stránky ESF). Výstupy a výsledky (zejména odpovědi na evaluační otázky a doporučení) evaluace musí být maximálně jasné, přehledné a formulačně úsporné, tak aby byly pro adresáty evaluace přístupné. Evaluátor se v maximální možné míře vyhne tomu, aby uváděl: • všeobecně známé informace (s výjimkou základních a poměrně známých informací o pokroku programu či o jeho kontextu; evaluace zde však nesmí „skončit“ a uvedené informace musí být dále prozkoumány a poskytnout vhled do jejich příčin, souvislostí a následků); • informace typu „nice to know“, opakující se informace, tzv. „slovní vata“ (bez praktického přínosu pro hodnocená témata); • neurčité a vágní informace (účelem evaluace není popsat, co vše se „může“ dít / stát, ale zjistit co se skutečně stalo, zhodnotit nastalé a vyvodit, co by se mělo dělat jinak). Zadavatel očekává, že evaluátor bude postupovat při realizaci zakázky v souladu s Etickým kodexem evaluátora (viz www.czecheval.cz). Uchazeč ve své nabídce uvede podrobný a přesný popis postupu realizace plnění zakázky tak, aby byl v souladu s výše uvedenou specifikací předmětu veřejné zakázky včetně všech podmínek a předpokladů souvisejících s plněním veřejné zakázky a rovněž podmínky, které bude uchazeč uplatňovat vůči zadavateli k zabezpečení plnění a řádného dokončení předmětu plnění veřejné zakázky. Zpracovatel evaluace s ohledem na zajištění kvalitních odpovědí na evaluační otázky navrhne využití vhodných evaluačních postupů. Evaluační postupy budou zadavatelem hodnoceny v rámci hodnotícího kritéria „Celková kvalita nabídky“.

Způsob ukončení zadávacího řízení: Vybrán dodavatel

Pořadí hodnocených nabídek:

  • Vítězný dodavatel
    Název: AQE advisors, a.s.
    IČ: 26954770
    DIČ: CZ26954770
    Sídlo: tř. Kpt. Jaroše 1944/31, 602 00 Brno
    Osoba oprávněná jednat jménem dodavatele: Ing. Jan Obrovský
    Poznámka k dodavateli:

  • 2. uchazeč
    Název: Navreme Boheme, s.r.o.
    IČ: 27230881
    DIČ: CZ27230881
    Sídlo: U smaltovny 25, 170 00 Praha 7, Česká republika

  • 3. uchazeč
    Název: INESAN, s.r.o.
    IČ: 24759384
    DIČ: CZ24759384
    Sídlo: Heřmanova 22, 170 00 Praha 7

Datum ukončení: 25. 3. 2014


 
Uveřejněno: 20. 12. 2013
 
Aktualizováno: 6. 5. 2016