Sdílet
Dobrý den,
kromě odstoupení podpořeného žadatele se finanční prostředky uvolní i v případě, že žadatelé, kteří si podali žádost o přezkum věcného hodnocení, se svou žádostí neuspějí. O jiné možnosti v současné chvíli neuvažujeme.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se informovala, zda se předpokládá, že by mohly být projekty v zásobníku podpořeny i za jiných podmínek, než-li odstoupením příjemců, jejichž projekty byly podpořeny k financování.
Děkuji. LK.
Sdílet
Dobrý den,
Váš dotaz nespadá do kompetence tohoto klubu, pro příště prosím vkládejte své dotazy do správného klubu.
V příloze č. 1 výzvy je Hospodářská komora uvedena mezi oprávněnými žadateli v kategorii profesní a podnikatelská sdružení. Zřídit zařízení můžete kdekoli, adresa není vázána sídlem žadatele.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
může být žadatelem výzvy č. 35 Hospodářská komora? Pokud ano, může žadatel toto zařízení zřídit ve Zlínském kraji mimo adresu žadatele?
Děkuji Nováková
Sdílet
Dobrý den,
číslo účtu a účetní období vyplňujete až před případným vydáním právního aktu. Pokud Vaše NNO je jediným subjektem figurujícím v žádosti, potom vypĺňte zelenou "fajfku", pokud je subjektů více, vyplňte dle skutečnosti.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
náklady na stravné, jízdné a vstupné nejsou v projektu uznatelnými výdaji, proto je do rozpočtu rozhodně nezařazujte. Do soupisu nákladů u příslušné klíčové aktivity jen napište, že tyto náklady považujete za nutné pro realizaci projektu, že budou hrazeny z příjmů od rodičů a tyto příjmy že nejsou součástí projektu.
Máte-li spoluúčast 15 %, je možné si těchto 15 % rovněž vybrat od rodičů. Rozpočet v projektu musí být kompletní, tj. včetně Vaší spoluúčasti. Není vhodné, abyste vyjímala např. náklady na nájem. Ve skutečnosti by to pak bylo tak, že zaplatíte částku za nájem + dalších 15 % z předloženého rozpočtu projektu. Určitě tedy uvádějte kompletní náklady projektu, následně proveďte rozpad financí a tam zjistíte, jakou složku dostanete z EU a státního rozpočtu a jakou částku musíte získat z vlastních zdrojů.
Ilona Johnová
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
je možné použít DS zřizovatele, ale doporučujeme před vydáním právního aktu změnit na DS vlastní.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
v této výzvě partner s finančním příspěvkem vlastně ani možný není, ve Vámi popsaném případě se bude jednat o obcházení zákona o veřejných zakázkách. Doporučujeme mít v žádosti jen žadatele, který si od subjektu, se kterým jste počítali jako s partnerem, nakoupí služby.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den.
Je možné použít datovou schránku obce (zřizovatele) naší ZŠ nebo je nutné, aby měla škola zřízenou svou vlastní?
Děkuji.
Sdílet
Dobrý večer,
prosím o zodpovězení otázky týkající se "vlastních zdrojů OSVČ" -tedy 15%.
V projektové žádosti zahrneme do rozpočtu vlastní zdroje 15% - stravné, vstupné a doprava na výletech příměstského tábora - to jsme se dozvěděli na semináři. Může být vlastním zdrojem i nájemné prostor dětského klubu? Naše organizace má pronajaté prostory a v projektové žádosti bychom si nazapočítali nájemné pro klub - můžeme mít tuto položku rozpočtu uvedenou jako vlastní zdroj a pokud ano, kde ji popsat? Bylo by to hlavně hospodárné a efektivní:-)
Moc děkuji za odpověď:-)
S pozdravem
Jarmila Slováková
Sdílet
Dobrý den,
jsme NNO, při vyplňování žádosti - záložka Subjekty projektu, jsem narazila na políčko Zahrnout subjekt do jednoho podniku. Automaticky se mi tam udělala zelená "fajfka", že ano.Myslím ale, že pokud nejsme podnikem propojeným, měl by tam být křížek, že ne.Poradíte prosím?
A ještě bych potřebovala poradit- nejde mi vyplnit číslo účtu v záložce Účty subjektu.Můžu i přesto žádost finalizovat, nebude vyřazena?
Děkuji Jana
Sdílet
Dobrý den, jsme o.p.s. a ve spolupráci se spolkem chceme zajišťovat školní kluby a příměstský tábor(o.p.s - příjemce jeden školní klub a příměstský tábor a spolek - partner druhý). Bude to v tomto případě partner s finančním příspěvkem a je to v rámci této výzvy možné? S přáním hezkého dne Klementová.
Sdílet
Dobrý den,
ano, je to jak píšete. Vztahuje se to na celý projekt.
Sdílet
Děkuji,
předpokládám, že se to bude vztahovat na celý projekt a ne na školní rok. Rodič/e dítěte se tedy mohou započítat pouze 1x za dobu trvání projektu..?
dh
Sdílet
Dobrý den,
ne, indikátor se bude po překročení 40 hodin započítávat 1 x bez ohledu na počet hodin, po které bude to samé dítě přítomno.
Sdílet
Dobrý den,
jak v případě dětských skupin, tak táborů je podmínkou pro splnění indikátoru, že dítě musí být během tábora či v klubu přítomno min. 40 hodin za rok / tábor. Pokud bude to samé dítě přítomno 80hodin, započítává se indikátor 2x?
Děkuji,
DH
Sdílet
Základní školy v našem městě se rozhodly, aby službu hlídání dětí 1.stupně zajišťoval dům dětí a mládeže a to jak formou denního (odpoledního) hlídání tak formou příměstských táborů. Dům dětí a mládeže by tak byl nositelem projektu a příjemce dotace. I po prostudování otázek a odpovědí nám vyplynuly nejasnosti. Prosíme proto o konkrétní vyjádření k:
1)Může být pečující osobou pedagogický pracovník? (Dle školského zákona vyplývá, že to ani nemůže být nikdo jiný)
2) Dům dětí a mládeže má jako hlavní činnost definovanou Výchovu a vzdělávání a jako doplňkovou pronájem prostor a pohostinskou činnost. Můžou s takto definovanou náplní žádat o dotaci na příměstské tábory?
Sdílet
Dobrý den,
pokud budete rekonstruovat prostory určené pro pozdější práci s dětmi a chcete tuto rekonstrukci hradit z dotačního příspěvku, je třeba 2 roky počítat i s dobou rekonstrukce. Pokud si 2 roky budete počítat jen na práci s dětmi, je třeba prostory zrekonstruovat nejpozději do 1.9.2016 + navázat 24 měsíců práce s dětmi. Náklady na rekonstrukci v tomto případě hradíte z vlastních zdrojů.
Ilona Johnová
Sdílet
V projektech dle výzvy 03_15_13/14 není reálný partner s finančním příspěvkem. Pokud byste obec měli jako partnera bez finančního příspěvku, nemůžete si mezi sebou fakturovat, tj. nebude moci partnerovi hradit nájemné. Doporučuji podat žádost bez partnera a prostory si od obce klasicky pronajmout.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
u nepovinných indikátorů vyplňte alespoň 0 + do popisu uveďte, že v současné chvíli nemáte dostatek informací ke stanovení konkrétního čísla. Datum cílové hodnoty je datum konce realizace projektu.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
ve výzvě je uveden jeden povinný indikátor: Celkový počet účastníků, což koresponduje také s informací ze semináře k výzvě. V ISKP jsou ale indikátorů cekem 5 a všechny je nezbytné vyplnit (jsou to žlutá pole) a kontrola při jejich nedoplnění hlásí chybu. Prosím o informaci, jak postupovat.
Děkuji
Radka Uhrová
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zdali může být partnerem v projektu obec. Jedná se mi především o to, že pokud by byla obec partnerem projektu a my bychom si od obce pronajímali prostory pro vedení školního klubu, chtěla bych vědět, zdali se zde nejedná o střet zájmů apod.
Dále by mne zajímalo, zdali je možné provozovat více školních klubů na území jednoho velkého města - např. v různých městských obvodech či částech?
Děkuji Vám za odpověď.
Jana Lipovská
Sdílet
Dobrý den, mám takové dotazy:
1.Pokud bych měla v úmyslu provádět rekonstrukci půdních prostor, musím realizaci projektu rozložit tak, že dva celé školní roky musí být už tato místnost využívána pro účely péče o děti? Musela by se tedy rekonstrukce půdních prostor stihnout nejpozději do 1.9.2016?
2. Pokud se týče hodinové mzdy pečovatelky, vyčetla jsem z tabulek , že by to mělo být maximálně 199, -Kč (superhrubá mzda). Pokud je to tak, uvádět v rozpočtu projektu tuto superhrubou mzdu?
Děkuji za odpověď
Výchopňová Hana
Sdílet
Dobrý den,
1. jestliže 2 pečovatelky pracují na stejné pozici a vykonávají stejnou práci, musí být odměněny stejně. V našem případě není pedagogický nebo nepedagogický pracovník relevantní. Dětský klub není součástí vzdělávacího systému a pečovatelka není pedagogickým pracovníkem, i když má pedagogické vzdělání.Při stanovování mezd/platů se řídíte tabulkou z informačního systému průměrného výdělku (tabulka je umístně na stránce výzvy) a pozicí vychovatel.
2. Ano, dle pravidel OPZ není možné, aby pracovník zapojený do projektu měl vyšší úvazek než 1,0, a to bez ohledu na pozici. Toto pravidlo tedy platí i pro pana ředitele. Náklady na koordinátora/manažera projektu získáte v rámci tzv. nepřímých nákladů, je tedy možné si tohoto pracovníka najmout na dobu realizace projektu a v úvazku, který odpovídá Vašim potřebám.
4. V žádosti o podporu nepřikládáte žádné přílohy. Vše podstatné budete dokládat v případě podpoření Vašeho projektu buď před vydání rozhodnutí o dotaci (např. číslo účtu, účetní období,...) nebo s monitorovací zprávou.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den, také mám více dotazů...
1. Mohou mít dvě pečovatelky, které by se ve školním klubu střídaly rozdílnou výši hodinové mzdy? Jedna je totiž pedagogický pracovník (učitelka na 1.stupni) a druhá není pedagogický pracovník. Z jakých tarifů mám vycházet, když u nás ve škole nemáme ani školní družinu ani školní klub?
2. Pokud má tato paní učitelka na pracovní smlouvu úvazek 0,86, musí hodiny ve školním klubu dobírat jen do úvazku 1,00? Pokud by měla DPČ, platilo by stále toto omezení?
3. Tento dotaz souvisí se druhým bodem. Nemůže tedy ředitel školy, který má všechno na starosti dělat na DPČ koordinátora nebo manažera projektu, když má úvazek 1,00?
4. Dotaz ke stavebním úpravám. Chtěli bychom pro účely školního klubu přestavět podroví v základní škole. Musí být už k žádosti doloženo stavební povolení? To je totiž zdlouhavější a do termínu odevzdání žádosti bychom to nestihli.
Děkuji za zodpovězení dotazů.
Sdílet
Výše hodinové sazby 85,- Kč se týká osob doprovázejících děti na kroužky, ne pečujících osob v dětských klubech. Jejich plat musí odpovídat údajům z informačního systému průměrných výdělků ISPV. Tabulka z tohoto systému s pozicí vychovatel je zveřejněna na stránce výzvy.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
pro převod na EUR se použije kurz Evropské centrální banky ke dni účetní závěrky. Kurz pro přepočet naleznete na stránkách https://www.ecb.europa.eu/stats/exchange/eurofxref/html/eurofxref-graph-czk.en.html.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
nákup infrastruktury spadá do křížového financování a pravidla OPZ jej umožňují. Je ovšem třeba v žádosti dostatečně vysvětlit, proč je právě nákup infrastruktury tou nejlepší a nejekonomičtější cestou k zajištění realizace projektu.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych na Vás měla dotaz k přepočtu ročního obratu školy. Jakým kurzem jej přepočítat, abychom dostali částku v eurech? Pokud bereme roční obrat, máme rozhledňovat dobu trvání projektu? Projekt jsme zahájili k 25.8., máme teda roční obrat brát za obodbí srpen 2014- srpen 2015?
Děkuji za odpověď, Karlíková
Sdílet
Pokud bude ve škole vytvořeno paralelně s družinou další zařízení (dle podmínek výzvy, tedy nikoliv podle vyhlášky č. 74) (např. od 6:00 - 7:45 a pak následně od 11:40 - 17:30 hod.), může v tomto paraelním zařízení být pečující osobou stávající vychovatelka normální ŠD a za stenou hodinovou sazbu, jakou má normálně danou tabulkou? Nebo musí být dodržena výše hodinové sazby 85 Kč/hod.?
Sdílet
Dobrý den .
Chtěl jsem se zeptat, zda je možné za způsobilý výdaj považovat i odkoupení druhé poloviny budovy, pokud jsem majitelem pouze jedné poloviny?
Ve své půlce provozuji již řadu let mimoškolní aktivity úspěšně, nyní bych chtěl rozšířit do celé budovy, neboť kapacitně má půlka již nepostačuje.
Je možné tedy získat prostředky na odkup druhé poloviny??
Děkuji za odpověď.
Petr Koc
Sdílet
Dobrý den,
v souladu se zněním výzvy můžete zakládat a provozovat i nová zařízení. Ta buď mohou doplnit kapacitu školních družin (budou provozovány paralelně s družinou ve vlastních prostorách a s otevírací dobou odpovídající potřebám rodičů, tj. často delší než u školních družin), nebo jen doplní časovou kapacitu (budou v provozu před zahájením školní družiny a po jejím skončení v prostorách družiny). Obě varianty jsou možné.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, jak je myšlena tato podporovaná aktivita - "zakládání a provozování zařízení, která doplní chybějící kapacitu stávajících institucionálních forem tohoto typu (školní družiny, kluby), s dobou provozu odpovídající potřebám rodičů (oproti současné nabídce družin též v časných ranních hodinách a až do pozdního odpoledne)". Jedná se pouze o rozšíření zařízení nebo je i možné o zřízení nového zařízení, které by se staralo o děti od ranních hodin do pozdního odpoledne? Předem děkuji za odpověď.
Sdílet
Dobrý den,
knihy a časopisy pro cílovou skupinu lze hradit z přímých nákladů. Lektorné (animace) i exkurze hradit lze, ale jen jako služby.
Dětský klub může probíhat buď v prostorách družiny v hodinách před a po družině a doplnit tím otevírací dobu školní družiny, nebo paralelně s družinou v oddělených prostorách a doplnit kapacitu družiny.
Při stanovování platů pečující osoby vycházejte prosím z tabulky ISPV. Tabulku jsme zveřejnili na stránkách výzvy . Kód zaměstnání je 23593.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
tyto aktivity do projektu zakomponovat nejde. Jedná se o vzdělávání žáků, které není možné zařadit do projektu.
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den, prosím o odpověď v jaké formě je možné v rámci výzvy do projektu zakomponovat doučování/psaní úkolů/přípravy na druhý den do školy atd., takové činnosti velice pravděpodobně v těchto klubech budou probíhat. Je možné k tomuto účelu vymezit např. místnost či osobu na DPP apod.? Děkuji IH
Sdílet
Dobrý den,
chceme ve škole zřídit školní klub a zajímalo by nás, zda by bylo možné do uznatelných nákladů zahrnout i nákup knih, předplatné časopisu pro děti, a také lektorské hodiny např. keramiky. Mohla by zde být zařazena i vzdělávací exkurze? Také by mě zajímalo, zda může školní klub probíhat v odpoledních hodinách z části ve stejnou dobu, jako školní družina, která zde již funguje.
Také bych měla dotaz k výpočtu osobních nákladů- pokud bude pečující osobou v klubu pedagogický pracovník, máme vycházet z tabulkového ohodnocení a rozlišovat v nákladech hodiny na přípravu nebo se s tímto faktem nepočítá?
Děkuji za odpověď
Sdílet
Dobrý den,
časově způsobilé jsou náklady vzniklé v době realizace projektu. Datum začátku i konce realizace projektu si volíte sami. Datum zahájení realizace nesmí předcházet datu vyhlášení této výzvy. Je třeba si ale uvědomit, že výzva je soutěžní a hodnocení může být při velkém počtu žádostí ukončeno až za 7 měsíců od ukončení příjmu žádostí (16.10.2015).
Ilona Johnová
Sdílet
Pokud bychom peníze dostali, od kdy může zařízení fungovat?
Sdílet
Dobrý den,
ano, pokud dodržíte pravidlo, že místem realizace a místem dopadu je vždy ČR kromě Prahy, nebo jen Praha (záleží na výzvě, do které se přihlásíte), je možné mít i nadregionální působnost. V žádosti o podporu vyberete kraje, ve kterých plánujete působit.
Udržitelnost stanovena není. Opakování výzvy se plánuje (viz harmonogram výzev).
K žádosti o podporu nejsou předepsány žádné povinné přílohy. Možnost přiložit dokument ale v žádosti bude. Veškeré dokumenty se musí předkládat jen v elektronické podobě.
Pokud budete splňovat podmínky vícero výzev, je možné se do nich zapojit. Důležité je dodržet pravidlo, že není možné dvojí financování jednoho projektu. Pokud tedy budou projekty fyzicky i účetně jasně rozlišené a pokud i zapojené osoby dodrží pravidlo, že jejich úvazek u jednoho zaměstnavatele nesmí být vyšší než 1,0 (bez ohledu na to, nakolik je jeho plat/mzda financována z ESF), je možné realizovat více projektů financovaných z ESF.
Maximální kapacita je dána počtem 15 dětí na jednoho pečovatele. Budete-li službu poskytovat na základě volné živnosti péče o dítě od 3 let, je nutno zároveň s maximálním počtem dětí dle výzvy dodržovat i vyhlášku č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých. Pokud nebudete službu provozovat jako živnost (tedy nikoliv za účelem zisku), stačí respektovat obecně závazné platné právní předpisy (pouze zákonná opatření se širší působností vymezující pravidla týkající se odpovědnosti za škodu, občanskoprávních a pracovněprávních vztahů, právnických osob, bezpečnosti staveb a požární ochrany).
Hezký den
Ilona Johnová
Sdílet
Dobrý den,
bude možné napsat žádost s nadregionální působností tak, aby organizace začala poskytovat v rámci jedné žádosti zároveň tuto službu na několika místech ČR s ohledem na potřeby CS a lokality působení organizace?
Má výzva předepsanou udržitelnost projektu i po skončení realizace? Budou následovat opakované výzvy po celé programovací období, ze kterých bude možné čerpat na provoz těchto zařízení tak, aby mohla být provozována ve stejné kvalitě a ve stejném rozsahu jako v prvních letech realizace?
Bude možné přikládat k žádosti i nepovinné přílohy - smlouvy o spolupráci apod.?
Je možný souběh více ESF projektů na jednom místě? Myšleno např. souběh dotací na dětské skupiny s dotacemi na služby péče o děti 1. stupně ZŠ?
Podle čeho se bude počítat maximální kapacita prostor/počet dětí?
Děkuji za odpovědi i velice potřebnou výzvu
Ivana Hrubá
Sdílet
Dobrý den,
za Síť mateřských center velmi vítáme tuto výzvu, jelikož z praxe víme, že aktivity tohoto typu jsou opravdu potřebné. Stejně tak oceňujeme možnost záměr výzvy připomínkovat.
Záměr tak, jak je předložen, považujeme za poměrně obecný a nemáme k němu žádné výhrady ani připomínky.
S ohledem na zdravý vývoj dětí bychom velmi uvítali, aby podporované aktivity v rámci výzvy zohledňovaly nejen potřeb rodičů slaďovat rodinný a pracovní život, ale i potřeby dětí tohoto věku (dostatek prostoru pro odpočinek, volnou hru, pohyb venku apod.). V tomto ohledu vidíme jako důležité podporovat:
možnost pro děti změnit mimo vyučování prostředí školní třídy
dostatek pohybu venku, pobyt v přírodě
relaxační aktivity a aktivity rozvíjející tvořivost dětí.
Z těchto důvodů bychom považovali za vhodné, aby mezi způsobilé náklady projektu mohly být započítány mzdové náklady pro dostatečný počet pečujících osob (zejména pro pobyt venku je potřeba více osob), vybavení prostor odpovídajícími pomůckami, materiály a hračkami, ale třeba i vybudování či inovace venkovních herních prvků a hřišť.
Současně považujeme za důležité, aby z prostředků projektu mohlo být uhrazeno vzdělání pečujících osob tak, aby mohly dětem v tomto věku nabídnout adekvátní aktivity a rozvoj, zajistit jejich bezpečnost apod.
Lucie Plešková
projektová manažerka
Síť mateřských center o.s.