|  | |  [Obec s rozšířenou působností] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ | Typ lokality | Dva sousedící rodinné domy |  | Poloha lokality v rámci obce | Běžná zástavba |  | Míra prostorového vyloučení | Žádné
Sociálně nevyloučení obyvatelé bydlí v bezprostředním sousedství, přičemž vztahy s ostatními obyvateli jsou špatné.
 Většina základní občanské vybavenosti je v dosahu cca 5 – 15 minut pěšky.
 |  | Stav domu/ů | Solidní
Některá okna a dveře jsou rozbité.
 |  | Vybavenost domu/ů | Část standardní výbavy chybí
Jeden dům má připojenou vodu a vybudovanou koupelnu. Je připojen na ústřední topení.
 Druhý dům koupelnu nemá. K dispozici je pouze suché WC. Topí se zde kamny na tuhá paliva (V jedné místnosti není k dispozici žádné vytápění.).
 Do domů není zaveden plyn.
 V minulosti zde došlo k odpojení elektřiny z důvodu neplatičství.
 |  | Vlastník nemovitosti | Obyvatelé lokality / Obec
Jeden dům je ve vlastnictví města. To se potýká s neplacením nájemného ze strany jeho obyvatel. Ani přesto město nehodlá zavádět institut zvláštního příjemce.
 Druhý dům byl poskytnut na bezúročnou půjčku jeho obyvatelům.
 |  | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Lokalita vzniklá nově řízeným sestěhováním
Tato lokalita je jednou z lokalit, kam byli přestěhováni Romové z bývalé kolonie u sv. Anny v Prostějově.
 Obyvatelé lokality jsou vázáni pětiletou lhůtou, během níž nesmí dům, který jim byl zakoupen městem, prodat (pokud budou během této doby plnit veškeré smluvní povinnosti a udržovat dům v dobrém stavu, přejde do jejich soukromého vlastnictví).
 | 
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA | Celkový počet obyvatel obce | 47 165 |  | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 15 – 25 |  | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 100 % | 
Odhad věkové struktury: | Do 15 let | 44 % |  | Od 16 do 60 let | Informace nezjištěna |  | Nad 61 let | Informace nezjištěna | 
Odhad vzdělanostní struktury: | Maximálně základní | 100 % |  | Střední bez maturity | 0 % |  | Střední s maturitou a vyšší | 0 % | 
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY | Celková míra nezaměstnanosti v obci | 7,90 % |  | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 99 % |  | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Žije zde jen několik mužů v produktivním věku.
Někteří příležitostně pracují, většinou však „načerno“.
 | 
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | Formy a míra výskytu | Žádné problémové jevy nebyly v této lokalitě zaznamenány. | 
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA | Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 91 – 100 % |  | Základní škola A | - - |  | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola
Celkový počet žáků: 250
 |  | Odhad podílu romských žáků na škole | 41 – 50 % |  | Existence přípravného ročníku | Ne |  | Aktivity a projekty | Organizují řadu volnočasových aktivit, kterých se ovšem děti z lokality neúčastní. |  | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. | 
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva | Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje. |  | Funkce romského poradce | Ano (Funkci od roku 2003 zastává na částečný úvazek kurátor pro mládež do 15 let). |  | Aktivity a projekty | Sociální odbor spolupracuje se sdružením Archa při realizaci volnočasových aktivit.
V letech 2001 – 2003 při městě fungovala pracovní skupina, která řešila problematiku převážně romské kolonie u sv. Anny. Po té, co z pohledu města došlo k vyřešení problémů, pracovní skupina byla rozpuštěna.
 |  | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. | 
Nestátní neziskové organizace | Archa Plumlovská 68
 | Aktivity a projekty: 
Zajišťují TSP v prostějovských lokalitách i ve vybraných okolních obcích.
 Poskytují sociálně právní a zdravotní poradenství (očkování dětí, spolupráce se zdravotními středisky).
 Organizují volnočasové aktivity pro mládež (prevence kriminality).
 Dohlížejí nad včasným placením záloh za služby (inkaso, odvoz odpadků) a pohledávek, pravidelnou docházkou dětí do škol apod.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti nemají.
 V současnosti nezískali od města dotace na činnost, TSP tedy pokračuje v omezené míře na bázi dobrovolnictví.
 |  | Člověk v tísni – společnost při ČT, o. p. s. Nemá ve městě stálou kancelář
 | Aktivity a projekty: 
Působí zde 1 TSP, který zajíždí do několika lokalit na Prostějovsku.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají řadu praktických zkušeností.
 Rada vlády pro záležitosti romské komunity (program Předcházení sociálnímu vyloučení pro rok 2006).
 |  | Drom Brno
 | Aktivity a projekty: 
V rámci celorepublikového pilotního projektu Sastipen (zdravotně sociální pomocníci ve vyloučených romských komunitách) zde po dobu 16 měsíců bude působit 1 pracovnice.
 Financování:
 OP RLZ
 | 
Jiný subjekt | Nebyl identifikován žádný další subjekt. |  | 
 | 
 | 
|  
  |