|  [Obec s rozšířenou působností: Teplice] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ | Typ lokality | Tří- a čtyřvchodové osmipatrové panelové domy ve dvou ulicích na sídlišti
 Byty 1. kategorie.  |  | Poloha lokality v rámci obce | Běžná zástavba  |  | Míra prostorového vyloučení | Žádné
 Neromové bydlí i v těchto ulicích, ale dochází k jejich postupnému odchodu do „prestižnějších lokalit“.
 Základní občanská vybavenost se nachází přímo na sídlišti.  |  | Stav domu/ů | Bezvadný
 V roce 1998 byly domy zatepleny, opraveny fasády a střechy.  |  | Vybavenost domu/ů | Standardní výbava  |  | Vlastník nemovitosti | Jiné soukromé osoby či firmy
 Byty vlastní Okresní stavební bytové družstvo Teplice. 
 Romové mají k bytům družstevní práva.
 Zhruba 10 % obyvatel družstevních bytů jsou neplatiči. Pokud obyvatelé 4 měsíce nezaplatí, jsou vyloučeni z družstva a musí se vystěhovat. V případě exekučního vystěhování získávají přístřeší v Soběchlebech.  |  | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Kombinace dlouhodobé existence a „přirozeného“ sestěhovávání
 Zhruba třetinu zde žijících Romů lze považovat za krupské „starousedlíky“. Ostatní se do lokality přistěhovali po roce 1989 z Prahy, Litoměřic, Kladna, Ústí a dalších měst a obcí v ČR (ale i SR). Nejčastějším důvodem byly možnost získat zde relativně levné bydlení. Nejvíce Romů přišlo v posledních 5 – 6 letech. Po záplavách sem přišlo 20 rodin z Neštěmic.
 Muži často odcházejí za prací do Prahy. 
 Bylo zaznamenáno asi 10 případů migrace do zemí EU. Většina rodin se vrátila.  |  
 POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA | 
Celkový počet obyvatel obce | 13 857  |  | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 1 500 – 2 000  |  | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 65 %  |  
 
Odhad věkové struktury:  | 
Do 15 let | 70 %  |  | Od 16 do 60 let | Informace nezjištěna  |  | Nad 61 let | Informace nezjištěna  |  
 
Odhad vzdělanostní struktury:  | 
Maximálně základní | Většina  |  | Střední bez maturity | Málo  |  | Střední s maturitou a vyšší | Jedinci  |  
 ZABEZPEČENÍ OBŽIVY | Celková míra nezaměstnanosti v obci | 18,40 %  |  | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 95 %  |  | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách.
 Trvale zaměstnáno je jen několik osob.
 Několik osob pracuje na VPP. 
 Větší množství obyvatel vlastní živnostenský list, v současnosti jich podniká jen několik (stavební a kopáčské práce).
 Mnozí pracují „načerno“. 
 Někteří si přivydělávají sběrem šrotu, borůvek, šípků a jablek.  |  
 SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | Formy a míra výskytu | Ojediněle se zde vyskytuje prostituce, prodej drog, lichva a krádeže. Ojediněle se vyskytují také gamblerství, alkoholismus a narkomanie.
 Krupka je považována za jednu z nejproblémovějších lokalit Teplického regionu.  |  
 ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA | Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | Informace nezjištěna  |  | Základní škola A | - -  |  | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola, zvláštní škola
 Celkový počet žáků: 575
 Jedna třída v ročníku je speciální.  |  | Odhad podílu romských žáků na škole | 25 – 30 %  |  | Existence přípravného ročníku | Ne  |  | Aktivity a projekty | Organizují volnočasové aktivity (kroužky, výměnné pobyty).
 Doučování zajišťují individuálně podle potřeby.  |  | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti zatím nemají.
 Město Krupka  |  
 
 | Základní škola B | - -  |  | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola, zvláštní škola
 Celkový počet žáků:360
 Speciální třídy jsou v současnosti od 3. do 9. ročníku.  |  | Odhad podílu romských žáků na škole | 51 – 60 %  |  | Existence přípravného ročníku | Ne  |  | Aktivity a projekty | Organizují volnočasové aktivity (kroužky).
 Spolupracují s Job asistent, s. r. o.  |  | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti nemají. Rádi by byli partnery v projektu.  |  
 INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva | Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje.  |  | Funkce romského poradce | Ne  |  | Aktivity a projekty | Jsou zřizovateli Domu dětí a mládeže, v rámci kterého funguje Centrum volného času Cvrček nabízející placené volnočasové aktivity (Romové je nenavštěvují).  |  | ESF a jiné zdroje financování | Informace nezjištěna  |  
 Nestátní neziskové organizace Oblastní Charita Teplice
 Thámova 711/20 | Aktivity a projekty: 
 Od roku 2005 provozují 2 městské domy pro sociálně slabé (azylový dům pro matky s dětmi, dům na půl cesty Agapé II.). Obě zařízení jsou obývány téměř výhradně Romy. Tyto domy by měly sloužit jako přechodné ubytování (smlouvy jsou uzavírány na 3 měsíce), v praxi zde ale většina klientů bydlí od zahájení provozu. V zařízení platí přísný řád, v každém domě působí 1 sociální asistent.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají praktickou zkušenost s přípravou projektu.
 Ústecký kraj
 Město Krupka  |  | Člověk v tísni – společnost při ČT, o. p. s. | Aktivity a projekty: 
 Od léta roku 2006 zde budou zajišťovat TSP.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají řadu praktických zkušeností.  |  O. s. Amare Krupka
 Dukelských hrdinů 280 | Aktivity a projekty: 
 Organizují volnočasové aktivity (dříve zajišťovali také doučování).
 Usilují o vznik komunitního centra.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF nejsou dostatečně informováni, praktické zkušenosti zatím nemají.
 O prostředky chtějí žádat v partnerství s dalšími organizacemi z regionu.
 MK
 MV ČR
 OSF  |  
 Jiný subjekt Job asistent, s. r. o.
 Karla Čapka 296 | Aktivity a projekty: 
 Za intenzivní spolupráce s Úřadem práce v Teplicích realizují projekt “Regionální vzdělávací informační centrum“. Cílem projektu je podpořit nejhůře umístitelné skupiny uchazečů o zaměstnání (mimo jiné mladé Romy).
 Setkávají se s nezájmem Romů, takže zřejmě nebudou schopni v praxi dodržet plánovaný počet účastníků této cílové skupiny.
 Spolupracují na projektech:
 i) „Návrat do práce – Ústecký kraj“ (s cílovou skupinou dlouhodobě nezaměstnaných do 25 let) 
 ii)„Motivace a práce“ (spolu s Českým institutem interních auditorů). Cílem je vedle zprostředkovávání zaměstnání také motivace žáků ZŠ k dokončení vzdělání a k dalšímu vzdělávání.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Mají několik praktických zkušeností (např. s OP RLZ). 
 Phare  |  
 
  |  
  | 
 
   |