| 
[Obec s rozšířenou působností: Nýřany] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ |
Typ lokality |
Dva starší bytové domy s byty 2. a 3. kategorie (dříve 4. kategorie, nyní opraveno). | |
Poloha lokality v rámci obce |
Periferie | |
Míra prostorového vyloučení |
Žádné
Sociálně nevyloučení obyvatelé žijí v domcích v bezprostřední blízkosti lokality.
Občanská vybavenost je dostupná v centru obce, cca 25 minut chůze. | |
Stav domu/ů |
Špatný
Jeden dům je v lepším stavu. V obou jsou plísně a vlhko. Na chodbách nefunguje světlo. | |
Vybavenost domu/ů |
Část standardní výbavy chybí
Mezi domácnostmi jsou rozdíly, 3 rodiny mají vlastní elektrický kotel na vytápění a samostatné koupelny.
Ostatní byty jsou vytápěny tuhými palivy. | |
Vlastník nemovitosti |
Obec
3 rodiny mají dluhy na nájemném. | |
Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu |
Lokalita vzniklá nově řízeným sestěhováváním z jiných částí obce či okolních obcí
Migrace se neprojevuje. Pouze v 90. letech několik jedinců odešlo do zemí EU nebo Kanady.
|
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA |
Celkový počet obyvatel obce |
4 496 | |
Odhad počtu romských obyvatel lokality |
51 – 60 | |
Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality |
90 % |
Odhad věkové struktury: | Do 15 let |
50 % | |
Od 16 do 60 let |
40 % | |
Nad 61 let |
10 % |
Odhad vzdělanostní struktury: |
Maximálně základní |
99 % | |
Střední bez maturity |
1 % | |
Střední s maturitou a vyšší |
0 %
|
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY |
Celková míra nezaměstnanosti v obci |
5,90 % | |
Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality |
90 % | |
Formy zabezpečení obživy |
Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Mnozí příležitostně pracuje “načerno“. Několik obyvatel dříve pracovalo na VPP. Někteří si přivydělávají sběrem šrotu.
|
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | Formy a míra výskytu |
Ojediněle se zde vyskytují krádeže (páchané hlavně mládeží).
Policie řeší nejvíce jízdu bez dokladů a bez technických osvědčení aut.
|
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITY |
Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním |
81 – 90 % | |
Základní škola A | - - | |
Vybrané informace o škole |
Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 463 | |
Odhad podílu romských žáků na škole |
do 10 % | |
Existence přípravného ročníku |
Ne | |
Aktivity a projekty |
Nejsou realizovány žádné specifické aktivity. | |
ESF a jiné zdroje financování |
Ne |
|
Základní škola B | - - | |
Vybrané informace o škole |
Vzdělávací program: praktická škola
Celkový počet žáků: informace nezjištěna | |
Odhad podílu romských žáků na škole |
31 – 40 % | |
Existence přípravného ročníku |
Ne | |
Aktivity a projekty |
Volnočasové aktivity – 4 kroužky (navštěvuje 12 romských dětí).
Doučování je zajišťováno individuálně podle potřeby. | |
ESF a jiné zdroje financování |
Informace nezjištěna
|
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Samospráva |
Místní koncepce integrace |
Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje. | |
Funkce romského poradce |
Ne | |
Aktivity a projekty |
Nejsou realizovány žádné specifické projekty. | |
ESF a jiné zdroje financování |
O možnosti čerpat prostředky z ESF nejsou dostatečně informováni, zkušenosti zatím nemají. |
Nestátní neziskové organizace
Charita Plzeň
Cukrovarská 16 |
Aktivity a projekty:
Zajíždí sem TSP z Plzně, cíleno především na práci s dětmi.
Financování:
O možnosti čerpat prostředky z ESF jsou informováni.
|
|
|

 |