|  
[Obec s rozšířenou působností]
     DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ | 
Typ lokality
          | 
Komplex dvou dvoupatrových činžovních domů
           |  | 
Poloha lokality v rámci obce
          | 
Běžná zástavba
           |  | 
Míra prostorového vyloučení 
          | 
Žádné
 Sociálně nevyloučení obyvatelé bydlí v bezprostředním sousedství.  
 Většina základních služeb je dobře dostupná (5 – 15 minut pěšky). Úřad práce a správa sociálního zabezpečení jsou dostupné 15 – 30 minut autobusem.
           |  | 
Stav domu/ů
          | 
Solidní / Špatný
 Jeden z domů je v poměrně dobrém stavu (zajištěn i přívod plynu). Druhý objekt je ve velmi špatném stavu. 
           |  | 
Vybavenost domu/ů
          | 
Standardní výbava
           |  | 
Vlastník nemovitosti
          | 
Obec
 Obec využívá objektů jako ubytování pro sociálně slabé (převážně romské) rodiny.
 Objekt spravuje soukromá firma (magistrátem určený správce).
           |  | 
Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu
          | 
Kombinace dlouhodobé existence a řízeného sestěhování
 Původně se jednalo o velmi prestižní činžovní domy. 
 Po roce 1989 sem bylo postupně přestěhováno několik romských rodin. Časem však začal jeden z domů sloužit jako dům pro „problémové“ romské rodiny. To se promítlo i na jeho technickém stavu. 
 V porovnání s ostatními kladenskými lokalitami je tato považována za „lepší“ adresu.
           |  
 POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA | 
Celkový počet obyvatel obce
          | 
69 355
           |  | 
Odhad počtu romských obyvatel lokality
          | 
101 – 150
           |  | 
Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality
          | 
80 – 90 %
           |  
 Odhad věkové struktury:  | 
Do 15 let
          | 
55 %
           |  | 
Od 16 do 60 let
          | 
45 %
           |  | 
Nad 61 let
          | 
1 %
           |  
 
Odhad vzdělanostní struktury:
          | 
Maximálně základní
          | 
99 %
           |  | 
Střední bez maturity
          | 
1 %
           |  | 
Střední s maturitou a vyšší
          | 
0 %
           |  
 ZABEZPEČENÍ OBŽIVY | 
Celková míra nezaměstnanosti v obci
          | 
9,60 %
           |  | 
Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality
          | 
Informace nezjištěna
           |  | 
Formy zabezpečení obživy
          | 
Velká část obyvatel je závislá na sociálních dávkách. Několik jich má stálou práci (železárny, stavebnictví, město). Někteří pracují příležitostně „načerno“. Někteří si přivydělávají sběrem kovového šrotu.
           |  
 SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | 
Formy a míra výskytu
          | 
Ojediněle se zde vyskytuje prodej drog, lichva a krádeže.  Ojedinělým jevem je zde také gamblerství, narkomanie a alkoholismus. 
           |  
 ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA | 
Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním
          | 
Informace nezjištěna
 V lokalitě údajně žije málo dětí.
           |  | 
Základní škola A
          | - -  |  | 
Vybrané informace o škole
          | 
Vzdělávací program: základní škola
 Celkový počet žáků: 190
           |  | 
Odhad podílu romských žáků na škole
          | 
11 – 20 %
 Snižující se počet žáků z majoritní společnosti.
           |  | 
Existence přípravného ročníku
          | 
Ne
           |  | 
Aktivity a projekty
          | 
Škola nabízí volnočasové aktivity (děti z lokality je nenavštěvují).
Škola plánuje zřízení funkce asistenta pedagoga.
           |  | 
ESF a jiné zdroje financování
          | 
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti zatím nemají.
           |  
 
          | 
Základní škola B
          | - -  |  | 
Vybrané informace o škole
          | 
Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola
 Celkový počet žáků: 238
           |  | 
Odhad podílu romských žáků na škole
          | 
71 – 80 %
           |  | 
Existence přípravného ročníku
          | 
Ne
           |  | 
Aktivity a projekty
          | 
Na škole působí 3 asistenti pedagoga, kteří zajišťují zájmovou činnost, organizují individuální doučování dle potřeby,
navštěvují rodiny,
spolupracují s Člověkem v Tísni,
pořádají výlety a exkurze (v rámci sociálního programu školy),
spolupracují s NNO Rosa (zvýšení komunikačních schopností děti).
           |  | 
ESF a jiné zdroje financování
          | 
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Podávali projekt „Napříč školou“ (o podpoře nebylo v době sběru informací rozhodnuto).
           |  
 INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA 
Místní samospráva
          | 
Místní koncepce integrace
          | 
Specifická koncepce neexistuje.
 Na začátku července 2005  bylo teprve odsouhlaseno zahájení komunitního plánování. V jeho rámci by měla být věnována pozornost též občanům a skupinám ohroženým sociálním vyloučením.
           |  | 
Funkce romského poradce
          | 
Ano
           |  | 
Aktivity a projekty
          | 
TSP od roku 2003
           |  | 
ESF a jiné zdroje financování
          | 
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají praktické zkušenosti s přípravou projektu např. v rámci SROP.
           |  
 
Nestátní neziskové organizace
          
Člověk v tísni – společnost při ČT, o. p. s. 
 Fibichova 1935
          | 
Aktivity a projekty: 
 TSP v několika lokalitách. 
 Organizuje doučování školních dětí z lokalit dobrovolníky (tento  projekt se teprve rozjíždí, zatím mají jen 10 dobrovolníků).
 Projekt pracovního poradenství
 Financování: 
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Mají četné praktické zkušenosti s přípravou projektů.
           |  
Rosa – sdružení na pomoc ohroženým dětem
 Římská 2846
          | 
Aktivity a projekty: 
 V několika lokalitách se zabývá předškolní přípravou dětí.
Od roku 1996 se podílí na projektu „Péče o děti etnicky a sociálně znevýhodněné - pracují především s předškolními dětmi, volnočasové aktivity.
 Financování: 
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti zatím nemají.
           |  
Střep – české centrum pro sanaci rodiny 
 Praha
          | 
Aktivity a projekty: 
 Sociální a právní poradenství. 
 „Víceúrovňový program sociálních služeb pro rodiny s dětmi, které jsou ohroženy odebráním do dětských domovů ze sociálních domovů“
 Financování: 
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti mají.
           |  
 
Jiný subjekt
          
Úřad práce
 Kladno
          | 
Aktivity a projekty:
 Standardní rekvalifikační programy a programy přípravy na práci realizované ve všech krajích ČR
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti mají.
           |  
 
  |  
  | 
 
   |