|  [Obec s rozšířenou působností] DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ | Typ lokality | Staré cihlové jednopatrové bytovky o dvou vchodech po pěti bytech | | Poloha lokality v rámci obce | Běžná zástavba | | Míra prostorového vyloučení | Částečné
Lokalita se nachází za autobusovým nádražím, naproti továrně, ale v rámci zástavby.
Sociálně nevyloučení bydlí v rodinných domcích cca 300 metrů od lokality. Jde také o sociálně slabší občany.
Základní občanská vybavenost je v dosahu cca 10 – 15 minut chůze. | | Stav domu/ů | Solidní
U všech vchodů jsou rozbité dveře. Tam, kde chybí spodní části okapů, se na zdech objevuje plíseň.
Okolo popelnic a za domy je nepořádek. | | Vybavenost domu/ů | Standardní výbava
Topí se kamny na tuhá paliva.
Do domů není zaveden plyn.
Některé byty mají odpojenou elektřinu. Dochází k nelegálnímu odběru elektrické energie. | | Vlastník nemovitosti | Obec
Vlastníkem je město, správcem realitní firma.
Neplatičství je řešeno individuálně stanovením splátkového kalendáře, spoluprácí se sociálním odborem či zavedením institutu zvláštního příjemce. | | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | Dlouhodobě existující lokalita
Byty původně sloužily jako ubytování pro dělníky. V 70. a 80. letech bylo několik bytů přiděleno Romům. Majorita začala byty odmítat. Z domů se postupně stala lokalita pro sociálně slabé. |
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA | Celkový počet obyvatel obce | 6 191 | | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 51 – 75 | | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 80 % |
Odhad věkové struktury: | Do 15 let | 67 % | | Od 16 do 60 let | 19 % | | Nad 61 let | 14 % |
Odhad vzdělanostní struktury: | Maximálně základní | 100 % | | Střední bez maturity | 0 % | | Střední s maturitou a vyšší | 0 % |
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY | Celková míra nezaměstnanosti v obci | 12,10 % | | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 88 % | | Formy zabezpečení obživy | Většina obyvatel je závislá na sociálních dávkách.
Jedna osoba je trvale zaměstnána.
Několik osob pracuje na VPP u obce.
Někteří příležitostně pracují „načerno“ (výkopové a pomocné stavební práce.
Někteří si přivydělávají sběrem železa, papíru či ovoce. |
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | Formy a míra výskytu | Ojediněle se zde vyskytuje prostituce a drobné krádeže.
Ojediněle se vyskytuje také gamblerství a narkomanie |
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA | Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 51 – 60 % | | Základní škola A | - - | | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola
Celkový počet žáků: 86 | | Odhad podílu romských žáků na škole | 41 – 50 % | | Existence přípravného ročníku | Ne (Uvažují o jeho zřízení.) | | Aktivity a projekty | Organizují volnočasové aktivity (kroužky). Romské děti je navštěvují ve velmi malé míře. | | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. |
| Základní škola B | - - | | Vybrané informace o škole | Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 405 | | Odhad podílu romských žáků na škole | do 10 % | | Existence přípravného ročníku | Informace nezjištěna | | Aktivity a projekty | Informace nezjištěna | | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, praktické zkušenosti zatím nemají. |
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA Místní samospráva | Místní koncepce integrace | Specifická koncepce neexistuje a ani se nepřipravuje. | | Funkce romského poradce | Ano (Funkci vykonává na částečný úvazek kurátor pro dospělé a děti.) | | Aktivity a projekty | V rámci sociálně právní ochrany pořádají výjezdní víkendové akce pro děti ze sociálně slabých rodin. | | ESF a jiné zdroje financování | O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají praktické zkušenosti s Phare a Interreg. |
Nestátní neziskové organizace | Nebyly identifikovány žádné NNO. | |
Jiný subjekt | Nebyl identifikován žádný další subjekt. | |
|
|

 |