|  | |  
[Obec s rozšířenou působností]
     DESKRIPCE LOKALITY, JEJÍ VZNIK A VÝVOJ | Typ lokality | 
Třípatrový činžovní dům v sídlištní zástavbě 
Cca 31 bytů (některé jsou neobydlené)
 |  | Poloha lokality v rámci obce | 
Běžná zástavba 
          |  | Míra prostorového vyloučení | 
Žádné
Nejbližší sociálně nevyloučení obyvatelé bydlí od lokality cca 40 – 60 metrů v okolních činžovních domech.
 Většina základních služeb je dostupná pěšky (2 – 15 minut) nebo za použití autobusové dopravy (20 minut).
 |  | Stav domu/ů | 
Špatný
Dům má řadu závad jako například rozbitá okna i dveře, rozbité stoupačky, nefunkční ústřední topení, praskají odpadní roury, střecha ve špatném stavu.
 |  | Vybavenost domu/ů | 
Část standardní výbavy chybí
K topení se používají pevná paliva i elektrické přímotopy.
 V objektu je problém s vodou, přívod teplé vody neexistuje vůbec.
 |  | Vlastník nemovitosti | 
Jiné soukromé osoby či firmy
Od města odkoupil dům soukromý majitel, který do oprav domu neinvestuje.
 |  | Vznik a vývoj lokality, mechanismy vstupu a výstupu | 
Dlouhodobě existující lokalita
Okolo roku 1995 začalo město do lokality stěhovat romské rodiny (většinou se jednalo o neplatiče nájemného).
 Jedná se o jednu z prvních lokalit, která byla uznána městem za problematickou a k řešení problémů s romskými rodinami byl magistrátem zaměstnán terénní sociální pracovník.
 V lokalitě jsou zaznamenány občasné návštěvy Romů ze Slovenska a střednědobé pracovní migrace.
 | 
POČET OBYVATEL LOKALITY, VZDĚLANOSTNÍ A VĚKOVÁ STRUKTURA | Celkový počet obyvatel obce | 
69 355
          |  | Odhad počtu romských obyvatel lokality | 
301 – 350
          |  | Odhad podílu Romů na celkovém počtu obyvatel lokality | 
85 %
          | 
Odhad věkové struktury:  | Do 15 let | 
57 %
          |  | Od 16 do 60 let | 
43 %
          |  | Nad 61 let | 
0 %
          | 
Odhad vzdělanostní struktury:
          | Maximálně základní | 
100 %
          |  | Střední bez maturity | 
0 %
          |  | Střední s maturitou a vyšší | 
0 %
          | 
ZABEZPEČENÍ OBŽIVY | Celková míra nezaměstnanosti v obci | 
9,60 %
          |  | Odhad míry nezaměstnanosti romských obyvatel lokality | 
98 %
          |  | Formy zabezpečení obživy | 
Většina obyvatel lokality je závislá na sociálních dávkách. Někteří příležitostně pracují „načerno“.
          | 
SOCIÁLNĚ PROBLÉMOVÉ JEVY | Formy a míra výskytu | 
Významně zastoupenými jevy jsou prostituce, prodej drog a lichva. Mnoho obyvatel lokality má též problém se závislostmi (alkoholismus, narkomanie, gamblerství).
          | 
ŠKOLSTVÍ – PŘEHLED ZÁKLADNÍCH ŠKOL A ABSORPČNÍ KAPACITA | Odhad míry zařazování romských dětí z lokality do škol se speciálním vzděláváním | 
41 – 50 %
          |  | Základní škola A | - - |  | Vybrané informace o škole | 
Vzdělávací program: základní škola
Celkový počet žáků: 530
          |  | Odhad podílu romských žáků na škole | 
do 10 %
          |  | Existence přípravného ročníku | 
Ne
          |  | Aktivity a projekty | 
Informace nezjištěna
          |  | ESF a jiné zdroje financování | 
Informace nezjištěna
          | 
          | Základní škola B | - - |  | Vybrané informace o škole | 
Vzdělávací program: zvláštní škola, pomocná škola
Celkový počet žáků: 238
 |  | Odhad podílu romských žáků na škole | 
71 – 80 %
          |  | Existence přípravného ročníku | 
Ne
          |  | Aktivity a projekty | 
Na škole působí 3 asistenti pedagoga, kteří zajišťují zájmovou činnost, organizují individuální doučování dle potřeby,
navštěvují rodiny,
spolupracují s Člověkem v Tísni,
pořádají výlety a exkurze (v rámci sociálního programu školy),
spolupracují s NNO Rosa (zvýšení komunikačních schopností děti).
Projekt „Napříč školou“
 |  | ESF a jiné zdroje financování | 
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Podávali projekt „Napříč školou“ (o podpoře nebylo v době sběru informací rozhodnuto).
          | 
INSTITUCIONÁLNÍ OKOLÍ A ABSORPČNÍ KAPACITA 
Místní samospráva
          | Místní koncepce integrace | 
Specifická koncepce neexistuje.
Na začátku července 2005  bylo teprve odsouhlaseno zahájení komunitního plánování. V jeho rámci by měla být věnována pozornost též občanům a skupinám ohroženým sociálním vyloučením.
 |  | Funkce romského poradce | 
Ano
          |  | Aktivity a projekty | 
TSP od roku 2003
          |  | ESF a jiné zdroje financování | 
O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, mají praktické zkušenosti s přípravou projektu např. v rámci SROP.
          | 
Nestátní neziskové organizace
          | Člověk v tísni – společnost při ČT, o. p. s. Fibichova 1935
 | 
Aktivity a projekty: 
TSP v několika lokalitách.
 Organizují doučování školních dětí z lokalit dobrovolníky (tento  projekt se teprve rozjíždí, zatím mají jen 10 dobrovolníků).
 Projekt pracovního poradenství
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Mají četné praktické zkušenosti s přípravou projektů.
 |  | Rosa – sdružení na pomoc ohroženým dětem Římská 2846
 | 
Aktivity a projekty: 
V několika lokalitách se zabývá předškolní přípravou dětí.
Od roku 1996 se podílí na projektu „Péče o děti etnicky a sociálně znevýhodněné – pracují především s předškolními dětmi, volnočasové aktivity.
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti zatím nemají.
 |  | Střep – české centrum pro sanaci rodiny Praha
 | 
Aktivity a projekty: 
Sociální a právní poradenství.
 „Víceúrovňový program sociálních služeb pro rodiny s dětmi, které jsou ohroženy odebráním do dětských domovů ze sociálních domovů“
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni. Mají zkušenosti s přípravou žádostí o evropské finance.
 | 
Jiný subjekt
          | Úřad práce Kladno
 | 
Aktivity a projekty:
Standardní rekvalifikační programy a programy přípravy na práci realizované ve všech krajích ČR
 Financování:
 O možnosti čerpání prostředků z ESF jsou informováni, zkušenosti mají
 | 
 | 
 | 
|  
  |